|
והנה כמה דוגמאות יפות של האיש הנאור הזה | |||
|
|||
י [ט] אשתו של אדם, מותרת היא לו; לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו, עושה--בועל בכל עת שירצה, ומנשק בכל אבר שירצה, ובא עליה בין כדרכה, בין שלא כדרכה, בין דרך אברים ה וכן אין מוסרין תינוק ישראלי לגוי ללמדו ספר וללמדו אומנות, מפני שכולן חשודין על משכב זכור. ואין מעמידין בהמה בפונדקאות של גויים, ואפילו זכרים אצל זכרים ונקבות אצל נקבות. [ו] ואין מוסרין בהמה חיה ועוף לרועה גוי, אפילו זכרים לגוי ונקבות לגויה--מפני שכולן חשודין על הרבעת בהמה. וכבר ביארנו שהן אסורין בזכור ובהמה, ונאמר ''ולפני עיוור, לא תיתן מכשול'' (ויקרא יט,יד). ו [ז] ומפני מה אין מוסרין בהמה נקבה לגויה: מפני שכולן בחזקת נואפים, וכשיבוא הנואף לשכב עם גויה זו, אפשר שלא ימצאנה, וישכב עם הבהמה; או אפילו ימצאנה, ישכב עם הבהמה. | |||
_new_ |
והנה כמה דוגמאות יפות של האיש הנאור הזה | |||
|
|||
אתה, במחילה, מוציא דברים מהקשרם ואינך בקי כלל בכתבי הרמב''ם או שהנך מיתמם. לגופו של עניין: א. אשת אדם מותרת לו, והדוגמאות שהבאת הן מעידות על מתירנות ביחסי מין, אלא שהעובדה שהיא מותרת אינה מתירה לאיש לעשות באשתו כחפצו ללא הסכמתה. רק על פי רצונה והסכמתה. לא התייחסת למצב בו הוא רוצה והיא אינה רוצה. חפש ועיין והבא ההלכות המשלימות. ב. בתקופת הרמב''ם העמים הזרים ממש לא התאימו ללמד דרך ארץ וזה אך טבעי שכל יהודי היה צריך לדאוג לחינוך ילדיו על פי ההלכה ובריחוק מסיכונים מיותרים. גם כיום אני מטיף לבני משפחתי המצויים בחו''ל [אוסטרליה, ארה''ב] להעדיף בתי ספר יהודיים, אף שזה לא משפיע במאה אחוז - בארה''ב כן, באוסטרליה לא לעת עתה, קל וחומר אז. ג. על פי הדת היהודית ומסתבר לאור החדשות העדכניות כי כך גם בארה''ב - משכב זכר מהווה עבירה. תנהג אתה איך שתרצה, אך דע כי יש לכבד גם את מי שפועל למען משכב בדרך הטבע.במקום שאין שור אין צורך בדיני שור נגח, קובע הראב''ע בפירושו לתורה, ולפיכך הזהיר הרמב''ם את העם מפני התנהגות לא הולמת ולא בריאה שהייתה נחלת גויים בזמנו. ראה מה ארע לגויים ועד איזה שפל ירדו באינקוויזיציה ובשואה. | |||
_new_ |
עשה טובה ובלי תירוצים והסברים | |||
|
|||
קרא דברים כפשוטם ותראה איזה הנחיות פרימיטיביות יש כאן. ונראה לי שהגויים חיים יפה מאד, אלוהים גמל להם לא רע על חטאיהם. | |||
_new_ |
עשה טובה ובלי תירוצים והסברים | |||
|
|||
אינך מבין מה שאתה קורא כאשר הנך מתעקש במתכוון לקרוא סלקטיבית במקום לעיין במכלול. כך למשל לא בדקת מה קורה כאשר האישה אינה רוצה בחיזורי הבעל, ואז, לפי הרמב''ם, לא רק שאין לו שום זכות, אלא שהיותו מאוס עליה מקנה לה זכות לקבל גט. ועוד, שוב אינך מבין וגרוע מזה הופך את היוצרות - מי בכלל טען כי הגויים סובלים? בדוק וענה. הנכון הוא כי הגויים בשתי הנק' שהעליתי הם הרשעים, באינקויזיציה ובשואה, ואילו הסובלים הם היהודים. היכן הבנת הנקרא? | |||
_new_ |
האינקוויזיציה והואה היו בגלל משכב זכר? | |||
|
|||
לא ידעתי | |||
_new_ |
ועוד משהו שצריך ללמוד | |||
|
|||
[ט] גוי הבא על בת ישראל--אם אשת איש היא, נהרג עליה; ואם פנויה היא, אינו נהרג. [י] אבל ישראל שבא על הגויה--בין קטנה בת שלוש שנים ויום אחד בין גדולה, בין פנויה בין אשת איש, ואפילו היה קטן בן תשע שנים ויום אחד--כיון שבא על הגויה בזדון, הרי זו נהרגת: מפני שבאת לישראל תקלה על ידיה, כבהמה. ודבר זה מפורש בתורה, שנאמר ''הן הנה היו לבני ישראל . . . וכל אישה, יודעת איש למשכב זכר--הרוגו'' (במדבר לא,טז-יז). כלומר - אם נער יהודי אונס גויה צריכים להרוג - אותה!!! שכן ''באה לישראל תקלה על ידה'' אני מציע שצרפי את ההלכה הזו למשנה הפמיניסטית שלך | |||
_new_ |
[*] אני רואה שעמיש ורמיש | |||
|
|||
[הוסר ביטוי לא ראוי] מתחילים לחגוג כאן כחגוג מיטב האנטישמים במאה האחרונה. מצטטים בלי הקשק, מצטטים בלי להבין. שהחיינו! | |||
_new_ |
האמת כואבת אדון פרקש | |||
|
|||
האמת כואבת. הרמבמ כתב הרבה שטויות, צריך להכיר בכך ולהתחיל לנקות את האורוות. | |||
_new_ |
האמת כואבת אדון פרקש | |||
|
|||
איני סבור שהמובאות שצוטטו מהרמבם הם שטויות . | |||
_new_ |
והנה כמה דוגמאות יפות של האיש הנאור הזה | |||
|
|||
הרמבם חי ופעל במצרים לפני כ-1000 שנים . עבודתו המונומנטלית היד החזקה-משנה תורה הנה תקציר וסיכום הלכות אשר נידונו במשנה ובתלמודים . פסיקותיו אינן תורה שלו אלא התבססות על הקודמים לו . תורת ישראל אינה אופנה הפרוצה למשבי רוח ודעות . היא אינה פמיניסטית או אנטי פמניסטית ובוודאי אינה מרכינה ראשה בפני ה''ציבור הנאור''וה''תרבות'' המערבית הפוזלת לעבר הזנות ונכנעת למעשי נבלה שונים ומשונים . הגב' רבינוביץ החליטה ללמוד יהדות לא מן הטלויזיה הישראלית האומללה ולא מהפרשות של חכים אנטישמיים ושונאי ישראל . היא התרשמה ממה שהתרשמה . לפני 3500 שנה כאשר ה''ציבור הנאור'' התחרה בקופים בטיפוס על העצים כבר נכתבו הדברים הבאים : ספר שמות פרשת משפטים . נדון הנושא של עבד ואמה עבריה . מתוך הכתובים ברור שהרוכש אמה עבריה עליו להקנות לה מעמד של אישה לבנו או לעצמו . וכן שחובתו של הבעל וזכותה של האשה מזון , בגד ,ויחסי מין . אסור לו לסחור בה . מדובר באמה , אישה לא כל שכן . ספר דברים פרשת כי תצא . בפרשת ''יפת תואר'' נאמר : ...וראית בשביה אשת יפת תואר וחשקת בה ולקחת לך לאישה ... ואחר תבוא אליה ובעלתה והיתה לך לאשה . והיה אם לא חפצת בה ושלחתה לנפשה ומכור לא תמכרנה בכסף . לא תתעמר בה תחת אשר עיניתה ( לא כמו במדינת ישראל בה סחר הנשים הוא מהמובילים בעולם ה''נאור'') לפני 1000 שנים אותו ספר נשים של הרמבם משתרע על פרקים וסעיפים רבים ולא נתן לנתח אותו במסגרת מענה באינטרנט על כל פנים הציטוטים אשר נבחרו הם חלקיים ביותר ומן הראוי להרחיב את המכלול . בזמנו גיליתי שבאחת האוניברסיטאות ה''מחקריות'' קיים מקצוע ''מדעי האישה'' (צרפו את המלה מדעי כדי להפוך את המקצוע לאקדמאי. משום מה לא מצאתי מקצוע ''מדעי הגבר'' כנראה שפחדו מהבל פיהן של הפמניסטיות . בתור פשרה הייתי מציע ''מדעי האישה והגבר'' ואז לכלול בסילבוס כמה הלכות מהרמבם ואולי גם פוסקים אחרים . פרק ראשון הלכה ד' כל הבועל אישה לשם זנות בלא קידושין לוקה .(משום מה האישה אינה לוקה) הבא על אחת מן העריות חייב כרת (כלומר הגבר נענש) פרק רביעי הלכה א' אין האישה מקודשת אלא לרצונה והמקדש אישה בעל כורכה אינה מקודשת . פרק שלושה עשר הלכה ז' אסור לאדם למנוע אשתו מעונתה ואם מנע כדי לצערה עבר בלא תעשה ... פרק חמישה עשר הלכה יז ולא יאנוס אותה ויבעול בעל כורכה אלא לדעתה ומתוך שיחה ושמחה . פרק חמישה עשר הלכה יט וכן צוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אישתו יותר מגופו ואוהבה כגופו ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי הממון ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דיבורו עימה בנחת ולא יהיה עצב ולא רוגז ..... פרק יט הלכה יז ואם אין שם אלא כדי מזון הבנות בלבד , הבנות ניזונות מהן עד שיתבגרו .....והבנים ישאלו על הפתחים ... (אם האב נפטר והשאיר ירושה מצומצמת) בישראל של המאה ה-21 במאמץ להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינה אנטי יהודית יובאו לפלשתינה למעלה מחצי מליון גוים . נשים גילו שלהיות משפחה חד הורית משתלם ביותר . הן מתגרשות , ממשיכות להתגורר עם הגבר יולדות ומקבלות תמיכה בהיקף של שכר לא רע . רוב הרציחות והמכות התפתחו במשפחות כאלה . (גם סיפורים אלו נתן לכלול בסילבוס של ''מדעי'' האישה והגבר''. איני מומחה בתחום אבל אם יש צורך אוכל להמשיך ללמוד אולי גם בעזרת גולשים נוספים . | |||
_new_ |
הדיון אינו אם הדברים היו יפים לזמנם | |||
|
|||
אנחנו יכולים להמשיך ולנחם את עצמנו כי בזמן שהדרים נכתבו הם היו יפים ונכונים. על כך לא תהיינה מחלוקות רבות. השאלה היא האם הדברים נכונים גם להיום, האם יבוא אדם דתי ויעז להגיד את האמת - מה שהיה נכון לאז אינו נכון להיום והיום הדברים הללו הם בגדר קוריוז ומי שירצה לחיות על פיהם אינו אלא שוטה. אז אנא בטובך אל תגרור את הויכוח אל מתחת לפנס, הבה נשאר במקום שאבדה האבידה. | |||
_new_ |
ההדרים יפים והלימונים ריחניים | |||
|
|||
והרמב''ם היה גאון ונכון, כאז כן עתה. | |||
_new_ |
הדיון אינו אם הדברים היו יפים לזמנם | |||
|
|||
אדוני סתם אחד . לפני שנים רבות ואני משתלם לתואר שני שמעתי הרצאות מפי פרופ' ליבוביץ הגדול . באותה תקופה ספרי יהדות כמו התלמודים , הרמבם , שולחן ערוך , מדרשים וכו' היו די נדירים ויקרים . ליבוביץ הגדול התיז ציטוטים על ימין ועל שמאל מכל אותם ספרים והסטודנטים הדתיים אשר ידיעותיהם ביהדות באותה תקופה היו די מצומצמים ישבו משתאים . אבי היה חובב ספר ואותם ספרי יסוד ביהדות היו דווקא בביתינו .בנוסף לכך אבי שהיה תלמיד חכם יכול היה לאתר את אותן ציטטות . ואז התברר לי שאותו שחצן הוא או שקרן או בור . אני הנחתי שאינו בור כך שנשארה האופציה השניה . נזכרתי בארועים הנל כאשר קראתי את תגובתך לדברי הנברת רבינוביץ . חיכיתי זמן מה כדי לבחון האם מאן דהוא ישים לב לציטוט המקוטע הראשון שלך ממנו משתמע כאילו הרמבם ממליץ על תרגילים מיניים יוצאי דופן . לא באה תגובה ישירה ואתה התבצרת בעמדתך. אני מוצא לנכון להשלים את הציטוט הילכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ט' אשתו של אדם מותרת לו , לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה , בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר שירצה , ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה עד כאן ציטטת את ההמשך השמטתה והרי הוא לפניך ואף על פי כן מדת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ושיקדש עצמו בשעת תשמיש כמו שבארנו בהלכות דעות , ולא יסיר מדרך העולם ומנהגו שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות . כבר ציטטתי בהערתי הקודמת את פסיקת הרמבם שיחסי מין כפופים לרצונה והסכמתה של האישה ומן הסתם גם המשחקים המתוארים בהלכה זו כפופים לרצונה והסכמתה של האישה . באותן הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה יא חוזר אותו רעיון: אין דעת חכמים נוחה למי שהוא מרבה בתשמיש המטה ויהיה מצוי אצל אשתו כתרנגול , ופגום הוא עד מאוד , ומעשה בורים הוא , אלא כל הממעט בתשמיש הרי זה משובח והוא שלא יבטל עונה אלא מדעת אשתו........ חביבי איני מנחם עצמי ואיני מתנצל בשמו של הרמבם . כמו כן איני מטה את הויכוח לא לפנס ולא לצל . איני סבור שמדובר בקוריוז ואם לא מופיעה הסתיגות בדברי הרמבם הם תקפים גם היום וגם מחר . היה רצוי שאם אתה מצטט מה שהוא תעשה זאת בהגינות . מה שעשית אינו מוכיח הגינות אינטלקטואלית . ולגברת רבינוביץ יישר כח על פניה למקורות ולא לרמאים אשר לצערנו נפוצים בתקשורת הישראלית . | |||
_new_ |
לא הבנתי את טענותיך | |||
|
|||
האם אתה טוען שהרמבם לא כתב את הדברים? האם אתה טוען כי הדברים בטלים ומבוטלים ? האם אתה טוען כי מותר לקחת מהרמבם רק את מה שמוצא חן בעיניך? האם אתה טוען כי גוים כן חשודים על בעילת פרות ותרנגולות? האם אתה טוען כי הרמבם טעה וגוי לא יעדיף פרה או כבשה בעת שגויה מזומנת לפניו? מדוע לא תודה שיש בדברי הרמבם גם שטויות גדולות שלא מתאימות לימינו אלה? | |||
_new_ |
לא הבנתי את טענותיך | |||
|
|||
אני טוען שהציטוטים שלך לא היו מלאים . ונראה לי שהדגמתי זאת . חביבי, משנה תורה לרמבם חובק עולם ומלואו ואיני יכול להקיף אותו בשרבוטים מהמותן . יושר אינטלקטואלי מחייב הצגת מכלול שלם ולא הוצאת דברים מהקשרם . מענין שאינך מתיחס לאותו חלק מדברי בו עניתי בפרוט על טענותיך . גם זה אינו מדגים יושרה אינטלקטואלית . | |||
_new_ |
יושר אינטלקטואלי הוא להכיר | |||
|
|||
בשטויות והבלים גם אם הם נכתבו בידי הרמבם. ברור ומובן מאליו כי הציטוטים הם חלקיים וכי זה לא קורס על כל כתבי הרמבם. יש לבור את המוץ מן התבן ולהכיר בכך כי לא כל מה שכתוב בספרי קודש או בדברי פרשנים ורבנים הוא אכן מוצדק ונכון. | |||
_new_ |
יושר אינטלקטואלי הוא להכיר | |||
|
|||
אדוני סתם אחד וחצי . בציטוט המקוטע שלך ניסית לסלף את הדברים שנכתבו וזה סותר את המושג יושר אינטלקטואלי . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |