|
הוא לא חבר שלי | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/12/2003 שעה 7:26) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
לצאת מן ההתנחלויות ולהשאיר את המתנחלים בשטחים. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
האם אתה נזקק, חלילה, לתרומת כליה או לדיאליזה? אם חולה דיאליזה לא תרם לבריאותך, מה פתאום שיממנו לו דיאליזה מכספי המסים שלך? | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
החולה כאן טוען שהציבור צריך למות על מנת שהוא יחיה,על חשבון הציבור. מן הראוי שינתקו לו את הדאליזה עכשו. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
אינני יודע היכן אתה מתגורר. בוא נניח שבמקום כמו הרצליה. אם תהיה התקפת אוייב על הרצליה, אתה בעד שמי שאינו מתגורר שם לא יתגייס להגנת העיר? הרי הוא עלול להיהרג במהלך ההגנה הזו. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
מחר אני עובר ללוס אנגלס להיות שכן של פטריוטים ישראלים. אתה וסגל תרוצו להגן עלי במקרה של התקפת טרור. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
לא, משום שיש מי שעושה זאת שם. הוא נטל אחריות וזה תפקידו. תפקיד אבטחת ישראלים באזורנו מוטל על ממשלת ישראל. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
ממשלת ישראל היא כובשת בשטחי ההתנחלויות.ולא נוטלת אחריות על חיי בני האדם שם.מן הראוי שלא תטול אחריות גם על חיי מתנחלים וערבים ביחד. | |||
_new_ |
מתי ישראל כבשה? | |||
|
|||
אני שמעתי שישראל דווקא שיחררה מכיבוש. | |||
_new_ |
מתי ישראל כבשה? | |||
|
|||
אני שמעתי שמדינת ישראל היא תחת כבוש של ימין מתנחל מהשטחים. | |||
_new_ |
מדינה ישראל תחת שלטון האלוקים | |||
|
|||
והקב''ה לא מבדיל בין שמול לימין, בין חושך לאור, בין דין לחסד, בין קשיות וגבהות הלב לבין יראה ואמונה. | |||
_new_ |
שמועות, טרלו, שמועות | |||
|
|||
הלוֲאי והימין היה משחרר את המדינה מזרועות השמׂאל. | |||
_new_ |
שמועות, טרלו, שמועות | |||
|
|||
מה מפריע לשחרר את המדינה מזרועות השמאל? הממשלה של שרון,איתם,ליברמן וסגל שמצטרף כחבר במפלגת השלטון?? | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
ממשלת ישראל אינה כובשת. מדינת ישראל היא הכובשת. אני מסכים איתך שחבל שהיא אינה נוהגת בהתאם, לא מפזרת את מוסדות הרשות הפלשתינאית לכל רוח וחוזרת לשלוט בשטח כולו. אבל זה מה יש. זו הדייסה שבישלו ביילין, פרס ורבין לפני 10 שנים. אני מסכים שכבר מזמן היה צריך הגלגל להתהפך בחזרה, ובהחלט מוצא אשמה בהנהגה הנוכחית. | |||
_new_ |
שום מתנחל לא מגן עלי.אין שום סיבה שאני אגן עליו. | |||
|
|||
ארול איני יודע מי אתה, אך לפי השם אתה לא מזמן מכאן. אני גר בקריית ארבע חברון בה התחילה ההיסטוריה של העם שלנו,וגם שלך,!עם אברהם אבינו ושאר ההורים.. לפני כ 3700 שנה. עשרות מתנחלים נפלו על הגנת המדינה שגם אתה נמצא בה ,בהם הרבה מחברי ,במלחמות ישראל. אז, אל תהיה כפוי טובה, ותדע להתעלות ,גם אם דעותיך הפוליטיות שונות. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
וזה בדיוק גם המסר של עוזי לנדאו, לא רק שעל הסמולנים המניאקים שמעיזים להפגין לא צריך להגן, אלא אפילו צריך לירות עליהם. וזה, אגב, גם המסר של יושבי ההתנחלויות המבודדות, אם היה אכפת להם מאיתנו, שאר אזרחי המדינה, הם היו חוזרים ארצה ועוזרים לנו להתגונן, במקום זה, הם מתיישבים (לעיתים ללא אישור ובניגוד לחוק) במקומות שעצם ההגנה עליהם פוגמת בהגנה עלינו, ומסכנת את חיינו. אבל מה איכפת להם מאיתנו, אנחנו לא חברים שלהם. שים לב, לא איכפת להם לדרוש מאיתנו להגן עליהם, תוך כדי סיכון חיינו, תוך כדי פגיעה בהגנה על המדינה. ומה המסר של מי שיושב בחו''ל ומטיף לנו להמשיך ולסכן את חיינו בשם אידיאלים שהוא מחזיק בהם? | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
ומה המסר של מי שרוצים להוציא את יוסי ביילין להורג על דעותיו המאוסות? | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
בעצם למה להגן על קרית שמונה . למה להגן על תל אביב, חניתא וכו' .בעצם מהעושים יהודים בפלשתין . ? מי הזמין אותם ? | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
כי קרית שמונה זה הבית ושגרון לא. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
באיזה מובן? אני לא גר בקריית שמונה. למה אמור להיות איכפת לי אם הם חוטפים קטיושות? שיחטפו. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
אתה יודע מה שיחטפו. בא נפרק הכל ונלך.במדינת מתנחלים גזענית ישאר למות רק מי שראוי לו למות. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
אתה צודק. זה מה שניסיתי להסביר לך. אם אתה מחליט להפקיר את חייהם של הישראלים שלא מוצאים חן בעיניך, המדינה כבר אינה מדינה, אלא צביר אנשים שכל אחד מהם דואג לעצמו. אם אתה מחליט להגן על קריית שמונה, קריית ארבע כלולה בחבילה. | |||
_new_ |
אולי קרית שמונה הבית שלך | |||
|
|||
אבל בטח לא הבית שלי. אני רק שכן שלך (של הקרית שמונאי הזה) | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
לשאלתך הראשונה: משום שקרית שמונה, תל אביב וחניתא נמצאים בתוך שטחי מדינת ישראל. משום שתל-אביב, קרית שמונה וחניתא נמצאים בקונצנזוס. משום שתל אביב, קרית שמונה וחניתא קיימים בהתאם לחוקי ישראל. משום שתושבי תל-אביב, קרית שמונה וחניתא מגינים אחד על השני (ותושבי נצרים מגינים על עצמם, ומקבלים את הגנת תושבי תל-אביב קרית שמונה וחניתא). לשאלתך השניה: יהודים גרים במדינת ישראל (מה זאת אומרת מה הם עושים, מה רצית שיעשו?). לשאלתך השלישית: מדינת ישראל הזמינה אותם ''אנו קוראים אל העם היהודי בכל רחבי התפוצות להתלכד סביב היישוב בעלייה ...''. את היהודים שבאו לפני, אף אחד לא הזמין, אבל מצד שני, הם לא דרשו שמישהו מלבדם יקריב את חייו למענם. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
1. אז לוותר על רון ארד. הוא לא נמצא בשטח מדינת ישראל. 2. תל-אביב, קריית-שמונה וחניתה נמצאים בקונצנזוס. מדוע? משום שהשמאל הסהרורי מתנגד לקיומם של יישובים מסויימים. יש להפקיר אותם עד שאחרון הישראלים יסכים לקיומם. אני יכול למצוא לך אנשים (תוצרת ישראל) שאומרים ששום נקודה במדינת ישראל אינה לגיטימית, ויש לפרק את המדינה. הם מתבטאים לעתים בפורומים שם מר ספירו הוא הסמן הימני (באמת, במו עיני קראתי). מבחינה זו תל-אביב, קריית-שמונה וחניתה אינן בקונצנזוס. כדאי להפסיק את כל הפעילות הצבאית בכל המקומות עד שיהיה קונצנזוס. 3. תל-אביב, קרית שמונה וחניתא קיימים בהתאם לחוקי ישראל. גם קרית-ארבע. 4. משום שתושבי תל-אביב, קרית שמונה וחניתא מגינים אחד על השני. איך תושב חניתה מגן על תל-אביב? | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
1. ההבדל הוא שרון ארד נמצא מחוץ לגבולות המדינה שלא מרצונו החופשי, להבדיל תושבי נצרים נמצאים מחוץ לגבולות המדינה מרצונם החופשי, ויכולים לחזור הביתה בכל זמן שירצו. 2. זה כבר מזמן לא ''השמאל הסהרורי'', זה רוב גדול מאד לפי כל סקר שנעשה. כששמונים אחוז מהציבור מסכימים על משהו, המשהו הזה הוא קונצנזוס פר הגדרה. בשום מקום לא אמרתי להפסיק את הפעילות הצבאית, רק אמרתי שלדעתי השימוש בהגנה הזו על ידי תושבי ההתנחלויות המבודדות דומה לשימוש בביטוח רפואי של מי שהולך מרצונו החופשי, פעם אחרי פעם, עם ילדיו, למושבת מצורעים, מתוך אמונה יוקדת שמחלת הצרעת אינה מדבקת (ולא, חס ושלום, משום שהם מנסים לרפא את המצורעים). שיתחשבו בציבור ויחזרו הביתה. כשאני קורא מאמר נרגש שתוקף את חוסר האיכפתיות שלנו כלפי אותם נדבקים סדרתיים. ''חוסר איכפתיות'' של מי שאיבדה את אחיה, ולא איזה אגורה או שניים. מאמר שנכתב בשם אותם אנשים שעל הגנתם הוא איבד את חייו. מאמר שתוקף לוחם קרבי בשירות קבע, שנכתב על ידי יורד שחי לו בחו''ל ומטיף לנו איך למות. אז המילה שמהדהדת לי בראש היא חוצפה. 3. נכון, דילגת על המילה ''לעיתים'' בתגובה הראשונה שלי? 4. בכך שהוא הולך למילואים ושומר על גבולה של מדינת ישראל כנגד פלישה אפשרית. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
א. האם גבולות המדינה נקבעים על פי: קונצנזוס, חוק או אמונה? ב. האם מישהו הפנים את העובדה שמחיר ההגנה על גבולות מטורפים (הן גאוגרפית והן ביחס לעוינות הסובבת) יהיה כבד הרבה יותר ממחיר ההגנה על ההתנחלויות. אני גם חושב שאפשר וצריך להתייחס למבחן התוצאה עד היום למחיר הויתורים שכבר נעשו לפלשתינים. ג. מהו חוסר איכפתיות? רבע אחוז מהאוכלוסיה שמהווה 18% מהקצונה והיחידות הלוחמות? ד. תספר לי עוד על הגנה מפני פלישה אפשרית, כמה אנשי מילואים ישחטו על מזבח פנטזיות שלום מצוצות מהאינטרסים הלאומיים הדרושים לבטחון העם והמדינה. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
א. חוק. ב. לא כל מה שאתה כותב הוא עובדה. בשביל שזה יהיה עובדה, אתה צריך להוכיח את זה, וההיסטוריה של ישראל בשנות החמישים והשישים מוכיחה דווקא את ההפך. וגם אם זה נכון, אז פירוק ההתנחלויות, אפילו בלי לסגת לגבולות ה''מטורפים'', בודאי יוריד את המחיר. ג. חוסר איכפתיות זה לירות על מפגינים בעלי דעות שונות. חוסר איכפתיות זה לקרוא להוציא להורג את מי שלא מקבל את דעתם. חוסר איכפתיות זה להרוג ראש ממשלה. חוסר איכפתיות זה לשבת בחו''ל ולהתנפל על בחורה שאיבדה בזכותך את אחיה, משום שהיא חושבת שונה ממך. זה שאותו רבע אחוז מהווה (נגיד) 18 אחוז מהיחידות הלוחמות, ולוקח שמונים וחמש אחוז מהמשאבים של צה''ל עדיין משאיר אותם ב''חוב'' אדיר לציבור הישראלי. ד. שתי הפסוקיות שלך לא מתחברות לידי משפט שלם. מה בדיוק אתה רוצה שאספר לך על הגנה מפני פלישה אפשרית? עד כמה שידוע לי, רוב חיילי המילואים והסדירים שנהרגו מאז ששת הימים נהרגו דווקא על מזבח ''אף שעל'' שכלל לעיתים אפילו את לבנון ומדבר סיני, אבל אני מסוגל להבדיל בין דעה לעובדה. נחמד שאתה יודע מהם ''האינטרסים הלאומיים הדרושים לבטחון העם והמדינה'', אני ורוב הציבור חולקים עליך, ואם אתה מקבל את עקרונות הדמוקרטיה, קבל את הכרעת הרוב, כמו שאני קיבלתי אותה במשך עשרות השנים בהם אתם הייתם רוב. אם אתה לא מקבל את עקרונות הדמוקרטיה, אין לנו על מה להתדיין. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
א. עם החוק הוא מכריע אז לא ניתן כלל וכלל לדבר על החזרת הגולן וירושלים כמו גם ההתנחלויות שהוקמו על פי חוק ובברכת ממשלת ישראל אם זה מוצא חן בעיניך או לאץ ב. לא כל מה שאתה כותב הוא עובדה למעשה כל מה שאתה כותב מבוסס על אנוכיותך האישית. בבקשה תראה לנו מה ההיסטוריה בשנות החמישים והששים מוכיחה לנו. לי היא דווקא מוכיחה שישראל היתה במצב שבו לא יכלה להרשות לעצמה צעד התקפי מקדים מצד שכניה ולכן היה את מבצע קדש ולכן היה את פעולות התגמול ולכן התקפנו קודם בששת הימים. לי זה נראה שזה מאוד מוכיח את מה שאני אומר ועם הנשק המתקדם וגם הנשק להשמדה המונית הקים בארסנל של השכנות מה יהיו צעדיה של ישראל נוכח צעדים להתקפה עליה. פניה לבית הדין בהאג? (''בודאי יורידו את המחיר'' זה לא טיעון שצריך להוכיח?) ג. ירי על מפגינים בעלי דעות שונות זה אסור ירי על בוגדים שמצטרפים לאויבינו בגלוי זה חובה לאומית ומוסרית. מי קרא להוציא להורג את מי שלא מסכים עם דעותיו? במידה ואתה מתייחס לסעיף 97 ב' בחוק העונשין הישראלי הדורש עונש מוות לבוגדים אז דא עקא שלא ניתן לברור חוקים מספר החוקים לפי מאוויי ליבו של צד מסוים או שנקיים את החוק במלואו כלפי כולם או שלא (אבל תחליטו במטוטה), וזה גם מתקשר לתשובתך בסעיף א'. מסכים לגבי ראש הממשלה רק עדיין לא קיבלנו תשובה מספקת בענין. אינני יודע מי התנפל על הבחורה אבל גיוס אנשים בחו''ל להפגנות בארץ זה דוקא אופנה שהשמאל הכניס לפה, כך שההתיחסות של השמאל לגבי אנשים בחו''ל הוא בהתאם להשקפת עולמם, האם צריך להזכיר מי ממן את ביילין ועמי איילון ושאר הוזים שמקרבים את קצנו כמדינה יהודית. אני מרשה לעצמי להזכיר לך ש''לא כל מה שאתה כותב הוא עובדה'', על פי אותה חוברת שפרסם עיתון הארץ (הסמולון הנפוץ במדינה) עלות ההגנה על ההתנחלויות בתקציב צה''ל הוא כ-200 מיליון ש''ח לשנה מה שאומר שהעלות פר התנחלות הוא משהוא כמו 100 אלף ש''ח בממוצע, וזה בערך העלות של הגנה על בית ספר באזור המרכז בתל אביב למשל. המסקנה שהעלות של ההגנה על ההתנחלויות היא כמעט שולית ולר תחסך גם עם תעביר אותם ואת בתי ספרם למרכז (לדעתי העלות תגדל). אז תפסיק לבלבל את המח 85% מהמשאבים של צה''ל נו באמת. ד. יתכן שהפסוריות לא מתחברות וכשלתי בסמנטיקה אבל הטיעונים שלך כשלו במהותם. מדיניות אף ''שעל'' של מי שלנו או של הערבים? לגביך ולגבי רוב הציבור שלצידך הייתי מציע שתלמד ערבית כי זה השפה של הציבור שלצידך. הציבור היהודי במדינה הוא נגד ויתורים מטורפים לערבים תמורת כלום, רוב הציבור נגד בריחה וכניעה לטרור הערבי ורוב הציבור הצביע בעד האידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה בבחירות האחרונות בצורה חד משמעית. אחרת אין הסבר למצבו של השמאל היו שההבדל בינו לבין האויבים שרוצים לחסלנו הוא בבורותם בשפת הלאום ותרבותו של אלה שאיתם הוא מזדהה. הצורה שבה אתה מנכס לעצמך את הדמוקרטיה ובה בעת בועט בכל עקרון דמוקרטי אפשרי הן של קבלת הכרעת הבוחר והן של קבלת דין החוקים הן האנושיים כגון זכות הקנין והן הלאומיים כגון סעיף 97 ב' לחוק העונשין, מאירות את פרצופך האנרכיסטי בעליל. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
א. למה, יש חוק שאוסל לדבר על ''החזרת הגולן וירושלים כמו גם ההתנחלויות שהוקמו על פי חוק ובברכת ממשלת ישראל אם זה מוצא חן בעיניך או לא''? ב. גם אחרי שנות השישים התקפנו את אויבינו, ההבדל הוא במחיר. כמה אנשים נהרגו בטרור בעשור שבין מבצע קדש לששת הימים, וכמה נהרגו בשנה האחרונה? בוודאי יורידו את המחיר: משום שבשני המקרים הגבול הוא זהה, רק שמקרה השני (עם ההתנחלויות) יש בנוסף לגבול, גם התנחלויות שצריך להגן עליהן. ג. יפה, חוסר איכפתיות אחד נמצא. חבר הכנסת יהלום קרא להוציא להורג את יוסי ביילין, חוסר איכפתיות שני נמצא. סעיף 97 א. מוגבל במפורש ע''י סעיף 94 וכמו שאתה אמרת, אי אפשר לקרוא רק חלק מהחוק. תקרא את המאמר שאתה מגיב לו. החזקת השטחים עולה לנו 85% מהמשאבים של צה''ל. השאר הולך על ההגנה על הים, הגבול הצפוני הדרומי והמזרחי. ד.סירוב לסגת מסיני לפני יום כיפור עלתה לנו בהרבה מאד הרוגים. סירוב לסגת מלבנון לפני 85 עלתה לנו בעוד כמה, ומרצועת הגבול הוסיפה עוד לא מעט. והעיקר, הסירוב המתמשך לצאת מרצועת עזה, יהודה ודומרון עולה לנו בעוד ועוד הרוגים מידי יום. אז, אני מבין שאין הבדל בין אויביך האידיאולוגים לאוייבי המדינה, אכן דמוקרט למופת. קיבלתי עלי את דין הבוחר במשך שלושים שנה, לא הרגתי ראש ממשלה שלא מצא חן בעיני, לא יריתי במפגינים שהפרו חוק ולא מצאו חן בעיני, לא פגעתי בזכות הקניין של אף אדם, לא הקמתי מחתרות אלימות, לא עקרתי עצים של אחרים, לא בניתי ישובים בניגוד לחוק, לא שידרתי מתחנות פירטיות, לא עיוותתי את דברי החוק הברורים. אבל את השטויות שאתה מפליץ קראתי עד סופם והתיחסתי לעניין, לא עוד. לא יודע מה אתה מעשן, אבל נסה להתרכז לפני שאתה מגיב. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
ג. ולנוחותכם - מתוך חוק העונשין: 94. הגנה נוספת אין רואים מעשה כעבירה לפי פרק זה [פרק ז': בטחון המדינה, יחסי חוץ וסודות רשמיים, ע''ב], אם משתמעת מתוכו כוונה בתום לב, או אם נעשה בתום לב מתוך כוונה להביא, בדרכים שאינן פסולות לפי דין, לידי שינוי בסדרי המדינה או בפעולות רשות מרשויותיה, או בסדרי מדינת חוץ או בפעולות רשות מרשויותיה, או בסדרי מוסד או ארגון של מדינות או בפעולותיהם. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
אדון שרון תספר לי תספר לי עוד על טמטום השטחים, כמה אנשי מילואים ישחטו על מזבח פנטזיות משיחיות מצוצות מהאינטרסים הלאומיים הדרושים לבטחון העם והמדינה. | |||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
היכן מצאת את ההגדרה המתמטית של הקונצנזוס? מדוע 80% הם קונצנזוס? ואולי אפשר להסתפק ב-51% או ב-99%? ''רוב גדול לפי כל סקר שנעשה''. אני לא מחזיק הרבה מסקרים. אני מאמין שבניסוח 'נכון' של השאלות ניתן להשיג כל תוצאה שתרצה. בכל אופן, מתוך סקרנות אשמח לראות סקר כזה. | |||
_new_ |
אינני חושב שרמי התכוון לפגוע בך אישית | |||
|
|||
_new_ |
מדהים. | |||
|
|||
אתה שואל מה רצית שיעשו ? שילכו לעזזל !!! גזלו את ארצם של הפלשתינים המסכנים וגרשו אותם . מה פתאום מישהו שבא מפולין מרשה לעצמו לפלוש לפלשתין ? שיחזור מנין שבא .למה תל אביבי צריך להגן על קרית שמונה ? שזה מקרית שמונה יגן על עצמו. למה אני צריך להגן עליו ? שיסתלק למקום אחר בו קיים קונצנזוס גם של הפלשתינים למשל לים . | |||
_new_ |
אי אפשר עם כל כך הרבה שטויות | |||
|
|||
אתה רוצה שילכו לעזאזל? אם כן, דבר איתם, אם לא, אודה לך אם לא תנסה לענות בשמי, זה מגחיך את הטיעונים שלך, ומיתר את הדיון. חלק ממבנה המדינה זה אחריות הדדית, כזו שיש בין בני תל אביב לבני קרית שמונה, ולא אחריות חד סטרית, כזו שיש בין תושבי תל אביב (שמגינים על) לתושבי נצרים (שמוגנים על ידי). וכנראה שאתה לא מכיר את המילה קונצנזוס. | |||
_new_ |
אי אפשר עם כל כך הרבה שטויות | |||
|
|||
נצרים מגינה עליך. אם הם יסולקו משם הקטיושות יגיעו בסוף גם אליך לתל אביב. | |||
_new_ |
אין ספק, שכנעת אותי | |||
|
|||
מאז חורבן בית המקדש נתנה הנבואה לשוטים, סליחה, לשוטים ולויים. | |||
_new_ |
בר ניר ממשיך בגזענותו | |||
|
|||
הפטריוט מארה''ב ממשיך להפגיז אותו במסריו הגזעניים. על מי הוא מלביש את הספור המופרך שלו? על בוזגלו כמובן. | |||
_new_ |
נדהם אך לא מופתע | |||
|
|||
אני נדהם מהתגובות שקראתי כאן, אך מאחר וכמעט כולן כבר הופיעו בכתובים בתקופת תל חי, אינני מופתע מהן. גם אז מוסדות היישוב לא הבינו למה צריך לבוא להגנתו של יישוב נידח בלב סביבה ערבית עויינת, וגם אז היה כמעט קונצנזוס מלא על כך ביישוב. בעבר היה נהוג לאמר ש''מה שלא יעשה השכל יעשה הזמן'' והנה למעלה משמונים שנה עברו והזמן כאילו עמד מלכת. | |||
_new_ |
נדהם אך לא מופתע | |||
|
|||
לק''י נסיתי לגשש לאן אנשי השמאל שלנו מוכנים ללכת ואני חושב שהמצב די ברור והענין הגיע למיצוי - הם מעונינים לפרק את החברה והמדינה. הם כמובן לא יצליחו מפני שצה''ל מורכב ברובו המכריע מאנשי ימין אחראיים. אבל היה מענין מאוד לקרוא את דברי אנשי השמאל כאן. היתה לי הרגשה קשה בעקבות הירי על המפרועים השמאלניים אבל אני מתחיל להבין מדוע חילי גולני ירו - מי שמוציא את עצמו מכלל ישראל הרי שחילי צבא ישראל יורים עליו. צבא ישראל הוקם להגנת עם ישראל ולא להגנת המוציאים את עצמם מהעם. ובכל זאת בלי לשפוט את חילי ישראל הגבורים שמדדו למוציאים את עצמם מעם ישראל כמידתם אני חושב שהירי לא היה מוצדק. למרות שכמובן לא לי לשפוט כי לא הייתי שם. אליצור | |||
_new_ |
נדהם אך לא מופתע | |||
|
|||
מי שמפרק את העם והחברה בישראל הוא אתה וחברך. מי שמבין את חילי גולני שלא יתפלא אם מחר ישארו רק הוא וקומץ קיצונים להתאבד פה. | |||
_new_ |
אוי לזונחי תורתך | |||
|
|||
ואבוי למשטיני יראיך | |||
_new_ |
אוי למי שתורתו היא שיטנה | |||
|
|||
_new_ |
אוי למי שתורתו היא שיטנה | |||
|
|||
לק''י זה מענין שמי שקרא כאן לגרום רצח המתנחלים מתלוננן על שינאה - אני חושב שהצלחתי להוביל אותו להודות שהוא רוצה שכולנו נמות רק שאינומעונין ללכלך את ידיו בכך. אחרי זה הוא מתלונן על שינאה - זו באמת תופעה נפשית מרתקת. אין ספק שלמדתי הרבה לאן הוא וחבריו רוצים ללכת. בכל אופן צבא ישראל מגן על עם ישראל ולא על האספסוף הישראלי המורכב מרוסים ערבים אורקאינים פולנים ועוד כמה כאלו שאבות אבותיהם היו במקרה יהודים. היה מענין מאוד אליצור | |||
_new_ |
אוי למי שתורתו היא שיטנה | |||
|
|||
מי שרוצה למות שימות מי שרוצה לחיות מוזמן לחזור לחיקה של מדינת ישראל.אין פה כפיה אלא בחירה .בינתים מי שכופה על ישראלים למות בשם ההתנחלויות זה אתה.אולי תשאר בשטחים עם הפלסטינים ואלוהים יבוא לישועתך.רק מה תעשה את זה תוך הימור על חייך ועל תהמר על החיים של כלל הציבור פה. צבא ההגנה לישראל מגן על מדינת ישראל לא על אלה שבחרו לחיות מחוץ לגדר. מי שמבין ירי על אזרחים.שלא יבקש את הגנתה של החברה האזרחית. | |||
_new_ |
אבל מה לעשות שהמדינה | |||
|
|||
שמה אותם בתוך הגדר. אולי אתה צריך להחליף מדינה? | |||
_new_ |
על הלכידות | |||
|
|||
מאמרו של בר ניר חושף אותנו לתהליך ההתפרקות בחברה הישראלית. יפה עשה בר ניר שלא נתן הנחות לאחותו של לאונרדו ז''ל, שבטוח ע''פ מה שקראתי, לא היה מסכים עם אמירתה. הקצין לאונרדו היה מופת לחייליו ולחטיבה בה שירת. הוא היה סמל לאחדות ולא לפילוג אותו רצו לתלות בשמו לאחר שאבד את חיו בפעולה. יהי זכרו ברוך. קולה של האחות אף שדבריה נאמרו בעת צער גדול, הוא קול ההופך רווח יותר ויותר במקומותנו. כנראה ש 55 שנים של עצמאות מדינית, עדיין לא שינו את תבנית החשיבה היהודית שמצטיינת בחוסר רגש קיבוצי, תכונה שישנה בטבע לכל חיי הרוצה לשרוד ולהתקיים. די להסתכל בערוצי הטבע בטלויזיה כדי לראות מה משמעותה של התנהגות קיבוצית אצל להקת ציפורים במעופה להקת איילות בסאוונה האפריקאית או אצל להקת דגים השטה במיים. הלואי עלינו... | |||
_new_ |
למה תרחיק לכת עד לציפורים? | |||
|
|||
ראה עמה מלוכדים אוייבינו, למרות חוסר הרגש הקיבוצי אצלם. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
נראה לי שיש לנמק מדוע חשוב לקיים את מדינת ישראל . מדוע מדינת ישראל היא ערך שיש לשמר אותו. בכל מה שנאמר לא מצאתי תשובה לשאלות אלו. אחרי מתן התשובות יש לשקול האם המחיר ראוי . בטוחני שאחרי נסיגה מנצרים תגיע דרישה לנסיגות נוספות . ואם מדינת ישראל לא תיסוג יופעל מכבש הטרור עד אשר יבוטל קיומה של מדינת ישראל .אבל אם מאן דהוא אינו סבור שקיום מדינת ישראל הוא ערך ראוי הוא אולי לא יצטער כל כך. פעם ,יהודים רבים חשבו שקיום המדינה הוא ערך חשוב מאוד וראוי להקריב את החיים למענו .נראה לי שכיום כמה יחצנים השולטים בתקשורת מנסים ליצור את הרושם שהמצב השתנה . כמו כן מתברר שגופים פוליטיים זרים אשר להם מניעים אנטישמיים תומכים בסכומי עתק בקמפין זה .כולל כל הנסיגות, | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
המדינה היא ערך שראוי להגן עליו.בתנאי שהמדינה היא גוף הוגן. נצרים היא לא חלק מהמדינה.ועל הגינות לא שמעו שם. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
גם תל אביב לא היתה חלק מהמדינה לפני 48 . בדומה ליפו , אשקלון , לוד ,רמלה , עין הוד וכו' וכו' .מהכל כך הגון בתל אביב ? | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
בתל אביב קמה מדינת ישראל על בסיס דמוקרטי והומני. בנצרים חוגג האפרטהייד הפאשיזים והגזענות היהודית.כל מה שמיסדי המדינה חלמו שלא יהיה במדינתם. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
אתה בטוח שמדינת ישראל קמה על בסיס דמוקרטי ? אני לא כל כך בטוח. באותה תקופה שלטון החשבון והפחד ( ההגדרה של שרת ) חגג.במה היתה אז מדינת ישראל יותר הומנית מהיום ? כמה ישובים הוקמו על חורבות ישובים ערביים ? כולל קיבוצים של השומר הצעיר ,וישוב הציבור הנאור עין הוד . כיצד אתה יודע על מה חלמו מייסדי המדינה ? אגב , אין קונצנזוס מי הם מייסדי המדינה .מהותה של הציונות היא עדיפות ליהודים. אי לכך, על פי הגדרת המושג גזענות , מדינה ציונית היא גזענית , פשיסטית וכו' . האו''ם ברוב נאורותו הבין זאת מזמן אך ארה''ב הקפיטליסטית ,שוחרת המלחמה הפעילה מכבש לחצים וההחלטה שונתה. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
תקרא את מגילת העצמאות. מהותה של הציוניות היא מדינה דמוקרטית לאזרחי מדינת ישראל. ולא אפרטהיד נוסח נצרים. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
קראתי את מגילת העצמאות . קראתי גם את החוקה של ברית המועצות והיא יפיפיה . מילים לחוד ומציאות לחוד . לא ענית על שאר הערותי . נצרים אינה אפרטהיד יותר מאשר צפון תל אביב , עין הוד וקיבוצי השומר הצעיר. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
בתל אביב לא רודים במליון בני אדם. על מנת לאפשר לכמה גזענים לגור בוילות על חשבון מדינת ישראל. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
בנצרים רודים במיליון בני אדם? | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
לא ברור לי לחלוטין מדוע מי שגר בנצרים הוא גזעני ומי שגר בעין הוד אינו גזעני. בעין הוד התישבו האומנים בבתים אשר תושביהם ברחוגורשו מהם. בנצרים התושבים התישבו בבתים אשר נבנו על ידם .כמו כן על הכפרים איקרית וברעם התישבו קיבוצים של השומר הצעיר מדוע הם לא גזענים ? לא, תושבי נצרים , יפו , לוד,רמלה , ברעם ,אשקלון וכו' הם אינם גזענים ואינם גזלנים כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל והם חזרו לביתם אשר נגזל ונשדד מהם . עכשיו אותם גזלנים מנסים לגרש את הבעלים מביתם . והבעלים מתגוננים . זה כל הסיפור . אני כחיל אשר לא גר לא בברעם ,לא בקרית שמונה עסקתי בהגנה על ישובים אלה כי הם חלק מארצי שלי כשם שנצרים היא חלק מארצי שלי וכן הקיבוצים על הגבול הסורי אשר סבלו מהפגזות מזדמנות .אם מאן דהוא סבור שארץ ישראל לא שייכת לו אלא לאו''ם המחלק אותה למעונינים פעם לאחד ופעם לאחר באמת אין סיבה שילחם עליה . | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
מעניין שהדמוקרטיה - שהיא הערך המהותי של הציונות - לא מוזכרת במגילת העצמאות. כה אמר האיש שמטיף לאחרים לקרוא את מה שהוא לא קרא, ואם קרא לא הבין, ואם קרא והבין - לא זוכר מה קרא. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה. אבל גם אם תקרא מאתים פעם אין סיכוי שתבין. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
ןאיזכור של הדמוקרטיה יש כאן? | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
גם אזכור של מדינה יהודית גזענית,שכולאת מליונים.בשטחי מחיה לכל מי שהיא מגדירה תת אדם אין כאן. | |||
_new_ |
מדוע להגן על תל אביב | |||
|
|||
אין גם איזכור של דרקונים ורודים מעופפים ושל עוד כמה דברים שאינם רלוונטיים לענייננו. | |||
_new_ |
הבנתי! שיטת הדילוגים! | |||
|
|||
איך לא הבחנתי בכך קודם?! אז הנה: אם מתחילים מהאות השניה בטקסט, מדלגים 73 אותיות; מצרפים את האות הבאה אחריה;מדלגים עוד 22 אותיות; ועוד 10; ועוד 76; ומצרפים את האות שלאחריה; ומדלגים עוד 35 - מרכיבים את המילה ד-מו-ק-ר-טי-ה. זהו זה! אחרי 200 פעמים הבנתי. על המשמעויות המיסטיות של דילוגים אלו, כגון המספר 22 שהוא כ''ב אותיות הלשון העברית; או 76 שהוא ע''ו = עלה והצלח, או שמא 6 ולאחר מכן 7 - שהם שישי ושבת... על כך כבר יכתוב מאמר ה''ה אליצור סגל. | |||
_new_ |
הבנתי! שיטת הדילוגים! | |||
|
|||
תלמד לקרוא,אם אתה מסוגל אז אולי תבין. אבל המוח שלך שטוף בגאומטריות משיחיות כך שלא נשאר בו הרבה תבונה. | |||
_new_ |
הבנתי! שיטת הדילוגים! | |||
|
|||
המוח שלי כנראה שטוף עד כדי כך בהבנת הנקרא- שאינני מצליח למצוא את המילה ''דמוקרטיה'' בכל רחבי הטקסט של מגילת העצמאות. מחפש... מחפש... ולא מוצא. בטח משהו אצלי לא בסדר... | |||
_new_ |
אתה סתם | |||
|
|||
כנהוג במשטרי הנאציונל סוציאליזמוס והקומוניזם. מדינה אינה ערך. תתחיל להבין זאת. | |||
_new_ |
אתה סתם | |||
|
|||
אדמה,מות,דם ותורה זה ''ערכים''. למול הערכים של המתנחל המצוי.אפילו מדינה ראוי שתהיה ערך. | |||
_new_ |
אתה סתם | |||
|
|||
טוב שכתבת: ''אדמה,מות,דם ותורה זה ''ערכים''.'' ... ''ערכים'' ... בגרשיים ... כי ערכים הם ל א . אלא שאתה עושה מניפולציה כדרך שחינכוך, במושגים בסיסיים שישרתו לא-נאמנה את טיעוניך. | |||
_new_ |
אתה אפילו לא סתם. | |||
|
|||
אתה בטח כמו כמו כל השיות התמימות פה. בשם ההומניות,הצדק,והנאורות מציע לגרש ולהרוג ערבים. מלכי המניפולציות הם אפסים לעומתך. | |||
_new_ |
מה הקשר? | |||
|
|||
אין לך תשובה טובה אז אתה מנפנף בדברי ברברת, כדרכם של נאציונליסטים סוציאליסטים מן הדרגה הנמוכה (-: | |||
_new_ |
בירה נשר | |||
|
|||
_new_ |
ויסמן עשה את הדבר הנכון-אחותו לא | |||
|
|||
אין הרוגים ישראלים בכל האיתיפאדה מפגועים שבאו מכוון עזה, נהרגו תושבי הגוש אך לפחות חזית זו נשארה חסומה בעזרת הויסמנים שמוצאים עצמם מול מחבלים ומנסים להגן עלינו בנוכחותם שם. אם לא היו ,הינו משלמים במחיר כבד כפי ששלמנו מאזור הגדה, אחותו שתהיה בריאה מנסה לרכב על מניפסט המבייש את אחיה ,וצר לי על כך. ביגונה היא אפילו לא ראויה לתגובה. ההתישבות ברצועת עזה מיותרת - נוכחות הצבא הכרחית. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |