פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פחות שלושה פשיסטים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 11/06/2004 שעה 23:24)


פחות שלושה פשיסטים

גדעון ספירו




לא היה קץ לשמחתי כאשר שמעתי את ראשי המתנחלים והימין הקיצוני מקוננים על פטורי השרים ליברמן ואלון בידי ראש הממשלה שרון כנוגד את כללי הדמוקרטיה. שרון הוא דיקטטור, הם התלוננו. בוקר טוב אליהו.

בכל זאת, הנה מה טוב ומה נעים לגלות כי המתנחלים והימין גילו את הדמוקרטיה. אותם אנשים שטובלים בים של עריצות, שכל הטוב שהמדינה שפכה עליהם כרוך בשלילת זכויותיהם הפוליטיות והכלכליות של הפלסטינים, שקיומם כעם אדונים בשטחים הכבושים גרר עימו סבל, עיי חורבות ועקירת עשרות אלפי עצי זיתים אצל הפלסטינים, מדברים עתה גבוהה גבוהה על עקרונות הדמוקרטיה.

מי שאמון על זכויות אדם כערך אוניברסלי, לא יקנה את קינת המתנחלים, כי עבורם דיבורים על דמוקרטיה הם עוד מכשיר לקיבוע זכויות היתר שלהם במשטר האפרטהייד בו הם חיים.
נשאלתי על ידי מספר אנשי ימין מה דעתי על פטורי שרי הטרנספר, המתנחלים ליברמן ואלון. אין ספק שפטורי השרים כדי להבטיח לשרון רוב בממשלה, הוא מעשה כוחני של אדם שהברוטליות שלו שירתה בדרך כלל את המתנחלים. הפעם הם יצאו מעט פגועים, אם כי איש מהם לא נהרג כמו בקיבייה או ברפיח.

לאור העובדה שמותר לראש ממשלה לפטר שרים, והגם שהם פוטרו מהסיבות הלא נכונות (את ליברמן ואלון היה צריך לפטר בגלל תמיכתם בטרנספר), לא נותר לי אלא לציין בסיפוק שהפיטורים הקטינו את מספר הפשיסטים בממשלה בשניים. לאור התפטרותו של שר השיכון פיין-איתם, המספר גדל לשלושה. פחות שלושה פשיסטים. עדיין יש בממשלת ימין זו מספר רב מדי של גזענים וטרנספריסטים, ומוטב היה לפטר את כולה, ואני מקווה שהפיטורים וההתפטרות הם ראשיתו של תהליך התפוררותה של הממשלה הרעה הזו.


החלטה היסטורית?

היו שמיהרו לעטר את ההחלטה של הממשלה בדבר התנתקות מרצועת עזה כ''החלטה היסטורית''. הם הזדרזו מעט.
מאחר וההחלטה מדגישה כי היא אינה כוללת פינוי וכי פינוי ההתנחלויות מצריך החלטת ממשלה נוספת, ומאחר ותאריך היעד לפינוי, אם יהיה, הוא סוף 2005, ומאחר ושרון ידוע כשקרן ומוליך שולל סדרתי, עדיין צריך להמתין. רק כאשר המשאיות יתחילו לפנות את אלפי המתנחלים, נוכל להריע. בינתיים לא נותר לי אלא לקוות כי כל תחזיות השרים המפוטרים והמתפטרים, לפיהן החלטת ההתנתקות סוללת את הדרך לפינוי כל המתנחלים, נכונות ותוצאנה לפועל.

בינתיים מתחיל סבב ניחושים והדלפות באשר לסכומי הפיצויים שישולמו למפונים. אני חושש שעוד יתברר כי ההתנחלות היתה העסק הכלכלי הכדאי ביותר למתנחלים. הם גם קיבלו מתנות בדמות קרקע, סובסידיות לבניית הוילות, הטבות במיסוי והעדפה בהפניית תקציבי ממשלה, וגם יעשו קופה נאה עקב הפינוי.
אילו היה הדבר תלוי בי, הייתי משית עליהם מס פינוי, החזר צנוע על כל המיליארדים שקיבלו ללא כל הצדקה, וניגזלו ממי שבאמת היו זקוקים להם בתחומי מדינת ישראל.


הטבח בסודן

בשעת כתיבת שורות אלה מתרחש בסודן פשע נגד האנושות. ממשלת סודן באמצעות מיליציות חמושות מבצעת טיהור אתני מלווה בטבח נורא בשבטים אפריקנים במחוז דארפור בצפון סודן. הפעם לא מדובר ברצח העם שביצעה ממשלת סודן במיעוט הנוצרי בדרום, למעלה משני מיליון קורבנות, אלא בשבטים אפריקנים שעל אף היותם מוסלמים, אין הדבר מציל אותם מחמתה הבוערת להשחית של ממשלת סודן, מפאת רצונם של השבטים לשמור גם על מסורות אפריקניות. עשרות אלפים כבר ניטבחו, נשים נאנסו ולמעלה ממיליון פליטים גורשו ונימלטו לצ'אד. האו''ם מדווח על אסון הומניטרי.

כיצד מגיבים על כך בעולם הערבי? אדישות מוחלטת. הליגה הערבית לא כונסה למושב מיוחד כדי לדון בהפסקת הפשע, ולא ידוע על ממשלות ערביות שהתגייסו לסייע לסובלים.
גם בישראל הנושא לא מעורר עניין מיוחד. אפילו לא אצל האזרחים הערבים.
יש בישראל לא מעט מפלגות וארגוני זכויות אדם הפועלים נגד עוולות ואי צדק, אבל לא נישמעה אף מחאה על המתרחש בסודן. לא אצל חד''ש ולא אצל המפלגות והארגונים המוסלמים, גם לא גילוי דעת כלשהו מטעם ארגוני זכויות אדם או תנועות חוץ פרלמנטריות כמו למשל ''בני הארץ'' המוכרים יותר בציבור כ''בני הכפר''.

אפשר כמובן לפטור את הנושא בכך שהערבים בישראל עמוסי בעיות בעצמם, נתונים במאבק תמידי נגד עוולות הממשלה הישראלית, יש להם די והותר תעסוקה בסיוע לאחיהם בשטחים הכבושים, למי יש זמן להתעסק עם השחורים בסודן?
בהחלט נימוק בעל משקל.

אבל המתרחש בסודן נוגע לנו בהיבט אחר. לא אחת אני מצוי בויכוח עם בני פלוגתא בנושא חזרת הפליטים הפלסטינים, מה שקרוי זכות השיבה. יש לי עמדה מוצקה נגד חזרה של מיליוני פליטים פלסטינים לתחומי מדינת ישראל, והמתרחש היום בסודן הוא עוד נדבך חשוב שמהווה תמרור אזהרה, מה עלול לקרות כאן מחזרתם של מיליוני פליטים, בחלקם נטועים עמוק בפונדמטליזם דתי, רובם הגדול ספוגים בשנאה תהומית מפני שהם רואים בישראל את האשם לעשרות שנות סבלם, שלא לדבר על ערכים של עריצות והפרת זכויות אדם המאפיינים את ארצות מושבם כיום. רוב ערבי בישראל כתוצאה מחזרה מסיבית של פליטים מעלה אצלי את החשש כי מה שמתרחש בסודן יכול לקרות במדינה החדשה שתיווצר כתוצאה ממימוש זכות השיבה לתוך ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בוקר טוב אליהו!  (יורה בדעת)
  זכותם של הפלסטינים לשיבה אינה מוטלת בספק  (שמאלני צר שכל) (3 תגובות בפתיל)
  זה מחזק את הטענה שהעולם צבוע  (י.גולדשטיין) (4 תגובות בפתיל)
  שמחתי להיווכח שספירו , בניגוד  (רמי נוידרפר) (4 תגובות בפתיל)
  עזות המצח של השמאל הסהרורי  (pit) (9 תגובות בפתיל)
  פטיש של משאיות  (סתם אחד)
  הטבח בסודן  (ימי''נ) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי