פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מאבקה של קהילה
חנה לוי-ג'וליאן (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 3:43)


מאבקה של קהילה

חנה לוי-ג'וליאן



ביום שני בשעה עשר בבוקר דהרו אנשים במורד הרחוב כאשר רמקול האיץ בהם „להתקדם לשער הראשי”, שם הגיעה המשטרה להגיש את צווי הפינוי הרשמיים לתושבי נוה-דקלים.

מאות צעירים בחולצות של כתום-נגד-התנתקות ישבו על הקרקע לפני השער הנעול ושרו שירי אהבה וציונות לשוטרים שהתפרשו בשקט במדיהם השחורים מחוץ לסורגי הפלדה. תריסרי כתבים וצוותי צילום היו מפוזרים משני צידי השער ועל גג חדר המשמר. כתבת טלויזיה נפנפה שיער בלונדיני ארוך ובדקה את האיפור שלה כהכנה לצילום התקריב.

שום צד לא היה אלים ביום שני. השוטרים עמדו בתשומת לב שקטה, עומדים בפישוק כשידיהם שלובות. אשה בגיל העמידה, שרווליה קצת מעל גובה המרפק ושיערה הצבוע אדום גלוי פנתה לאחרת ואמרה: „זה כבר לא הגיוני. מה אפשר לעשות? הכל נגמר, יש כה הרבה מהם”. אשה שעמדה בקרבת מקום לחשה: „היא שב''כניקית. הביטי כיצד היא לבושה. היא מנסה להשתלב, עם שרוולים וצווארון צנוע, אבל זו חולצה של אמא שלה מלפני 30 שנה ושפת הגוף שלה שגויה. אל תחשבו לרגע שמרגלים לא הסתננו לשורותינו”.

בינתיים נמוגה עובדת סוציאלית בודדה לתוך הבניין, בו הקימו כ-‏20 גברים ונשים צעירים מחנה, ובכלל זה גם בִּתָהּ. רבקה, מהתנחלות בדרום הר חברון והמבוגרת שבחבורה, ארגנה את כולם ודאגה שהם יישארו ממוקדים בסיוע למשפחות.

היא התרוצצה בחדרים, הגיפה את התריסים וטיפלה בשקי השינה ובמזרנים שהיו מפוזרים על הרצפה. „עלינו להוציא מכאן את כולם ולשוות למקום מראה ריק”, אמרה. חדשות הבוקר בישרו למדינה שכ-‏15,000 חיילים נשלחו לפרוץ את המחסומים ולהיכנס ליישוב. צוותים היו אמורים למסור צווי פינוי מבית לבית בעודם מחפשים „שוהים בלתי חוקיים” לאסרם ולהוציאם מהיישוב. אלפי מתנדבים צעירים הגיעו ממקומות רחוקים בצפון כמו בית שאן כדי לתמוך במשפחות נוה-דקלים, ואחרים נמצאים בגוש קטיף ומסתכנים במעצר ובמאסר.

זו היתה תחזית מפכחת עבור אלה שבאו לתמוך בתושבים ולסייע להם, כמו גם לאלה שנעשו בשבועות המתוחים האחרונים תלויים בכוח הנפשי והרגשי שלהם.

עשר עובדות סוציאליות קודרות, מקומיות ו„בלתי חוקיות”, נפגשו במחלקה לעבודה סוציאלית לחלוקת משימות „עד הסוף”. קו טלפון חם הוקם כדי לקלוט את שיחות הטלפון ולשגר את העובדות הסוציאליות לשטח. התפקיד: לבקר בבתים, לשוחח עם התושבים הנאבקים במצב ולנסות לסייע בעדינות לאלה הנאבקים עדיין בכורח לצפות בהפסד הבתים שלהם.

„דברו בבקשה עם השכנה שלי” טלפן מישהו, „היא במצב קשה. היא עדיין לא ארזה דבר, אפילו לא תיק של בגדים. ניסיתי לשכנע אותה לכל הפחות לאסוף את החפצים היקרים לה ביותר כדי שהחיילים לא ישליכו אותם סתם כך לארגזים, אבל היא אינה מוכנה להקשיב”. עובדת סוציאלית נשלחה לביתה, אך האשה לא בטחה באיש ולא היתה מוכנה לשוחח איתה.

עובדת סוציאלית אחרת מונתה לשרוף את מאות התיקים האישיים של אלה שהיו בטיפול השירות הסוציאלי. „סיכומי מקרים הוכנו ונארזו”, הסביר פקיד ביישוב, „אך אין לאיש זכות לחטט בחייו הפרטיים של מישהו. הניסיון הזה הוא קשה מספיק גם מבלי שנצטרך לדאוג למי יש גישה לכל המידע האישי”.

„מישהו צריך לגשת למספר X” הודיעה מתנדבת בקו החם, „אשה ושני ילדיה הקטנים נמצאים לבדם. בעלה יצא הבוקר לקבל את מפתחות הקראווילה והצבא אינו מאפשר לנהג המונית להגיע ולהוציא אותם.

רבקה התחילה למחות, אך המתנדבת, בעצמה מתוחה ונרגזת, השתיקה אותה: „כן, אני יודעת שהם היו אמורים לקבל את המפתחות לפני שבוע, אך את רואה שזה לא קרה”.

הבית היה כבר ריק כשרבקה הגיעה אליו. אביבה, עולה מאתיופיה בת 30 שהגיעה לנוה דקלים לפני מחצית מזמן חייה, הלכה לבית של שכנים.

שכן אחר הודיע לבעל, שהתקשר לאשתו. היא הסכימה לחזור הביתה ולשוחח עם העובדת הסוציאלית. אביבה נדנדה את תינוקה המייבב, ודמעה תוך שהיא משתפת בפחדיה.

ילדה אחרת שאלה את העובדת הסוציאלית אם היא תעבור איתם לניצן. „האם גם שם יהיו פצצות?” רצתה לדעת, „כאן נפלו הרבה” הדגישה. „לא”, ענתה העובדת הסוציאלית, „לא עוד פצצות, לא בניצן”. הילדה בהתה בה בדממה לרגע, ואז שאלה היכן היא גרה. „האם גם את העיר שלך עומדים לפנות?” המשיכה הילדה. „עדיין לא” אמרה רבקה, והאירוניה מודגשת בקולה.

שעה מאוחר יותר פסקו הדמעות ושיחות נעשו למועצה המקומית כדי להסדיר את ענייני ההסעות. מספרי טלפונים ניידים הוחלפו ונדנוד בלתי פוסק השיג לבסוף את האישור המיוחל. הנהג יורשה להיכנס דרך מעבר כיסופים.

ברחוב נפוצו שמועות בדבר 3,000 חיילים שיסתערו על השערים ביום שלישי בבוקר. נחישות נחרתה בפניהם של המתנדבים בעודם מתכוננים לאבטח את בתיהם.

„החיילים יצליחו כנראה לפרוץ את השערים” העירה לפתע העובדת הסוציאלית. „הם יאסרו כל אחד מאיתנו שלא יוכיח שהוא תושב המקום”. היות שהיא אינה תושבת נווה-דקלים היא מהווה מטרה ראשית, למרות מעמדה המקצועי ופעילויות התמיכה. „עלינו לוודא שהכל מאוכסן”.

שיירה של עשר משאיות, בכל אחת שתי מכולות, עשתה את דרכה במורד הכביש הראשי. „הם סבורים שאם נראה את המשאיות זה יעודד אותנו לקבל את המובילים”, אמר תושב אחר. „זו לוחמה פסיכולוגית, אין יוצא ואין בא ובכל זאת הצליחו המשאיות האלה לעבור”.

לאחר שעה נשמעו החדשות מהרמקול העירוני: „הצבא הביא את המשאיות האלה ללא אישורנו ומנסה לשבור את רוחנו”, אמר ראש המועצה בקול ספוג אמונה. „הם ייכשלו. אנחנו חזקים ואמונתנו בשם חזקה. אנו ננצח”. לאחר ההודעה הושמעה מוסיקת חתונות יהודית רועשת.

מכונית עם רמקול נסעה לאיטה במורד הכביש. „הערב בשעה 6:00 תתקיים חגיגת חנוכת המקוה החדש! כולם מוזמנים לטקס ולארוחה אחרי מעריב”. עוד מוסיקת חתונות.

זו היתה סצינה סוריאליסטית.

„הביטי בהם” אמרה במרירות תושבת בהצביעה לכיוון המצלמות והכתבים, „שקרים ועוד שקרים”. לילה קודם לכן התגלגלה מכונית למגרש החניה, כשעשן מיתמר מתחת למכסה המנוע וריח של צמיגים בוערים מורגש. גברים שנשאו מצלמות ומיקרופונים קפצו מהמכונית כשהם מגדפים בתסכול, ומביטים בצמיג המנוקב. „המתיישבים התחילו לחתוך צמיגים של מכוניות הכתבים”, אמר מתנדב. הם אינם אוהבים אותם ואינם בוטחים בהם. למחרת עברו רוב הכתבים לשימוש באופנועים.

בשעה שמונה בערב הגיע נהג המונית כדי לקחת את האם הצעירה ואת ילדיה לשדרות, שם היא תתאחד סוף-סוף עם בעלה וילדיה האחרים. הנהג נסע באיטיות מסביב לישוב כדי שהיא תוכל להיפרד מידידיה, שבילדיהם של רבים מהם היא טיפלה במשך השנים. חיבוקים ונשיקות ואיחולי נסיעה בטוחה ושלווה, הצלחה בעתיד ותקווה להתראות שוב ביום מן הימים. כמו סצינת הגירוש מכנר על הגג, רק שכעת זה אמיתי.

„אני מכיר כאן כמעט את כולם”, אמר הנהג. „הייתי כמו בן לרובם. הם כולם מכירים אותי”, הוא נד בראשו. „זה דבר נורא. אינני מבין את החשיבה שמאחורי זה, האמנם לא היתה שום דרך לתכנן את הגבולות מסביב לישובים האלה?”

בערך מחצית מבעלי הבתים החלו לקבל את הבלתי נמנע ולארוז את דבריהם. החצרות התמלאו רהיטים וארגזים מלאים עד להתפקע שנערמו ליד דלתות פתוחות. מעטים מילאו באיפוק את משאיות המובילים שחנו לפני ביתם.

לא לכולם יש לאן ללכת. יש כמעט 500 משפחות בנוה דקלים לבדה, ובקושי 150 קראווילות מוכנות לאיכלוס בניצנים, קהילת המעבר שתוכננה לספק מקלט למשפחות מפוני גוש קטיף. הן נראות כמו הבתים בניו יורק בשנות ה-‏50, זהות לגמרי זו לזו, 90 מ''ר שיכילו משפחות וחפצים לכאלה שגידלו את ילדיהם בבתים בני 250 מ''ר ומעלה. אלה שטרם הבטיחו לעצמם מפתחות לקראווילות או כאלה שטרם הוקצו להם הבתים החדשים נלקחו לבתי מלון באשקלון.

עד יום ג' בערב, אלה שעזבו במכולות הממשלתיות צלצלו בדאגה לתושבים שנותרו בנוה-דקלים ובפיהם סיפור עגום אף יותר. רובם סיפרו שהם לא הורשו להיכנס לבתי המלון. הפקידים והנהלות המלון אמרו להם ששמותיהם אינם ברשימה המאושרת. אמהות לתינוקות וילדים קטנים נותרו לשבת ברחובות בשעה שבעליהן והילדים הגדולים יותר חיפשו חלופות שהם יכולים להרשות לעצמם – על חשבונם.

לפחות שליש מהבתים התרוקנו, חלונותיהם ורעפי הגג נלקחו בתקווה לשמש בבניה חוזרת ביום מן הימים. דרך החורים שנפערו ניתן לראות פחי אשפה שהתמלאו בחפצים שלא התאימו להעברה ונותרו כעדים אלמים לטרגדיה הנוראה.

בעלי בתים רבים הותירו הודעות קורעות לב שרוססו בצבע סגול-כהה על הקירות הלבנים. חיילים צעירים ומפקדיהם ימצאו את ההאשמות הסופיות של אלה שאותם הם היו אמורים על פי פקודה לשלוח לעתיד לא ידוע: „זה היה ביתי”, נכתב בהם, „זה היה ביתי ואתם לקחתם אותו ממני”.

מאנגלית - יובל רבינוביץ




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


האם?
ע.צופיה (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 8:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדיהם של השוטרים שחורים?
_new_ הוספת תגובה



האם?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 10:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליתר דיוק הייתי צריך לתרגם ל„סרבלים שחורים” כדי להיות נאמן למקור (וגם למציאות): http://images.nana.co.il//Upload/82005/Article/Artic...
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 16:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה בעצם לא פניתם לפני שנה למנהלת ההתנתקות, למה לא לקחתם את הכסף ועברתם דירה למקום אחר?

למה בעצם ציפיתם, ולמה חיכיתם?

למה הבאתם על עצמכם את הסבל הזה, למה אתם נופלים לידיהם של עסקני התנחלות שמוכנים להקריב אתכם על מזבח האינטרסים שלהם?

ואם ל אפניתם לפני שנ הלמה לא לפני חצי שנה? למה לא לפני חדשיים?

וחוץ מהשאלות יש לי גם משהו להגיד - נמאסתם, עם הבכיות ועם היללות ועם התיאורים הדביקים הללו על כמה אתם אומללים.

זה לא מעניין אף אחד יותר.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 16:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף לאישיות המלבבת הרגילה שלך, התזה של „זה לא מעניין אף אחד יותר” לא עומדת במבחן המציאות.

זה לא מעניין אף אחד חוץ מכל צרכני התקשורת בארץ ובעולם, גולשי הפורום הזה ועוד כמה.

אבל תמשיך לחיות באקווריום שלך.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
סתם אחד (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:21)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה חיכיתם עד עכשיו? אם לא הייתם מפריעים ומעסיקים חצי מהמדינה בבעיות שעשיתם היה לכולם יותר טוב.
למה אתם שווים יותר מפועל בן ארבעים, שהמדינה סוגרת לו את המפעל והוא נזרק לרחוב? מישהוא דואג לו לדיור במלון כשאיו כסף למשכנתא? לקרוילה? לבית עם חוף בים? מישהוא מאכיל את הילדים שלו?
אבל הטפיל התרגל להיות טפיל...
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם המדינה הורסת לפועל בן ה-‏40 את הבית?

הקהילה בגוש קטיף היא קהילה חקלאית יצרנית ומרוויחה. בין השאר הרווחנו כולנו מעצם היותם שם.

אבל מילא. יתכן שהמדינה תחליט פעם להרוס לך את הבית ואת היישוב בשל סיבה חשובה כלשהי.

המוזר הוא שרוב התושבים סבורים שהורסים את המקום ההוא סתם כך.
_new_ הוספת תגובה



דוברי החמאס למשל סבורים
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהסבה להרס היא נצחון שיטתם- שיטת הטרור.

ומאחר שלא נהוג להחליף סוס מנצח צפויים לנו ימים מענינים בעתיד הקרוב.
_new_ הוספת תגובה



המתנחלים צדקו התנתקות תחת אש
סתם אחד (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:35)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים החמאסניקים היהודים מכים שנית.
_new_ הוספת תגובה



השוואה מיותרת
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבה לירי על הערבים זה רצון לעורר מהומות שיעקבו את ההתנתקות.

ההתנתקות תותיר עשרות אלפי אנשים ממורמרים ותאבי נקמה.

ריקודי שמחההתנשאות של נציגים מהשמאל על הגגות לא

מבשרים טוב דווקא לשמאל.

אני חושש מתגובה של שנאה איומה לכל דבר שמריח שמאלני עד

כדי קיצוניות.

הגל שיגיע בתגובה עלול להיות מאד עכור והרסני.
_new_ הוספת תגובה



השוואה מדויקת
סתם אחד (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:17)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק כבר לאים כל הזמן.
האיומים שלכם שוים ל...
את זה ראינו בימים האחרונים.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:24)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר לא קורה בחלל ריק.

הההתנהגות השמאלנית הנלוזה, הריקודים על הגגות , הלעג

ותופעות ההתנשאות הריקה והבזויה עושים את שלהם.

התנהגותם המכובדת והאצילית של אנשי גוש קטיף לעומת

ההשתלחות של נציגי השמאל בתקשורת ובפוליטיקה בולטת.

אלקטוראלית אתם מיעוט מבוטל ומאחר ולכל פעולה יש תגובה

הולמת, כנראה שבגל הבא אתם תאלצו לשלם על התנהגותכם

האיומה.
_new_ הוספת תגובה



כן כן
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:32)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר ראינו כמה אתם גיבורים

מה תעשו? תשלחו אלינו את הרוצחים שלכם? (''עשבים שוטים'')
_new_ הוספת תגובה



נראה לי שזה יתחיל בהסרת הלגיטימיות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר בתהליך שבתחילתו השמאל יהפוך להיות גוף לא

לגיטימי ומוקצה מחמת מיאוס.

.
_new_ הוספת תגובה



היום, אין שום גוף בשמאל עם עצמה רעיונית כמו בימין
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 11:08)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום גוף בשמאל שמסוגל להתמודד עם אתגרים

אידיאולוגים.

ולהוציא כמה דמויות בידוריות כמו לונדון קירשנבאום וזהבה גלאון אין לכם הרבה מה לאמר אלא כניעה לאויב.

כמובן שמדובר בתהליך מעט ארוך שיסתיים בבידודכם ובהוקעתכם.
_new_ הוספת תגובה



התנהלותו של אריק שרון עלולה בהחלט
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 11:25)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיות מקיאוולית
לרתום לטובתו את רגשות הזעם והשנאה שנצברו בימין נגד גופים המזדהים כשמאל כמו התקשורת, הפרקליטות, משפט דמויות בולטות, חכ''ים פטפטנים.

וכמו שידע להסיתנגד ה''מתנחלים'' לא יהסס להפנות את הכעסים והזעם נגד ''השמאל''.

כשיגיע היום ויצטרך , יפעל כך זהו מנהגו.
_new_ הוספת תגובה



מה חדש בעניין זה?
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 13:12)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר שנים מתנהלת הסתה פרועה ואלימה נגד הגופים והאנשים שהזכרת.
זה התחיל אצל החרדים לדורותיהם, לאחר מכן קבל ביטוי חילוני אצל אחימאיר בברית הבריונים, המשורר הנבל אצ''ג, חירות ומנחם בגין, ומאז למעשה בכל שופרות הימין.
רואים זאת בבתי הכנסת, בישיבות, באסיפות, בדרשות, בטלויזיה ורק אלוהים יודע מה אנשים מסוג זה מדברים כשאין מישהו אחר בסביבה.

ככה שלא יקרה שום דבר חדש מבחינת ביטויי שנאה.
הם כבר היכו, הם כבר רצחו, הם פוצצו כינוסים ואסיפות, ועתה הם מרימים ידם כנגד המדינה עצמה.

כבר אמרתי לך - קרא את הביוגרפיה של היטלר, תמצא שם דברים מעניינים.

ולבסוף - אל תזלזל בנכונותו של הזולת להלחם על אורח חייו והשקפותיו, בשלב זה מדינת ישראל היא דמוקרטיה שבה יש מקום לכולנו. אם הם ירצו לחסל את המסגרת הזו, אותנו זה לא יפתיע אנחנו רגילים לשיסוי, הסתה ובריונות, אבל להם צפויה הפתעה מרה.
.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 19:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה שאתה מתכוון אליהם הם אלופי העולם בגעיה בבכי
הם לכל היותר יודעים לצעוק אנחנו אוהבים אותכם אנחנו אוהבים אותכם.
לפעמים אני מצטער שהם שהם לא דרוזים שמסלקים מבתיהם
אז כל הארסנל טילים, רובי סער, טילי נ''מ ונ''ט
היה נשלף והיית רואה את הצבע השחור של מדי היסמניקים מתחלף בצבע צהוב בין הרגליים שלהם והריח של הקקי היה מגיע עד פתח תקוה.
(והיו דברים מעולם כששמורות הטבע נסתה לגרש אותם משביל שסללו ללא רשיון כמובן לשדותיהם בשמורת הר מירון )

כמובן שעם שלא מוכן להרוג ולהיהרג על אדמתו לא ראוי לשבת על האדמה .

והמתנחלים מוכנים כיום לכל היותר לפעות בבכי כשמפנים אותם מבתיהם- אבל זה לא רק הם זה רוב האנשים כאן
לגבי ההתייחסות שלך להיטלר הדבר היחיד שמזכיר כאן את הנאצים שה שיטות התעמולה של השמאל- ושנאתו ליהדות בדיוק אותן שיטות ואותה שנאה.

אני כותב על הנושא זה מאמר שלם שאולי ייתפרסם השבוע במקום אחר
_new_ הוספת תגובה



ועוד בדיחה
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 20:05)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם מוכנים להלחם על השקפותיכם ח ח ח

אולי באינטרנט תחת מסווה ומסתור.

אל תנסה להצטייר כגיבור אתה בסך הכל קאקער כמו כולם.

יוצא לנבל את הפה- מסתכל ימינה ושמאלה להגיב ולחזור לביב השופכין שלך.

אתם טרול קטן של אינטרנט אל תנופף לי באידיאות שגדולות ממידת גופך.
_new_ הוספת תגובה



לא יעזור לך גולדרייך
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 22:41)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תצליח לקלקל לי את הימים הטובים והיפים הללו.
_new_ הוספת תגובה



לא יעזור לך גולדרייך
Israel101 (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 0:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש לגולדרייך: ''לא תצליח לקלקל לי את הימים הטובים והיפים הללו.''.

משתמע שימים טובים מאלא מצפים לך, אם תתגשם
חזונו של ד''ר נזאר ריאן - בכיר החמאס, וממלא מבוקשך!?
כאשר המגאמאנייק מכריז: ''ישראל תתעורר יום אחד כשסכין לצווארה, חותכת את הגרון והראש. אז תשוב אשקלון ותשוב רמלה וישובו צריכי המסגדים'' !!
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתקח לתשומת לבך
עמיש (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 9:20)
בתשובה לIsrael101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי את המילה ''צריחי'' כותבים בח' ולא בכ'.
אני מצפה מפטריוטים נלהבים להתיחס ביתר רצינות לשפה העברית.
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתקח לתשומת לבך
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 2:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אכפת לך מעברית!?
תמשיך לקרוא בערבית!!
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתקח לתשומת לבך
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 2:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''צריחי/כ...... מפטריוטים נלהבים''.
את הטענות תפנה לעתונות בישראל משם העתקתי את הראיון.
מאידך גיסא מהייכן לך זאת לדעת? הרי קורא אתה
עתונות ערבית!!

דרך אגב, לעמוד על בבל''ט מתאים רק לזעירים בהווייתם!
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתקח לתשומת לבך
יובל רבינוביץ (יום שישי, 26/08/2005 שעה 2:21)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקור שנתת לא מופיעה שגיאת הכתיב שלך.

יתכן שלעמוד על בבל''ט מתאים לזעירים בהווייתם, למרות שאני מתקשה לראות למה אתה מתכוון. אצלנו למי שמתעקש על שגיאת כתיב היה שמור עד כה השם חזי.

נצטרך לעדכן את בסיס הנתונים.
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתקח לתשומת לבך
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 3:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שיהיה ''חזי''.

מכל מקום העתקתי את המשפט במלואו מהמקור ברש''פ(רשת פנימית-Internet) בהעתקה ומריחה! ולכן השגיעים לא שלי!!!

''נצטרך לעדכן את בסיס הנתונים.''
היצחקתהוני!
_new_ הוספת תגובה



דרך אגב למה מדיר שינה אתה!?
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 3:16)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב, למה מדיר שינה אתה,
03:00 ואתה בכתיבה?
_new_ הוספת תגובה



הצבא הוא זה שהתנהגותו מכובדת ואצילית
סתם אחד (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:49)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשי גוש קטיף מתגלים כציבור בכינים מוכי משיחיות,ואמונות טפלות בניסים .

גם אלקטורלית לעם ישראל לא אכפת ממכם, ובצדק.
_new_ הוספת תגובה



טוב.. ימים יגידו.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 11:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הצבא הוא זה שהתנהגותו מכובדת ואצילית
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 3:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''גם אלקטורלית לעם ישראל לא אכפת ממכם, ובצדק''.

צדק של מי?

כדאי גם שתעיין מחדש בסקרי דעת קהל שפורסמו
אחרי גרוש גוש-קטיף? תהייה מופתע להיווכח
ש''אלקטורלית'' אתה טועה!
_new_ הוספת תגובה



הסקר הקובע עוד לא נערך
דוד סיון (יום שישי, 26/08/2005 שעה 13:31)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סקרי ביניים הטעו לא פעם ולכן לא כדאי לסמוך עליהם.
_new_ הוספת תגובה



הסקר היחיד שקובע
ישראל בר-ניר (יום שישי, 26/08/2005 שעה 17:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא בקלפי ביום הבחירות.

''סקרי ביניים הטעו לא פעם'' - סקרי ביניים מטעים תמיד, לזה הם נועדו.
_new_ הוספת תגובה



אל תתעקש לעצבן אותי
דוד סיון (יום שישי, 26/08/2005 שעה 20:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לא תוכל להוכיח את ה''תמיד''.
_new_ הוספת תגובה



אל תהיה כל כך רגיש
ישראל בר-ניר (יום שישי, 26/08/2005 שעה 20:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון שלא ניתן ל''הוכיח'' את התמיד (לפחות לא במובן המתימטי של המושג הוכחה). אבל גם אתה תסכים אתי שזאת המגמה.
לא בריא להיות עצבני (זה לפעמים יכול לגרום לאולקוס - תשאל את יובל), תלמד ממני לקבל את הדברים ברוח טובה.
_new_ הוספת תגובה



אל תהיה כל כך רגיש - סיון
Israeli101 (שבת, 27/08/2005 שעה 3:01)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרגת אותי........LOL
_new_ הוספת תגובה



אז מדוע אתה כותב דברים שידועים לך כלא נכונים?
דוד סיון (שבת, 27/08/2005 שעה 9:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מקבל את הדברים ברוח טובה? זה באמת כבר מצחיק.
_new_ הוספת תגובה



Laughter is the best medicine
ישראל בר-ניר (שבת, 27/08/2005 שעה 16:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רואה? הצלחתי להעלות חיוך על שפתיך. אתה וודאי מרגיש כבר יותר טוב.

תאמין לי, אפילו אצל ספירו, אחרי שתגרד את שכבות הרפש והשינאה, תגלה שיש לו חוש הומור. את אחת הטובות מבדיחותיו כבר הזכרתי כאן. אבל גם במאמרו האחרון לא חסר. צריך רק לדעת לקרוא בין השורות. אחרי שתופסים את הפרינציפ קל מאוד להתייחס לדברים שלו כאל הומור בריא.
_new_ הוספת תגובה



להתייחס לדברים שלו(ספירו) כאל הומור בריא
Israeli101 (שבת, 27/08/2005 שעה 20:06)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''קל מאוד להתייחס לדברים שלו(ספירו) כאל הומור בריא''.

????????
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
ישראל בר-ניר (שבת, 27/08/2005 שעה 22:16)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הומור בריא'' לגבי ספירו, זה אולי קצת מוגזם. ''הומור חולה'' הרבה יותר הולם, אבל עדיין הומור. גם הוא לא לוקח את עצמו ברצינות.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
Israeli101 (שבת, 27/08/2005 שעה 22:19)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''''הומור בריא'' לגבי ספירו, זה אולי קצת מוגזם. ''הומור חולה'' הרבה יותר הולם,''

בהחלט.
_new_ הוספת תגובה



הסקר הקובע עוד לא נערך
Israeli101 (שבת, 27/08/2005 שעה 2:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''סקרי ביניים הטעו לא פעם ולכן לא כדאי לסמוך עליהם.''

רק אלא שסיון מעלה!!!
_new_ הוספת תגובה



דוברי החמאס למשל סבורים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 19:21)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלא יהיה שום ספק. החמאס צודק בעניין הזה.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
סתם אחד (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 17:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא רק סוגרת לו את המפעל,והבנק מעקל את הבית.
הקהילה בגוש קטיף היא עוד קהילה של עובדי ציבור, אוכלי חינם.רוב המתנחלים שם עבדו במועצה האזורית .
מי שהיה חקלאי מצליח, לא יהיה לו שום בעיה להקים מחדש משק באחד ממושבי הדרום.
שיפסיקו כבר לבכות כל היום.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 19:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל אתה מתבקש להפסיק להתבכיין על גורל הפועלים. אתה מרטיב לי את המקלדת.

לא הבנתי מה אתה מציע ומה הקשר למה שקורה בגוש קטיף.

מדוע עובדי מועצה הם אוכלי חינם? האם שיעור עובדי המועצות המקומיות בגוש קטיף שונה מזה שבשאר הארץ?
בהזדמנות זו ספר בבקשה במה אתה עובד כדי שנדון בשאלה אם אתה טפיל או לא.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה תשובות
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב 60% מבתי האב בגוש קטיף היה אדם אחד לפחות שקבל משכורת במשרה ציבורית/ממשלתית.
ל 8900 תושבי הגוש היו 420 עובדי עיריה (המועצה המקומית חוף עזה), לא כולל מורים. דהיינו פקיד על כל 20 תושבים.
_new_ הוספת תגובה



היי עמיש אנו יודעים בדיוק איפה אתה
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:35)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דופק כרטיס .(ועוד כמה פרטים מענינים אודותיך)

וגם אתה לא בדיוק הרווחת אגורה אחת בחייך בעבודה שלא על חשבון

הצבור.
_new_ הוספת תגובה



שקרן מחורבן
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:43)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכל מקרה הנתונים על פרנסת המתנחלים דוברים בעד עצמם.
כנופיה של פרזיטים
_new_ הוספת תגובה



שקרן מחורבן
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חוזר ואומר-

אגורה שחוקב אחת לא הגיע לכיסך מכסף שהרווחת מעמל כפיים.

אפילו את רוב שעותיך כשאתה ''בא לעבודה'' אתה מבזבז על

דברי בלע באינטרנט על חשבון עם ישראל .
_new_ הוספת תגובה



שקרן מחורבן
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:48)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי הגיע הזמן להציג בפני מנהליך ב''עבודה שלך''

את דברי הבלע , ההבל וההשמצות הרעות אותן אתה משרבט ברשעות כה רבה על חשבון עם ישראל ו-נגדו...
_new_ הוספת תגובה



עוד איום
ע.צופיה (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:45)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה האיומים והגידופים הם תמיד מימין לשמאל?
האם זה מרכיב בחינוך הדתי?
_new_ הוספת תגובה



לגולדרייך סיבות משלו
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא משקר במצח נחושה על מנת לגרור אותי לביבים בהם הוא מקנן אבל הפעם זה לא ילך.
_new_ הוספת תגובה



דווקא מי שמסתתר כעכבר מאחורי כינויים..
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגדף מאחורי מסווה.
משמיץ , ומתגולל בסחי של עצמו.
מגדף ומנבל את פיו באופן יוממיומי
הוא הוא המקנן בביבים....
_new_ הוספת תגובה



רק מי שבא בידים נקיות רשאי להתלונן
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:20)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוסל במומו פוסל.
_new_ הוספת תגובה



רק מי שבא בידים נקיות רשאי להתלונן
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה אמרת מר סיוון- הפוסל במומו פוסל....

ומי שמדבר על ידיים נקיות יתבונן נא בידיו הוא.

דרך אגב בוא ספר לנו על מה הדוקטורט שלך?

סתם מעניין...
_new_ הוספת תגובה



[*] הכי פעיל בפורום!
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:29)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]
_new_ הוספת תגובה



ד''ר לבלבולי ביצים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:24)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינה מילת גנאי
_new_ הוספת תגובה



[*] רק מי שבא בידים נקיות רשאי להתלונן
אסף שדמי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 18:04)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לגופו של אדם]
_new_ הוספת תגובה



האם אתה מרמז כי מר גולדרייך
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נוהג לפזר כאן השמצות תחת כינויים שונים?
_new_ הוספת תגובה



בינתיים לך יש רק באשכול הזה 3 כינויים
לוחם ללא חת (יום שישי, 19/08/2005 שעה 0:21)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בנתיים הוספת את הכינוי התשיעי
המערכת (יום שישי, 19/08/2005 שעה 6:25)
בתשובה ללוחם ללא חת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
_new_ הוספת תגובה



סתם משהו שלא שייך לעניין
עמיש (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:38)
בתשובה להמערכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובהמשך לדברים אחרים
כדאי לקרא
_new_ הוספת תגובה



לא לא לא, ושוב פעם לא
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:21)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תקלקל לי את שמחת היום הזה.
לא תצליח
_new_ הוספת תגובה



אני ער לעובדה שאתה שמח היום
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לא יכול לעשות נגד זה מאומה....

אני רק מצר על כך.

ומאחל לך מעט ימי שמחה מסוג זה
_new_ הוספת תגובה



לגולדרייך סיבות משלו
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 23:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים הוא גורר אותך לא רע.

באמת קשה לדעת איזה מהביבים המוצעים מצחין יותר, שלך או שלו.
_new_ הוספת תגובה



אז מה הפחד
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר במה אתה עוסק למחיה.
_new_ הוספת תגובה



אתה תפשפש בסחי האישי שלך
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבוק בך די והותר.
_new_ הוספת תגובה



מי אתה שתדבר על שקרנים, עמיש
יאיר ש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 20:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך הדוחות הכספיים המבוקרים לשנת 2003 של משרד הפנים מועצה איזורית חוף עזה:

6. דוח עלויות שכר
מצבת כח אדם
חינוך 151
רווחה 9
מוניציפלי ואחרות 53
נבחרים 2
פנסיונרים 8

סה''כ 223 כולל חינוך

למה תמיד השקרים האלה בסמאל, צופיה? האם זה מרכיב בחינוך השלום עכשוי ?
_new_ הוספת תגובה



הנתונים שהבאתי
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:20)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם מתוך העתונות כפי שפורסמו בשבועות האחרונים.
אם הם שגויים אז אני מצטער ומבל מקום גם שלך לא מעודכנים וחינוך אינו בהכרח אומר מורים אלא עובדי מחלקת החינוך
_new_ הוספת תגובה



אתה חדל אישים אבל
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מודה ועוזב ירוחם גם אם זה אתה
_new_ הוספת תגובה



היום אני במצב רוח טוב
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:40)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה שאני סולח גם לך.
_new_ הוספת תגובה



[*] היום אני במצב רוח טוב
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:35)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסר ביטוי לא ראוי]
היום, לכל שונאי ישראל זהו יום שימחה.
_new_ הוספת תגובה



עוזב ירוחם? יש לזה גם משמעות אחרת
יאיר ש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:45)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבי לך תדע, תן לו שנה שנתיים ובהחלט יתכן שעמיש ידרוש להתנתק גם מירוחם כיוון שאיננה בגבולות החלוקה.
_new_ הוספת תגובה



הנתונים שהבאתי
יאיר ש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

151 ''עובדי מערכת חינוך'' שאינם מורים?? צא מזה.

הנתונים מעודכנים,ואם אתה טוען שהנתונים הם לא שלך אלא פורסמו בעיתונות לפחות תביא את המקור, שנדע מי הוא מפרסם השקרים.
_new_ הוספת תגובה



או YNET
עמיש (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:56)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או מעריב.
עובדי חינוך הם עוזרות לגננות, פקידים, שומרים בבתי הספר, פסיכולוגים וכו'.
_new_ הוספת תגובה



הנה משהו טרי ונחמד מהבוקר
עמיש (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 11:23)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הפרזיטים:
מתוך עתון הבוקר

...890 שקלים בחודש - זהו התעריף שביקשה המועצה המקומית חוף אשקלון, מועצה כפרית קטנה צפונית לאשקלון, ממתיישביה החדשים עבור צירוף ילדיהם למעונות היום במועצה. 890 שקל, התעריף המקובל בישראל עבור מעונות ציבוריים. המתיישבים החדשים, עם זאת, הקימו קול זעקה. ''מה פתאום 890 שקל בחודש?'', הם התמרמרו, ''עד היום שילמנו 390 שקל בשנה עבור מעונות היום שלנו''.

המתיישבים החדשים במועצת חוף אשקלון הם כמובן המפונים מעזה, והפער שבין 890 שקל בחודש ל-‏390 שקל בשנה הוא כגודל הפער בין החיים על חוף עזה לבין החיים בישראל של תוך הקו הירוק. ''Welcome to Israel'' אומרים מי שעוסקים היום ביישוב מחדש של מפוני חבל עזה, ומתכוונים כי חלק מההלם של הפינוי נובע גם מהצורך של המתפנים להתרגל מחדש לחיים במדינת ישראל. מדינת ישראל האמיתית, לא מדינת ישראל של השטחים.

מדינת ישראל, למשל, שבה צריך לחפש עבודה - כי המדינה אינה מספקת עבודה מן המוכן. בתוך חבל עזה, מדינת ישראל עשתה בדיוק את זה - סיפקה עבודה כמעט לכל דורש. לפי נתוני התמ''ת, 887 מתוך 1950 עובדים בתוך החבל הועסקו בתחום החינוך...

המשך המאמר בנושא מספר המועסקים (לשעבר...)

_new_ הוספת תגובה



לא נחמד כלל
דוד סיון (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 12:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי הנושא שלך הוא לא כמה כסף עולה להחזיק מתיישב מעבר לקו הירוק. בעצמך טענת באיזה מקום שמקובל עליך העיקרון שהשלטון יחלק תקציבים לפי ראות עיניו. לכן הסיפור הוא לא על כמה זה עולה.

מצד שני מי שהתרגל במשך הרבה שנים להסתדר עם הבסיס התומך הזה, עשוי להתקשות לעבור למצב בו אין כבר תמיכה. כבר כתבתי על כך לא פעם שזה עשוי לקרות למתיישבי יש''ע. כאשר זה בא עם מעבר לאזור חיים חדש הקושי עוד יותר גדול. לכן עלינו לקחת בחשבון שעד אשר יתרגלו לעולם החדש יהיה צורך לעזור להם (כמו שעוזרים לעולה חדש אם תרצה...).

אם נזכר שחלק מן המפונים כבר פונו פעם אחת מסיני הרי שיש צורך להתאזר בסבלנות עד שהאנשים האלו יתאקלמו מחדש. אני זכיתי לפגוש אחד שלמרות שהוא מפונה פעם שניה הוא כבר עובד ומקים את עיסקו החדש (הוא לחש לאחד המתנדבים משהו כמו: לחייך העקירה כבר בוצעה וצריך להמשיך הלאה...).
_new_ הוספת תגובה



הנושא המעניין כאן במאמר
עמיש (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 15:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא הנושא של כמות העובדים במועצה המקומית, זה שהם חיו שם כמו טפילים זה ידוע כבר לכולם.
_new_ הוספת תגובה



הנושא המעניין כאן במאמר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 18:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן להביא נתונים. ברגע שזה „ידוע” בטרמינולוגיה שלך פירושו שאתה רוצה שיתייחסו לזה כאל אקסיומה.

לא חריג בתמונת העולם שלך, כפי שידוע כבר לכולם.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
עמיש (יום שלישי, 20/09/2005 שעה 19:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הנושא המעניין כאן במאמר
Israeli101 (יום שני, 26/09/2005 שעה 22:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילא 'עמיש' שאתה מכניס לו קונטרות(ובצדק),
אך שותפו סיון מִצמֶד העיוורים שותף במערכת!!
אתה והוא 'צמד הפכים'! מעניין איך אתה לא
מאבד את קור רוחך ממאמיני השלום המשיחי?
_new_ הוספת תגובה



הנושא המעניין כאן במאמר
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 6:56)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן לומר לד''ר סיון מה אתה חושב על עמדותיו, ואתה גם תקבל תשובה עניינית המכבדת את דעתך.

אני מבטיחך נאמנה שאני חולק על ד''ר סיון לעתים קרובות. חלק מהמחלוקות האידאולוגיות מתגלות בפורום, ואנחנו גם מגלגלים רעיונות בשיחות בעל-פה.

עם זאת - יש הבדל מהותי בין מי שפוחד להסתתר מאחורי כינוי ולפזר גידופים וביטויי שנאה לכל עבר, לבין מי שמסביר את עמדתו תוך מתן כבוד לעמדת היריב.

בפא''צ, התאום הסיאמי של „עמיש” הוא „צדק”.
_new_ הוספת תגובה



תגיד יובל
עמיש (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 11:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאב לך שביביהו חטף בעיטה במרכז הליקוק?
_new_ הוספת תגובה



תגיד יובל
ע.צופיה (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 14:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד מתרח זקן.
_new_ הוספת תגובה



תגיד יובל
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 15:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאד מוזר.

היתה הצבעה אם להקדים את הבחירות המקדימות בליכוד.
1. בשום שלב לא הבעתי דעה על השאלה הלא-חשובה הזו.
2. בחירות מקדימות הן טריפה שמדרדרת את המפלגות.
3. אני לא ליכודניק.
4. רוב קטן החליט לקבל את דעתו של שרון על פני זו של נתניהו. לא בעיטה, לא לטיפה וכמו שציינתי – גם לא ממש חשוב.

אבל אתה מייחס לעניין הזה חשיבות כמו ליכודניק שרוף. אני הבנתי שמצב הפיוזים שלך לא משהו, אבל זו לא הדרך לשיקום.
_new_ הוספת תגובה



רק שאלתי אם זה כאב לך
עמיש (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 18:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת רציתי להיות ידידות
_new_ הוספת תגובה



עוד נסיון
דוד סיון (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 9:46)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם כבר הסברתי מדוע אינני מוכן לדון איתך (תגובה 64699). אם אתה מחפש תשובות ממני עליך לבחור את הגישה שהצגת (תגובה 64730). אם מצד שני תבחר בגישה שהצגת כעת (תגובה 66701), שימוש מופרז בתוויות שאין להן בסיס במציאות (עיוורון, מאמיני השלום המשיחי....) תשכח מהתייחסות רצינית שלי אל דבריך. אם תחליט לדון על העמדות שלי ושלך אז בבקשה. כל דבר אחר תשכח.
_new_ הוספת תגובה



הוא צריך לפרוק את תיסכוליו
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלימות מילולית היא כלי בו עושים מתוסכלים שימוש רב.

כך כותבת במבי שלג [''חברים יקרים, טעינו'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART/970/842.html)]:
''....... אלא שאנו בגדנו בחברה שלנו קודם. בתמימות. מתוך אידאליזם אמיתי. אבל גם מתוך יוהרה. אנחנו התנתקנו קודם''.

חטא היוהרה, עשוי לגרור אלימות לפני ההתפכחות הסופית..... ..
_new_ הוספת תגובה



היי מר סיוון- אל תהיה לי פתאום פסיכולוג
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחצי גרוש.

אני מאד אוהב את דבררת הפראזות שלך ואת התחבטויות הנפש

המיוסרות . אבל דאג קודם כל לתסכולים האישיים שלך.

קדם קודם כל את ענייניך .

תאמין לי שלענינים שלי אני דואג מצויין...

אבל אתה לפחות לא מאחורי מסווה -
_new_ הוספת תגובה



דעתך לא ממש מעניינת אותי
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:24)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמינות שלך היא לא משהו על רמה: יום אחד אתה משמיץ
ויום אחר את מהלל. הכל לפי צרכי התיסכולים והיוהרה.

אז מה חדש?
_new_ הוספת תגובה



כשמגיע אני משמיץ
אבי גולדרייך (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 21:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכשמגיע אני לא מתבייש להלל.

(אני לא גדלתי בקיבוץ)
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה תשובות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 17/08/2005 שעה 23:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה המספרים המקבילים בישובים מחוץ לגוש קטיף?
_new_ הוספת תגובה



מי שמקבל מהמדינה קרקעות חינם
רמי נוי (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 0:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעסיק עובדים פלשתינים ב 1200 שח לחודש ותאילנדים ב 400 דולר - לא יוכל להיות חקלאי מצליח בתנאי שוק אמיתיים
_new_ הוספת תגובה



מי שמקבל מהמדינה קרקעות חינם
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 0:58)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה?

באיזה מובן התנאים האלה אינם „אמיתיים”?
ומהיכן המספרים?
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות-שאלות
דוד סיון (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 6:08)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה בדיוק תנאי שוק אמיתיים?
האם חקלאים אחרים, לא מיש''ע פועלים בתנאי שוק אמיתיים?
_new_ הוספת תגובה



[*] אתה משתלח בחקלאים חרוצים -מלח הארץ
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 6:27)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]
1
גוש קטיף הווה אחד היצואנים הגדולים בחקלאות מתוחכמת

לא חקלאות נתמכת, אלא מרכז רווח וייבא דולרים למדינת

ישראל.

יצוא גוש קטיף בשנת 2004 300 מליון יורו.

2 :

תראה לי בבקשה מר נוידרפר מושב רחד או קיבוץ אחד
שלא קיבל מהמדינה קרקעות חינם?

3 :

תיאלנדים מקבלים לפי החוק הישראלי שבר מינימום. ושעות נוספות חקלאות ישראלית מעסיקה עשרות אלפי תיאלנדים בשכר כזה בתוך ומחוץ לקו הירוק

4 :
אף מואסי לא עובד ב-‏1200 ש''ח אתה ממשיך להיות שקרן שמנסה להשמיץ אנשים הטובים ממך אלפי מונים בשקרים עלובים
ובהסתה חסרת בסיס וערך.

5:

אם אתה כבר מלין בוא תספר לנו כמה דולרים הבאת אתה אישית למדינה הימי חלדך
הקטן בחקלאים בגוש קטיף הביא למדינה יותר דולרים ומט''ח
מאשר כל הקשקשנים מסוגך.

6:

חקלאי גוש קטיף הם אנשים נפלאים מלח הארץ אמיתי עבדוייצאו עד היום האחרון ללא תמיכות וללא סובסידיות
למרות הפצמר''ים למרות ההסתה שלך ושל חבריך בשלום עכשו
החקלאות בגוש קטיף היא שם דבר בעולם החקלאי העולמי.
_new_ הוספת תגובה



אין דבר כזה חקלאות לא מסובסדת
דוד סיון (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 7:10)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי לך לבדוק מה עושה חלק ניכר מהמנגנון של משרד החקלאות (למרות הקיצוצים של השנים האחרונות). אם תעשה זאת תמצא עובדה בולטת: בגדול אין חקלאות לא נתמכת בארץ. יתכן וישנם חקלאים שלא מנצלים את כל האופציות שעומדות לרשותם אבל הם ודאי לא משלמים את מחיר המים המלא שאתה ואני משלמים (לעיתים הם, החקלאים, משלמים את המחיר הנמוך גם על צריכה ביתית).
_new_ הוספת תגובה



אין דבר כזה חקלאות לא מסובסדת
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 7:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שברוב ארצות המערב החקלאות זוכה להקלות.

so called נתמכת.

בארה''ב החקלאות זוכה למיסוי הגנתי ולהלוואות מסובסדות.

באירופה כנ''ל.

כנראה שהשיקול הוא מעבר לשיקול כלכלי -חקלאות הינה
אבן יסוד בקיום -כלומר ייצור מזון טרי זמין.

קיימת כיום גישה לבזר את החקלאות העולמית בהתאם לכללי הגלובליזציה.
אולם כל מדינה מערבית דואגת, שיישאר לה עורף חקלאי
גם במחיר תמיכה.

בישראל לחקלאות היה גם יעד לאומי מדיני- ''כיבוש השממה''
''כיבוש העבודה'' האחזויות נח''ל ויישוב חקלאים באיזורי לוחמה.
כנראה שיש קשר בין פטריוטיות ורצון האחזות בקרקע לבין היותך חקלאי.
קברניטי המדינה בשנים הקודמות ידעו זאת ויישבו ביישובי הספר חקלאים-או שלימדום חקלאות.
הקשר לקרקע מניב כנראה גם מוטיבציה להגן עליה בחירוף נפש
בעבר היו אלה בני הקיבוצים שמלאו את היחידות הצבאיות
וכיום אלה בני המתנחלים.
קצת קשה לי לראות תל אביבים אנשי הייטק למשל שיסכימו
לשבת בספר.

התמיכה בחקלאי ישראל הניבה בונוס נוסף של הפיכתה למתוחכמת ולעתירת ידע.

לגבי המנגנונים:
מנגנון ממשלתי ישראלי הוא מסורבל ולא יעיל בדרך כלל
כך שהפונקציונרים של משרד החקלאות לא יוצאי דופן.
לאחרונה החלה ממשלת ישראל למכור את חלקות הקרקע היקרות
במרכזי הערים שם ישבו ה civil servants
ואכן אולי יבוא כך מעט פיצוי למשלם המיסים למרות שמשרתי הציבור עצמם יעברו למקומות אחרים ובתנאים טובים יותר.
_new_ הוספת תגובה



נתחיל מהסוף
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 8:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה חקלאים בכלל יש בגוש קטיף?

דומני כי מספרם אינו עולה על כמה עשרות
_new_ הוספת תגובה



והנה מאמר בנושא
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 8:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדבר על 160 חקלאים

_new_ הוספת תגובה



''הארץ'' מכונת תעמולה שמטרתו להסית נגד ההתיישבות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן רציני לא להביא את מכונת התעמולה הזו כנתון הזו כנתון אמין.

בכפר דרום 430 משפחות חקלאיות
בגוש עוסקים בחקלאות ומתפרנסים ממנה כ 5000 נפש.
כולל מואסי ותיאלנדים .

10% מהייצור החקלאי בארץ ישראל מקורו בגוש קטיף. 65% מייצוא ירקות החממה האורגניים ו-‏90% מייצור ''עלים ללא חרקים'' (''חסלט'') מקורם בגוש קטיף.
מתוך ויקיפדיה.
_new_ הוספת תגובה



איך יש בכפר דרום 430 משפחות חקלאיות
רמי נוי (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:10)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם חיות בו רק 45 משפחות על פי אתר מועצת ישע? http://www.moetzetyesha.co.il/yeshuvim.asp?id=62
_new_ הוספת תגובה



איך יש בכפר דרום 430 משפחות חקלאיות
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:45)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נעשה להם נס ותשועת השם כהרף עין

וכמה שנאמר
רבי YNETאומר: מנין שכל תושב ותושב בכפר דרום הוא ארבעה תושבים?
שנאמר: ישלח בם חרון אפו - עברה, וזעם, וצרה, משלחת מלאכי רעים.
עברה - אחת, וזעם - שתיים, וצרה - שלוש, משלחת מלאכי רעים - ארבע.
אמור מעתה: בכפר דרום יש 45 משפחות, ובשביל גולדרייך הם מאתיים משפחות
_new_ הוספת תגובה



=בגוש קטיף 430 משפחות (הטעות עלי)
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:48)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כולל מואסי ותאילנדים
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:47)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת לציין את הירקנים, ואת המתווכחים, ואת היצואנים, ואת המשנעים ואת הטייסים ואת הספנים ואת גוזרי הקופונים ובכלל... קוש גדיף הוא אבן קיומנו.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סלע, סלע ולא אבן קיומנו
_new_ הוספת תגובה



שכחת לציין גם כמה עשרות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פקידי ועסקני משרד החקלאות ופרזיטים אחרים.

זוהי טבעה של שרשרת ייצור.
_new_ הוספת תגובה



קצת דברי תורה ליום טוב שני של הגליות
עמיש (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:12)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויוציאנו ה' מגוש קטיף ביד חזקה ובזרוע נטויה ובמורא גדול ובאותות ובמופתים.
ויוציאנו ה' מגוש קטיף, לא על ידי מלאך ולא על ידי שרף ולא על ידי שליח, אלא הקב''ה בכבודו ובעצמו. שנאמר: ''ועברתי בגוש קטיף בשבוע הזה, וסילקתי כל אדם בגוש קטיף מאדם עד בהמה. ובכל אלוהי המתנחלים אעשה שפטים, אני ה'.''
ועברתי בגוש קטיף, אני ולא מלאך. וסילקתי כל בכור, אני ולא שרף. ובכל אלוהי המתנחלים אעשה שפטים, אני ולא שליח. אני ה', אני ולא אחר!
_new_ הוספת תגובה



קצת דברי תורה ליום טוב שני של הגליות
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 3:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש; '' ובכל אלוהי המתנחלים אעשה שפטים, אני ה'''.

ירדת מהפסים!!
עזרה חפש, ונצלת.
_new_ הוספת תגובה



אין דבר כזה חקלאות לא מסובסדת
Israeli101 (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''לעיתים הם, החקלאים, משלמים את המחיר הנמוך גם על צריכה ביתית''

הוכחות יש בידך?
_new_ הוספת תגובה



מחיר המים לחקלאים
דוד סיון (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 9:49)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך היה המצב לפני מספר שנים. היום מקורות אמורה לגבות בנפרד מחיר על צריכה ביתית אבל יש עם זה בעיות כאשר:
1. המים מגיעים דרך שעון אחד גם לחקלאות וגם לצריכה ביתית.
2. המצב הוא שבישובים מסויימים שמקורות לא גובה את המחיר הביתי על השימוש הביתי.
_new_ הוספת תגובה



מה המצב בגן שמאל?
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 10:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שהם משלמים לצריכה ביתית בדיוק כמו בפרדס חנה.
_new_ הוספת תגובה



אינני יודע
דוד סיון (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 12:51)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע שאני משלם פחות או יותר כמו בפרדס חנה.

אינני יודע את המספרים רק ברור לי שעקרונית עובדת אותה
השיטה. אבל גם בפרדס חנה, בנימינה ובכל ישוב בארץ ישנה בעיה בחישוב החיוב.

כאשר בנו את רוב הישובים הכפריים היתה רשת מים אחת שהכניסה מים לבתים ולחלקות החקלאיות. אני חושב שבהתחלה לא ניסו להפריד בין הצריכה הביתית לצריכה החקלאית. כאשר כן רצו היתה בעיה איך עושים זאת עם שעון אחד לכל משפחה חקלאית. אז קבעו מכסה מסויימת כצריכה ביתית ועל הכמות הזאת אמורים לגבות מחיר של צריכה ביתית (אבל זו לא צריכה בפועל).

למרות כל זאת ישנם מקומות שמקורות שאמורה לגבות בהתאם לכלל הזה לא עושה זאת. במקומות שהפרידו את הרשתות יש לכל משפחה שני שעונים ונפתרו הבעיות.

לי למשל יש רק שעון אחד ולכן השיטה של מכסה-הערכה עובדת גם. הרשות שגובה כאן על צריכת המים לא פועלת ממש לפי החוק וכתוצאה אלו עם גינה גדולה מפסידים ואלו עם גינה קטנה מרוויחים.
_new_ הוספת תגובה



נתנחם בעובדה ששכניך הבדואים
אבי גולדרייך (יום חמישי, 18/08/2005 שעה 20:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא משלמים כל כך הרבה על מיים.

אולי נשלח אליהם את חיילי ''החטיב ההכחולה'' שיאלצו אותם לשלם מיים בנחישות וברגישות????
_new_ הוספת תגובה



מחיר המים לחקלאים
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 3:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''המצב הוא שבישובים מסויימים שמקורות לא גובה את המחיר הביתי על השימוש הביתי''

נשמע יתר על המדה כחוות דעת מאשר הוכחה חותכת!
_new_ הוספת תגובה



כאשר תבוא בידים נקיות
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:05)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי, בנתיים לא הרווחת את הזכות לסקש או לדרוש הוכחות.
אם וכאשר אתה תציג ראיות והוכחות לטענות קודמות שלך נדבר.
הבקשה שלי מנוסחת בתגובה 63807.
_new_ הוספת תגובה



כאשר תבוא בידים נקיות
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''בנתיים לא הרווחת את הזכות לסקש או לדרוש הוכחות''

בלשון דיומא - רעש וצלצולים תרתי משמע!

חזרתי וקראתי את 63807 כנראה שלא טרחת לקרוא
תגובות שלי לרוב השאילתות, שהופיעו בכמה מקומות,
אם מפאת הסח-דעת, או חלילה וחס........... פיספסת,
או שמע אתה רווה נחת לחלתר ולדוש מתענוג הבִרבור!?
לא אשחית מזמני לאתר עבורך תגובות.
זבש'ך...
_new_ הוספת תגובה



ידיך עדין אינן נקיות
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:54)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינתי אתה יכול להפיץ שקרים ועלילות שווא.
אבל המציאות היא שלא ביססת את הטענות שלך מעבר להצגתן בהבדלי מילה פה ושם ועם תוספת שחצנות. מאחר ולא ביססת את הטענות שלך הן מופרכות. אם תבסס......
_new_ הוספת תגובה



ידיך עדין אינן נקיות
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''מבחינתי אתה יכול להפיץ שקרים ועלילות שווא.''

להד''ם....
_new_ הוספת תגובה



כאשר תבוא בידים נקיות
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון: ''המצב הוא שבישובים מסויימים שמקורות לא גובה את המחיר הביתי על השימוש הביתי''

Israeli101: ''נשמע יתר על המדה כחוות דעת מאשר הוכחה חותכת!''

סיון: ''לא הרווחת את הזכות לסקש או לדרוש הוכחות''.

Israeli101: דמגוגיה פיקחית ב-פ הידיעה, דרך לא דרך לעקוף שאלה, כאשר אין תשובה!
מסקנה: אבדה דרכך בסבך השאלה, פשוטה לכשעצמה!!
_new_ הוספת תגובה



אל תילל
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:34)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחס גורר יחס.... היית צריך לחשוב על זה קודם לפני שבישלת את הדייסה בה אתה שוחה כעת.

מי שכמוך מסרב להציג ראיות, ביסוס, שלא לדבר על הוכחות חותכות, לא זכאי אפילו לבקש הוכחות חותכות מאחרים. מי שכמוך טוען במצח נחושה שהציג ביסוס לטענות שלו כבר עוסק בסילוף המציאות משמע שהאמת לא מעניית אותו. מי שכמוך מסלף במצח נחושה את המציאות הוא דמגוג בן דמגוג.

למרות הכל, אם תתייחס כראוי לבקשתי (תגובה 63807) שתבסס את הטענות שלך, אתייחס גם אני לתחינה שלך להוכחות חותכות.
_new_ הוספת תגובה



אל תילל
Israeli101 (יום שישי, 19/08/2005 שעה 9:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא אתה לי, מי לי?

מתגובה לתגובה צנחת קמעה, עוקף שאלה,
מסרב לקבל תשובה, מי ידע!
אין לי צורך בהוכחה שאין בידך,
הבנתי אותך!!
_new_ הוספת תגובה



מתגובה לתגובה שלך, Israeli101, נוספים השקרים
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 11:31)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלית טענות בצורה כללית על המאמרים שלי, כאילו קראת את רובם. ביקשתי הבהרות (תגובה 63807) אבל עד לרגע זה לא טרחת להתייחס עניינית (מעבר לחזרה על הסיסמאות הכלליות). בקיצור עסקת בהשמצה.

אחרי כל זה אתה לא מתבייש ובמצח נחושה מתלונן, מילל שאני לא מספק לך הוכחה לפי דרישתך. במציאות שנוצרה זו דרישה לא מוסרית.

סרבן, שחצן היית וכנראה גם תישאר...
_new_ הוספת תגובה



מתגובה לתגובה שלך, Israeli101, נוספים השקרים
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 0:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבל''ת וכן גם בבל''ט !!
סוף סוף הבנתי? נפגעת עד עומק נשמתך מעצם
תעוזתי לבקר את שרבוטך!! וולה...
לא אשפוט אדם אפוף עידנה דריתך!
אתן לך פסק זמן להירגע!!
לא רוצה טביעה ב''דייסה''!!

שבת שלום.
_new_ הוספת תגובה



מי שמקבל מהמדינה קרקעות חינם
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/08/2005 שעה 7:41)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרגע חשבתי שאתה כותב על הקיבוצים התבלבלתי לרגע.
ומה לגבי ביטול חובות הקיבוצים? זה בסידר?
_new_ הוספת תגובה



חובות הקיבוצים
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 8:47)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסדרי חובות (הקיבוצים, המושבים, והסדרי מניות הבנקים כדוגמה) היו ויהיו. למדינה מותר להחליט לעשות זאת, במיוחד אם זה בא לאחר שיקול דעת.

משהו על הסדר חובות הקיבוצים והבנקים כבר כתבתי (דיון 1987).
_new_ הוספת תגובה



איפה ואיפה לא?
מהנדס אזרחי (שבת, 20/08/2005 שעה 11:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיקול דעת?
לקיבוצים שהפכו לחורים שחורים שבולעים את כל היקום?
יש זכות קיום?
במקום חברה חקלאית מיצרת קיבלנו סרטן שאוכל מהקופה הציבורית?
לשודדי קרקעות מרפובליקת הבננות?

אל דאגה אבו מאזן יטפל בכם בע''ה.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא ישר עם עצמך
דוד סיון (שבת, 20/08/2005 שעה 12:37)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בישראל כמעט אף אחד שלא קיבל משהו, מתישהו על חשבון הציבור. כך המיליארדים שהושקעו בהתנחלויות בעיירות הפיתוח וגם בקיבוצים (בעיקר כאשר השלטון היה יותר אוהד).

במקום לנבל את הפה כדאי לך לבדוק את העובדות והנתונים. אם היית עושה זאת היית מגלה קצת אמת על הרבה סרטנים. אם נשתמש במושגים המתונים שלך, למשל שודדי קרקעות נגלה שאפילו המתיישבים של גוש קטיף משכירים אדמות שקיבלו מהמדינה כדי לעבדן ולא כדי להשכירן (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3096715,00.h...).

עם כל הביקורת הביטויים האלימים שלך לא ראויים. בודאי שהשימוש בהם לא מכבד אותך.

אחר כך אתה עוד מבקר שיקול דעת של אחרים. כמה מעניין...!!
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות
רוני קליין (יום שישי, 19/08/2005 שעה 10:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עוד הרבה שנים אנשים ישתמשו בדרמת הפינוי כדוגמא מצויינת להתנגשות חזיתית בין האמונה לתבונה (עוד דוגמא מבין שלל הדוגמאות לאורך ההסטוריה האנושית).

ב. אני בהחלט מבין את הבעיה של משפחה שהתרגלה לגור בדירה מסובסדת עד העצם של 250 מ''ר ועוברת כעת לדירה של איזה 90 מ''ר עלובים...
אני מעריך שלרוב תושבי המדינה יש דירות של פחות מ-‏90 מ''ר. והם לא סובסדו...
אה, שכחתי, הם עשו הרבה הרבה ילדים ובאמת יהיה להם צפוף.

ג. יש בלאגן בסידורים איפה המפונים יגורו ואיפה הילדים ילמדו?
אוי, כמעט שכחתי שהם כלל לא טרחו להירשם למציאת פתרון.
הרב צונאמי הרי פסק שלא יהיה פינוי...

האם מישהו חושב שיש מקום לבצע התנתקות בין הרב צונאמי לפנסיה שהוא מקבל ממדינת ישראל לאור פסיקותיו המבריקות. מצידי שיבקש פנסיה מ-עם ישראל.

ד. בואו נחשוב קדימה. עפ''י הנחות המוצא של האידאולוגיה
הימנית לאחר הפינוי מגיע תורה של תאוריית ''הסכר שנפרץ'' להוכיח את אמיתותה.
כלומר, לאחר פינוי יישובים מעזה יגיע תורם של יישובים (סליחה, התנחלויות) כמו אשקלון, נתניה, הרצליה וכד'. הרי הפלשתינאים אומרים שכל פלשתין היא שטח כבוש אז חייבים לזרום עם זה...
שרון, כנראה, יכנס ישיבת ממשלה לדון בהמשך הנסיגות הבלתי נמנעות.

ד. לסיום, האם סוף סוף השכנעתם מה עמדתו של אלוהים בנושא ההתנתקות? עדכנו אותי בנושא. אל תחזיקו אותי במתח.
_new_ הוספת תגובה



הערכה שגויה
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 11:43)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות ב-‏20 השנה האחרונות לכל מי שרכש דירה בתחומי שלטונה של ניתנה האופציה להשתמש בסיבסוד. אני מניח שהיו פה ושם טפשים שויתרו על המשכנתאות בזכות ''הזכאות''. אני מקווה , רוני, שאתה לא ויתרת על מימוש ''הזכאות'' הזאת.

המתיישבים ביש''ע זכו גם הם מאותו ''הפקר''. אז מה? מה זה שייך?
_new_ הוספת תגובה



הערכה שגויה
רוני קליין (יום שישי, 19/08/2005 שעה 11:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שייך לטענת המפונים ש''המדינה לא בסדר''.

להם מגיע יותר.

התרגלו לרמת חיים והם זכאים לאותה רמת רמת חיים שהיתה להם...
_new_ הוספת תגובה



לא
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 13:06)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שייך לטענה שלך שהדיור של רוב תושבי המדינה לא סובסד.
_new_ הוספת תגובה



לא
רוני קליין (יום שישי, 19/08/2005 שעה 13:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באותה מידה כמו בהתנחלויות ??????
_new_ הוספת תגובה



אינני בטוח
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 13:30)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני זוכר את המציאות שלי הפרטית. כאשר לקחתי משכנתא הסכום לו הייתי זכאי היה מבוסס על ניקוד על פי שני משתנים עיקריים גיל ומצב משפחתי.

יתכן שלגבי ההתנחלויות היו גם מענקים (או השתתפות) של משרד השיכון בעלות התשתיות. זה כנראה הסיפור של אזורי עדיפות. אבל היו אזורים כאלו גם בתוך הקוו הירוק; למשל המקום בו נמצא ביתי כיום. אלו שבנו בשלב א קיבלו יותר מאלו שהצטרפו בשלב ב ואלו שבנו-בונים בשלב ג קיבלו סיוע נמוך יותר.
_new_ הוספת תגובה



זוג צעיר שרוצה לקנות דירה
עמיש (יום שישי, 19/08/2005 שעה 13:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במרכז הארץ מקבל משכנתא בריבית נמוכה בגבה של עד 80 אלף שקל. בתקופה של ירידה בריבית המשכנתאות הריבית על המשכנתאות לזכאים יוצאת גבוהה יותר מזו שמקבלים במשכנתא רגילה.
כל מי שגר בשטחים הכבושים יודע את האמת - הרוב חינם. חלק על חשבון הממשלה, חלק נבנה מסיבות פוליטיות ואין לו כל ביקוש ועל כן נותנים לכל מי שרוצה לגור שם, לרוב אין מיסים עירוניים או אף תשלומים עבור מים וחשלמל.

יש התנחלויות מבוקשות שבהן המצב קצת שונה ושם גם כסף לא יספיק כי יש גם מערכת סינון שלא נותנת לך להכנס אלא אם ועד הישוב מוכן לקבל אותך.
_new_ הוספת תגובה



זוהי הזכאות
דוד סיון (יום שישי, 19/08/2005 שעה 14:21)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסכום נקבע לפי גיל ומצב משפחתי. אני כרווק מבוגר מספיק קיבלתי ניקוד מקסימלי. כאשר רציתי לפדות את המשכנתא (להחזיר את כל החוב) התברר שיש תרגיל שעולה כסף כאשר הריבית במשק בירידה (אני בכל זאת פדיתי). בזמני הגג של הזכאות היה בערך 20,000 דולר.... בזמני זה הספיק לקנות חצי דירה בגודל של כ-‏80 מטר בשכונות של באר שבע. היתה עוד הגבלה על גובה המשכנתא שחלקה במחיר הדירה לא יעלה על 80%.

מה שחשוב במקרים הללו היא העובדה שזהו שוק נתמך על ידי הממשלה. אחרת הרבה פחות צעירים היו מצליחים לקבל משכנתא ולרכוש דירה בכלל.

אני מניח שביש''ע סכום הגג היה קצת יותר גבוה. ביחד עם זה אני מניח שההסבר שלך על מחיר הבתים גם הוא נכון. וכמובן גם היה סבסוד תשתיות.....
_new_ הוספת תגובה



זוג צעיר שרוצה לקנות דירה
עמיש (יום שישי, 19/08/2005 שעה 15:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בקיבוצים הרוב חינם. חלק על חשבון הממשלה, חלק נבנה מסיבות פוליטיות ואין לו כל ביקוש ועל כן נותנים לכל מי שרוצה לגור שם, לרוב אין מיסים עירוניים או אף תשלומים עבור מים וחשלמל.
_new_ הוספת תגובה



זה רעיון להעביר את כל המפונים
עמיש (יום שישי, 19/08/2005 שעה 15:18)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקבוצים
ממילא כולם שם פרזיטים מזדקנים שתש כוחם ומוטב לבעביר לבתי מחסה לזקנים

אין כל טעם שיחזיקו אדמות מדינה, רכוש שאינו שלהם .

מוטב ואלפי המשפחות המפונות יבואו ויפריחו שנית את החקלאות הגוועת של הקיבוצים הסחטנים
ובא לציון גואל.
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות
Israeli101 (שבת, 20/08/2005 שעה 4:39)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוני: ''שרון, כנראה, יכנס ישיבת ממשלה לדון בהמשך הנסיגות הבלתי נמנעות''.

יותר ויותר מתגבשת דמותה של ארץ ישראל אחרי
ההיתנתקות הסופית!? יהרג ובל יעבור:
'החומה' וירושלים השלמה במזרח , ים (בלי ''צונאמי'') במערב,
קוו ראשוני הרים* מול-כנרת בגולן, גבול נוכחי בצפון,
עיר הקיט בדרום.

*ראשוני הרים בגולן; כלומר חלק מהגולן יוחזר, ישראל
תשאיר בתחומה את רכסי הגולן שפונים לישראל, מפאת הצורך
האסטרתגי.

ולכן הארץ לא תשקוט מאה, רק זמן ועמידה, בהחלט לא ''הרצליה'', זוהיא דמותה של ארץ בריאה.
_new_ הוספת תגובה



לשם האיזון הקדוש
עמיש (יום רביעי, 21/09/2005 שעה 13:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן החינטרושים של הדובר לשעבר של המועצה לשעבר (כמה נחמד - גוש קטיף לשעבר...)

_new_ הוספת תגובה



מי מפרנס את מי
דוד סיון (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 9:13)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדובר, שטרנברג, כנראה צודק שיש אי דיוקים בכתבה של מרב ארלוזורוב אבל עדין התמיכה הציבורית בגוש קטיף היא משמעותית וכדאי לנו להסתכל על ההבדלים בין מושבי גוש קטיף למושבים אחרים בישראל:
1. שכרו של מזכיר חוץ של הישוב בגוש קטיף היה ממומן מכספי ציבור. בישובי אחרים זה לא היה ולכן בחלקם גם לא היה מזכיר כזה או שהיה רק במשרה חלקית.

2. גם כאשר מדגישים את ''היצוא האדיר'' שמפרנס רבים כאילו לא לוקחים בחשבון את כל האמת. כאן הנושא העיקרי הוא המענקים מכספי ציבור להשקעות בהקמת העסקים התרומים ל''יצוא האדיר'' הזה:
2.1 מענקי השקעה באמצעות משרד החקלאות כמו בענפים דומים בחלקים אחרים של ישראל.
2.2 תוספת מענקים בגלל הקטגוריה של אזורי עדיפות.
2.3 מענקים מתקציבי החטיבה להתיישבות.
כתוצאה חלקה של ההשתתפות העצמית בהשקעה קטן ביחס לחלקה בישובים אחרים.
2.4 תפקידו החיוני של המזכיר (הממומן בכספי הציבור) בהצלחת מכונת היצוא.

3. למרות כל התמיכה הזאת גם בגוש קטיף נשרו לא מעט מתיישבים מהעיסוק בחקלאות.

4. עבודה הזולה של פלשתינאים הקלה עוד קצת על חקלאי גוש קטיף בהשוואה לחקלאים אחרים בהיבט הכלכלי.

בקיצור: לא בטוח מי מפרנס את מי.

******************

ההיבט היותר חשוב של הכתבה כאילו לא מדאיג את הדובר, שטרנברג. אני מתכוון מה קורה לאנשים שבמשך שנים ארוכות התרגלו לרמת תמיכה כספית מסויימת ופתאום זה לא קיים יותר. זה לדעתי המסר העיקרי שצריך לדלות מהכתבה של ארלוזורוב. הסימנים למשבר הזה קיימים בשטח.

זה כבר קרה בישראל בעקבות שינויים בכיוון התמיכות הכספיות של הציבור (הממשלה). זה קרה למפוני סיני (שחלקם פונו שוב לפני מספר שבועות מגוש קטיף), וזה קרה בתחילת שנות ה-‏80 לתנועת ההתיישבות (קיבוצים ומושבים) בתוך הקו הירוק.
_new_ הוספת תגובה



מה פתאום המועצה האיזורית מנכסת
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 10:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעצמה את היצוא?
כאילו עירית כפר סבא היתה אומרת שהכנסות התושבים הן בזכותה ועל כן היא מעסיקה עוד אלף פקידים או נותנת להם הנחה במחיר המים.
_new_ הוספת תגובה



יש הסבר פשוט
דוד סיון (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 13:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מועצות אזוריות, ביחוד כמו המועצה של גוש קטיף, הן גם אמא וגם אבא לתושביהן. עירית כפר סבא רק קצת. מכאן שאבא ואמא מתפארים בהצלחת ''ילדיהן''.

מועצות אזוריות ביש''ע עוסקות בפוליטיקה לאומית ועיריות כמו כפר סבא לא. כך הן משפיעות גם על גודלם היחסי של המענקים לתושביהן. מכאן שכגורם שיוצר מקור מימון זכותה של מועצת חוף עזה להתפאר כאילו היא מנכסת....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי