|
שיוויון, שיווי זכויות וייצוג שווה | |||||||
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:07) | |||||||
|
|||||||
הצגת המאמר בלבד |
המח הנשי וטכנולוגיה | |||
|
|||
אני חוזר וטוען כי המוח הנשי אינו מסוגל לדברים רבים שגברים מסוגלים לעשות בקלות. אחת הדוגמאות: הנושא הטכנולוגי. הסטטיסטיקות של תעסוקות הנשים, מראות זאת בברור. סיפור מהחיים: אתמול נכנסתי לחנות למכירת חומרי בניין. התפעלתי שאני מוצא בחורה אשר מוכרת שם, ועוד יותר התפעלתי שנוצר וכוח לוהט בין המוכרת לגבר שבא לקנות. היה נדמה לי כי הבחורה מסבירה לגבר איך לפתור את הבעיה של הגבר. לאכזבתי הרבה, הסתבר לי, במהרה, שהגבר הוא שהסביר לבחורה, אבל היא לא הבינה. אני חוזר וטוען: יש אחוז נמוך להחריד של נשים שנולדו עם ''מוח של גבר'' והן עושות רעש ומהומה כמו שעושה חבית ריקה שמתדרדרת במדרון... עם כל הצער שלי, (ואני עצמי מתקשה להשלים עם הרעיון העגום הזה) הנשים אכן נחותות מהגברים בחלק מתפקודי המוח. | |||
_new_ |
המח הנשי וטכנולוגיה | |||
|
|||
חומרי בניין?! זה לא קריטריון! | |||
_new_ |
אם אתה מהווה דוגמא | |||
|
|||
ל''מוח של גבר'', אז אתה באמת צודק --- יש מעט מאוד נשים עם מוח כזה. למרבית הנשים יש הרבה יותר שכל. | |||
_new_ |
אגב, לנשים יש יתרון בזכרון ''מכני''. | |||
|
|||
את הדוגמאות של יתרון הנשים במשחקי בריג' אני יכול להסביר בקלות בזכות זכרון חזות (מכני) טוב יותר משל הגברים (בממוצע). מחקרים על אינטלגנציה של שימפנזים, הראו כי לשימפנזים היה יתרון בולט על בוגרי אוניברסיטה, ביכולת של שיחזור פרטים, בתמונות שהוצגו על מסך מחשב. לעומת זאת, נושא משחקי שח, מייצג טוב יותר את יכולת האנטלגנציה, ושם לנשים יש מעמד נחות... | |||
_new_ |
.לפי דעותיך | |||
|
|||
שהובעו כאן אתה באמת צריך לחפש לך איזו שהיא מערה טובה למגורים. שם כנראה תמצא אחים לדעה. מומלצות המערות באזור מאה שערים בירושלים. | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
צר לי שעיניך טחו מלראות את המציאות המרה. באמת באמת אשמח אם תצליח להוכיח לי כי היכולת הטכנית של הנשים זהה לזו של הגברים. גידופים ועלבונות הם לא הדרך להראות שאיני צודק. זה רק מחזק את הטענות שלי, כאשר אינך יכול לענות לעניין !!! | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
מדוע אתה חושב שאני צריך להוכיח לך משהו כאשר אתה לא מוכיח כלום אלא קובע קביעות שרירותיות. אז שמעת ויכוח בחנות,אז מה?עולם ומלואו אתה מבסס על זה? אז מה אם לכאורה היכולת הטכנית של הנשים נמוכה יותר?מה זה מוכיח בכלל.? שנשים זקוקות לעזרת הגבר? יכולת טכנית אינה מולדת אלא נרכשת וכך רוב רובם של היכולות.והמבין יבין. גם הדוגמה משטח הברידג אינה נכונה,ברידג הוא משחק הדורש ידע רב ואין כמעט צורך בזכרון חזותי. הערה שלך לגבי השימפנזים ממש לא במקום. אם אלו באמת דעותיך, יש לך בעיה אמיתית. | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
אם אתה טוען כי משחק הבריג' אינו מצריך זכרון חזותי, לזכירת מי זרק איזה קלף, אז אתה לא מכיר את המשחק. נשים אינן מוכשרות למקצועות טכניים, לכן הן לא פונות להכשרה במקצועות אילו. זה מזכיר לי את הפתגם: ''הקוף אינו יודע לרקוד, לכן הוא טוען שהרצפה עקומה...'' תבדוק סטטיסטיקות על עיסוקי נשים: שפיות מטבח ??? (הרי זה אמור להיות עיסוק של נשים, נכון ?) * מהנדסות בנין ??? אדם רציני יסתכן לתת למהנדסת בנין להקים גורד שחקים ?. * כותבות פטנטים ??? (שמעת על אחת כזו ?) * אנשי תחזוקה טכניים ? הרשימה ארוכה ארוכה. אז אולי גם אתה תטרח להביא דוגמאות של מקצועות טכניים שהנשים בולטות הם ??? באמת, באמת, אשמח אם תוכל להראות שאני טועה בעניין זה !!! | |||
_new_ |
לפחות בנושאי פטנטים אתה טועה | |||
|
|||
אם כי גם בכל השאר לא מצאתי אצלך חכמה יתרה | |||
_new_ |
בנושאי פטנטים | |||
|
|||
במקום לזרוק מלים באויר, תן שם של עורכת פטנטים אחת לרפואה. נכון, אני מכיר אישה חכמה במשרד הפטנטים הישראלי בירושלים, אבל זאת אחת מיוצאות הדופן שאני תמיד טוען שקיימות. אגב, להיות בוחן פטנטים, זה יותר פשוט מאשר להיות עורך פטנטים, כי זה כמו שמבקר ספרותי זה יותר פשוט מאשר להיות כותב ספרותי. | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
אם אתה יודע לשחק ברידג ,אתה אמור לדעת כי הזכרון איזה קלף נזרק הוא שולי במשחק ולא אכנס ל''פתיל '' על ברידג. לגבי הדוגמאות שהבאת,כנראה שלא הבנת את העיקר. הנדסת בנין,תיקון מקרר,סלילת כביש וכו, אינם עוברים בגנים,הם נלמדים. מסיבות היסטוריות ,נשים אינן נוהרות למקצועות הנ''ל אך אין הדבר מעיד על מוגבלותן. עיסוקן המסורתי במטבח של נשים נובע מסיבות היסטוריות ומדעות קדומות של אנשים כמוך משום מה ,בהקשר של נשים ,אתה תמיד מביא דוגמאות של קופים,זה אומר משהו? כדאי שתשווה איוש תפקידים שונים על-ידי נשים לפני 60 שנה וכיום. שחק בנוסח ''מצא את ההבדלים''. . | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
עיניים להם ולא ייראו, ואני מוסיף לפתגם ''מוח להם ולא יבינו''. הטענה ''נשים לא למדו לכן...'' היא מטבע שחוק שכבר אינו תקף. תבדוק לאילו מקצועות פונות נשים ומתקבלות בטכניון (אם כבר פונות), למשל: ארכיטקטוריה ולא בניין. אני משער כי אינך טוען כי יש הפליה נגד נשים בטכניון. בנושא איוש תפקידים ע''י נשים, אכן יש התקדמות. אסביר את הסיבות: הנשים טובות בעבודה רוטינית אשר אינה מחייבת מחשבה חדשה. לכן, הן טובות יותר מגברים ביישום החלטות של מנהלים אשר קבעו כבר מדיניות, שיש לבצעה ללא שינויים. נשים לא נוטות (כמו הגברים) לנקיטת יוזמות וביצוע שינויים, על דעת עצמן. קח בחשבון גורם אחר בקידום נשים (אשר מאוד קשה למדוד את היקפו, אך בהחלט קיים): נשים ''משחדות'' את הממונים עליהן ע''י מתן ''חסדי'' מין. | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
תשמע,חזי אני חוזר בי! לא שולח אותך למערות, זה יותר מדי מתקדם שם ,אני מפנה אותך לעצים. אתה כותב על דברים שכבר בימי הסבתא שלי שכחו שהיו קיימים ואצלך זה השקפת עולם. פשוט איני יכול להתווכח איתך ולהוכיח לך כי כדור הארץ אינו שטוח אלא עגול. זה מעל לבינתי ,אני בטוח שיהיו כותבים אחרים שינסו. שבת שלום . | |||
_new_ |
יש פסוק יפה יותר | |||
|
|||
''לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם''. | |||
_new_ |
יש פסוק יפה יותר | |||
|
|||
אתה מתכוון נמלה במובן של נקבה ולא נמלה במובן של זכר? | |||
_new_ |
יש פסוק יפה יותר | |||
|
|||
נמלה במובן נמלה. ראית פעם שנמל עובד? | |||
_new_ |
יש פסוק יפה יותר | |||
|
|||
כן,נמל אשדוד מאז שפרץ פרש מועד העובדים. | |||
_new_ |
יש פסוק יפה יותר | |||
|
|||
טוב, גם עבודה בעיניים זו עבודה. | |||
_new_ |
עיניים להם ולא ייראו... | |||
|
|||
אם אינך יכול להתווכח איתי, אז אל תזרוק מלים נבובות, בלי שתוכל לפחות להראות שאתה בכלל מבין מה משמעותן... אגב, אני בכלל לא הייתי טורח להגיב לך, אבל שמתי לב כי ישנם כותבים בפורום הזה אשר כן מתייחסים אליך, אז התגובה כמובן עבורם ולא עבורך. | |||
_new_ |
אני מכיר מהנדסת בניין | |||
|
|||
חבל לך על הזמן... | |||
_new_ |
חזי, הגישה שלך אבסורדית | |||
|
|||
נושא מעמד האישה מאד, מאד מעניין אותך. לכן צפוי שתעשה לפחות מה שבר-ניר עשה: תלמד את הנושא תאסוף ממצאים ותציג אותם כתמיכה לעמדתך. אלא שאתה כמו כל הדמגוגים בעולם דורש זאת מאחרים שאומרים שדבריך לא מבוססים. בעצם אתה דורש יותר; אתה מבקש מהם שיציגו לך הוכחה שאתה טועה. אין אבסורד יותר גדול מהגישה שלך. חובת ההוכחה היא עליך. | |||
_new_ |
דוד, אתה עדיין לא הבנת אותי | |||
|
|||
אני סולד מצביעות, אמרתי זאת כבר. אחד הנושאים אשר הצביעות בהם חוגגת, הינו ''היכולת האינטלגנטית'' של נשים. נושא ''מעמד האישה'' אינו מעניין אותי. מה שמעניין אותי שנשים טפשות לא ירכבו על גברים חכמים בעורמה (להוציא ספקות: יש יוצאות מהכלל). אני מביא הוכחות על המצב העיסוקי והלימודי הקיים שמעידים כאלף עדים כי דברי הם נכונים. מדוע אתה טוען כי דברי אינם מבוססים ? אדרבא, אני מתחנן שיוכיחו כי אני טועה בעניין זה. יותר מזה ? | |||
_new_ |
פעם אחרונה - לא הוכחת דבר | |||
|
|||
בסך הכל טענת כל מיני טענות ולא הראית דבר כדי לטעון שהצגת הוכחות. אני ממליץ לך בנושא הזה ללמוד מהמאמר של ישראל בר-ניר. אם באמת תקרא אותו בעיון ודאי תבין שהוא פוסל ''הוכחות'' מהסוג שאתה מציג הצגת טענות שונות ומשונות ביחס לנשים, מאז שאתה כותב בפורום. גם אם הן נכונות, ולא הוכחת זאת, הן לא הוכחות לכלום שראה על נחיתות האישה. אז לך אל הנמלה עצל, לפני שאתה מילל על צביעות. | |||
_new_ |
דוד, אני מצביע על עובדות. זו לא הוכחה ? | |||
|
|||
כתבת: ''הצגת טענות שונות ומשונות ביחס לנשים'' ''שונות ומשונות'' ? כל אשר אני טוען הוא שהאינטלגלציה הנשית נופלת מזו של הגברים. מה ''שונה ומשונה'' בזה ? אני מצביע על הנושא הטכנולוגי אשר בו הנשים נופלות באופן בולט לעומת הגברים, גם באחוזי התעסוקה וגם בנושאי התחלת לימוד וגמר לימוד. מה יותר מזה צריך ? כפי שאמרתי, מעמד האישה אינו מעניין אותי, במיוחד שהנושא מטופל מעל ומעבר לנדרש ע''י גורמים שונים. אפילו הגענו למצב שנצטרך כבר לדאוג ''למעמד הגבר'' וזה כבר לא צחוק... | |||
_new_ |
הצבעה על דוגמאות | |||
|
|||
מה שאתה עושה ועשית (הרבה) זה הצבעה על דוגמאות. כל זאת בלי להציג ניתוח סטטיסטי או מספרי שיתמוך בטענותיך. אבל זה לא הכל. לא הראית (ודאי שלא הוכחת) שיש קשר בין הדוגמאות הללו והטענה המרכזית שלך ''שהאינטלגלציה הנשית נופלת מזו של הגברים''. בקיצור לא מספיק להצביע על עובדות. עליך להציג את הקשר בין הדוגמאות שתה מציג והטענות שלך. בשביל שזה תהיה הוכחה עליך לפחות להציג מספיק דוגמאות מבוססות של הקשר הזה. עד עתה לא עשית זאת. | |||
_new_ |
הצבעה על דוגמאות | |||
|
|||
דוד, אתה מומחה בללכת סחור סחור. ראית כאן תגובה אוהדת לטענה שלי, אף שכולם יודעים בליבם כי היא נכונה ? תראה מה הארגונים הפמיניסטיים הצליחו לעשות לעברית שלנו. הם סירסו את השפה העברית, במטרה לטשטש ככל האפשר את הבדל בכתיבה, בין זכר לנקבה. אתה באמת זקוק לסטטיסטיקות של: מספר אשפי מטבח לעומת מספר אשפות מטבח ? או מספר מהנדסי בנין לעומת מספר מהנדסות בנין ? נו באמת,יש גבול... | |||
_new_ |
הצבעה על דוגמאות | |||
|
|||
בוא נתחיל מהשפה: מתי סירסו הפמיניסטיות את השפה ואיך זה משרת את מטרותיהן? הדוגמא היחידה שאני מכיר לטשטוש ההבדלים בין זכר לנקבה בעברית מודרנית הוא פועל עתידי בגוף שלישי רבים בנקבה: האקדמיה אישרה את „ילכו” כתחליף לגיטימי של „תלכנה”, אבל אפילו השינוי הזה רק יישר קו עם כמה מקורות עתיקים שהשתמשו בצורה זו. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
הפצה של הכזב כי זו שגיאה לכתוב: הלכתה, אמרתה, כתבתה. פניתי במכתב לאקדמיה ללשון עברית, שלחו לי תשובה מבולבלת ומתחמקת, והם הודו במכתב התשובה כי לא היה כל דיון בעניין זה באקדמיה. כתגובה, פניתי לפני ימים מספר, במכתבים אישיים, לנשיא האקדמיה ולסגנו בדרישה לדון בנושא ולפרסם אם זו שגיאה לכתוב כנ''ל, כיון שהנושא מאוד חשוב. אני ממתין לתשובות. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
השפה העברית המודרנית נסמכת על העברית העתיקה. המקום הראשון בתורה בו מופיע גוף שני יחיד בזמן עבר הוא ספר בראשית פרק ג': [יז] וּלְאָדָם אָמַר, כִּי-שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ, וַתֹּאכַל מִן-הָעֵץ, אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--אֲרוּרָה הָאֲדָמָה, בַּעֲבוּרֶךָ, בְּעִצָּבוֹן תֹּאכְלֶנָּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ. [יח] וְקוֹץ וְדַרְדַּר, תַּצְמִיחַ לָךְ; וְאָכַלְתָּ, אֶת-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה. אז זהו המקור: שָׁמַעְתָּ, אָכַלְתָּ. לכן אנחנו דוברי עברית בשיטה שלנו. כעת עליך למצוא את המקור לשיטה שלך. ואחרי שתוכיח את השיטה שלך נותר לך עדיין להסביר לנו מה האינטרס הפמיניסטי בהשמטת האות ה'. בהצלחה. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
הרי אמרתי זאת, האנטרס של הפמיניסטיות הינו טשטוש ההבדלים בין זכר לנקבה, ככל שניתן. לנושא העברית העתיקה: בעיקר בגלל חיסכון בקלף יקר לכתיבה, היה נהוג לכתוב בכתיב חסר. בכתיב מלא הדבר שונה. במיוחד גדול האבסורד, אם לוקחים בחשבון כי האקדמיה ללשון מרחיבה מיידי פעם את הוספת האותיות בכתיב מלא, כדי להבחין בין אפשרויות קריאה אפשריות. כאשר היום אין לנו בעיה כזו, אין כל הגיון להשמיט ''ה'' אשר ללא ספק נהגית, ואשר מיועדת להבחין בין זכר לנקבה. זו ממש טפשות לטעון כי כתיבה כפי שמדברים היא טעות... | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
אם החיסכון בקלף כל כך משמעותי, מדוע נכתב בקטע דלעיל אֲרוּרָה הָאֲדָמָה ולא אֲרוּרָ הָאֲדָמָה? מדוע יש עקביות בכל התורה, בה נכתבים הפעלים ללא ה' ושמות התואר עם ה'? ה-ה', כידוע, היא מציין מין הנקבה לשמות תואר ולשמות עצם. אתה רוצה להוסיף אותה לפעלים לציון הזכר דווקא, וחושב שבכך *תדגיש* את ההבדלים בין המינים. מצאה חן בעיני השורה האחרונה שלך: זו ממש תיפשוט לטאון קי קטיבה קפי שמדברים הי תעוט. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
הרי כך מדברים וזו השפה העברית. אתה רוצה להתחיל ליצור מצב שכותבים אחרת מאשר מדברים, כמו בצאפתית למשל ? | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
חבל שהתעלמת מהשורה האחרונה בהודעתי הקודמת. לא צריך לכתוב כפי שמדברים, ובמעט השפות שאני מכיר לא כותבים כפי שמדברים (אפילו באמריקאית לא). יש לכתוב על פי הכללים. הכללים הם דינמיים ויכולים להשתנות בהתאם לתהליכים שעוברת השפה, אבל לא בשיטת ה„זבנג וגמרנו” שלך. השפה הכתובה משקפת גם את השורשים והתהליכים ההיסטוריים של המלים ולכן בהכרח היא אינה יכולה להיות תואמת במדוייק למה שאתה שומע. יש „כתיבה פונטית” (למשל – במילוני אנגלית-עברית), שבה נכתבת המלה באותיות לטיניות בדיוק כפי שהיא נשמעת. איש אינו כותב כך להעברת מסרים, ואין לכתיבה זו קיום מחוץ להקשר הספציפי שלה. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
יובל, איו לכה מושג כמה משאבים מבזבזים האמריקאים בגלל שהשפה שלהם לא נכתבת כמו שהיא נשמעת. חוץ מזה, מדוע ליצור ספק בכתיבה, אם מדובר בזכר או בנקבה, רק בגלל שבת''ך רצו לחסוך באותיות ? כתיב מלא הוא כתיב מלא !!! | |||
_new_ |
''כתיב מלא הוא כתיב מלא'' | |||
|
|||
זה נכון, אבל כתיב מלא איננו כתיב ממולא . . . | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
אתה בכלל טורח לקרוא את ההודעות לפני שאתה מגיב עליהן? אין, כנראה, אף שפה שנכתבת כמו שהיא נשמעת (אולי אספרנטו, שהיא שפה מלאכותית, אך אין לי ידע מספיק להתייחס אליה). מדוע אתה סבור שבתנ''ך רצו לחסוך באותיות ומדוע לא התייחסת להוכחה שהבאתי שאין זה כך? בכתיבה, וגם בדיבור, תמיד יהיו ספקות. הדואליות של השפה הכתובה והמדוברת ותלותה בהקשר קיימת תמיד. כשאני אומר „תשמור”, האם אני מתכוון ל„אתה תשמור” או ל„היא תשמור”? הדוגמא המסויימת הזו היא גם נחלת הערבית. בשפות אחרות יש דוגמאות אחרות. כתיב מלא הוא כתיב מלא וכתיב שגוי הוא כתיב שגוי. אתה לא משתמש בכתיב מלא. | |||
_new_ |
האמת היא שלחזי יש נימוקים | |||
|
|||
הגיוניים למדי להצעתו. בשיטתו ניתן יהיה להבדיל בין הלכת המופנה לנקבה והלכתה המופנה לזכר. זה לא פחות משונה מאשר להוסיף את האות ו למילה כל למשל ולכתוב כול לא זו הבעיה שלו: הבעיה שלו היא שהוא לא מקבל את הכללים, כותב עברית משלו ולכן הופך עצמו לתמהוני. לעיתים רחוקות התמהוני של היום הוא הנביא של מחר. חעיתים תכופות יותר, התמהוני של היום הוא המאושפז של מחר. | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
''מדוע נכתב בקטע דלעיל אֲרוּרָה הָאֲדָמָה ולא אֲרוּרָ הָאֲדָמָה?'' מדוע לא נכתב ''אֲרוּרָ הָאֲדָמָ'' !? מדוע? | |||
_new_ |
סירוס השפה העברית | |||
|
|||
אַתָּ צוֹדֵ. | |||
_new_ |
אתה ממשיך בהצבעה על טענות | |||
|
|||
נתחיל בציטוט: ''מה שאתה עושה ועשית (הרבה) זה הצבעה על דוגמאות. כל זאת בלי להציג ניתוח סטטיסטי או מספרי שיתמוך בטענותיך. אבל זה לא הכל. לא הראית (ודאי שלא הוכחת) שיש קשר בין הדוגמאות הללו והטענה המרכזית שלך ''שהאינטלגלציה הנשית נופלת מזו של הגברים'''' (תגובה 69405). המשמעות היא פשוטה ואני מתפלא עליך שאתה מגיב כאילו היא לא ברורה לך. ובכן גם אם נוותר לך על חלק מהניתוח הסטטיסטי (נניח שהטענות שלך על שפים ומהנדסי בניין הן נכונות - שיש במקצועות הללו יותר גברים), עדין לא הראית את הקשר של אלו לטענה העיקרית שלך. לא הראית שיש קשר סיבתי בין המספרים הללו ואינטליגנציה נשית. הטיעון שלך חסר: 1. הדוגמאות שלך לא קבילות, 2. לא הוכחת אפילו חלק מהטענה שלך. | |||
_new_ |
דוד, אתה מעוניין להתיש אותי ? | |||
|
|||
אני צריך להלחם את המלחמה של כל הגברים במדינת ישראל ? איך אומרת הבדיחה: ''ירצו יאכלו, לא ירצו לא יאכלו...'' | |||
_new_ |
אני מעוניין לראות ביסוס לטענות שלך | |||
|
|||
את הביקורת שלי מדוע הן לא מבוססות כבר כתבתי בתגובה 69413 ובתגובה 69405. תרצה תאכל, לא תרצה אל תאכל. | |||
_new_ |
''האינטלגלציה הנשית נופלת מזו של הגברים''? | |||
|
|||
אתה בטוח שאתה יודע מה זאת אינטליגנציה (ולא אינטלגלציה) ? אתה מכיר מקרה אחד של גבר שהוענק לו פעמיים פרס נובל? אין ספק שקיים שוני בין גברים ונשים במה שקשור לאינטליגנציה, אבל שוני אינו בהכרח משקף נחיתות. יש גם הבדלים מובהקים באינטליגנציה בין גברים המשתייכים למיגזרים שונים באוכלוסיה, וגם כאן זה לא משקף בהכרח נחיתות. מתוכן דבריך, שעד עתה נמנעתי מלהגיב עליהם, נראה לי שאתה משחק בליגה הלא נכונה. | |||
_new_ |
'האינטלגלציה הנשית נופלת מזו של הגברים' | |||
|
|||
''ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו'' הערות על השמטת אות בהקלדה מיועד רק לזרות חול בעניים. אני חוזר וטוען כי ישנן נשים מעטות חכמות והן עושות הרבה רעש ומהומה. אם אתה טוען כי השימפנזה אינה נחותה מהאדם כיון שהיא מביסה את האדם במבחני זכירה מהירה של פרטים מתמונות, אנחנו באמת בליגה אחרת. אני יכול להבין כי אתה צריך ''אליבי'' כדי לחפות על חיזוקים לדיעות שלי, שהופיעו במאמרך. אני חוזר ואומר, אני סולד מויכוחי סרק, וזה ויכוח סרק, כי אתה לא רוצה לראות. נקודה. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
חיפשתי מתי כבר ברניר יעלה על איזה סמולני ובסוף מצאתי. הקונספירציה של אלוני למען שימור הזין של המתאבד הפלשתיני. מאמר מופתי. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
אלמלא הייתה שולמית אלוני-זה לא היה ברניר. מזכיר לי את הגנטלמנים הבריטים במועדונים ספוני העץ וספפוגי עשן הסיגריות שטבעו את האימרה: ''כל הנשים זונות לכן כל הגברים סרסורים'' (אני מניח שמישהו אמר את זה). כנראה שהוא עדיין לא הצליח לצאת מהמועדון ולשאוף את אויר המאה ה-21. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
לזכותו של בר ניר הוא לא דיבר על ''כל הנשים''. הוא הביא מקרה של פמיניסטית אחת וזין אחד והצביע על המחבר בינהם. לדעתי הדוגמה שלו רלוונטית לנושא מאמרו. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
הדוגמה שלו אולי רלוונטית לנושא מאמרו ,אך אינה רלוונטית למציאות. מישהו נשא נאום,כנראה שתקציר יצא לתקשורת(לאיזה עיתונאי יש זמן לקרוא מאמרים?).התקשורת כהרגלה ציטטה רק את הפיקנטריה וגם,כהרגלה, הוציאה דברים מהקשרם. הנשים שהרגישו נפגעות מכך רעשו והרעישו. לאחר זמן פורסם המאמר במלואו והנשים נפנו לעסוק במשהו אחר. על מה מלין ישראל?הרי הוא עצמו ,בפורום זה,לפני כחודשים-שלוש כתב ''מאמרון'' שהסתמך עך כותרת בעיתון ערבי שציטט אמירה של שולמית אלוני. בעקבות הכותרת הנ''ל הושמצה הגברת,כל מי שקרוב אליה,אישית ופוליטית וכמובן כל השמאל הישראלי ,רק לאחר ''לחץ'' מסוים הודה ד''ר ברניר כי למעשה קרא רק את הכותרת וזה הספיק לו. אז על מה הוא מלין? שגם אחרים נוהגים כמוהו? טוען כותב המאמר כי ,למרבה הפלא, רוב ארגוני הנשים הן גם בעלי השקפת עולם המוגדרת ע''י הנ''ל כשמאלנית. איני יודע אם הן מודעות לכך,לדעתי הן גאות בכך,אבל יתכן שאם יערך מחקר,יתברר כי רוב המרצים באקדמיה ואולי גם רוב הרופאים למשל ,גם הם בעלי דעות שמאלניות,אז מה? אין זה בכלל מתקשר אחד לשני? מה להתמחותו האקדמית של האדם ולהשקפת עולמו? יתכן שמחקר יראה כי רוב הפזיקאים הם בעלי השקפת עולם ימנית,אז מה זה מוכיח?האם כל או רוב הפיזיקאים הם זונות ממין זכר ,עקב השקפת הפוליטית. האם התמחותו המדעית של הכותב היא בשויון זכויות של מיעוטים? הכל מתחיל ונגמר בהשקפת עולמו של הכותב והקשר בינה לבין המציאות הוא בראשו בלבד. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
ביננו, אז מה אם רוב הפמיניסטיות הן שמאלניות בהשקפת עולמן הפוליטית? הרי כל מי ששואף ''לקידמה'' שואף גם לשחרור האישה ממגבלות החברה השמרנית הכובלת ומעדיף את מגבלות החברה השמאלנית המשוחררת. זה רק טיבעי שהמרדניות בעניין הזהות הנשית יהיו רובן גם שמאלניות ומתקדמות. לגבי טענתך שכל בעלי ההשקפה הימנית הם זונות ממין זכר, אתה ממש מחדש לי. אתה בודאי מוזמן להרחיב בנושא כדי שנדע משהו בעניינים שאתה כנראה בקיא בהם ביותר. בכל מקרה חופש השוויון והבעת דיעה בכל עניין מותר גם ''לפיזיקאי ימני'' וגם לך. אינני רואה שהתמחות מקצועית בעניין מסויים פוסלת אדם, גם אם הוא ימני, להביע דעתו בכל עניין שיש לו עניין להביע אותה. לדעתי הוא כתב מאמר מעניין ומרתק ואתה נטפל רק לשוליים שנותרו אולי רופפים. אני למשל מסכים עם חלק מקביעותיו ושולל חלק אחר. יש לי הסתייגות פה ושם מנוסח, אבל זו לא סיבה למלחמה כוללת. אני בטוח שלבר ניר יש תשובות טובות לכל שאלה שאתה מעלה, אם כי ברוב המקרים לא העלאת שאלות באשכול הזה, אלא רק תקפת תקיפות מיותרות שרובן לא נשען כלל על תוכן המאמר. | |||
_new_ |
הפיל והבעיה היהודית | |||
|
|||
ני מסכים לרוב הדברים שכתבת מאחר ואתה בעצם מסכים עמדי, וזה יפה. ''הצרה'' עם ברניר שכאשר הוא מגיע לצומת ''T''הוא תמיד פונה שמאלה בין אם זה הכיוון ובין אם לא. ובצד השמאלי אני מחכה לו. | |||
_new_ |
כל כך הרבה מלל עם חוסר ידע מינימלי | |||
|
|||
''מישהו נשא נאום''. אם היה לך מינימום של ידע על העולם האקדמאי, היית מודע למי הוא ה''מישהו'' שלך ומה מעמדו (יותר נכון מעמד המישרה בה הוא מכהן). ''כנראה שתקציר יצא לתקשורת''. כנראה שלא טרחת לקרוא את מה שכתבתי, או שאם קראת, רמת הבנת הנקרא שלך זהה לזאת של המישמיש. הפמיניסטית שעוררה את הרעש ישבה בהרצאה ושמעה בדיוק את מה שנאמר. היא במודע סלפה את הדברים בהצהרה שלה לעיתונות ומזה התחילה כל החגיגה (גם מה שהתפרסם בארץ בזמנו התבסס על מה שהיא אמרה ולא על איזה ''תקציר שיצא לתקשורת''). ''לאחר זמן פורסם המאמר במלואו הנשים נפנו לעסוק במשהו אחר''. אין לך מושג עד כמה הנושא הזה, ובמיוחד הארוע הספציפי הזה ממשיך לעמוד על סדר היום כאן. מעבר לכך שיש לי ספק רב אם איזו שהיא פמיניסטית טרחה לקרוא את המאמר המלא (הן נזהרות מהעובדות כמו מאש, כי זה עשוי להציג רבות מהטענות שלהן ככלי ריק), לארי סאמרס נמצא ''על הכוונת'' כבר זמן רב בשל סרובו להתכופף למוסכמות של הפוליטיקה התקינה ובמיוחד בשל עמדותיו, אותן הוא העז להביע בפומבי, בנושא האנטישמיות בקמפוסים בארה''ב (במאמרי הקודם ''סערה פמיניסטית בצלוחית של מים'' התייחסתי למנקודה הזאת). וודאי שמאמרי, ובמיוחד הנושאים בהם אני מתעניין, מושפעים מדעותי הפוליטיות. נתתי מספיק קרדיט לשולמית אלוני על תרומתה להשגת שוויון זכויות לנשים בעבר. מה שמפריע לי אצלה זה חוסר העקביות והעובדה שמיום שהיא נדבקה בחיידק הפלשתינאי סדרי העדיפויות שלה עברו רוויזיה, וכל נושא זכויות האישה איבד מחשיבותו, לפחות כאשר מדובר בחברה המוסלמית, והערבית בפרט. מאחר והיא דואגת להשיג כותרות לכל דבר הבל שהיא פולטת, העובדה שלא נתקלתי בשום היתייחסות שלה לנושא 72 הבתולות - לא בעתונות הישראלית ולא בבין לאומית (העיתון לה מונד הוא במה חביבה עליה, והיא מרבה להופיע בו), אומרת דרשני. האם יש איזה שימוש יותר מבחיל של שימוש באישה כסמל מיני מאשר על מנת ליצור מוטיבציה אצל רוצחים מתאבדים לטבוח בנשים וילדים? אבל לשולמית אלוני (וגם למנהיגות אחרות של התנועה הפמיניסטית בארץ ובעולם) זה כלל לא מזיז. חבל שאתה מתאמץ כל כך להפגין את חוסר הידע והבורות שלך. בהזדמנות קודמת, בביקורת שהיתה לך עלי בנושא השמאל, התייחסת לנועם חומסקי כאל ''דמות מהשוליים של השמאל''. זה מראה באמת עד כמה אתה תלוש מהמציאות. גם ההתייחסות שלך ל''שמאליות'' כביכול של אירגוני הפמיניסטיות, איננה מהווה עדות לעודף ידע. אני מעולם לא אמרתי או רמזתי דבר כזה (למרות שאתה החלטת - על סמך מה? שזו דעתי). אני היתייחסתי לכך שאירגוני הפמיניסטיות אמצו את העמדה הערבית בכל מה שקשור לסכסוך הישראלי ערבי. אם אתה רוצה לראות בכך ביטוי ל''שמאליות'', זאת זכותך, אבל אני עוד זוכר איך כל המלהגים כאן בפורום, ודויד סיוון בראשם התקיפו אותי כשאני הגדרתי את השמאל בארץ כמי שאמץ את הנאראטיב הערבי. | |||
_new_ |
אתה מתכוון לפרופ' ננסי הופקינס? | |||
|
|||
על סמך מה אתה אומר שהיא סילפה במודע את הדברים שהושמעו בהרצאה? למרות שאתה כותב מאמרים טובים ומבוססים אתה בוחר להשמיץ בקלות יתר. לפעמים אתה בוחר ללהג דברים ללא ביסוס. אחד הדברים האהובים עליך הן הכללות גורפות שלכן מופרכות - בדיוק כמו המשפט האחרון שלך כאן. במקרה כזה נהגתי, לפחות עד לא מזמן, ''לתקוף'' אותך על הגישה המופרכת שלך. | |||
_new_ |
פרופ' ננסי הופקינס | |||
|
|||
בהצהרתה לעיתונות האשימה את לארי סאמרס שהוא אמר שהייצוג הנמוך של נשים במדעי הטבע ובהנדסה נובע מ''נחיתות אינהרנטית''. הוא לא אמר את זה, והוא גם לא רמז את זה (הוא כן אמר ש''יש לבדוק אם סיבה כזאת קיימת ואם כן מה מידת השפעתה''). זה בפרוש סילוף מכוון של מה שנאמר. התוספת האישית שלה על כך שזה גרם לה בחילה וש''בא לה להקיא'' לא נועדה להגדיל את הסנסציה בדיווח העיתונאי. ולמען הדיוק דויד, ''השמצה'' זה לאמר דברים לא נכונים. לקחת דברים שאכן נאמרו ולהציג אותם במלוא משמעותם, גם אם הדברים נשמעים חריפים, זאת איננה השמצה. יש באנגלית ביטוי Beauty is in the eyes of the beholder (היופי הוא בעיניו של המסתכל). על אותו משקל אפשר לאמר ש''משמעות הנאמר היא באוזניו של השומע''. כוונותיו של האומר מעניינות אותי כקליפת השום. מה שקובע זה איך הדברים נשמעים. | |||
_new_ |
פרופ' ננסי הופקינס | |||
|
|||
אני נורא מצטער העובדות הן שהופקינס היתה בהרצאה (עד שיצאה) ואתה לא. היא יצאה בעקבות מה ששמעה וגם דיווחה לעיתונות את חוות דעתה. להגיד שהיא סילפה במודע את הדברים זה לדעת מה הלך בראש שלה באותם רגעים או שעות. האם אתה יודע מה הלך בראש שלה אז? איך אתה יודע? ------- אתה ''לקחת דברים שא[ולי] נאמרו ו[הצגת] אותם במלוא משמעותם,..'' המסולפת כדרכך. כפי שעשית עם סיפור צלב הקרס שצוייר ברחוב חיפאי. קודם אתה אומר את הדברים במלוא חריפותם ואחר כך לא מצליח לבסס קשר בין חריפותם לעובדות. אבל זה לא מפריע לך לחזור על הדברים במרווחי זמן כאילו כבר ביססת את הקשר המופרך. גם הפעם השמצת (כי אמרת דברים לא נכונים במודע) וכעת במקום לבסס את דבריך אתה מתפלסף, מקשקש ומלהג כמו בפעמים קודמות. זהו דפוס חוזר אצלך.......... | |||
_new_ |
מקבל את התיקון | |||
|
|||
''להגיד שהיא סילפה במודע את הדברים זה לדעת מה הלך בראש שלה באותם רגעים או שעות''. מאחר ואינני יודע מה הלך בראש שלה, אני מוכן לתת לה את הקרדיט שהיא סילפה שלא במודע. מהדיווחים של אחרים שהיו שם, וכן מהנוסח הכתוב שהתפרסם, ברור שכל קשר בין מה שהיא דיווחה ששמעה לבין מה שנאמר בפועל הוא מקרי לחלוטין. אבל על מנת להניח את דעתך, נסכים ש''היא לא היתה מודעת לכך''. באשר לחוות דעתה [על דברים שלא נאמרו], אתה והיא כנראה באותה הליגה. | |||
_new_ |
עוזב, ...... | |||
|
|||
_new_ |
כל כך הרבה מלל עם חוסר ידע מינימלי | |||
|
|||
אתה עצמך קובע במאמרך כי הפמניסטיות התייחסו ב''חומרה'' להערתו של סאמרס,הרי רק אחת השתתפה בהרצאה ,מאין ,אם כן, היה ליתר ידע אם לא מתוך התקשורת? איני בשום אירגון פמיניסטי,אך ההתנשאות שלך מבחילה: ''הן נזהרות מעובדות כמו מאש....'' כאילו שלך ולעובדות יש קשר ישיר, (ספק עקיף)? איני קרוב בשום צורה לש.אלוני,אך התייחסותך מקוממת. מדוע אלוני צריכה,להגנתה,להוקיע דברים או מעשים שונים בכדי להוכיח משהו למישהו. מעשיה מדברים בעד עצמם ואין לה חובת הוכחה לאף אחד. לדעותיה הפוליטיות יש את התהודה המתאימה בצבוריות הישראלית (כ-2%) ויש לתת להם את החשיבות בהתאם. בנושא נ. חומסקי,כוונתי היתה ואולי לא הובנתי נכון כי''דמות מהשוליים של השמאל'' בישראל ולא במקום אחר . הרי אתה כותב בתגובתך כי הפמניסטיות אימצו את העמדה הערבית בסכסוך ובהמשך כי השמאל בארץ גם מאמץ עמדה זו. נו, אחד ועוד אחד לא נותנים שתיים? | |||
_new_ |
רק אחת מבין אלו שהשתתפו בהרצאה | |||
|
|||
מצאה לנכון להצית את הפתיל. בהרצאה נכח קהל רב משני המינים, שברובו התייחס לדברים כפי שנאמרו. אבל התגובה של הפמיניסטית הביאה ל''יישור שורות'' ותגובת עדר אופיינית. התקשורת ברובה רק דיווחה עליה וציטטה מפיה בלי בדיקה של העובדות (זו תופעה חדשה עבורך?). בקשר לשולמית אלוני, היא לא ''צריכה'' לנקוט עמדה בשום נושא. אבל מאחר והיא עושה את זה בכל זאת, ''בחירת'' הנושאים מעוררת הרבה סימני שאלה, בייחוד מאחר והנושאים אינם בלי קשר. לגבי השמאל בארץ ואימוץ העמדה הערבית, זאת ההגדרה שלי של ''שמאל'' בארץ. לא כולם מסכימים עם ההגדרה הזאת. | |||
_new_ |
רק אחת מבין אלו שהשתתפו בהרצאה | |||
|
|||
קבלתי את הסברך. מענין מדוע כה מעטות(אם בכלל) הנשים בפורום? | |||
_new_ |
בפורום כאן? | |||
|
|||
אין לי הסבר, אם כי אני חושד שכמה מהשמות הבדויים של חלק מהמשתתפים מסתירים מאחוריהם את בנות המין היפה. | |||
_new_ |
אגב, בעניין שולמית אלוני והפלסטינים | |||
|
|||
לפני יותר משנה, היתה כתבה מצולמת בטלויזיה, על נסיעת מפגש של שולמית אלוני והבן שלה עם חנן עשראוי שהתקיים בגדה. הראו קטעים מהמפגש ''החם'', והוצגה כמובן העמדה הפלסטינית המסורתית, אשר בה נדרשה ישראל להשיב את ''הפליטים הפלסטיניים''. הסוף של הכתבה היה צילום במכונית, חזרה לארץ, כאשר הבן שלה מעיר הערה שמאלנית אופינית, ושולמית אלוני ענתה לו תשובה נחרצת, אשר הפתיעה אותי: ''המשמעות של מה שהפלסטינים רוצים, זה הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ויצירת ישראל כמדינה דו-לאומית''. מדוע היא לא הבינה זאת עד אז ? נדמה לי שזאת היתה התפנית שלה בנושא הפלסטיני... | |||
_new_ |
בכל זאת, ישראל יש לי כמה הערות-שאלות | |||
|
|||
משהו לא מסתדר בקשר בין הטענות שלך ושתי דוגמאות. הן מקבלות מעמד חשוב לכאורה כתומכות בדעתך על אירגונים פמניסטיים אבל לא ממש נראות כאלו: 1. לא הראית מה הקשר בין הפרופ' לילה אבו-לוגהוד ואירגוני הפמיניסטיות. זה שהיא אמרה דברים שהן מהללות לא אומר דבר על הרלוונטיות של שמה ועמדותיה לנושא המאמר שלך. 2. זה שלא שמעת או ראית עדות ששולמית אלוני לא הביעה עמדה לא אומר דבר על עמדתה. גם אם לא מצאת או ראית התבטאות שלה נגד רעיון 72 הבתולות ושימור המה שמו על ידי המתאבדים לא מוכיח דבר. 3. לא ראיתי אותך מתבטא (רק רמזים) נגד הרעיון של 72 הבתולות. האם זה אומר שאין לך עמדה נגד או בעד? | |||
_new_ |
לגבי פרופ' לילה אבו-לוגהוד והיותה פמיניסטית | |||
|
|||
מצאתי משהו בוויקיפדיה, אם אפשר להאמין להם: לגבי היותה של שולמית אלוני פמיניסטית.... עדיין לא מצאתי כל הוכחה.... (-: | |||
_new_ |
לא ממש מצאת | |||
|
|||
טוב שאתה משתדל לשעשע את קוראיך, אבל: אז מישהו אמר שהיא פמיניסטית. בעיני עדיף מישהו שאני מכיר כמו ישראל בר-ניר. לכן התוספת מוויקיפדיה לא מוסיפה לי דבר. לגבי שולמית אלוני אתה לא מתייחס להערה שלי. | |||
_new_ |
מצאת אבל זו לא הוכחה לכלום | |||
|
|||
הרי אמרתי שאינך חייב להאמין לוויקיפדיה,גם אם הם מכנה אותה ''פמיניסטית מפורסמת'': Famous Feminists העובדה שהיא מופיעה ראשונה בשורת השמות זה רק בגלל שם משפחתו של בעלה, כנראה.================ Lila Abu-Lughod - Anthropologist Rachel Adler - Jewish theologian Susan B. Anthony Gloria Anzaldúa - Poet Simone de Beauvoir - Philosopher Ruth Behar - Anthropologist Judith Butler - Philosopher Margaret Cho - Actress, Comedian Hélène Cisoux - Philosopher Nellie McClung - Writer, Teacher, one of the ''Famous Five'' | |||
_new_ |
הכי הטוב זה שנחכה לתשובתו של ''המביא'' - הוא בר-ניר | |||
|
|||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. בראיון שלה בעיתון בשם | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. בראיון שלה בשנת 2002 בעיתון בשם Asia Aource (http://www.asiasource.org/news/special_reports/lila....) היא מגדירה את החובה ללבוש רעלה כ''בידוד נייד'' ( Portable seclusion | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
נדמה לי שאתה טועה בכך שאתה מערב בין המקצוע שלה, אנתרפולוגית, לבין מה שאתה מייחס כנושאים פמינסטיים. ברור לגמרי שפמיניזם הוא נושא בתוך המכלול של אנתרפולוגיה. בין הזאר אבו-לוגהוד כותבת על פמיניזם מנקודת מבט של אנתרפולוג. העובדות הללו הן לא אסמכתא או הוכחה שהיא פמיניסטית בעצמה. | |||
_new_ |
אומנם תחום ההתמחות שלה | |||
|
|||
הוא אנתרופולוגיה, אבל היא מרבה לפרסם בנושאים פמיניסטיים טהורים שאין להם כל קשר לאנתרופולוגיה. היא מרחיבה את הדיבור על מעמד האישה בחברה המסולמית בצורה שאין לה הגדרה אחרת מאשר הצדקה, באיצטלא מדעית או אנתרופולוגית, של האפליה שם. אנא שים לב שהתשובה המלאה שלי לשאלותיך מופיעה למטה - שתי הקודמות (שהן חלקיות בלבד) ''ברחו'' לי וצריך להוריד אותן. | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. זה דומה להגדרה של סילבי קשת לשמאלני הישראלי המצוי כ''אחד שחי בימין וחושב בשמאל''. בראיון שהתפרסם בשנת 2002 (http://www.asiasource.org/news/special_reports/lila....) היא מגדירה את החובה ללבוש רעלה כ''בידוד נייד'' (Portable seclusion) ואף מציגה את זה כייתרון בכך שהוא מאפשר לאישה ''חופש תנועה'' . . . למותר לציין שהיא מתעלמת לחלוטין מהמציאות שהחובה ללבוש רעלה היא אחד מהסימנים הבולטים לנחיתות האישה ולעובדת היותה קניינו של הגבר. כאחת שחיה בחברה המערבית ונהנית מהחופש קל לה לדבר בשם אלו שלא זכו. היא איננה חריג. | |||
_new_ |
אכן מעמדן של הנשים בחברות המוסלמיות | |||
|
|||
ובעצם בכל חברה הנשלטת על ידי ממסד דתי, הוא מביש , מחפיר, וראוי לכל גינוי. העובדה המצערת כי כיום נותרה השפעת הדת בעיקר במדינות המוסלמיות, גורמת לתחושה הכוזבת כי המוסלמים גרועים יותר מאשר דתות אחרות. לא הרעלה היא הסממן הגרוע ביותר של אפללית נשים בחברות המוסלמיות אלא יש דברים גרועים הרבה יותר - רצח נשים שסטו מכללי המוסר, ''מילת'' נשים, פוליגמיה, הוצאה להורג של נשים נואפות, איסור על נשים לנהוג, לעבוד או ללמוד ועוד | |||
_new_ |
ובאשר ל 72 הבתולות | |||
|
|||
מאיפה הסקת שאני נגד הרעיון? אולי אם היו משכנעים אותי שזה נכון גם אני הייתי מתנדב? בגילי אני כבר לא יכול להרשות לעצמי לוותר על הזדמנות כזאת . . . . | |||
_new_ |
אם אתה לא דורש מעצמך מדוע אתה דורש מאחרים? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |