|
חבל שאתה מערב דברי תורה בדברי כעס פוליטיים | |||
|
|||
אכן העביר אותך הכעס על דעתך.... אתה רשאי לחשוב ככה.... אתה רשאי להגיד כך אני חושב, אבל תשים את דעתך ''כדבר תורה''. פרעה הוא שליט זר זר זה אומר מבחוץ, בשמואל כשהעם רוצה להמליך עליו מלך, אין גזירה שווה בינו לבין פרעה. גם כל מלכי יהודה וישראל שלא היו אידאליים [אולי חוץ משלמה] לא זכו ל''מכות'' נוסח פרעה. אבל כמי שרגיל בישראליות ורגיל לפצח גרעינים, אקח ברשותך מהמאמר את התורה ואשאיר את הקליפות... ודי בכך. שבת שלום | |||
_new_ |
ולמה משה כועס? | |||
|
|||
למה משה שבר את הלוחות? למה משה הכה על סלע? וכתוצאה.... משה יכול לראות את ארץ ישראל המובטחת ואליה לא יבוא. ככה קורה עם כעס. ויהיה זה לקח טוב לכל הכועסים. יום אחד בעזרת השם אכתוב רשימה על הכעס הצדק והאגו האנושי.... | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
התורה היא דרך חיים ולכן יש לה נגיעות גם לפוליטיקה. ומשה לא נכנס לשטחים הכבושים לא בגלל כעסו. | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
מי כועס? משה כועס... ישעיהו כועס... אולי אתה כועס... אני לא כועס. | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
בס''ד. אז למה הסגנון שלך כעוס? וחוצמזה, אשמח אם תראה לי היכן ניכר הכעס בדברי. ולעניין הכעס, אשמח מאד לקרוא מאמר שלך בנושא; בשביל התחלה אציע לך טיפ קטן: אנחנו רגילים לדבר על חמשת החושים, אבל בקבלה מדובר על י''ב חושים ובהם גם חוש הכעס. כלומר, כעס אינו שלילי אוטומטית; יש כעס שהוא חיובי. עכ''פ, ככה זה בתורה. וברשותך, אשמח אם תנסה ליישב את דבריך כאן:תגובה 73445 עם דבריך כאן: תגובה 73689 משום מה נראה לי שיש סתירה רעיונית בין הדברים; האם זה בגלל נטיות פוליטיות? 'להיפרד מהחשיבה הקווית' זו משימה לא פשוטה; כל הפוליטיקה בנויה על חשיבה קווית. ואם לא מנטרלים נטיות פוליטיות, נופלים בחשיבה קווית. | |||
_new_ |
בקצרה.... | |||
|
|||
1. אינני רואה סתירה. אכן מדובר בתהליך שאי אפשר לראות את סופו, והוא קשה למי שעובר אותו ברמת ההבנה [דוגמת האורז] וברמת השינוי [גמילה]. 2. תמהתי על ההקבלה החמורה בין הממסד שלנו לבין פרעה [הזר] שאתה נוקט במאמרך, לא הנחתי לרגע שאתה יכול לעשות זאת ''בראש נקי'' ולכן הנחתי כעס [או כאב]. 3. נכונה הבחנתך על החשיבה הקווית שהיא יוצרת מראש את העיקר ובאמצעות ההדחקה וההזנחה ''מקדשת '' את העיקר שלפעמים פג תוקפו. פוליטיקה יכולה להיות ''רדיפה אחר אינטרסים ורעיונות'' של הטווח הקצר, או ניהול שלטוני. אולי לשם כך לא זקוקים לפוליטיקאים אלא לאנשים אחרים... 4. אני מאד משתדל לא לשים את הדעה לפני המצב, לא תמיד זה מצליח לי. זה לא קל שכל העולם סביבי נוהג אחרת. אני סבור ש''צדק'' הוא דרגת ביניים בין כבוד לבין אמת, ואני מוכן ''להוריד מעלי את אדרת הצדק'' ולחפש את האמת. שכן צדק אינו נחשב לכלום אם אינו אמיתי. 5. כשאני רואה את המתנחלים, אני חש עמוק בתוכי שעט נפש וחמלה. אינני רוצה רוצה להיות כמוהם,ואני מוכן לעשות הרבה כדי להציל אותם מעצמם וממנהיגיהם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |