|
על מכחישי השואה | |||||||
בועז מושקוביץ ז''ל (שבת, 29/04/2006 שעה 20:00) | |||||||
|
|||||||
הצגת המאמר בלבד |
למה בדיוק אתה מתכוון במשפט | |||
|
|||
''עשרים שנה לאחר תום המלחמה, יצירת זהות בין האויב הנאצי לבין האויב הציוני הייתה קלה והתקבלה בציבור הסובייטי בשיא הטבעיות '' | |||
_new_ |
חשבתי שאפילו אתה לא תתקשה | |||
|
|||
להבין מישפט עברי כל כך פשוט. כנראה שטעיתי. פחחחחחחחחחח, צצצצצצצצצצצצ, נובמת (בחר את מה שנראה לך . . .) | |||
_new_ |
חשבתי שאפילו אתה לא תתקשה | |||
|
|||
בעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע | |||
_new_ |
למה בדיוק אתה מתכוון במשפט | |||
|
|||
בטיבעיות אופיינית, ליכלכת ופישלת בהבנת יסוד! שאבס אונד שולם. | |||
_new_ |
האיום: ''השואה החדשה בדרך'' | |||
|
|||
ארגונים מוסלמים בארה''ב מקצינים עמדות חוגי האיסלאם הרדיקלי בארה''ב מקצינים עמדות נגד ישראל בהפגנה מול הקונסוליה הישראלית בניו-יורק קראו: ''השואה החדשה בדרך'' נערכים להפגנות חריפות המפגינים קראו ''להשמיד את היהודים'', וכך להביא להגשמת הח'ליפות האיסלאמית ברחבי העולם. ''ישראל תהיה מקום שואה חדש ליהודים'', נכתב באחד השלטים. ''ציונים נפשעים, אתם עוד תשלמו על פשעיכם!'', נכתב באחר. ''ענן הפטרייה כבר בדרך'', ו- ''השואה אמיתית בוא תבוא'', הצהירו מובילי ההפגנה. | |||
_new_ |
האיום: ''השואה החדשה בדרך'' | |||
|
|||
זה כבר מזמן לא חדש. ראה: | |||
_new_ |
לא ברור | |||
|
|||
בועז, אחרי שקראתי את המאמר שלך לא ברור לי מהי עמדתך. האם אתה בעד או נגד הגבלות על חופש הביטוי? אם כן, מהם התנאים להגבלה? | |||
_new_ |
לא ברור? | |||
|
|||
הרי תחילת המאמר: ''אחת השאלות, שאנחנו עלולים לא למצוא להן תשובה בדור הזה...'' לא התייחסתי לחופש הביטוי באופן כללי אלא לתחום ספציפי. הצגתי נימוקים בעד ונגד, אין לי דעה סופית משלי. | |||
_new_ |
תודה | |||
|
|||
קראתי את המאמר בעיון ולמרות מה שכתוב בתחילתו (''אחת השאלות, שאנחנו עלולים לא למצוא להן תשובה בדור הזה...'') חשבתי שאתה בכל זאת מנסה לנסח עמדה חד משמעית. כעת זה ברור. עוד הערה: הצבא הנסוג לקח איתו אזרחים. דוד שלי שהיה חייל בא לבית הוריו (גרודנו) והציע הסעה למזרח. הוריו (הסבים שלי) לא עלו על ההסעה כי הוא אמר בלי מזוודות..... 1. אינני בטוח באיזה שנה זה היה. 2. משתמע שכבר היתה סיבה לברוח אבל לא מספיק כדי ממש לוותר על רכוש. משמע היה מידע על סכנה. אבל גם תחושה ש''לי זה לא יקרה....''. | |||
_new_ |
יש מיליונים של סיפורים | |||
|
|||
אנחנו מדברים על מדינת ענק ואוכלוסיית ענק, שביניה בריכוז כזה או אחר חיו היהודים. הכל היה שונה מאזור לאזור, מתאריך לתאריך, ממשפחה למשפחה. מישהו ידע, מישהו ידע בערך, מישהו ידע משהו לא נכון... לפני המלחמה, הגרמנים היו בני ברית, במוסקבה נקראו רחובות על שמות המנהיגים הנאציים. כשפרצה המחלמה כל המבטים הופנו אל סטאלין, אבל הוא שבועיים היה בהלם ושתק. אחרי המלחמה החלה לפרוח האנטישמיות בנוסח הסובייטי: גינוי ''קוסמופוליטים'', חיסול הסופרים, משפטי הרופאים, והכנת ההגלייה לבירוביג'אן, שלא יצאה לפועל עקב מותו של סטאלין (בפורים 1953). | |||
_new_ |
נכון אבל צריך להכיר את הספקטרום כולו | |||
|
|||
_new_ |
הנה חלק מהספקטרום. בשולי ה''התכנסות'' והעקירה | |||
|
|||
הנה, כך כותב ברנר, ציוני בן העלייה השנייה, על העם היהודי. וכך כותבים יהודים וציונים אחרים: הסופר יוסף חיים ברנר: ''מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו? את חזון השנאה והבוז לישראל: היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניוול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצועים''. אומר ברנר: הרוח העברי? זה אינו כלום. הירושה הגדולה? אפס ותוהו. הנה זה מאות בשנים ישבנו וכתבנו ספרי פלפול ודרוש, שטות וגועל נפש. זה רוחנו. היגיעה השעה להעריך את עצמנו כהוגן. והערך - אינו גדול. והוא מוסיף ואומר באשר לכווניות ההיסטוריה היהודית ויחודיותה: מאות בשנים ירקו אלה (הגויים) המתועבים בפנינו, ואנחנו מחינו את הרוק. כל העמים עבדו ויצרו, להם ולדורות, ואנחנו ישבנו ביניהם על אדמת נכר וטיפלנו בשדים יודעים מה. לעם היהודי אבדו החושים האנושיים העיקריים אולי לנצח. אנחנו רצים כעכברים ממקום למקום, איננו מתערים בשום מקום, בשום מקום לא רוצים בנו ואולי בצדק. תמיד התחטאנו לפני ה', נתנו כסף לרוצחינו ורצנו ממקום למקום.. תמיד ובכל מקום טבחו אותנו, ואנו עיפשנו את האויר בדמנו השפוך... היהודי הוא ברייה שאינה מסוגלת למלא בעצמה אף צורך מצרכיה ההכרחיים... נעדרת כל רגש אהבה לאיזה מקום שהוא בכדור הארץ, הברייה שאינה יודעת משום עבודה אנושית. אכן, ברנר גם כופר מטבע הדברים ב''אתה בחרתנו'': הייתי מוחק מן הסידור של העברי בן הדור את ה''אתה בחרתנו'' בכל צורה שהיא... הייתי מגרד ומוחק את הפסוקים הלאומיים המזוייפים עד לבלי השאיר זכר, כי הגאוה הלאומית הריקה וההתפארות היהדותית מחוסרת התוכן לא תרפא את השבר והמליצות הלאומיות המזוייפות לא תועלנה כלום. אמר המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק: בעיר ההרגה: מנוסת עכברים נסו ומחבא פשפשים החבאו/וימותו מות כלבים שם באשר נמצאו. חלליכם חללי חינם/לא ידענו למה מתם ועל מי מתם ואין טעם למותכם כמו אין טעם לחייכם. חציר תלוש העם - ואם יש לתלוש תקווה? ועל בכיים ונאקתם אומר ביאליק: ככה תאנוק אומה אשר אבדה אבדה. פצעיכם נאמנים אבל תפילתכם רמייה. אל תצטרף אליהם ביללתם, אומר אלוהים למשורר ''יחללו לבדם צרתם - ואתה אל תחללנה. וכאשר פשטתם יד תפשוטו, וכאשר שנוררתם תשנוררו''. וב''אכן חציר העם'' אומר ביאליק על האופי הלאומי: הוא לא יקום אם לא יעירנו השוט/הוא לא יקום אם לא יקימנו השוד. וכך מתאר המשורר הלאומי את עמו: אכן אובד העם, שואף חרפה ורוק, אין למעשיו יסוד ולפעלו אין חוק. אלפי שנות חיי נדוד, גלות גדולה מנשא, התעו אחור הלב, אבדה עצה מגוי. ואומר אורי צבי גרינברג: בתכלית הפשטות ובתכלית הגועל, הקרוא לשמחות בחצרות הפריצים, מפליא לרקד ריקודים של קדושה להנאת הפריץ הגוי. הוא, היהודי המטורף המנגן ''ניגונים נפלאים לכבוד הפוגרומים ולהוד הטבחים/ ולכל באי עולם: טיטוסים, פטליורים, מזמר אני את הזמר הנפלא: הוי, בואו אלי, שהשמחה במעוני; ערכתי שולחני מבשרי ודמי לכם וליהוה על אדמת הסלוים''. היש אלוהים לן שטוב הוא מטיטוס ומני סולדטים על מפתני גבולות? אם ישנו - הוא בכין, הוא פחדן וטוב לו, כלסבא חולה, המחבוא בין עבים/מאימת פוגרומים בעיירות ישראל/מה שיך: אלוה? הי, בכין ופחדן יהוה שלנו על אדמת הסלוים ועושה לו ביצה מבכיו שבכנען. | |||
_new_ |
הנה חלק מהספקטרום. בשולי ה''התכנסות'' והעקירה | |||
|
|||
למיכאל שרון דברי ביאליק די מוכרים לי דברי ברנר ואלטרמן פחות . ביאליק ידע מה שהוא על יהדות והבקורת שלו היא בעיקר על המנהיגות הרופסת . האחרים שהקשר שלהם ליהדות רופף הרבה יותר מכיל אלמנטים של דהלגיטימציה של היהדות . אמת, עשבים שוטים אשר גדלו בשולי היהדות עזרו רבות לפיתוח האנטישמיות בעולם . היה מי שאמר שכל טענה של האנטישמים מקורה בהתבטאות של איזה יהודי מתוסכל . אפשר להבחין בתופעה זו באתר שלנו ובציבוריות הישראלית . התמונה המצטיירת היא שהשימחה הרבה ביותר בחוגים המסוימים בישראל היא ריסוק הציבור הדתי הלאומי בישראל . ארץ ישראל השלמה וכו' מאות ההרוגים אלםי הפצועים עשרות אלפי המגורשים הם מחיר נמוך לריסוק הדתיים . ההתיחסות למתנחלים תואמת את הגישה האנטישמית הקלסית דהלגיטימציה בכל התחומים . לא מוצגת אף תכונה חיובית . גישה זו מקדמת את ההתכנות של שואה חדשה והפעם כאשר מבער התאוצה הם פוליטיקאים ישראליים . | |||
_new_ |
כדאי לך לבחון את ההתבטאויות שלך | |||
|
|||
הרי דבריך בהודעה האחרונה עושים בדיוק את מה שאתה מתלונן עושים אחרים. מכאן שדברים כאלו עושים נזקים לעם היהודי כמו אותם עשבים שוטים. כדאי לך גם לבדוק את דבריך ודברים של אחרים כאן בפורום שבשם היהדות עושים דהלגיטימציה לאחרים בכל התחומים... מתי הצגת את התכונות חיוביות..... של אותם האחרים? | |||
_new_ |
כדאי לך לבחון את ההתבטאויות שלך | |||
|
|||
אני לא מתלונן .אני מזהה מציאות . ציינתי כאשר התנהל דיון על השמאל הציוני את מסירות הנפש שלו למען תקומת ישראל . כיום השמאל הישראלי או יותר נכון אלו המתחזים כשמאל אינם אלא אנטישמים מדופלמים בדומה לסמול העולמי . הם דואגים לעמלים ? הם תומכים ברוצחים ! | |||
_new_ |
הנה חלק מהספקטרום. בשולי ה''התכנסות'' והעקירה | |||
|
|||
מזמן לא נתקלתי בעשב שוטה ''גדול'' ממך. אין ספק שמיכאל שרון חברך לערוגה יסכים עם דבריך. | |||
_new_ |
ואל תשכח גם אותי | |||
|
|||
מזמן לא נתקלתי בעשב שוטה ''גדול'' ממך. מדינת ישראל מיוצגת על ידי מוסדותיה שהם כולם חילול ה' נו אז מה יהיה? | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
מכל קצווי הקשת הפוליטית. אבל חובה לציין גם את ההקשר בו נאמרו הדברים כאשר בבסיס נמצאת שלילת הגלות ושלילת האפיונים של חיי הקהילה היהודית בגלות. | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
יתכן שהבעיה היא ששלילת הציונות עדיפה על שלילת הגלות. | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
שלילת הגלות היא המצע להכחשת שואה , אולי ההקשר הזה מראה כמה תובנות משותפות לנאצים ולציונים . | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
אהבתי את זה מטרת הציונות לעקור תורה מעם ישראל נקודה זו דעתי מישהו יכול להוכיח אחרת? | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
אם עם ישראל זה אתה-הציונות מצויינת. אתה מהווה את ההוכחה החותכת על צדקת הציונות. | |||
_new_ |
אוסף נאה מפי יוצרים דגולים | |||
|
|||
לאחרונה נוספה משימה נוספת חשובה עקירת עם ישראל מארץ ישראל . | |||
_new_ |
זו אותה המשימה | |||
|
|||
מטרת עקירת התורה דורשת גם את עקירת הזכרון היהודי. הרי יהודי שישמע על חברון, בית אל, שילה, בית לחם, קרית ארבע, הר עיבל, הר גריזים, גלגל, ............ועוד, יזכר באברהם אבינו, באבות והאימהות, בשופטים, ובנביאים, בדוד המלך.... בכתוב בתורת ישראל. תל אביב, חיפה, רמת גן, ורמת אביב לא מופיעות בתורה, אחרת גם אותם היו מוכנים למסור לרוצחינו. | |||
_new_ |
זו אותה המשימה | |||
|
|||
לכן אני משתדל ללכת לבית כנסת כמעט כל שבת ולהתפלל תפילת עמידה עם הקהל היהודי הנפלא הזה לתשומת יובל היהודי שעומד לצפירה, כמנהג הגויים, הוא דוגמא לתוצר של אותם ''ציונים'' הוא ''היהודי המתחדש המודרני'' והוא עוד טוען להיות יהודי טוב ממני...הלואי שכך כן יובל אם תהיה טוב ממני הרי זה כל מבוקשי ! יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו, הנאמנים והאמיצים, חילי צבא-הגנה לישראל וכל לוחמי המחתרות וחטיבות הלוחמים במערכות העם, וכל אנשי קהילית המודיעין והבטחון ואנשי המשטרה אשר חרפו נפשם במלחמה על תקומת ישראל, וכל אלה שנרחצו בארץ ומחוצה לה בידי מרצחים מארגוני הטרור. יהי זכרם ברוך. | |||
_new_ |
זו אותה המשימה | |||
|
|||
הצפירה אינה מנהג יהודי . במסורת היהודית קיימות תבניות אחרות לאבלות . הסברה הנפוצה היא שאפשר לאמץ נוהל אם אינו נוגד את ההלכה . הציונות הדתית קבלה את הנוהל מפני שלדעת רבניה הוא אינו נוגד את ההלכה . רבנים חרדיים מסוימים סבורים שיש להסתייג מהנוהל מפני שהותקן ע''י פורצי גדר והחשש שלהם שהפירצה תלך ותתרחב . למרבה הצער ניכרים סימנים של תהליך כזה , הזנחת הנהלים היהודיים ואימוץ נהלים נוכריים . | |||
_new_ |
פתח תקוה: צלבי-קרס בארון הקודש | |||
|
|||
אלמונים, ככל הנראה חברים בכת-שטן, פרצו הלילה לבית-כנסת בפתח תקוה וחוללו הרס במקום 20 צלבי קרס רוססו, ארון הקודש נפרץ, ועל קלף אחד הספרים רוסס צלב-קרס השאלה היא האם מדינת ''הציונים'' היא מדינה יהודית? | |||
_new_ |
מדינת ישראל תשמיד את העם היהודי | |||
|
|||
על החתום: אדולף הרצל | |||
_new_ |
מדינת ישראל תשמיד את העם היהודי | |||
|
|||
אני מציע כי בשמורת השטויות תהיה פינה קבועה לתגובות אנטישמיות. זו אחת מהן. | |||
_new_ |
השמדה עצמית | |||
|
|||
על פי דבריו של ה''מהנדס האזרחי'' (תגובה 77000) יהדותו עברה תהליך של השמדה עצמית, אם בכלל היתה קיימת. | |||
_new_ |
השמדה עצמית | |||
|
|||
לכן אני מציע פינה ל''יהודי המשומד''. | |||
_new_ |
מדינת ישראל תשמיד את העם היהודי | |||
|
|||
אני מבין שהצעתך היא במסגרת חופש הדבור והמחשבה . פתיחות ופלורליזם . | |||
_new_ |
מדינת ישראל תשמיד את העם היהודי | |||
|
|||
ב ה ח ל ט ! ! ! | |||
_new_ |
מדינת ישראל תשמיד את העם היהודי | |||
|
|||
אני רואה שאתה דוגל בגישה הסטליניסטית . אנו מתקדמים בכוון זה . | |||
_new_ |
לזרע עמלק | |||
|
|||
אני מבין שאינך מתיחס לאניטישמיות וחילול בית הכנסת בישראל. זה בכלל לו מדגדג לך. במקום זה בחרת לתקוף אותי אתה אנטישמי (אולי יהודי) אבל אנטישמי למהדרין. ארור תהיה על גחונך תלך כל ימיך חייך עד עולם | |||
_new_ |
זרע עמלק | |||
|
|||
מהנדס לָחצוף ''ארור תהיה על גחונך תלך כל ימיך חייך עד עולם''. ע.חצופה....אופס סליחה, ''צופיה'', 'גחון' מזמן, ולפיכך, סֶרָח בִיצה בפיו.. | |||
_new_ |
זרע עמלק | |||
|
|||
כואב לראות את תוצר הבאושים הזה של מדינת הצינים מכפיש אותי במקום להגיב על חילול ספר תורה בישראל. שם לב למשחק האותיות של המילים נאצים ל ציונים ממש קירבה משפחתית | |||
_new_ |
זרע עמלק | |||
|
|||
לפי תגובתך,כנראה פגעתי ''בול''. לגבי בתי כנסת ותורת ישראל? מה הקשר שלך בכלל אליהם. | |||
_new_ |
זרע עמלק | |||
|
|||
פגעת ''בול''שִיט........אתה כל כך מזנב מאחור(זנב לשועל) שנדמה לך שאתה ראשון קדימה!! | |||
_new_ |
זרע עמלק | |||
|
|||
מה יש לך בדיוק נגד ''ארץ ציון וירושלים''? או שמא גם אתה גלוח ראש עם קירבה משפחתית לציונים? | |||
_new_ |
פתח תקוה: צלבי-קרס בארון הקודש | |||
|
|||
דעתי האישית היא שמדינת ישראל אינה מדינה יהודית . היא מדינה שגרים בה יהודים . אני מזהה בממשל , במשפט , בתקשורת וכו' נטיות אנטישמיות מובהקות . מה שקרה בפתח תקווה עוד צעד בתהליך . | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
משום מה אינך שם לב לנאצות והתייחסות אנטישמית לפי המושגים שלך שמבעבעת בקרב יהדות האנטי-ציונית. אצלם כמו אצלך היד קלה על הדק הגידופים כמו נאצי, אנטישמי ועוד אפילו בתוך העדה תגובה 76762. הנטיה המובהקת שלך לגדף לא מתאימה ליהדות | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
חביבי , אנטישמיות מאופיינת בין השאר בדהלגיטימציה של היהודי בכל תחומי החיים וכן בדמוניזציה שלו . לצורך מטרות אלו מפתחים שקרים . עיון בהתיחסות למתנחלים מזהה אופיינים אלו של האנטישמיות . לכן כשאני משתמש במושג זה זו קביעת עובדה ולא גידוף. הרוח הכללית המלווה את הגרוש , הבריחה , נסיגה בכוון של יודן ריין היא, הנה דפקנו את הדוסים . דפיקת הדוסים שווה את הפגיעה החמורה בבטחון ישראל ובנזק החברתי והכלכלי האדיר . | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
פרו' ליבוביץ הגדול , הנאור חביב הארץ האנטישמי טבע את מטבע הלשון יודונאצי ונבחר לקבל את פרס ישראל על דברי הנאצה שלו . | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
כידוע – הוא לא קיבל לבסוף את הפרס. | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
הועדות שמפריסות את הפרסים נקבעות ע''י שר החינוך שולמית אלוני כדי לדפוק את הדתיים פוליטית סדרה את הפרס לליבוביץ הגדול חביב האנטישמים . התברר שהיא הגזימה כי עלה גל מחאות והוא נאלץ לוותר עליו . | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
אל דאגה. עיריית תל-אביב כבר החליטה שבקרוב ייקרא רחוב על שמו של מחרחר המלחמה הזה. | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
זה צעד התואם את המגמה האנטישמית השלטת . | |||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
כשאתה מדביק את התואר „אנטישמי” לכל דבר שמנוגד לדעתך, מתגמדים חטאי האנטישמים. כך רציחתו של צעיר יהודי בצרפת נופלת באותה קטגוריה של מי שמוכר חמץ בפסח ובסך הכל אתה תורם להכשרת השרץ במו ידיך. פרופ. לייבוביץ היה יהודי כשר ודתי. הוא לא היה אנטישמי. עם זאת, הוא הטיף למלחמת אחים. גם עמיש וצדק עושים זאת כאן בפורום. | |||
_new_ |
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח | |||
|
|||
בעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע | |||
_new_ |
לבריאות! | |||
|
|||
_new_ |
נטיות אנטישמיות בעדה החרדית | |||
|
|||
לא מסכים אתך . ליבוביץ היה יהודי אנטישמי. האנטישמיות מתאפינת בדה לגיטימציה של היהודים והיהדות ובדמוניזציה של הממסד הדתי .ליבוביץ השתמש בשני כלים אלו בצורה נרחבת ביותר . פעילותו מצאה חן בעיני אנטישמים יהודיים אחרים בעיקר מפני שהיה חובש כיפה והם קידמו אותו . ליבוביץ הקים את העובד הדתי פילגש למפאי כי לא נקלט בציונות הדתית . בן גוריון ניצל אותו היטב . ליבוביץ הבחין שהוא משמש ככלי בידי בן גוריון . כאשר גילה זאת הפך לשונאו בנפש . לפני שנים רבות כאשר הגיעו לאוניברסיטה בוגרי בתי הספר של המזרחי הוא הפך לגורו שלהם . ליבוביץ היה חביבם של חברי אגודת הסטודנטים הדתיים יבנה . כאשר התחילו להגיע לאוניברסיטה בוגרי ישיבות בני עקיבה התברר שהמומחיות שלו ביהדות לא כל כך מזהירה . הם הסבירו לו שהציטוצים שהוא מפריח שגויים . תגובתו היתה ביריונית בצורה לא רגילה . תוך זמן קצר ירדה קרנו והוא התרכז במשלוח מאמרים וכתבי פלסתר להארץ והסתפק בקיבוץ הדתי וכבמה דוסי מחמד נוספים . | |||
_new_ |
אין ספק שאתה יודע יהדות מהי | |||
|
|||
כשאתה קובע הילכות אבלות. אולי תלך למנהגי הנוכרים ותפזר מלח על הלחם בקידוש? ולעניין הילכות תקיעה בחצוצרות ובשופר בטכסי קבורה או בכנסת דיון 3529 במדבר פרק י א וידבר יהוה, אל-משה לאמור. ב עשה לך, שתי חצוצרות כסף--מקשה, תעשה אותם; והיו לך למקרא העדה, ולמסע את-המחנות. ט וכי-תבואו מלחמה בארצכם, על-הצר הצורר אתכם--והרעותם, בחצוצרות; ונזכרתם, לפני יהוה אלוהיכם, ונושעתם, מאויביכם. וכמובן, זה כתוב במשנה תורה - הילכות שופר: http://www.mechon-mamre.org/i/3600. | |||
_new_ |
אין ספק שאתה יודע יהדות מהי | |||
|
|||
החצוצרות משמשות לקריאה לכינוס העם, ולתנועה. בזמן מלחמה הן משמשות להזהרה ולמתן פקודות. דרך אגב, גם אצל הגויים זה היה קיים. אין שום קשר למנהגי אבלות. | |||
_new_ |
ביתיים נאמנים עלי דיברי תלמוד בבלי | |||
|
|||
מדיברי תלמודך המכובדים. כינוס העם זה מעין מסדר (עמידה) שלפני התנועה, יציאה לקרב. גם בעמידה וגם בתנועה וגם בלחימה השתמשו בני ישראל בחצוצרות ובשופרות. וגם בימי אבל. שנאמר בהילכות שופר ''ובתעניות בשל זכרים כפופין ופיו (של החצוצרה) מצופה כסף''. תעניות משמע אבלות. ותוקעין כפופין בשל הכבוד לנופלים http://www.mechon-mamre.org/b/l/l2403.htm. ולעניין עמידת הדום הצבאית... דף כט,א משנה (שמות יז) והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל וגו' וכי ידיו של משה עושות מלחמה או שוברות מלחמה אלא לומר לך כל זמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים היו מתגברים ואם לאו היו נופלים כיוצא בדבר אתה אומר (במדבר כא). שאו ציונה נס ודגל. עמוד דום: עשה לך שרף ושים אותו על נס והיה כל הנשוך וראה אותו וחי וכי נחש ממית או נחש מחיה אלא בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים היו מתרפאין ואם לאו היו נימוקים חרש שוטה וקטן אין מוציאין את הרבים ידי חובתן זה הכלל כל שאינו מחוייב בדבר אינו מוציא את הרבים ידי חובתן: כלומר, השופר והחצוצרה משמשים למלחמה, שנאמר בירמיהו פרק ד: ג כי-כה אמר יהוה, לאיש יהודה ולירושלים, נירו לכם, ניר; ואל-תזרעו, אל-קוצים. ד הימולו ליהוה, והסירו עורלות לבבכם, איש יהודה, ויושבי ירושלים: פן-תצא כאש חמתי, ובערה ואין מכבה--מפני, רוע מעלליכם. ה הגידו ביהודה, ובירושלים השמיעו, ואמרו, תקעו שופר בארץ; קראו מלאו ואמרו, היאספו ונבואה אל-ערי המבצר. ו שאו-נס ציונה, העיזו אל-תעמודו'', כלומר תקיעה להערכות ולהתארגנות ותקיעה לתנועה. התקיעה היא הפקודה, גם לזה וגם לזה, שהיא נשמעת למרחקים. וגם לימי אבלות, או הערכות למלחמה, כמו ביואל פרק ב': ''טו תקעו שופר, בציון; קדשו-צום, קראו עצרה. טז אספו-עם קדשו קהל, קבצו זקנים--אספו עוללים, וינקי שדים''. ולעניין שבתון וזכרון, נאמר במסכת ראש השנה פרק ד http://www.mechon-mamre.org/b/l/l2404.htm: ''דף כט,ב גמרא מנה''מ אמר רבי לוי בר לחמא אמר רבי חמא בר חנינא כתוב אחד אומר (ויקרא כג) שבתון זכרון תרועה וכתוב אחד אומר (במדבר כט)''. ושעומדים בטקסים צבאיים, נאמר במסכת סוטה ז: ''ולהלן הוא אומר (בראשית יב) ויעבר אברם בארץ עד מקום שכם עד אלון מורה מה אלון מורה האמור להלן שכם אף אלון מורה האמור כאן שכם ששה שבטים עלו לראש הר גריזים וששה שבטים עלו לראש הר עיבל והכהנים והלוים והארון עומדים למטה באמצע הכהנים מקיפין את הארון והלוים את הכהנים וכל ישראל מכאן ומכאן שנאמר (יהושוע ח) וכל ישראל וזקניו ושוטריו ושופטיו עומדים מזה ומזה לארון וגו' הפכו פניהם כלפי הר גריזים ופתחו בברכה ברוך האיש אשר לא יעשה פסל ומסכה ואלו ואלו עונין אמן הפכו פניהם כלפי הר עיבל ופתחו בקללה (דברים כז)'' | |||
_new_ |
אין ספק שאתה יודע יהדות מהי | |||
|
|||
אני איני קובע דינים כל שהם . בעניני הלכה אני פונה לרב . | |||
_new_ |
עדיף מכחישים ממתעלמים | |||
|
|||
המכחישים , צחוק הגורל, באנרגיה הרבה שמשקיעים בהכחשה, מחיים את זכרון השואה יותר ממה שנוכל לעשות בעצמנו בלי המכחישים, השואה היתה נשכחת מהר יותר זה דומה, בעיני, לעובדה שללא אוייבים מבחוץ - מזמן היינו שוחטים פה אחד את השני. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |