|
אני נזכר כי לפני מספר חדשים טענת בתוקף | |||
|
|||
שפלוני גזל ממך רעיונות בקשר לאישיותו של יוליוס קיסר. אכן, רע ומר גורלך מר שרון, רע ומר. | |||
_new_ |
טעות: מדובר במאמר ורשימות על השנה האחרונה בחיי יוליוס קיסר | |||
|
|||
כעבור זמן, כותב המאמר שינה - לאחר ביקורתי ורשימותי בנושא, שהיצבתי בשולי מאמרו - שינה את גירסתו ב-180 מעלות, בדיוק על פי התזה שהיצגתי באופן מנומק מאד עם מובאות רבות, שהיתה הפוכה למאמרו הראשון. אלא שהשובב ''שכח'' לציין את שמי, כמחבר שהביא לשימת ליבו עדויות הסותרות את גישתו, תוך הצגת תזה חילופית משכנעת הרבה יותר, המסבירה באופן אלגנטי עובדות רבות בחיי קיסר, מה שאותו כותב כשל מלהסביר. מה לעשות, פלגיאריזם היא מחלה מדבקת, וכנראה מכת מדינה בישראל... | |||
_new_ |
יש טענות כבדות על כך כי אתה הוא הפלגיאטור | |||
|
|||
ועל כי הבאת נגדו תיאוריות של היסטוריונים אחרים במסווה של תיאוריה משלך, מבלי להזכיר את שמותיהם. מה תוכל להוסיף לנו בנדון? | |||
_new_ |
אדרבא, שיביא *ציטוטים* מאותם *היסטוריונים* : גמביט היינצמאכערהוף | |||
|
|||
שיביא ציטוטים החופפים במדוייק לטענותי, וזאת תוך נקיבה במראה המקום המדוייק בו מופיע הציטוט (באיזה ספר, באיזה עמוד, וכנ''ל לגבי מאמר). גמביט היינצמאכערהוף ************************ שכן שיטת פליגיור חלקלקה, היא לנקוט בגמביט היינצמאכערהוף. המפלגייר אומר ''פרופ' היינצמאכערהוף אמר זאת לפניך'', תוך היסתמכות על כך שאיש אינו מכיר את הנ''ל, או שזה שמפלגיארים ממנו הינו חובבני בתחום הידע הנ''ל והשם הלא מוכר יקפיצו לדום. לעיתים גם מביאים איזה ציטוט המכיל מילה או שתיים שהופיעו גם בטענת היוצר, אף שמדובר בטענה או תזה שונה לחלוטין, או כזו הנושאת אסוסיאציה רחוקה לטענה או התזה החדשה אותה רוצים לפלגייר. גירסה של הגמביט היא לאמר: החוקרים מילר, פערלשפיץ והנס פון פוירשטמאנער אמרו זאת.. שוב, אל תיקפוץ לדום, אלא בקש בענווה מראי מקום ורצוי מובאות המראות שמדובר בטענה או תזה דומה. כך, הדרך לחשוף את תרמית הגמביט היא כמובן לדרוש להביא מובאות האומרות *בדיוק* מה שניטען בתזה החדשה. | |||
_new_ |
הדעה הכללית היא שאכן השתמשת | |||
|
|||
ברעיונותיהם של מומסן, כריסטיאן מאיר וגלצר. התרגיל הנפסד של ''מספר העמוד'' לא יעזור לך. דעת כל המשתתפים באותו דיון היא כי אכן השתמשת ברעיונותיהם של אחרים מבלי להביא את המקור. | |||
_new_ |
חלק מרכיבי הבניין/המכלול (או התזה) אינם המיכלול/בניין/תזה | |||
|
|||
כל תזה ותאוריה חדשה נבנית מרכיבים קיימים. לכן, אכן מצטטים את אלה שתרמו את אותם רכיבים. אינטגרציה חדשה ואופן אירגון הידע *********************************** אך בניין חדש או מיכלול חדש (דהיינו תאוריה חדשה) הינה *אירגון חדש* של הרכיבים האלה. כאנלוגיה, אם נראה מילה כמכלול, המילה ''גרב'' מורכבת מאותם רכיבים כמו המילה ''רגב'' או ''גבר'' אך משמעותם שונה לחלוטין, בשל אירגון שונה של היסודות. ושוב, אם ניקח את אותם יסודות ואף באותו סדר, הרי שהוספת אות נוספת יכולה שוב לשנות לחלוטין את משמעות המכלול, למשל ''נצר'' הופך על ידי תוספת ה' ל''נצרה'', ומגל - על ידי תוספת ע' ל''מעגל''. כך, אירגנתי, כבכל תאורייה חדשה, יסודות קיימים לבניין חדש לחלוטין. מדובר ב*אינטגרציה חדשה* של ידע לכדי מכלול חדש ו*לכיד*. סלקציית מידע והגדרת עיקר וטפל ******************************** התאוריה החדשה קובעת גם את ה*סלקציה* שנבצע בליקוט החומר אודות יוליוס קיסר, שכן חומר זה הוא רב, ויש להבחין את העיקר מהטפל. התזה החדשה, האינטגרציה החדשה מגדירה מחדש מה עיקר ומה טפל במידע זה. אם הכותב והיסטוריונים אחרים ראו כמרכזיים עובדות והנחות שהתזה החדשה שלי היגדירה כשוליות, או אז יש להכיר בחשיבות האינטגרציה החדשה, האירגון מחדש שביצעתי בידע, ביצירת מבנה או תאורייה חדשה. גמביט הניפנוף ************* המפלגייר מכריז שרכיבים במבנה החדש נאמרו על ידי תאורטיקנים קודמים - דבר טריביאלי לחלוטין, שהרי כל תזה מצטטת את אלה שיצרו נידבך או מרכיב בה. והרי עיקרה של תזה זה האירגון, המכלול החדש שהיא מציבה מהרכיבים הללו, בתוספת לרכיבים חדשים שהיא תורמת. דמגוגיית פליגיור ***************** אלא שהמפלגייר משתמש בדמגוגיה, במקדו את שימת הלב ברכיבים כאלה, ובנתנו מצג שווא כאילו הרכיבים הללו הם המכלול, והתזה החדשה הינה איפוא חזרה על דבר ישן. או אז, לאחר שניפנף המפלגייר את שימת הלב הלאה והרחק מהתאורייה החדשה של התאורטיקן המפלוגיאר, הרי שהוא בא עם אותה תזה ממש, אותו מבנה ממש, לעיתים בתוספת איזו הבחנה שולית, על מנת להוכיח (בעקר לעצמו, בשרות האגו) שגם הוא תרם משהו. קידום הידע ואיזכור אלה שתרמו לבניין חדש של ידע *************************************************** נכון, חשוב לעיתים להביא תאורייה עשירה ויפה, אף אם המבנה הבסיסי שלה לקוח מאחר. להוסיף פרט פה, אנקדוטה שם, להעשיר. אך לפחות, תן קרדיט למי שפיתח את הקונספט, יצר את המבנה החדש, המיכלול והאינטגרציה החדשים. נהוג במקרים כאלה לכתוב בהכרת תודה ''אני מודה על הערותיו המועילות של מ', שהסבו את שימת ליבי לכיוונים חשובים'' או אני מודה לג' על השגותיו שתרמו לעבודתי כוונים פוריים'' וכיוצא בזה, הכל לפי גודל התרומה. | |||
_new_ |
כלומר, לקחת משל אחרים ולא טרחת | |||
|
|||
לציין זאת בכל מיני נימוקים מפוקפקים. לפחות אתה מודה. | |||
_new_ |
מושה, עוד לא נפטרתה מהנודניקיות הדביקה שלך? | |||
|
|||
_new_ |
ברשימות אודות קיסר הבאתי ציטוטים ומובאות - נידבכים בתאורייה | |||
|
|||
_new_ |
דעת המשתתפים האחרים? מי? והרי אין הם עוסקים בהיסטוריה | |||
|
|||
ואיני זוכר שהיסכימו עם הפלגיאריסט, ובודאי לא שהפכו את המצב בהבל פה, באמירה שהתזה המקורית שלי, שהוצגה ברשימות מנומקות רבות הכוללות מובאות, תזה אלגנטית שאגב יצרה תפנית בכוון מהפכני בכל הדיון - דווקא היא שאינה חדשה. אבל זאת שיטה פלגיאריסטית וותיקה לנסות לנכס תאורייה, תוך הנסת יוצרה - ליצור כלפי היוצר מעין מצג של אשמה, בשביל לגרום לו לאמר - למה לי להסתבך עם אלה? ארפה מהעניין. השקעתי, כוייסתי, ניגנב, קאפוט? או.קיי. למה לי גם צרות נוספות? | |||
_new_ |
הם סברו שאתה מדמיין דברים ללא הצדקה | |||
|
|||
וכי אין כל חדש בדבריך, מה גם שדבריך אלה לא היו קשורים כלל לדיון. | |||
_new_ |
אדוני בודה דברים, אבל איני מתפלא על כך... | |||
|
|||
_new_ |
אתה מוסיף שקר על פלגיאט? | |||
|
|||
הנה הקישור, כולם אמרו לך שאין בסיס לדבריך וכי הם לא קשורים לדיון. | |||
_new_ |
אומר דבר אחד ומראה דבר אחר. הופך זהב לצואה בהיפוך מהמלך מידאס | |||
|
|||
''הנה הקישור, ***כולם*** אמרו לך שאין בסיס לדבריך וכי הם לא קשורים לדיון''. ה''כו-ל-ם'' הזה מתבררים -- כשני מגיבים: 1) אנונימי המתקרא ערן פלד שהופיע שם מייד כשהתחלתי לכתוב באתר ההוא, נידבק אלי בניאוצים דביקים וגידופים אישיים, כולם לגופו של הדובר מכל הבא ליד, ללא השתתפות ענינית בדיון כלשהו. הדבר נראה כתופעת אינטרנט עבריינית, שכן היה שם ניאוץ אישי נטו, וזאת בסגנון ירוד. 2) השנייה היא אניקה, שמאלנית קיצונית למדי, שהשתלחה בי בכל הזדמנות, ללא כל הנמקה. אבל הרשה לי להעיר הערה אישית, עמיש: אתה מזכיר לי את אגדת המלך היווני מידאס, אך באופן הופכי: אם כל דבר שהמלך מידאס נגע בו הפך לזהב, הרי אתה עמיש, כמעט כל דבר שידך נוגעת בו הופך לחרא. עבודה מקורית ויפה שלי, שבמקרה הושקע בה לא מעט עמל וכשרון - כתגובה לעבודתך המוטלאת פיסות פיסות והרופפת בביסוסיה (כפי שהיראיתי) , הופכת בהבל שקרני וחמסני בפיך לרפש. ומתי? לאחר שניכסת אותה לעצמך כעבור זמן, בלי לאזכר אותי כלל. מה היה ניגרע אילו איזכרת אותי? למה החמקנות הזאת במצח נחושה ממתן קרדיט הולם? ואגב, בדומה לגישה הרווחת מעט בשמאל הקיצוני, מהרגע שהתחלת לנפנף בביטוי כלשהוא אתה חוזר על המילה שוב ושוב בתקווה שתהפוך לעובדה. במקרה זה המילה היא ''פלגיאט'' -תוך ''השאלת'' הנושא שהיצגתי, נושא הפלגיאריזם, אך בניגוד לי - ***ללא כל הנמקה או ביסוס***. כלומר, אתה הן מבצע פלגיאט מחוצף כלפי עבודתי, ובמקום לתת קרדיט, אתה תוקף בחזרה תוך חזרה כתוכי ושלא בדין על מה שטענתי כלפיך בדין. כך כתגובה תוקפנית (''כשאינך צודק, תקוף''...) אתה התחלת כרגע להאשימני בפלגיאט (תוך חזרה כתוכי על דברי, אך אתה מפנה אותם נגדי, במסגרת שקר מחוצף), באופן ההולך ומתחזק מהודעה להודעה שלך כרגע. החזרות האלה על ה''האשמה'' הכוזבת הצוברות תאוצה ותעצומות, אין בהם כלום, פרט לשילהוב העצמי ההיסטרי שלך ברגעים אלה (וזאת כאמור תוך ''השאלת'' הנושא שהיצגתי, נושא הפלגיאריזם, אך בניגוד לי - ללא כל הנמקה או ביסוס). הרי ששיטתך, שיטת המצגים הכוזבים, היא איפוא לחזור על ביטוי מאשים שוב ושוב, ברגע שביצעת פלגיאט מחוצף כלפי עמלו של אחר והתחמקת כאחוז שד מלתת קרדיט הולם, בתקווה שכך יהפוך הביטוי המשתרשר כמנטרה וחוזר ונישנה בהבל פיך - לעובדה. איפוא הנימוקים, עמיש, איפוא מובאות, איפוא מראי מקום, המבססים אמירת הכזב במצח נחושה זו שלך? ________________________________ הופך לחרא... הרפש המוטח, מול המציאות האיתנה: ראו סדרת רשימותי המציגה מסכת חדשנית מאד ומרתקת על שנתו האחרונה של יוליוס קיסר - מלחמת רוחות הרפאים של ההסתה וההשמצה: שנתו האחרונה של יוליוס קיסר במאבק על החיים והכבוד האנושי ****************************************************** המאבק על החיים והכבוד מול אוליגרכייה תחמנית הנקיטה באוריינטציית פעלתנות בונה מול רוח הרפאים המקרבנת של הרשע האוליגרכי המלכה הנוכריה, הטיראניות והמזרח -סיפורו של רצח אופי הערה מתודולוגית האם קיסר הוא שהשתנה לפתע? http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... הזהר מאדיו (Idus ) של מרס: המסר הרב משמעי אודות מלחמת רוחות הרפאיםhttp://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... הלוגיקה האתימולוגית של המילה הלטינית Idus ארועי פסטיבל הלופרקאליה בשנתו האחרונה של קיסר http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... מדינאים ואסטרטגים דגולים שעסקו בהיסטוריהhttp://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... | |||
_new_ |
ואת ערימת ההודעות המקוטעות הללו | |||
|
|||
אתה מכנה עבודה מקורית ויפה שהושקע בה לא מעט עמל וכשרון? אני מתחיל לחשוש שמא היה משהו בנימוקי האקדמיה אשר הרחיקה אותך מעליה בשתי ידיים. בתחילה התפלאתי על ידידי הוותיק ונעים ההליכות שמואל מלמד, בדרך כלל הוא אדם סבלני וסובלני להפליא. כנראה שהדברים לא כל כך פשוטים כפי שאתה מנסה למכור אותם כאן. | |||
_new_ |
גם ספר ניתן לערוך ממספר מאמרים. כנ''ל לגבי עריכת הרשימות למאמר | |||
|
|||
לתזה או לספר. והרי במקורם הם שולבו, הרשימות הללו, במסגרת דיון אינטרנטי. | |||
_new_ |
גם שמה עמיש שלח את עמישראלחי ואת הליידי | |||
|
|||
לתמוך בעצמו? | |||
_new_ |
ד''ר מלמד, כנראה בשיתוף עמיתים נוספים ואנשי מערכת, ביצע כלפי את | |||
|
|||
אחד ממעשי הנבלה הקשים ביותר בהיסטוריה של המדינה. ואף שלפחות לפני יום כיפור, היה זה ב-89 או ב-90 ביקש ממני סליחה על הכל, הרי הנזק הלא הפיך ואובדן השנים שגרמו לי הוא ואחרים באותה תקופה, הם בהיקף ענק. גם אנשים שביצעו פשעים עצימים בהיסטוריה (כגון סטלין), ואף רוצחים סידרתיים תוארו על ידי אחרים כאנשים נעימי סבר וסבלניים. ואף נוכלים אינם ניראים תמיד כנוכלים קשים, שכן אילו היו ניראים ונישמעים כך, לא היו יכולים להפיל אחרים בפח וברשת ניכליהם. | |||
_new_ |
דר שמואל מלמד בשורה אחת עם סטאלין ורוצחים סדרתיים... | |||
|
|||
איך זה שאף אחד בעולם לא שמע עדיין על קיומו של אדם כה רע? אין פלא שהוא החליט להפטר ממך, בסופו של דבר יש גבול לכמה שאפשר להתחשב בעובד הכפוף אליך גם אם אתה אדם טוב לב וישר כמו דר' מלמד שאותו אני מכיר שנים רבות | |||
_new_ |
אדוני, אבקש לעזוב אותי. | |||
|
|||
נעשים לעיתים גם מעשי נבלה קשים. | |||
_new_ |
טול קורה מבין אזניך | |||
|
|||
דברים מן הסוג שכתבת על הדר' מלמד הם כשלעצמם מעשה בלתי הגון בהחלט. | |||
_new_ |
מילים, מתונות אולי, מתונות מדי; מול מעשים מהקשים מסוגם בתחום של | |||
|
|||
ניצול חוקר וחמס של עבודה וזכויות יוצרים, עבודה בה עבד גם בשבתות וחגים. התמורה - מסירת עבודתו לאחרים, אובדן פנסייה, נישול מזכויות קביעות לאחר 4 שנים, הכפשה קשה המנסה להצדיק זאת (אמנם באופן חלקלק הנראה כמאוזן, ולפעמים באופן בוטה ופתולוגי יותר), התעמרות קשה. אמירות ביזריות על גבול הפתולוגיה שמטרתן לייאש ולהפכני למעין עבד של החבורה הזאת, כגון:''ניתפסת אצלנו בקורי עכביש, הא, וכמה שתנסה להחלץ, תסתבך יותר.. נימחץ אותך כמו פישפש קטן... אתה אבוד... הקריירה שלך אבודה.. . אלה שהיכירו אותך כבר אינם, ועכשו, ארצה, אעשה כך, ארצה, אעשה אחרת... וזה רק בחלק המתון שבעניין. בנוסף, האיש עסק שם בתככים עם חבורת זאבים כנגד מנהל המכון, ד''ר שמואל רון, חוקר פיזיולוגיה ומוח, ואיש מדע אמיתי, שייסד את המכון, ממה שהיה פעם המכון לפיזיולוגיה. מלמד היציג את ד''ר רון, איש הגון שאין למעלה ממנו, כפסיכופט, סיפר עליו סיפורי תעוב לכל אדם בסגנון: אז ד''ר רון, האדון זלל שם כמו חזיר, ואמר כך וכך... הוא מתעלל בי (בד''ר מלמד) על ידי אמירת דברים מסוג זה וזה.. לבסוף, ד''ר שמואל רון, אדם הגון, שמעט עוד ניסה לעזור לי, קיבל התקף לב קשה, עבר ניתוח לב פתוח, ולאחר זמן פרש. גם המנהל האדמיניסטרטיבי, מר משה איכנהולץ ניסה לעזור לי, ואף הוא סולק. דברי מלמד לאחר סילוקו היו בחיוך רע, ''משה המושיע איננו''. מעולם אגב לא פגשתי עד אז סוג כזה של אדם. אך לא קל לי במיוחד לנבור בדברים האלה, וגם אין אלה הערכאות המתאימות לכך. | |||
_new_ |
וגם כמובן אין לך כל הוכחות... | |||
|
|||
בערך כמו לשאר טענותיך הנבובות והבכייניות | |||
_new_ |
אי סדרים כספיים: בנוסף, נעלמו להם כספים בסדרי גודל ניכרים שהוקצו | |||
|
|||
שהוקצו למכון מכספי הוועדה לפעולה מונעת בתעשייה (שחברים בה ההסתדרות, התאחדות התעשיינים וביטוח לאומי). מכיוון שנחשבתי לכעין גאון שמטיל ביצי זהב במחקר, הרי שמחקרים שיזמתי, שהיו חסכניים למדי בתקציב, נוצלו לכאורה לדיווחים על תקציבים מנופחים. דומה ששימשתי מעין עלה תאנה לסחיבת כספים. ב-85 חקרה משטרת ישראל את אי הסדרים הכספיים האלה, והודבק לי שם של ''מלשין למשטרה'' אף שכל מעייני היו נתונים למחקר, ולא עלה על דעתי כלל לנבור בלכלוך. נקל לתאר מה עושה שם של מלשין לאדם בסביבה האמונה בחלקה על שחיתות, דיווחים מופרזים לביטוח לאומי על כספי שיקום (מדובר בבית חולים לווינשטיין לפגועי מוח, ולא כולם היו שם צדיקים גמורים...''שחיתות בקופ''ח של ההסתדרות - תאמין...'') וכיוצא בזה. בקיצור, המערכת ''טיפלה'' בי כשם ש''מטפלים'' בחושפי שחיתויות, מה שהוסיף על האסון שממילא הייתי תקוע בו. | |||
_new_ |
מטיל ביצי זהב? | |||
|
|||
בשביל זה אכן כדאי לקורע את התחת | |||
_new_ |
איזו מקריות מדהימה | |||
|
|||
האדם שעזר לך לפני 25 שנה או משהו כזה היה האבא של אשתי , משה איכנהולץ ז''ל.... | |||
_new_ |
איש יקר. אהבתי אותו. | |||
|
|||
_new_ |
אני המום.... הבנתי שזה קרה לפני 25 שנה | |||
|
|||
פחותויותר? | |||
_new_ |
משה איכנהולץ, איש יקר וחכם ושופע, עזב את המכון | |||
|
|||
ב-83 דומני או כבר בסוף 82 . במקומו בא מנהל אדמיניסטרטיבי צעיר, שיטחי, אגרסיבי וחצוף. אז כבר השתן עלה לכל החבורה הזאת לראש עקב המחקרים (שחלקם היו ישומיים ובעלי פוטנציאל רווחי) והתאוריות החדשניים שפיתחתי, אף מלמד נהג להפליג כדרכו, ולאמר שאני הטוב ביותר בעולם (היתה זאת תקופה של הגזמות ומגלומניה בישראל, בגלל התעופפות הבורסה), לאבי, שחרד לגורלי וביקר שם פעם, אמר מלמד ''מיכאל נכס למכון'' ושפע כולו מחמאות, אך אז המכון הוכרז לאגודה עותומנית (כנראה עקב צפי לרווחים כספיים ממחקר ישומי המבוסס על גישותי), וגם השחיתות החלה לחגוג, והאקלים האירגוני השתנה לאווירת נכלים ללא מפלט. | |||
_new_ |
מי זה היה משה איכנהולץ ומתי? | |||
|
|||
לאבא של אשתי קראו ככה אבל זה לא אותו בנאדם אני מניח | |||
_new_ |
האם הארוע שבו מדובר היה במעבדת | |||
|
|||
מחקר בבית לווינשטיין לפני 25 שנה? | |||
_new_ |
מיכאל, אנחנו חיים במזה''ת ויש כאן טרגדיות גדולות | |||
|
|||
הרבה יותר מהמקרה האישי שלך. אנא ממך קח את הדברים בפרופורציות. | |||
_new_ |
מוזר | |||
|
|||
איך לא חשבנו על זה קודם? זו תשובה הולמת ל-דיון 2239 | |||
_new_ |
כ-ו-ל-ם הם בסך הכל עמישראלחי וליידי | |||
|
|||
הזרביבים של עמיש. | |||
_new_ |
מיכאל שרון | |||
|
|||
כ-ו-ל-נ-ו איתך לאורך כל הדרך. המשך במאבקך עד שייצא הצדק לאור. | |||
_new_ |
לערימת הקישורים המפוקפקים הללו | |||
|
|||
אתה קורא עבודה מקורית ויפה שהושקע בה כשרון? לא פלא שבכל מקום זרקו אותך מכל המדרגות. | |||
_new_ |
טעות: מדובר במאמר ורשימות על השנה האחרונה בחיי יוליוס קיסר | |||
|
|||
_new_ |
עוד הוא יאשים אותי בדבר. מי יודע? | |||
|
|||
_new_ |
במה עמיש? במה יאשימו אותך הפעם? | |||
|
|||
_new_ |
מושה, גם פה אתה משתולל? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |