|
הזדמנות שהוחמצה - בדיחת השבוע, 9 לדצמבר | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 9:49) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות | |||
|
|||
מהצחוק. אלוהים, מאיפה חוש ההומור השנון והמופלא הזה, אמאלה, תחזיקו חה חה חה ח הח ה, כבר כואבת לי הבטן, ישראל, איפה למדת להתבדח כל כך יפה, יש בית ספר שמלמדים את זה שמה באמריקה? הו הו הו חה חה חה היהיהיהיהי אוי אוי אוי, תנו לי מים, אני לא יכול יותר, אוויי , חהח הח ה, הוהוהוהו היהיהוהאה הוהא, תכף אני אתעלף. כזו רעננות סובטילית, אפילו קישון צריך להתחבא מתחת לאדמה , איפה הממחטה, הדמעות, אני לא רואה כלום, הוהוהוהוה, האהאהאהאה, היהיהי חהחהחהחה | |||
_new_ |
למוסא | |||
|
|||
לשמאלנים אין חוש הומור. | |||
_new_ |
לנבי מוסא | |||
|
|||
גם למתנחלים אין | |||
_new_ |
למתנחלים יש קילשון במקום חוש הומור | |||
|
|||
_new_ |
חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות | |||
|
|||
מושה, אתה כותב '' חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות '' בעברית אומרים ''אני אמות'' אבל ''הוא ימות''. | |||
_new_ |
שב בשקט | |||
|
|||
כמי שכותב כל כך הרבה טעויות כתיב, ועוד מנסה להסביר שהן לא טעויות אלא ''חידושים'', איבדת את הזכות לתקן ''חידושים'' של אחרים, אם לך מותר ל''חדש'', לכולם מותר, אם אחרים אסור, גם לך אסור. | |||
_new_ |
עד איפה מגיעה הטפשות... | |||
|
|||
אם הבנתה במה מדובר, אז ''החידוש'' הוא דוקא של האקדמיה ללשון, שאחרי אלפיים שנות, מחדשת לנו שאסור לכתוב ''אמרתה''. אני לא מחדש שום דבר. אני ממשיך לכתוב כמו שכתבתי עד עכשיו, ''אהבתה'' קראתה'' ''כתבתה''. אז אתה, בחוצפתך, מגן על מי שמבזה את השפה העברית וכותב שגיאה אשר אין עליה כל ויכוח ''שאני לא ימות''... לזה אתה קורא ''חידושים של אחרים''... | |||
_new_ |
''גם אוויל מחריש, חכם יחשב'' | |||
|
|||
די! די כבר עם ה''הבנתה'' וה''אמרתה'' הזה! זה לא עברית. אני לא מגן על משה, אני תוקף אותך. אתה מבזה את השפה העברית (ולא רק את השפה העברית) יותר מכל משה, משום שאתה טועה, מטעה ומסרב להודות בטעותך, למרות שהעמידו אותך מולה כבר יותר מחמישים פעם. זה מזכיר לי איזה גלקסיות ספירליות. זה מזכיר לי איזה ''גן יהודי''. זה מזכיר לי שהנשים נחותות. המנהג הזה שלך הוא בזוי. ההתנשאות שלך, כלפי כל מי שהעמיד אותך על אחת מטעויותך, כלל לא במקום. יצא לי לשמוע על מעט אנשים עקשנים כמוך. יצא לי לשמוע על מעט אנשים טפשים כמוך. יצא לשמוע על מעט אנשים בעלי ביטחון עצמי רב כשלך. יצא לי לשמוע על מעט אנשים שבטחונם העצמי כל כך לא מוצדק. יצא לי לשמוע על מעט אנשים בעלי חוסר יושר אינטלקטואלי רב כשלך. למעשה, אתה דובר העברית הראשון שעונה על כל המאפיינים האלה בצורה כל כך חדה. ברכותיי. | |||
_new_ |
מתי יצא לך להשתמש במילה אהבת? | |||
|
|||
והכי מצחיק זה שהוא חושב שהוא מבין בכל נושא בעולם. חזי אתה יכול בבקשה להביא ציטוט או מספר ציטוטים מהתנך או מהגמרא או משנה בו כותבים אמרת עם ה' בסוף? או שגם הם חידשו? | |||
_new_ |
קוראת הארץ | |||
|
|||
אני יכול להבין שאת חלק מהתנועה הפמיניסטית, הכל-יכולה. אגב, התכוונת את בלשון נקבה. איך את היית מבדילה בכוונתי אם הייתי כותב ''את'' במקום ''אתה'' ? האם את, בחוכמתך הרבה, יכולה לענות לי מה אחוז הנשים באקדמיה ללשון, שאפשר להן להעביר החלטה כל כך מטומטמת ? על אפך ועל חמתך (בלשון נקבה) אמשיך לכתוב כמו שכתבתי עד עכשיו. | |||
_new_ |
לחזי | |||
|
|||
אז איך אתה תכתוב, עפ''י חידושיך, ''על אפך ועל חמתך'' בלשון זכר? האם תוסיף ה''א, שאותה כבר ייחדת בעבר לציון נקבה? | |||
_new_ |
יועזר | |||
|
|||
א- זה לא חידוש שלי. ב- כנראה שלא הבנתה במה מדובר. ג- מדובר רק במקרים שנוספת ה כמו במשפט הקודם ''הבנתה'' ולא ''הבנת'' כפי שדורשת האקדמיה ללשון, בהשפעת התנועה הפמיניסטית. | |||
_new_ |
עכשיו בלבלת אותי | |||
|
|||
אם לא חידוש שלך, של מי כן? מה פירוש נוספת ה''א? מה, היא באה מעצמה? ואני סבור היייתי שאתה מוסיף אותה. טוב שאצלי הה''א מחכה בסבלנות עד שאשים אותה במקומה. האם האקדמיה דורשת ממך להוסיף ה''א במילים אמרת, הבנת וכיו''ב? האם האקדמיה ללשון דורשת ממך לכתוב עפ''י כללי העברית? מה לא בסדר בזה? | |||
_new_ |
אתה לא צריך להתבלבל | |||
|
|||
מדובר בכתיבה כמו בשמיעה. זה נוהג נפוץ מימים ימימה. אין פה כל חידוש. החידוש היחיד הוא טענת האקדמיה ללשון, בהשפעת התנועה הפמיניסטית, שאסור לכתוב ''אמרתה'' אלא ''אמרת'', כדי למנוע הבחנה בין זכר לנקבה. זה כל הסיפור... | |||
_new_ |
אתה לא צריך להתבלבל | |||
|
|||
אתה מתכוון שמעדובאר בעכתיוואה כמו בעשמיאה או בקתיווה כמו בשמיאה? | |||
_new_ |
יובל, צר לי שאתה לועג לעצמך... | |||
|
|||
יובל, צר לי שאתה לועג לעצמך... | |||
_new_ |
סלח נא לבורותי | |||
|
|||
האקדמיה אוסרת להוסיף ה''א? ואני לתומי סברתי כי כבר בתנ''ך כתבו ''אמרת'' ללא ה''א. אין זאת כי אחת משתי אפשרויות: או שהתנ''ך לא כל כך מזמן. או שהאקדמיה עתיקה הרבה יותר ממה שסברתי. ועתה מעט רצינות: אם אתה רוצה שאני אבין את מה שאתה אומר, כתוב לפי הכללים. לא תכתוב לפי הכללים (ואינך סובל מלקות כלשהי כגון דיסלקציה, דיסגרפיה וכיו''ב) אחשוב עליך אחת משתיים: או שאינך יודע עברית. או שעיקש אתה, לא עקשן, עיקש. מלשון ''דור עיקש ופתלתול'' ואז כמובן לא אתייחס אליך ברצינות שאתה מבקש. והרי אינך בא לכאן כדי שיידו בך אבנים. זהו, תם שיעור חינוך. | |||
_new_ |
סלח נא לי מר רבינוביץ' | |||
|
|||
האיש חזי סובל מלקויות קשות הרבה יותר מאשר דיסלקציה או דיסגרפיה: מגלומניה מדעית (הוא חושב שהוא גילה תגלית מדעית היסטורית וחשובה) שנאת נשים קשה תסביכי נחיתות אנט בטובך אל תציק לו!! | |||
_new_ |
אני שונא צביעות | |||
|
|||
אנסה להסביר לך: 1- לפי רמת הכתיבה של ''יובל רבינוביץ'' בטור זה (בנושא השפה) אני מאמין שמי שכתב את הדברים, זאת אשתו (בשמו) ולא יובל עצמו. 2- כבר אמרתי ואני חוזר על זה. אני לא שונא נשים. אני שונא נשים טפשות. עוד יותר אני שונא נשים טפשות שדוסות גברים, בגלל עורמתן. אתה אחד מהגברים שנדרסים ע''י נשים. אני שונא צביעות. גם צביעות של שמאלנים כמוך, וגם צביעות של נשים טפשות. | |||
_new_ |
נשים טפשות הן ערמומיות? | |||
|
|||
לא ידעתי שאתה חושב שיש נשים שאינן טפשות. אנא פרט. | |||
_new_ |
נשים טפשות הן ערמומיות? | |||
|
|||
להוכחה: השועל הינו יותר טפש מנשים, אבל ערמומיותו של השועל, היא סמל לערמומיות. בודאי שיש נשים חכמות. הן מיעוט שבמיעוט. רק בזכותן של אותן נשים חכמות, זוכות כל הנשים לספק המפוקפק כי נשים שוות לגברים באינטלגנציה. זו אחת הטענות הצבועות של הנשים. אני חוזר ואומר, אני שונא צביעות. | |||
_new_ |
נשים טפשות הן ערמומיות? | |||
|
|||
יותר מכל אתה שונא את עצמך. תפסיק להיות צבוע. | |||
_new_ |
ספק מפוקפק אם יש סימן לאינטליגנציה בהודעה שמעלי | |||
|
|||
זה כמו ההוכחה הבאה למה חזי חייב להאמין בקיום האל: ידוע מהתנך שהאל קיים. חזי בברור יותר טיפש ממי שכתב את התנך. חזי חייב להאמין לכל מה שמישהו יותר חכם ממנו אומר. לכן חזי חייב להאמין שיש אלוהים. מקווה שהבנת את האנלוגיה. לגבי הנושא של הכתיבה: אתה טוען ''שאמרתה'' ו''כתבתה'' זה לא חידוש אלא מימים ימימה, אלפיים שנות וכו'. אבל ידוע שמאז כתיבת התנך כותבים אמרת וכתבת בלשון זכר. זה לא סתירה? אחר כך אמרת שבתנך כתוב ''כל'' והיום כותבים ''כול''. מי כותב ''כול'' חוץ מילדים שלא יכולים לקרוא בלי ניקוד? אפילו אם כן שינו את כתיבת כמה מילים מאז כתיבת התנך איך זה קשור לטענה שלך ש''אמרתה'' ו''כתבתה'' הן מילים מותרות מימים ימימה? אז אתה כן מחדש או לא? בקיצור הסכמה של הטיעונים שלך היא כזאת: • אני לא מחדש – זה כתיב עתיק. • אני כן מחדש – אפילו את המילה ''כל'' החליפו ל''כול'' (?). בקשר לשנאת הצביעות, מה הקשר בכלל? | |||
_new_ |
על עורמתן של נשים | |||
|
|||
גבר ואישה מעורבים בתאונת דרכים נוראית. שתי המכוניות הרוסות לגמרי ולמרבה הפלא אף אחד מהם לא נפגע! לאחר ששניהם יוצאים בזחילה מהמכוניות אומרת האישה: ''אתה גבר.. זה מעניין... ואני אישה... תראה את המכוניות שלנו! לא יאומן, הן ממש הרוסות - ואנחנו בכלל לא פגועים זה בטח סימן ''מלמעלה'' שאנחנו צריכים להישאר ידידים ולחיות ביחד בשלווה עד סוף ימי חיינו!'' הגבר הרגיש קצת נבוך ואמר: ''נכון זה באמת סימן ''מלמעלה'', אני מסכים לגמרי!'' אומרת האישה: ''תראה, הנה עוד נס! המכוניות הרוסות לגמרי אבל בכל זאת נשאר לי בקבוק יין שלם!! זה בטח סימן מלמעלה. מישהו רוצה שנשתה אותו ונחגוג את מזלנו!'' היא מושיטה את הבקבוק לגבר, הוא מהנהן בראשו, פותח את הבקבוק, שותה חצי ומחזיר לאישה. האישה לוקחת את הבקבוק, סוגרת אותו מהר, ומחזירה לגבר. שואל הגבר: ''את לא שותה?'' משיבה האישה: ''לא, נראה לי שאני פשוט אחכה למשטרה!'' | |||
_new_ |
חזי - אני לא מאמינה | |||
|
|||
שאתה קיים באמת. ואם אתה קיים , אני תוהה מה היה הצורך להמציא אותך... תגיד אתה שכבתה פעם עם אישה? או עם גבר? כתבתי שכבתה ולא שכבת כדי שלא תעלב... | |||
_new_ |
ציפי, ברוכה הבאה לפורום | |||
|
|||
א- מה זה קשור לענין ? לספק את סקרנותך, שכבתי עם עשרות נשים. ב- ציפי, את יכלה להסביר את העובדה, שאף אישה לא משתתפת בדיונים כאן ? ג- אם תבדקי, תראי תגובות כאן של נשים, רובן קללות, בנושאים שנוגעים לרמיסת הגברים ולא בנושאים אחרים. ד- אולי לשם שינוי, תשתתפי לפחות גם את בדיונים ? ה- אני פעיל בפורום כחודשיים, ועדיין לא נתקלתי באף בחורה נבונה. | |||
_new_ |
על עורמתן של נשים | |||
|
|||
מה הסיפור הזה בא להגיד בכלל? קודם כל אתה המצאת אותו ולכן הוא די שקול להוכחה שלך עם השועל. דבר שני דווקא האישה מופיעה כיצור הרבה יותר חכם מהגבר, שחושב, מה לעשות, עם מה שמתנתדנד לו בין הרגליים במקום עם השכל. אני חושב שהסיפור הזה מוכיח שגברים הם יצורים פרימיטיביים שקל לתמרן אותם. זה גם המסר שיוצא מהרבה אופרות סבון. בקיצור אולי תענה על השאלות ששאלתי אותך, ותפסיק לנסות להסיט את הדיון לנושאים אחרים. להזכירך – אני שאלתי על החידושים שלך או של האקדמיה או של התנך בשפה העברית ואתה ענית עם סיפור די טפשי על למה נשים הן ערמומיות. | |||
_new_ |
חזי הנכבד | |||
|
|||
אני חלוק על יובל רבינוביץ' בהרבה דברים, אבל נדמה לי שאני אסכים איתו שאתה אחד היצורים המוזרים ביותר שנקלעו לפורום ארץ הצבי אי פעם.. אתה עושה שרות דוב לכל עניין שאתה מנסה לעסוק בו - האידיאולוגיה של הימין , שנאת הנשים , תיקון הלשון העברית, שיפור החינוך, או המהפכה במדעי הפיזיקה... אני מבטיח להשתדל , בכל מאודי , לא לענות לך יותר. מי יתן ויקויים בי הפסוק: ''אל תען כסיל כאיוולתו פן תדמה לו גם אתה'' - פירשו חכמים - כאשר הכל יודעים שהוא כסיל. | |||
_new_ |
רמי, היית מאמין | |||
|
|||
שאנחנו נהיה פעם בדעה אחת? טוב שיש נושא אחד לפחות בו שוררת בינינו הסכמה. האם זה לא ה''קוקו'' שהיו לו ספקות לגבי נכונות משפט פיתגורס? | |||
_new_ |
רמי, היית מאמין | |||
|
|||
לא, במקרה זה מישהו אחר. | |||
_new_ |
חזי הנכבד | |||
|
|||
סתם מתוך סקרנות -מה בדיוק החידוש הפיזיקלי שמר חזי חידש? | |||
_new_ |
אלכס | |||
|
|||
הוא טוען שגלכסיות נוצרות מחורים שחורים שפולטים מסה כמו ממטרה בגינה.. חבל שתתעמק בזה | |||
_new_ |
יועזר, האם אתה מאובן ? | |||
|
|||
בתנ''ך כתבו ''כל'' ולא ''כול''. מדוע האקדמיה ללשון החליטה שצריך לכתוב ''כול'' ? יועזר, לפי רמת הטענות שלך, לא מזיז לי מה תחשוב עלי. מה שאני חושב עליך, שאתה מאובן, אשר לא רוצה שפה חיה ומשתנה בהתאם לצורך. אם אתה מעדיף כתיבת ''את'' ואתה מבין שהתכוונתי ''אתה'' ולא ''את'' אז באמת מובן לי מדוע עד עכשיו לא הבנתה במה מדובר. אוי לעם ישראל ממחנכים כמוך. | |||
_new_ |
יועזר, האם אתה מאובן ? | |||
|
|||
1. כן. אני מאובן. 2. חבל שלא אכפת לך מה אחשוב עליך. עושה רושם שאט אט נגמרים כל החושבים עליך טובות באתר הזה. 3. אינני מחנך, כך שעם ישראל ניצל ממחנכים כמוני. 4. אתה אדם חצוף. | |||
_new_ |
ליועזר | |||
|
|||
אולי: 'על אפכה ועל חמתכה'? דווקא נראה לי... | |||
_new_ |
אליפז | |||
|
|||
אם מבני תימן אתה, כי אז אינך זקוק לשום עזרה בענייני השפה העברית. היא צריכה להיות שגורה בפיך ומשתרבטת מקולמוסך כדבר טבעי. | |||
_new_ |
קוראת הארץ | |||
|
|||
כאמר, אוויל, חיפוש פשוט בתנ''ך, ובמשנה תורה (http://www.mechon-mamre.org/searchfh.htm) שנכתבו *לפני* התנועה הפמיניסטית, ו*לפני* האקדמיה ללשון, אבל אחרי הוד טפשוטו, יגלה לך עשרות מופעים של הפועל אמרת כשהוא מתיחס לזכר (למשל ''ויאמר, משה, שש-מאות אלף רגלי, העם אשר אנכי בקרבו; ואתה אמרת, בשר אתן להם, ואכלו, חדש ימים.'' במדבר י''א 21) ואף לא פעם אחת את הגועל נפש שהמצאת ''אמרתה''. אותו הדבר עם הלכת (''ויאמרו אליו איש אפרים, מה-הדבר הזה עשית לנו, לבלתי קראות לנו, כי הלכת להלחם במדין; ויריבון אתו, בחזקה.'' שופטים ח 1), ואף פעם לא ''הלכתה''.אותו הדבר עם שאר הפעלים שהמצאת לנו. | |||
_new_ |
חזי חביבי, מה שאני שכחתי בעברית | |||
|
|||
אתה בחיים לא תלמד. אז אנא. | |||
_new_ |
לחיוך | |||
|
|||
שאלה: אם פרס הוא שמאל אז מה שרון? תשובה: אקסטרה-לארג´ | |||
_new_ |
טרול | |||
|
|||
פעם ראשונה אני בפורום מכובד זה, ודי מהר נתקלתי בטרול המקומי. מהו טרול? באינטרנט, טרול הוא אדם אשר הנאתו היא לזרוע מחלוקות ברשת. הוא (ובד''כ זה הוא..) מנסה להתחיל ויכוחים ולעצבן אנשים. טרולים רואים במערכת האינטרנט מקום מושלם למשחקיהם המוזרים. בשבילם, גולשים אחרים הם לא ממש אנושיים אלא סוג של סטייה דיגיטלית. טרולים אדישים לחלוטין לביקורת (בונה או לא בונה). לא ניתן לשאת ולתת איתם; לא ניתן לגרום להם להרגיש אשמה או רחמים; לא ניתן לדבר אליהם בהגיון. הם פשוט לא מסוגלים להרגיש חרטה. מסיבה מסויימת, טרולים לא מרגישים שהם כפופים לחוקי הנימוס או לאחריות החברתית. ייתכן שקשה לתפוס את זה. אתם בוודאי חושבים ''בטוח שיש משהו שאני יכול לרשום כדי לשנות את הגישה שלו.'', אך טרול אמיתי לא ישתנה ע''י מילים בלבד. חלק מהאנשים - בעיקר אלו שגולשים ברשת כבר שנים - לא מתעצבנים מטרולים ומתייחסים אליהם כאל תופעה בלתי נמנעת של שימוש ברשת. כמו שאומר הפתגם ''לא ניתן לעשות פיקניק בלי נמלים''. היה נחמד אם כולם היו מתייחסים כך לתופעה, אבל העובדה העצובה היא שטרולים כן מעצבנים אנשים. גולשים קבועים עלולים לעזוב פורום בגלל ויכוחים שטרולים פותחים, ואורבים (אנשים שקוראים אבל לא כותבים) עלולים להחליט שהם לא רוצים לחשוף את עצמם להצקה ולכן לא ירשמו לעולם. עוד בעיה היא, שהרגשות השליליים שהטרולים יוצרים, גולשים גם לדיונים אחרים. אנשים חביבים בד''כ, עלולים להפוך מרירים לאחר קריאה של ויכוח בין טרול וקורבנותיו וזה עלול להרעיל יחסים בין גולשים שהסתדרו מצויין אחד עם השני עד אותו רגע. לסיום, טרולים יוצרים סביבה פרנואידית, כך שביקורת אקראית של גולש חדש, עלולה לעורר תגובה אכזרית ולא הולמת. האינטרנט הוא מקום נפלא אשר שובר מחסומים ומעלים דיעות מוקדמות. טרולים מאיימים על ההנאה המתמשכת שלנו מהמקור הנהדר הזה של רעיונות. מה ניתן לעשות בקשר לטרולים? כאשר אתם חושדים שמישהו הוא טרול, אתם יכולים לנסות להגיב בצורה מנוסמת ורגועה כדי לבדוק אם זה סתם מישהו במצב רוח רע. לעומת זאת, אם אותו אדם מתעקש להתנהג בגסות, ונראה שהוא נהנה מלגרום אי נעימות, הצורה היעילה היחידה להתמודד איתו היא זאת: להגביל את תגובותיכם לאזהרת גולשים אחרים לא להגיב לטרולים. אם תנסו לדבר איתו בהגיון, הוא ניצח. אם תעליבו אותו, הוא ניצח. אם תצעקו עליו, הוא ניצח. הדבר היחיד שטרול לא יכול לסבול, זו התעלמות. למה הם עושים זאת? גולשים רגילים יודעים כמה כיף זה כאשר מישהו מגיב למה שהם כתבו. זה מפגש מוחות, ריגוש אינטלקטואלי, אבל זו גם הכרה בערך של כותב ההודעה - וזה יכול להיות פרס רגשי מספק ביותר. טרולים רוצים תשומת לב, ולא אכפת להם אם היא חיובית או שלילית. הם רואים את האינרטנט כמראה בה הם יכולים לבהות באקסטזה נרקסיסטית. לכן חשובה תגובה בה נותנים לטרול לדעת שיודעים מה הוא, ושלא מתכוונים להגרר לתחביב המוזר והמעוות שלו. האינטרנט הוא אוסף מוזר של חומרים רציניים ושטותיים כאחד. בגלל שזה כל כך פתוח, חייבות להיות בעיות. אני חושב שנוכל להנות מזה בצורה הטובה ביותר אם נתמודד אם כל הדברים הרעים שעושים הטרולים בחיוך עקום ומשיכת כתפיים | |||
_new_ |
טרול | |||
|
|||
האם אתה יכול להפנות אותי בקישור לעוד טרול בפורום אחר? | |||
_new_ |
טרול | |||
|
|||
לק''י אני לא גולש בשום פורום חוץ מהפורום הזה. אבל ההגדרה של טרול מוצאת חן בעיני. רק מה? אני לא בטוח שזו ההגדרה של חזי. בפיזיקה אני לא מתמצא כך שלא אביע דעה. לשון גם היא יננה מן הצדדים החזקים שלי. אז שוב אין לי דעה. נשים? גם כן לא הצד שלי. אז מה נשאר? שום דבר. אבל, אני קורא ושם בצד. אולי פעם יהיה לזה שימוש במיוחד בבדיחות. אליצור | |||
_new_ |
אני מציע לך לעקוב אחרי תגובות שלי | |||
|
|||
אתה כותב ''פעם ראשונה אני בפורום מכובד זה, ודי מהר נתקלתי בטרול המקומי. מהו טרול? באינטרנט, טרול הוא אדם אשר הנאתו היא לזרוע מחלוקות ברשת. הוא (ובד''כ זה הוא..) מנסה להתחיל ויכוחים ולעצבן אנשים.'' אתה טועה בגדול. אני שונה מהאחרים. אני אוהב רק דבר אחד, לחשוף צביעות. אני חוזר, אני אוהב לחשוף צביעות. מה לעשות, שאנשים לא אוהבים שהצביעות שלהם נחשפת... | |||
_new_ |
לעולם לא נשכח ש''יחד'' היא 'יעד' | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |