|
בכל זאת, ישראל יש לי כמה הערות-שאלות | |||
|
|||
משהו לא מסתדר בקשר בין הטענות שלך ושתי דוגמאות. הן מקבלות מעמד חשוב לכאורה כתומכות בדעתך על אירגונים פמניסטיים אבל לא ממש נראות כאלו: 1. לא הראית מה הקשר בין הפרופ' לילה אבו-לוגהוד ואירגוני הפמיניסטיות. זה שהיא אמרה דברים שהן מהללות לא אומר דבר על הרלוונטיות של שמה ועמדותיה לנושא המאמר שלך. 2. זה שלא שמעת או ראית עדות ששולמית אלוני לא הביעה עמדה לא אומר דבר על עמדתה. גם אם לא מצאת או ראית התבטאות שלה נגד רעיון 72 הבתולות ושימור המה שמו על ידי המתאבדים לא מוכיח דבר. 3. לא ראיתי אותך מתבטא (רק רמזים) נגד הרעיון של 72 הבתולות. האם זה אומר שאין לך עמדה נגד או בעד? | |||
_new_ |
לגבי פרופ' לילה אבו-לוגהוד והיותה פמיניסטית | |||
|
|||
מצאתי משהו בוויקיפדיה, אם אפשר להאמין להם: לגבי היותה של שולמית אלוני פמיניסטית.... עדיין לא מצאתי כל הוכחה.... (-: | |||
_new_ |
לא ממש מצאת | |||
|
|||
טוב שאתה משתדל לשעשע את קוראיך, אבל: אז מישהו אמר שהיא פמיניסטית. בעיני עדיף מישהו שאני מכיר כמו ישראל בר-ניר. לכן התוספת מוויקיפדיה לא מוסיפה לי דבר. לגבי שולמית אלוני אתה לא מתייחס להערה שלי. | |||
_new_ |
מצאת אבל זו לא הוכחה לכלום | |||
|
|||
הרי אמרתי שאינך חייב להאמין לוויקיפדיה,גם אם הם מכנה אותה ''פמיניסטית מפורסמת'': Famous Feminists העובדה שהיא מופיעה ראשונה בשורת השמות זה רק בגלל שם משפחתו של בעלה, כנראה.================ Lila Abu-Lughod - Anthropologist Rachel Adler - Jewish theologian Susan B. Anthony Gloria Anzaldúa - Poet Simone de Beauvoir - Philosopher Ruth Behar - Anthropologist Judith Butler - Philosopher Margaret Cho - Actress, Comedian Hélène Cisoux - Philosopher Nellie McClung - Writer, Teacher, one of the ''Famous Five'' | |||
_new_ |
הכי הטוב זה שנחכה לתשובתו של ''המביא'' - הוא בר-ניר | |||
|
|||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. בראיון שלה בעיתון בשם | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. בראיון שלה בשנת 2002 בעיתון בשם Asia Aource (http://www.asiasource.org/news/special_reports/lila....) היא מגדירה את החובה ללבוש רעלה כ''בידוד נייד'' ( Portable seclusion | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
נדמה לי שאתה טועה בכך שאתה מערב בין המקצוע שלה, אנתרפולוגית, לבין מה שאתה מייחס כנושאים פמינסטיים. ברור לגמרי שפמיניזם הוא נושא בתוך המכלול של אנתרפולוגיה. בין הזאר אבו-לוגהוד כותבת על פמיניזם מנקודת מבט של אנתרפולוג. העובדות הללו הן לא אסמכתא או הוכחה שהיא פמיניסטית בעצמה. | |||
_new_ |
אומנם תחום ההתמחות שלה | |||
|
|||
הוא אנתרופולוגיה, אבל היא מרבה לפרסם בנושאים פמיניסטיים טהורים שאין להם כל קשר לאנתרופולוגיה. היא מרחיבה את הדיבור על מעמד האישה בחברה המסולמית בצורה שאין לה הגדרה אחרת מאשר הצדקה, באיצטלא מדעית או אנתרופולוגית, של האפליה שם. אנא שים לב שהתשובה המלאה שלי לשאלותיך מופיעה למטה - שתי הקודמות (שהן חלקיות בלבד) ''ברחו'' לי וצריך להוריד אותן. | |||
_new_ |
באשר לפרופ' לילה אבו-לוגהוד, דויד | |||
|
|||
אינני יודע עליה הרבה מעבר לפרסומים הרשמיים. היא פרסמה כמה ספרים בנושאים פמיניסטיים, ונחשבת לדמות מרכזית בתנועה. משום מה אף אחד לא רואה סתירה בין פעילותה בנושאים פמיניסטיים - נושאים שהם בלעדיים לתרבות המערב, ומהווים נושאים מרכזיים במיתקפת התעמולה של האיסלאם נגד תרבות המערב, לבין עמדותיה המצדיקות למעשה את מעמדה הנחות של האישה בחברה המוסלמית. זה דומה להגדרה של סילבי קשת לשמאלני הישראלי המצוי כ''אחד שחי בימין וחושב בשמאל''. בראיון שהתפרסם בשנת 2002 (http://www.asiasource.org/news/special_reports/lila....) היא מגדירה את החובה ללבוש רעלה כ''בידוד נייד'' (Portable seclusion) ואף מציגה את זה כייתרון בכך שהוא מאפשר לאישה ''חופש תנועה'' . . . למותר לציין שהיא מתעלמת לחלוטין מהמציאות שהחובה ללבוש רעלה היא אחד מהסימנים הבולטים לנחיתות האישה ולעובדת היותה קניינו של הגבר. כאחת שחיה בחברה המערבית ונהנית מהחופש קל לה לדבר בשם אלו שלא זכו. היא איננה חריג. | |||
_new_ |
אכן מעמדן של הנשים בחברות המוסלמיות | |||
|
|||
ובעצם בכל חברה הנשלטת על ידי ממסד דתי, הוא מביש , מחפיר, וראוי לכל גינוי. העובדה המצערת כי כיום נותרה השפעת הדת בעיקר במדינות המוסלמיות, גורמת לתחושה הכוזבת כי המוסלמים גרועים יותר מאשר דתות אחרות. לא הרעלה היא הסממן הגרוע ביותר של אפללית נשים בחברות המוסלמיות אלא יש דברים גרועים הרבה יותר - רצח נשים שסטו מכללי המוסר, ''מילת'' נשים, פוליגמיה, הוצאה להורג של נשים נואפות, איסור על נשים לנהוג, לעבוד או ללמוד ועוד | |||
_new_ |
ובאשר ל 72 הבתולות | |||
|
|||
מאיפה הסקת שאני נגד הרעיון? אולי אם היו משכנעים אותי שזה נכון גם אני הייתי מתנדב? בגילי אני כבר לא יכול להרשות לעצמי לוותר על הזדמנות כזאת . . . . | |||
_new_ |
אם אתה לא דורש מעצמך מדוע אתה דורש מאחרים? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |