|
אני אזרח העולם (הנוצרי) | |||||
ספינר (יום חמישי, 23/04/2009 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
הבחנה נאה | |||
|
|||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
א. כתבת נכון שלא חוכמה לדבר על מוסר יהודי בלי להגדיר מהו. אבל מי שיחפש אצלך הגדרה לא ימצא. ב. כך קרה עם הדברים שאתה כותב על ציונות הרבה מילים, מפה ומשם, בלי הגדרה. ג. האם עלי להניח שיש לך עדויות של ילדים מקיבוצי השמו''צ לא נימולו? ד. ככלל האנשים ההזויים האלה הקימו את המדינה. ה. אתה מנבא היכן יגורו אנשים בעתיד. מצד שני אתה שוכח את אלה שחושבים שיש להם מונופול על מהי היהדות, אבל לא נמצאים כאן כיום. ----- אתה מטיף מוסר אבל לא בטוח שאתה עושה זאת מעמדה מוסרית. | |||
_new_ |
תופעה שאין לה אח ורע | |||
|
|||
ספינר מתאר היטב תופעה שהיא רק בישראל. אהבת האויב.אהבת זרים.שינאה לדת שלך.הלקאה עצמית. התרפסות לגוים. שיתוף פעולה עם הנאצים.הלשנה על יהודים לגורמי חוץ.לא עוזרים ליהודים בשעת צרה.כמו בשדרות. צביעות.לפלסטינים מותר,לישראל אסור. אני לא מתכוון לבוגדים.אלא לאנשים משכילים,חלקם אפילו דוקטורים. מאירגוני השמאל.שמדברים על זכויות אדם.ורואים תמיד רק צד אחד.הצד של האויב. | |||
_new_ |
קישקוש | |||
|
|||
ספינר כתב דברים באופן שטחי וללא ביסוס ואתה משבח אותו על כך. כאשר אתם (חזי מהרצליה וספינר) מקשקשים אגדות על שיתוף פעולה עם הנאצים, תנסו לזכור: 1. את הרבנים שנטשו את הקהילות שלהם והצילו את עצמם. 2. את היהודים החרדים שנוהגים לכנות יהודי חרדי אחר ''נאצי''. 3. את היהודים החרדים שכרתו ברית אחמדינאג'ד. האמירה בקשר לשדרות היא כמובן מופרכת. אחר כל אולי תנסה לקרוא את ההודעות שנאה נגד יהודים שכתב כאן ספינר בעבר (למשל תגובה 119814) ואז נשמע אם התמונה שספינר הציג אמינה. | |||
_new_ |
קישקוש ןפיקנטריה בגרוש | |||
|
|||
''הרבנים שנטשו את הקהילות שלהם והצילו את עצמם'' רבנים מעטים שהצילו את עצמם- החיו מחדש את השושלות החסידיות ראה שושלת סאטמר, חבד והלואי והיו עוד. רבנים רבים יותר שהלכו עם חסידיהם למשרפות- גזרו כליה על החסידויות המפוארות שלהן. על כל יהודי ''חרדי'' שמכנה משהו נאצי יש אלפי יהודים ''חילוניים '' שמכנים אחרים בשמות כאלו ואחרים ולא נדבר על ''אצ'ה '' אחיו של המחנך ה''דגול'' שהיה קאפו אכזר , קאפו באושוויץ . אבל כבנו של אליעזר גרינברג שמנע מיהודים לעלות ארצה כנציד המשרד הציוני בוארשה לא אתפלא על התנהגותו.... על כל יהודי ח אתרדי שכורת ברית עם אחמדניג'ד (כמה יש שניתן לספרם על יד אחת? ) ישמאות חילוניים שמאלילים אותו. | |||
_new_ |
קישקוש ןפיקנטריה בגרוש | |||
|
|||
_new_ |
אז מה לחרדי מותר? | |||
|
|||
לדעתי לא הבנת את המשמעות העיקרית של ההודעה שלי - הצגה חד צצדית, דמגוגית, של תמונה מעודדת שנאה. לא רק זה הראיתי דוגמה איך כותב המאמר עשה זאת בעבר. הלאה. אתה ורבים אחרים שמנפנפים בטענה ''הם שונאים יהודים'' לא מבינים שזה מבטא שנאת יהודים. כאשר קוראים את ההתייחסות שלך בעניין הרבנים ''החיו את החסידויות'' מבינים שלדעתך לרבנים מותר מה שלאחרים אסור. אחר כך אתה עורך השוואה באיזה צד של המפה הפוליטית מטפחים שנאה ליהודים יותר. המשמעות היא שמבחינתך הבעיה היא כמותית ולא איכותית. | |||
_new_ |
אז מה לחרדי מותר? | |||
|
|||
הבעיה היא שאף אתה נגרר להצגה חד צדדית של תמונות המעוררות שנאה , ולכן מוטב, שהאש תופחת לא רק בצד אחד שהרי ''צריך שניים לטאנגו''. כי בעולם החילוני אכן, בחסידויות הרבנים מורמים מעם ונושאים בתפקיד חשוב מאוד. נא לזכור כי ראשי ממשלות, שרים זוכים אף הם לתנאים מופלגים. נא לקרוא מספר מאמרים המתארים את יחסו של החסיד לרבי כדי שיובן העניין לשוואה נא לבדוק את נושא המקלטים האטומיים שבונה לעצמה כל ממשלה , ממטוסי חיל אויר 1 ארצות הברית עבור הפרזידנט, ובניות ענק בהרי ירושליים עבור עסקני הליכוד והעבודה. י לחסיד הרי חשוב יותר וראוי רבו | |||
_new_ |
ממש לא נכון | |||
|
|||
הדברים שכתבתי כאן הם תוספת לתמונה החסרה שהוצגה במאמר ובהודעה של חזי. לטעון שאני מציג תמונה חד צדדית, כפי שאתה עושה, זה להוציא את דברי מהקשרם. דברי כוונו להראות שעדיף להתמקד בהורדת הלהבות. | |||
_new_ |
אז מה לחרדי מותר? | |||
|
|||
מה בעצם מותר לרבנים שלאחרים אסור? כמה הם הרבנים שברחו והפקירו את קהילתם? מדברים פה על ה ר ב נ י ם כאילו כולם ברחו וניצלו | |||
_new_ |
קישקוש | |||
|
|||
סיון צודק הוא הציוני האחרון. | |||
_new_ |
עם שעוזר לרוצחיו | |||
|
|||
ביום השואה ראיתי בערוץ 8 סידרה של בי.בי.סי על הפיתרון הסופי. באושוויץ בכל תא גזים עבדו 104 איש. 100 יהודים וארבעה גרמנים. האם אתה קולט ? בלי היהודים תאי הגזים היו נסתמים ויוצאים מכלל שימוש.זה הוא המצב של- ייהרג ובל יעבור.ייהרג ולא ישתף פעולה עם הנאצים. | |||
_new_ |
בהחלט שאני קולט, אתה שופט קורבנות | |||
|
|||
א. אתה ייחסת זאת לחלק מהעם היהודי. ב. אתה שופט ומוציא פסק דין על הקורבנות בחוסר זהירות כמו שלא יעשה אף שופט. אתה כמובן שוכח להתייחס למציאות באותה העת כמו שהיה עושה כל שופט. ג. אתה בעצם שוכח שהיהודים לא בחרו לעשות את העבודה הזאת. | |||
_new_ |
כתיבה בלי לשפוט | |||
|
|||
1.אני מציין עובדות בלי כוונה לשפוט. לא לנו השפיטה 2.אתה קורא להם קרבנות- זהו , שהקרבנות הם גם שותפים לרצח. הם לא רק קרבנות. | |||
_new_ |
אתה סותר את עצמך! | |||
|
|||
רגע אחד אתה רק כותב ''עובדות'' (#1), ורגע שני אתה כבר מרשיע בלי בדל של הוכחה (#2). | |||
_new_ |
אתה סותר את עצמך! | |||
|
|||
למה הוא צריך להוכיח במקום שאתה לא מוכיח? זה לא פייר | |||
_new_ |
קישקוש | |||
|
|||
מה קשורה התגובה שציינת (כמשל) לשנאת יהודים? | |||
_new_ |
קישקוש | |||
|
|||
מה קשור שיתוף פעולה עם הנאצים לרבנים שנטשו את הקהילות שלהם? כמה רבנים הם היו? מה קשור יהודי שמכנה יהודי אחר נאצי לשיתוף פעולה עם הנאצים? נכון,ישנם יהודים שכרתו ברית עם האירני.כמה הם? מי הם? מי ביננו תומך בהם? - אלה באמת משתפי פעולה מה קשורה התגובה שלי בעבר 119814 לשנאת יהודים? דרוש הסבר בברכה ספינר | |||
_new_ |
במקום לשאול תקרא את ההקשרים | |||
|
|||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
ההגדרה שלי למוסר לא תהיה דומה להגדרה שלך כי זה ענין של גאוגרפיה. כבר ציינתי בעבר כי המוסר של יהודי חילוני ויהודי דתי - שונים גם ההגדרה של ציונות היא שונה לחוגים שונים.אז מה אתה רוצה שאגדיר - את הציונות שלך? למה לא תעשה מאמץ ותגדיר בעצמך? הכרתי בחורים שלא נימולו בשל העקרון של הוריהם. ככלל,השומר הצעיר היה חלק קטן בין האנשים שהקימו את המדינה.רצוי גם לזכור שמלבד קיבוצים היו גם ערים שהוקמו והתרחבו בתקופת ההתיישבות. אני מנבא כי אם הפליטים הערביים ימצאו משכן במדינת ישראל היהודים יאלצו לברוח מפה.זה לא נראה לך? לגבי חוגים יהודיים רבים - הגלות בארץ ישראל יותר גדולה מגלותם באמריקה וכד...מה לעשות? איך אני מטיף מוסר אם לפני רגע החלטנו שאיני מגדיר את המוסר.גם לפי דבריך? ספינר | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
''הכרתי בחורים שלא נימולו'' בשל עיקרון זה לא ביסוס לכלום. כך גם שלושת המשפטים הנוספים במאמר שלך לא מבוססים על כלום והזויים. כל המאמר הוא מעין הטפת מוסר (''דברי תעמולה או זירוז על אי עשיית פעולה מסוימת וכד' תוך פנייה לרגשות אשמה'') שרוב אמירותיו חסרות ביסוס. המאמר הוא בעצם אוסף של תוויות שעניינן תעמולה נגד ציבור מסויים. המושג, הטפת מוסר, ממש מתאים להגדרת מאמרים שלך - ש''צועקים'' מה נעשה בחוץ ולא כלום על מה נעשה בביתם הם. | |||
_new_ |
קישקוש בלבוש | |||
|
|||
כתבת וכתבת וכתבת וכלום לא אמרת. מי שקבע שלפלשתינאים מגיע אוטונומיה היה בגין, איש ימין כמדומני. הראשון שישב פנים אל פנים מול הפלשתינאים בדיון על גורל ארץ ישראל היה יצחק שמיר. גם איש ימין. מי שקיבל עליו את הסכם אוסלו והחזיר לפלשתינאים את חברון ועוד 10% משטחי יו''ש היה נתניהו א'- מנהיג הליכוד,לא? מי שהחזיר לפלשתינאים את גוש קטיף היה שרון, יקיר ארץ ישראל השלמה. אז על איזה שמאל אתה בכלל מפטפט? אז אנשי דור ההשכלה התנצרו, נניח. מי הקים את מאות הקיבוצים והמושבים והערים בארץ ישראל, החרדים? אלה שצריכים לשאול את הרב כיצד מנגבים בשבת? אז לא כולם מלו את ילדיהם? נניח שזה נכון (האם יש לך הוכחות לכך או ששמעת זאת ברחוב החרדי) האם אינם יהודים וציונים ראשונים במעלה? מי לדעתך ציוני? החבר'ה מברוקלין? זכור ואל תשכח למה נחרב בית המקדש ובגלל מי! | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
בית המקדש נחרב , כי הרומאים בפיקודו של טיטוס החריבו אותו . אריה עירן . | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
פשוט ולענין! כל הכבוד, אריה. יותר פשטני מזה -אין! | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
אני משתדל . בית המקדש לא נחרב כעונש אלוהי על קמצא ובר קמצא וגם לא על גילוי עריות , עבודה זרה ושפיכות דמים וגם לא על שינאת חינם . זה חארטא בארטא . בית המקדש הראשון נחרב בגלל קוצר ראות מדיני , כפי שאמר כבר אז הנביא ירמיהו . היהודים בחרו את מצרים - משענת קנה רצוץ . התוצאה הייתה שריפת ירושלים וגם בית המקדש על ידי צבא אשורי-בבלי . בית המקדש השני נחרב גם הוא בגלל שיקול דעת מדיני שגוי . יהודים מטומטמים חשבו שאפשר לנצח את רומא . גם החורבן הגדול אחרי מרד בר-כוכבא הגיע מאותה סיבה . לכן להגיד שטיטוס החריב את בית המקדש זה אמנם קצר אבל מדוייק באופן יוצא מהכלל . אריה עירן . גם ילודה מועטה בקרב החילונים הוא טימטום יוצא מהכלל . | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
אחד הדברים שבלטו ערב חורבן הבית הראשון וערב חורבן הבית השני היה הפירוד העמוק בעם היהודי. מעבר לזה שמלחמה בבבל ומלחמה ברומי נידונו מראש לכישלון, חלוקי הדעות העמוקים בקרב העם הפכו את ההפסד במלחמה לתבוסה משפילה שגררה קורבנות רבים ומיותרים. הרי שתי המלחמות הנ''ל היו תוצאה של הפירוד,חלוקי הדעות וכתוצאה מכך ,השנאה העמוקה בין פלגי העם.אלמלא זאת יתכן שממלכת יהודה הייתה ממשיכה להתקיים וכן ממלכת החשמונאים. האמירה: טיטוס או נבוכדנאצר שרפו,נקודה היא פשטני ולא מתאימה לאדם כמוך שמנסה להעמיק ולהבין דברים מסוימים. ילודה מועטה או מרובה אינה טמטום או עודף שכל. היא תוצאה של מכלול נסיבות שכנאה אינן בשליטה מושכלת. | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
אינני יכול להסכים איתך . נכון שהיו סיכסוכים וחילוקי דיעות אז . יש גם היום . אבל לא אלה היו הגורמים לשני החורבנים למעשה היו שלושה ויש מי שאומרים שהיו ארבעה . שני החורבנים ההם היו תוצאה של נקיטת עמדה מדינית שגויה מול מעצמה . פעם מול זו המסופוטאמית ופעם מול זו האיטלקית . את העובדה הזו ניסו בהצלחה רבה לטשטש בעזרת המאנטרות השיקריות . עבודה זרה , שינאת חינם , קמצא ובר קמצא וכיוצא באלה שקרים . גדולת מנטרות אלה שהן אמת עובדתית אך לא הסיבה האמיתית . בכשלים לוגיים זה ניקרא ''איש הקש'' . במנטרות שיקריות נלחמים עם מנטרות אמת . לכן את בית המיקדש השני הרס טיטוס לא הסיכסוך הפנימי . | |||
_new_ |
עין לציון צופיה . | |||
|
|||
אני מציע לך, מבלי כוונה להעליב או לפגוע שתרענן את ידיעותך בארועים ערב חורבן ה''בתים'' והגורמים שהביאו לכך. | |||
_new_ |
בגין קבע: אוטונומיה לתושבים, לא לשטח.. | |||
|
|||
אף אחד לא מתנגד לזה, חוץ מהערבים כמובן... | |||
_new_ |
בגין קבע: אוטונומיה לתושבים, לא לשטח.. | |||
|
|||
מתאים לבגין. מה, התושבים חיים באויר ועל הקרקע מי נמצא? | |||
_new_ |
|
|||
המאמר של ספינר מעניין גם בשל העיתוי - יום השואה. אם לתמצת את דברי ספינר אז היהודים שניספו בשואה אשמים במר גורלם היות ושאפו להיות 'אזרחי העולם'. ואנשי השלום והשמאל בישראל אף הם חוטאים בחטא השאיפה לחיות חיים מוסריים ברמת הפרט והמדינה. האשמת הקורבנות ממש ביום השואה זו נקודה מעניינת. וזה די מקורי להאשים את הקורבנות העתידיים בטרם מועד. ראו הוזהרתם. מה שברור זה שספינר לא הפנים אף לקח מלקחי השואה. דווקא האצבע המאשימה שהוא מפנה כלפי אנשי המוסר היהודיים של כל הזמנים, מעידה על החשש המתמיד של הכותב מפני מה יחשבו הגויים. מה שאיפיין אנשי מוסר אמיתיים בכל התקופות, ולא רק יהודיים, היה ההיפך הגמור מהקונפורמיזם הפוליטי והמוסרי שספינר מדגים בדבריו. צאו ילדי והיו אנשי מוסר, be all that you can be, ולרגע אל תסתכלו אחורה, פן יהיה גורלכם כגורל אשת לוט. את הסטלגטיטים של מלח בארץ הצבי קל לזהות: פראנויה, הדחקה וחרדה. | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
וגם סילפת וגם ניסחפת וגם חיפפת אבל זה לא חדש. נסה שנית | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
אריה, עבורי העיקר הוא בכך שאתה אוכל את הנקניק שאני מגיש לך. דייג אוהב דגים? | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
אתה פראנואיד . אני כנראה חדרתי כל כך עמוק לנפשך המעורערת שאתה רואה בכל מקום אותי בתפקיד ''BUGIMAN'' . הפעם זה אני . אריה עירן . | |||
_new_ |
|
|||
עירן מסביר ליוסלה איך לכתוב, אך בעצמו כותב 'בוגימן' בשלוש שגיאות. והדגם החוזר אצל עירן, של כתיבת מונחים לועזיים עם טעויות כתיב, משמעותי, על דרך האנאלוגיה, לאופן הלימוד והחקירה (והטיעון) של עירן בדרך כלל ובכל נושא. גם כתיבת תיאוריות מורכבות חייבת להתחיל בקצת משמעת אקדמית. צ''ל: boogeyman או bogeyman . | |||
_new_ |
יוסלה מסנגר על אזרחות העולם | |||
|
|||
ומזהה את האצבע המאשימה כלפי אנשי המוסר היהודים האלה. אבל עדין נשאלת השאלה - למה הם כל כך התנצרו? מה יוסלה והם יודעים שאני לא יודע? | |||
_new_ |
יוסלה מסנגר על אזרחות העולם | |||
|
|||
אני דווקא חשבתי שהתיאור של יהודים שעיסוקם בשואה מביאם לאי-מוסריות גורפת כסובלים מסינדרום 'אשת לוט', היה רעיון מבריק. ועדיין מחכה לסימנים של חיים אינטליגנטיים בעולמנו. וכהערת שוליים: למי שאיננו נותן עדיפות להיות אדם ראשית, ורק שנית יהודי, אין נתונה הזכות לכנות עצמו 'יהודי'. | |||
_new_ |
יוסוף,אזרח העולם? בדיחת היום. | |||
|
|||
ממתי תעמולתן פלשתינאי מטיף מוסר ליהודים על השואה? | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
פעם הראו ביד ושם אהילי מנורות שנעשו מעורם של יהודים, ליד חפיסות סבון שהגרמנים הכינו משומן יהודי. היום אנו יודעים שלא היו דברים מעולם, ושבשואה היתה מספיק זוועתיות מכדי שנצטרך לפברק ראיות. היום כותבים - בלי בושה - על חברי השומר הצעיר שלא נימולו כי כנראה כך היתה פעם המודה בקרב חברי מפ''ם. גדלתי עם חברי השומר הצעיר. הייתי חבר גרעין השומר הצעיר. אף פעם לא פגשתי או שמעתי על חבר תנועה שהוריו מנעו את מילתו. אם היו כאלה, האמן לי שהם לא רצו לפרסם עובדה זו. | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
בכיתה שלי היה אחד כזה . ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- אתה יכול להראות שהנאצים לא עשו סבון מיהודים , או אהילי מנורה או מאפרה מגולגולת ? | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
באתר של משרד החינוך מופיע ההסבר לכך שהנאצים לא הפיקו סבון משומן של גופות יהודים: ''הנאצים לא יצרו סבון מיהודים. בגרמניה נוצר מחסור בסבון בימי המלחמה והוטל פיקוח על יצור הסבון. ראשי התיבות על חפיסות הסבון נשאו את האותיות RIF קרי שומן תעשיתי טהור. היו שקראו בטעות RJF קרי שומן יהודי טהור. השמועה נפוצה במהירות וגם בגטאות האמינו בה. לשמועה האמינו גם קציני ס.ס. בכירים כמו הנס פראנק על פי עדותו במשפטי נירנברג. ללא קשר לכך לפני סיום המלחמה נערכו בדנציג ניסויים לייצר סבון משומן אדם רוב הגופות הובאו ממחנה שטוטהוף הסמוך ורובם היו פולנים ורוסים.'' | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
מה נותן לך, כמי שתמך בכל ליבו בטבח המשפחות הפלסטיניות בעזה בדצמבר 2008, את הזכות לחוות דיעה על מוסריותם של אחרים? | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
הרוצחים הפלשתינאים השפלים . | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
שלך כנגד מתקפת הקסאמים על שדרות משנת 1999? | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
כי הוא בעד מתקפת הקאסמים. | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
עברית יפה לו - האם שמו הוא יוסלה בישארה? | |||
_new_ |
''הם כל כך התנצרו'' מי? | |||
|
|||
_new_ |
השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל | |||
|
|||
מצחיקה כשיוסלה כותב אותה . ראשית כי יוסלה מתעלם מהצורך לחיות . שנית כי יוסלה לא מבין בעיסקי מוסר . וכך גם לקחי השואה . הנזק הראשון בשואה הוא אבדן 6 מיליון יהודים . יהודים אלה היו נושאי תרבות וערכים שונים ואפילו מנוגדים . אבל אבדנם כבני אדם יהודים הוא הראשוני . יוסלה שולל את שיקום העם היהודי כבני אדם ורואה את המטען כחשוב יותר . והוא עומד שפוף במחבואו ומטיף מוסר לאחרים . אריה עירן . | |||
_new_ |
השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל | |||
|
|||
הוא לא עומד שפוף במחבואו. הוא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב בראמאללה או ברבת עמון או במחנה פליטים בצידון. אך תקנה את ההטעיה שהוא מוכר לך. | |||
_new_ |
מסכים לחלוטין | |||
|
|||
כדובר השפה הערבית- כתיבתו היא כשל אדם החושב בערבית. השטאנץ הנוקשה- חשיבה ערבית מתורגמת לעברית. | |||
_new_ |
|
|||
לפי הפנסיונר החיפאי, יוסלה מתעלם מהצורך לחיות, אינו מבין בעסקי מוסר או את לקחי השואה, וכמובן, יוסלה עומד שפוף במחבואו... הפנסיונר השני, חד העין, מסביר שיוסלה לא עומד שפוף במחבואו אלא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב ברמאללה או ברבת עמון או במחנה פליטים בצידון. ואחד שאינו יודע לשאול מוסיף שיוסלה, כתיבתו כשל אדם החושב בערבית, - השטאנץ הנוקשה - חשיבה ערבית מתורגמת לעברית... כל הטררם הזה אכן מחניף ליוסלה ומחמם את עצמותיו הזקנות בלילות הקרה של איראן עלית. גם אחמניג'אד, יימח שמו, מוסר דרישת שלום לחסידי יוסלה בארץ ישראל - החיפאי המטורלל, הקונפורמיסט חד העין, ושאר מרעי בישין אכן מקווים ידידי פלסטין שמרוב עיסוק ביוסלה יעשו היהודים בארץ ישראל הפסקה בגזל וברצח המאורגנים של תושבי המקום הפלסטינים ותהיה קצת נחת לאנשים יקרים אלה. חזק חזק ונתחזק. | |||
_new_ |
|
|||
לא אירן עילית, אך פילדלפיה תחתית יותר מתקבלת על הדעת. אף ישראלי לא אומר או כותב '' אחדיניג'ד יימח שמו'' זה מאפיין מישהו שרוצה לכתוב כמו שלדעתו יהודי כותב אך אינו יהודי. השפעה חרדית מובהקת. | |||
_new_ |
יוסלה | |||
|
|||
שכחת את חכם ציון או שהוא נשק יום הדין בשבילך? | |||
_new_ |
צפיי מהנה | |||
|
|||
_new_ |
לצערי משהו לא ברור בכתיבתך | |||
|
|||
לעיתים אתה מביע את דעתך ולעיתים את דיעת השמאלנים אבל לא תמיד יש גבול דק ומדוייק בין השניים. בכל מקרה טוב לקרוא גם סתם דברים צ'יבוטרו | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
בערך שבוע לאחר שפרסמתי את המאמר הזה, הופיע המאמר של נאמן בידיעות אחרונות הכותרת אומרת הכל. הלאומיות היא דת רצחנית. אז באיזה כלא הוא רוצה להושיב אותה? האם מדובר בכל לאומיות או רק בזו היהודית? איפה מתחילים? לפי מה שנראה לעין ונלמד מן הנסיון - הכוונה כמובן להתחיל אצלנו ולתת דוגמא לעולם. היהדות הגרמנית המשכילה והנאורה (ההשכלתית) לפני מלחמת העולם הראשונה ריסקה את עצמה וטובי מחולליה התנצרו כמובן. האם הכוונה של הנאמן היא שאנחנו צריכים לרסק את הלאומיות שלנו לפני הכל ולהיטמע במרחב הערבי? יש בעיה רצינית עם הגדרת לאום - אבל דבר אחד ברור מאוד וזה האופן שבו התורה מגדירה את עם ישראל,ורק אותו. רק ברגע שהיהודים יוצאי מצרים הטריים קיבלו את התורה במעמד הר סיני - הם נעשו עם.וזה היה הרבה לפני שניתנה להם הארץ המובטחת. נאמן למי מוביל עכשיו את המהלך של: יהודי נא לחגור את החגורות כי אנחנו טסים לארץ האזרחות העולמית. האם צריך לחבוש כפיה או מספיק לסלק את התפילין? | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
מאמרו של ג'אד נאמן הוא שקר שבנוי על שקר . השרות הצבאי אינו טכס חניכה . השרות הצבאי הוא הכנה למלחמה . המלחמה אינה ''מכונה המקעקעת את החוק'' לפי ראייתו של קפקא . המלחמה היא שיטה להשיג צרכים . המנצח לוקח והמפסיד מתרושש או מת . הלאומיות היא התחליף התרבותי לשותפות הגנטית הקדומה . כל לאומיות וכל שותפות גנטית הם פשיסטים ביסודם . ליחידים המתפקדים בקבוצות יש ייתרון הישרדותי . אריה עירן . | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
אריה אולי ג'אד הוא פשוט אנרכיסט מסומם? ואולי הוא מבוהל מפני שלוש מאות מ ליוני ערבים ועוד מליארד מוסלמים? בכל מקרה הוא מחפש סנסציות אף פעם לא ראיתי סרט קולנוע שלו. ואתה? יתכן שיוסלה מופיע בתסריט שלו ולכן אינו אדם אמיתי עם בשר.מי בכלל מדבר על דם. | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
האויב מבפנים , זה מה שמפריע לי . כל בני דתן ואבירם נכדיהם וניניהם וצאצאיהם . החלאות אלה אשר בלכתנו קדימה יורים לנו בגב . אלה אשר פותחים את השער לסוס הטרויאני . הם אשר ניראים כמונו ומדברים כמונו ואוכלים איתנו ומשמיצים אותנו ומוציאים את דיבתנו רעה . אלה אשר סיפרו והעלילו לאורך הדורות על דם ילדים במצות . חסידי האיש מנצרת , מלשיני טורקמאדה והשבתאים אלוני ואבנרי וספירו וג'אד יהודים כמונו . . . אריה עירן . | |||
_new_ |
ביקורת אינה יריה בגב! | |||
|
|||
ביקורת שכתובה ברור שכל אחד יכול לקרוא ולכתוב נגדה לא יכולה להיות יריה בגב. ביקורת איננה סוס טרויאני, איננה הלשנה, איננה דיבה וגם איננה השמצה. אם בכל זאת תטען שכן הרי דבריך כאן ואתה ראויים לאותו גזר דין שניסחת כאן. | |||
_new_ |
ביקורת אינה יריה בגב! | |||
|
|||
נכון מאד . אין הביקורת יריה בגב . שים לב לכתוב ''האויב מבפנים , זה מה שמפריע לי ............אלה אשר בלכתנו קדימה יורים לנו בגב'' כאן לא מדובר בביקורת . ישראל פועלת באופן לא רשמי לסיפוח זוחל . מעשי כמה וכמה קנאים יהודים לזכויות הפלסטינים הם היריה בגב . המסתתרים כמו יוסלה הם סוס טרויני , אשר כל מטרתו הייתה להסתיר את אויבי טרויה . הסילופים של יוסלה את דברי הכתובים הם השמצה . לדיבה אישית לא הגענו , אך לדיבה לאומית הגיעו מזמן ישראלים רבים וזה כולל את אבנרי וספירו והמיליונרית ויוסלה . אריה עירן . | |||
_new_ |
ביקורת אינה יריה בגב! | |||
|
|||
ביקורת שכתובה ברור שכל אחד יכול לקרוא ולכתוב נגדה לא יכולה להיות יריה בגב. מבקר אינו אויב מבפנים. ההודעה הקודמת שלך (תגובה 131644) הגדירה קבוצה של כותבי ביקורת כאויב מבפנים. אם ההגדרה הזאת נכונה היא נכונה גם כלפיך. | |||
_new_ |
בתחום המישפט יש | |||
|
|||
הגדרה של ניגוד אינטרסים . בפוליטיקה אין . ביחסים הבין לאומיים יש דבר דומה . האויב הם הערבים בכלל והפלסטינים בפרט . כאשר ישראלי מגונן על האינטרס הפלסטיני ועל עמדות הפלסטינים הוא אויב מבפנים . או בוגד . אתה אוהב מראי מקום . נא הצג היכן דעתי הכתובה תואמת את האינטרס הפלסטיני שהם האויב . אריה עירן . | |||
_new_ |
אתה מסתבך והולך! | |||
|
|||
כבר קודם הבהרתי את עמדתי שכתיבת ביקורת אינה מזכה את מי שכתב אותה בשמות התואר שהענקת. שקבעת. אם וכאשר תציג מראי מקום כנדרש אולי תצא מן התסבוכת. כבעבר, כאשר הצהרות חסרות שחר סיבכו אותך, אתה מסתבך והולך. מאחר ועברת מדעה מופרכת לאישום משפטי, מי שצריך להציג מראי מקום זה אתה שמפזר טענות משפטיות. | |||
_new_ |
אני לא מפזר טענות משפטיות . אינני משפטן . | |||
|
|||
לדעתי דומה יהודי ישראלי שמדבר בעד זכויות ואינטרסים פלסטינים או ערביים למי שפועל בניגודי אינטרסים . זו דעתי . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ הערתי כי ניגודי אינטרסים הם עבירה . זה לא ''פיזור טענות משפטיות'' . אם אהייה חייב אחפש מראה מקום להערה זו . | |||
_new_ |
אתה עוד מסתבך | |||
|
|||
ירדת מההגדרה המשפטית. זה כבר מצויין. עכשיו תראה שלכל טענותיך (אויב מבפנים, יורים לנו בגב, פותחים את השער לסוס טרויאני, משמיצים אותנו, מוציאי את דיבתנו ומלשינים) יש בסיס כלשהו. אחר כך תסביר איך דעתך הפרטית על מישהו הופכת אותו לעבריין. | |||
_new_ |
אתה עוד מסתבך | |||
|
|||
סעיף 284 לחוק העונשין שכותרתו ''מרמה והפרת אמונים''. אמנם הסעיף לא אוסר מפורשות ניגוד ענינים אבל אני חושב שהפסיקה פירשה אותו כך. עבירה זו חלה רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- מי עבריין ? אויב מבפנים, יורים לנו בגב, פותחים את השער לסוס טרויאני, משמיצים אותנו, מוציאי את דיבתנו ומלשינים אלא חטאים פוליטיים . בישראל אלה אינם עבירות ולא חטאים . אפילו אזרח ישראלי שביצע חבלה טרוריסטית איננו בוגד על פי פסיקות . ישראלי שביקר בארץ אויב ללא רשות , אינו בוגד , שוב לפי פסיקות . תעמולה למען האויבים גם היא לא יריה בגב . אנחנו רחמנים בני רחמנים . רחמנים הם מזונם של הרשעים . אמר רבי אלעזר ''כל שנעשה רחמן על האכזרי, לסוף נעשה אכזר על הרחמנים'' זה המצב של יוסלה , של אבנרי , ספירו , המיליונרית , מ.ש. , ג'אד נאמן ועוד קומץ ונטילטורים . אריה עירן . | |||
_new_ |
התחמקת (תגובה 131675)! | |||
|
|||
1. לא הצגת מראי מקום. 2. לא הסברת איך דעתך הפרטית הופכת ביקורת לעבירה או מבקר לעבריין. אתה מתקשה להתיר את הפלונטר שיצרת... | |||
_new_ |
ניגוד ענינים כעבירה פלילית . | |||
|
|||
סעיף 284 לחוק העונשין שכותרתו ''מרמה והפרת אמונים''. אמנם הסעיף לא אוסר מפורשות ניגוד ענינים אבל אני חושב שהפסיקה פירשה אותו כך. עבירה זו חלה רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להסתבך | |||
|
|||
אתה חושב שמדובר בעבירה של ''מרמה והפרת אמונים'' אבל מיד טוען שזה לא רלוונטי כי ''עבירה זו חלה רק על עובדי ציבור ולא על כל אדם''. | |||
_new_ |
היכן הבגידה של ג'אד הנאמן? | |||
|
|||
אם אנחנו מדברים על היהדות ועל מדינה יהודית, הרי שלפרט היהודי על כל חשיבותו העצומה לאין שיעור - אין זכויות אלא רק מצוות (חובות?) בלבד. מתוך זה שכל פרט ממלא את חובותיו - ממילא מתקיים התנאי שלכולם יש זכויות. את זה צריך להבין! לפרט יש ערך עצום לאין שיעור וראינו זאת בפרשת עכן שמעל. מעילתו הביאה לכך שנאמר כי עם ישראל חטא ומעל, לא היחיד. בגלל מעילתו של עם ישראל נחלנו תבוסה במלחמה על העי. כלומר, הכלל, כל ישראל חברים (לשון חיבור) מחייב כל אחד מאיתנו. הכלל (כל) - הוא הלאום היהודי אשר קבל את המשמעות של עם אך ורק במעמד הר סיני ולא מתוקף או''ם. כל ישראל ערבים זה לזה. לכן כשבא נאמן ומנסה לפצפץ את הלאומיות (והכוונה שלו היא ללאומיות היהודית) - זה נסיון לפצפץ את הכלל היהודי ואת המהות היהודית.ולכן גם את הפרט וזכויותיו (המצוות). אנשים אחרים שניסו לעשות זאת בעבר - פשוט התנצרו. הם הפכו לאזרחי העולם בלי שום בעיה. אבל אותנו הבדיל הבורא מכל האומות. זה מופיע בפרשת השבוע. הייתי רוצה לראות אותו קורא את דבריו באיזה מסגד במכה או מדינה...או אפילו בסוריה. כל ''הגיבורים'' האלה הם גיבורים עלינו בארץ ישראל. אם מישהו חשב לרגע שיש לדברים האלה איזה ריח של אוטנטיות של הומאניות, חופש הפרט והחידקל - הנה בא יוסלה ובדבריו הפריך הכל והפך את הדברים האלה להבל הבלים מדופלם כסגנונו. הוא הרי מאמץ את זה. אני בטוח שהתשובה שלך, אם תהיה, היא - הפוסל במומו פוסל... | |||
_new_ |
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר! | |||
|
|||
מאמר ביקורת על התנהגות הלאום אינו מפצפץ את הלאומיות. אם כן אז זו לאומיות מופרכת. עירוב הבורא בסיפור לא רלוונטי כמו גם ההשוואה לנהוג בארצות אחרות. | |||
_new_ |
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר! | |||
|
|||
איפה ראית ביקורת על התנהגות הלאום? אני לא ראיתי יש שם קביעה חד-משמעית,לא ביקורת, אצלך יש ביקורת אתה קובע על משהו שהוא לא רלבנטי לך - שהוא לא רלבנטי בכלל | |||
_new_ |
מדוע שאתנהג אחרת? | |||
|
|||
כותב המאמר קבע קביעות חד משמעיות ללא ספקות. אריה עירן קבע קביעות משמעיות ללא ספקות. מדוע שאנהג אחרת כאשר הם לא הציגו כל ביסוס? אם וכאשר ינסו להראות שיש בסיס לקביעות שלהם יתכן שאצטרך להראות שלא. בשלב הזה הם לא הרימו את הכפפה. גם אתה עוסק בקביעות חד משמעיות. לכן אל תצפה ממני שאנהג אחרת. | |||
_new_ |
מדוע שאתנהג אחרת? | |||
|
|||
נחזור לאלף אם אתה מסכים אתי שאצל נאמן זה בסך הכל קביעה שרירותית ---למה אתה אומר בתגובה לעירן שזו ביקורת? ----וביקורת היא דבר לגטימי ----ולא בגדר בגידה או דברי נאצה...? | |||
_new_ |
אז תתחיל מ''א''! | |||
|
|||
תסביר את הקביעות השרירותיות שלך. שעירן יסביר את הקביעות שלו. | |||
_new_ |
אז תתחיל מ''א''! | |||
|
|||
את שלי אתה לא רוצה להבין . אריה עירן . | |||
_new_ |
תירגע, עירן, 'את שלך' אני מבין (תגובה 131657)! | |||
|
|||
_new_ |
יורה לעצמו כדור בתחת | |||
|
|||
אריה עירן, הרי אצלך המרצע לא מחזיק מעמד הרבה זמן בתוך השק. אתה מאשים את אלה המגינים על זכויות האדם בישראל, בבגידה. ואת מי שעושה צחוק מהטקסטים הפסבדו-מדעיים שלך, שנועדו בכלל להכין את הקרקע לחיסול ולגירוש התושבים הפלסטינים של יהודה שומרון ועזה, -את מי שמפרק לך את הצורה המתחזה לתיאורטית וחושף את מוגבלויותיך בכל הקשור לפילוסופיה, ספרות, תורת המוסר וכל שאר התחומים בהם אתה אמנם טוען לחוסר נסיון בהצטנעות מזוייפת אך ממשיך להרצות הרצאות ארוכות שאין להן פשר, -ואת מי שבניתוח ספרותי או לוגי פשוט של הקפה שלאחר ארוחת הערב מפשיט אותך וחושף את מטרותיך ודיעותיך האמיתיות, אתה מאשים בחוסר כנות ובשנאה ליהדות. אם היה מונח מתאים למישהו כמוך שיורה לעצמו בתחת כדור בכל פעם שהוא מתחיל לכתוב על נושא כלשהו, הייתי משתמש בו כדי לסבר את אוזנך. השפה העברית עשירה במובנים רבים, אך את המונח הזה לא הצלחתי למצוא. | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
מי שמגן על זכויות האדם במדינתו מגן על המדינה. אין כיום מצב מלחמה בתוך ישראל המצדיק הקפאה של החוקים האזרחיים. הנסיון להלביש איצטלא של מלחמת הישרדות על הרצון של ישראלים אחדים להמשיך ולשלוט ביהודה ושומרון אינו עומד במבחן העובדות. אריה עירן מנסה למכור את הלוקש הארוך של מלחמת קיום עד חרמה של העם היהודי בישראל, כאשר המלחמה היחידה בשטח היא של ממשלת ישראל נגד האוכלוסיה הפלסטינית האזרחית, - מלחמה שמטרתה לנשל את האוכלוסיה הפלסטינית מאדמותיה ורכושה. אין זו מלחמת הישרדות כלל, אלא גזל לאור היום כפשוטו. אלה בישראל שאינם מוכנים לתת יד לגזל ולרצח ולאחרונה לטבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה, מייצגים את רעיונות וחוקי היסוד של מדינת ישראל בעת הקמתה. הבוגדים הם אנשים כדוגמת אריה עירן אשר נטשו את הערכים - ערכי האדם - עליהם התבססו המחוקקים מייסדי מדינת ישראל. האינטרס של העם היהודי הוא המשך היהדות בהגדרתה כדת בעלת בסיס ערכי אתי עמוק, ולא - מה שמציע עירן - פבסדו יהדות המבוססת על גזל, רצח, ומצב מלחמה מתמיד כמטרה ולא כאמצעי. אך למרבה המזל, מעצם הגדרתה כערבוביה לא הגיונית התזה של עירן, וגישתו בכלל לנושא הפוליטי-אנושי, אינם מסוגלים להשיג תוצאות ממשיות היות וגם ככלי, אינסטרומנט, הם פגומים מהיסוד. והיות והבסיס ליצירת דעת קהל בתחום הפוליטי הוא ההגיון הפנימי של האג'נדה, מבחן שרעיונותיו של עירן אינם עומדים בו, מה שנותר לו כאופציה זה רק המסלול הכוחני, - משהו שמזכיר יותר את הפשיזם האיטלקי, ולא משהו דמוקרטי. השמאל ואלה המנסים להגן על זכויות האדם, מעמדם כלל אינו מאפשר בגידה במדינה. ההגנה על זכויות האדם במדינת ישראל היא מצווה והוראת חוק המדינה, לא כפי שאריה עירן מצייר זאת: כמין קוריוז של אנשי שמאל רכרוכיים שאיבדו כיוון. זה הרי השלד שעליו מבוסס הכל. עירן יורה לעצמו כרגיל עוד כדור ברגל, בכל פעם שהוא פותח את הפה על עוד נושא. יש רק חמש אצבעות בכל רגל, אריה. | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
ממתי פלשתינאי הוא שמאל במדינת ישראל ומגן על זכויות האדם? על החמאס שמעת, יוסוף? | |||
_new_ |
ג'אד נאמן למי ? | |||
|
|||
הרעיון שהיהדות תישמר בדרך המדינית שאתה הולך בה הוא מוטעה . היהדות תישמר רק אם יהיו יהודים . הקיום של היהודים כפוף לאופן שבו פועל העולם . בעולם נעלמים עמים וקבוצות שנמצאים במחזורים של הקטנה . היהודים הם קבוצה שנמצאת במחזורים של הקטנה . אפשר להפוך את הכוון , אך זה אפשרי כאשר משנים את אופן החשיבה ומכאן את אופן הפעולה . לך זה לא יקרה . אריה עירן . | |||
_new_ |
יוסלה | |||
|
|||
סע לאנגליה שמעתי שהאנגלים מנסים עכשיו להצר את צעדיהם של המוסלמים ולא לאפשר למואזינים שעל גגות המסגדים לצרוח לפני שש בבוקר אני חושב שזו פגיעה נוראה בחופש הפרט והחידקל לכן כדאי שתצא לשם במהירות כמחווה של השמאל הפלשתיני ותנסה לייצב את המצב של החופש והפרט שסובל נוראות. תראה להם מה אתה יודע לעשות תן לכל הפעמונים לצלצל שלא יהיה בשום מקום צל תן לשמש לזרוח עם חופש הפרט באופן כללי ובאופן פרטי למה אתה מכבה סיגריות על כפות ידיך? | |||
_new_ |
|
|||
פאשיסט, מאזוכיסט, וקונפורמיסט יצאו לטייל..... בעוד הפאשיסט מפליא מכותיו במאזוכיסט, הקונפורמיסט - כהרגלו פוסח על שני הסעיפים - הצטרף פעם למכה ופעם למוכה. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |