|
סיבה פשוטה ביותר לכך. | |||
|
|||
הסיבה פשוטה. יש בא''י עשרות אלפי קתולים ערבים. חלקם אינם יכולים להביע תמיכה בצד הישראלי. מעבר לזה, כמעט כל המקומות הקדושים לנצרות נימצאים בידי הרשות. גם ככה יש מתיחות רבה בין נוצרים למוסלמים כאן, כמו שראינו בפרשת המסגד בנצרת. והרי הארבישוף הנוצרי בארץ הקודש הוא מישל סבאח, ערבי. האפיפיור חושש לוונדליזם ופניית הפונדמנטליזם כלפי אתרים נוצרים וערבים נוצרים, אם יגנה את מה שמוגדר על ידי ערביי א''י כ''מאבק הפלשתינאי''. עם זאת, האפיפיור הנוכחי ממשיך במסורת קודמו, של אהדה ליהדות (אחותינו הבחירה). והוא מספיק נחרץ בגנותו את הטרור. | |||
_new_ |
זה לא לגמרי מדוייק | |||
|
|||
''כמעט כל המקומות הקדושים לנצרות נימצאים בידי הרשות'' --- נצרת וירושלים נמצאות בשליטה ישראלית מלאה (לגבי ירושלים זה נכון עד להודעה חדשה). גם הכינרת (כפר נחום) נמצאת בשליטה ישראלית. רק בית לחם נמצאת בידי הרשות, ולמרות מדיניות הכנסייה, הנוצרים שם כבר הפכו מזמן למיעוט. ברור שלהימצאותם של מיעוטים קתוליים בארצות ערב ישנה השפעה על מדיניותה של הכנסייה, אבל זה גם היה הנימוק למדיניות של הכנסייה בתקופת השואה. הרבה זה לא עזר להם, כי הגרמנים רדפו את הקתולים באכזריות רבה (כפי שהאפיפיור הנוכחי יודע מנסיונו האישי). הגרמנים נמנעו מלגעת בוותיקן בתקופת המילחמה, אבל אם תוצאות המילחמה היו שונות, גם הוותיקן היה מגלה שאין לו חסינות. ניתן היה לצפות שהם למדו מה שהוא מהעבר. | |||
_new_ |
סיבה פשוטה ביותר לכך. | |||
|
|||
ומה עם זה ( http://dailynews.walla.co.il/?w=/2/754440 ) ? איזה אפולוגטיקה נמצא לדברים אלו? | |||
_new_ |
תגובה זו של הוותיקן | |||
|
|||
היא חוצפה ממדרגה ראשונה וחושפת את פרצופה האמיתי של הכנסייה. כנראה שהחינוך שהאפיפיור הנוכחי קיבל בעת שהיה חבר בהיטלר יוגאנד השאיר את אותותיו. כשהנושא עלה מייד אחרי היבחרו, היו שטענו שחברותו של האפיפיור הנוכחי באירגון הנוער ההיטלראי היתה ''נגד רצונו'' ושהיא ''נכפתה'' עליו כמו על צעירים אחרים בגרמניה באותה תקופה. זכרון ה''ימים הטובים'' כנראה שבכל זאת לא נמחק לגמרי, והוא נשאר נאמן לגירסא דינקותא. | |||
_new_ |
הנזק נעשה | |||
|
|||
אינני יודע אם המדובר בזכרונות מתקופת ההיטלר-יוגנד שלטענת רבים נכפתה עליו – אולם ברור שתגובתו זו של הכס הרשמי הנה להבנתי מעליבה ופוגעת, כאילו לא היו הקורבנות בישראל ראויים לכל איזכור שהוא, היות והנראטיב הקאוזאלי הרשמי של הכנסייה אינו מכיר בכך. מה שמדהים אותי, בעצם, שהקורבנות לא הוזכרו אפילו כג'סטה של סולידאריות בין קורבנות טרור באשר הם. תגובה זו החזירה למעשה את יחסי ישראל והכנסייה הרבה שנים אחורה, גם אם לכאורה ההדורים 'יתוקנו' מאחורי הקלעים שתגרוס ש'המדובר בשאלות פוליטיות' וכיוצא בזה. חבל מאוד. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |