|
לפחות לגבי מכוניות | |||
|
|||
בפרקטיקה קל הרבה יותר להפעיל מנגנון הקונס אי יעילות בצריכת דלק ע''י הפחתת מיסי קנייה (כיום 45% להיברידיות במקום ה-~90% הרגיל) ושינוי עלות הטסט השנתית. מדברים היום גם על 'שפיל' של 4,000 ש''ח שאמור לתת מוטיבציה מסויימת למכוניות יעילות יותר. הבעיה היא שכרגע הפרשי המחירים הם כאלה שזה עדיין לא מספיק משתלם. אפשר לעשות הרבה יותר ע''י הגדלת שיעור הקנס/מענק (באופן שמבחינת הכנסות המדינה הם יקזזו זה את זה) במידה שתהפוך את ההפרש הכספי למשמעותי מספיק לצרכן על מנת לקבל את האפקט הרצוי. כנ''ל לגבי הסבת רכב לגז - הפרוצדורה, ההסבה והמחסור בתשתיות תדלוק הופכים את התהליך למעיק עד כדי לא כדאי כרגע. | |||
_new_ |
פרקטיקה מול חופש בחירה | |||
|
|||
שים לב שאתה מתרחק מעקרונות שהיו בבסיס ההצעה שהצגתי: שימור חופש הבחירה של הצרכן ללא פגיעה (או פגיעה מינימלית) במנגנון המחירים של השוק. הגישה ה''קלה'' יותר שאתה מציע מתערבת במנגנון המחירים באופן ישיר ודרכו בחופש הבחירה של הצרכן. | |||
_new_ |
פרקטיקה מול חופש בחירה | |||
|
|||
ההתערבות היא רק במיסוי. תלושים היא התערבות חמורה הרבה יותר, לא? | |||
_new_ |
פרקטיקה מול חופש בחירה | |||
|
|||
לדעתי לא. ההסבר שלי הוא פשוט. בשיטת השוברים הממשל מחליט על הכמות הגלובלית וכל השאר נשאר כשהיה. הבחירה החופשית של הפרט בכמה דלק להשתמש נשארת כמו שהיתה וכך גם עם מנגנון המחירים. כאשר מדובר במיסוי זו כבר התעסקות בקביעת מחירים שהיא התערבות-התעסקות במנגנון המחירים. מיסוי עשוי, כמובן, להגדיל את תקציב פעולות הממשלה שממילא גדול מידי ביחס לגודל המשק. בקיצור יש כאן גם מעורבות בקביעת מחירים וגם גידול בפעילות הממשלה על חשבון השוק הפרטי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |