| לענין העסקת פורשי מערכת הביטחון בתפקיד ציבורי נוסף יש היבט נוסף, מעבר לזכויות הכספיות: המועסקים האלה תופסים מקום של אחרים, צעירים או לחילופין אחרים שרצו להתקדם בהיררכיה והינה אדם אחר, לאו דווקא יותר מוכשר ובודאי שלא בעל ניסיון מיקצועי בתחום, תופס מקום מעליהם. במשק באבטלה גבוהה יש לכך משמעות. לדעתי היה צריך להיות חוק שאדם שהתפרנס מהמערכת הציבורית, ומתחיל לקבל פנסיה, לא יעבוד בה יותר תמורת שכר. הוא יוכל כמובן לעבוד כרצונו בשוק הפרטי, וכן להתנדב לתפקידים מסוימים, בעיקר פוליטיים, כאלה שיש בהם גם עיניין, גם תגמולים לא כספיים אחרים כמו כבוד, וגם הרבה קשרים חדשים שבהמשך יביאו לתמורה כספית נאותה מהשוק הפרטי. דווקא הדוגמא של בייגה שוחט, שעל פי העיתונות הוא, שלא בא מהתחום העיסקי, יקבל משכורת מכובדת כדירקטור באיזו חברה רב לאומית, היא מועילה. הרי בשביל מה לוקחים אותו אם לא בשביל קשריו עם המימשל בארץ? צריך לשים לב שהתמורה המשולמת היום בשוק הפרטי לפורשי המערכת הציבורית, ובעיקר פורשי צה''ל ומשרד האוצר היא כה גבוהה, שיש לאמץ סטנדרטים מחמירים. |