|
בלי הגדה ובלי סדר - תענוג אמיתי | |||||||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 06/04/2007 שעה 14:00) | |||||||||
|
|||||||||
הצגת המאמר בלבד |
ספירו, הצביעות נוטפת ממכה, כמו תמיד | |||
|
|||
ההמנון של החמאס, שתרגומו הבאתה כאן, אומר את האמת יותר ממכה. כידוע לכה, החמאס אינו מכיר ''בישות הציונית'' ורוצה להשמידה. אז על מה את בא בטענות, על יהודים שחיים בארץ הזאת, אחרי שנרדפו הם ואבותיהם ברחבי העולם, ואשר אינם מוכנים שיגלו אותם מחדש ? גם טיפש מבין כי הפלסטינים אינם מוכנים להסתפק ''בחירות'' אלא רק בחיסולה של הישות היהודית כאן.. | |||
_new_ |
[•] בורות? | |||
|
|||
וגם לקרא אינך מסוגל. זהו המנון הלח''י | |||
_new_ |
עמיש, הבורות היא הסמן המובהק שלכה | |||
|
|||
תקרא שוב מה שהוא כתב למעלה: הצלחתי למצוא את ההמנון של החמאס ותרגמתי אותו לעברית: חיילים אלמונים הננו בלי מדים מסביבנו אימה וצלמוות. אנחנו גויסנו לכל החיים, משורה ישחרר רק המוות. קצת בושה לא תזיק לכה... | |||
_new_ |
אולי הומור שחור | |||
|
|||
1. השיר שהבית הראשון שלו מצוטט במאמר (כ''תרגום'') נכתב בשנת 1932 על ידי אברהם שטרן (http://www.betar.org.il/music/songs/hayalim.htm): חיילים אלמונים הננו, בלי מדים, וסביבנו אימה וצלמוות. כולנו גויסנו לכל החיים: משורה משחרר רק המוות. בימים אדומים של פרעות ודמים, בלילות השחורים של ייאוש. בערים ובכפרים את דגלנו נרים, ועליו: הגנה וכיבוש. * * בימים אדומים... 2. והשורה הבאה במאמר אחרי המילה ''מוות'' היא: ''(זה היה ההמנון של הלח''י – למי שתוהה, שכח או לא ידע)''. 3. אלו העובדות החשובות לגבי ה''תרגום'' שמציע ספירו. | |||
_new_ |
בור ועם הארץ | |||
|
|||
בור על שאינך מכיר את המנון הלח''י. כל ילד בכתה א' צריך לדעת קצת על תולדות ישראל. עם הארץ על שאינך מסוגל לקרא טכסט פשוט בעברית שכן מייד אחרי ההמנון ציין ספירו עבור בורים שכמותך שזהו המנון הלח''י. ובכך מסתבר שאברי ההפרשה והרביה הזכריים המשתפלים להם בירכתי הכרס שלך אינם ערובה לחכמה יתרה. | |||
_new_ |
עמיש, לא נשארו לשמאלנים קללות ? | |||
|
|||
זה שזה ''היה'' היה. מה שחשוב לעניינינו שזה מתאים היום להיות המנון החמאס. אגב, אני מאמין כי בעוד מספר עשורי שנים, היהודים שחיים כאן יודו לחמאס, על שמנע מהפלסטינים להקים מדינה בגדה. זה קורה ויקרה רק בזכות החמאס... עמיש, אני נאלץ לאכזב אותכה ולהודיע לכה כי אין לי כרס כמקובל... | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
לאנשים כמו חזי יש אתרים מיוחדים המיועדים לקשי הבנה ותפישה כמו גם לבעלי עברית עילגת. השילוב של ימניות ובורות הוא בלתי ניתן להבסה בכלים תבוניים. אין טעם להתווכח איתו או לנסות להסביר לו. זו מלחמה אבודה מראש. | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
האח יעקב, אתה חדש כאן ! אתה מוזמן לבקר באתר שמציג התכתבות שלי עם האקדמיה העברית ללשון לזרוק רפש אינו מוכיח על אינטלגנציה רבה... אשמח להווכח כי הבורות שלכה קטנה מהבורות שלי. | |||
_new_ |
האח חזי | |||
|
|||
שוב אתה ממליץ לקרוא את התכתובת שלך עם האקדמיה ללשון שמעידה שאינך מבין את משמעות ההתייחסות שלהם. יתכן מאד שהאח יעקב כבר מכיר את קשיי ההבנה שלךה בנושא התכתובת עם האקדמיה. יתכן גם יתכן שהוא מכיר צדדים אחרים של חוסר ה... | |||
_new_ |
מי לא מבין ? | |||
|
|||
תקרא שוב: הם לא מסוגלים לכתוב כי זו שגיאה, כי זו לא שגיאה. הם מאוד היו רוצים לעשות זאת... | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
האקדמיה אמרה: 'לעולם יש לבחור בכתיב הרגיל, בלא ה''א'. זאת אומרת שיש כלל. ברגע שיש כלל, מה שאינו עונה על הכלל הוא טעות. כלומר, זו טעות לכתוב עם ה''א. לגבי העובדה שהכתיבה היתה נהוגה פעם, אפשר להשוות זאת לפוליגמיה - פעם היא היתה מותרת והיום יש כלל שקובע שהיא אסורה. במילים אחרות לנהוג פוליגמיה כיום תהיה 'טעות', כמו לכתוב עם ה''א. | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
יובב, נמאס לי להגיב לטפשויות שלכה. שלשה מכתבים הפניתי אליהם בשאלה ''האם זו שגיאה'' ? שלש פעמים הם לא ענו על מה ששאלתי, כיון שהתשובה שלהם היתה צריכה להיות ''לא שגיאה'' במקום זאת הם חזרו וחזרו על ''מה עדיף'' רק רפוי שכל לא מבין מזה שאם ''עדיף'' הרי ההעדפה השניה אינה שגיאה... לא נמאס לכה לפרסם את טפשותכה ברבים ? אני מודיע לכה: בפעם הבאה שתפרסם תגובה בלי לציין שם מלא אמיתי שלכה, אני מתכוון להגיב ביותר חריפות... | |||
_new_ |
חזי, האיומים שלך מיותרים | |||
|
|||
האיומים שלך מיותרים כי הרי אתה ממילא מתבטא בחריפות. מה שמעניין שזה תמיד ''קורה'' לך כאשר עולה עניין השגיאה הנפוצה אצלך, ולהבנתך את מה שהשיבו לך אנשי האקדמיה ללשון. החריפות של ההתבטאות שלך בולטת במיוחד כאשר משתמע מדבריך שלא מעטים ממשתתפי הפורום הם טפשים. בכל מקרה לא מעט ממשתתפי הפורום, ולא מעט פעמים, ניסו בזהירות להסביר לך שאתה שוגה. הנה מדגם חלקי ביותר: תגובה 38110, תגובה 38215, תגובה 39615, תגובה 39671, תגובה 77365, תגובה 72897, תגובה 72878 וגם תגובה 96688... החריפות של תגובתך ממש לא ראויה. להלן דוגמה מהחריפות, מהבוטות, המיותרת של דבריך (תגובה 96728): ''רק רפוי שכל לא מבין מזה שאם ''עדיף'' הרי ההעדפה השניה אינה שגיאה... לא נמאס לכה לפרסם את טפשותכה ברבים?'' האמירה הבוטה הזאת הזאת ממש מיותרת בהקשר הנדון משום שאתה מדגיש את שגיאתך, אבל ''מאשים'' אחרים בטפשות... על כל אלו ראוי לציין שהאיומים שלך מיותרים. | |||
_new_ |
דוד, בעל הכינוי הזה גורם נזק לפורום. | |||
|
|||
אני לא מוכן לקבלת תגובות מטופשות בלי להגיב עליהם. אני לא מתכוון להמשיך לבזבז את זמני כאן על ברנשים מסוגו... | |||
_new_ |
זכותך להגיב | |||
|
|||
זכותך להגיב ולהתקומם אלא שרצוי במחשבה שקולה תחילה ולא בצורה בוטה. להלן דוגמה טובה איך צריך להגדיר את הבעיה שיש לך עם הטענה כלפי האקדמיה ללשון. '''לעולם יש לבחור בכתיב הרגיל, בלא ה''א', כמו 'לעולם יש לעצור בעצור'. יש פה הוראה ברורה...'' (תגובה 96740 תגובה 96688). אתה טועה ולא מפסיק לטעון, לא נכון, שחסרה לך הוראה ברורה ואילו יובב מסביר היכן טעותך. בדרך כלל הוא עושה זאת בסבלנות ובצורה מכובדת ולא פוגענית ואילו אתה לא מפסיק להאשים אותו תוך שימוש בלתי פוסק בביטויים ''חריפים'' מאד ולא ראויים לבני תרבות. מדוע? | |||
_new_ |
סיון הגיבור | |||
|
|||
דוד סיון זכאי לתואר האיש עם סבלנות הברזל אם הוא טורח ללקט כל מיני תגובות לגחמותיו של חזי במטרה ללמדו לקח. זהו קרב אבוד. יש אנשים שהבורג במוחם קיבל חצי סיבוב מיותר, והתאים מקרטעים. אנחנו מכירים זאת גם בתחום המכונאות. סיבוב אחד מיותר באחד הברגים במנוע, והמכונית מושבתת. בעוד שבמנוע המכונית ניתן בקלות יחסית לתקן את המפגע, לא כך במוח האנושי. למעלה מכוחנו לאתר את הבורג הפגום במוח האנושי שעבר סיבוב מיותר. אנו רק ניצבים לפני התוצאה המצערת. | |||
_new_ |
[•] סיון הגיבור | |||
|
|||
[• הוסר ביטוי לא ראוי.] האח יעקב, אם לא הייתה..., הייתה לא מפחד להזדהות בשמכה האמיתי. לא אמשיך לבזבז את זמני לענות כאן לתגובות מטופשות כמו שלכה. | |||
_new_ |
[•] סיון הגיבור | |||
|
|||
למה אתה אומר לנו מתי אתה כותב משהו מתחרט ומסיר אותו? עדיף גם אם תתקן את שגיאות הכתב שלך כי לא כותבים שלכה וזה נורא מבלבל תודה | |||
_new_ |
סיון הגיבור | |||
|
|||
יש משהו אוטיסטי בהתחפרות של חזי בתוך משוגותיו. צריך מיומנות טיפולית כדי להתמודד עם הסינדרום הזה. גם דרישתו מהכותבים שיזהו עצמם, נשמעת פתטית ממי שמופיע כחזי, בלי שם משפחה, בלי יכולת איתור של כתובת. רשת האינטרנט מלאה בחזי לא מזוהים. דרך אגב, האח יעקב הוא שמי האמיתי. | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
'לעולם יש לבחור בכתיב הרגיל, בלא ה''א', כמו 'לעולם יש לעצור בעצור'. יש פה הוראה ברורה: תכתוב בלי ה''א. מעניין שגסות הרוח ורפיון השכל שאתה מפגין בפורום באים לידי ביטוי גם בכתיבתך לגורמים פורמליים. עוד מעניין שאנשי האקדמיה הפגינו איפוק רב בתשובותיהם אליך. לי אין כוונה כזו, במיוחד לאור איומיך המשכנעים. | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
שמאלני נבון ובעל רגש היה אומר אחרי החלקה כזו ''אופס, סליחה, אני ממש חמור'' ומנסה לעבור הלאה. ימני אטום וחסר שכל יהפוך את בטימטומו את הטעות שלו למציאות אמיתית וישפיל את עצמו לתהום הנלעגות. | |||
_new_ |
שמאלני ציוני נבון ? | |||
|
|||
אוקסימורון. | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
מה שאני שם לב, שיש כאן לאחרונה אינפלציה של שמאלנים עלומי שם, עם כינויים חדשים. מה שמוזר שהם מפחדים להזדהות. עוד לא שמעתי על שמאלנים שנאסרו לאחרונה, אבל על ימניים שנאסרו, כן שמעתי... ממה הם מפחדים ? | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
הנה עוד הבדל חשוב: הימני שכשהוא חש שתפסו אותו עם המכנסיים למטה ינסה בפתטיות להסיט את הנושא. הימני לא מסוגל להודות בטעות אפילו שהיא טריביאלית. הוא תמיד צריך להראות גבר | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
אני לא הבחנתי בתופעה שאת מתארת . | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
הראיה הסלקטיבית והאינטרסנטית של הימינופונדמנטודוקסי היא מן המפורסמות שאיננה צריכה לשום ראיה נוספת. בגלל שאתה הבאת ראיה מחזקת, על כך שא ברכה | |||
_new_ |
יש כנראה הבדל עצום בין שמאל וימין | |||
|
|||
דעה קדומה המבוססת על חינוך אנטישמי . | |||
_new_ |
גדעון חג שמח | |||
|
|||
ובתוספת קטנה למאמר- \כפי שהיה ההוא אומר בזמנו בטלויזיה ביום שישי : .-נו... דרך אגב שכחתי את שמו ? | |||
_new_ |
ריטינג של שמאלנים גם בליל הסדר | |||
|
|||
גם בליל הסדר. אבל אופנות חולפות ובעזרת השם גם אופנת הפופ תתפוגג כלא הייתה . כוונתי: תרבות הרייטינג וכוכב נולד שיש צורך לדרג כל דבר גם כאילו ליל הסדר זה טקס האוסקר אז חבל שיוצרים זילות בכל דבר גם בערכים הקדושים לנו כעם. ערכי הקדושה של העם היהודי יהיו פה גם עוד הרבה שנים אחרי שכל הכוכב נולד הזה יעלם איפשהו באפר ההיסטוריה | |||
_new_ |
שמאלנים הבייתה | |||
|
|||
לו היתה מדחנתנו חפצת חיים וקיום, היתה שולמית אלוני ומחצית מאנשי השמאל כאן יושבים מאחורי סורג ובריח. טרם קמה תנועה שכה הזיקה לאינטרסים היהודיים והישראליים בטווח הקצר והארוך גם יחד. אין זו אלא נחמה פורתא, שגם בקרב 12 המרגלים ששלח משה נמצאו 10 מרגלים שהיו הגרעין המייסד לכל עוכרי העם והמדינה במשך כל הדורות. בהיות רוב רובם של אותם תמהונים בוגדניים מיוצאי אירופה, ראוי להם, למצער, לחזור לשם ולא לשוב. | |||
_new_ |
ימניים השארו במקומכם | |||
|
|||
בגלל שמדינתנו חפצת חיים וקיום, כל אנשי הימין כאן יושבים מאחורי סורג ובריח נעולים מחוץ לקו הירוק בשטחים. טרם קמה תנועה שכה הזיקה לאינטרסים הישראליים בטווח הקצר והארוך גם יחד. | |||
_new_ |
תיקון טעות | |||
|
|||
במשפט הראשון נפלה טעות. היה צריך להיות: ''לו היתה קיימת במציאות התאוקרטיה הפאשיסטית שאני וחבריי ההזויים חולמים עליה, היתה שולמית אלוני...'' | |||
_new_ |
תופעה מעניינת | |||
|
|||
תמיד כשיש איזה חג דתי יש כאלה הקופצים לציין עד כמה הם לא שומרים על מנהגי החג. מה הם אוכלים בכיפור, איך הם לא מדליקים נרות, איך הם אוכלים לחם בפסח או איך הם לא שמעו תקיעת שופר. אם זה כל כך טבעי ונכון בעיניהם אז למה בכלל לכתוב? הרי הם לא כל יום כותבים שהם אוכלים טריפות או איך הם לא הלכו לבית כנסת. אז למה בכל זאת הם טורחים לציין ולהדגיש איזה מצוות הם לא קיימו בחגים? זו אינה סתם פרובוקציה שהרי אילו זו היתה פרובוקציה היו בכל יום יכולים לכתוב על איזו מצווה שהם לא מקיימים, המסקנה היא שזה כן מטריד אותם, עוד לא הצלחתי לפענח בדיוק אבל יש כאן משהו שמעסיק אותם והם נלחמים בו. לאדם חילוני זה נראה טבעי בהחלט שהוא לא צם או אוכל מסיבות של אמונה בדיוק כשם שהוא נוסע או לא נוסע בשבת, בדיוק כשם שהוא יכול להזדמן לבית כנסת במקרים שונים או שהוא לא הולך לבית כנסת. אין כאן שום דבר מיוחד ששוה תשומת לב או הכרזה פומבית. צריך לחשוב על זה. | |||
_new_ |
תופעה מעניינת | |||
|
|||
אני נמצא בחברה שאינה דתית רוב אלו הבאים אתי במגע אינם דתיים . אחדים מהם נוסעים לחול בפסח , בימים נוראים מפני שבמחיר של ימי חופש מצומצמים הם יכולים לבלות בחו''ל יותר משבוע . אף אחד לא תוקע בחצוצרות שבראש השנה הוא מבלה בדיסקוטק וביום כפור במסעדה טובה . אף אחד גם לא שואל אותו . כפי שאף אחד לא שואל אותו איפה הוא אוכל בפסח . מי שתוקע בחצוצרות מן הסתם הענין הדתי מציק לו וגורם לו לאי נוחות וכדי לנטרל את התיסכולים שלו הוא מצטדק ותוקע בחצוצרות . מיסכן . | |||
_new_ |
הסבר מחוג סיר הבשר | |||
|
|||
יש הסבר פשוט לתופעה: בישראל רוב האוכלוסייה המתקראת חילונית הינה למעשה ''דתילונית'' בהווייתה, ובמקרים רבים שומרת על גחלת ישראל-סבא גם אם אינה מאמינה בכך,ועוד על ידי ריטואלים בהתאם. דוגמה: מספיק שתשאל עצמך אם התחתנת בעזרתה האדיבה של הרבנות, ו/או אם מלת את בנך כדת וכדין מבלי להרהר על כך פעם נוספת. החילונים מתוך הכרה חייבים במידה מסויימת לכתוב דברים מסוג דבריו אלה של ספירו, שכן עליהם להסביר בראש ובראשונה לעצמם מדוע אין הם מרגישים כחלק אינטגראלי מכל שמחת החג, ולו מסיבות חילוניות גרידא או סתם חוסר יכולת להתחבר לטקסט האתנוצנטרי במקרה ההגדה. אני מבחינה זו מבין את ספירו היטב, אולם שולל על הסף את החיבור התמוה למנטרת הכיבוש שחוזרת ומופיעה כעווית בלתי רצונית בכל חיבוריו. רוצה לומר: ההגדה בניסוחה הנוכחי מספיק בעייתית לטעמי האישי גם ללא התחפרות בהגנה על העשוקים ומהמדוכאים לשיטת ספירו. היהדות, אגב, נבנית מההתנגדות אליה הרבה יותר מההיבנות על אלה המקבלים אותה. הפטנט האמיתי שממש מטריד את היהדות – לפחות מנסיוני האישי – הוא פיתוח סוג מסויים של אדישות כלפיה, אולי כי אדישות היא דבר פרגמאטי בהווייתו. בעיקרון המדובר בדת אתנוצנטרית ללא שום מסר אוניברסלי המקופל בתוכה, להוציא עם הבחירה. זה כמובן לגיטימי ועובר את מבחן הכורסא [1], אולם בעייתי בכל זאת עבור האדם היהודי המודרני המבקש להשתחרר מתרבות הקאסטות המצוייה בהווייתה. ______________________________________________ [1] מבחן הכורסה פירושו לשבת בכורסה בביתך בהווה ולהתבונן על ערכים בתאריכים קדומים – ולשפוט זאת בעיניך שלך מתוך הכורסה בתאריך בה אתה יושב עליה. זה כמובן בעייתי שכן השלכת ערכים מודרנים מהכורסה על זמני עבר אינה אלא סוג של אנאכרוניזם מהופך לשיטתי. זו הסיבה שאין מקום ''להתבייש'' בקיום מצוות מוזרות, שכן אין לשפוט אותם מתוך ערכי הכורסא (מה שהרבה ישראלים שמחזיקים מעצמם חילונים מבצעים בפועל). | |||
_new_ |
חג הפסחא | |||
|
|||
Dear Pia We should have gone to Nepal in 1985 and be English teachers for 100$ monthly each. Now happiness is so out of reach and I am mostly divorced of grace, though steps are taken, after my heart attack, to officially take part in Jesus. You can feel there is nothing besides biology, and how could the resurrection occur? But at times, we feel the touch (Grace) of God, and hence - God exists. And the resurrection? even if the exact details mentioned (which are very few regarding, how Jesus looked then, at what age he appeared, with what clothes etc.) are to be doubted by some, notice that the pupils did not recognize him at first. It all had a dreamlike quality, say, like what you told me that you dreamt meeting your father like you never separated, like he never died, and you woke up full of tears. So I can say to myself that this is a Mystery, for example that another body appeared, but with the same essence, like in a dream when a person is known to you, yet he has another Identity. It has some deeper level truth. One can see that in the last 2 thousand years (and particularly in the last 300 years), since the holy spirit landed upon humanity after the resurrection, we at least have a chance to win gradually a victory over evil - there is a real development or progress, that did not exist in the tens of thousand of years before that. There is a process of progress and a process of regression, but now a direction is added. Yet nothing is taken for granted as automatic, we must be alert. Michael | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |