פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמים – היכן טמון הפשע?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 17:00)


סמים – היכן טמון הפשע?


גדעון ספירו




שבת 7 במאי, הוא יום המריחואנה הבינלאומי. גם בישראל מציינים יום זה באירוע המוני בפארק הירקון.
אני מסכים עם מארגני האירוע כי המלחמה שמנהלת המשטרה נגד הסמים, לא זו בלבד שאינה עוקרת את הנגע אלא מגבירה את הפשיעה.
המלחמה בסמים גוזלת מהמשטרה כוח אדם לרוב ותקציב עתק של מאות מיליוני שקלים.

מלחמה זו היא חסרת תוחלת ככל שהדבר תלוי בחיסול הסחר בסמים והפשע המאורגן הנלווה אליו. להיפך, מלחמה זו יוצרת לעתים מחסור בסמים, או אז המחירים עולים, והמכורים, שהפרוטה אינה מצויה בכיסם נאלצים להזדקק לפשיעה כדי לממן את צריכתם.

עולם העבריינות מספק סמים שאיש אינו יודע את הרכבם המדויק, אין כל פיקוח על ייצורם ולעתים הם מכילים חומרים נוספים שמחישים את הנזק עד כדי מיתה.
ליגליזציה של הסמים היתה מחוללת פלאים.
ייצורם היה נעשה תחת פיקוח ממשלתי, מחירם היה יורד פלאים, כתוצאה מכך היתה יורדת גם הפשיעה. הפשע המאורגן היה מקבל מכה אנושה כי מעיין שופע של הכנסות אדירות היה נקטע באחת. מכירה חוקית של סמים היתה גם מהווה מקור של הכנסות לממשלה, שהיה מאפשר לממן את העמותות למלחמה בשימוש בסמים, שכיום מתמוטטות בגלל שהממשלה לא מתקצבת אותם.

כי זאת לדעת. ליגליזציה של סחר בסמים, אין פירושו הפסקת התעמולה נגד השימוש בהם. כפי שהמאבק בעישון ובשתיית אלכוהול אינו כרוך באיסור מכירת סיגריות ומשקאות חריפים, כך ראוי שינהגו גם בסוגיית הסמים.
ליגליזציה של סמים היתה גם מאפשרת למשטרה להפנות את כוח האדם והתקציב המוקדשים כיום לנושא לאפיקים אחרים, הרבה יותר חשובים.

ועוד יתרון היה צומח לנו מהפיכת הסחר בסמים לחוקי. השחיתות במשטרה היתה פוחתת. החיכוך בין משטרה לסוחרי הסמים הוא פיתוי לשוטרים לחצות את הקווים, כאשר הם רואים את הכסף הקל שניתן לעשות אל מול משכורותיהם.

יום המריחואנה גם מזכיר לנו את הטימטום שבגישה היוצרת גזירה שווה בין סם קל כמו מריחואנה לבין סמים קשים.
יש ויכוח בין מומחים האם עישון של מריחואנה, בוודאי עישון מזדמן, כרוך בנזקים. ברור כי מריחואנה פחות מסוכנת מעישון סיגריות או שתיית אלכוהול מרובה.
היא בוודאי פחות מסוכנת מהקטל בכבישים.
הסטטיסטיקה מראה כי הנספים במלחמות, מחלות ותאונות, גדול לאין ערוך ממספרם של אלה שמתו משימוש בסמים, כולל הקשים ביותר.

שיטת המאבק בסמים כפי שמנוהלת היום בישראל ובארצות רבות אחרות היא העתק של השיטה האמריקאית. ארה''ב מקדישה מיליארדים למלחמה בסמים, וההצלחה ממנה והלאה. תקופת היובש בארה''ב בשנות ה-‏20 וה-‏30 של המאה הקודמת, בה נאסרה מכירת אלכוהול, היתה קרקע פוריה לצמיחת הפשע המאורגן. לאחר שבוטל האיסור, עבר הפשע המאורגן לעולם הסמים, שוב באדיבותה הרבה של ממשלת ארה''ב. השאלה היא, כמה זמן זה ייקח לארה''ב, להבין, כי מאות המיליארדים ועשרות אלפי השוטרים שמושקעים במלחמה בסמים, מסייעים לפשע המאורגן להגביר את רווחיו. הליגליזציה כמוצע כאן, תשים קץ למאפיות הסוחטות את רווחיהן מהאיסור החוקי על סמים.


מכללת השטחים הכבושים

הממשלה קיבלה החלטה להפוך את המכללה בהתנחלות אריאל, בשמה הרשמי ''מכללת יהודה ושומרון'', לאוניברסיטה. ההיסטוריון פרופסור שלמה זנד מאוניברסיטת תל-אביב, הציע להתייחס אל המכללה כאל מאחז בלתי חוקי, שאל להן לאוניברסיטאות בישראל לשתף עימה פעולה.
מנגד פרסמו שלושה ראשי רשויות של ישובים ערבים מודעה גדולה בעמוד הראשון של ''הארץ'', שעלתה קרוב לוודאי אלפי שקלים, בה הם ''שמחים לברך את המכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל לרגל פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים 2006''.

לא זו אף זו, קאסם חליל ראש עיריית טירה, עיסאם סאמי ראש מועצת כפר קאסם ועודה פאיק ראש מועצת ג'לג'וליה יוצאים מגדרם לשבח ולהלל את המכללה ואומרים במודעה כי הסטודנטים מהישובים הערבים הלומדים במכללה הם עדות בדבר תרומתה ''לקירוב לבבות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית''. לא פחות.

רגע רגע. האם האישים הנ''ל לא חיים בישראל? הם לא יודעים שהמכללה נמצאת בשטחים הכבושים? הם לא יודעים כי שורר שם משטר אפרטהייד המונע מבני עמם זכויות יסוד? הם לא יודעים כי משטר הכיבוש פוגע בהשכלה הגבוהה של המוסדות האקדמיים הפלסטינים? הם לא יודעים שבני עמם בשטחים הכבושים נהרגים, ניפצעים, מטורטרים, סובלים מענישה קולקטיבית ומושפלים על יד צבא הכיבוש, אותו צבא שמאפשר למכללת המתנחלים באריאל לפעול באורח חופשי?
בוודאי שהם יודעים. מה היינו אומרים אילו ראשי ארגונים יהודים בארה''ב היו מפרסמים מודעה בעמודו הראשון של הניו יורק טיימס המשבחת מוסד המקורב ברוחו לקו קלוקס קלן?

אז מדוע הם כתבו את המודעה? האם גורל בני עמם לא חשוב להם? האם כמה סטודנטים ערבים שלומדים במכללה עיוורו את עיניהם?
ואולי לא כל כך אכפת להם מה קורה לבני עמם בשטחים הכבושים כפי שלא היה אכפת לממשלת ישראל גורלם של אלפי היהודים שנעצרו ונרצחו ונעלמו בתקופת הדיקטטורה הפשיסטית בארגנטינה?

ומנגד, אולי הם אומרים לעצמם, את הכיבוש אנו לא יכולים לחסל אז לפחות נדאג לתושבים שבחרו בנו, בבחינת ''עניי ישובינו קודמים'', ואם המכללה מוכנה לקלוט 300 סטודנטים ערבים ''בעלי תעודת זהות כחולה'' כמו שהגדירה אותם בשיחה עימי דוברת המכללה, ולתת להם השכלה והכשרה מקצועית, אז מדוע שלא ניקח לפחות את המעט שנותנים?

שאלתי את דוברת המכללה המתנחלת עינת דיין, האם יש במכללה סטודנטים פלסטינים מהשטחים הכבושים, בשפתה ''יהודה ושומרון''? שהרי המכללה אינה נמצאת בשטח ישראל, בדיוק כמו ג'נין ושכם, (''שומרון'')? לא, אמרה, אין סטודנטים פלסטינים בעלי ''תעודה כתומה'', אבל הוסיפה, אין מדיניות עקרונית נגד זה. לדבריה היו שני סטודנטים מג'נין שלמדו פיזיוטרפיה שסיימו שנה ראשונה בשלוחה של אוניברסיטה אמריקנית בג'נין, ורצו להמשיך במכללה בשנה שניה, אולם הדבר לא התאפשר משום שלא עמדו בקריטריונים אקדמים.

שאלתי אותה האם המכללה מפרסמת מודעות להרשמה גם בעיתונים פלסטינים, כדי ליידע אותם על האפשרות ללמוד ''ביהודה ושומרון''? לא, היא אומרת.

יחד עם זאת, עצם העובדה שמוסד אקדמי שנולד כחלק ממדיניות הנישול וההשתלטות של ישראל בשטחים הכבושים, שפועל בתוך מציאות של ממשל צבאי ואפרטהייד, מוכן לקלוט 300 סטודנטים ערבים ישראלים, מתוך 9000 הלומדים שם כיום, מבדילה אותו מאותן התנחלויות בהן אף ערבי לא יכול להיקלט.
מה שמוכיח כי גם בעוול יש דרגות של רוע, והמכללה, היא במציאות של השטחים לא בתחתית הבור.

והרי לנו חלק מהמציאות המשוגעת. בעקבות החלטת הממשלה להפוך את המכללה לאוניברסיטה, נסעו חמישים יהודים לאריאל והפגינו בכניסה למכללה נגד קיומה, משום שהיא בלתי חוקית כמו כל ההתנחלויות האחרות. משטרת השוחים הכבושים חכתה להם בכוח של בערך אוגדה, התעמתה עם 50 המפגינים ופיזרה אותם. בה בעת למדו שם 300 סטודנטים ערבים, שבוודאי סובלים לא מעט הטרדה מבדיקות ביטחוניות, ומן הסתם חששו להצטרף למפגינים, או שמא סברו שאין בכך צורך? בבחינת העבד שלא רצה להשתחרר בנימוק ''טוב לי עם אדוני''. עולם מטורף.


מפצחי הבונקרים

כל העיתונים בישרו באותיות קידוש לבנה על הסכמתה של ארה''ב למכור לישראל 100 פצצות מפצחי בונקרים. הפרשנים והכתבים הצבאיים של כלי התקשורת העיקריים פצחו בזמר אחיד וקבעו כי מדובר בנשק אסטרטגי ממדרגה ראשונה שנועד לפצח בונקרים תת קרקעיים ומתקנים במעבה האדמה כמו כורים גרעיניים.
העיתונים ומהדורות החדשות בטלוויזיה וברדיו ציינו כמובן שהמכירה היא יותר מרמז לאיראן שתיזהר מהמשוגע התורן במזרח התיכון שעתה מצויד בנשק המסוגל להרוס את מתקניה הגרעיניים.

בניגוד לצהלת הכסילים בגין הנשק החדש, אני התמלאתי חרדה. אם יש פצצות שמסוגלות לחדור למתקנים גרעיניים תת קרקעיים, פירוש הדבר שניתן לפצח כך גם את הכור בדימונה ולהעלות את ישראל השמימה בפטרייה הגרעינית.
מה שחוזר ומוכיח כי התרופה אינה בעוד ועוד פצצות אלא בחיסולן של הפצצות ובסגירתו של הכור.

בימים אלה מתכנסת הוועידה החמש שנתית של המדינות החתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, 189 במספר. האמנה נתונה עתה במתקפה לנוכח סכנת התפשטות הנשק הגרעיני. צפון קוריאה ואיראן מדאיגות את המערב. העולם הערבי ואיראן מודאגים מישראל בעלת מאות פצצות אטומיות שאינה חתומה על האמנה, ואילו הודו ופקיסטן בעלות הנשק הגרעיני, שאינן חתומות על האמנה, מהוות אף הן מקור לדאגה לנוכח העימות השורר ביניהן.

ישראל מציינת עתה את יום השואה, שנמצא בקרבה רבה לחג הפסח, עיתוי ראוי להקשות קושיות באשר לנשק השואתי שהצטבר בישראל, ואשר העיתונאים הרשמיים מעולם לא שואלים.
למשל, מספר שאלות למפקד חיל הים, ששלוש מצוללותיו החדשות שהתקבלו כמתנה מגרמניה, מצוידות בטילים גרעיניים. הצוללות מתחלפות בשהייה רצופה מתחת למים, מוכנות למה שקרוי ''מכה שניה'', במקרה שישראל תוכחד בנשק השמדה המוני.

מי נותן את פקודת ההפעלה של הטילים הגרעיניים?
כיצד מתמודדים עם הסכנה שמפקד צוללת יפעיל את הנשק על דעת עצמו?
למשל, מפקד צוללת שסבור כי הנסיגה מעזה הוא אסון שמצדיק את ההשוואה לשואה (טלאי כתום), האם יש ביכולתו להפעיל כמה ''צמיגים גרעיניים''?
החיילים המופקדים פיזית על הפעלת הטילים, האם יש דרך להבטיח כי לא ישבו שם קנאים לאומניים שמוכנים להבעיר את העולם במלחמת גוג ומגוג?
האם יכולה לקרות תקלה גרעינית בצוללת בנוסח ''אש ידידותית'' על כוחותינו? או תקלה של ירי טילים גרעיניים על מדינה ידידותית?
אם צוללת כזו טובעת, מה גורלם של הטילים הגרעיניים? האם הם מהווים עדיין סכנה צבאית, אקולוגית?
כמה מחשבות לרגל יום השואה.


זרועות השב''כ

מי שסבור כי השב''כ עוסק רק בענייני ביטחון, טועה. מדובר בתמנון שזרועותיו מכסות את הארץ מקצה עד קצה והוא מתערב לא פחות בגסטרונומיה ובכלכלה.
כאשר שר האוצר נתניהו הלך לאכול במסעדה בירושלים, נעלו אנשי השב''כ את השף והעובדים הפלסטינים עד שיסיים את הארוחה.
השב''כ פסל חברה מלהתמודד על הפרטת ''בזק'' משום שבין מרכיביה היתה חברת הטלקום הצרפתית שיש לה גם עסקים בעולם הערבי.
השב''כ כפה על חברת ארקיע להפסיק את טיסות היום לירדן.
להחזיר את השב''כ לקסרקטינים.


שואה ביזנס

הביזיון הקרוי ''מצעד החיים'', במסגרתו מועברים אלפי צעירים ישראלים לפולין כדי להשתתף בתהלוכות לאומניות במחנות ההשמדה, מגיע השנה לשיא חדש: למעלה מ-‏20 אלף ישראלים ממלאים את רחובות פולין, בהנהגת ראש ממשלתנו, גיבור קיבייה וסברה ושאתילה.

התהלוכות האלה מעוקרות מכל מסר אוניברסלי של התנגדות לגזענות, תוך האדרת המסר המיליטריסטי של ''רק צבא יהודי יציל אותנו''. אושוויץ כמקדם גיוס לצבא. תרומה ישראלית לביזוי השואה.

היחידים שרשאים לחוש סיפוק מכל הפרויקט הזה, הם משרדי הנסיעות ובתי המלון בפולין שעשו קופה נאה וגם משגיחי כשרות של הרבנות הראשית שקיבלו טיול חינם לפולין כדי להכשיר את המלונות.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני חושב שגם הפעם הסמרטוט האדום טועה
ישרא-טק (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 17:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל עניין ועניין שהוא מעלה בפנינו. שקלתי את דבריו בכובד ראש ובחכמה רבה ולא מצאתי ולו סיבה אחת לומר לו: ''גידעון, הפעם אתה באמת צודק''. כמה חבל!
_new_ הוספת תגובה



אדמה ערבית קדושה
לוי (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 19:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם בהפגנה של סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב נגד אריאל אין משום צביעות ? אוניברסיטת תל אביב הוקמה על אדמות הכפר שיך מונס . אריאל הוקמה על אדמות מדינה לא מיושבות .
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שכל אחד צריך לדעת להפגין נגד עצמו
לוי (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 19:13)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלקת ההתנחלות הקטנה שלו.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שכל אחד צריך לדעת להפגין נגד עצמו
לוי (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 21:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי מתחזה .
_new_ הוספת תגובה



יש משהו הראוי בעיניך?
ע.צופיה (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 20:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איסור עישון סמים-לא טוב.
הכרזה על מוסד חינוכי מחקרי-לא טוב(אגב ,שמעתי, שחלק גדול מאוד מהתלמידים הם ערבים.)
הגנה על שרי המדינה-לא טוב
החדרת זכר השואה לבני הנוער והצעירים-לא טוב.
אז מה טוב בעיניך? מסוממים,בורים ועם הארץ,חבלנים-מתאבדים או תנועות ניאו נאציות?
_new_ הוספת תגובה



סמים יופי של נושא
אור אחרון (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 23:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היי לא נעים לעשן עם סטיגמה של עבריינות רגילה בואו נעשה לעבריינות איצטלה אידאולוגית ,יאללה..בכיף.

כאשר מתבגרים ואיש צעיר הופך לאב לבן או בת ואז מגיע היום בו המעשן החביב שלנו מתחיל לשקשק , היי הפעם זו לא בדיחה בנו הולך לדפוק את הראש בפעם הראשונה , וואו דיי מפחיד..

נו מילא כשהוא היה נער ומתבגר צעיר ,לסמים אז היה טעם נפלא ותמים , מישהו בכלל דיבר על עבריינות?

אז שבנו יסתובב עם עבריינים וידפוק לעצמו את החיים ? הלו זה לא בא בחשבון, מה השתגעתם?

עכשיו הנה הפתרון ,בואו נקרא לילד הזה הפושטי והעברייני בשם אחר ,..נו ומי אמר שסמים זה פשע ,אולי נהפוך את הקערה , נאמר שסמים קלים זה חוקי...רק בארה''ב הטמבלים האלה מכריזים הכרזות מטופשות.

מזכיר לנו מישהו שהיה צעיר וצנח לו על המיתלה בלי לחשוב מה המשמעות של מעשיו ,בכלל נראה שהוא נזכר רק כמה שנים אחרי שזה בעצם לא נחמד - שיוווו...וואו ,לא בון טון בעצם בקרב הנובו רישיים של השמאל הסהרורי, עכשיו הסמים לא נחמדים אלא אם הוא(!) מעשן אותם , אז בעצם זה לא חשיש או מרחואנה ,אלא גארס , נו ג'וינט , שמישהו יגלגל לו כבר את הג'וינט הבא , ובא לציון גואל.

מה אומרים על ליברלים בגרוש?
_new_ הוספת תגובה



סמים יופי של נושא
עור אחורי (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 23:28)
בתשובה לאור אחרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שנכון נכון
_new_ הוספת תגובה



מצעד החיים
פרקש (יום שישי, 06/05/2005 שעה 9:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין ש''מצעד החיים'' חורT לך. טוב. אתה נמצא בחבורה 'טובה' של אנטישמים וניאו-נאצים היורקים את שאריות השנאפס שלהם אל מול מסך הטלויזיה כל אימת שהם רואים שמעשי אבותיהם לא צלחו.

ה''מסר של ''מצעד החיים'' הוא מסר אוניברסלי האומר שכל אלה שחלמו, יזמו וליוו את ''מצעד המוות'' יכולים להמשיך לחלום, כי עכשיו ליהודי הקטן הזה יש כוח גדול. והם מפחדים וחוששים שאותו הכוח ישתולל ויפגע בהם.

אותי זה ממלא גאווה לאומנית ואני לא בוש בזה. הגיע הזמן שיהיה לנו כוח. ואני הייתי אפילו מרחיק לכת ואומר, שהגיע הזמן שהכוח הזה יעשה את עבודתו ויטפל באי אלו אנטישמים.

אושוויץ קדם לגיוס לצבא ובכך הוא צלח היסטורית. אילו הגיוס לצבא היה מקדים את אושוויץ, אושוויץ לא היתה קיימת.

הפיכתה של הואה לאוניברסלית היא היא ביזויה. כי השואה לא היתה אנטי-אוניברסלית, אלא אנטי יהודית בלבד. וזה ייחודה. וצריך להדגיש את הייחוד הזה, אל מול 44 מיליון ההרוגים והנרצחים האחרים במלחמה. להם היתה ברירה, ליהודים לא. אז אם אתה מתכוון לזה כאוניברסליות, אז כן. האנטישמיות היא אוניברסלית, ייחודית ויש להילחם בה ככזו. כל התעלמות מהמצב הזה לא יעצור את האנטישמים. הרי מיטב האנטישמים אוהבים תרבות ומוסיקה, מגדלים ומטפחים את טפם ואפילו תומכים כמוך בפלסטינים ''הנדכאים''. היש תמונת אדם טובה מזו?

אבל מה? אותן האליטות ה'מתקדמות' שלך הן גם מקורן של התורות האנטישמיות והכוח האנטישמי. ולכן אין ללכת איתם התיאוריות המגמדות את האנטישמיות כתופעה גזענית ואנטי-תרבותית מיוחדת. אסור לנו להסתיר את האמת, כי האמת תגדל ותפרח שבעתיים.
_new_ הוספת תגובה



שאלות כבדות...
ישרא-טק (יום שישי, 06/05/2005 שעה 13:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי נותן את פקודת ההפעלה של הטילים הגרעיניים?
כיצד מתמודדים עם הסכנה שמפקד צוללת יפעיל את הנשק על דעת עצמו?
למשל, מפקד צוללת שסבור כי הנסיגה מעזה הוא אסון שמצדיק את ההשוואה לשואה (טלאי כתום), האם יש ביכולתו להפעיל כמה ''צמיגים גרעיניים''?
החיילים המופקדים פיזית על הפעלת הטילים, האם יש דרך להבטיח כי לא ישבו שם קנאים לאומניים שמוכנים להבעיר את העולם במלחמת גוג ומגוג?
האם יכולה לקרות תקלה גרעינית בצוללת בנוסח ''אש ידידותית'' על כוחותינו? או תקלה של ירי טילים גרעיניים על מדינה ידידותית?
אם צוללת כזו טובעת, מה גורלם של הטילים הגרעיניים? האם הם מהווים עדיין סכנה צבאית, אקולוגית?
כמה מחשבות לרגל יום השואה.

*****

ואני חושב שרק אתה ואתה בלבד חשבת על כך..........

איפה היית 40 שנה כשזה היה לנו ולא השתמשנו בזה. איזה חסרי אחריות היינו... !!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



על מה סמים דגש?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 14:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. מריחואנה.
אני מוצא את עצמי נאלץ להסכים הפעם עם מר ספירו. קודם כל – לא מוצדק שהמדינה תאמר לאדם בגיר מה מותר לו לעולל לגופו.
אבל מר ספירו בוחר להצניע את המסר של מארגני האירוע, שטוענים שמריחואנה היא דבר טוב. היא לא.
זהו גם מצבם של סיגריות ואלכוהול, שהם סמים מותרים.

2. אוניברסיטת יהודה ושומרון.
ההחלטה על הפיכת המכללה לאוניברסיטה צריכה להיבחן בקריטריונים אקדמאים בלבד. מובן שהאוניברסיטה הזו חוקית למהדרין, ורק במחוזות ההזויים של השמאל הפתטי יש כאן בעיה כלשהי.
אבל, נניח שנשחק לרגע את המשחק על פי חוקי השמאל האנטישמי ונאמר שמדובר במשהו לא חוקי. אודי אדיב, שהורשע בזמנו בבגידה, למד בהיותו אסיר באוניברסיטה הפתוחה. האם מר ספירו מציע שלא לאפשר לאסירים ללמוד? האם מר ספירו מציע שהאוניברסיטה תקבע במקום מדינת ישראל מה חוקי ומה לא?
אוניברסיטה הבוחרת שלא לשתף פעולה עם מוסדות אחרים מסיבה פוליטי, היא אוניברסיטה דמי-קולו. אם שלטון החוק כה יקר לכותב (למרות שהוא הטיף לא אחת להפר חוקים שלא נראים לו), שיגיש תביעה משפטית בצורה הרגילה, שאותה הוא ודאי מכיר בעיניים עצומות.
_new_ הוספת תגובה



יובל, אנא הסבר את עמדתך על האוניברסיטה
דוד סיון (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 17:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל, התשובות לשאלות שלהלן יעזרו לי להבהיר את עמדתך ואין לי כוונה להקניט:

1. האם אתה אומר שהשטח בו נמצאת המכללה הוא לא כבוש?
2. על מה מתבססת הטענה שלך שהאוניברסיטה-מכללה היא מעשה חוקי?
3. מה הקשר בין נושא המאמר, העמדה שלך והשתתפות אסירים בקורסים אוניברסיטעים?

בקיצור מה בעצם אתה אומר על נושא האוניברסיטה באריאל?
_new_ הוספת תגובה



בבקשה.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 18:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. השטח הוא כבוש. כמו רמת אביב.

2. ההחלטה אם להכיר במכללה כאוניברסיטה צריכה להיעשות בצינורות הרגילים לקבלת החלטה כזו, שאינם מוכרים לי. בכל מקרה – המעמד המדיני של השטח אינו צריך להוות שיקול בתהליך. יש מקרים שאוניברסיטאות עוברות ממקום למקום על קרביהן וכרעיהן, ללא שהדבר יחייב שינוי כלשהו במעמדן. יש אוניברסיטאות שניתן לעשות בהן קורס בהתכתבות. מה הקשר לנוף הנראה ממשרדו של הדיקאן?

3. כותב המאמר, שהטיף לא אחת להפר את החוק, פתאום מתרגש מזה שהאוניברסיטה „אינה חוקית”. אבל אפילו עבריינים מועדים רשאים ללמוד באוניברסיטאות שלנו, ואין פוצה פה, ובצדק. קל וחומר כשמדובר במין עבירה שאינה עבירה, כשרק שאיפותיו הפוליטיות של הכותב מתנגשות באינטרסים של האוניברסיטה. אם היו מנפים מהאוניברסיטאות את האנשים שאני לא מסכים עם דעתם הפוליטית, היתה שממה במסדרונות.
_new_ הוספת תגובה



כמעט הצלחתי להבין אותך - תודה
דוד סיון (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 20:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איך השטח כבוש כמו רמת אביב?
פרקש (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 23:02)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמת אביב נכבשה ב-‏1948 ואריאל רק ב-‏1967. כלומר, אריאל צוציק ליד רמת אביב. רמת אביב זה דיכוי של שנים שהגליד. אריאל הוא עוד כיבוש צעיר שמגרד לכמה.

וחוץ מזה אם כבר צריכים להחזיר שטחים כבושים למישהו שלא היה מעולם בעליהם של אותם שטחים, אז את מה צריכים להחזיר ראשון? את מה שכבשנו ראשון (בבחינת ראשון נכנס, ראשון יוצא)? או את מה שכבשנו אחרון (בבחינת אחרון נכנס, ראשון יוצא)?
_new_ הוספת תגובה



איך השטח כבוש כמו רמת אביב?
סימיאן (יום שלישי, 10/05/2005 שעה 23:47)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני די בטוח שאם תעשה משאל בקרב המתנחלים הם יסכימו לוותר על כל השטחים שלא נכבשו ב 1967. מכאן שהם דו פרצופיים.
_new_ הוספת תגובה



למה דו פרצופיים?
פרקש (יום רביעי, 11/05/2005 שעה 8:30)
בתשובה לסימיאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש להם פרצוף אחד של ארץישראל. כלומר, גם ארץ וגם ישראל. הבנת?
_new_ הוספת תגובה



למה דו פרצופיים?
סימיאן (יום רביעי, 11/05/2005 שעה 10:10)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ממש. תוכל להסביר?
_new_ הוספת תגובה



יש רק ארץ ישראל אחת
פרקש (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 9:32)
בתשובה לסימיאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הארץ הזאת (שטחים כבושים) היא ישראל.
_new_ הוספת תגובה



טיעונים עקומים
עמיש (יום רביעי, 11/05/2005 שעה 8:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל נתרכז בהשואה האנטי ישראלית (והייתי אף אומר כמעט אנטישמית) שבין רמת אביב לאריאל.

תושבי מדינת ישראל, בגבולותיה המוכרים שלפני 1967, ערבים ויהודים, נהנים משויון זכויות אזרחי מלא. בשטחים הכבושים קיימת אפליה ושלטון כיבוש אכזרי כלפי אוכלוסיה שאינה יהודית.

מי שמוששה בין אריאל לתל אביב יאבד גם את אריאל וגם את תל אביב.
_new_ הוספת תגובה



טיעונים עקומים
לוי (יום רביעי, 11/05/2005 שעה 19:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי מה עקום פה .
אוניברסיטת תל אביב הוקמה על הכפר הערבי שיך מוניס . עד לפני כמה שנים נתן היה עדיין לראות את בית המוכתר מן הכביש לחיפה .
באיזור אריאל התושבים הערביים מתנכלים ליהודים ורוצחים אותם ואת משפחותיהם . כדי לצמצם פעילות רצחנית בלתי חוקית זו יש לנקוט באמצעי הגנה מסוימים .
דרך אגב אוניברסיטת אריאל לא הוקמה על חורבות כפר ערבי אלא על אדמות מדינה .
האנטישמים נמצאים דווקא בסמוך אליך .
חג שמח !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



עוד טיעונים עקומים
עמיש (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 3:20)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התושבים הערביים שבשטחים הכבושים חיים כמעט 40 שנה תחת שלטון כיבוש אכזרי תוך שלילת זכויות האדם והאזרח שלהם.
אין כל דמיון בין מה שקורה להם לבין תושבי ישראל הערביים.
האםאתה מוכן להשוות את תנאי חייהם וזכויותיהם של הערבים בשטחים הכבושים לאלה שבמדינת ישראל?
אם לא אז הטיעונים שלך עקומים.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מגלה את אמריקה פיתום
פרקש (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 9:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כילו לא ידענו שהערבים בשטחים הכבושים חיים תחת שלטון אכזר כמעט 40 שנה. הם צריכים להיות דווקא מאושרים בגלל שתי סיבות:
1. הערבים בשטחים הכבושים של 47' חיים כבר כמעט 60 שנה תחת שלטון כיבוש אכזר.
2. בהשוואה לשלטון הכיבוש האכזר של הירדנים, והבריטים, הכיבוש הציוני הוא די צונן.

יאללה, לך תעשה מנגל על אדמת כיבוש חולון-יפו-חומת מנגל.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
עמיש (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 12:53)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משמשן
סתם אחד (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 13:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נשנשן גם נשמע מתאים לו
ישרא-טק (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 20:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא מוששה את אריאל לרמת אביב
פרקש (יום חמישי, 12/05/2005 שעה 9:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אתה, מושה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי