|
|
|||
אין בכלל צורך להיתיחס לתורה בתור משל וזוהי עמדתם של מאמינים רבים, גם כאלה שהם מדענים. אם יש ניגוד בין מדע לתורה אז זהו רק ניגוד ליכאורה והוא נובע מחוסר ידיעה. לגבי האספקטים המעשיים שבין מדע לתורה, מדען שבונה חללית יסתמך על ידע מדעי ולא על פרוש הרלב''ג לפסוק זה או אחר. האם ניתן להיות מדען וגם להאמין בניסים? ודאי שאפשר, מהסיבה הפשוטה שלאלוקים אין בכלל בעיה לשנות את חוקי הטבע כירצונו. | |||
_new_ |
תגובה ל$$$ | |||
|
|||
אב''ע צודק בפירוש התורה כמשל ולא כספר מידע - קרא מורה הנבוכים להרמבם והבן זאת. | |||
_new_ |
תגובה ל$$$ | |||
|
|||
הרמב''ם מפרש דברים מסוימים בתור משל במורה נבוכים על מנת להעביר מסר מסוים לקהל מסוים וזוהי דרך לגיטימית של לימוד והוראת תורה. אין זה אומר שלא ניתן לפרש שלא על דרך המשל. | |||
_new_ |
הבהרה | |||
|
|||
אכן הרמב''ם לא קובע כי בכל מקרה התורה משל, אולם הוא מבהיר כי במקרים רבים האירועים שבתורה אינם כהווייתם אלא הם משל, וצריך לדעת להבדיל. | |||
_new_ |
הבהרה | |||
|
|||
הספר מורה נבוכים, כשמו, כן הוא. הרמב''ם כתב את הספר עבור אנשים שהניסים והארועים הבילתי טיבעיים שמתוארים בתורה מהווים עבור אנשים אלה 'מבוכה' ובכך יש בזה מיכשול לאמונתם. הרמב''ם לכן מיתיחס לדברים אלו בתור משל. | |||
_new_ |
הבהרה | |||
|
|||
לא נכון. הספר מורה נבוכים נכתב כפי שמצוין במפורש בהקדמת הרמב''ם, עבור תלמיד חכם שבהוראת הרמב''ם למד לפני כן [כהכנה לכך] את מכלול המדעים כפי שהיו ידועים בזמנו, ובנוסף היטיב לנכס לעצמו אורחות חיים בהתאם לתורה, ולכן הגיע לרמה נאותה הדרושה לשם הבנת תוכנו ועומקו של ספר זה, לו, ולשכמותו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |