|
חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 15/01/2003 שעה 14:06) | |||||
הצגת המאמר בלבד |
אז אם אינך מאמין באלוהים - במה אתה יהודי? | |||
|
|||
בכלום! כי אז אתה כופר ביהדות, וזה לא משנה אם תשמור על המצוות כולן (אם בכח ההרגל ואם סתם מתחשק לך), כי אז אתה הופך את המצוות עצמן לאלילים ואין הבדל בין עבודת אלילים למעשיך. זה שאמך יהודיה זה טוב למשרד הפנים, אבל לא יותר מכך. יה''ע | |||
_new_ |
הוא תומך בטרנספר הומני ומוסרי | |||
|
|||
מה שעושה אותו ליהודי הרבה יותר טוב ממך | |||
_new_ |
פזיז, את הויכוח עם אריה עליך לנהל ברמה | |||
|
|||
יותר גבוהה. לק''י מצטער ישראלי פזיז, את הויכוח עם אריה עליך לנהל ברמה יותר גבוהה. אריה הוא יהודי כי הוא שייך לעם היהודי ולאו דוקא מאמין בא-להים היהודי. לדעתי ניתן להוכיח במידה רבה מתוך התלמודים עצמם שחלק גדול מהיהודים בימי חז''ל היו יהודים מסוגו של אריה - אם כי אולי הם לא ניסחו את דבריהם או שניסחו והם אבדו. מסופר על יהודי אחד שגר ליד הנהר. יום אחד עלה הנהר על גדותיו בא טרקטור לחלץ אותו - אמר - אני מאמין בא-להים הוא יציל אותי. גאו המים באה סירה לחלץ אותו. אמר היהודים אני מאמין בא-להים הוא יציל אותי. גאו המים. בא מסוק לחלץ אותו. אמר היהודי: אני מאמין בא=להים הוא יציל אותי. כיון שטבע אותו יהודי בא לפני כסא הכבוד ושלא : רבונו של עולם אני האמנתי! למה לא הצלת אותי! אמר לו הקב''ה: ראה כמה טרחות טרחתי בשבילך! שלחתי לך טרקטור, סירה, מסוק. ובכל זאת לא רצית להינצל! כדי להשיב על המאמר ברמה הגבוהה הראויה אני אהיה אנוס לפנות זמן שאין לי כדי להוכיח נקודות שונות. והיות ולא נראה לי שהדבר ישנה במשהו את עמדתו של מישהו שישארו הדברים כך. אליצור | |||
_new_ |
עצוב לראות שיש אנשים שסבורים שיעודו של יהודי - | |||
|
|||
הוא לאו דוקא לקדש שם שמים. מהבנתי זו הסיבה היחידה לקיומנו כאן. אחרת למה לסבול? והמסקנה הבאה תהיה ששפינוזה צדק. על פי ''העולם לפי אריה'' אני לא מבין למה הנוצרים לא נחשבים ליהודים כפי שהם טוענים (אולי בצדק?). חז''ל אמרו ''אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמיים''. כל מעשינו ויעודנו הוא עבודת השם. אליצור, אם אתה מסוגל להתמודד עם טענותיו יותר טוב ממני ואתה לא עושה זאת אז אתה בהחלט חוטא לעצמך (ואולי אף יותר מכך). | |||
_new_ |
מי סובל פזיז? | |||
|
|||
אתה סובל? אבל בגלל שאתה צריך לעבוד את אלוהים אתה מסכים להשאר אתנו כאן בארץ החיים? אכן הקרבה למופת | |||
_new_ |
הנוצרים הם חקיינים. | |||
|
|||
בכמה תחומים חקיינים לא-רעים - אך עדיין חקיינים. מבין שתי הדתות - היהדות והנצרות - אם אחת מהן אמיתית היא ללא ספק היהדות. ומה איתך? אם אי-אמונתי באלוהים שוללת ממני את יהדותי, אז מיליארד מוסלמים שמאמינים באל אחד, בניגוד אליי, ובמידה מסויימת בניגוד גם לנוצרים - הם יהודים? | |||
_new_ |
אריה שלום, | |||
|
|||
כן לשיטתם המוסלמים גם רואים עצמם כיהודים האמיתיים או כיורשם האוטנטי של אברהם. ידוע שמכאן נובעת איבתם של שתי אלו ליהדות שבעצם קיומם מפריחים את אמונתם של הנוצרים והמוסלמים. יש לי הערה אחת לגבי אמונתם של המוסלמים באל אחד, שים לב שהם נוהגים לומר ''אללה הוא אכבר'', משמעות המשפט הוא למעשה - אללה הוא גדול יותר (אכבר=גדול יותר). אם הם היו מאמינים באל האחד הם היו צריכים לומר ''אללה הוא כביר'', ז''א - אלוהים גדול. אבל לא הם אומרים ''אכבר'' גדול יותר גם ובעיקר ליהודים. הדבר מהווה למעשה הפרה של העיקרון המונוטאיסטי (וזאת לא הסתירה היחידה הקיימת בדת הטרוריסטית הזאת). נכון שיש לנו רקע אתני משותף עם הערבים ולמעשה אנחנו ערבים בני דת משה. זה עדיין לא משנה את יעודנו עלי אדמות. | |||
_new_ |
אליצור: גם הפעם הפתעת אותי. | |||
|
|||
וכמו בדרך כלל - לטובה. תשובתך מעניינת ואף מאתגרת, אם כי סתומה-משהו. | |||
_new_ |
הנה עוד אחד שמנכס לעצמו את היהדות | |||
|
|||
ממתי אמונה היא תנאי ליהדות? | |||
_new_ |
קצה נפשי [*] | |||
|
|||
[*] הוסר כינוי לא הולם [המערכת] שיודעים קרא וכתוב אבל לא מטריחים עצמם לקרוא ולחשוב באופן עצמאי. | |||
_new_ |
קרא לאלוהיך, אולי ישן הוא ויקץ | |||
|
|||
_new_ |
אם אתה מוציא אותי מכלל היהודים | |||
|
|||
אתה מסתבך. בצורה כזאת תצטרך להוציא הרבה מאוד יהודים מכלל העם היהודי - מיליונים. | |||
_new_ |
דברת אלי? מבחינתי אתה אחלה יהודי | |||
|
|||
אמנם מרחף אבל יהודי | |||
_new_ |
לא דיברתי אליך (מי שזוכר) | |||
|
|||
אלא אל ''מי שנוהג'' בפזיזות. לא ציפיתי שאתה תשלול ממני את יהדותי, ואכן לא הופתעתי. | |||
_new_ |
מצטער אריה אבל גם זה לא חדש | |||
|
|||
גם ביציאת מצרים נגאלו רק 20% מהעם. לדאבוני הרב מאוד מאוד עברנו כמה וכמה שלבים בהיסטוריה שלנו שבו נאלצנו להיפרד מ-80% מאחינו. זה קרה גם בחורבן בית ראשון ובחורבן בית שני וכנראה גם בתקופת האמנסיפציה (תהליך ש''נקטע'' בגלל השואה) וזה קורה בימינו (ראה נתוני הסוכנות). אריה, אני לא כותב את ההיסטוריה ואני גם לא נפרד ממך או מאחיי בגלל שאתם לא חושבים כמוני או לא מאמינים במה שאני מאמין. ההפך המוחלט מכך שאיפתי היא שאסון זה יימנע בחסדי שמים. אולם, על סמך ראיית המציאות בפרספקטיבה של הנסיון ההיסטורי המאוד גדול שלנו, ועל פי דבריך אתה אני רואה את התהליך בהתרחשותו. | |||
_new_ |
האמת אריה, נראה לי די טפשי להתנצל על כך שאתה | |||
|
|||
מרגיש יהודי או שאינך מאמין באלוהים. מי שצריך להסביר את עצמו ולהתנצל הם כל אלה המחזיקים באמונות ובמנהגים המשונים שלהם גם בימינו אלה. | |||
_new_ |
אני לא מתנצל על כך שאני מרגיש יהודי. | |||
|
|||
אני גאה על כך. ובאשר לאי-אמונה באלוהים - אני לא מתנצל עליה כלל וכלל. אני פשוט בוחר לגלות קצת רגישות, אסור? | |||
_new_ |
לפרלמן: מאמר יפה ביחוד לאדם חילוני כמוני... | |||
|
|||
_new_ |
פרלמן,יהודי שרשי [ בעיקר פני שהוא ] מחפש תשובות | |||
|
|||
לשאלותיו הקיומיות. רק אם היית משאיר יותר סימני שאלה... זה היה עוד יותר יהודי | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |