|
פיל סגול / טור אישי | |||||
מיכאל שרון ז''ל (יום רביעי, 04/12/2002 שעה 13:05) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
פזמון כנראה שטניסטי ב- 1955 : השיר ''מי מכיר, את | |||
|
|||
האיש שבקיר, אה אה אה''. כילד השיר נראה לי סתום ומפחיד, ואף מבוגר לא ידע להסביר לי את פשרו, ומה פתאום האיש בקיר. הזמר שר במבטא רוסי גרוני, שהדהד מקברי ולעגני: האיש אמר בקול שקיט, אני רוציה לצאית לצאית, מי מכיר את האיש שבקיר, אה הא אה - | |||
_new_ |
מילות השיר המלאות ''האיש שבקיר'' | |||
|
|||
** מוקדש למיכאל שרון ** האיש שבקיר בתוך הקיר עומד אדם בדד בדד עומד הוא שם מי מכיר את האיש שבקיר האיש עומד בקיר מזמן אינו יכול לצאת מכאן מי מכיר את האיש שבקיר האיש קטן הקיר ענק האיש חלש הקיר חזק מי מכיר את האיש שבקיר האיש לוחש בקול שקט אני רוצה לצאת לצאת מי מכיר את האיש שבקיר קולו גווע קולו נדם האשאר שם לעולם מי מכיר את האיש שבקיר | |||
_new_ |
עוד מידע על האיש שבקיר | |||
|
|||
''האיש שבקיר'' מערה הנמצאת בהמשך אחרי מיצד אבירים. האיש שבקיר הוא בעצם דמות חייל רומי או יווני שנחצב על קיר המערה ששמה הוא בעצם '' מערת ג'לילה'' (גליל).החריטה נתגלתה לפני כמה שנים ע''י אדם מבוגר מתנדב ברשות שמורות הטבע בנחל כזיב. הוא החליט, בעקבות היותו גם מתנדב בחקירות ארכיאולוגיות, לבדוק אתרים היסטורים בקרבת נחל כזיב. בדרך ממיצד אבירים פגש מטיילים שחזרו מהמערה ואמרו לו שאין מה לראות שם. המתנדב החליט לבדוק 1בכל זאת את המערה ומצא את דמות האיש. עם ההגעה למערה מכיוון מזרח ממש בתחילת הקיר החשוף נמצאת הדמות. | |||
_new_ |
והזמר היה שמעון ישראלי | |||
|
|||
_new_ |
הכותב ממקם את השיר בהקשר דברים חיובי של | |||
|
|||
''רשות שמורות הטבע'', ''מתנדב בחפירות ארכאולוגיות'', ''מיצד אבירים'', ''דמות חייל רומי או יווני''. הבעיה היחידה היא שדבר מכל אלה אינו נזכר בשיר, ומילותיו הם, איך לאמר --- | |||
_new_ |
ומה אתה רוצה לומר בכך ? | |||
|
|||
_new_ |
פשוט איני יודע, אולי לך תשובה משכנעת יותר? | |||
|
|||
_new_ |
סתירה ''על פניו'' בין השיר והסברו | |||
|
|||
''האיש קטן הקיר ענק'' אם נניח שדמותו במציאות של חייל רומי או יווני היא בסביבות מטר ושבעים, ודמותו המצויירת אינה מיניאטורית (מה שלא כל כך מסתבר), כיצד יכול להיות הקיר ענק בהשוואה אליו? האם גובה המערה כה ''ענק'' אגב, עד שמוצדקת האמירה ''הקיר ענק''? האם המערה ענקית במיוחד? האם דמות החייל המצויירת מיניאטורית (''האיש קטן'')? ''האיש חלש הקיר חזק'' - האם דמותו של חייל רומי או יווני מתקשרת באופן אסוסיאטיבי בהכרח עם ''האיש חלש''? ''האיש לחש בקול שקט'': מה, חייל אינו יכול כבר גם להרעים בקולו מעשה בן חייל? ''הדמות סמוכה לפתח המערה'': דווקא לא נותן את הדימוי המובא בשיר של ''לכוד''. | |||
_new_ |
שמעון ישראלי: ''בסתם יום של חול '' מבטאו ללא דופי | |||
|
|||
ב- 55 היה לו מבטא כה גלותי? השיר מושר אמנם בקול באס, אך אולי זה הדמיון היחיד? גם לי היה משום מה הדימוי המעורפל של שמעון ישראלי, אך לפני שנים שמעתי שוב ברדיו את השיר המקורי, ואיני בטוח בכך. האם שמעון ישראלי עלה לארץ בסביבות 52 ? היתה לי בשנות ה- 70 חברה בשם אסתי שהוא היה דודה, ודומני שהאיש די וותיק בארץ. ''לפני מספר שנים התגלה'': הרי אם גרסתך נכונה, עברו מאז קרוב ל- 50 שנה, מה שאינו ''מספר שנים''. | |||
_new_ |
שמו הוא שמשון ישראלי לא שמעון | |||
|
|||
_new_ |
אתה מבלבל עם שמשון בר נוי | |||
|
|||
_new_ |
מוצר הבסיס האנושי ועיוותו להרמטיות של ''כללי משחק'' | |||
|
|||
בני אנוש בנויים לתת מענה לסביבה מורכבת. דהיינו אנו מתמודדים עם המציאות שאינה נדלית. התמודדות זאת מפלסת דרכים חדשות. במסגרת התנועה הזאת, היוצרת את התרבות והטכנולוגיה, צומחת מעין תנועה נגדית, ההופכית למגמה האנושית הבסיסית, והגודמת את החיים הספונטניים ולבלובם. מדובר למעשה בסוג של פרזיטיות, המוצאת את מחייתה ושגשוגה מפרי המאמץ היוצר, המתעלקת בפרט על יוצרים, וגודמת אותם, כשהיא ניזונה מהם. מדובר בפרוש ברמיסה תוך תאוות כוח עזה אך עקרה, העויינת את החיים היוצרים. יתרון ההליכה כנגד הטבע: כוח ואפשרויות צבירת כוח תוך רמיסה. מחיר ההליכה כנגד הטבע: מידה של אובדן און ליבידינאלי, שגירותה של אימפוטנציה מינית, והיכולת להגיע לעוררות מינית רק נוכח מין סוטה. מבחינת מה הטבע מהתל בתאב הכוח, המגיע אמנם למטרתו - האפשרות לכוח, כסף ומין ככל שיחפוץ, אך תוך ויתור על כוחות החיים העצמיים ושגירות אימפוטנציה. בבחינת: הישיג כוח אך איבד את האהבה או את הנשמה - תמה (נושא) מרכזית המלמדת אותנו משהו בסיסי על הקיום האנושי והמצוייה בפרט בתרבות המערבית, ביהדות ובנצרות, כניגוד לתרבויות עריצות. אובדן נוסף ומקביל: היכולת למורכבות קוגניטיבית וחלוקת קשב. תמונת העולם של תאב הכוח הינה המציאות כמשחק שחמט או משחק אחר המאופיין בלוגיקת סך- 0 . עיקרה של זו: הצבת ''כללי משחק'' שהינם הרמטיים למציאות, במסגרתם ניתן לשפר מצב על חשבון החרפת מצב הזולת. רבים אמרו כי האלטרנטיבה לחוסר כללים היא אנרכיה, והחופש הינו למעשה בלגן. אך מעטים הבחינו כי גם בטבע יש כללים, אך אנו מגלים אותם כל פעם מחדש - ואין הם כללים מקדמיים הנתונים מראש כמו במשחק. המשחק האנושי מסוג זה, בניגוד למשחק האימון של יונקים ובפרט טורפים עיליים, הינו בעל מסגרת כללים קבועה ומוגדרת מיקדמית. כללים אלה אינם בעלי תקפות אקולוגית (מונח של הפסיכולוג הדגול J.J GIBSON ), אינם מתפתחים, אינם יוצרים מציאות מורכבת יותר, אלא הינם הרמטיים למציאות, ויוצרים מציאות דלה, דו מימדית ומבודדת מהמציאות המורכבת. זאת, בדומה לאישיות הפסיכופטית (או הסוציופאט) שאינו בעל יכולת התמודדות עם סביבה מורכבת עטירת שינוי, ולכן הוא מבצע את תכנוניו המקיאווליסטים בשאפו ליצור סביבה דלת שינוי ומוכרת היטב. הסוציופאט נימשך למשל באופן טבעי למוסדות דלי שינויים המציגים מציאות סטטית, כגון בתי אבות, מוסדות פסיכיאטרים, מוסדות למפגרים ודומיהם. במסגרת שאפו ליצור סביבה דלת שינוי הוא חותר לבודד את קורבנו, לחנקו, כך שהוא מצמצם את יכולת קורבנו לפעול באופן מורכב, ויוצר כך את הסביבה האנושית המדוללת בה חש הפסיכופט כדג במים. בדומה למקרה גבול קיצוני זה, הרי שמודל החיים של תאב הכוח העקר הינו החיים כמשחק ולא החיים כמציאות מורכבת. כבר בתנועות הנוער בעלות הגוון הסוציאליסטי מוצגות בלא משים סימולציות דלות מציאות כאלה של החיים בבחינת משחק הרמטי: דוגמא הינה השאלה: האם היית מוכן לשפר מצבך אילו ידעת שהדבר יגרום למות מנדרין עשיר וזקן בסין? דוגמא אחרת שהצבתי במאמר קודם, הינה ''עסקת בומביי''. אלה מצבים המנטרלים גורמים רבים ויוצרים סיטואציות מלאכותיות, פשוטות ודלות שינוי כסימולציה למציאות. | |||
_new_ |
חבורות אוכלי חינם בטלניות השתלטו על רבים ממשאבי | |||
|
|||
המדינה תוך שוד ופריעה נרחבי מימדים. לגרות את חושיהם הכהים הם עוסקים בעבודת שטן הנראית להם ''מענינת'' תוך תכנונים מקיאווליסטים, שזה כל עולמם - לא חלילה יצור או עשייה אחראית. התרופה לעלוקות: החוק, זרועות שמירת החוק והכלא. | |||
_new_ |
רגע של פרשנות | |||
|
|||
מ. שרון הוא העילית הרוחנית של הארץ הזו. מעמדו נגזל על ידי אליטה פסאדו-אינטלקטואלית שקשורה אל חוגי השמאל.וידועה בחיבתה למספר 18 בעבודה שלפנינו מוצא מ. שרון הד לכוחות השטניים שמהוים את תשתיתה של אותה אליטה.ולהשפעתם על כוחות יוצרים בשנות החמישים. על תגליתו המדעית הזו מן הראוי שיוענק לו פרס ישראל למדעי החברה. | |||
_new_ |
נפלאות הגימטרון | |||
|
|||
האם יש כתיבה שטניסטית בפורום? ניקח למשל את הביטוי ''שוד ופריעה'', שערכו בגימטריה 681. נחסיר ממנו את שמו של היושב במרומים - י''ה, שערכו 15, ונקבל, הפלא ופלא, את מספרו של הלל בן-שחר - 666. צירוף מקרים מדאיג, או דרך הסקת מסקנות חסרת בסיס ומופרכת? למי הפתרונים? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |