פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אני אזרח העולם (הנוצרי)
ספינר (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 7:00)


אני אזרח העולם (הנוצרי)

ספינר



המאבק שמנהל השמאל בימין הוא מאבק בשם המוסר. אנשי השמאל נושאים ברמה את דגל המוסר. אנשי גוש שלום ושלום עכשיו של השמאל המצטופפים סביב מדורת המלחמה של שבטם טוענים כי:
  1. המלחמה בחמס בעזה היא לא מוסרית כי הצבא הרס בתים של אזרחים, הרג אזרחים חפים מפשע בכמויות נפשעות. הם לא מבחינים,למשל, בין מטרות המלחמה לבין אופן הביצוע. לדבריהם, אם אופן הביצוע היה כושל ונניח כי נהרגו חפים מפשע רבים – אזי המלחמה אינה מוסרית. עבורם כולם חפים מפשע.
  2. איש השלום (בקיצור, אישלום) גם יכול לטעון כי המלחמה מעצם טבעה אינה מוסרית, רק משום שהיא מלחמה שהורגת אנשים. טענות כאלה כבר שמענו גם מפי נוצרים המגישים את הלחי השניה (של אחרים, ברוב המקרים) למי שכבר סטר להם...
  3. אישלום טוען שהכיבוש אינו חוקי ואינו מוסרי ולכן עם ישראל מסתאב ומתדרדר בתהליך מתמשך. הוא גם יביא כראיה את לייבוביץ שהטביע את המונח ''יודו-נאצי''. כששואלים אותו מהו המוסר, הוא אינו נופל בפח ולעולם לא ישיב על כך. אבל הוא מדבר על מוסר יהודי, לא נוצרי או מוסלמי, חלילה. תמיד מוסר יהודי, והוא מביא לעזרו את הנביאים אנשי המוסר, אבל מבלי לפרט מה הם אומרים. ברור שהם עומדים לצידו ותומכים במאבקיו בכל מאת האחוזים. כולם.
  4. אישלום גם מרבה לציין – עם ציטוטים מפה ושם – כי מתנהל שוד קרקעות של ערבים מאז 67. אולי גם לפני כן, צריך לשאול אותו. השוד חסר הרחמים גורם לערבים – ואישלום מבין אותם ואפילו מצדיק – לרצוח יהודים, כי זו לדבריו התקוממות של הנגזל כלפי הגוזל.
  5. אישלום מאשים יהודים, בשמאל ובימין, כחסרי מוסר, פאשיסטים, גזעניים וכל השאר. הוא מעולם לא הסביר במפורט מה פירוש כל המונחים הלועזיים האלה. הוא מבין אותם כרצונו או כרצונו של השמאל הקיצוני. מונחים אלה תמיד משרתים אותו בבואו להסביר את עמדותיו. הם תמיד נשלחים לכיוון יהודים להכפישם.
  6. הערבים מחוץ למשחק אצל אישלום. הם ביציע. המאבק שלו מכוון כלפי היהודי שהפך, לטעמו לפריץ, מנשל, מתנחל, גזען, ספסר קרקעות, רוצח מטעם הממשלה (צה''ל, משטרה) חסר ערכים, מושחת ולא מוסרי, רקוב, מנוון, ברברי. אם שכחתי כמה תארים בדרך, עמו הסליחה.
מצד שני, ניצבים בעלי עמדה ממרכז המפה הפוליטית ומימינה שמכנות אותו הזוי, מתחסד, מתאסלם ולועגות לאופן העמדת הפנים המוסרית שלו.הויכוח המתנהל נושאו מי מוסרי ומי צודק. מי פאשיסט ומי גזען.
הויכוח הזה מתנהל בכמה מגרשים ביתיים בו-זמנית, כל אחד במנותק מהאחרים. כל קבוצה משחקת על מגרשה ואין כדור. אם היה כדור היו הורגים עוד רבין, חס וחלילה.

כבר פרטנו לפרוטות קטנות את שטר הטענה כי מוסר כמו פורנוגרפיה – זה שאלה של גאוגרפיה. אבל אם מתייחסים למוסר היהודי – אזי צריך להסביר מהו. יהודי – זה מושג כללי מדי. משמעותו שונה בכל מגזר ומתחם שחיים בו יהודים.
יהודי - משמעותו אחת ויחידה רק כשהיטלר או עראפאת או האירני מגדירים אותו. אצלם אין ויכוח ואין ניואנסים.

גם המושג ציוני משתנה בהתאם לשכונה היהודית שבה דנים בו. יש ציוני הרצליאני, ואפילו אוגנדי. כן, כי ציונות יכולה להיות רוחנית בלבד, ולהקים לה בית לאומי אפילו שם, או בארגנטינה. ויש ציוני חרדי. כי המושג ציון נטבע בתנ''ך והופיע בסידור התפילות, לפני שהגיעו לפה הפלסטינים.
כשמדברים על ציונים ופוסט- ציונים למי בעצם הכוונה?
לפעמים טועים ואומרים כי הציונות ותנועת ההשכלה (היהודית) הם היינו-הך. גם מוסיפים ואומרים כי החרדים אינם ציונים או שהם אנטי ציונים כי:
  1. הם היו נגד תנועת ההשכלה (לא נגד ההשכלה),
  2. הם נגד מדינת ישראל וממשלתה.
ממשלת ישראל היא ציונית, אבל הציונות אינה ממשלת ישראל. תנועת ההשכלה בגרמניה לא היתה ציונית, אפילו אם היו בה ציונים. מרבית היהודים בתוכה התנצרו ואבדו לנו.
תנועת ההשכלה בגרמניה ממנדלסון הדתי תרמה תרומה בלתי ניתנת לערעור לתרבות אירופה המערבית. גטה לא הלך לישון מבלי להקשיב שעה למוזיקה של פליקס. היינה היה גיבורם של רבים וטובים באירופה. גם קארל מרקס. קצרה היריעה מלנקוב בשמותם של כל היהודים התרבותיים שהעלו תרומה כה משמעותית לאירופה הנוצרית. במהותו היה זה תהליך של טמיעה והתנתקות מהמורשת היהודית וחתירה בלתי נלאית לסימביוזה עם קליפת כדור הארץ, לאזרחות עולמית. איש מכל הגאונים האלה לא נשאר יהודי. רובם ככולם התנצרו. גם רוזה לוקסמבורג שעכשיו מרבים לצטט אותה, היתה אדישה לחלוטין ליהודיה שבתוכה או מסביבה. כהה לחלוטין, האשה הרגישה הזאת שהיתה רגישה להחריד לסבלותיהם של עבדים באפריקה. אזרחית העולם. והיא היתה בהישג יד כמעט, לא במאה ה-‏19.

מבחינה יהודית – זו היתה חרפה גדולה. הרצל, חוזה המדינה היהודית, בחר לא למול את ילדיו. נכון, גם בקיבוצי השומר הצעיר בארץ לא מלו את כל הילדים. אבל האנשים האלה הזו בהקיץ תחת שמש העמים. אני לא מאשים אנשים הזויים באובדן דרך.

התאווה לזכות באזרחות העולם על חשבון היהדות לא פסה בקרבנו. יש לה ביטויים רבים.הביטוי העיקרי הוא בהנפת דגל המוסר, חופש הפרט וזכויות האזרח, במלחמה בלתי מתפשרת במושג המופשט, הערוותי, גזענות. האם זה פלא שמדינות ערב וכל משטריהם הרקובים והמעוותים שונאים אותנו? האם זה פלא שהאירני הזה שונא אותנו? האם זה פלא שההוא מוונצואלה כל כך שונא אותנו? והפקיסטני?
הפלא הוא שאנשים כמו אישלום ושאר חבריו בשמאל הקיצוני נופלים לרגליהם של העריצים ומעריצים אותם עד כלות הנשימה. צריך לשמוע איך הפובליציסט אורי אבנרי מגוש שלום מדבר על ערפאת. ממש זכרונות מבית סבא...

נקודת המחלוקת נמצאת במקום אחר, אבל אישלום לא מקבל, הוא בועט בה.
היהודים אומרים לו, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. תמיד היתה שייכת. אנחנו בעלי הבית פה. יש לנו קושאן תנ''כי. אבל התנ''ך לא מקובל עליו. שלא יהיה. הוא מקודש על ידי הנוצרים ועל ידי המוסלמים. דברי התנ''ך התקבלו אצלם כאמת. לא אצל אישלום היהודי.
התנ''ך הוא נקודת המוצא של היהודים בסכסוך הזה. אנחנו בעלי הבית פה וכל האחרים מתפרצים לדלת סגורה ונעולה. דינם של מתפרצים להיבעט החוצה.
לכן כל הדיבורים של אישלום על מוסר וכד' – ראה סעיף 6 לעיל – הם פשוט לא רלבנטיים. הם מופרכים.

אישלום לא שם דעתו למאמצים שהערבים עושים כדי להפריך את קיומו של בית המקדש בהר הבית. הוא גם לא רואה את נסיונם הנואש לבטא את מציאותו של המסגד כסימן מובהק לקדושתה של ירושלים לאיסלם. הוא מצידו, כיהודי, ויתר על ירושלים. למה הם עושים מאמצים כאלה? מי צריך את זה? הרי אישלום כבר ביטל את הקושאן היהודי בהבל פיו.
מצד שני הערבים אומרים לו שהם מתכוונים להתנחלות שלנו בפתח-תקוה. אישלום לא מסוגל לעכל את התביעה הזאת. הוא לא מתייחס אליה. הוא רוצה להאכיל את הערבים בפרוסות קרקע של יו''ש ועזה ולהקים להם מדינה פלסטינית – רק שיעזבו אותו בשקט עם ההתנחלות הפרטית שלו בפתח-תקוה,יפו ועכו.
הם יעזבו?

אישלום מוכן לוותר להם על מדינה יהודית כדי שיניחו לו. הוא מוכן שזו תהיה מדינת כל אזרחיה, כשדרישת הערבים, רק שיאהבו אותו. הוא הרי בכלל אזרח העולם כבר שנים רבות, שבמיקרה אביו הגלותי הקים פה משפחה. כשיתרבו פה הערבים בעת החזרת הפליטים הוא יהגר לשוייץ. העיקר שהוא בסדר עם המוסר היהודי האוניברסלי שלו. הוא הציג אותו קבל עם ועדה. יש לו מסמך על זה - או קושאן.
בבאזל הוא יחשוב על מדינת היהודים מחדש. שם הוא יארגן את מחשבותיו לפי הקו של הרצל. את הילדים שלו הוא ימול.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הבחנה נאה
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 7:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
דוד סיון (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 8:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. כתבת נכון שלא חוכמה לדבר על מוסר יהודי בלי להגדיר מהו. אבל מי שיחפש אצלך הגדרה לא ימצא.

ב. כך קרה עם הדברים שאתה כותב על ציונות הרבה מילים, מפה ומשם, בלי הגדרה.

ג. האם עלי להניח שיש לך עדויות של ילדים מקיבוצי השמו''צ לא נימולו?

ד. ככלל האנשים ההזויים האלה הקימו את המדינה.

ה. אתה מנבא היכן יגורו אנשים בעתיד. מצד שני אתה שוכח את אלה שחושבים שיש להם מונופול על מהי היהדות, אבל לא נמצאים כאן כיום.

-----

אתה מטיף מוסר אבל לא בטוח שאתה עושה זאת מעמדה מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



תופעה שאין לה אח ורע
חזי, הרצליה (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 11:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר מתאר היטב תופעה שהיא רק בישראל.

אהבת האויב.אהבת זרים.שינאה לדת שלך.הלקאה עצמית. התרפסות לגוים.

שיתוף פעולה עם הנאצים.הלשנה על יהודים לגורמי חוץ.לא עוזרים ליהודים בשעת צרה.כמו בשדרות.

צביעות.לפלסטינים מותר,לישראל אסור.

אני לא מתכוון לבוגדים.אלא לאנשים משכילים,חלקם אפילו דוקטורים.

מאירגוני השמאל.שמדברים על זכויות אדם.ורואים תמיד רק צד אחד.הצד של האויב.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש
דוד סיון (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 12:31)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר כתב דברים באופן שטחי וללא ביסוס ואתה משבח אותו על כך.
כאשר אתם (חזי מהרצליה וספינר) מקשקשים אגדות על שיתוף פעולה עם הנאצים, תנסו לזכור:
1. את הרבנים שנטשו את הקהילות שלהם והצילו את עצמם.
2. את היהודים החרדים שנוהגים לכנות יהודי חרדי אחר ''נאצי''.
3. את היהודים החרדים שכרתו ברית אחמדינאג'ד.

האמירה בקשר לשדרות היא כמובן מופרכת.

אחר כל אולי תנסה לקרוא את ההודעות שנאה נגד יהודים שכתב כאן ספינר בעבר (למשל תגובה 119814) ואז נשמע אם התמונה שספינר הציג אמינה.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש ןפיקנטריה בגרוש
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 12:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הרבנים שנטשו את הקהילות שלהם והצילו את עצמם''
רבנים מעטים שהצילו את עצמם- החיו מחדש את השושלות החסידיות ראה שושלת סאטמר, חבד והלואי והיו עוד.
רבנים רבים יותר שהלכו עם חסידיהם למשרפות- גזרו כליה על החסידויות המפוארות שלהן.

על כל יהודי ''חרדי'' שמכנה משהו נאצי יש אלפי יהודים ''חילוניים '' שמכנים אחרים בשמות כאלו ואחרים ולא נדבר על ''אצ'ה '' אחיו של המחנך ה''דגול'' שהיה קאפו אכזר , קאפו באושוויץ . אבל כבנו של אליעזר גרינברג שמנע מיהודים לעלות ארצה כנציד המשרד הציוני בוארשה לא אתפלא על התנהגותו....
על כל יהודי ח אתרדי שכורת ברית עם אחמדניג'ד (כמה יש שניתן לספרם על יד אחת? ) ישמאות חילוניים שמאלילים אותו.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש ןפיקנטריה בגרוש
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 13:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז מה לחרדי מותר?
דוד סיון (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 14:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי לא הבנת את המשמעות העיקרית של ההודעה שלי - הצגה חד צצדית, דמגוגית, של תמונה מעודדת שנאה. לא רק זה הראיתי דוגמה איך כותב המאמר עשה זאת בעבר.

הלאה. אתה ורבים אחרים שמנפנפים בטענה ''הם שונאים יהודים'' לא מבינים שזה מבטא שנאת יהודים. כאשר קוראים את ההתייחסות שלך בעניין הרבנים ''החיו את החסידויות'' מבינים שלדעתך לרבנים מותר מה שלאחרים אסור. אחר כך אתה עורך השוואה באיזה צד של המפה הפוליטית מטפחים שנאה ליהודים יותר. המשמעות היא שמבחינתך הבעיה היא כמותית ולא איכותית.
_new_ הוספת תגובה



אז מה לחרדי מותר?
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 14:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היא שאף אתה נגרר להצגה חד צדדית של תמונות המעוררות שנאה , ולכן מוטב, שהאש תופחת לא רק בצד אחד שהרי ''צריך שניים לטאנגו''. כי בעולם החילוני
אכן, בחסידויות הרבנים מורמים מעם ונושאים בתפקיד חשוב מאוד.
נא לזכור כי ראשי ממשלות, שרים זוכים אף הם לתנאים מופלגים.
נא לקרוא מספר מאמרים המתארים את יחסו של החסיד לרבי כדי שיובן העניין

לשוואה נא לבדוק את נושא המקלטים האטומיים שבונה לעצמה כל ממשלה , ממטוסי חיל אויר 1 ארצות הברית עבור הפרזידנט, ובניות ענק בהרי ירושליים עבור עסקני הליכוד והעבודה.
י
לחסיד הרי חשוב יותר וראוי רבו
_new_ הוספת תגובה



ממש לא נכון
דוד סיון (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 14:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים שכתבתי כאן הם תוספת לתמונה החסרה שהוצגה במאמר
ובהודעה של חזי. לטעון שאני מציג תמונה חד צדדית, כפי שאתה עושה, זה להוציא את דברי מהקשרם.

דברי כוונו להראות שעדיף להתמקד בהורדת הלהבות.
_new_ הוספת תגובה



אז מה לחרדי מותר?
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 21:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בעצם מותר לרבנים שלאחרים אסור?

כמה הם הרבנים שברחו והפקירו את קהילתם?

מדברים פה על ה ר ב נ י ם כאילו כולם ברחו וניצלו
_new_ הוספת תגובה



קישקוש
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 13:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון צודק הוא הציוני האחרון.
_new_ הוספת תגובה



עם שעוזר לרוצחיו
חזי, הרצליה (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 15:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום השואה ראיתי בערוץ 8 סידרה של בי.בי.סי על הפיתרון הסופי.

באושוויץ בכל תא גזים עבדו 104 איש.

100 יהודים וארבעה גרמנים.

האם אתה קולט ?

בלי היהודים תאי הגזים היו נסתמים ויוצאים מכלל שימוש.זה הוא המצב של-

ייהרג ובל יעבור.ייהרג ולא ישתף פעולה עם הנאצים.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט שאני קולט, אתה שופט קורבנות
דוד סיון (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 17:17)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה ייחסת זאת לחלק מהעם היהודי.
ב. אתה שופט ומוציא פסק דין על הקורבנות בחוסר זהירות כמו שלא יעשה אף שופט. אתה כמובן שוכח להתייחס למציאות באותה העת כמו שהיה עושה כל שופט.
ג. אתה בעצם שוכח שהיהודים לא בחרו לעשות את העבודה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



כתיבה בלי לשפוט
חזי, הרצליה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 10:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.אני מציין עובדות בלי כוונה לשפוט.

לא לנו השפיטה

2.אתה קורא להם קרבנות-

זהו , שהקרבנות הם גם שותפים לרצח.

הם לא רק קרבנות.
_new_ הוספת תגובה



אתה סותר את עצמך!
דוד סיון (יום שישי, 24/04/2009 שעה 12:36)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רגע אחד אתה רק כותב ''עובדות'' (#1),
ורגע שני אתה כבר מרשיע בלי בדל של
הוכחה (#2).
_new_ הוספת תגובה



אתה סותר את עצמך!
סתם אחד (שבת, 25/04/2009 שעה 23:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הוא צריך להוכיח במקום שאתה לא מוכיח?

זה לא פייר
_new_ הוספת תגובה



קישקוש
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 20:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קשורה התגובה שציינת (כמשל) לשנאת יהודים?
_new_ הוספת תגובה



קישקוש
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 20:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קשור שיתוף פעולה עם הנאצים לרבנים שנטשו את הקהילות שלהם? כמה רבנים הם היו?

מה קשור יהודי שמכנה יהודי אחר נאצי לשיתוף פעולה עם הנאצים?

נכון,ישנם יהודים שכרתו ברית עם האירני.כמה הם? מי הם?
מי ביננו תומך בהם? - אלה באמת משתפי פעולה

מה קשורה התגובה שלי בעבר 119814 לשנאת יהודים? דרוש הסבר

בברכה
ספינר
_new_ הוספת תגובה



במקום לשאול תקרא את ההקשרים
דוד סיון (יום שישי, 24/04/2009 שעה 5:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 20:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגדרה שלי למוסר לא תהיה דומה להגדרה שלך כי זה ענין של גאוגרפיה.

כבר ציינתי בעבר כי המוסר של יהודי חילוני ויהודי דתי - שונים

גם ההגדרה של ציונות היא שונה לחוגים שונים.אז מה אתה רוצה שאגדיר - את הציונות שלך? למה לא תעשה מאמץ ותגדיר בעצמך?

הכרתי בחורים שלא נימולו בשל העקרון של הוריהם.

ככלל,השומר הצעיר היה חלק קטן בין האנשים שהקימו את המדינה.רצוי גם לזכור שמלבד קיבוצים היו גם ערים שהוקמו והתרחבו בתקופת ההתיישבות.

אני מנבא כי אם הפליטים הערביים ימצאו משכן במדינת ישראל היהודים יאלצו לברוח מפה.זה לא נראה לך?

לגבי חוגים יהודיים רבים - הגלות בארץ ישראל יותר גדולה מגלותם באמריקה וכד...מה לעשות?

איך אני מטיף מוסר אם לפני רגע החלטנו שאיני מגדיר את המוסר.גם לפי דבריך?

ספינר
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
דוד סיון (יום שישי, 24/04/2009 שעה 6:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הכרתי בחורים שלא נימולו'' בשל עיקרון זה לא ביסוס לכלום. כך גם שלושת המשפטים הנוספים במאמר שלך לא מבוססים על כלום והזויים.

כל המאמר הוא מעין הטפת מוסר (''דברי תעמולה או זירוז על אי עשיית פעולה מסוימת וכד' תוך פנייה לרגשות אשמה'') שרוב אמירותיו חסרות ביסוס. המאמר הוא בעצם אוסף של תוויות שעניינן תעמולה נגד ציבור מסויים. המושג, הטפת מוסר, ממש מתאים להגדרת מאמרים שלך - ש''צועקים'' מה נעשה בחוץ ולא כלום על מה נעשה בביתם הם.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש בלבוש
ע.צופיה (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 15:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת וכתבת וכתבת וכלום לא אמרת.
מי שקבע שלפלשתינאים מגיע אוטונומיה היה בגין, איש ימין כמדומני.
הראשון שישב פנים אל פנים מול הפלשתינאים בדיון על גורל ארץ ישראל היה יצחק שמיר. גם איש ימין.
מי שקיבל עליו את הסכם אוסלו והחזיר לפלשתינאים את חברון ועוד 10% משטחי יו''ש היה נתניהו א'- מנהיג הליכוד,לא?
מי שהחזיר לפלשתינאים את גוש קטיף היה שרון, יקיר ארץ ישראל השלמה.
אז על איזה שמאל אתה בכלל מפטפט?
אז אנשי דור ההשכלה התנצרו, נניח.
מי הקים את מאות הקיבוצים והמושבים והערים בארץ ישראל, החרדים? אלה שצריכים לשאול את הרב כיצד מנגבים בשבת?
אז לא כולם מלו את ילדיהם? נניח שזה נכון (האם יש לך הוכחות לכך או ששמעת זאת ברחוב החרדי) האם אינם יהודים וציונים ראשונים במעלה?
מי לדעתך ציוני? החבר'ה מברוקלין?
זכור ואל תשכח למה נחרב בית המקדש ובגלל מי!
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 16:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בית המקדש נחרב , כי הרומאים בפיקודו של טיטוס החריבו אותו .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
ע.צופיה (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 18:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשוט ולענין!
כל הכבוד, אריה. יותר פשטני מזה -אין!
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 18:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משתדל .
בית המקדש לא נחרב כעונש אלוהי על קמצא ובר קמצא וגם לא על גילוי עריות , עבודה זרה ושפיכות דמים וגם לא על שינאת חינם . זה חארטא בארטא .
בית המקדש הראשון נחרב בגלל קוצר ראות מדיני , כפי שאמר כבר אז הנביא ירמיהו . היהודים בחרו את מצרים - משענת קנה רצוץ .
התוצאה הייתה שריפת ירושלים וגם בית המקדש על ידי צבא אשורי-בבלי .
בית המקדש השני נחרב גם הוא בגלל שיקול דעת מדיני שגוי . יהודים מטומטמים חשבו שאפשר לנצח את רומא . גם החורבן הגדול אחרי מרד בר-כוכבא הגיע מאותה סיבה .

לכן

להגיד שטיטוס החריב את בית המקדש זה אמנם קצר אבל מדוייק באופן יוצא מהכלל .

אריה עירן .

גם ילודה מועטה בקרב החילונים הוא טימטום יוצא מהכלל .
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 0:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד הדברים שבלטו ערב חורבן הבית הראשון וערב חורבן הבית השני היה הפירוד העמוק בעם היהודי.
מעבר לזה שמלחמה בבבל ומלחמה ברומי נידונו מראש לכישלון, חלוקי הדעות העמוקים בקרב העם הפכו את ההפסד במלחמה לתבוסה משפילה שגררה קורבנות רבים ומיותרים.
הרי שתי המלחמות הנ''ל היו תוצאה של הפירוד,חלוקי הדעות וכתוצאה מכך ,השנאה העמוקה בין פלגי העם.אלמלא זאת יתכן שממלכת יהודה הייתה ממשיכה להתקיים וכן ממלכת החשמונאים.
האמירה: טיטוס או נבוכדנאצר שרפו,נקודה היא פשטני ולא מתאימה לאדם כמוך שמנסה להעמיק ולהבין דברים מסוימים.
ילודה מועטה או מרובה אינה טמטום או עודף שכל. היא תוצאה של מכלול נסיבות שכנאה אינן בשליטה מושכלת.
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 6:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול להסכים איתך . נכון שהיו סיכסוכים וחילוקי דיעות אז . יש גם היום .
אבל לא אלה היו הגורמים לשני החורבנים למעשה היו שלושה ויש מי שאומרים שהיו ארבעה . שני החורבנים ההם היו תוצאה של נקיטת עמדה מדינית שגויה מול מעצמה . פעם מול זו המסופוטאמית ופעם מול זו האיטלקית .
את העובדה הזו ניסו בהצלחה רבה לטשטש בעזרת המאנטרות השיקריות .
עבודה זרה , שינאת חינם , קמצא ובר קמצא וכיוצא באלה שקרים . גדולת מנטרות אלה שהן אמת עובדתית אך לא הסיבה האמיתית . בכשלים לוגיים זה ניקרא ''איש הקש'' .
במנטרות שיקריות נלחמים עם מנטרות אמת .
לכן
את בית המיקדש השני הרס טיטוס לא הסיכסוך הפנימי .
_new_ הוספת תגובה



עין לציון צופיה .
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע לך, מבלי כוונה להעליב או לפגוע שתרענן את ידיעותך בארועים ערב חורבן ה''בתים'' והגורמים שהביאו לכך.
_new_ הוספת תגובה



בגין קבע: אוטונומיה לתושבים, לא לשטח..
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 19:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא מתנגד לזה, חוץ מהערבים כמובן...
_new_ הוספת תגובה



בגין קבע: אוטונומיה לתושבים, לא לשטח..
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 0:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתאים לבגין.
מה, התושבים חיים באויר ועל הקרקע מי נמצא?
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 21:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר של ספינר מעניין
גם בשל העיתוי - יום השואה.

אם לתמצת את דברי ספינר
אז היהודים שניספו בשואה אשמים
במר גורלם היות ושאפו להיות
'אזרחי העולם'.

ואנשי השלום והשמאל בישראל
אף הם חוטאים בחטא השאיפה
לחיות חיים מוסריים ברמת הפרט
והמדינה.

האשמת הקורבנות ממש ביום השואה
זו נקודה מעניינת. וזה די מקורי להאשים
את הקורבנות העתידיים בטרם מועד.
ראו הוזהרתם.

מה שברור זה שספינר לא הפנים אף לקח
מלקחי השואה. דווקא האצבע המאשימה
שהוא מפנה כלפי אנשי המוסר היהודיים
של כל הזמנים, מעידה על החשש המתמיד
של הכותב מפני מה יחשבו הגויים.

מה שאיפיין אנשי מוסר אמיתיים בכל
התקופות, ולא רק יהודיים, היה ההיפך
הגמור מהקונפורמיזם הפוליטי והמוסרי
שספינר מדגים בדבריו.

צאו ילדי והיו אנשי מוסר,
be all that you can be, ולרגע אל
תסתכלו אחורה, פן יהיה גורלכם
כגורל אשת לוט.
את הסטלגטיטים של מלח בארץ הצבי
קל לזהות: פראנויה, הדחקה וחרדה.
_new_ הוספת תגובה



תמצת לא נכון,יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 21:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם סילפת
וגם ניסחפת
וגם חיפפת
אבל זה לא חדש.
נסה שנית
_new_ הוספת תגובה



תמצת לא נכון,יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 21:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
עבורי העיקר הוא בכך
שאתה אוכל את הנקניק
שאני מגיש לך.

דייג אוהב דגים?
_new_ הוספת תגובה



תמצת לא נכון,יוסלה
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 6:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פראנואיד .
אני כנראה חדרתי כל כך עמוק לנפשך המעורערת שאתה רואה בכל מקום אותי בתפקיד ''BUGIMAN'' .

הפעם זה אני .
אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 25/04/2009 שעה 4:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן מסביר ליוסלה איך לכתוב,

אך בעצמו כותב 'בוגימן'
בשלוש שגיאות.

והדגם החוזר אצל עירן,
של כתיבת מונחים לועזיים
עם טעויות כתיב,
משמעותי, על דרך האנאלוגיה,
לאופן הלימוד והחקירה
(והטיעון) של עירן בדרך כלל
ובכל נושא.

גם כתיבת תיאוריות מורכבות
חייבת להתחיל בקצת משמעת
אקדמית.

צ''ל:
boogeyman
או bogeyman .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה מסנגר על אזרחות העולם
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 22:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומזהה את האצבע המאשימה כלפי אנשי המוסר היהודים האלה.
אבל עדין נשאלת השאלה - למה הם כל כך התנצרו?
מה יוסלה והם יודעים שאני לא יודע?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה מסנגר על אזרחות העולם
סתם אחד (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 23:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דווקא חשבתי שהתיאור של יהודים
שעיסוקם בשואה מביאם לאי-מוסריות גורפת
כסובלים מסינדרום 'אשת לוט',
היה רעיון מבריק.
ועדיין מחכה לסימנים
של חיים אינטליגנטיים
בעולמנו.

וכהערת שוליים: למי שאיננו נותן עדיפות
להיות אדם ראשית, ורק שנית יהודי, אין
נתונה הזכות לכנות עצמו 'יהודי'.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף,אזרח העולם? בדיחת היום.
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 0:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי תעמולתן פלשתינאי מטיף מוסר ליהודים על השואה?
_new_ הוספת תגובה



סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו
אריק פורסטר (יום שישי, 24/04/2009 שעה 0:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם הראו ביד ושם אהילי מנורות שנעשו מעורם של יהודים, ליד חפיסות סבון שהגרמנים הכינו משומן יהודי. היום אנו יודעים שלא היו דברים מעולם, ושבשואה היתה מספיק זוועתיות מכדי שנצטרך לפברק ראיות.

היום כותבים - בלי בושה - על חברי השומר הצעיר שלא נימולו כי כנראה כך היתה פעם המודה בקרב חברי מפ''ם.

גדלתי עם חברי השומר הצעיר. הייתי חבר גרעין השומר הצעיר. אף פעם לא פגשתי או שמעתי על חבר תנועה שהוריו מנעו את מילתו. אם היו כאלה, האמן לי שהם לא רצו לפרסם עובדה זו.
_new_ הוספת תגובה



סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 7:26)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכיתה שלי היה אחד כזה .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
אתה יכול להראות שהנאצים לא עשו סבון מיהודים , או אהילי מנורה או מאפרה מגולגולת ?
_new_ הוספת תגובה



סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באתר של משרד החינוך מופיע ההסבר לכך שהנאצים לא הפיקו סבון משומן של גופות יהודים:

''הנאצים לא יצרו סבון מיהודים.
בגרמניה נוצר מחסור בסבון בימי המלחמה והוטל פיקוח על יצור הסבון. ראשי
התיבות על חפיסות הסבון נשאו את האותיות RIF קרי שומן תעשיתי טהור. היו שקראו בטעות RJF קרי שומן יהודי טהור. השמועה נפוצה במהירות וגם בגטאות האמינו בה. לשמועה האמינו גם קציני ס.ס. בכירים כמו הנס פראנק על פי עדותו במשפטי נירנברג. ללא קשר לכך לפני סיום המלחמה נערכו בדנציג ניסויים לייצר סבון משומן אדם רוב הגופות הובאו ממחנה שטוטהוף הסמוך ורובם היו פולנים ורוסים.''

_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 4:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה נותן לך, כמי
שתמך בכל ליבו
בטבח המשפחות
הפלסטיניות בעזה
בדצמבר 2008,

את הזכות לחוות
דיעה על מוסריותם
של אחרים?
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 5:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרוצחים הפלשתינאים השפלים .
_new_ הוספת תגובה



למה לא הפגנת בכפר
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 7:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלך כנגד מתקפת הקסאמים על שדרות משנת 1999?
_new_ הוספת תגובה



למה לא הפגנת בכפר
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 18:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי הוא בעד מתקפת הקאסמים.
_new_ הוספת תגובה



למה לא הפגנת בכפר
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 22:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עברית יפה לו - האם שמו הוא יוסלה בישארה?
_new_ הוספת תגובה



''הם כל כך התנצרו'' מי?
דוד סיון (יום שישי, 24/04/2009 שעה 6:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 7:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצחיקה כשיוסלה כותב אותה .
ראשית כי יוסלה מתעלם מהצורך לחיות .
שנית כי יוסלה לא מבין בעיסקי מוסר .

וכך גם לקחי השואה .
הנזק הראשון בשואה הוא אבדן 6 מיליון יהודים .
יהודים אלה היו נושאי תרבות וערכים שונים ואפילו מנוגדים .
אבל אבדנם כבני אדם יהודים הוא הראשוני .
יוסלה שולל את שיקום העם היהודי כבני אדם ורואה את המטען כחשוב יותר .

והוא עומד שפוף במחבואו ומטיף מוסר לאחרים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 18:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לא עומד שפוף במחבואו.
הוא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב בראמאללה או ברבת עמון או במחנה פליטים בצידון.
אך תקנה את ההטעיה שהוא מוכר לך.
_new_ הוספת תגובה



מסכים לחלוטין
סתם אחד (יום שישי, 24/04/2009 שעה 22:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדובר השפה הערבית- כתיבתו היא כשל אדם החושב בערבית.
השטאנץ הנוקשה- חשיבה ערבית מתורגמת לעברית.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 25/04/2009 שעה 3:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הפנסיונר החיפאי,
יוסלה מתעלם מהצורך לחיות,
אינו מבין בעסקי מוסר
או את לקחי השואה,

וכמובן,
יוסלה עומד שפוף במחבואו...

הפנסיונר השני, חד העין,
מסביר שיוסלה
לא עומד שפוף במחבואו
אלא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב
ברמאללה או ברבת עמון
או במחנה פליטים בצידון.

ואחד שאינו יודע לשאול מוסיף
שיוסלה, כתיבתו כשל אדם החושב בערבית,
- השטאנץ הנוקשה - חשיבה ערבית
מתורגמת לעברית...

כל הטררם הזה אכן מחניף ליוסלה
ומחמם את עצמותיו הזקנות בלילות
הקרה של איראן עלית.
גם אחמניג'אד, יימח שמו, מוסר
דרישת שלום לחסידי יוסלה בארץ
ישראל - החיפאי המטורלל,
הקונפורמיסט חד העין,
ושאר מרעי בישין

אכן מקווים ידידי פלסטין שמרוב עיסוק ביוסלה
יעשו היהודים בארץ ישראל הפסקה
בגזל וברצח המאורגנים של תושבי המקום
הפלסטינים ותהיה קצת נחת לאנשים יקרים
אלה. חזק חזק ונתחזק.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה (שבת, 25/04/2009 שעה 7:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אירן עילית, אך פילדלפיה תחתית יותר מתקבלת על הדעת.
אף ישראלי לא אומר או כותב '' אחדיניג'ד יימח שמו'' זה מאפיין מישהו שרוצה לכתוב כמו שלדעתו יהודי כותב אך אינו יהודי.
השפעה חרדית מובהקת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 17:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת את חכם ציון
או שהוא נשק יום הדין בשבילך?
_new_ הוספת תגובה



צפיי מהנה
ע.צופיה (יום שישי, 24/04/2009 שעה 19:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לצערי משהו לא ברור בכתיבתך
סתם אחד (שבת, 25/04/2009 שעה 22:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעיתים אתה מביע את דעתך ולעיתים את דיעת השמאלנים אבל לא תמיד יש גבול דק ומדוייק בין השניים.
בכל מקרה טוב לקרוא גם סתם דברים

צ'יבוטרו
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 10:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בערך שבוע לאחר שפרסמתי את המאמר הזה, הופיע המאמר של נאמן בידיעות אחרונות
הכותרת אומרת הכל. הלאומיות היא דת רצחנית.
אז באיזה כלא הוא רוצה להושיב אותה?
האם מדובר בכל לאומיות או רק בזו היהודית?
איפה מתחילים?
לפי מה שנראה לעין ונלמד מן הנסיון - הכוונה כמובן להתחיל אצלנו ולתת דוגמא לעולם. היהדות הגרמנית המשכילה והנאורה (ההשכלתית) לפני מלחמת העולם הראשונה ריסקה את עצמה וטובי מחולליה התנצרו כמובן.
האם הכוונה של הנאמן היא שאנחנו צריכים לרסק את הלאומיות שלנו לפני הכל ולהיטמע במרחב הערבי?
יש בעיה רצינית עם הגדרת לאום - אבל דבר אחד ברור מאוד וזה האופן שבו התורה מגדירה את עם ישראל,ורק אותו.
רק ברגע שהיהודים יוצאי מצרים הטריים קיבלו את התורה במעמד הר סיני - הם נעשו עם.וזה היה הרבה לפני שניתנה להם הארץ המובטחת.
נאמן למי מוביל עכשיו את המהלך של: יהודי נא לחגור את החגורות כי אנחנו טסים לארץ האזרחות העולמית.
האם צריך לחבוש כפיה או מספיק לסלק את התפילין?
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 13:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמרו של ג'אד נאמן הוא שקר שבנוי על שקר .
השרות הצבאי אינו טכס חניכה .
השרות הצבאי הוא הכנה למלחמה .
המלחמה אינה ''מכונה המקעקעת את החוק'' לפי ראייתו של קפקא .

המלחמה היא שיטה להשיג צרכים .
המנצח לוקח והמפסיד מתרושש או מת .

הלאומיות היא התחליף התרבותי לשותפות הגנטית הקדומה .

כל לאומיות וכל שותפות גנטית הם פשיסטים ביסודם .

ליחידים המתפקדים בקבוצות יש ייתרון הישרדותי .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 14:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה
אולי ג'אד הוא פשוט אנרכיסט מסומם?
ואולי הוא מבוהל מפני שלוש מאות מ ליוני ערבים ועוד מליארד מוסלמים?
בכל מקרה הוא מחפש סנסציות
אף פעם לא ראיתי סרט קולנוע שלו.
ואתה?

יתכן שיוסלה מופיע בתסריט שלו ולכן אינו אדם אמיתי עם בשר.מי בכלל מדבר על דם.
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 17:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האויב מבפנים , זה מה שמפריע לי .
כל בני דתן ואבירם נכדיהם וניניהם וצאצאיהם .
החלאות
אלה אשר בלכתנו קדימה יורים לנו בגב .
אלה אשר פותחים את השער לסוס הטרויאני .
הם אשר ניראים כמונו ומדברים כמונו ואוכלים איתנו ומשמיצים אותנו ומוציאים את דיבתנו רעה .
אלה אשר סיפרו והעלילו לאורך הדורות על דם ילדים במצות .
חסידי האיש מנצרת , מלשיני טורקמאדה והשבתאים
אלוני ואבנרי וספירו וג'אד

יהודים כמונו . . .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



ביקורת אינה יריה בגב!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 19:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביקורת שכתובה ברור שכל אחד יכול לקרוא ולכתוב נגדה
לא יכולה להיות יריה בגב.

ביקורת איננה סוס טרויאני, איננה הלשנה, איננה
דיבה וגם איננה השמצה. אם בכל זאת תטען שכן הרי
דבריך כאן ואתה ראויים לאותו גזר דין שניסחת כאן.
_new_ הוספת תגובה



ביקורת אינה יריה בגב!
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 7:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון מאד . אין הביקורת יריה בגב .
שים לב לכתוב
''האויב מבפנים , זה מה שמפריע לי ............אלה אשר בלכתנו קדימה יורים לנו בגב''
כאן לא מדובר בביקורת .

ישראל פועלת באופן לא רשמי לסיפוח זוחל . מעשי כמה וכמה קנאים יהודים לזכויות הפלסטינים הם היריה בגב .
המסתתרים כמו יוסלה הם סוס טרויני , אשר כל מטרתו הייתה להסתיר את אויבי טרויה .
הסילופים של יוסלה את דברי הכתובים הם השמצה .
לדיבה אישית לא הגענו , אך לדיבה לאומית הגיעו מזמן ישראלים רבים וזה כולל את אבנרי וספירו והמיליונרית ויוסלה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



ביקורת אינה יריה בגב!
דוד סיון (שבת, 02/05/2009 שעה 8:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביקורת שכתובה ברור שכל אחד יכול לקרוא ולכתוב נגדה
לא יכולה להיות יריה בגב. מבקר אינו אויב מבפנים.

ההודעה הקודמת שלך (תגובה 131644) הגדירה קבוצה של
כותבי ביקורת כאויב מבפנים. אם ההגדרה הזאת נכונה
היא נכונה גם כלפיך.
_new_ הוספת תגובה



בתחום המישפט יש
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 10:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרה של ניגוד אינטרסים . בפוליטיקה אין . ביחסים הבין לאומיים יש דבר דומה .
האויב הם הערבים בכלל והפלסטינים בפרט .
כאשר ישראלי מגונן על האינטרס הפלסטיני ועל עמדות הפלסטינים הוא אויב מבפנים . או בוגד .

אתה אוהב מראי מקום . נא הצג היכן דעתי הכתובה תואמת את האינטרס הפלסטיני שהם האויב .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אתה מסתבך והולך!
דוד סיון (שבת, 02/05/2009 שעה 11:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר קודם הבהרתי את עמדתי שכתיבת ביקורת אינה מזכה את
מי שכתב אותה בשמות התואר שהענקת. שקבעת. אם וכאשר תציג
מראי מקום כנדרש אולי תצא מן התסבוכת.

כבעבר, כאשר הצהרות חסרות שחר סיבכו אותך, אתה מסתבך
והולך. מאחר ועברת מדעה מופרכת לאישום משפטי, מי שצריך
להציג מראי מקום זה אתה שמפזר טענות משפטיות.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מפזר טענות משפטיות . אינני משפטן .
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 11:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי דומה יהודי ישראלי שמדבר בעד זכויות ואינטרסים פלסטינים או ערביים למי שפועל בניגודי אינטרסים . זו דעתי .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

הערתי כי ניגודי אינטרסים הם עבירה . זה לא ''פיזור טענות משפטיות'' . אם אהייה חייב אחפש מראה מקום להערה זו .
_new_ הוספת תגובה



אתה עוד מסתבך
דוד סיון (שבת, 02/05/2009 שעה 12:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירדת מההגדרה המשפטית. זה כבר מצויין. עכשיו תראה שלכל
טענותיך (אויב מבפנים, יורים לנו בגב, פותחים את השער לסוס
טרויאני, משמיצים אותנו, מוציאי את דיבתנו ומלשינים) יש בסיס
כלשהו.

אחר כך תסביר איך דעתך הפרטית על מישהו הופכת אותו לעבריין.
_new_ הוספת תגובה



אתה עוד מסתבך
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 13:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף 284 לחוק העונשין שכותרתו ''מרמה והפרת אמונים''.

אמנם הסעיף לא אוסר מפורשות ניגוד ענינים אבל אני חושב שהפסיקה פירשה אותו כך.

עבירה זו חלה רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מי עבריין ?
אויב מבפנים, יורים לנו בגב, פותחים את השער לסוס
טרויאני, משמיצים אותנו, מוציאי את דיבתנו ומלשינים
אלא חטאים פוליטיים .
בישראל אלה אינם עבירות ולא חטאים . אפילו אזרח ישראלי שביצע חבלה טרוריסטית איננו בוגד על פי פסיקות .
ישראלי שביקר בארץ אויב ללא רשות , אינו בוגד , שוב לפי פסיקות .
תעמולה למען האויבים גם היא לא יריה בגב .
אנחנו רחמנים בני רחמנים . רחמנים הם מזונם של הרשעים .

אמר רבי אלעזר ''כל שנעשה רחמן על האכזרי, לסוף נעשה אכזר על הרחמנים''

זה המצב של יוסלה , של אבנרי , ספירו , המיליונרית , מ.ש. , ג'אד נאמן ועוד קומץ ונטילטורים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



התחמקת (תגובה 131675)!
דוד סיון (שבת, 02/05/2009 שעה 13:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לא הצגת מראי מקום.
2. לא הסברת איך דעתך הפרטית הופכת ביקורת לעבירה או מבקר לעבריין.

אתה מתקשה להתיר את הפלונטר שיצרת...
_new_ הוספת תגובה



ניגוד ענינים כעבירה פלילית .
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 12:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף 284 לחוק העונשין שכותרתו ''מרמה והפרת אמונים''.

אמנם הסעיף לא אוסר מפורשות ניגוד ענינים אבל אני חושב שהפסיקה פירשה אותו כך.

עבירה זו חלה רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להסתבך
דוד סיון (שבת, 02/05/2009 שעה 12:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שמדובר בעבירה של ''מרמה והפרת אמונים''
אבל מיד טוען שזה לא רלוונטי כי ''עבירה זו חלה
רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם''.
_new_ הוספת תגובה



היכן הבגידה של ג'אד הנאמן?
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 21:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אנחנו מדברים על היהדות ועל מדינה יהודית, הרי שלפרט היהודי על כל חשיבותו העצומה לאין שיעור - אין זכויות אלא רק מצוות (חובות?) בלבד.
מתוך זה שכל פרט ממלא את חובותיו - ממילא מתקיים התנאי שלכולם יש זכויות. את זה צריך להבין!

לפרט יש ערך עצום לאין שיעור וראינו זאת בפרשת עכן שמעל. מעילתו הביאה לכך שנאמר כי עם ישראל חטא ומעל, לא היחיד. בגלל מעילתו של עם ישראל נחלנו תבוסה במלחמה על העי. כלומר, הכלל, כל ישראל חברים (לשון חיבור) מחייב כל אחד מאיתנו. הכלל (כל) - הוא הלאום היהודי אשר קבל את המשמעות של עם אך ורק במעמד הר סיני ולא מתוקף או''ם. כל ישראל ערבים זה לזה.

לכן כשבא נאמן ומנסה לפצפץ את הלאומיות (והכוונה שלו היא ללאומיות היהודית) - זה נסיון לפצפץ את הכלל היהודי ואת המהות היהודית.ולכן גם את הפרט וזכויותיו (המצוות). אנשים אחרים שניסו לעשות זאת בעבר - פשוט התנצרו. הם הפכו לאזרחי העולם בלי שום בעיה. אבל אותנו הבדיל הבורא מכל האומות. זה מופיע בפרשת השבוע.

הייתי רוצה לראות אותו קורא את דבריו באיזה מסגד במכה או מדינה...או אפילו בסוריה. כל ''הגיבורים'' האלה הם גיבורים עלינו בארץ ישראל.
אם מישהו חשב לרגע שיש לדברים האלה איזה ריח של אוטנטיות של הומאניות, חופש הפרט והחידקל - הנה בא יוסלה ובדבריו הפריך הכל והפך את הדברים האלה להבל הבלים מדופלם כסגנונו. הוא הרי מאמץ את זה.

אני בטוח שהתשובה שלך, אם תהיה, היא - הפוסל במומו פוסל...
_new_ הוספת תגובה



לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמר ביקורת על התנהגות הלאום אינו מפצפץ את הלאומיות.
אם כן אז זו לאומיות מופרכת. עירוב הבורא בסיפור לא רלוונטי כמו גם ההשוואה לנהוג בארצות אחרות.
_new_ הוספת תגובה



לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר!
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 8:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה ראית ביקורת על התנהגות הלאום?
אני לא ראיתי
יש שם קביעה חד-משמעית,לא ביקורת,
אצלך יש ביקורת
אתה קובע על משהו שהוא לא רלבנטי לך - שהוא לא רלבנטי בכלל
_new_ הוספת תגובה



מדוע שאתנהג אחרת?
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 9:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב המאמר קבע קביעות חד משמעיות ללא ספקות.
אריה עירן קבע קביעות משמעיות ללא ספקות.
מדוע שאנהג אחרת כאשר הם לא הציגו כל ביסוס?

אם וכאשר ינסו להראות שיש בסיס לקביעות שלהם יתכן
שאצטרך להראות שלא. בשלב הזה הם לא הרימו את הכפפה.

גם אתה עוסק בקביעות חד משמעיות. לכן אל תצפה ממני
שאנהג אחרת.
_new_ הוספת תגובה



מדוע שאתנהג אחרת?
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 12:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחזור לאלף
אם אתה מסכים אתי שאצל נאמן זה בסך הכל קביעה שרירותית
---למה אתה אומר בתגובה לעירן שזו ביקורת?
----וביקורת היא דבר לגטימי
----ולא בגדר בגידה או דברי נאצה...?
_new_ הוספת תגובה



אז תתחיל מ''א''!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 15:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסביר את הקביעות השרירותיות שלך.
שעירן יסביר את הקביעות שלו.
_new_ הוספת תגובה



אז תתחיל מ''א''!
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 16:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את שלי אתה לא רוצה להבין .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



תירגע, עירן, 'את שלך' אני מבין (תגובה 131657)!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 17:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יורה לעצמו כדור בתחת
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 9:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן,
הרי אצלך המרצע
לא מחזיק מעמד הרבה
זמן בתוך השק.

אתה מאשים
את אלה המגינים על זכויות
האדם בישראל,
בבגידה.

ואת מי שעושה צחוק
מהטקסטים הפסבדו-מדעיים
שלך,
שנועדו
בכלל
להכין את הקרקע לחיסול
ולגירוש התושבים הפלסטינים
של יהודה שומרון ועזה,

-את מי שמפרק לך את הצורה
המתחזה לתיאורטית וחושף
את מוגבלויותיך בכל הקשור
לפילוסופיה, ספרות, תורת המוסר
וכל שאר התחומים בהם אתה
אמנם טוען לחוסר נסיון בהצטנעות
מזוייפת אך ממשיך להרצות
הרצאות ארוכות שאין להן פשר,

-ואת מי שבניתוח ספרותי או לוגי פשוט
של הקפה שלאחר ארוחת הערב
מפשיט אותך וחושף את מטרותיך
ודיעותיך האמיתיות,

אתה מאשים בחוסר כנות
ובשנאה ליהדות.

אם היה מונח מתאים למישהו
כמוך שיורה לעצמו בתחת כדור
בכל פעם שהוא מתחיל לכתוב
על נושא כלשהו,

הייתי משתמש בו כדי לסבר את אוזנך.
השפה העברית עשירה במובנים
רבים, אך את המונח הזה לא הצלחתי
למצוא.
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 13:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמגן על זכויות האדם במדינתו
מגן על המדינה.

אין כיום מצב מלחמה בתוך ישראל
המצדיק הקפאה של החוקים האזרחיים.

הנסיון להלביש איצטלא של מלחמת הישרדות
על הרצון של ישראלים אחדים להמשיך ולשלוט
ביהודה ושומרון אינו עומד במבחן העובדות.

אריה עירן מנסה למכור את הלוקש הארוך
של מלחמת קיום עד חרמה של העם היהודי
בישראל, כאשר המלחמה היחידה בשטח היא
של ממשלת ישראל נגד האוכלוסיה הפלסטינית
האזרחית, - מלחמה שמטרתה לנשל את האוכלוסיה
הפלסטינית מאדמותיה ורכושה. אין זו מלחמת
הישרדות כלל, אלא גזל לאור היום כפשוטו.

אלה בישראל שאינם מוכנים לתת יד לגזל ולרצח
ולאחרונה לטבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה,
מייצגים את רעיונות וחוקי היסוד של מדינת ישראל
בעת הקמתה.

הבוגדים הם אנשים כדוגמת אריה עירן אשר
נטשו את הערכים - ערכי האדם - עליהם התבססו
המחוקקים מייסדי מדינת ישראל.

האינטרס של העם היהודי הוא המשך היהדות
בהגדרתה כדת בעלת בסיס ערכי אתי עמוק,
ולא - מה שמציע עירן - פבסדו יהדות המבוססת
על גזל, רצח, ומצב מלחמה מתמיד כמטרה ולא
כאמצעי.

אך למרבה המזל,
מעצם הגדרתה כערבוביה לא הגיונית
התזה של עירן, וגישתו בכלל לנושא
הפוליטי-אנושי, אינם מסוגלים להשיג
תוצאות ממשיות היות וגם ככלי, אינסטרומנט,
הם פגומים מהיסוד.

והיות והבסיס ליצירת דעת קהל בתחום הפוליטי
הוא ההגיון הפנימי של האג'נדה, מבחן שרעיונותיו
של עירן אינם עומדים בו, מה שנותר לו כאופציה זה
רק המסלול הכוחני, - משהו שמזכיר יותר את
הפשיזם האיטלקי, ולא משהו דמוקרטי.

השמאל ואלה המנסים להגן על זכויות האדם,
מעמדם כלל אינו מאפשר בגידה במדינה. ההגנה
על זכויות האדם במדינת ישראל היא מצווה והוראת
חוק המדינה, לא כפי שאריה עירן מצייר זאת: כמין
קוריוז של אנשי שמאל רכרוכיים שאיבדו כיוון. זה הרי
השלד שעליו מבוסס הכל.

עירן יורה לעצמו כרגיל עוד כדור ברגל,
בכל פעם שהוא פותח את הפה על עוד נושא.
יש רק חמש אצבעות בכל רגל, אריה.
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
ע.צופיה (שבת, 02/05/2009 שעה 15:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי פלשתינאי הוא שמאל במדינת ישראל ומגן על זכויות האדם?
על החמאס שמעת, יוסוף?
_new_ הוספת תגובה



ג'אד נאמן למי ?
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 16:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון שהיהדות תישמר בדרך המדינית שאתה הולך בה הוא מוטעה .
היהדות תישמר רק אם יהיו יהודים .
הקיום של היהודים כפוף לאופן שבו פועל העולם .
בעולם נעלמים עמים וקבוצות שנמצאים במחזורים של הקטנה .
היהודים הם קבוצה שנמצאת במחזורים של הקטנה .
אפשר להפוך את הכוון , אך זה אפשרי כאשר משנים את אופן החשיבה ומכאן את אופן הפעולה .
לך זה לא יקרה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 22:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סע לאנגליה
שמעתי שהאנגלים מנסים עכשיו להצר את צעדיהם של המוסלמים ולא לאפשר למואזינים שעל גגות המסגדים לצרוח לפני שש בבוקר
אני חושב שזו פגיעה נוראה בחופש הפרט והחידקל
לכן כדאי שתצא לשם במהירות כמחווה של השמאל הפלשתיני ותנסה לייצב את המצב של החופש והפרט שסובל נוראות.
תראה להם מה אתה יודע לעשות
תן לכל הפעמונים לצלצל
שלא יהיה בשום מקום צל
תן לשמש לזרוח עם חופש הפרט באופן כללי ובאופן פרטי
למה אתה מכבה סיגריות על כפות ידיך?
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 22:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פאשיסט,
מאזוכיסט,
וקונפורמיסט
יצאו לטייל.....

בעוד הפאשיסט מפליא
מכותיו במאזוכיסט,
הקונפורמיסט
- כהרגלו פוסח על שני
הסעיפים -
הצטרף פעם למכה
ופעם למוכה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי