פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פחות שלושה פשיסטים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 11/06/2004 שעה 23:24)


פחות שלושה פשיסטים

גדעון ספירו




לא היה קץ לשמחתי כאשר שמעתי את ראשי המתנחלים והימין הקיצוני מקוננים על פטורי השרים ליברמן ואלון בידי ראש הממשלה שרון כנוגד את כללי הדמוקרטיה. שרון הוא דיקטטור, הם התלוננו. בוקר טוב אליהו.

בכל זאת, הנה מה טוב ומה נעים לגלות כי המתנחלים והימין גילו את הדמוקרטיה. אותם אנשים שטובלים בים של עריצות, שכל הטוב שהמדינה שפכה עליהם כרוך בשלילת זכויותיהם הפוליטיות והכלכליות של הפלסטינים, שקיומם כעם אדונים בשטחים הכבושים גרר עימו סבל, עיי חורבות ועקירת עשרות אלפי עצי זיתים אצל הפלסטינים, מדברים עתה גבוהה גבוהה על עקרונות הדמוקרטיה.

מי שאמון על זכויות אדם כערך אוניברסלי, לא יקנה את קינת המתנחלים, כי עבורם דיבורים על דמוקרטיה הם עוד מכשיר לקיבוע זכויות היתר שלהם במשטר האפרטהייד בו הם חיים.
נשאלתי על ידי מספר אנשי ימין מה דעתי על פטורי שרי הטרנספר, המתנחלים ליברמן ואלון. אין ספק שפטורי השרים כדי להבטיח לשרון רוב בממשלה, הוא מעשה כוחני של אדם שהברוטליות שלו שירתה בדרך כלל את המתנחלים. הפעם הם יצאו מעט פגועים, אם כי איש מהם לא נהרג כמו בקיבייה או ברפיח.

לאור העובדה שמותר לראש ממשלה לפטר שרים, והגם שהם פוטרו מהסיבות הלא נכונות (את ליברמן ואלון היה צריך לפטר בגלל תמיכתם בטרנספר), לא נותר לי אלא לציין בסיפוק שהפיטורים הקטינו את מספר הפשיסטים בממשלה בשניים. לאור התפטרותו של שר השיכון פיין-איתם, המספר גדל לשלושה. פחות שלושה פשיסטים. עדיין יש בממשלת ימין זו מספר רב מדי של גזענים וטרנספריסטים, ומוטב היה לפטר את כולה, ואני מקווה שהפיטורים וההתפטרות הם ראשיתו של תהליך התפוררותה של הממשלה הרעה הזו.


החלטה היסטורית?

היו שמיהרו לעטר את ההחלטה של הממשלה בדבר התנתקות מרצועת עזה כ''החלטה היסטורית''. הם הזדרזו מעט.
מאחר וההחלטה מדגישה כי היא אינה כוללת פינוי וכי פינוי ההתנחלויות מצריך החלטת ממשלה נוספת, ומאחר ותאריך היעד לפינוי, אם יהיה, הוא סוף 2005, ומאחר ושרון ידוע כשקרן ומוליך שולל סדרתי, עדיין צריך להמתין. רק כאשר המשאיות יתחילו לפנות את אלפי המתנחלים, נוכל להריע. בינתיים לא נותר לי אלא לקוות כי כל תחזיות השרים המפוטרים והמתפטרים, לפיהן החלטת ההתנתקות סוללת את הדרך לפינוי כל המתנחלים, נכונות ותוצאנה לפועל.

בינתיים מתחיל סבב ניחושים והדלפות באשר לסכומי הפיצויים שישולמו למפונים. אני חושש שעוד יתברר כי ההתנחלות היתה העסק הכלכלי הכדאי ביותר למתנחלים. הם גם קיבלו מתנות בדמות קרקע, סובסידיות לבניית הוילות, הטבות במיסוי והעדפה בהפניית תקציבי ממשלה, וגם יעשו קופה נאה עקב הפינוי.
אילו היה הדבר תלוי בי, הייתי משית עליהם מס פינוי, החזר צנוע על כל המיליארדים שקיבלו ללא כל הצדקה, וניגזלו ממי שבאמת היו זקוקים להם בתחומי מדינת ישראל.


הטבח בסודן

בשעת כתיבת שורות אלה מתרחש בסודן פשע נגד האנושות. ממשלת סודן באמצעות מיליציות חמושות מבצעת טיהור אתני מלווה בטבח נורא בשבטים אפריקנים במחוז דארפור בצפון סודן. הפעם לא מדובר ברצח העם שביצעה ממשלת סודן במיעוט הנוצרי בדרום, למעלה משני מיליון קורבנות, אלא בשבטים אפריקנים שעל אף היותם מוסלמים, אין הדבר מציל אותם מחמתה הבוערת להשחית של ממשלת סודן, מפאת רצונם של השבטים לשמור גם על מסורות אפריקניות. עשרות אלפים כבר ניטבחו, נשים נאנסו ולמעלה ממיליון פליטים גורשו ונימלטו לצ'אד. האו''ם מדווח על אסון הומניטרי.

כיצד מגיבים על כך בעולם הערבי? אדישות מוחלטת. הליגה הערבית לא כונסה למושב מיוחד כדי לדון בהפסקת הפשע, ולא ידוע על ממשלות ערביות שהתגייסו לסייע לסובלים.
גם בישראל הנושא לא מעורר עניין מיוחד. אפילו לא אצל האזרחים הערבים.
יש בישראל לא מעט מפלגות וארגוני זכויות אדם הפועלים נגד עוולות ואי צדק, אבל לא נישמעה אף מחאה על המתרחש בסודן. לא אצל חד''ש ולא אצל המפלגות והארגונים המוסלמים, גם לא גילוי דעת כלשהו מטעם ארגוני זכויות אדם או תנועות חוץ פרלמנטריות כמו למשל ''בני הארץ'' המוכרים יותר בציבור כ''בני הכפר''.

אפשר כמובן לפטור את הנושא בכך שהערבים בישראל עמוסי בעיות בעצמם, נתונים במאבק תמידי נגד עוולות הממשלה הישראלית, יש להם די והותר תעסוקה בסיוע לאחיהם בשטחים הכבושים, למי יש זמן להתעסק עם השחורים בסודן?
בהחלט נימוק בעל משקל.

אבל המתרחש בסודן נוגע לנו בהיבט אחר. לא אחת אני מצוי בויכוח עם בני פלוגתא בנושא חזרת הפליטים הפלסטינים, מה שקרוי זכות השיבה. יש לי עמדה מוצקה נגד חזרה של מיליוני פליטים פלסטינים לתחומי מדינת ישראל, והמתרחש היום בסודן הוא עוד נדבך חשוב שמהווה תמרור אזהרה, מה עלול לקרות כאן מחזרתם של מיליוני פליטים, בחלקם נטועים עמוק בפונדמטליזם דתי, רובם הגדול ספוגים בשנאה תהומית מפני שהם רואים בישראל את האשם לעשרות שנות סבלם, שלא לדבר על ערכים של עריצות והפרת זכויות אדם המאפיינים את ארצות מושבם כיום. רוב ערבי בישראל כתוצאה מחזרה מסיבית של פליטים מעלה אצלי את החשש כי מה שמתרחש בסודן יכול לקרות במדינה החדשה שתיווצר כתוצאה ממימוש זכות השיבה לתוך ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בוקר טוב אליהו!
יורה בדעת (שבת, 12/06/2004 שעה 6:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני פשעים נגד האנושות עשית עכשיו:
א. לא הזכרת את הנאצים ולא עשית השוואה לישראלץ
ב. סוף סוף אתה מתעורר ומדבר על הטבח בסודאן כאילו הוא התחיל היום. איפה היית כל אותם השנים? למה שתקת?

אסור לסמוך על הסמולני!
_new_ הוספת תגובה



זכותם של הפלסטינים לשיבה אינה מוטלת בספק
שמאלני צר שכל (שבת, 12/06/2004 שעה 6:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וחששותיך מיותרים .מי יתקע לכפפינו ויבטיח שהסכסוך יסתים אם אל ניתן להם בחזרה את הבית? אתה מחליש את עמדתנו לשלום ולביטחון וראוי שתהרהר בדבריך שוב ושוב עד שתראה שטעית .
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שזה מוזר שאתה תוקף את האגף שלך?
ליידי (שבת, 12/06/2004 שעה 7:11)
בתשובה לשמאלני צר שכל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קורה לכם, האם שורות השמאל מתדלדלות להן?

בכל מקרה זו בשורה טובה.
_new_ הוספת תגובה



האם עוד לא שמת לב מיליידי
רמי נוידרפר (שבת, 12/06/2004 שעה 12:22)
בתשובה לליידי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהמכונה שמאלני צר שכל הוא מתחזה?
_new_ הוספת תגובה



זה מחזק את הטענה שהעולם צבוע
י.גולדשטיין (שבת, 12/06/2004 שעה 9:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיסודו
כל רשתות הטלווזיה שדרו את הפעולה הצודקת ברפיח לעומת זאת הטבח בסודן לא מוזכר כלל ברשתות אלה
_new_ הוספת תגובה



אולי כי הטבח היה ''בלתי צודק''?
בננה ספליט (שבת, 12/06/2004 שעה 10:45)
בתשובה לי.גולדשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וביננו רשתות הטלויזיה רוצות סקופים. סקופים מיימרים רק בנושאים הקרובים לליבותיהם של הצופים.

ומה הצופים אוהבים? לראות איך דופקים את היהודים. השחורים של סודאן לא מעניינים אותם. אולי כדי ש''העולם'' יתעניין בסודאנים, ראוי שהם יבצעו פיגוע או שניים באירופה או באמריקה, אז הם יקרבו עניינם ולענייני 'צופי העולם'. ככה עובדת המשוואה.

קשה, פרובלמטי, אבל אלה החיים.
_new_ הוספת תגובה



צודק, הכושים לא מענינים אף אחד, יש הרבה כאלה באפריקה. אבל
מיכאל מ. שרון (שבת, 12/06/2004 שעה 15:14)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים ניצבים במרכז התודעה המערבית, בגלל הנצרות -אתוס הצליבה והעינויים של משיחם על ידי היהודים ואתוס הבגידה של יהודה איש קריות. לכן, כדבריך, אוהבים הן לשמוע סיפורים חדשים לבקרים אודות ''רשעותם של היהודים'', והן לשמוע איך היהודים נידפקים.
_new_ הוספת תגובה



האנטישמיות והסכיזופרניה של האירופאים
גלעד היפתחי (שבת, 12/06/2004 שעה 19:16)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יורדת על לרמת מחלת נפש אצלם. כנראה שמחלה בת 2000 לא מתרפאת בתוך 50 שנים.
_new_ הוספת תגובה



שמחתי להיווכח שספירו , בניגוד
רמי נוידרפר (שבת, 12/06/2004 שעה 12:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאבנרי למשל - מתנגד נחרצות לזכות השיבה. אני חושב שעמדתו נכונה , פרקטית ומוסרית

חזרה לגבולות 67 ללא זכות השיבה הולך ומסתמן כקונצנזוס רחב ביותר בישראל ובעולם
_new_ הוספת תגובה



אולי בישראל ובעולם אבל
י.גולדשטיין (שבת, 12/06/2004 שעה 17:04)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים לעולם לא יוותרו עליה ובגלל זה לא יכון פה שלום
_new_ הוספת תגובה



אשליה סמאלנית
יאיר ש (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 8:54)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקדשת ''קוי 67'' כאיזה קו גבול שמעבר לו מתחיל ה''כיבוש'' ושאם רק ניסוג אליו יגיעו ימי אחרית הימים, אינה אלה הבל הבלים חסר כל ביסוס מוסרי, מעשי או אף משפטי. הקו הזה קיים רק במוחם של חלק מאנשי סמאל ( להבדיל מהשמאל ).
הוא אינו קיים לא בשיח הפנימי הפלשתיני ( ה''מתונים'' מדברים על 47 ) , הערבי ואף הבינלאומי

איזה משמעות יש לקו זה? הוא מכיל את אותם מקומות שצה''ל כבש בכח הזרוע ( ועוד כמה איזורים שסופחו מחלק מקו הפסקת האש) במלחמת העצמאות, והחזקנו בו כקו זמני ( הפסקת אש) במשך 19 שנה. מאז חלפו 37 שנים בהם החזקנו בקווים אחרים.

כידוע כבשנו למשל את ג'נין במלחמת העצמאות, אך בלחץ הארטילריה העיראקית - צה''ל נסוג. לפי ההגיון של אנשי הסמאל, זהו שטח כבוש. אך לו חטיבה של צה''ל היתה גוברת על כח עירקי לפני יותר מ50 שנה, ג'נין הייתה הופכת פתאום לאדמת אבות מקודשת.

מגוחך.

נזכיר גם כי לקוי 49 אין תוקף משפטי או הכרה בין לאומית כגבול של קבע.

אם גוש קטיף הוא שטח כבוש. כך גם שיח מוניס.
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה להזכיר לך שהיום יש רוב
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 11:04)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור לחיסולה של ישראל. מה שחשוב זה מה שקורה היום. כל מה ההסכמים, ההבנות, ההחלטות של העבר בנושאי קו הגבול לא תקפות.
_new_ הוספת תגובה



עזות המצח של השמאל הסהרורי
pit (שבת, 12/06/2004 שעה 18:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מתכוון להתעסק עם ספירו ,מה גם שמכיוון שזו תהיה הפעם האחרונה שאכתוב פה בפורום הנכבד הזה איני רוצה להשחית את דברי על האיש הזה.

אני מנצל את האפשרות לטעון טיעון אחד עיקרי ,והוא שנעשה ניכוס מזעזע מבחנתי לכל נושא זכויות האדם ע''י קבוצה שהיא בעיקרה קבוצה שמנסה למחוק עובדות יסוד היסטוריות .

רבים הויכוחים שהיו פה ,אולם נוצרה חלוקה בויכוח שבה הטענה העיקרית היא שיש שמאל סהרורי שרגיש לסבל אנושי ,לעומתו כל יתר בני האדם כולל שמאל מתון או ימין מתון ,אינם אלא משתפי פעולה פאסיביים של טיראנים עם נטיות פאשיסטיות.
לא רק טענה זו הועלתה ,כל פעם שנזקק דובר של השמאל הסהרורי לאנלוגיה היסטורית מייד בחפץ לב הוא מביא דוגמה היסטורית רצוי מהמשטר הנאצי ומנסה לשוות לישראל פני מישטר פאשיסטיים.
מאחר ומלכתחילה איני איש ימין , חשתי שגם אני לפעמים גוזר אנלוגיות דומות.
כמובן שאין מה להשוות בין מה שכל אדם , ימין או שמאל עושה ,למה שמעוללים אותם אנשים שנטלו לעצמם את העוז החוצפתי לעוות היסטורית את העובדות שמדברות אגב במיספרים מצמיתים.

ובכן בבדיקה קטנה שעשיתי שכמובן היא שטחית מצאתי שלמשל בכל מה שקשור למאה ה-‏20 ,רוב מוחלט של טיראנים רוצחי על נקרא להם הם דווקא אנשי שמאל...אולי הבדיקה נזקקת לתימוכין והרי הלינק..: http://users.erols.com/mwhite28/tyrants.htm

הלינק הזה מסקרן באופן בו הוא מבליט את הנתונים ה''יבשים'' ,תועבות מהסוג שלמדנו על המין האנושי.אבל לא שיערנו שיש נטיה כזו פושעת למחוק את מעשי הרוצחים מצד שמאל.

ובכן שאלתי את עצמי לא פעם ועדיין אני שואל ,הכיצד האנלוגיות הן תמיד לכיוון של הרייך הנאצי ,מדוע למשל דובר של שמאל רדקלי מעולם אבל מעולם לא מביא דוגמה של מאו או לנין או סטלין...מה בדיוק ה''דבר'' שמונע ממנו לאחוז במיספרים שמדברים בשם עצמם?
והרי השיפוט ההומני-מוסרי חייב לתת מישקל למיספרים האלו .(חייב?)

נוסיף לכך כמובן את הההבלטות על חטאי מדינת ישראל לדורותיה,אשר עליהם מדובר בעיקר פה בפורום ,ואשר עליהם עוסקים בכל המדיות ,ואשר פורפרציונאלית הן לא רק שלא נכנסות לקטגוריות הבאמת מצמיתות ,כלומר מקומות שבהם נעשים מעשי רצח איומים ומזוועים..עד כדי כך שאני לפעמים תוהה ביני לבין עצמי האם אין פה יד מכוונת.איך זה שישראל מכבבת בכל התחיקירים ? בכל הדיונים? בכל פורום בינלאומי ,מייד ישראל מוקעת כהגרועה מכל ,כמעט ללא בדיקה אובייקטיבית.

ואולם נדמה שאם אדם ישאל רנדומלית בכל מקום בעולם היכן הזוועה הכי בלתי-אנושית מתבצעת בזה הרגע ..התשובה לדעתי תהיה, ישראל!.
זכור לנו אותו סקר אירופאי שבו קבעו בני אירופה כי ישראל מהווה סיכון לעולם.

ועכשיו משנאמרו הדברים ,הבא נבדוק מה אמת בהם?

האם אכן השמאל אינו רצחני היסטורית?

האם חלוקת הרצח היא בין ימין לשמאל?

יכולים לטעון נגדי מה אתה נטפל לשמאל הסהרורי..ובכן מי שקרא פה את דובריו ומי שמכיר את האחיזה של השמאל הסהרורי במדיות השונות ,יודע שהם השרישו את הקביעה השיקרית הזו ,יודע גם שהשמאל הסהרורי נכנע לפונדמטליזם האיסלמי שכבר מופיע בטבלאות ההרג המצמית והוא רך בשנים ורק הופיע וידו עוד נטויה.

ולמה באמת כל נושא זכויות האדם נכבש ע''י שמאל סהרורי עם אג'נדה שבה למעשה מראש מסומנים הנבלים והנבלות של העולם מראש.מדוע אותו שמאל שעד היום מיחס לסטלין מאו ולנין רק דברים שנצבעים היסטורית-מוסרית כדברים ראויים ,מדוע לאותו שמאל שמצפצף ברגל גסה על מיליוני ועשרות מילוני נרצחי אותם טיראנים ,מדוע דווקא לו יש חזקה על נושא זכויות האדם?

המסקנה שלי העצובה היא : שלפי השמאל הדוגמתי הפאנטי והסהרורי ,יש רצח מוצדק...יש בני אדם שראוי לרצוח.

היינו ,שיש אנשים שעצם רציחתם היא אות מובהק של הומניזם צרוף ,יתר על כן אם אפילו נסתכל על ישראל ,על התותח הקדוש ,נמצא כי יש הדבקים בעצם מעשה ההרג כמביא תועלת ''הומנית'' לכל עם ישראל.
אני יודע שרבים כמותי בשמאל מקבלים בחילה רק מעצם המילה רצח והרג ,ואיני שונה מרבים שחשים קבס כאשר הימין הרדקלי קורא למלחמת אחים.

ואולם ,צדק היסטורי חייב להיות ולהיעשות ,צריך להביט במיספרים ולא להתחמק מהשאלות הנוקבות שחייבות להישאל..

זו לא שאלה עבור הימין או השמאל ,אלא שאלה איך אנשי שמאל סהרורים ,מעוותי אמיתות היסטוריות ,נטלו לעצמם את העמדה המוסרית להחליט ,את מי כן מותר לרצוח..

טענתי שלי מבוססת על עמדה שבה ''יודע'' מראש כל איש שמאל סהרורי שהוא לעולם לא חשוד בנסיון להביא רצח ,טענתי דומה להפליא להיסטוריה הנוצרית שהביאה רצח והשמדת עמים ועליה נשענת כל טענת הנאורות המערבית.

כי היסטורית כמעט כל מעשי הרשע האלה נעשו ע''י אלה שהטיפו לכולם להגיש לחי שניה.אגב תמיד הרוצחים הגדולים ביותר מבקשים לכאורה להביא ''אור'' לאנושות ,לקדמה ,אולם טבלת המיספרים מדברת בשפה ''אחרת''.

התבנית הזו חוזרת על עצמה ומוכיחה שנית את הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר להצדיק רצח ,ע''י עצם היותו של המצדיק אוחז באידאולוגיה ''נאורה'' - הנאורות היא איפה כיסוי ,היא לא כשלעצמה ,אלא היא נסיון מעוות להצדיק רצח של אלה שלא נכנסים להגדרה הזו- מכיוון שהם לא נאורים הם מיותרים -על בסיס ההבחנה הזו נעשו המעשים הגרועים מכל!!

המוסר מבחנתי אינו ימני או שמאלי ,הוא אונברסלי ,וכמו שקיימת התעלמות בקרב אותו שמאל רדקלי מעוד פאן של האונברסליות -היינו הזכות להגדרה עצמית יהודית -(היהדות היא עמדה גזענית מראש לפי אותם צדקנים)בדיוק באותו אופן אותו שמאל מעוות ומשטה בכל הסובב אותו ,ע''י כך שהוא מוחק מהמילון ההומניסטי כל טענה אונברסלית ,ועושה פונקציונאלית בכל טענה הומנית בכדי לשמש אותו במשהו שיסודו הוא בלתי מוסרי בעליל.

השמאל הזה הוא ממשיך דרכו של סטלין ,לפחות במובן הבאנלי שבו נצבע אותו ''שמש עמים'' כמביא בשורה פרוגרסיבית לעולם ,וכאשר עשו כל מה שיכלו אותם סהרורים על מנת לדחוק הצידה את הנתונים שהראו עד לאיזו שפלות מוסרית הגיע אותו שמאל ונביאו סטלין,בשם השמאל עשו אנשים מעשי רצח שלא נופלים מהגרוע מכל.

אגב ,גם טבלאות של ימים אלו יוכיחו שאין בישראל ולו גרם אחד דומה למה שמתחולל עתה במקומות אחרים .

לאסוננו ,גם האירגונים לזכויות אדם ,לפני שהם עוסקים ברצח עצמו ,עוסקים במי מותר לרצוח ,לאיזה רצח יש רייטינג גדול יותר...
ומה לעשות הרצח ממשיך וממשיך...
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה רק להבהיר
גלעד היפתחי (שבת, 12/06/2004 שעה 19:12)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שגם הנאציזם הוא מוטציה סמולנית (נאציונאל סוציאליזמוס) וגם מוסוליני החל דרכו ולמד הילכות קומוניזם כדי ליצור את הפאשיזם שלו. ממש בדמותו של סטאלין הוא בנה את עצמו.

אני חושב שהלאומיות והליברליזם הם כבוד לאדם החופשי החושב. כל נסיון להדביק את הנאציזם והפאשיזם ללאומיות הישראלית דווקא טופחת בפני המקלגסים.
_new_ הוספת תגובה



אין חדש תחת השמש - אבל סיכום עמדה מעניין
דוד סיון (שבת, 12/06/2004 שעה 21:20)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שלא כתבת כאן זמן מה אני עדין זוכר את רוח דבריך מאז. כמה מפליא אתה לא מחדש כמעט מבחינת התוכן אבל אירגנת את הדברים בצורה יותר טובה ומוצלחת.

למרות המחמאות שמגיעות לך אני חושב שאתה עושה הכללה לא זהירה לגבי אירגונים לזכויות אדם. אין אירגון של בני אדם וגם אדם פרטי של מזייף על העקרונות שהוא מצהיר - זה כולל אותי ואותך. לכן ברור שיש גם אירגוני זכויות אדם, וחסידים של אירגונים כאלו, שמזייפים או לפי הדוגמה שלך עוסקים בשאלה למי ואת מי מותר לרצוח.

זאת גם ''תקלה'' נפוצה בקבוצות אנוש אחרות.........

הייתי מברך אותך על שובך אבל לפי דבריך זו אולי ברכה לבטלה.......
_new_ הוספת תגובה



עזות המצח של השמאל הסהרורי
הערה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 1:12)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה כביכול שהשמאל (מה זה ''שמאל''?! באיזו מהות מדובר הרי 'שמאל' היא הגדרה רחבה ועמומה יותר ממדיניות הגרעין של ישראל) מחזיק ותובע איזו עליונות מוסרית, היא תמוהה עד משונה וברמה מעוררת דאגה. הרי כל צעקני הימין המשיחי, עם איומי ההפחדה וציטוטי התורה החזניים הבטוחים במוסריותם שאין בה דופי, למרות מעשיהם הנלוזים והנפשעים בשטחים, אין בהם אפילו שביב של ספק, אלה אוחזים ללא לאות וללא הרף בטענה לבלעדיות עליונותם המוסרית, מאה-אלף-ועשרת מונים מכל הסמולנים הכי הבטוחים בעצמם ובמוסריותם גם יחד, הקיימים בארץ הנידחת והקשה הזאת. כל הזעם המתקצף הזה ועל מה ולמה. יום יום נהרגים אנשים על ימין ועל שמאל בשטחים הכבושים, שהימין לא מצליח להפרד מהם ואוחז בהם בלפיתת צבת כאיזה כלב שוטה שלסתותיו נתפסו בטרפו, ודווקא על ''הסמול'' מוצא לנכון לכעוס ולהטיף מוסר הכותב פיט, במסלקה הלאומית הכי תמהונית בארץ - פורום באינטרנט. תוך הכרזה פאטית ותמהונית לכשעצמה על פרישה בגאון וללא שוב. צחקתי מול המסך הנה לך עניין משונה לענות בו

סטאלין ובחוריו הוא 'שמאל' עבור פיט לצורך העניין בדרכו להוכיח כי ''השמאל'', גם, ביצע פשעים ולא רק אלא אפילו ''יותר מהימין'' במהלך ההיסטוריה. סטאלין הוא עיוות אומלל היסטורי של אידיאולוגיה יפה במקורה שלא הצליחה. זה קורה וקרה להרבה אידיאולוגיות אז מה הרבותה. הוא שלט כדיקטטור וברית המועצות עצמה הייתה דיקטטורה במסווהה של משטר קומוניסטי. מה זה בא להוכיח? שדיקטטורים הם טיפוסים לא מוסריים?! האם זה משנה מאיזו ערוגה צמחו הדיקטטורים - הימין או השמאל - כדי לוודא עד כמה רמתם המוסרית ירודה?!

ההערה הכאילו אגבית שישראל היא המקום שבו נעשים המעשים כי מזוויעים היום ברחבי תבל היא אמירה גועלית למדי ומאוד לא נכונה שמגלה בורות. הרי בלי להתאמץ אפשר לערוך רשימה של מקומות שבהם נעשים מעשים איומים בלתי מוסריים וברמות שלא היו מביישות גם את סטאלין וגם עוד כמה חלאות ושאינם מתרחשים בישראל. עם זאת אין ספק שישראל יושבת איפשהו במקום לא רע באמצע אותה רשימה. ונכון שמעשים איומים ובלתי מוסריים נעשו בה גם תחת שלטון השמאל-מרכז כלומר מפלגת העבודה. אז מה. היום הימין שולט. ובגדול. אבל מי כבר רוצה בו מי מצביע עבורו, בשביל הסמול הזה.
_new_ הוספת תגובה



מה קרה מותק?
pit (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 4:27)
בתשובה להערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סטלין היה מפדלניק בסדר?- הוא היה איש ימין מובהק כמוהו מאו שמשום מה אליו לא התיחסת ולא לנין..(מישהו סיפר לי שלנין היה איש ליכוד).קרא את הלינק ועזוב את פיט,התיחס ללניק לעובדות שמדברות בשמם של מליוני נרצחים ,ואז תחזור לספר לכולנו על ההומניזם .

הבנתי אותך נכון כל מי שרוצח הוא ימני ,שכן מעשיו הם פסולים ולא מוסריים ומה שאינו מוסרי הוא ימני מובהק (אתה הרי משחק לידיים של הטיעון שלי)המרחק הכי גדול שאתה יכול לצעוד בשיפוט מוסרי כלפי השמאל ,שה''אידאולוגיה לא הצליחה'' - נו שוין....וכאן בדיוק הוכחת את הטענה שלי.

וחוץ מזה מה אתה משליך עלי את הימין ,אתה הרי תומך ברצח ,אני לא.. איזו כביסה אתה עושה למצפון מפוקפק ,הלוואי שלכולנו היה את היכולת להיות גמישים כל כך.

''סטלין הוא עיוות אומלל היסטורי של אידאולוגיה יפה במקורה שלא הצליחה''

ואני תמהוני מה? - רחצת את המצפון השמאלני שלך בצירוף המיתמם ''עיוות אומלל'' ,מסכן בעצם סטלין הזה לא די שהיה רוצח לפי דבריך הוא בעצם איש ימין,רחמים עליו ועליך...

אתה או את ,והתגובה המתלהמת שלך ,מיצגים בדיוק את העדר הספק ,את חוסר הפיקפוק ואי היכולת להפנים מסקנות מההיסטוריה..

תגובתך מדברת בשם עצמה..

ובהקשר לפיסקה הסופית שלך ,שוב פעם עלי לטעון טיעון שמקורו בעובדות יבשות ,שכן כאשר נטפלים לישראל אירגוני זכויות אדם ונמנעים באותה נשימה מלהזכיר או להתיחס לדברים פי כמה גרועים (שמתבצעים בדיוק באותו הזמן),הם מוזילים ומזנים את עצם המושג זכויות אדם.העובדות מלמדות שנעשים כעת ובעבר המאד הקרוב מעשי רצח המוניים ,מבלי שמישהו יטריד את המצפון העולמי ,רק בדיקה שטחית נניח בפורומים של האו''ם תוכיח שהרוצח הגדול בהיסטוריה של החמישים שנה האחרונות היא ישראל(לפי כמות הגינויים) ,רק בעיה קטנה אחת יש,אין לזה בסיס עובדתי.

מה שקורה כאן היא מלחמה מתועבת ומלוכלכת אשר האשמה עליה מוטלת במידה שווה על החלק הפלסטיני -לפחות.
זה לא אומר שאני מצדיק את הרג הילדים הפלסטינים ולא את יתר התועבות של המלחמה הזו.

ותרשה /תרשי לי לפרוש. אפילו שזה אקט תמהוני.
_new_ הוספת תגובה



מה קרה מותק?
הערה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 5:47)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפלא מבינתי. נסתר ותמוה. לילה לבן אין ספק.

הקומוניזם לא הצליח. סטאלין לא מייצג שמאל ובטח אינו מסכן והעיוות שעיוות את האידאולוגיה הקומוניסטית הוא אכן אומלל ומצער עלה בחייהם של אנשים רבים מאוד והוא גרוע כמו היטלר ההבדל שהיטלר היה פשוט שיטתי מדויק אסתטי אפילו באופן נורא עניין שמעיד על כמה דברים בנפש ובאידיאולוגיה הנאצית וההבדל הזה משמעותי מאוד בעיני דווקא אבל לא בראש שלי לעשות הבחנות בין קקי לקקי כרגע. תשמע אתה מפרש את דברי באופן אומלל גם כן. הקומוניזם לא הצליח לא אצל מאו לא אצל לנין ולא בכלל. אבל הוליד כמה ילדים טובים דווקא כן. פשפש וחפש ותגיע לזה לבד.

אין לי מושג אם אתה ימין או שמאל או רק חול וחול והאמת שהתגיות האלה די מחורבנות ולא מעניינות לי את הזרת. אבל אם אתה מדבר על תחושת עליונות מוסרית עליך להבין שהימנים בארץ - דגש בארץ - אין בהם שביב של ספק לא במחשבה ולא באידאולוגיה כעניין מובנה מאחר שהם נסמכים על כתבי הקודש ועל פרשנותם שלהם כבלעדית הטוענת לידע מוחלט וניכוס מוחלט של הפרשנות. וכדי להסביר את ההגיון המובנה שבזה צריך לכתוב משהו בסדר גודל של דוקטורט פלוס ולכן אשלח אותך ללמוד את הנושא בבית.

נעשו ונעשים דברים איומים בארץ ובשטחים אבל עם זאת ההכרזה כי כאן נעשים העוולות הכי מזוויעות בעולם זו הכללה מתלהמת שיקרית ומכוערת. מצד שני לא בראש שלי להתחיל להשוות בין קקי לקקי כאן שם ובכל מקום בעולם.

אתה מורשה לעזוב לפרוש ולעשות מה שבראש שלך. סע לשלום אין לי מושג איפה המפתחות אבל בוא נקווה לטובת הצדק הפואטי (למה? ככה) השלום והשלווה שתמצא אותם

יאללה ביי
_new_ הוספת תגובה



כן מותק, דיקטטורים הם טיפוסים לא מוסריים
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 6:40)
בתשובה להערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא פלא שתרבות הדיקטטורים והטוטליטריזם נופקה לנו ע''י השמאל, ועכשיו השמאל בורח מאחריות ומאמשים את האחרים, כהרגלו.

אתם טכנאי הקונספירציה יודעים תמיד להאשים את האחרים, הליברלים והלאומנים, בנטיות טוטליטריות. אבל בעוד שסוציאליזם תמיד היתה אידיאולוגיה של החרמת זהות הפרט למען החברה והמדינה הרי ימנמנות תמיד היתה אינדיווידואלית, חופשית והתנדבותית.

המשבר הגדול היה שהשמאל ושלוחותיו הלוחמניות שלח את ידיו ואת שפיוניו אל תוך הימין ההומני. וירוסים כדמותם של היטלר ומוסוליני, תלמידים טובים של הסוציאליזם הברברי, נשלחו להשתלט על ליבותיהם של אנשי ימין, ובמהלך מחוכם השתלטו על תנועות פוליטיות וכפו עליהם חוקי מחיה סוציאליסטיים. הנאציונאל סוציאליסטים בגרמניה כמעט והחריבו עולם כמעט והשמידו את כל העם, ואתם עדיין דבקים בסוציאליזם שלכם?

העובדה שעד היום לא קמה מדינה סוציאליסטית וחופשית מעידה שאין הדבר מקרה, אלא טבוע מראש בקוד הסוציאליסטי. סוציאליזם אינו יכול ללכת ביחד עם דמוקרטיה, כי שניהם צרובים על דיסקטים נפרדים.

עובדה היא שמדינות ועמים רבים נטשו את הסוציאליזם ופנו את הדמוקרטיה, הליברליות והדאגה לזולת, וכבמטה קסמים מעמדן הכלכלי והמדיני השתפר. זה קרה באירופה המערבית שזנחה את הסוציאליזם ודבקה בדמוקרטיות, בחופש ובעזרה סוציאלית לזולת, וזה קורה גם במדינות מזרח אירופה בשנים האחרונות. וזה עובד בהודו ומגיע לסין. לטובת עולם אנושי וטוב יותר.
_new_ הוספת תגובה



אכן דברים כדורבנות. והפאשיסטים
עוד אחד (יום שני, 14/06/2004 שעה 10:29)
בתשובה להערה שנונה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדומים האלה עוד מנסים ללמד אותנו הילכות מוסר. בושה וחרפה.
_new_ הוספת תגובה



תגידו מישהו יודע
לא משנה (יום חמישי, 13/01/2005 שעה 19:31)
בתשובה לעוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזאת האידאולוגיה הקומוניסטית????
אני צריכה תשובה בדחיפות
_new_ הוספת תגובה



פטיש של משאיות
סתם אחד (שבת, 12/06/2004 שעה 19:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה יש לטרנספריסטים ממשאיות? נראה לך שהמתנחלים הגיעו לשם במשאית? שאין להם רכב פרטי? שאין אוטובוסים בשטחים? אבל כנראה הפטיש כל כך חזק שרק המחשבה על משאית גורמת להזלת ריר. שיהיה.
_new_ הוספת תגובה



הטבח בסודן
ימי''נ (יום שלישי, 15/06/2004 שעה 18:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני, יעקב בן יחזקאל ואהובה, נשבע בזה שעד לפני חמש דקות (15.6.04, שעה 18.10) לא שמעתי, ולא קראתי ולא ידעתי דבר וחצי דבר על טבח שעורכת ממשלת סודן באזרחים בצפון המדינה. ואני מעז לנחש שכשם שאני, הקטן, לא שמעתי ולא קראתי ולא ידעתי, כך עוד מאות ואלפים במדינה, ועוד מליונים במרחב הערבי והמוסלמי, ועוד מליארדים ברחבי כדור הארץ.
וכל כך למה? משום שמדרך הטבע כמות החוויות שאני מסוגל לקלוט בפרק זמן נתון היא מוגבלת מאד. מה עוד שממש השבוע החלו משחקי יוּרו 2004 והם 'קצת' יותר מעניינים את הבן אדם מאשר הטבח בסודן.
אבל כל ראשי המדינות האירופיות שנבחרותיהן משחקות כעת ידעו על הטבח! וגם כל חברות מועצת הבטחון! ולמעשה - כל ראש מדינה עפנ''י כדור הארץ הקטן קיבל את הידיעות בזמן אמת אל שולחנו!
וייתכן שלא כולם ממש שתקו. אלא, שכשם שלא שמעתי ולא קראתי ולא ידעתי על הטבח עצמו, כך לא שמעתי וכו' על תגובותיהם של אחרים על הטבח.ושוב, כשם שאני לא ידעתי וכו' (ראה לעיל).
אתם כבר מחייכים. אבל המסקנה עגומה מאד. מהרבה בחינות. אבל אתייחס רק לאחת מהן: עד כמה החיים והמוות הן ביד הלשון. ה'לשון' שאני מדבר עליה היא המערכת הכוללת של התקשורת. אני מעז לנחש שכל מערכת התקשורת בעולם ובארץ ידעה על הדברים בסודן הרבה לפני! אם כן, איך זה שלא ידעתי? כנראה שבאותם מקרים בודדים שצפיתי או עיינתי בתקשורת, לא סיפרו בה על האירוע הטראגי הזה. יש לתקשורת שיקולים משלה, מה לספר ומתי. והם לא נוגעים כלל לטובת הזולת, מכל צד שהוא. היא עושה בידיעות שבידה 'כחומר ביד היוצר': ברצותו - מאריך, וברצותו - מקצר (עד לאפס).
אמור מעתה: אסור לנו לסמוך על התקשורת. היא לא תמיד מספרת את החשוב יותר (למי?). היא בוודאי לא תעשה את העבודה עבורנו, בזמן ובמקום שאנו זקוקים לו.
_new_ הוספת תגובה



למה שסמולנינו ילעיטו אותנו בדבר
יורה בדעת (יום שלישי, 15/06/2004 שעה 23:56)
בתשובה לימי''נ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיעכב אותנו בהבאת שלום של אמיצים עם ערפאת. שהרי סמולנינו אנשים אמינים ואמיצים המה ולא יתנו לעניינים פעוטים להסב את כיוון השעון ההיסטורי.

הלאה הסודאנים! לא ניתן להם לחבל בהבאת שלום במקומותינו!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי