|
תרבות הפורנו | |||||||||||
עידו הרטוגזון (שבת, 15/06/2002 שעה 21:55) | |||||||||||
|
|||||||||||
הצגת המאמר בלבד |
אז ככה | |||
|
|||
כמו שאמרת סרטי פורנו הם נטולי כל יומרות. הכתבה שלך לעומת זאת מתיימרת למצוא בתופעה נטולת יומרות זו משמעויות אקסיסטנציאליסטיות. אפשר למצוא משמעויות בכל דבר. אבל לא מוכרחים. למה שלא תהנה מהפורנו בצורה פשוטה, ובלי העמדת פנים אינטלקטואלית. מותר לך. | |||
_new_ |
והפאנץ' ליין | |||
|
|||
זיונים זה טוב. זיוני שכל- לא. | |||
_new_ |
מה בדיוק כתבת הפורנו | |||
|
|||
אמורה לספר לנו? | |||
_new_ |
תשובה אפשרית | |||
|
|||
כדאי לשאול את כותב המאמר המקורי. מה שאני הפקתי מהמאמר הוא זה: אל הקולנוע הפורנוגרפי מתייחסים בדרך כלל כאל מוצר נחות, שמטרתו לספק את היצרים המבחילים של הצופים. כשבודקים אותו לעומק מתגלים רבדים חדשים: אנרכיה, ביטוי אמנותי, סאטירה חברתית חריפה, ועוד מרכיבים שנעלמו - אם היו אי פעם - בקולנוע הממוסד. אבל זה אני. יתכן שהכותב רצה לומר משהו אחר לחלוטין. מה אתה הבנת מהמאמר? | |||
_new_ |
האמנם רק שם? | |||
|
|||
אני בספק אם קולנוע הפורנו הוא המקום לחפש בו את האיכויות שאבדו לקולנוע המסחרי (''אם היו [בו] אי פעם'', כדבריך). נכון, אפשר אולי למצוא איכויות כאלה בקולנוע פורנוגרפי - אבל אני בדעה שמדובר בחלק זניח יחסית מתעשיית הפורנו. רובה ממוסחרת הרבה יותר מהקולנוע ה''מסחרי'', למעט אולי נושא ה-merchendaizing. עדיין ישנו קולנוע אומנותי, סרטי סטודנטים, ובאופן כללי קולנוע שלא הגיע מהוליווד. | |||
_new_ |
אז ככה | |||
|
|||
אתה ממש לא בן אדם טוב | |||
_new_ |
מין ללא דיכוי וללא שחרור | |||
|
|||
יש בעיה אחת במאמר, כפי שאמרתי לידידי הרטוגזון, ''ההיפותזה הדכאנית''. רק במסגרת האמת של הסובייקט ניתן לדבר על דיכוי ושחרור של המין. בשדה הכוח-ידע שכופים עלינו השיח המשפטי והשיח הפסיכיאטרי המין בנוי כסוד- אמת שיש ''לשחרר'' ולחלץ מנבכי הסובייקט. אך עצם ההשחה והדיבור על המין -גם בשם שחרורו- משכפלת את הדיכוי, לא של המין, אלא של הסובייקט עצמו שהופך אז לבעל מין מסוים (הטרו, הומו וכו'). כשהמין נתון כאמת של הסובייקט, אמת מדוכאת שצריך לשחרר, נוצרת ההבחנה המגוחכת בין פורנו ל''קולנוע'', בין מין גלוי ומשוחרר למין כמוס וכלוא. האמת של המין היא שאין מין, או שהכל הוא מין. האמת של הסובייקט - המצאה של המאה ה18. מה שנחשב היום כטיפוס מיני (הומוהטרו) היה נחשב בעבר כטעם מיני. לאדם לא הוצמדה ''נטייה'' מינית כאמת של הגוף, אלא בעקרון הוא נחשב רב מיני. אם למשל אדם ביצע אקט אנאלי באשה היה זה שווה ערך לאקט אנאלי בגבר - לאדם כזה היה טעם אנאלי. בימינו הפוריטנים המין הוא עניין של אמת - התשוקה למין כזה או אחר אינה מעידה רק על טעמו של אדם, אלא על זהותו, על נפשו ממש (וכאן נכנסת ''משתלת הסטיות'' - הטיפוסים המיניים: הומואים, פדופילים, אקסהיביציוניסטים, פטישיסטים, זואופילים, פרסביופילים ונשים דיספראוניות). הדיון בפורנו כעניין של דיכוי או שחרור הוא בסך הכל שכפול שיח האמת של המין בקווים של המאה ה20. המצדדים בשחרור המין מניחים שהמין דוכא ודורשים לפיכך את השחתו, את ''יציאתו מן הארון''. באופן זה הם משכפלים את האמת של הסובייקט כטיפוס מיני וכשדה של אמת, כוח וידע. אין הבדל גדול בינם ובין הכנסייה הקתולית למעט בשם מה הם דורשים את האמת הנסתרת של מיניותך - בשם דיכוי המין או בשם שחרורו. | |||
_new_ |
הראיתם פעם שחיה אחת מציצה על אחרת בעת משגל? | |||
|
|||
ראיתם פעם חיה מציצה על חיה אחרת כאשר היא משתגלת? האם ראיתם שור מזיל ריר כשהוא רואה שדיים של פרה? הקוף מתחמם כשהוא רואה טוסיק אדום ואנו ? והמומחים טוענים שמקורנו מהקוף או לפחות מאב משותף? זו ההוכחה שאנו בני מלאכים שירדו מכוכב אחר הנקרא פורנוסטאר בשביל הנחש (הוא סמל המין כי יש לו שני פינים, אחד מכל צד - אך הוא משתמש רק באחד, והוא לא נוהג לאונן). | |||
_new_ |
הסטת התפקוד המיני באדם -עיצבוב נוסף, עילאי | |||
|
|||
האדם עמל להקים ציויליזציה, וגם בעל צרכים עילאיים נוספים, מעבר לצורכי קיום גרידה (שהרי לכך מספיקים חופן גרגירים, מערה, והזדווגויות אינסטינקטיביות למטרות התרבות). המרכזים המיניים במוח אצל האדם עברו עצבוב נוסף המחבר אותם למרכזי עיבוד אינפורמצייה גבוהים/עילאיים. הפעילות המינית אצל האדם מתחברת תכופות עם רגשות רומנטיים עילאיים, ומשמשת כגורם מוטיבציוני רב כוח להקמת מפעלים אנושיים. זאת במנותק מפונקציית הרבייה. לכן, פעילותו המינית של האדם אינה נחלשת על ידי מעגלים הורמונליים כאצל בעלי חיים, אלא על ידי פונקציות גבוהות המפעילות בין היתר את הדמיון. זוהי נקודת המוצא האנושית. גם הנטייה האנושית להסתאב ולגלוש לרגרסיה קיימת. זאת מבצעת דהגנרציה של המין לסטיות ופטישיזמים למיניהם. כאן דומיננטית גלישה ממערכים גבוהים למערכים מחפשי גרייה ריגושית חיצונית Sensation-seeking / | |||
_new_ |
לעידו: חלק מהפילוסופים הצרפתיים אותם קראת | |||
|
|||
עוסקים בפילפול וקשקשת, במנותק משיקול רב-גורמי עמוק. זה טוב לכל היותר בתור good time של ''סיפור מעניין'' - סהרורי אמנם, הנראה כריאליזם מפוקח. זאת ממש כגבבה מילולית אסטרולוגית. השלם עם הזמן שבזבזת בקריאתם, לא נורא, אך תמיד כדאי להתפתח בכוון רציני ומעמיק. | |||
_new_ |
לעידו: פילסופים נהנתנים אלה גם מתעצלים לכתוב בעצמם | |||
|
|||
העבודה נמסרת לביצוע לתלמידים, התופסים את הפרינציפ הפשוט של דרך הפילפול. הם מנחמים עצמם על חוסר התגמול הממשי ועבודת העבדים, בחשיש בשפע והזיות על הכוח שיפול בחלקם בעתיד. רובם אגב אינם זוכים לכך, ונשארים אלמוניים. המורים, אנשי הבלופריי, מאידך מעבירים את זמנם בזיונים עם כל מה שזז בשטח. | |||
_new_ |
(ללא נושא) | |||
|
|||
למיכאל שלום, קודם כל איני חושב שאתה צודק ברמיזותיך למי שהם ממקורות ההשראה שלי. מקורות ההשראה שלי למען האמת די שונים אם כי נובעים גם בין השאר מאותם פילוסופים אליהם אתה מתייחס. שנית איני בטוח גם ששיפוטך הפסקני לגביהם מדויק כל כך. אני חושש שכנראה החמצת חלקים רבים מהגותם, או שאינך מסוגל (ולכל אחד יש בקטע הזה פשוט טעמים אחרים) להעריך את טעמה או איכותה של הגותם (ואיני אומר שאינך יודע להעריך טעמה או איכותה של הגות אחרת וטובה). בברכה, עידו הרטוגזון | |||
_new_ |
ניתקלתי בעודפות וארכנות מיותרת | |||
|
|||
כאשר רעיון יחיד מגולגל תכופות על פני עמודים רבים מאד, ותוך ווריאציות דלות. | |||
_new_ |
אין לראות בדברי ביקורת, רק הלך רוח תוקפני משהו | |||
|
|||
ולפעמים יש לי סיבות טובות להלך רוח קסחיסטי. מכל מקום, אני מעריך את תגובתך השקולה והאדיבה לתגובתי הדומה הפעם לזו של שוחר כדורגל בריטי מובטל, המחפש קצת קסח. | |||
_new_ |
העניין האישי מתייחס רק להיעדר ניתוח התומך בדברי | |||
|
|||
_new_ |
לעידו: חלק ניכר מהמגיבים כאן, סובלים מפיגור שיכלי! | |||
|
|||
[ הערת המערכת: קובץ פורנוגרפי שצורף להודעה זו הוסר.] אחרת אני לא יודע למה הם כותבים כמו שהם כותבים. לגביהם, האומנות כבר נגמרה עם מותו של ברנר או משהו, אין טעם לדבר על אומנות עכשווית. קשה לי לומר שאני מופתע, במדינה שבה עולות בטלביזיה פרסומות בעד רפורמות המס ושלטי החוצות צועקים ''ציונות זה להתגייס לצהל'' וכדומה. והנה אתה ומר מאן, מגיבים באופן שונה, מבלי לצעוק 'אנטשמי' על כל צורת ביטוי שהממסד הציוני (עדין) לא הפך לתעמולה נאצית. מגוייסי ההסתדרות הציונית שהגיבו כאן עד כה, לא מעונינים כלל בשיח ענייני, הם רוצים אך ורק בשיח הצדקת הציונות, הצנזורה ושאר הצורות הפאשיסטיות האנארכוניסטיות של קיבוע ידע במקומו. אני בספק אם הם כלל מסוגלים לקרוא בלי משקפי ה''הם או אנחנו'' שלהם. בפעם הבאה, טוב יותר יהיה אם תפרסם את מאמריך בשפה אחרת, שכן העיברית הציונית דלה מכדי להכיל ביקורת בתוכה. שלך ידיד מהגולה | |||
_new_ |
פיגור הוא עניין יחסי | |||
|
|||
רע שלום, אכן אני ועידו מסרבים בפירוש לראות בכל תופעה שאינה עולה בקני מידה אחד עם ה'הסברה' הישראלית בישראל ובחו''ל תופעה אנטישמית, וככלל מסרבים לקבל את מגמת 'התקרבנותה' (מלשון קורבן) הסזיפית של מדינה זו. רצון תמידי זה להחזיק בקרנות מזבח הקורבן הנו חולני לשיטתי, ומקיים בקרבו את הדבר עליו אמר לייבוביץ בסרט התעודה של הבמאי אייל סיוון 'עבדי הזכרון': ''אנחנו עושים ומבצעים דברים ללא לקיחת כל אחריות, משום מה שעוללו לנו, ומשום כך כביכול מותר לנו לבצע דברים מחרידים'' (ציטוט חופשי). מעבר לכך אציין כי אינני חושב שהכותבים בפורום זה סובלים מפיגור שכלי כלשונך, או מכל דבר אחר. ישנם בפורום תגובות מעניינות לכוונים מסויימים, הגם שברובן הם מעידות לעיתים על צורה מסויימת קיבעון מחשבתי. אני ממליץ לך לבוא ולקחת חלק פעיל בפורום זה, תוך נסיון להסביר היכן האנשים השונים מקובעים מחשבתית לשיטתך. שלך בברכה אלכס | |||
_new_ |
שרון - קרא את הספר my kenya', של ג'ומו קנייטה | |||
|
|||
קראתי לא מעט ספרות אנתרופולוגית וצפיתי בסרטי מדע לגבי שבטים לפני בוא האדם המערבי. חובה לקרוא את ספרו של ג'ומו קניאטה, באנגלית, MY KENYA. הוא, למשל, מספר על חינוך הילדים למין ועל מנהג שאורח המגיע ממסע רחוק, נותנים לו אוכל, שתיה וכן גם לשכב עם אשת המארח, אבל הוא יודע לקיים מין ללא חדירה. וכן מתאר את התגובות האלימות של המסיונרים והבריטים. כן גם אצל הילידים באוסטרליה, אינדונזיה, האינדיאנים באמריקה הדרומית, המרכזית (אצטקים, אינקא ואחרים), בארצות הברית, באלסקה, וכן גם במזרח כמו בסין, יפן, תאילנד לפני בוא האדם המערבי. מין היה חלק אינטגרלי אבל לא היו האלימות, ההצצה הגסה וכל יתר הסטיות. | |||
_new_ |
כל מה שרצית לדעת על המין, ולא העזת להסריט | |||
|
|||
בין אם הפורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה או לא, קיימים סרטים לא מעטים אשר שאבו רעיונות מסויימים מעלילות סרטי פורנוגרפיה שונים, אשר אמנם צולמו והוסרטו בצורה צנועה יותר, בסופו של דבר. היה זה המו''ל של הירחון הפורנוגרפי 'האסלר', לארי פלינט, אשר פירסם בירחונו מדור כמעט קבוע שכלל נקודות השמצה נגד דברים ממסדיים, ובין היתר הצביע מדי פעם על פלאגיאט זה או אחר מצד תעשיית הקולנוע הרשמית בארה''ב, אשר לא הססה לקחת ולאמץ רעיונות טובים לסרטים בכלל של יוצרים פורנוגרפיים. קיימים גם סרטי איכות פורנוגרפיים, אך מספרם מצומצם מאוד, ועל פי רוב הם נעשו בהפקה פרטית של משוגע לדבר: המו''ל של הירחון הפורנוגרפי 'פנטהאוס', בוב גוצ'יאונה, השתתף בזמנו במימון סרט מונומנטלי היסטורי ארוך ומרתק על האיש קליגולה, בהשתתפותו של השחקן מלקולם מקדואל, אשר במהלכו מתקיימות סצינות מין פורנוגרפי לכל דבר. הפקת הסרט עלתה מליוני דולר רבים, אשר שולמו מכיסו הפרטי של גוצ'יאונה, שלא זכה לראות ולקטוף כל רווח מהשקעה זו, אולם הוא ידע זאת מראש, והתייחס לכל העניין כאל פיתוח תחביב היסטורי מודחק מצידו. תופעה דומה אנו רואים עכשיו אצל המפיקות הפורנוגרפיות אורלובסקי ודולי באסטר, אשר מנסות להכנס להשקעות רציניות בסרטי פורנו ארוכים ואיכותיים, בהם המין יהיה אירוטי ורגשי, לצד תצלומי תקריב ישירים. דבר זה אינו כה פשוט כפי שנדמה, היות ולצורך זה זקוקה תעשיית הפורנו לכוכבות קולנוע משל עצמה, דבר אשר עדיין מצוי בחיתוליו, היות וסרטי פורנו ישירים וזריזים מביאים בסכומם הכולל יותר כסף מאשר סרט אירוטי-פורנוגרפי בעל עלילה של ממש. תעשיית הפורנו בגרמניה, למשל, טוענת כי גם אם היו מוציאים סרט אירוטי פורנוגרפי איכותי מסוג זה, היו בתי הקולנוע הרגילים בגרמניה מתקשים להקרינו, אולם גם בתחום זה הדעות חלוקות. ישנם בתי קולנוע קטנים ופרטיים שהודיעו כי יקרינו דבר שכזה בכל זאת, אם שלטונות העיר לא יגרמו לבעיות של ממש בנושא זה על ידי צווים ותחיקות אחרות. | |||
_new_ |
מאן - פונוגרפיה היא ענין של גאוגרפיה מערבית | |||
|
|||
מאן, באפריקה וכן גם בין האינדיאנים של יערות האמזונס, מין היה טבעי, שגרתי וללא פנטזיות וארוטיקה. גם ביוון מתקופת אפלטון, המין המועדף היו גברים ולא דנו הרבה בעירום הנשי. גם במזרח, בהודו, יפן, סין: המין הינו חלק אינטגרלי אבל לא מתיחסים אליו כדבר גס, אלא כצורך טבעי. המין כמוצר גס, אירוטי וכדומה - נוצר עקב גישתה של הכנסיה הקתולית באירופה ואחר מהפכת הנגד במסגרת המאבק לחופש אמנות, דעות, נגד הצנזורה. אירוטיקה יפה לא מחייבת לראות אברי מין או משגלים או אורגיה. ארוטיקה היא בדמיון, במוח ואמנות יפה ומתוכמת מצליחה להפעיל את הדמיון ברמזים. | |||
_new_ |
על ייצוגי מין ותרבויות-פורנו כסממן לכלכלה מפותחת | |||
|
|||
אני מסכים לגבי הקשר בין דכאניות למיניות מנופחת אבל אני לא בטוח שאתה יכול למתוח קשר כזה פשוט בין דכאנות למיניות. קודם כל ביוון התעסקו הרבה מאוד בערום הנשי, אולי בעיקר מאספקטים אחרים אבל גם לא רק. שנית פורנו הוא תופעה טכנולוגית והפצתו קשורה יד ביד בתפוצת הטכנולוגיה: הדפוס, הצילום, מכשירי ההקלטה, תעשיית הוידאו האינטרט וכן הלאה. ככל הידוע לי אין בעולם אף ארץ מפותחת, ללא קשר לתרבות (חוץ מדווקא התרבויות המוסלמיות הדכאניות) שלא צורכת פורנו. דווקא ארצות צפון אירופה הלותראניות-פגאניות ובעלות היחס הבריא לערום פיתחו תעשיית פורנו ענפה. דרך אגב תעשיית הפורנו והזנות במזרח הרחוק היא כמובן הענפה ביותר בעולם - ואני מבטיח לך שזה לא בגלל התיירים והמערב, אם כי הם כמובן עוד הגדילו את העסק. דרך אגב, כאן בדיוק הוויכוח, שאתה רואה אומנות יפה באירוטיקה ואילו אחרים רואים אומנות יפה דווקא בפורנוגרפיה, ואינם רוצים לראות רמזים אלא את הדבר עצמו ומעוניינים לראות אלימות גסה ורואים בזה אומנות. זה כמו שתגיד לי שהמילים של ששיר של אוסקר ווילד על מין הומוסקסואלי הוא טוב יותר משיר של אמינם על מין הומוסקסואלי. אתה יכול להגיד את זה ואני עדיין אהיה משוכנע שהשירה של אמינם לא נופלת בגרוש מזו של אוסקר ויילד. או לחלופין שתגיד שצייד הצבאים הוא סרט מלחמה על ויאטנם ו- 3 חברים יותר טוב מ- Bullet in the head של ג'ון וו. גם כאן אני לא אשתכנע. זה כמו שתנסה לשכנע אותי להפסיק לאכול חמוצים. אבל פה נפסיק את קו הטיעון הזה. המסקנה המבדחת היא שפורנו הוא סממן של תרבויות מפותחות כלכלית. בברכה, עידו הרטוגזון | |||
_new_ |
מים לדוד המלך, וגם מכנסיים בבקשה | |||
|
|||
ראובן שלום, אינני מתמצא יתר על המידה בתרבויות המזרח הרחוק, אך ברשותי ספרי אומנות המביאים ציורים יפניים פורנוגרפיים חודרניים וברורים, ואם תתעקש ייתר על המידה אבדוק בדיוק מה היה שמו של זרם זה באומנות יפן. גם בתרבות יוון ניתן לפגוש אלפי איורים פורנוגרפיים על כדים, גביעים וכלים אחרים, בהם מתוארת פעילות מינית הומו והטרו-סקסואלית לכל דבר. ואם תסתובב באירופה הקתולית של ימי הביניים תגלה אלפי ציורים ופסלים במיטב הקומות הפומביים בהם מוצגים שדי אישה ללא כל רמזים מיניים בעניין, דבר המרחיב את הדעת והטעם האסתטי. אמנם הכנסיה הקתולית הוותה ללא כל צל של ספק בעייה בתחום זה, אך יחד עם זאת קיומה תרם באופן עקיף לפריחת זרם הרנסאנס ובעיקבותיו התמונות והפסלים שתיארתי. רק ביהדות אנו ערים למצב בו פיסלו היפהיפה של מיכאל אנג'לו, דוד, אינו יכול לעמוד במרכז ירושלים, וזאת לקראת סוף המאה העשרים. את שאר התייחסותיה המלבבות של היהדות למין אפרוש ואגלגל אולי בתגובה אחרת, אך אני מקווה שבתגובה זו קיבלת חומר ראשוני למחשבה נוספת. | |||
_new_ |
מאן היקר - אתה בדיוק מוכיח את טענתי! | |||
|
|||
הציורים, האמנות, טכניקות המשגל, שיאצו באברי המין ,בדגדגן. טכניקות לקיום סקס ללא גמירה, אלא באופן מתמשך ועוד, הינם חלק טבעי של החיים, ללא בושה, ללא ''גסות במובן המערבי'' זו התפיסה המזרחית. עירום הינו דבר טבעי. סקס הינו כורח המציאות, טכניקות מין - דומים לטכניקות קרב, או ריקוד. זה ל אפונוגרפיה במובן המערבי. ראה, בהודו ישנה כת, שהגברים המגיעים לדרגת קדושה מסוימת, משילים מעצמם את הבגדים ומסתובים בעירום. ביפן - היה מקובל רחצה משותפת בברכות (נוסח המקווה שלנו) , אך לא היו מציצים, לא נוגעים ולא צובטים ולא מציעים הצעות מגונות. | |||
_new_ |
המאמר ב'בננות' | |||
|
|||
המאמר פורסם, במקביל, גם באתר 'בננות'. מטבע הדברים נושא שם הדיון אופי מעט שונה מאשר כאן. קישורים: המאמר והדיון ב'בננות': http://bananot.com/articles/488 | |||
_new_ |
אידיאלים והרבה כסף גדול | |||
|
|||
מר הרטוגזון, אני מופתע. הצלחת לכתוב כתבה שלמה על סרטי הפורנו, ולנכס ליוצריהם שלל אידאלים נעלים וסדרי-יום חברתיים, מבלי להזכיר ולו במלה את כמויות הכסף הגדולות שמגלגלת תעשייה זו. מדי פעם מזכירים את המחזור השנתי של תעשיית הפורנו בארה''ב או בעולם, ומדובר במיליארדי דולרים. מעט מיופי [מנוקד miopi - המערכת], שלא לומר חד-צדדי, מצדך להציג את יוצרי הפורנו כאידאליסטים מסורים ותו לא. | |||
_new_ |
זה מאד מפתיע.. | |||
|
|||
ואולי לא,שכל התגובות על מאמרו של עידו הן תגובות של גברים.מעניין איפוא הן אחיותי! האם זה בגלל שנשים וגברים מתיחסים באופן שונה למין, ולכן כמובן גם לפורנוגרפיה או האם זה בגלל שהפורנוגרפיה היא עוד צורה של דיכוי וניצול של נשים ושהגברים בשום אופן לא מוכנים לקבל הבחנה זאת..? | |||
_new_ |
זה בגלל שרוב הכותבים בפורום הם גברים | |||
|
|||
_new_ |
פורנוגרפיה כחול-לבן? | |||
|
|||
אם נצא מנקודת ההנחה שעסקי הפורנוגרפיה בעולם מגלגלים מיליארדי דולרים, עדיין לא ברור כיצד נתון זה טרם השפיע על התבססותו של ענף פורנוגרפיה ישראלי-מקומי, אשר ללא כל ספק היה יכול אף הוא לגלגל עשרות מליוני שקלים. האם הקהל הישראלי חסוד מדיי, או שמא חקיקות דתיות שונות מונעות השקתו של ערוץ פורנוגרפי בתשלום? האם המדובר במאבק פמינסטי מוצלח נגד הכנסת ענף הפורנוגרפיה לישראל כבארצות המערב, או שמא נמצא תחום זה בישראל עדיין בחיתוליו? או אולי מוסריותם של היהודים בנקודה זו גבוהה ממוסריות ה'ערלים', ועל כן הם דוחים כל נסיון פיתוי פורנוגרפי כמתוך אינסטינקט? אציין בהערת אגב ואוסיף, כי במערב אירופה מחוייבות כל חנויות המין ובתי הקולנוע המתמחים בהצגת סרטים פורנוגרפיים במיסים נוספים, אשר הם משלמים ללא כל טרוניה. המדינה מבקשת להרוויח גם בתחום מוסרי מפוקפק זה, ממש כפי שהיא מרוויחה מהמס הנגבה על עישון סיגריות ומכירת אלכוהול. אינני מומחה לחישובים ולעלויות, אך אולי בנקודה אחרונה זו יוכל מר גטניו, שהנו כלכלן במקצועו, להרחיב היריעה על מתח הרווחים ממיסים ישירים על מוצרים אמורים אלו, או לפחות על פוטנציאל הרווח האפשרי לצד הפגיעה במוסר ובטעם הטוב לשיטת הממסד במדינת ישראל. | |||
_new_ |
בקשר לפורנוגרפיה כחול-לבן | |||
|
|||
אני חושבת שבישראל מודעים היטב לפוטנציאל הכלכלי ולרוחים העצומים שיש בפורנוגרפיה.אבל,ישראל היא מקום קטן והסיכויים להיות מזוהה הם גבוהים.למרות שיר ההלל לקולנוע הפורנו, אני חושבת שבמקומותינו זה עדיין נחשב לעיסוק בזוי שיש בו קלון(לפחות בקשר לנשים העוסקות בו...), ממש כמו הזנות. | |||
_new_ |
כסף זה לא הכל בחיים | |||
|
|||
ודאי שנגד הפורנוגרפיה חברו גורמים דתיים בני כל הדתות וגורמים פמיניסטיים שונים. הגישה הרואה בכל אקט מיני מצב שבו הגבר מנצל את האשה עדיין מושרשת בחוזקה. עדיף, מנקודת המבט של כל הפוריטנים שהוזכרו, להימנע מפגיעה בתפקיד המסורתי של האשה כגורם פאסיבי בכל הקשור למין, גם במחיר פגיעה בחופש העיסוק ובחופש המידע. אבל אמור לי, מהי ההצדקה לכך שבתי קולנוע המציגים פורנוגרפיה מחוייבים במיסים מיוחדים באירופה? האם אין בכך פגיעה בחופש העיסוק? הרי בכך מנסים להפעיל לחץ מסויים מה מותר להם להקרין ומה 'לא רצוי'. בכלל מדינת ישראל מתנהגת כעשיר מפונק. לא רק מעסקי פורנוגרפיה ניתן היה להרויח. גם מעסקי קאזינו. אבל כל זה די קשקושי. פורנוגרפיה והימורים יכול כל אדם להשיג, אז המדינה מחוץ לעסק. לא נורא. ההחמצה הכלכלית הגדולה של המדינה היא הזנחת המקומות הקדושים לנצרות וההתעלמות מהם. כאן המקום היחיד בעולם בו צליינים יכולים ללכת בעקבות ישוע. במקום שנהיה מומחים לתרבות הנוצרית העשירה, החליטו לטפח כאן בורות. אין לי ספק שהפסדנו מיליארדים רבים של תיירות נוצרית דתית שהיתה יכולה לקבל כאן חוויות שאין להן תחליף. | |||
_new_ |
האם הפורנוגרפיה פוגעת בעלילת הסרט? | |||
|
|||
האם יתכן שפורנוגרפיה תתרום לעלילה? לכאורה - תלוי מהי העלילה. כדאי לקרוא את המאמר שקישור אליו מובא להלן. המחבר בודק מדוע האלמנט הפורנוגרפי אינו מצליח לקדם את העלילה, אפילו כשיש בו היגיון. קישורים: הפורנוגרפיה כמסר - יאיר הוכנר, מונטריאול: http://www.hacabinet.co.il/html/middle_html/yair/rap... | |||
_new_ |
ההיסטוריה של הפורנוגרפיה - קישור | |||
|
|||
קישורים: ההיסטוריה של הפורנוגרפיה: http://www.goleshet.com/porn_history-report.html | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |