פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ההשתק החל על הכנסת
ענבל בר-און (יום חמישי, 22/03/2007 שעה 17:54)


ההשתק החל על הכנסת

ענבל בר-און



המאמר פורסם גם באתר BSH.

בעצם ימים אלו מותקף ביהמ''ש העליון מכל הכיוונים. לא רק חברי כנסת קוראים בקול לרסן את סמכותו, אלא שר המשפטים החדש, מפשיל שרוולים, ודומה שקוטל (מטפורית) בגרזן את סמכויותיו של ביהמ''ש העליון, באופן שגורם למעשי הגדיעה של קודמו, רמון, להתגמד. רבים בציבור, כילד המסכים לביטול אגודות להגנת הילד מפני אלימות הוריו או כעובד השורף את סמל האיגוד המקצועי שלו, מסכינים עם גדיעת ביהמ''ש העליון בשם ''ריבונות הכנסת''. האמנם הכנסת ריבונית? ואמנם הסכנה לריבונותה – מביהמ''ש העליון נפתחה?


השתק – מהו?

בפרשת טרוצקי (ע''א 2896/90 טרוצקי ואח' נ' דיין ואח', פ''ד מו(3) 454), נדונה טענתו של מר טרוצקי, אשר שנים רבות כיהן כוועד הבית, בבית המשותף אשר ברח' ארלוזרוב אשר בר''ג, אולם בשנה מסוימת לא נבחר לוועד הבית, כי הבחירות התקיימו בניגוד לתקנון הבית המשותף. הנימוק של ביהמ''ש לדחיית טענתו של אותו מר טרוצקי, היה שהוא עצמו, כל אותם שנים בהן כיהן ב'מלכות' וועד הבית, הסכין בשתיקה עם 'עבירה' זו על התקנון. דובר בס' בתקנון אשר מרשה אך ורק לבעלי הבתים עצמם ליטול חלק בבחירות, ולא למשכירי דירות או לבעלי זכות חכירה. הגם שס' זה לא קוים כל השנים, ועל סמך אי-קיומו נבחר טרוצקי שנה אחר שנה לכהונה הנחשקת, בשנה מסוימת הוא לא נבחר, וטען כנגד עצם חוקיות הבחירה, שכן לא קוים אותו ס' בתקנון הבית המשותף אשר קובע כי וועד הבית ייבחר רק ע''י בעלי דירות, ולא ע''י שוכרי/מחכירי דירות. ביהמ''ש פסל את טענתו של אותו מר טרוצקי, שכן נטענה בהיעדר תום לב. על טרוצקי חל השתק, שכן הוא עצמו, לאורך כל השנים, נבנה מ''עבירה'' על ס' זה אשר קובע כי רק בעלי דירות עצמם יוכלו להשתתף בבחירות לוועד-הבית. זוהי מהות טענת ההשתק: אינך יכול לטעון כנגד מציאות, אשר לאורך כל הזמן שקדם לטענתך הסכנת אתה, ורק כאשר הפכה ללא נוחה עבורך, אתה טוען כנגדה.


על הכנסת וביהמ''ש העליון

רשומה זו, מן הסתם, לא תעסוק בבתים משותפים, אלא בעיקרון ההשתק, ובתחולתו על טענת הכנסת לפיה ביהמ''ש העליון נוגס בסמכותה (לפחות חברים מסוימים בכנסת טוענים כך, ראה למשל, הכוכבת שזוהרה דעך, אסתרינה טרטמן). ישנם נימוקים רבים להדיפת טענת הכנסת ולפיה ביהמ''ש העליון ''נוגס'' בסמכותה.

האחד הוא, שבפועל ביהמ''ש העליון נוקט משנה זהירות בבואו להתערב בעבודת הכנסת, נוהג איפוק מרשים, ובפועל, עד עכשיו, ביטל מס' מצומצם ביותר של חוקים, וזאת בניגוד לטענה הדמוגוגית לפיה ביהמ''ש העליון מתערב בעבודת הכנסת (ראה לדוגמא בג''צ 652/81 שריד נ' יו''ר הכנסת, פ''ד לו (2) 197, שם סירב ביהמ''ש העליון להיעתר לבקשת שריד להורות ליו''ר הכנסת להימנע מהזחת מועד ישיבת הכנסת לשעות אחה''צ, וזאת לצורך סיכול הצבעת אי אמון, וכן בג''צ 1400/06 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' מ''מ ראש הממשלה (טרם פורסם; ניתן ביום 6.3.06), שם סירב ביהמ''ש להיעתר לבקשת התנועה ולהורות למ''מ ראש הממשלה דאז, אולמרט, לפטר את הנגבי בשל פרשת המינויים; בשני המקרים הרציונל של ביהמ''ש העליון היה כבוד לריבונותה של הכנסת/ממשלה, תוך אי-התערבות בפועלה כאשר החלטתה אינה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות).

הנימוק השני הינו שזכויות אדם לא יכונו ללא ביהמ''ש עליון אקטיביסטי. כך לדוגמא בפרשת בג''ץ 6055/95 שגיא צמח נ' שר הביטחון, פ''ד נג(5) 241 קבע ביהמ''ש העליון כי התיקון ה'מיטיב' עם חיילים ואשר קובע כי חייל יעצר ללא יותר מ-‏96 שעות, אינו מיטיב דיו, ויש להגביל את משך מעצר חייל טרם ידון עניינו בפני שופט צבאי ללא יותר מ-‏48 שעות, בפרשת בג''ץ 355/79 אריה בן בנימין קטלן נ' שירות בתי הסוהר, פ''ד לד(3) 294, קבע ביהמ''ש כי עשיית חוקן באסירים ללא הסכמתם, אינה חלק מסמכות החיפוש של השב''ס, ובבג''צ 5100/94 הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל נ' ממשלת ישראל, פ''ד נג (4) 817 קבע ביהמ''ש העליון כי הפעלת אמצעים ברוטליים על נחקרים – אסורה.

הנימוק השלישי הינו, שבניגוד לפופוליסטיקה ולדמגוגיה לפיה ''ביהמ''ש העליון מתערב בעבודת הכנסת'', הרי שבמדינה מודרנית, על כל מורכבותה, אקטיביזם שיפוטי הינו הכרח, שכן המחוקק אינו יכול לצפות מראש כל צורך שיופיע בחיים האמיתיים, ועל כן שטחים נרחבים בסאגת המציאות אשר המחוקק לא יכול היה לצפותם, ועל כן לא הסדירם, נתונים למילוי הלאקונות של ביהמ''ש העליון (ראה לעניין זה א' ברק על השקפת-עולם בדבר משפט ושיפוט ואקטיביזם שיפוטי, עיוני משפט יז(3) תשנ''ג). במשפט המקובל באנגליה, מרבית ענייני ה'חקיקה' למעשה הוסדרו ע''י בית הלורדים, והמחוקק, עקב ההסדרים שקבע בית הלורדים בכהנו כביהמ''ש עליון של אנגליה (לורדים יושבים גם בפרלמנט באנגליה), ערך תיקונים והבהרות בהסדרים אלו שנוצרו ע''י ביהמ''ש העליון. גם בארצות הברית, מאז פסק הדין מרברי נ' מדיסון (1803) , כחלק מסורת ההגנה על זכויות האדם החוקתיות, נהוג לבטל חוקים אשר סותרים את החוקה. (ראה לעניין זה צ' ה פריצ'ט החוקה האמריקאית, החוקה, תולדותיה, ופירושיה הוצאת זמורה ביתן מודן).

זאת ועוד: הסמכות של ביהמ''ש העליון לבטל חוקים נובעת מעצם השיטה, מעקרונות היסוד שלה, מפירמידת הנורמות: ביהמ''ש העליון אינו מבטל חוק 'כי בא לו', אלא כי החוק סותר חוק יסוד אשר הכנסת עצמה חוקקה, קרי, בכך הוא מכבד את ריבונותה של הכנסת ומעמיד אותה על אי-הקוהרנטיות שלה.

על נימוקים אלו ועוד רבים אחרים בעד האקטיביזם השיפוטי, נשפך דיו רב, ואין בכוונתי, ברשומה זו, לעסוק במגוון הנימוקים בעד האקטיביזם השיפוטי. אתמקד בנימוק אחד: נימוק ההשתק. הכנסת אשר חלק מחבריה 'מקוננים' וזועקים כ'קוזקים נגזלים' על ''אובדן הריבונות של הכנסת, אשר נסוג מפני כרסומו הגס והבוטה של ביהמ''ש העליון'', היא זו שמתפרקת מסמכותה, שנה אחר שנה, לטובת הממשלה, בהליך מוזר, אנטי-דמוקרטי בעליל, ששמו ''חוק ההסדרים''. הכנסת, אשר מתפרקת מסמכותה מרצון כל שנה, אינה יכולה לילל ש''נוגסים בסמכותה''. אם נדמה את הכנסת לחולה צרעת, אשר חלקים נושרים מבשרו, הרי שהכנסת היא זו שחותכת חלקים מבשרה ומגישה אותם, צלויים ומקושטים בירקות, לממשלה, בתהליך 'חוק ההסדרים'.


חשין וביקורתו על התפרקותה של הכנסת מסמכותה

בבג''צ 4885/03 – ארגון מגדלי העופות בישראל אגודה חקלאית שיתופית בע''מ נ' ממשלת ישראל, פ''ד נט(2), 14 קובל חשין על התפרקותה הרצונית, הוולנטרית, המודעת, ואשר נעשית בעיניים פקוחות (משל הייתה הכנסת אדם אובדני אשר צועד בעיניים פקוחות, בחדווה ובשירה, אל פי-תהום) של הכנסת מסמכותה לטובת הרשות המבצעת, וזאת באמצעות ההליך-לא-הליך (כלומר 'לא הליך' במדינה דמוקרטית) של חוק ההסדרים: הוא קובל בשפתו הציורית החשינאית הידועה כי:
''הכנסת היא בית הנבחרים של המדינה'' - כך מכריזה הוראת סעיף 1 לחוק-יסוד: הכנסת - והיא הרשות המחוקקת. אין מחוקק מבלעדי הכנסת, והיא הקובעת - מכל מקום אמורה היא לקבוע - את עיקרי ההסדרים שחיי המדינה יתנהלו על-פיהם. עקרון הפרדת הרשויות וביזור הסמכויות מורנו על ייחוד סמכויות לכנסת מזה ולממשלה מזה, והגם שהמלכויות באות לעיתים זו-בתוך-זו, הכל יודעים את עיקרי הסמכויות ואמורים לכבד אותם. והשאלה שאלה: לעת שהלך העם לבחירות ובחר בנציגיו לכנסת, האם אמר להסמיך אותם נציגים לחקוק חוקים כדרך שנחקק חוק התוכנית הכלכלית? השאלה שאלה והתשובה בה: לא כי. העם בחר בנבחריו כדי שידונו לעומקן בהצעות חוק המונחות לפניהם, כדי שיהרהרו בתוכנן, כדי שישוחחו ביניהם, כדי שיחליפו דעות, כדי שיתווכחו, ועל דרך זו יפקחו כראוי על התנהלותה של הממשלה. אשר על-כן קרוי בית הנבחרים פרלמנט והוא מלשון ARLER, לדבר. כל אלה נעדרו מן הדיון בהצעת חוק התוכנית הכלכלית ולו משום שלא ניתנה לחברי הכנסת שהות לקרוא בעמקות את אשר הונח לפניהם, לקרוא, להרהר, להחליף דעות. מבחינה פורמלית - כפי שהיטיבה חברתי השופטת ביניש לתאר - חוק התוכנית הכלכלית הוא חוק לכל דבר ועניין, חוק מן-המניין הוא. ואולם מבחינה מהותית - ובה עיקר - נתקשה לתאר את הליך חקיקתו של החוק כהליך תקין. נתבונן בהליך החקיקה למתחילתו ועד סופו, וידענו כי הלכה למעשה היתה זו הממשלה שחקקה את חוק התוכנית הכלכלית. הכנסת כמו נתפרקה את סמכותה הראשונית לחקוק, והעבירה סמכותה לממשלה. הכנסת - מרצונה - ענתה אמן אחרי החלטת הממשלה, ויתרה מרצונה על סמכותה - על סמכותו העילאה של מחוקק - לקבוע סידרי חיים למדינה.

כמו נשכחו כל העיקרים העושים את הדמוקרטיה בישראל: הפרדת הרשויות, ביזור הסמכויות, שקיפות, פומביות, שיתוף העם בחקיקה. מה היה לה לכנסת - שמא נאמר: מה היה לה לממשלה - שכך נחפזה, ובהליך כה מזורז הֶאֱבִידָה בחוק התוכנית הכלכלית את ההסדרים הישנים? וכי לא היה ראוי לה למהפכה שביקשה הצעת החוק לחולל כי תינתן אפשרות לבעלי עניין להביע דעתם בפומבי? וכי מעשה שבכל-יום הוא שכך נהפכים סידרי חיים על פיהם? אלא שהכנסת נתנה ידה - וביודעין - למהלך החפוז שנעשה, ובכך התנצלה, למעשה, את סמכותה כגוף בעל הסמכות העליונה במדינה. יום חקיקתו של חוק התוכנית הכלכלית, למיצער ככל שמדברים אנו בפרק החקלאות שבו, אינו יום של הדר להליך החקיקה בכנסת.
ובהמשך, מסיים חשין את דבריו באילו המילים:
הנאמר כדבר המשורר (קהלת א, ט) כי ''מַה-שֶּׁהָיָה הוּא שֶיִּהְיֶה וּמַה-שֶׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל-חָדָש תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ''? נקווה כי לא כך יהיה. נקרא אפוא לכנסת כי תהיה כנסת, כי תשמיע קולה, כי תפקח ותבקר כמצופה ממנה. ובכבודה של הכנסת נתכבד כולנו. התתעשת הכנסת ותתקן דרכיה? לכנסת וליושב-ראש הכנסת פיתרונים.
גם בבג''צ 11163/03 ועדת המעקב העליונה לענייני ערבים בישראל נ' ראש ממשלת ישראל (טרם פורסם; ניתן ביום 27.2.06) פורש השופט (בדימוס) העליון חשין את משנתו הסדורה בנוגע להתפרקות הכנסת מסמכותה לחוקק חוקים לטובת הממשלה. קביעתו, כי בעצם הסמכות השיורית של הממשלה המעוגנת בס' 32 לחוק יסוד הממשלה, יש משום סכנה למשטר הפרדת הרשויות, וזאת כאשר הממשלה נוטלת סמכות, במסגרת אותה 'סמכות שיורית', להסדיר 'הסדרים ראשוניים', אשר תפקיד הכנסת להסדירם.


סיכום

לאחרונה נתפרסם השופט בדימוס חשין באימרתו שעשתה לה הדים בכל הארץ, כלפי שר המשפטים פרידמן, ולפיה אם יפגע בביהמ''ש העליון, הוא, חשין, ''ייגדע את ידו'', וזאת בתגובה לאיום שהפנה שר המשפטים החדש, פרידמן, אל עבר מעמדו של ביהמ''ש העליון. הציבור אשר מתקומם על אמירה ''אלימה'' זו, כנראה, אינו מודע לצפוי לו במדינה ללא ביהמ''ש עליון חזק. ביהמ''ש עליון חזק הינו הערובה הטובה ביותר לשמירת זכויות האדם, ובלעדי ביהמ''ש עליון אשר בולם ומרסן את כוחה רב-הזרועות של הרשות המבצעת, חירויות הפרט בסכנה. האשמת חשין באלימות מהווה במקרה הטוב ביטוי לבורות, ובמקרה הפחות טוב, תופעה של 'הרוג את השליח'. במדינה ללא ביהמ''ש עליון אשר יגן על חירויות הפרט, הידיים של כולנו תגדענה. גדיעת היד לגנב בפומבי בכיכר העיר מהווה סמל למשטרים רודניים, אשר ענישה מתחלפת בהם בנקמה, ואשר הנאת הקהל מנקמה במי שהוא ספק עבריין (שכן במשטרים רודניים אין הליך הוגן בו מוודאות זכויות הנאשם מפני הרשעת שווא) מחליפה את עיקרון המידתיות.

אלימות שלטונית הינה הגרועה באלימויות. היא מסלימה באין תודעת-זכויות-אדם בציבור, ובאין-בית משפט עליון. הרבה ידיים תגדענה, מטפורית ופיזית, כאשר לא יהיה (כחלומו הרטוב של פרידמן) בית משפט עליון חזק. מטפורית, כאשר ידו של הסופר, העיתונאי והפובליציסט תושתק ע''י השלטון, 'תגדע' באופן מטאפורי, ולא יהא ביהמ''ש שיגן על חופש הביטוי כמו שעשה זאת בבג''ץ 73/53 חברת ''קול העם'' בע''מ נ' שר הפנים, פ''ד ז 871, ופיזית, כאשר האלימות השלטונית (אשר תופעל באמצעות רשויות אכיפת החוק) תוגבר, באין מי שירסן אותה כפי שעושה ביהמ''ש העליון באופן תדיר בתחום המשפט הפלילי (ראה למשל בג''ץ 6055/95 שגיא צמח נ' שר הביטחון, פ''ד נג(5) 241, בג''ץ 355/79 אריה בן בנימין קטלן נ' שירות בתי הסוהר, פ''ד לד(3) 294, בש''פ 3734/92 מדינת ישראל נ' עלי בן זאקי עזזמי, פ''ד מו(5) 72, ועוד ועוד).

דבריו של חשין, בניגוד לדמגוגיה אשר בשמה נקטלו, הם מטפורים, כדרכו של חשין, אך גם נובעים ממשנתו העמוקה בנוגע להפרדת הרשויות. חשין, אשר התריע רבות בפסיקתו על הכרסום בעיקרון הפרדת הרשויות כאשר הכנסת אוצלת מסמכותה לממשלה ומוותרת על ריבונותה לטובת הגוף המבצע (סממן מובהק של משטרים רודניים) ראוי לתשומת לב ולהקשבה ברוב-קשב מצד הכנסת. טרם תקונן הכנסת על ''אובדן'' ריבונותה מפני ביהמ''ש העליון (בלמים של ביהמ''ש העליון על סמכות הכנסת לחוקק חוקים לא חוקתיים הם סממן מובהק לדמוקרטיה איתנה, ליברלית, אשר שומרת, מאפשרת ועורבת ל זכויות הפרט), ראוי שתביט במראה ותשים לב כיצד היא מתפרקת מסמכויותיה לטובת הממשלה, הן בעצם חקיקת חוק ההסדרים, והן בהגדלת מס' חברי הממשלה, כך שחברי כנסת רבים הינם גם חברי ממשלה, וכך לא נשמר עיקרון הפרדת הרשויות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני משער כי את עורכת דין במקצועך
חזי (יום חמישי, 22/03/2007 שעה 19:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית,
אני תמה על עצם העלאת ''חוקיות'' התערבות בית המשפט העליון בחקיקת הכנסת.
הפרדת רשויות אמורה לתת לבית המשפט העליון לשפוט לפי חוקי הכנסת ולא ליצור חוקים שלו.

אני רוצה להביא כאן דוגמה לצורה אשר בית המשפט העליון מסלף את חוקי הכנסת.

חוק בתי המשפט 1984 קוביע את סמכויות בתי המשפט בישראל.

ישנו סעיף 30 לחוק זה,
אשר קוביע את הסייגים לקבלת בקשה לדיון חוזר בהחלטת בית המשפט העליון, בקשר לערעורים.
החוק הזה, יוצא מההנחה כי בית המשפט אכן דן בכל סעיפי הערעור,
והחליט מה שהחליט, ואז הוא מונה סייגים לקיבול בקשה לדיון נוסף.
פסיקות רבות (וזו בעצם הנורמה שבית המשפט העליון יצר) מתעלמות מהעובדה כי לא היה כל דיון קודם בסעיפי ערעור, ומפרש את סעיף 30 שהוא מתייחס גם למצב שלא היה דיון,
ועל סמך סעיף זה הוא דוחה את הבקשה.

משמעות הדבר, כי בית המשפט העליון רשאי לא לדון באף סעיף בערעור,
וגם רשאי לדחות בקשה שדורשת בכל זאת לדון בסעיפי הערעור.
_new_ הוספת תגובה



מאמר יפה ולעניין, אך בחלקו מחטיא את המטרה
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/03/2007 שעה 20:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוויכוח המהותי איננו בשאלת ערבוב הסמכויות בין בית המשפט והכנסת, אלא בשאלת התערבותו של בית המשפט במעשיה של הממשלה. גם בתחומי החקיקה יש מקום להרבה שיפורים בעיקר בשל העובדה שבישראל אין חוקה, אבל זה נושא בפני עצמו.

בית המשפט מצא, וממשיך למצוא, לנכון להתערב בהחלטות של הממשלה בנושאי מדיניות חוץ וביטחון ובנושאי כלכלה וחברה במסגרת ''פרשנות'' של חוקים שלפעמים איננה עומדת בשום מבחן הגיוני. מאחר ובשיטת מינוי השופטים הנוכחית אין כל סיכוי שציבור השופטים ישקף את מיגוון הדעות והשקפות העולם של הציבור בישראל, ההתערבות הזאת היא מגמתית ומשקפת אג'נדה פוליטית מוגדרת. לעתים יותר מדי קרובות פסיקות ניתנות על סמך נימוקים מהסוג של ''לא יעלה על הדעת'', ''לא יעשה כך במקומותינו'', ''אין הדעת סובלת'' וכו' בהם השופטים נעזרים כדי לעקוף את מה שנאמר בחוק.

אם נוסיף לזה את מה שאמר השופט חשין, עליו מסתמכת כותבת המאמר, בדבר היות ציבור השופטים משופע בעבריינים אזי אין ספק שמערכת המשפט זקוקה לרענון רציני. אולי לא גידוע אבל ללא כל ספק גידוד הוא בהחלט במקום.
_new_ הוספת תגובה



אמממ...
זוהר בדשא (יום שישי, 23/03/2007 שעה 17:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה כיף שלא חושדים באנשים מסויימים שהם סתם גסי רוח..מטאפורה ..וואו.. כמה נחמד ונוח להסתתר תחת ההגדרה של מטאפורה.

ובכן, האם מר חשין שהתעלם מבתו מחוץ לנישואין גם השתמש בסוג של מטאפורה המיועדת לאנשים שלא לוקחים אחריות על תוצאות המשובות שלהם?
האם רק לבני מעמדות נחותים ממנו יש אחריות על הצאצאים שלהם? ומה שפולט שופט עליון אינו נחשב לצאצא לגטימי כי ככה החליט האדון הנואף?

אם ירצח?..האם זו תהא גם מטאפורה , אם ידקור?..האם זו תהא מטאפורה ..אם יאנוס רחמנא ליצלן ..האם תהא זו מטאפורה ,...האם יגנוב גם אז מעשהו יחשב למטאפורה ומי לעולם אבל לעולם לא יחשד כאחד שעושה שימוש במטאפורות?

לא העניים המסכנים שלא היה להם אבא כמו של חשין ובית המשפט לא היה הבית שלהם.

אפילו את רוח דבריו של ברק החבר של חשין (מבחן בוזגלו) מעקר חשין הבריון המילולי,כי הרי בבוזגלו לא יחשדו שהוא מתוחכם מספיק ועושה שימוש במטאפורות , ישר יביאו אותו למעצר באיזה חדר מעצר מסריח ולא מטאפורי.

איזו חוצפה לאלה שמנסים לטהר את השרץ כמו סיון שמגדף ומאשים אחרים בגידופים , גם כשעדנה ארבל שקרה במצח נחושה, לא חרדו שהיא תקלקל את השורה בבית משפט העליון, רק מי שמעז לבקר את התופעות הנפסדות מסכן את בית המשפט.
והרי בית המשפט עצמו מעל לחוק ומקסימום אם איזה בריון מאיים כמו אחרון הבריונים אז מייד מצמידים לאיום את המילה מטאפורה וחסל.

אלוהים חשין הוא הרי ציוני..נו עכשיו הכל ברור, להם הכל מותר.
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
חזי (יום שישי, 23/03/2007 שעה 19:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת בלי בושה:

''
בעצם ימים אלו מותקף ביהמ''ש העליון מכל הכיוונים. לא רק חברי כנסת קוראים בקול לרסן את סמכותו, אלא שר המשפטים החדש, מפשיל שרוולים, ודומה שקוטל (מטפורית) בגרזן את סמכויותיו של ביהמ''ש העליון''.

המציאות המרה,
שבית המשפט העליון גזל מהכנסת סמכויות לחוקק חוקים,
שלא היו אמורים להיות לו.

במשך השנים הלך והתעצם כוחו של בית המשפט העליון,
על אף הסרחון שהלך ועלה ממנו.
אם זה מינוים של קרובי השופט אהרון ברק
ואם זה מינוי ''בירושה'' של נשיא בית המשפט העליון
ועוד כהנה וכהנה סמכויות אשר לא היו אמורות להיות לו.

אז מה הצעקה שמישו מעיז סוף סוף להכניס את האריה לכלוב ?

לזה את קוראת ''לגדוע בגרזן'' ???
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
יובב (שבת, 24/03/2007 שעה 22:10)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביהמ''ש העליון משתדל מאוד שלא להתעמת עם הכנסת (ראה למשל המנעות מפסילת חוק טל המפלה, וגרירת רגליים בעתירת יקותיאלי נ' שר הדתות)
רק כאשר הכנסת בסכלותה מחוקקת חוקים שסותרים חוקי יסוד באופן ישיר ובוטה, לביהמ''ש אין ברירה והוא 'עושה סדר'.
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
חזי (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 1:30)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל,
גיבוב שטויות שלא ראוי לתגובה...
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
יובב (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 8:25)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אתה יוצא באמירות חסרות כל קשר למציאות ו'נעלב' כשמציגים לך עובדות.
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
לוי (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 7:34)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בית המשפט העליון האנטישמי מנע הכרה בערוץ 7 מסיבות פוליטיות מובהקות .
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי אילו סמכויות רוצים לגדוע ?
יובב (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 8:34)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערוץ 7 הוקם ופעל כערוץ בלתי חוקי בניגוד להסדרי השידור, והפר באופן קונסיסטנטי את חוקי התעמולה של מדינת ישראל.
למה שביהמ''ש יחתום על פריעת חוק?
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 8:52)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא הפריע לשופטי בג''ץ הצדקנים ולא לאף פורע חוק שמאלני.

החוק הוא מפלטו של הנבל הבולשביקי.
הנבל שאינו מקיים את החוק, ודורש מאחרים לקיימו עד התו האחרון.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 23:54)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מוכר לי הנושא שאתה מדבר עליו.

המשפט ''החוק הוא מפלטו של הנבל'' נראה לי רלוונטי רק לאנרכיסטים. כיוון שאינך כזה, נראה לי שכדאי שתבדוק טוב טוב אם ידיך מקלידות מה שמוחך הוזה.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום שני, 26/03/2007 שעה 6:41)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ציפיתי שתפתיע אותי עם הכרת החוק.
חוק רשות השידור קובע שרשות השידור חייבת לשקף את מגוון הדיעות בציבור.
רשות השידור משקפת רק את הדעות בין מר''ץ לבל''ד.
הוגש בג''ץ בנושא הזה, בו דרשו להורות לרשות השידור לקיים את החוק,
ולתת ביטוי לשאר הדעות בציבור.
בג''ץ דחה את התביעה. בג''ץ קבע שהחוק איננו חל על בולשביקים.

רשות השידור עוברת גם על חוקים אחרים, חוקי תקשיר, גניבת כספי ציבור, חוקים פליליים וכו'..

המשפט הנכון הוא:''החוק הוא מפלטו של הנבל הבולשביקי''.
אם היית מצטט עד הסוף ונמנע מממחלת הסילוף השמאלנית,
לא היית צריך לעסוק בהזיות תוצרת בית.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום שני, 26/03/2007 שעה 8:44)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיוון שלא ראיתי ערוץ 1 ב-‏10 השנים האחרונות, אין לי את הידע הדרוש.
אולי תצטט קצת מפסק הדין כדי שנבין על מה מדובר?

גנבים יש ברוב הרשויות הממשלתיות, גם בימי מפא''י העליזים, ובטח מאז ימי מרכז הליכוד.

המשפט שלך סתום מקרה, זה שבסוף הוספת מילת גנאי לא הופכת אותו ליותר נכון - רק ליותר טפשי.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום שני, 26/03/2007 שעה 9:53)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך לצטט מפסק הדין, המציאות מוכיחה שהחוק ממשיך להיות מופר.
כל פסק דין שתבחר יוכיח שרשות השידור היא פורעת חוק,
וגופי אכיפת החוק אינם פועלים נגד עבריינים אלו.

המשפט שלי ברור מאד. ואת מילת הגנאי השמאל הרויח ביושר.
הבולשביק שפט את כולם על פי החוק ועל פי חוק דמיוני שהמציא לצרכי הרגע,
כשהוא עצמו ביצע כל פשע אפשרי.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 0:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אין צורך לצטט מפסק הדין'' - עד שלא תביא ציטוט ואסמכתה, אתה בחזקת ברברן.

''הבולשביק שפט את כולם על פי החוק ועל פי חוק דמיוני שהמציא לצרכי הרגע,'' - חוקים שממציאים על הרגע אופייניים אולי לבתי דין רבניים, שם כל נאד זקן ומזוקן יכול להפיח פלפול באמירה שאיבדה את הרלוונטיות לפני 400 שנה. חוק אמיתי מועבר ע''י נבחרים ומיושם על ידי שופטים.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 9:07)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה ברור לי שלא תבין את דברי. כי שמאלני והגיון זה תרתי דסתרי.

אסביר לך לאט:

אפשרות א'- בית המשפט דחה את העתירה.
בית המשפט השלים עם רשות שידור פורעת חוק.

אפשרות ב'- בית המשפט קיבל את העתירה ודרש מרשות השידור ליישם את החוק.
רשות השידור ממשיכה לא ליישם את החוק ואף גוף הממונה על אכיפת החוק
איננו פועל על מנת לכפות את פסק הדין על רשות השידור.

ראיח חסר היגיון, לא משנה מה היתה הפסיקה,
בכל מקרה גופי אכיפת החוק יוצאים עבריינים.
היגיון אלמנטרי מספיק. תתאמן על הנושא.
_new_ הוספת תגובה



לא שאלו אותך על אפשרויות
דוד סיון (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 9:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתבקשת להציג ציטוט ואסמכתא ולא אפשרויות, דוגמאות
מדמיונך. צודק יובב: עד שתעשה זאת דבריך הם בחזקת קישקוש.
_new_ הוספת תגובה



לא שאלו אותך על אפשרויות
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 9:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שלא תביא אסמכתא שאתה מבין מהי אסמכתא,
הרי כל דבריך הם בחזקת קשקוש.
_new_ הוספת תגובה



עוד קישקש של צדק הוכח כחסר ערך
דוד סיון (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 12:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להזכירך צדק, טענת שרשות השידור מפרה את החוק.
אם הטענה הזאת נכונה אין קל מלהראות זאת. אבל
אתה בחרת לקשקש אפשרויות ודוגמאות במקום להציג,
ולו חלקי, שיש בסיס לטענה שלך.

כשלון שצפוי כאשר אתה חוזר לאהבתך: טיעוני סרק.

אבל לא הצגת דבר שתומך בטענה הזאת להציג
_new_ הוספת תגובה



טענת שהשמש זורחת..
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 12:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להזכירך סיון, טענת שהשמש זורחת.אם הטענה הזאת נכונה אין קל מלהראות זאת.
אבל אתה בחרת לקשקש אפשרויות ודוגמאות במקום להציג, ולו חלקי, שיש בסיס לטענה שלך.

כשלון שצפוי כאשר אתה חוזר לאהבתך: טיעוני סרק.
_new_ הוספת תגובה



צדק חזר לעיסוק בשקר. האם צדק משתמש בשקר כדי לברוח מהקישקושים?
דוד סיון (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 13:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 17:59)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפקח משמרת בקול ישראל בירושלים סרב לעבוד בערב פסח, וכשנכפתה עליו המשמרת – ביקש שלא לשבצו לעבודה משיקולי דת ומצפון

יהודי שאינו רוצה לעבוד בשבתות או חגי ישראל,
אסור לחייבו לעשות זאת, ללא שום קשר אם הוא דתי או לא.

רשות השידור מבצעת כפיה חילונית פושעת על יהודים,
כופה על יהודים לחלל ימים קדושים.
האם מערכת אכיפת החוק תטפל בפורעי החוק האנטישמים הללו?
_new_ הוספת תגובה



זהירות צדק אינך הקובע מהו חוק בישראל
דוד סיון (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 18:58)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. נשמח אם תציין ותזהה את החוק שאומר: ''יהודי שאינו רוצה לעבוד בשבתות או חגי ישראל, אסור לחייבו
לעשות זאת, ללא שום קשר אם הוא דתי או לא''.

2. מאין לך, ש''רשות השידור... כופה על יהודים לחלל ימים קדושים?
_new_ הוספת תגובה



צדק קובע מהו חוק בישראל
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. חוקי עבודה ומנוחה קובעים שיהודי לא יחויב לעבוד בשבת,
ומקום עבודה הרוצה לפעול בשבת חייב לקבל אישור מיוחד.

מעניין איך אביר חוק כמוך אינו מכיר חוק יסוד שכזה. חופש דת.
שאלתך המגוחכת היא הוכחה נוספת לקביעתי בדיון עם יובב,
ששמאלני מעולם לא נלחם עבור חופש דת של יהודי.
ולא רק שלא נלחם עבור חופש דת אלא שהוא נלחם כדי להעביר יהודים על דתם,
כמו שעשו האנטישמים הנוצרים והמוסלמים.

2. מהעובדה שבקשת העובד לא לעבוד בערב חג לא כובדה באופן מיידי,
והוא נאלץ להילחם על זכותו היהודית הבסיסית.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל הטענות שלך לא מבוססות
דוד סיון (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 10:52)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר שאלתי אותך על איזה חוק מדובר היה לי הרושם שאולי באמת אתה יודע את התשובה. ראשית הסתבר שאינך יודע אפילו את שמו של החוק שטענת שמישהו מפר. שנית למרות שאינך מכיר את החוק הגבת בשחצנות מיותרת בלי להציג תשובה מספקת. אז להלן התשובה בראשי פרקים

על פי ''חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי''א-‏1951'' (http://www.moital.gov.il/NR/exeres/DB32620A-EAD8-4B7...) אפשר, די בודאות, לקבוע שהמעביד, קול ישראל, פעל כחוק:
א. סעיף 7 א, ב': קובע שלגבי יהודי יום המנוחה הוא שבת.
ב. סעיפים 9ג' ו-‏9ד' מסבירים צריך או מותר להתייחס לעובד שלא רוצה לעבוד בשבת. על פי הכתוב שם אפשר בסבירות גבוהה להניח שהמעביד (המנהל מקול ישראל) כראוי כאשר דרש מהעובד לעבוד וכאשר זה סירב מטעמי דת הוא ביקש לערוך בירור.
ג. לפי סעיף 30א (2) אפשר להניח שלקול ישראל יש היתר לעבוד בשבת.

חבל שבגלל עצלנות, שחצנות וקלות דעת תצהיר הצהרות חסרות בסיס.
חבל שאינך משתף פעולה בבירור כאשר מישהו מעלה ספק או שאלה באותו הקשר.

אולי פעם תלמד.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל הטענות שלך לא מבוססות
צדק (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבדול חלים חאפז, איני מכיר את סעיף החוק האוסר גניבה,
ואיני מכיר את סעיף החוק האוסר יריקה בפרצופו של אידיוט,
אך אני יודע שהם קיימים, ואני יודע שאסור לגנוב ואסור לירוק בפרצופו של אידיוט,
גם בלעדי ידע מופלא זה.
כך בדיוק לגבי זכותו של היהודי לא לעבוד בשבתות ובחגי ישראל.

לא היה לי שום ספק, ואין לי שום ספק שטענתי נכונה במאת האחוזים.
לא היה לי שום צורך בחיפושים מיותרים.
מי שיש לו ספיקות במובן מאליו שיטריח את עצמו ויחפש הוכחות לקיומה של השמש.
_new_ הוספת תגובה



צדק, לא רוצה ללמוד
דוד סיון (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 12:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אין חוק (של מדינת ישראל) שקובע כטענתך (תגובה 96034), ''יהודי שאינו רוצה לעבוד בשבתות או חגי ישראל, אסור לחייבו לעשות זאת, ללא שום קשר אם הוא דתי או לא''. מכאן שטענתך הספציפית לגבי קול ישראל מופרכת מיסודה.

2. על פי ההתייחסות המופרכת שלך, המוזכרת בסעיף הקודם ובעבר, לא ראוי לסמוך על הקביעות הנוספות שלך.
_new_ הוספת תגובה



ללא בדיקה כלל
צדק (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 12:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קובע חד משמעית,
החוק אוסר על העסקת יהודי בשבתות ובחגי ישראל ללא רצונו.

חוק כזה חייב להופיע בספר החוקים של כל מדינה דמוקרטית בעולם,
כשהוא מכוון לכל בן דת שהיא.
אין חופש דת ללא חוק כזה !!

עכשיו לך ותחפש את החוק הזה.......
_new_ הוספת תגובה



הקביעות שלך לא שוות כלום תגובה 96083
דוד סיון (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 12:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 21:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, הוא ביקש. האם בקשתו לא נענתה?
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 22:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין אמירה ברורה אם נענתה בקשתו או לא.
אך מספיקה העובדה שעליו להילחם על זכותו היסודית שלא לעבוד בערב חג,
כדי להוכיח שיש כפיה חילונית המכריחה יהודים לחלל יום קדוש.

בסדר נכון וחוקי, מספיק שיהודי יאמר שאיננו רוצה לעבוד ביום כזה,
ובזה מסתיים הענין סופית, הוא לא עובד באותו היום.
במקום נורמלי יותר, לא מבקשים מיהודי לחלל שבת או חג.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 27/03/2007 שעה 23:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה כתוב שהוא נלחם על זכותו?
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 0:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יודעים מהמאמר.....

''הטריגר למשלוח המכתב הנ''ל היה סירובו של אחד ממפקחי המשמרת בקול ישראל בירושלים (שמו שמור במערכת), שעל פי התורנות הרב-שנתית הידועה למפקחי הרדיו מראש היה אמור לעבוד בליל הסדר. בעקבות איומו להצהיר על היותו דתי, שלח אותו מפקח מכתב ובו ביקש שלא לשבצו לעבודה ''בשבתות וחגי ישראל משיקולי דת ומצפון''.''

הוא היה צריך לאיים בהצהרה על היותו דתי..
כדי שישלח מכתב שיתיר לו לא לעבוד.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 4:17)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא נראה רציני. נראה שמצטטים צד אחד בלבד. מה זה „איומו להצהיר על היותו דתי”? איזה מן איום זה?

מדוע, בעצם, החליטו לא לפרסם את שמו של המפקח?
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום רביעי, 28/03/2007 שעה 8:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מאיים להצהיר כי הוא דתי, כי הוא יודע שרק הצהרה כזו תגרום לכך
שלא יצטרך לעבוד בערב חג, בקלות רבה יותר.
זו הוכחה לכך שיהודי חילוני מחויב לעבוד בערבי חג גם אם הוא לא רוצה בכך,
וזאת בניגוד לחוקי העבודה ובניגוד לזכות אדם בסיסית ביותר.

למה לא פרסמו את שמו...הסיבה שלך תהיה טובה כמו שלי. זה לא חשוב.

צד אחד בלבד מספיק כאן.
עובד לא יעשה רעש במקום עבודה מרופד שכזה,
ובודאי לא בנושא שלא יתפוס כותרות בתקשורת הנפוצה שהיא שונאת יהדות.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 0:28)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא העמקתי אבל על פניו יש בעיה בנושא של עבודה בשבת.
מה השלב הבא? רופאים ואחיות שמסרבים לעבוד בשבת? עובדי חברת החשמל? שוטרים? חיילים?
אם יש לך מגבלות למלא את תפקידך, הודע על כך מראש למעבידך הפוטנציאלי, ואו שתמצאו פתרון או שתפרדו.
מרגע שאדם מצטרף למקום עבודה שעובד בשבת הוא מקבל על עצמו התחייבות לעבוד כמו כולם.
וגם אם הם דתיים - למה שנטל כל הסופ''שים יפול רק על החילוניים? למה שעובד א' במוסד ציבורי שנמצא על תקן זהה לעובד ב' יעבוד יותר או פחות ממנו?
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בהפרת חוק
דוד סיון (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 6:47)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובה 96079 פירטתי קצת את משמעות ''חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי''א-‏1951''. אם תקרא תראה שבהחלט יש בחוק הזה זכויות לאדם שומר מסורת או דתי העובד במקומות כאלה לא לעבוד בשבת. מה שכן הזכות הזאת לא ניתנת רק בגלל שהאדם הוא יהודי, אלא בגלל שהוא באמת שומר מצוות. מכאן שעל פי החוק הזה נטל סופי השבוע נופל על חילונים.

המשמעות היא שאין לטענותיו של צדק לגבי קול ישראל כל בסיס: אותו המנהל שהוזכר בידיעה פעל כראוי כאשר ביקש לערוך בירור.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 7:15)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוגמאות שלך טפשיות, מי שקשור לפיקוח נפש כמו רופאים, שוטרים, וחיילים,
רשאים לעבוד בשבת גם אם הם חסידי סאטמר. ההלכה מאשרת.

''מרגע שאדם מצטרף למקום עבודה שעובד בשבת''
אין דבר כזה מקום עבודה שעובד בשבת...
מקום עבודה שאין בו פיקוח נפש אין סיבה שיעבוד בשבת, ואסור שיעבוד בשבת.

''למה שנטל כל הסופ''שים יפול רק על החילוניים?''
נתחיל מכך שהחילוני מרויח 200 אחוז ו-‏300 אחוז בשבת. נטל שחילונים רבים מתים עליו.
נוסיף על כך שהשכר המופרז בשבת הוא הסתה ופיתוי של יהודים לחלל שבת.

מה שחסר בשאלותיך היא השאלה החשובה ביותר הקשורה לאפליה פושעת.
עסק העובד בשבת מפלה באופן בוטה את היהודים שומרי השבת.
לבעל עסק אסור לשאול אם אדם הוא דתי או לא לקבלו כי הוא דתי.
אפליה על רקע דתי היא עבירה חמורה בכל משטר דמוקרטי.
בארה''ב יכול עסק לקרוס אם רק יחטוף תביעה אחת בנושא זה.
אך לשמאלני אפליה פושעת ובוטה כזו איננה מפריעה כלל..
הרי לא מדובר במוסלמי...
_new_ הוספת תגובה



שטויות וקשקושים
עמיש (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 8:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מקומות בהם לא יקבלו לעבודה אדם אם הוא אינו דתי. אני לא מכיר שום מקום שימנע קבלת עבודה מאדם דתי.
_new_ הוספת תגובה



שטויות וקשקושים
דוד סיון (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 10:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק (הקישור לחוק מוצג למעלה) אוסר למנוע תעסוקה מטעמי דת.
_new_ הוספת תגובה



שטויות וקשקושים
לוי (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 11:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחברת החשמל לא מתקבל עובד משמרת בתחנת כח אלא אם הוא מוכן לעבוד בשבת .
המכרז לחנוית בטרמינל 3 כלל תנאי שהן חייבות להיות פתוחות בשבתות וחגים . הוגש בגץ . הבגץ לא הוציא צו מניעה . דתיים לא יכלו לגשת למכרז והסעיף נשאר בתוקפו .
אנטישמיות ישראלית במיטבה .
כמעט כל הקניונים פועלים בשבת ודתיים לא יכולים לעבוד שם .
_new_ הוספת תגובה



זוכר מה אמרו לנו בצבא?
עמיש (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 13:51)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יכול זה לא רוצה.
אף אחד לא מונע מיהודים דתיים לעבוד בשבת.
זו הבחירה שלהם ולכל בחירה בחיים יש מחיר.
מי שרוצה חיים טובים אחרי המוות לא עובד בשבת, מי שמוכן ללכת לגהינום כן עובד בשבת וגם בועל נידות. ככה זה.
_new_ הוספת תגובה



זוכר מה אמרו לנו בצבא?
לוי (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 7:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שרוצה חיים טובים מאמץ את הסמלנות ככה זה במדינה בה מערכת המשפט והמשטרה מושחתים .
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (שבת, 31/03/2007 שעה 13:51)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אמר שלהיות יהודי שומר מצוות צריך להיות קל? לצום ביום כיפור זה קל? להתפלל, לנשק מזוזות ולהפטיר ברכה על כל דבר זה קל? יהודי מאמין עושה את זה למרות שזה קשה ('יתגבר כארי').

מגבלות שאתה מטיל על עצמך לא צריכות להיות על חשבון בעל העסק. אם בעל סטייקיה רוצה לשכור טבח, הוא לא יקח צמחוני - זאת לא אפליה.
גם כלי תקשורת עובדים בשבת ויש גם בתי עינוגים שפרנסתם בחגים ובסופ''ש ולכן העבודה בשבת היא חלק ממהות העסק.
מי שבגלל מגבלות שהטיל על עצמו אינו יכול להיות חלק מהעסק - שלא יהיה.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 3:00)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אמר שלהיות אשה זה קל. למה ההריון שלה צריך להיות על חשבון בעל העסק.
מי אמר שלהיות ערבי זה קל. למה בעל בית אינו יכול לדחות ערבי המהווה סיכון בטחוני.
(ואל תקשקש לי ''יש כאלו..''. כי על כאלו אתה והשמאל צווחים כבהמות, ומגישים תביעות).

הוכחת שוב. השמאלני הוא אנטי דמוקרט לחלוטין בנוסף להיותו אנטישמי.
דמוקרט לא יעיז להעיר הערה פושעת כשלך.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 16:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הריון הוא חלק אוניברסלי טבעי ובלתי נמנע מהחיים של כל אדם והוא גם זמני.
דת אולי דומה יותר לאמהות ללא סידור מתאים לילדים - אם אני מציג למישהי שתפקיד דורש משרה מלאה והיא יודעת שהיא יכולה לעבוד רק משרה חלקית, ברור לשנינו שזה לא יעבוד.
ערבי לא בחר להוולד ערבי, ולא כל ערבי הוא סיכון בטחוני. מה שכן, כנראה שלא תמצא ערבים בשב''כ.

אתה יכול לקשקש עד מחר על דמוקרטיה, אבל עושה רושם שאתה לא מבין בה דבר.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
צדק (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 17:42)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מי מעניין האוניברסלי,
בעל בית לא צריך לשלם לאשה בהריון וגם המדינה לא צריכה לשלם לה.
רוצה ילדים שתשלם בעצמה.

מה הטיעון המטופש לא כל ערבי....אני לא רוצה להעסיק אף ערבי,
אני רוצה לכתוב על בית העסק ''כאן לא מקבלים ערבים''.
הכלבים השמאלנים ישתוללו כאחוזי אמוק, כחולי כלבת.

שמאלני ובולשביק התומך בפשעים נגד האנושות, ברוצחים, באנטישמיות,
יספר לנו על דמוקרטיה...
מעניין מתי אתה מזמין את סטאלין לבית מפלגתך להרצאה על זכויות האדם.
_new_ הוספת תגובה



הערוץ הראשון מפר את חוק רשות השידור
יובב (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 22:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מעניינים אותך הרבה דברים: אוניברסלי, דמוקרטי, צודק, מוסרי, הגיוני, רציונלי, שוויוני וכד'.
מעניינים אותך רק פסוקים בני 2000 והתפלפלויות מטופשות מאז ועד היום.
אה כן, וגם זריקת בוץ נוסח גנון: 'שמאלני', 'בולשביק', 'אנטישמי'.
מה השלב הבא? 'השופט בן זונה'?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי