פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הזדמנות שהוחמצה - בדיחת השבוע, 9 לדצמבר
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 9:49)


בעיתון התפרסם שהמיפלגה העומדת לקום ביוזמתו של ביילין על חורבות מרץ, החליטה לבחור בשם ''יחד'' במקום ''יעד''. הסיבה היא, כפי שהוסבר בעיתון, היא שהמשמעות של ''יעד'' ברוסית היא רעל וברומנית גיהנום.
זו החמצה בקנה מידה היסטורי - בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל (ואולי בעולם כולו) שם של מיפלגה שיקף את המסר האמיתי שלה לציבור הבוחרים, והם החליטו לוותר על זה. כמה חבל.
אפילו המערך (הגילגול הקודם של מיפלגת העבודה למי שלא זוכר) כשבחר בשם ''אמת'' (ראשי תיבות של ''אתם משקרים תמיד'') לא הצליח לקלוע כל כך טוב למטרה.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות
מושה (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 11:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהצחוק.
אלוהים, מאיפה חוש ההומור השנון והמופלא הזה, אמאלה, תחזיקו
חה חה חה ח הח ה, כבר כואבת לי הבטן, ישראל, איפה למדת להתבדח כל כך יפה, יש בית ספר שמלמדים את זה שמה באמריקה?
הו הו הו חה חה חה היהיהיהיהי אוי אוי אוי,
תנו לי מים, אני לא יכול יותר, אוויי , חהח הח ה, הוהוהוהו היהיהוהאה הוהא, תכף אני אתעלף.
כזו רעננות סובטילית, אפילו קישון צריך להתחבא מתחת לאדמה ,
איפה הממחטה, הדמעות, אני לא רואה כלום, הוהוהוהוה, האהאהאהאה, היהיהי חהחהחהחה
_new_ הוספת תגובה



למוסא
משה (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 12:51)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשמאלנים אין חוש הומור.
_new_ הוספת תגובה



לנבי מוסא
שלום איתן (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 12:58)
בתשובה למשה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם למתנחלים אין
_new_ הוספת תגובה



למתנחלים יש קילשון במקום חוש הומור
עמיש (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 8:31)
בתשובה לשלום איתן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות
חזי (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 13:04)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מושה,
אתה כותב
''
חה חה חה חה תחזיקו אותי שאני לא ימות ''

בעברית אומרים ''אני אמות'' אבל ''הוא ימות''.
_new_ הוספת תגובה



שב בשקט
סתם אחד (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 14:34)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמי שכותב כל כך הרבה טעויות כתיב, ועוד מנסה להסביר שהן לא טעויות אלא ''חידושים'', איבדת את הזכות לתקן ''חידושים'' של אחרים, אם לך מותר ל''חדש'', לכולם מותר, אם אחרים אסור, גם לך אסור.
_new_ הוספת תגובה



עד איפה מגיעה הטפשות...
חזי (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 15:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הבנתה במה מדובר,
אז ''החידוש'' הוא דוקא של האקדמיה ללשון, שאחרי אלפיים שנות, מחדשת לנו שאסור לכתוב ''אמרתה''.

אני לא מחדש שום דבר. אני ממשיך לכתוב כמו שכתבתי עד עכשיו, ''אהבתה'' קראתה'' ''כתבתה''.

אז אתה, בחוצפתך, מגן על מי שמבזה את השפה העברית וכותב
שגיאה אשר אין עליה כל ויכוח ''שאני לא ימות''...

לזה אתה קורא ''חידושים של אחרים''...
_new_ הוספת תגובה



''גם אוויל מחריש, חכם יחשב''
קורא הארץ (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 17:07)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די! די כבר עם ה''הבנתה'' וה''אמרתה'' הזה! זה לא עברית.

אני לא מגן על משה, אני תוקף אותך. אתה מבזה את השפה העברית (ולא רק את השפה העברית) יותר מכל משה, משום שאתה טועה, מטעה ומסרב להודות בטעותך, למרות שהעמידו אותך מולה כבר יותר מחמישים פעם. זה מזכיר לי איזה גלקסיות ספירליות. זה מזכיר לי איזה ''גן יהודי''. זה מזכיר לי שהנשים נחותות. המנהג הזה שלך הוא בזוי. ההתנשאות שלך, כלפי כל מי שהעמיד אותך על אחת מטעויותך, כלל לא במקום.

יצא לי לשמוע על מעט אנשים עקשנים כמוך. יצא לי לשמוע על מעט אנשים טפשים כמוך. יצא לשמוע על מעט אנשים בעלי ביטחון עצמי רב כשלך. יצא לי לשמוע על מעט אנשים שבטחונם העצמי כל כך לא מוצדק. יצא לי לשמוע על מעט אנשים בעלי חוסר יושר אינטלקטואלי רב כשלך. למעשה, אתה דובר העברית הראשון שעונה על כל המאפיינים האלה בצורה כל כך חדה. ברכותיי.
_new_ הוספת תגובה



מתי יצא לך להשתמש במילה אהבת?
המחפש (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 19:14)
בתשובה לקורא הארץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והכי מצחיק זה שהוא חושב שהוא מבין בכל נושא בעולם.
חזי אתה יכול בבקשה להביא ציטוט או מספר ציטוטים מהתנך או מהגמרא או משנה בו כותבים אמרת עם ה' בסוף? או שגם הם חידשו?
_new_ הוספת תגובה



קוראת הארץ
חזי (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 0:23)
בתשובה לקורא הארץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול להבין שאת חלק מהתנועה הפמיניסטית, הכל-יכולה.

אגב, התכוונת את בלשון נקבה.
איך את היית מבדילה בכוונתי אם הייתי כותב ''את'' במקום ''אתה'' ?

האם את, בחוכמתך הרבה, יכולה לענות לי מה אחוז הנשים באקדמיה ללשון, שאפשר להן להעביר החלטה כל כך מטומטמת ?

על אפך ועל חמתך (בלשון נקבה) אמשיך לכתוב כמו שכתבתי עד עכשיו.
_new_ הוספת תגובה



לחזי
יועזר (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 9:37)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז איך אתה תכתוב, עפ''י חידושיך, ''על אפך ועל חמתך'' בלשון זכר? האם תוסיף ה''א, שאותה כבר ייחדת בעבר לציון נקבה?
_new_ הוספת תגובה



יועזר
חזי (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 11:00)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- זה לא חידוש שלי.
ב- כנראה שלא הבנתה במה מדובר.
ג- מדובר רק במקרים שנוספת ה
כמו במשפט הקודם ''הבנתה'' ולא ''הבנת'' כפי שדורשת האקדמיה ללשון,
בהשפעת התנועה הפמיניסטית.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו בלבלת אותי
יועזר (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 14:50)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא חידוש שלך, של מי כן?
מה פירוש נוספת ה''א? מה, היא באה מעצמה? ואני סבור היייתי שאתה מוסיף אותה. טוב שאצלי הה''א מחכה בסבלנות עד שאשים אותה במקומה.
האם האקדמיה דורשת ממך להוסיף ה''א במילים אמרת, הבנת וכיו''ב?
האם האקדמיה ללשון דורשת ממך לכתוב עפ''י כללי העברית? מה לא בסדר בזה?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא צריך להתבלבל
חזי (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 16:14)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר בכתיבה כמו בשמיעה.
זה נוהג נפוץ מימים ימימה.
אין פה כל חידוש.

החידוש היחיד הוא טענת האקדמיה ללשון, בהשפעת התנועה הפמיניסטית,
שאסור לכתוב ''אמרתה'' אלא ''אמרת'',
כדי למנוע הבחנה בין זכר לנקבה.

זה כל הסיפור...
_new_ הוספת תגובה



אתה לא צריך להתבלבל
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 16:44)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון שמעדובאר בעכתיוואה כמו בעשמיאה או בקתיווה כמו בשמיאה?
_new_ הוספת תגובה



יובל, צר לי שאתה לועג לעצמך...
חזי (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 17:58)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל, צר לי שאתה לועג לעצמך...
_new_ הוספת תגובה



סלח נא לבורותי
יועזר (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 18:50)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האקדמיה אוסרת להוסיף ה''א? ואני לתומי סברתי כי כבר בתנ''ך כתבו ''אמרת'' ללא ה''א. אין זאת כי אחת משתי אפשרויות: או שהתנ''ך לא כל כך מזמן. או שהאקדמיה עתיקה הרבה יותר ממה שסברתי.
ועתה מעט רצינות: אם אתה רוצה שאני אבין את מה שאתה אומר, כתוב לפי הכללים. לא תכתוב לפי הכללים (ואינך סובל מלקות כלשהי כגון דיסלקציה, דיסגרפיה וכיו''ב) אחשוב עליך אחת משתיים: או שאינך יודע עברית. או שעיקש אתה, לא עקשן, עיקש. מלשון ''דור עיקש ופתלתול'' ואז כמובן לא אתייחס אליך ברצינות שאתה מבקש. והרי אינך בא לכאן כדי שיידו בך אבנים. זהו, תם שיעור חינוך.
_new_ הוספת תגובה



סלח נא לי מר רבינוביץ'
רמי נוידרפר (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 19:00)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש חזי סובל מלקויות קשות הרבה יותר מאשר דיסלקציה או דיסגרפיה:
מגלומניה מדעית (הוא חושב שהוא גילה תגלית מדעית היסטורית וחשובה)
שנאת נשים קשה
תסביכי נחיתות

אנט בטובך אל תציק לו!!
_new_ הוספת תגובה



אני שונא צביעות
חזי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 8:33)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנסה להסביר לך:

1- לפי רמת הכתיבה של ''יובל רבינוביץ'' בטור זה (בנושא השפה)
אני מאמין שמי שכתב את הדברים, זאת אשתו (בשמו) ולא יובל עצמו.

2- כבר אמרתי ואני חוזר על זה. אני לא שונא נשים.
אני שונא נשים טפשות.
עוד יותר אני שונא נשים טפשות שדוסות גברים, בגלל עורמתן.
אתה אחד מהגברים שנדרסים ע''י נשים.

אני שונא צביעות. גם צביעות של שמאלנים כמוך,
וגם צביעות של נשים טפשות.
_new_ הוספת תגובה



נשים טפשות הן ערמומיות?
המחפש (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 11:10)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעתי שאתה חושב שיש נשים שאינן טפשות. אנא פרט.
_new_ הוספת תגובה



נשים טפשות הן ערמומיות?
חזי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 12:08)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להוכחה:
השועל הינו יותר טפש מנשים,
אבל ערמומיותו של השועל, היא סמל לערמומיות.

בודאי שיש נשים חכמות.
הן מיעוט שבמיעוט.
רק בזכותן של אותן נשים חכמות, זוכות כל הנשים לספק המפוקפק כי נשים שוות לגברים באינטלגנציה.
זו אחת הטענות הצבועות של הנשים.

אני חוזר ואומר, אני שונא צביעות.
_new_ הוספת תגובה



נשים טפשות הן ערמומיות?
זיוה און (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 12:34)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר מכל אתה שונא את עצמך.
תפסיק להיות צבוע.
_new_ הוספת תגובה



ספק מפוקפק אם יש סימן לאינטליגנציה בהודעה שמעלי
המחפש (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 13:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כמו ההוכחה הבאה למה חזי חייב להאמין בקיום האל:

ידוע מהתנך שהאל קיים. חזי בברור יותר טיפש ממי שכתב את התנך. חזי חייב להאמין לכל מה שמישהו יותר חכם ממנו אומר. לכן חזי חייב להאמין שיש אלוהים.

מקווה שהבנת את האנלוגיה.

לגבי הנושא של הכתיבה: אתה טוען ''שאמרתה'' ו''כתבתה'' זה לא חידוש אלא מימים ימימה, אלפיים שנות וכו'. אבל ידוע שמאז כתיבת התנך כותבים אמרת וכתבת בלשון זכר. זה לא סתירה?
אחר כך אמרת שבתנך כתוב ''כל'' והיום כותבים ''כול''. מי כותב ''כול'' חוץ מילדים שלא יכולים לקרוא בלי ניקוד?
אפילו אם כן שינו את כתיבת כמה מילים מאז כתיבת התנך איך זה קשור לטענה שלך ש''אמרתה'' ו''כתבתה'' הן מילים מותרות מימים ימימה? אז אתה כן מחדש או לא?

בקיצור הסכמה של הטיעונים שלך היא כזאת:
• אני לא מחדש – זה כתיב עתיק.
• אני כן מחדש – אפילו את המילה ''כל'' החליפו ל''כול'' (?).

בקשר לשנאת הצביעות, מה הקשר בכלל?
_new_ הוספת תגובה



על עורמתן של נשים
חזי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 16:09)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גבר ואישה מעורבים בתאונת דרכים נוראית.
שתי המכוניות הרוסות לגמרי ולמרבה הפלא אף אחד מהם לא נפגע!
לאחר ששניהם יוצאים בזחילה מהמכוניות אומרת האישה:
''אתה גבר.. זה מעניין... ואני אישה... תראה את המכוניות שלנו!
לא יאומן, הן ממש הרוסות - ואנחנו בכלל לא פגועים
זה בטח סימן ''מלמעלה'' שאנחנו צריכים להישאר ידידים
ולחיות ביחד בשלווה עד סוף ימי חיינו!''
הגבר הרגיש קצת נבוך ואמר: ''נכון זה באמת סימן ''מלמעלה'',
אני מסכים לגמרי!''
אומרת האישה: ''תראה, הנה עוד נס! המכוניות הרוסות לגמרי
אבל בכל זאת נשאר לי בקבוק יין שלם!! זה בטח סימן מלמעלה.
מישהו רוצה שנשתה אותו ונחגוג את מזלנו!''
היא מושיטה את הבקבוק לגבר, הוא מהנהן בראשו, פותח את
הבקבוק, שותה חצי ומחזיר לאישה.
האישה לוקחת את הבקבוק, סוגרת אותו מהר, ומחזירה לגבר.
שואל הגבר: ''את לא שותה?''
משיבה האישה: ''לא, נראה לי שאני פשוט אחכה למשטרה!''
_new_ הוספת תגובה



חזי - אני לא מאמינה
ציפי יזרנצקי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 16:26)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה קיים באמת. ואם אתה קיים , אני תוהה מה היה הצורך להמציא אותך...

תגיד אתה שכבתה פעם עם אישה? או עם גבר?

כתבתי שכבתה ולא שכבת כדי שלא תעלב...
_new_ הוספת תגובה



ציפי, ברוכה הבאה לפורום
חזי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 17:08)
בתשובה לציפי יזרנצקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- מה זה קשור לענין ? לספק את סקרנותך, שכבתי עם עשרות נשים.

ב- ציפי, את יכלה להסביר את העובדה, שאף אישה לא משתתפת בדיונים כאן ?

ג- אם תבדקי, תראי תגובות כאן של נשים, רובן קללות, בנושאים שנוגעים לרמיסת הגברים ולא בנושאים אחרים.

ד- אולי לשם שינוי, תשתתפי לפחות גם את בדיונים ?

ה- אני פעיל בפורום כחודשיים, ועדיין לא נתקלתי באף בחורה נבונה.
_new_ הוספת תגובה



על עורמתן של נשים
המחפש (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 19:13)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הסיפור הזה בא להגיד בכלל? קודם כל אתה המצאת אותו ולכן הוא די שקול להוכחה שלך עם השועל. דבר שני דווקא האישה מופיעה כיצור הרבה יותר חכם מהגבר, שחושב, מה לעשות, עם מה שמתנתדנד לו בין הרגליים במקום עם השכל. אני חושב שהסיפור הזה מוכיח שגברים הם יצורים פרימיטיביים שקל לתמרן אותם. זה גם המסר שיוצא מהרבה אופרות סבון. בקיצור אולי תענה על השאלות ששאלתי אותך, ותפסיק לנסות להסיט את הדיון לנושאים אחרים. להזכירך – אני שאלתי על החידושים שלך או של האקדמיה או של התנך בשפה העברית ואתה ענית עם סיפור די טפשי על למה נשים הן ערמומיות.
_new_ הוספת תגובה



חזי הנכבד
רמי נוידרפר (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 11:57)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חלוק על יובל רבינוביץ' בהרבה דברים, אבל נדמה לי שאני אסכים איתו שאתה אחד היצורים המוזרים ביותר שנקלעו לפורום ארץ הצבי אי פעם..

אתה עושה שרות דוב לכל עניין שאתה מנסה לעסוק בו - האידיאולוגיה של הימין , שנאת הנשים , תיקון הלשון העברית, שיפור החינוך, או המהפכה במדעי הפיזיקה...

אני מבטיח להשתדל , בכל מאודי , לא לענות לך יותר.

מי יתן ויקויים בי הפסוק: ''אל תען כסיל כאיוולתו פן תדמה לו גם אתה'' - פירשו חכמים - כאשר הכל יודעים שהוא כסיל.
_new_ הוספת תגובה



רמי, היית מאמין
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 19:57)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאנחנו נהיה פעם בדעה אחת? טוב שיש נושא אחד לפחות בו שוררת בינינו הסכמה.

האם זה לא ה''קוקו'' שהיו לו ספקות לגבי נכונות משפט פיתגורס?
_new_ הוספת תגובה



רמי, היית מאמין
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 23:36)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, במקרה זה מישהו אחר.
_new_ הוספת תגובה



חזי הנכבד
אלכס (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 21:52)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם מתוך סקרנות -מה בדיוק החידוש הפיזיקלי שמר חזי חידש?
_new_ הוספת תגובה



אלכס
רמי נוידרפר (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 22:06)
בתשובה לאלכס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא טוען שגלכסיות נוצרות מחורים שחורים שפולטים מסה כמו ממטרה בגינה..
חבל שתתעמק בזה
_new_ הוספת תגובה



יועזר, האם אתה מאובן ?
חזי (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 8:22)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתנ''ך כתבו ''כל'' ולא ''כול''.
מדוע האקדמיה ללשון החליטה שצריך לכתוב ''כול'' ?

יועזר, לפי רמת הטענות שלך, לא מזיז לי מה תחשוב עלי.

מה שאני חושב עליך, שאתה מאובן, אשר לא רוצה שפה חיה ומשתנה בהתאם לצורך.

אם אתה מעדיף כתיבת ''את'' ואתה מבין שהתכוונתי ''אתה'' ולא ''את''
אז באמת מובן לי מדוע עד עכשיו לא הבנתה במה מדובר.

אוי לעם ישראל ממחנכים כמוך.
_new_ הוספת תגובה



יועזר, האם אתה מאובן ?
יועזר (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 8:56)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. כן. אני מאובן.
2. חבל שלא אכפת לך מה אחשוב עליך. עושה רושם שאט אט נגמרים כל החושבים עליך טובות באתר הזה.
3. אינני מחנך, כך שעם ישראל ניצל ממחנכים כמוני.
4. אתה אדם חצוף.
_new_ הוספת תגובה



ליועזר
אליפז התימני (יום שישי, 12/12/2003 שעה 9:19)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי: 'על אפכה ועל חמתכה'?
דווקא נראה לי...
_new_ הוספת תגובה



אליפז
יועזר (יום שישי, 12/12/2003 שעה 10:56)
בתשובה לאליפז התימני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מבני תימן אתה, כי אז אינך זקוק לשום עזרה בענייני השפה העברית. היא צריכה להיות שגורה בפיך ומשתרבטת מקולמוסך כדבר טבעי.
_new_ הוספת תגובה



קוראת הארץ
קוראת הארץ (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 18:58)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאמר, אוויל, חיפוש פשוט בתנ''ך, ובמשנה תורה (http://www.mechon-mamre.org/searchfh.htm) שנכתבו *לפני* התנועה הפמיניסטית, ו*לפני* האקדמיה ללשון, אבל אחרי הוד טפשוטו, יגלה לך עשרות מופעים של הפועל אמרת כשהוא מתיחס לזכר (למשל ''ויאמר, משה, שש-מאות אלף רגלי, העם אשר אנכי בקרבו; ואתה אמרת, בשר אתן להם, ואכלו, חדש ימים.'' במדבר י''א 21) ואף לא פעם אחת את הגועל נפש שהמצאת ''אמרתה''. אותו הדבר עם הלכת (''ויאמרו אליו איש אפרים, מה-הדבר הזה עשית לנו, לבלתי קראות לנו, כי הלכת להלחם במדין; ויריבון אתו, בחזקה.'' שופטים ח 1), ואף פעם לא ''הלכתה''.אותו הדבר עם שאר הפעלים שהמצאת לנו.
_new_ הוספת תגובה



חזי חביבי, מה שאני שכחתי בעברית
מושה (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 21:31)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בחיים לא תלמד.
אז אנא.
_new_ הוספת תגובה



לחיוך
חזי (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 0:58)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלה:
אם פרס הוא שמאל אז מה שרון?

תשובה:
אקסטרה-לארג´
_new_ הוספת תגובה



טרול
פומפה (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 1:44)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם ראשונה אני בפורום מכובד זה, ודי מהר נתקלתי בטרול המקומי. מהו טרול?
באינטרנט, טרול הוא אדם אשר הנאתו היא לזרוע מחלוקות ברשת. הוא (ובד''כ זה הוא..) מנסה להתחיל ויכוחים ולעצבן אנשים.
טרולים רואים במערכת האינטרנט מקום מושלם למשחקיהם המוזרים. בשבילם, גולשים אחרים הם לא ממש אנושיים אלא סוג של סטייה דיגיטלית.
טרולים אדישים לחלוטין לביקורת (בונה או לא בונה). לא ניתן לשאת ולתת איתם; לא ניתן לגרום להם להרגיש אשמה או רחמים; לא ניתן לדבר אליהם בהגיון. הם פשוט לא מסוגלים להרגיש חרטה. מסיבה מסויימת, טרולים לא מרגישים שהם כפופים לחוקי הנימוס או לאחריות החברתית.
ייתכן שקשה לתפוס את זה. אתם בוודאי חושבים ''בטוח שיש משהו שאני יכול לרשום כדי לשנות את הגישה שלו.'', אך טרול אמיתי לא ישתנה ע''י מילים בלבד.
חלק מהאנשים - בעיקר אלו שגולשים ברשת כבר שנים - לא מתעצבנים מטרולים ומתייחסים אליהם כאל תופעה בלתי נמנעת של שימוש ברשת. כמו שאומר הפתגם ''לא ניתן לעשות פיקניק בלי נמלים''.
היה נחמד אם כולם היו מתייחסים כך לתופעה, אבל העובדה העצובה היא שטרולים כן מעצבנים אנשים. גולשים קבועים עלולים לעזוב פורום בגלל ויכוחים שטרולים פותחים, ואורבים (אנשים שקוראים אבל לא כותבים) עלולים להחליט שהם לא רוצים לחשוף את עצמם להצקה ולכן לא ירשמו לעולם.
עוד בעיה היא, שהרגשות השליליים שהטרולים יוצרים, גולשים גם לדיונים אחרים. אנשים חביבים בד''כ, עלולים להפוך מרירים לאחר קריאה של ויכוח בין טרול וקורבנותיו וזה עלול להרעיל יחסים בין גולשים שהסתדרו מצויין אחד עם השני עד אותו רגע.
לסיום, טרולים יוצרים סביבה פרנואידית, כך שביקורת אקראית של גולש חדש, עלולה לעורר תגובה אכזרית ולא הולמת.
האינטרנט הוא מקום נפלא אשר שובר מחסומים ומעלים דיעות מוקדמות. טרולים מאיימים על ההנאה המתמשכת שלנו מהמקור הנהדר הזה של רעיונות.

מה ניתן לעשות בקשר לטרולים?
כאשר אתם חושדים שמישהו הוא טרול, אתם יכולים לנסות להגיב בצורה מנוסמת ורגועה כדי לבדוק אם זה סתם מישהו במצב רוח רע. לעומת זאת, אם אותו אדם מתעקש להתנהג בגסות, ונראה שהוא נהנה מלגרום אי נעימות, הצורה היעילה היחידה להתמודד איתו היא זאת:
להגביל את תגובותיכם לאזהרת גולשים אחרים לא להגיב לטרולים.

אם תנסו לדבר איתו בהגיון, הוא ניצח. אם תעליבו אותו, הוא ניצח. אם תצעקו עליו, הוא ניצח. הדבר היחיד שטרול לא יכול לסבול, זו התעלמות.

למה הם עושים זאת?
גולשים רגילים יודעים כמה כיף זה כאשר מישהו מגיב למה שהם כתבו. זה מפגש מוחות, ריגוש אינטלקטואלי, אבל זו גם הכרה בערך של כותב ההודעה - וזה יכול להיות פרס רגשי מספק ביותר.
טרולים רוצים תשומת לב, ולא אכפת להם אם היא חיובית או שלילית. הם רואים את האינרטנט כמראה בה הם יכולים לבהות באקסטזה נרקסיסטית.

לכן חשובה תגובה בה נותנים לטרול לדעת שיודעים מה הוא, ושלא מתכוונים להגרר לתחביב המוזר והמעוות שלו.

האינטרנט הוא אוסף מוזר של חומרים רציניים ושטותיים כאחד. בגלל שזה כל כך פתוח, חייבות להיות בעיות. אני חושב שנוכל להנות מזה בצורה הטובה ביותר אם נתמודד אם כל הדברים הרעים שעושים הטרולים בחיוך עקום ומשיכת כתפיים
_new_ הוספת תגובה



טרול
המחפש (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 8:57)
בתשובה לפומפה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה יכול להפנות אותי בקישור לעוד טרול בפורום אחר?
_new_ הוספת תגובה



טרול
אליצור סגל (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 22:12)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני לא גולש בשום פורום חוץ מהפורום הזה. אבל ההגדרה של טרול מוצאת חן בעיני.
רק מה? אני לא בטוח שזו ההגדרה של חזי.
בפיזיקה אני לא מתמצא כך שלא אביע דעה. לשון גם היא יננה מן הצדדים החזקים שלי. אז שוב אין לי דעה. נשים? גם כן לא הצד שלי. אז מה נשאר? שום דבר.
אבל, אני קורא ושם בצד. אולי פעם יהיה לזה שימוש במיוחד בבדיחות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אני מציע לך לעקוב אחרי תגובות שלי
חזי (יום ראשון, 14/12/2003 שעה 10:37)
בתשובה לפומפה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב
''פעם ראשונה אני בפורום מכובד זה, ודי מהר נתקלתי בטרול המקומי. מהו טרול?
באינטרנט, טרול הוא אדם אשר הנאתו היא לזרוע מחלוקות ברשת. הוא (ובד''כ זה הוא..) מנסה להתחיל ויכוחים ולעצבן אנשים.''

אתה טועה בגדול.

אני שונה מהאחרים.
אני אוהב רק דבר אחד, לחשוף צביעות.
אני חוזר, אני אוהב לחשוף צביעות.

מה לעשות, שאנשים לא אוהבים שהצביעות שלהם נחשפת...
_new_ הוספת תגובה



לעולם לא נשכח ש''יחד'' היא 'יעד'
מיסטר ספיקר (יום שישי, 12/12/2003 שעה 23:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי