|
הרב אמסלם על תורה, עבודה ולימודי ליבה | |||||
חדשות / המערכת (יום ראשון, 21/11/2010 שעה 14:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
הרב אמסלם עצמו עבד? עובד? | |||
|
|||
או שהוא כרגיל רק רב וח''כ? | |||
_new_ |
מה לנו ולאמסלם, מה ליעקב ולתורה? | |||
|
|||
התורה, גם על פי המאמינים, נכתבה ונמסרה מאות שנים אחר מות יעקב. סביר יותר, ואף אם נאמין כי יעקב היה קיים, כי התורה נכתבה ונחתמה כאלף שנים לאחר מותו. ללמדכם כי אמסלם, למרות שהוא אומר גם אי אלו דברי טעם, עדיין הוא בשר מבשרה של עדה השטופה באמונות הבל. ואם אף נרחיק לכת ונאמין לאותה תורה, הרי שעל פיה יעקב עסק ברמאויות, תככים ונוכלויות משפחתיות בעת שאחיו עשו יצא לעבודה | |||
_new_ |
מה לנו ולאמסלם, מה ליעקב ולתורה? | |||
|
|||
אם אתה מסכים לדברי הטעם של אמסלם מה ליעקב ולתורה? אינני מבין את דברי הטעם שלך. | |||
_new_ |
לא הבנתי מה השאלה שלך | |||
|
|||
_new_ |
אוקה! השאלה בנוסח אחר | |||
|
|||
מי אתה חושב הפרזיט כאן: אתה או אמסלם? | |||
_new_ |
כמובן שאני | |||
|
|||
מה בכלל השאלה | |||
_new_ |
כמובן שאני | |||
|
|||
תודה! i rest my case | |||
_new_ |
מה לנו ולאמסלם, מה ליעקב ולתורה? | |||
|
|||
להזכירך יעקב היה רועה את המקנה והצאן . זו עבודה . גם בישול עדשים זו עבודה . עשו היה יוצא למסעות צייד וחוזר רעב וידיו ריקות . לכן הוא מכר את הבכורה בנזיד עדשים שבישל יעקב . ואגב אולי תספר לנו במה אתה עובד ? או עבדת ? | |||
_new_ |
אני עבדתי בתור מכופף בננות | |||
|
|||
בעמק הירדן ובתור חצוצרן בבית זונות. יש לך עוד שאלות הבל? | |||
_new_ |
אני עבדתי בתור מכופף בננות | |||
|
|||
גם מדדת ''קונדונים''.... אל תשכח...... (-: | |||
_new_ |
נכון | |||
|
|||
אכן שכחתי את אבן הדרך הזו בקריירה שלי | |||
_new_ |
מה לנו ולאמסלם, מה ליעקב ולתורה? | |||
|
|||
אתה לא סותר את אמסלם ואמסלם לא אומר את מה שאתה טוען שהוא טען. יש לך פתיל קצר וחבל. כי יכולת להפיק יותר טוב ויותר לעניין. בקיצור, טענותיך לא רלוונטיות. | |||
_new_ |
אני לא צריך לסתור את אמסלם | |||
|
|||
ואין לי שום עניין לסתור את אמסלם. אני בסך הכל מצביע על העובדה שלמרות שאמסלם אומר דברים חשובים הוא נותר חלק מעדה המאמינה באמונות הבל, כגון זו האומרת שיעקב עסק בתורה. | |||
_new_ |
אני לא צריך לסתור את אמסלם | |||
|
|||
אם כך אז כל אמונה היא הבל, גם הסוציאליזם והשלום עכשיו. מבחינת תהליכי בניית האידיאה ויישומה, השתעבדות הנפש, הולכת השולל, העלאה באוב וכו' - הכל אותו הדבר. | |||
_new_ |
אני לא צריך לסתור את אמסלם | |||
|
|||
אתה בסך הכל אחד מחבורה שרוצה לזרוק את ישראל לתהום . | |||
_new_ |
בינתיים תוכלו לקרא כאן | |||
|
|||
מה דינו של מי שעוסק בתורה במקום ללכת לצבא | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
לדעתי דברי אמסלם מצביעים על מגמת שינוי ביחס בדבר חשיבות החידוש של ''תורתו אומנותו'' בחיי העדה החרדית. יש בדבריו הבהרה שהעוני שחלקו נובע מהפרקטיקה של ''תורתו אומנותו'' אינו גזירה משמים. מסתבר שהרמב''ם (הלכות תלמוד תורה, פ''ג הלכות י-יב) כתב כי ''כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה...'' (http://www.daat.ac.il/daat/dapey/dapim/erets1.doc). אם כך הרי שיש בסיס לדברים שטוען הרב אמסלם. יש בסיס לטענה שהפרקטיקה של ''תורתו אומנותו'', לימוד תורה לשם פרנסה מבזה את התורה. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
גם מתוך הדברים שלך ניתן להצביע על מגמת שינוי מבורכת. לא כן בדברים של עמיש; הוא מתעקש לשמר איזשהו מצב שהתרגל לחיות איתו... ופיתאום מגיח מישהו בצלם אמסלם ואומר לו אין לך כבר על מי להיות יפה נפש! זהו שינוי רדיקלי בשביל אחד כמו עמיש שלא יודע מאיפה נפל עליו ואיך לאכול אותו; מה כבר לא יכול להטיף? אפילו לא יכול לתרגל את מונחי הצדק שלו... מבחינה נפשית - שינוי מגמתי רדיקלי כזה - מסכן את המעמד של עמיש וישנם בארץ הרבה כמו עמיש; זרם של ממש. אבל על עמיש והזרם שלו לדעת שעם ככל ההבנה וההזדהות עם מצוקתם - הרכבת דוהרת והם נותרים מאחורה- וסליחה על הבוטות. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מי שמציג כאן מגמת שינוי זה אתה כאשר אתה עובר לשחצנות, ולסגנון בוטה. לכן הביטוי סליחה בסוף דבריך אין בו מעט אמינות. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
דוד אני מעריך את אחוות הרעים שלך. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
חבל מאד שאתה נכנס לפינות שבדרך כלל קשה לצאת מהן. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
חבל מאד שלא עוסקים כאן בהפצת רשימת חיילים עם פרטיהם האישיים שהם כביכול פושעי מלחמה . רשימה שלפי תוכנה נעשתה בידי ישראלי . חבל גם שלא עוסקים בשביתת החקלאים והאמרת מחיר המזון הצמחי . גם חבל שאין עוסקים בפער בין מחירי הדירות והצפיפות במרכז ישראל לבין יכולתם של צעירים לרכוש אותן או לגור מחוץ למרכז המוזכר . עוד חבל שאין עוסקים בנטיית חילוניים לעבוד במלאכות שאין בהן ערך מוסף והתרחקותם ממלאכות שכולנו זקוקים להם , כמו ייצור מזון , מלבוש , מגורים , חפצים לשימוש אישי וציבורי . חבל שעוסקים במשבר ''סאבפריים'' הרבה ובמוזכרים מעט עד כלום . חבל שמבקרים הרבה את החרדים ואין רואים ומבקרים את הגיבנת שלנו . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
האתר לרשותך-דבר, כתוב. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אשאיר אותך ללא תשובה כי אסור לי לכתוב על מערכת האתר . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
אז מה? לא צריך להתלהב מזה יותר מדי, יש עשרות אלפים שלא שמעו על המושג עבודה. תרגיע, אלברט, המשיח עוד לא עלה על החמור. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
שמעת על המונח ''מגמה''? אני לא יודע כמה חרדים הולכים לעבוד אבל אני מזהה התחלתה של מגמה ולא רק בדברי אמסלם... לא מזמן קראתי על עלייה בשיעור החרדים שפונים לשוק העבודה, לכן יש לבחון את המגמה הזו ולעקוב אחריה - לעודד אותה למחוא לה כפיים -לא לקבור אותה בעודה באיבה. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
זאת ועוד; לציין שהמגמה הזו לא התחילה עכשיו... עיין אם תרצה בדו''ח בנידון מדצמבר אשתקד. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
המגמה קיימת עוד לפני שאמסלם היה חבר כנסת. איני מבין למה צריך למחות לה כפיים? האין זה ברור שאדם צריך לעבוד לפרנסתו? מנגד ,מגמה, זה דבר חיובי ,אך בשביל לראות חרדים עובדים הדרך עוד רחוקה. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
כחילוני אל חילוני אני אומר לך שמספרם של העובדים בעבודות שהן אבטלה סמויה או חסרות ערך מוסף והם חילוניים גדול מחלקם של כל החרדים יחדיו כולל נשיהם וטפם . עלוקות וטפילים יש מסוגים שונים . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
חוץ מסיסמאות ריקות, אתה יכול לפרט מהן העבודות שהן אבטלה סמויה, או חסרות ערך. ובמה עובדים החרדים יחד עם נשיהם וטפם? מסיסמאות שבענו. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
כל אחד בפינה שלו . אתמול הופיע איזה פרופסור שלונדון כינה אותו ''ורוד או קצת יותר מהשמאל'' . הוא כתב ספר על כביש שש . הוא גם הודה שהוא פעיל באירגונים למען הסביבה .לדבריו התבררו בדיאבד כמה דברים - 1 - שהפגיעה במרקם הטבע והנוף הייתה מועטה ביותר ולמעשה הרבה פחות ממה ששוחרי הסביבה וטענו . 2 - שאילו הפרוייקט היה ממשלתי למשל של משרד התחבורה , הרי שהיינו עדין בלי הכביש . כלומר מנקודת המבט של חיפוש פרזיטים חילוניים הנה לך שלוש קבוצות . א - הוא ושוחרי איכות הסביבה שהתנגדו לפרוייקט . ב - אנשי משרד התחבורה . ג - הוא ומתנגדי ההפרטה לנושא זה . אתמול הופיע גם ידידי אבו וילן חבר הכנסת בעבר . הוא טען שאנשי השלטון ובעיקר ''נערי האוצר'' אינם מקיימים שני הסכמים עם החקלאים . והרי לך עוד קצת פרזיטים . אלה שעסקו בהסכם שאסור לקיימו או אלה שמונעים הסכם שצריך לקיימו . הוא גם הזכיר את המחסור במים . הסביר כמה מים חסרים וטען שמשרד האוצר מונע התפלה בכמויות גדולות יותר . גם אנשים אלה הם פרזיטים . גם סטודנטים שלומדים מקצועות סרק הם פרזיטים . מצד שני נחוצים לנו מזונות שהם תוצרת חקלאית . את זה עושים תאילנדים . נחוצים לנו נעליים אבל את מפעל המגפר בחיפה סגרו . נחוצים לנו מכסים לבורות ביוב ומכסים לבורות של מערכת הטלפון , גם את אלה מייצרים תאילנדים . גם עובדי העריות הגדולות הם כאלה . תחילה הם עוסקים בגיבוש החלטות היכן למנוע חניה בעיר כאילו מקומות אלה מפריעים לתנועה . אחר כך הם שולחים פקחים לכתוב דוחות לעבריינים שחונים שם עובדתית . המערכת כולה פרזיטית , כי אם החניה מפריעה יש למנוע אותה ולא לחלוב מזה כסף . אם החניה אינה מפריעה אז למה להציב שילוט החניה אסורה ? פרזיטים , כבר כתבתי . יש עוד - כל אחד בפינה שלו . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
תמיד טענתי שאין צבועים יותר מאלה המכנים את עצמם ''ירוקים''. הסיבה שכביש 6 וכבישים אחרים ,לאחרונה, ניבנו על ידי יזמים פרטיים היא בגלל שרק בארצות קומוניסטיות המימשל בונה ולא יזמים פרטים. גם הגרמנים הצרפתים ועוד אחרים באירופה אינם קוטפים עגבניות. בשביל זה יש תורקים וצפון אפריקאים. אצלנו זה תאילנדים. זה פועל יוצא מהכלכלה החופשית העולמי.זו לא פרזיטיות. עוולות ביורוקרטיות זה סיפור אחר. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
זה שאצלנו החקלאים הם תאילנדים זה צד אחד של הנושא . הצד השני הוא שאצלנו פוחתים החקלאים בכלל וזה חודר לאט גם לענפים אחרים . שאלת על אבטלה סמויה ועל זה עניתי . | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
במדינות מתוקנות המדינה סוללת דרכים לרווחת תושביה ולמען הפיתוח הכלכלי ואינה גובה כסף עבור התנועה בדרך. רק בתרבויות מושחתות מאפשרת מדינה לאנשים פרטיים לסלול דרכים על אדמות הציבור וללסטם את המשתמשים בדרך. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
אז אירופה וארה''ב הן מדינות מושחתות? | |||
_new_ |
אני לא יודע מי שם סולל את הכבישים | |||
|
|||
אבל במדינות רבות אתה נוסע על כבישים נפלאים בלי לשלם פרוטה. | |||
_new_ |
אירופה וצפון אמריקה משורגות בכבישים מהירים | |||
|
|||
ואוטוסטרדות שמשלמים עליהן טבין ותקילין. יש מקומות שמשאיות משלמות לפי משקלן !!!! | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
כבישי אגרה בארצות מתוקנות זה ענין של עשרות שנים. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
1. מהן מדינות מתוקנות - ארה''ב אינה מדינה מתוקנת. 2. מי סולל - המדינה או יזמים פרטיים, זהו תפקידה של מדינה ולא רק ''במדינות קומוניסטיות'' כדברי השטות של צופיה 3. האם משלמים או לא משלמים, (ולמי משלמים), במדינת מתוקנת לא משלמים, ואם משלמים משלמים לממשלה והכסף מגיע חזרה לשירות האזרח. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
האחרונים שחשבו כך נקברו תחת חומת ברלין בשנת 1989. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
יובל המבולבל הכבישים נסללים על ידי יזם פרטי . זה גובה אגרה ואחרי שהוחזרה ההשקעה עם רווח נאה לייזם , נעשה הכביש לציבורי וחינם . כך גם כביש שש ומנהרות הכרמל . בלי זה היית ממשיך לקרטע על כבישים מנדטוריים צרים ומלאים בחורים ותיקונים . | |||
_new_ |
בנפרד מהשטויות של עין על גרמניה | |||
|
|||
ומהתועבות שלך על הנאצים אחזור ואומר: 1. במדינה מתוקנת המדינה סוללת דרכים ומעמידה אותם לרשות האזרחים 2. במדינת ישראל, כל עוד היה בה שמץ של הגינות ותקינות, סללה המדינה את הדרכים, בנתה בתי חולים, הקימה בתי ספר ואוניברסיטאות, הקימה משטרה, בנתה איצטדיונים, בנתה ערים ושיכונים, בנתה מפעלי מים ועוד כיוצא באלו שטויות. היום, אם אינך חרדי או פושע התנחלויות לא תזכה לשום שירות. במשטר הנוכחי נתונים הדברים הללו בידי גופים חוץ ממשלתיים או שאינם קיימים כלל. ואכן זהו אסון. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
המדינה קובעת איזה כביש יסלל והיכן וחברות פרטיות מקבלות את הפרוייט לביצוע. כך זה נעשה בכל מדינה בעולם. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
בגרמניה הנאצית שלך המדינה סללה את הכבישים . זה היה אחד המנופים הכלכליים של היטלר . גם ברוסיה הבולשביקית סללה המדינה את הכבישים . גם בספרד של פראנקו . אבל בארה''ב הכבישים ומסילות הרכבת נסללו על ידי יזמים פרטיים . | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
מסילות הברזל כן, כבישים לא. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
מה אתה אומר? האם יש למדינות בארה''ב חברות מיוחדות לסלילת כבישים? | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
תלוי איפה. גם למדינת קליפורניה ולעיר לוס אנג'לס יש מחלקות מע''ץ הסוללות כבישים. אך ברוב המקרים עורכת המדינה מכרזים עבור קבלנים פרטיים המבצעים את העבודה עצמה. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
אם אתה רגיל , אז מה ההתנגדות לסלילת כביש שש על ידי קבלן לפי מכרז ? | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
לא זכור לי שהתנגדתי לכך. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
סליחה, אבל אין כביש אחד בארה''ב שנבנה בידי יזמים פרטיים. כבישים נבנים בידי הממשלה הפדרלית, או המדינה, או המחוז. נכון שיש כבישים שהועברו לידי יזמים (כמו כביש 73 באורנג' קאונטי) לתקופת חוזה, בה אחראי היזם לשפוץ הכביש ובתמורה הוא רשאי לגבות אגרות מנהגים המשתמשים בכביש. | |||
_new_ |
מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
זה עניין ישראלי פנימי, אתה בתור יורד עלוב לא רשאי כלל להתערב בדברים מהסוג הזה. | |||
_new_ |
מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
זה הכדור האחרון במחסנית שלך עמיש? כשכלו כל הקיצין הולכים אל היורד העלוב... אם אני יורד עלוב אתה טפיל על הדיון באשר הוא דיון. | |||
_new_ |
[•] מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
[•]... לך הוא מצמיד כינוי זה כי אינך בדעתו . ליורד אחר שנמצא בדעתו הוא לא קושר תואר כזה . | |||
_new_ |
אל תתערב בעניינים שלנו | |||
|
|||
תתמקד במסחר סמרטוטים בפנמה. בזה אתה מתמצא | |||
_new_ |
אתה כנראה הרבעובדיה | |||
|
|||
כי בעלבונות אתה מומחה . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אם9 צריך להחליט היכן להיות במשכנות העוני של תלמידי חכמים או מגדלי השן המנוכרים של תל-אביב הרי שמדינה עניה במקרה הזה היא הברכה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הרמבם רואה בעבודה שמפרנסת את בעליה מעשה ראוי . לעומת זאת לימוד תורה כמקור פרנסה הוא חילול השם לדעת הרמבם . כך גם קמיעות והשתתחוות על קברי צדיקים . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מה קשור מה שכתבתי בעבודה או לא עבודה? רבים החרדים שמתפרנסים מעבודתם אבל בעצם הבחירה שעשו בחייהם להקדיש כל רגע מזמנם הפנוי מעבודה לתורה, וגם לצמצם את זמן הפרנסה הראו מה חשוב ומה לא חשוב בחייהם. מזכיר סיפור על צדיק אחד בימי התלמוד שהיה צריך לעבור יום אחד בשוק. כשחזר לביתו ואל ספריו שאלה אותו אשתו מה ראה בשוק אמר, כל כך הרבה דברים יפים ומופלאים, ברוך השם שאיני זקוק לאף אחד מהם... | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הסברת יפה את הצד של החרדים . מה שלא הסברת זה כיצד הרמבם אשר רק לפני ימים אחדים היה מקור הטיעון שלך , אותו רמבם אמר על מי שתורתו=פרנסתו שהוא מחלל שם השם . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מתי ביקשת שאסביר לך? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אתמול בחמש אחר הצהריים כשהגן שלנו סגור זה לא כל כך נעים לראות גן סגור . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
בוא נפתח את הגן לרגע: עבודה בספרי הקודש אינה מה שנראה לחילוניים שהולכים בבוקר להיי-טק עבודה - הינה עבודת-השם ובאופן ספציפי, תפילה. הכוונה שלא להתפרנס מהתורה מצביעה לדעתי אל הרבנים שלא יעשו את התורה קרדום לחפור בו. זה כאילו היו דורשים מכל הפרופסורים באוניברסיטה ללמד בחינם לכן גם נאמר בפרקי אבות, שעליך לשנוא את הרבנות, במובן של שררה וכבוד ותואר. אין לרדוף אחריהם, (תורה לשמה) בנוסף לכך אנשים צריכים להתפרנס למחייתם. למרות שהקב''ה מבטיח שלא יתמו דלים מהארץ ויהיו מספיק ובשפע מהם כדי שנוכל לתמוך בם ( מופיע אפילו בהפטרה) בוא נסגור את הגן לפני שאשימו אותנו בפלישהלחיי ילדים | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
השם צריך שתעבוד אותו ? בהקרבת קורבנות בעלי חיים ? איזה ''שם'' זה ? בשביל הוא צריך את זה ? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
נחמד מאד , אני לא בטוח שאתה יודע מה זה ''תער אוקהאם'' . תוכל לבדוק בויקיפדיה . אדם שעסוק שעות רבות בלימוד תורה בכתב ובעל-פה , תפילה , שולחם ערוך , רמבם ועוד שכולם עניינם ''עבודת השם'' ולא נשאר לו זמן לעסוק במלאכה המפרנסת את העוסק בה , מקבל כסף למחייתו בגלל סיבה זו הרי שעיסוקו בלימוד אלה היא מקצועו . זה בדיוק ''תורתו קרדומו'' . זה בדיוק אסור על פי הרמבם . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
יש עוד ביטוי די ידוע עשה עתים לתורה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
ומה משמעו של אותו משפט בשפה עכשיוית ? הקדש מזמנך לתורה . אין משמעו - הקדש את כל זמנך לתורה . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
סליחה, שכחתי על מה אנחנו מתווכחים או שזה משתנה כל הזמן? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אנחנו בוחנים האם אדם חרדי צריך לעבוד לצד תלמוד תורה או לעסוק בתלמוד תורה בלי לעבוד למחייתו . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
כן, אבל היתה גם שאלה לפי אילו קריטריונים בודקים את הנושא הזה אם לפי החילוניות - אזי אין כל ויכוח שאדם צריך לפרנס את עצמו, אבל זה לא בהכרח דרך עבודה. היום הרבה מתפרנסים מבורסה וקאזינו וגם רועי זונות למיניהם. אם לפי הקריטריון הדתי - אזי יש להבהיר קודם לכן מהם המושגים הדתים למלים המשומשות כמו עבודה וכד' נדמה לי שעסקתי בלהבהיר כי לשון הקודש ומושגיה אינם יכולים להיות מתורגמים לעברית כי מדובר בשפה שונה וכמעט הפוכה. | |||
_new_ |
מי שלא רוצה להתפרנס שלא יתפרנס | |||
|
|||
זה לא העסק שלי איך הוא מנהל את חייו. רק שלא יתפרנס על חשבוני ושלא תהיה לו עדיפות על פני אחרים בהתפרנסות על חשבון הציבור. | |||
_new_ |
מי שלא רוצה להתפרנס שלא יתפרנס | |||
|
|||
אתה צודק אין לדתיים שום עדיפות נסה לבדוק לעומק לפני שאתה מגיב בלהט | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
''המפלגה הקטנה'', אתה מרבה להכניס מונחים מעולם המדע, אפילו כאשר אתה לא מבין אותם. זה לא מוסיף לך כבוד (על אף עובדה שאני מעריך אותך בתור ימני). | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מה אתה רוצה ? בסך הכל הסבתי את תשומת ליבו למשמעות המדוייקת של דבריו . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
המבין יבין... | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
תלמידי חכמים אמיתיים הם עשירים בכמה מובנים ולכן הטענה כאילו הם יושבים במשכנות עוני, היא שגויה. אבל ישיבה בטלנית במשכנותיהם או ללמוד כדי לקבל צדקה, הם מעשים לא ראויים על פי הרמב''ם. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אני מקווה מאוד שהמכון שלך עדין לא מכשיר ''תלמידי חכמים אמיתיים''... | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הפרקטיקה שלך לנסח שאלות או הצהרות חסרות בסיס במציאות היא מיותרת במקרה הטוב. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הפרקטיקה שלך להצהיר מיהו ומהו תלמיד חכם א מ י ת י היא מגוחכת | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
לא הופתעתי לקרוא ואפילו שמחתי לקרוא שזו דעתך, חסרת הערך. | |||
_new_ |
שלא נבוא לכלל טעות | |||
|
|||
אני תומך ומסכים לדבריו של אמסלם, אני רק רוצה לדייק ולהבהיר שגם דברים נכונים עדיין לא הופכים את אמסלם למאור גדול. | |||
_new_ |
שלא נבוא לכלל טעות | |||
|
|||
אנחנו לא צריכים ''מאור גדול''. אנחנו צריכים מי שמסוגל לנער את ההנהגה החרדית. הוא בהחלט מוכשר ומתאים לעשות את זה. | |||
_new_ |
שלא נבוא לכלל טעות | |||
|
|||
כתוב במקורות שלנו שיש ללמוד גם מהרשע אם לפעמים יוצאים לו דברי טעם ואמת יתכן שמשום כך אנשים עוד מתווכחים איתך | |||
_new_ |
שלא נבוא לכלל טעות | |||
|
|||
פתאום אמסלם רשע? איך נפלו גיבורים. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אני בהחלט מוכן שתישאר עני ומאושר במשכנות העוני יחד עם תלמידי חכמים היכן שזה לא יהיה ותניח לי לחיות בשקט במגדלי השן של תל אביב. בעייתך ובעייתם של תלמידי החכמים שלך היא צרות העין ועוד צרויות אחרות. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
תבקש שהערבים יניחו לך | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
יש תנאים מסויימים של חיבה שבהם הארץ מקיאה את יושביה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מה ענין ערבים לחרדים עניים שאינם עובדים יחד עם תלמידי חכמים? זה כמו הסיפור שלך על החסיד שעבר בשוק, ראה הרבה ספרים וטען שאינו זקוק אפילו לאחד מהם. נשאר חסר דעת וחסר בינה כל חייו. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
ממתי מוכרים בשוק ספרים? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
ממתי שמסתובבים בו צדיקים שאינם קונים כלום. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הנה שתי אמיתות של יהודים נסה להתמודד איתן איזהו עשיר? השמח בחלקו אין אדם מת וחצי תאוותו בידו | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
כל העשירים שאני מכיר שמחים בחלקם. העניים לא כל כך. חילונים מתים ללא תאווה בכלל. כוונתך כנראה לחרדים שמיועדים לגן עדן.חצי תאוה מספיקה להם שם? אגב, אמיתות אלו נכונות גם לגבי נוצרים. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הנה מי שמסכימה איתך על ''החיים בשקט'' ואני לא צריך לחפש בארכיון, אם שמת לב תמיד ובכל יום יש כמובן דוגמא חיה לדבריך בהצלחה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אז מה ? להזכיר לך עוד פעם על 1000 תעודות הזהות המזויפות שנתגלו בישיבה גדולה ושימשו להונאה ענקית. הרי בעשרת הדיברות כתוב ''לא תגנוב'', אז אותם מנהלי ישיבה למדו הכל חוץ מעשרת הדיברות? ולהזכיר לך את הרכ אליאור חן שיקבל למעלה מעשרים שנה בכלא על התעלות בילדים דתים? או על האברך שניפץ את ראש בנו בקיר? או על הנעשה בשרותי הישיבות? לחילוניים , בנושא פשיעה, יש הרבה מה ללמוד מהחרדים. חבל שהחרדים אינם לומדים מוסר מהחילונים, יתכן שהיו בני אדם טובים יותר. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
ממי בדיוק אתה רוצה שהדתיים ילמדו? מהמשטרה? מהניצבים האנכיים? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מהמורים והמחנכים החילוניים. שם לא מלמדים שזה כשר לגנוב מהמדינה ולרמות חילוניים וגוים. שם לא מלמדים נערים רכים לכנות שוטרים בשם ''נאצים'' ועוד גידופים למיניהם. מה אתה מלין על הניצבים. וכי מעטים הצדיקים והצדיקות שנואפים ונואפות?. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אצל החילונים לומדים לכנות את הדתיים בשם ''נאצים''. בעקרון אין הבדל בפשיעה בין החילונים לחרדים. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
יש הבדל כמותי שמציין שוני באיכויות הסביבה | |||
_new_ |
שים לב לדבר חשוב ומעניין | |||
|
|||
שם המשפחה של אחד החשודים בזיוף (ולס) הוא כשמו של חרדי (אשר ולס) שרצח את בנו בטלטולים וזכה להגנה מאסיבית של הרחוב החרדי. לא אתפלא אם מדובר בקרבת משפחה ושעצמת התמיכה ההיא באה ממקומו החשוב של המזייף בקהילה. | |||
_new_ |
עוד על הרב אמסלם | |||
|
|||
נחמיה שטרסלר (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1199453.html). | |||
_new_ |
מי יודע אולי אמסלם מבשר תפנית? | |||
|
|||
תפנית בההערכות הפוליטית של ש''ס? אולי החלשות כוחה? אולי חזרה של דתיים מתונים מעדות המזרח למפלגות הפוליטיות המסורתיות? | |||
_new_ |
מי יודע אולי אמסלם מבשר תפנית? | |||
|
|||
או שהוא סתם שתה יותר מדי יין פטישים במוצ''ש. | |||
_new_ |
אכן, הרב אמסלם מסמן תחילתה של תפנית. | |||
|
|||
עליית כוחה של ש''ס נבעה ממספר נתונים שלא ממשיכים להתקיים היום. המושג ''חרדי'' לא היה קיים קודם בקשב דתיים בעדות המזרח.היו אולי ''חרדים'' בודדים, אבל בודאי לא כל אדם דתי היה ''חרדי''. ניסיונו של הרב עובדיה יוסף לסחוף למחנה הדתי את ''העם הפשוט'' מעדות המזרח, זכה להצלחה מרשימה, כתוצאה מעבודה דמגוגית שנעשתה בדבקות ובהתלהבות. חלק מההצלחה, יש לזקוף להטבות שניתנו לבחורי ישיבות, כגון שחרור מצבא. אני צופה שהמגמה של ''התחרדות'' בקרב עדות המזרח תשנה כוון, לחזרה למצב שהיה בשנות ה 60. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |