![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מחקרו וספריו של א.מ. ראויים להערכה רבה על כנות ויושר, אומץ ואובייקטיביות. צר לי על קוראים שאינם מעריכים נכונה את עוצמתו של החומר, גודל עיוורון זה, יכול רק להעיד ולאשר את אשר א.מ. מתריע כל כך מפניו. . . תודה לך א.מ. על שירותך למדינה ולצה''ל, שאינם מעריכים כראוי את אבחנותיך ומחקרך. יישר כח - חזק ואמץ !! | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לאורי מילשטיין יש סיגנון בוטה ולעתים אפילו מעליב. זה מקל על מבקריו להתקיף אותו בלי להיתייחס לתוכן דבריו. זו תמיד הדרך הקלה - כשאין מה לענות לגופו של עיניין, ניתפסים לדברים שוליים כמו סיגנון או איזו טעות דפוס ומיתעלמים מכל היתר. לצערי אורי מספק תחמושת ליריביו ומקל עליהם את המלאכה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לכולנו נוח וקל להיות ביקורתיים. איני מתכוון שעלינו להיות אדישים, אלא להביט על התהליכים מ'מעוף הציפור'. במבט מגבוה הדברים נראים אחרת. איננו יודעים מה היה אילו. . כולנו עושים את המיטב, כך היה בצליחה שלא היתה וכך גם היום [מן הסתם כך גם ימשיך להיות]. אין פירוש הדברים הללו לא לבקר ולא לתקן ולא להתבטא בחריפות, אלא בכל זאת לראות בעין יפה ושמחה, עם תיקון תקלות ולימוד לקחים. בטוחני כי א.מ. עם כל הביקורת שחוקר, יודע כי אנו בתהליך וחיילי צה''ל עושים את הטוב ביותר. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
על מנת לתקן אתהשגיאות יש צורך לחולל מהפכה בצה''ל, ושלב ראשון במהפכה זאת הוא רפורמה בהכשרת הקצין. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מחקר צריך להעריך, או לפחות לנסות להעריך, בכלים אובייקטיביים ככל הניתן. זה אכן אומר שבמידת האפשר צריך להתעלם מהסגנון של החוקר. אם מדובר בביטויים כמו ''מנותק ממציאות'', ''שקרנים'', ''אלופים מיליציוניים מוכי הלם'' לגבי נשואי המחקר, אז הם כבר חלק מהעניין עצמו. במקרה כזה מי שמנסה להעריך או ללמוד מן המחקר לא יכול להתעלם מהביטויים הללו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אותם דברים ניתן לומר על חוקרים שחקרו את גרמניה הנאצית ואת היטלר להבדיל. ''הביטויים הבוטים'' מבטאים מסקנות ולא דעה קדומה. את המסקנות ניתן לבטא בסגנונות שונים. מי שאינו מסוגל להתמודד עם התוכן נתפס לסגנון. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם מדובר בביטויים כמו ''מנותק ממציאות'', ''שקרנים'', ''אלופים מיליציוניים מוכי הלם'' לגבי נשואי המחקר, ולא מצורף הסבר זה מחשיד את דברי החוקר. לכן כדאי לו לחוקר שמשתמש בביטויים כאלו שיסביר אותם ו/או שלא יטען אותם. כי הרי מסקנה שאין לה ביסוס, גם אם היא בוטה, עדיף שתיגנז. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כל הספר ''קריסה ולקחה'' הוא הסבר לביטויים אלה. ניטול לדוגמא: ''אלופים מיליציוניים מוכי הלם''. אלופים מיליציוניים דהיינו לא מקצועיים בהתאם להכשרה הלקויה שעברו, נושא המנותח באריכות בספר. ''מוכי הלם'' - כך הם התנהגו במלחמת יום הכיפורים וגם בכך אני דן באריכות. לא בכל פרק אני מסביר ומנמק כל טיעון שהרי בפורום התפרסם הפרק ה-9 ולפניו היו שמונה פרקים שחלקם עסקו בשני הימים הראשונים של המלחמה שבהם הוכו האלופים בהלם. בהקשר השלם של הספר אינני סבור שהביטויים הם בוטיםמדי. כשנוטלים פרק אחד לקוראים אחדים יכול להיווצר רושם כזה. אבל הספר לא נכתב כדי שפרקים ממנו יתפרסמו בארץ הצבי והפרק שהתפרסם לא נכתב או נערך מחדש. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |