|
לגבי עניין עץ הדעת | |||
|
|||
ודאי הדברים צריכים יתר ביאור. אוכל לתת הסבר מתומצת לגבי כל העניין עפ''י ביאור הרמב''ם הנ''ל, הבחנה בין אמת ושקר בין טוב לרע, נעשתה רק לאחר חטא עץ הדעת. לפני כן לא הייתה את ההבחנה הזו היות והאנושות (אדם וחוה) היו ''רואים'' בעיניהם מה טוב ומה רע במונחי האלוקות. אכן, הנחש היה ''ערום'' והוא זה שנראה להם כ''טוב'' ולכן כתוב ותרא האשה כי טוב העץ למאכל כו' . שאלה הנשאלת - איך הבחינה שהוא טוב אם היא עוד לא אכלה ממנו?? אלא לא הרי הטוב האמור כאן כהרי הטוב האמור לאחר מכן. ודאי שהכל הוא תכנון אלוקי. וזה גם נעוץ בעניין הבחירה והשאלה הידועה (אם הכל ידוע מראש, איך יש בחירה, ולא כאן מקומו) אבל לעניין הדרוש לעיל, הטוב שהיה קודם החטא הוא טוב מוחלט. לגבי עניין הנחש ארמוז עפ''י מה שאמרו חז''ל הוא נחש הוא שטן הוא יצה''ר הוא עמלק ולכל אחד מאיתנו כיום יש את ההתמודדות של האשה עם הנחש ועיין עוד במאמרו המאלף של אב''ע על פירוש הרלב''ג לזה ותשכיל מדעתך כי הדברים עתיקים. כל טוב ! | |||
_new_ |
הייתי רומז ואומר | |||
|
|||
שהנחש בן השטן של היום הם ערביי פלסטין המנתנכלים ליהודיהָּ. | |||
_new_ |
הייתי רומז ואומר | |||
|
|||
שהנחש בן השטן של היום הם ערביי פלסטין המנתנכלים ליהודיהָּ. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |