פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כולם מדברים על שקיפות
aharon5 (יום ראשון, 15/06/2003 שעה 19:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא מדבר על תרבות.

מה אנחנו יודעים על תרבות השלטון בישראל?
מה?...

אתם יודעים מה, רוצים שאלה יותר קלה:
מה אנחנו יודעים על איכות השלטון בישראל?
מה?...

אל תרוצו לחפש. אחסוך לכם מזמנכם: כלום.
שום, כלום, מאום, נאדה, גורנישט, אפס (בריבוע).

הנה ציטוט: ''שחיתות יש, מספרים רק בקושי. נתונים עדכניים? בנציבות שירות המדינה, במשטרה, בתנועה לאיכות השלטון אין סטטיסטיקות ומספרים מדויקים שיצביעו על מגמות בדפוסי השחיתות בישראל'' (7 ימים, ידיעות אחרונות, 30 באוגוסט 2002). מה, אם כן, יודעת החברה המודרנית על איכות השלטון שלה? נכון, כלום!

שמעתי זה לא מכבר את המילה נפוטיזם. הסבירו לי שפירושו של דבר מינוי מקורבים.

כל הכבוד על כך שהמציאו לכך מילה פרטית. יופי, ומה הלאה? מה באשר לקשר שלה אל המציאות שלנו? האם קיימת תופעה של נפוטיזם בתרבות השלטון שלנו?
כן? לא? (כמה? למה?)

האם ישראל היא בעצם ''מדינת בכירים ומשרתים''? האם היא בעצם ''עסק משפחתי'' של כמה משפחתות של אליטות שכל אחת מקדמת את חברתה? מה זה ''קשר האליטות''? יש דבר כזה? אין דבר כזה?...

מה לעזאזל אנחנו יודעים על תרבות השלטון שלנו?
מה?
כלום.

כולם מחפשים פתרונות ואיש אינו יודע מאום על הבעיה...

כולם עסוקים בנסיון ליפות את בגדיו של המלך בשעה שאיש אפילו אינו מוטרד מכך שאף אחד אינו יודע מה המלך בכלל לובש...

החברה המודרנית היא מפגרת ופרימיטיבית בכל הנוגע להבנתה את עצמה!

החברה הישראלית - מי את? מה הן הנורמות שלך?
הגיע הזמן שנדע, לא?... אנחנו כבר במאה ה...

האחרונה.
_new_ הוספת תגובה



שיניו של החומס לא בוגדות בחומס. בשרו של הכבש הוא
מיכאל מ. שרון (יום שני, 16/06/2003 שעה 5:51)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשר בוגד במי שמשים עצמו כבש.

אהרון - כתיבתך משחררת. רבים הפכו לכבשים מול מצח הנחושה של המושחתים. ובשרו הרך של הכבש הוא שמזין את מצח הנחושה של המושחת. ומצח הנחושה מרתיע עקב מצג העזות (שאינה מופיעה כגנבים חיוורים ורועדים בלילה) ומייצר בסרט נע יותר ויותר כבשים.

כפי שאמר המשורר אנרי מישו - שיניו של הזאב אינן בוגדות בזאב; בשרו הרך של הכבש הוא אשר בוגד בכבש.

רכות הכבש - כיצד תצדיק זו את עצמה?

סיוע לשחיתות הן על ידי העלמת עין, הן על ידי הכחשה, והן על ידי שיתוף פעולה רוחני באמצעות אידאולוגיה צינית?

יפה לדבר ככה?

אז רכות הסיוע לחמס מצד הכבש מציגה עצמה במילים מוסריות דווקא, של אהבת אנוש חובקת עולם. וכלפי מי?

דאגה כלפי היריב זה מוסר-מה.

דאגה לשלום הצורר - או, זה כבר מוסר נעלה.

רנ-טיזי ומרעיו המוצגים על ידי בוש כמושא למלחמת חורמה ברשע ובפראות הופכים על ידי המוסרנות תומכת השחיתות כשבירים ועדינים:

''לא לגעת, שביר! עוד תפרוץ כאן שריפה''.

השריפה היתה כל הזמן, ולא ביוזמתינו. אז מה התחדש בעניין רנ-טיזי?

''הפורע קדוש'' לוחש בשר הכבש לכבש, והגנת הרב-פורע - הינה תצהיר ''מוסר רב-נעלה'' בפי בשר הכבש.
_new_ הוספת תגובה



איך רנטיסי קשור לעניין?
אלברט חומסקי (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 12:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניין חשוב מכדי ללכת לענייני רנטיסי.

יש פה בעיה של לא רק נפוטיזם אלא של החתול ששומר על השמנת אגב זה נכון גם למשפחות ששיכות לימין.

וזה נכון למה שקורה בקיבוצים שהמשוחחרים מהחוק והמאימת החוק ,מצד אחד גונב לו בכיר בקיבוץ מליונים ,מצד שני מונעים חברי הקיבוץ ''התערבות חיצונית'' בטענת -זה עניין פנימי עאלק.

אבל כאשר הקיבוץ נופל הציבור הופך למישפחה גדולה ומעניק כתף תומכת לחבורה הזו שמניחה שיקראו לה נאורה.

מה כל זה קשור לרנטיסי?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי