פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אריה, צדקתך ברורה רק למעטים
נמרוד פינסקי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 10:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוכנית יפה מאוד, אפילו אני פחדתי.. אבל תראה אותנו-אתה מדבר על להרתיע אותם ומגיע אריאל שרון ומקרב אותם אלינו..
נוצר מצב שחבורה של פרחחים מפחידה אותנו עד מוות! אותנו, את מדינת ישראל, את היהודים שעברו הרבה תלאות, למודי סבל אך יודעי הישרדות. אנחנו, מפחדי מהם..?

ישראל זקוקה כרגע לתפנית של 180 מעלות. להפסיק לישוג ולהתחיל לתקוף. דימוי ה''משוגע'' הוא הדימוי הטוב ביותר! להתחיל לתקוף-בכל מובן!

בעיה אחת בדבריך שהפריע לי הוא הרצון בפחד האוכלוסייה המקומית. אני לא רואה בכלל מקום לזרוע פחד באנשים אשר אין להם, כביכול, דבר בטרור הזה. למרות שהימין מנסה להתעלם מכך, ישנם אנשים שכל רצונם הוא שקט.. הם לא רוצים פצצות, לא סגרים, לא הרוגים. הם רוצים לחיות בשקט. בהם אני לא רוצה לזרוע פחד. בהם אני לא רוצה לפגוע בחיסול הבא!
אגיד להם, אמנם, שבעמאן ימצאו את השקט אותו הם מחפשים. אך אומר זאת במילים, בכרוזים. לא ביריות ולא ביצירת פחד בקירבם.

בתודה,
נמרוד פינסקי.
_new_ הוספת תגובה



הלוגוס האבלוציוני כדחף חיים פירמאטי ריאשוני
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 12:43)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה מאז ומעולם דחף של מעטים.
הרבים בוחרים למות, ללא תיגר וללא מאבק בתהליכי הדיסאנטגרציה. המחוללים על ידי נשאי חשיבה כוזבת
_new_ הוספת תגובה



מה זה הדבר הזה - צראי ? נשמע כסלט-מילים
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 12:46)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זוהי רב קויות א-רטורית.ללא וקליזציה סתמית
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 12:55)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשגרת את האמת בוקטורי כוח שלל מימדיים. וממפה בבהירות את שלל מרחב התודעה.
_new_ הוספת תגובה



התנ''ך אקטואלי
דב שטיין (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 13:05)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חסר מידע מה הוא מספר ICQ
וכיצד משיגים אותו
_new_ הוספת תגובה



אכן סלט מילים - המנסה לחקות תוכן ממשי. אפילו לא
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 13:12)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריקטורה. לקיחת מילה ממשפט בעל משמעות ושילובה בשרשור חסר משמעות.

פריעה היא פריעה...
_new_ הוספת תגובה



קריעה היא קריעה היא אבל
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 13:22)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק לחוש צער ועצב יגוני-בלוזואלי

על רמת הפובלציסטיקה בימינו

לאן הדרדרה

איך יבשו המעינות שפיכו פעם בנהרות בבל.
_new_ הוספת תגובה



המעניין הוא כי יש כאן שירשור בעיקר של שמות עצם
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 14:14)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) הדבר אמנם משקף, עד כמה שהדבר תמוה, דווקא מציאות רווחת באקדמייה במקומותינו, של שימוש במילים שמשמעותן או משמעויות לא סטנדרטיות נוספות שלהן
(Conotations - קונוטציות שלהן) ידועה רק לחברי קבוצה אקדמית מסויימת.

שימוש שגור כזה במילים או ''ז'רגון'' שמשמעותם ידועה רק לחברי קבוצה מסויימת, פוטר אותם לכאורא מה''צורך''
לנתח תהליכים במדוייק ובחדות.

הדיון כולו הופך בעצם למעין ניפנוף בשמות עצם (מונחים) הנותנים תחושה שהתופעה שיש להסבירה - כבר מובנת ומוסברת באמצעותם.

הדבר יוצר עצלות מסויימת וחוסר נחיצות לכאורא לנתח תהליכים באופן מדוייק.

2) שימו גם לב להרפפת המשמעות כאשר הביטוי העמום והרופף ''שלל'' מחליף את המלה ''ריבוי''.

הכותב, מחליף את הביטוי המדוייק ''רב-מימדי'' (כמו למשל במקרה של אובייקט שמובחנים בו *מספר* מימדים, כגון צבע, צורה, מרקם, משקל-מסה) בביטוי העמום והלא מדוייק ולמעשה חסר המשמעות ''שלל מימדיים''.

3) הדבר עשוי להעיד על הכותב שהוא איש אקדמיה או מתחכך באנשי אקדמיה, שטחיים אגב, ופוסל למעשה במומו שלו, שהיא עצלות הניתוח, והגלישה לשימוש במונחים (שהינם שמות עצם) ''מבהירים'' כתחליף לניתוח מדוייק כזה.

הכותב גם משתמש במילים לועזיות כשיש מונח פשוט, מוכר היטב וסטנדרטי בעברית - בעל אותה משמעות *בדיוק* כמונח הלועזי.
ולא במקרים בהם המונח הלועזי הינו חסר מקבילה פשוטה בעברית.
_new_ הוספת תגובה



לא נותר לי אלא לזעוק חמס
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 14:36)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לזעוק ללא סיבה אגב, אך כשאין סיבה, ביטוי נעשה פראז
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 14:45)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה חגיגית.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:04)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ניתחתי את הפרודיה ההופכית לכתיבתי, וההופכת את
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:27)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדוייק והמוקפד לרופף ועמום וחסר משמעות.

וניתוח התהליכים - הפרודיה מתעלמת ממאמץ תאורטי מיומן מאד זה שהוא עיקר מלאכתי, וזורקת ביטויים מבולבלים המתחילים משום מקום ומובילים לשום מקום.

ומשרשרת משפטים חסרי משמעות בניגוד לעבודתי המוקפדת מאד שאין בה עודפיות והעלאת גירה אינטלקטואלית.
_new_ הוספת תגובה



תשפוט ההסטוריה למי הפרודיה ולמי התבונה
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:39)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוצקת מבנין פרודות
למי הבלבול ולמי העומק התאורטי שרק הדורות הבאים יכלו לרדת לפשרו
מיהו פח הזבל האינטלקטואלי ומי היא הפנינה החדשה של הרצינליסטקה היהודית של המאה ה21
_new_ הוספת תגובה



מי זה בדיוק ''ההיסטוריה''?
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:41)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי שינצח ידע גם מי היא
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לפעמים גם בין לאדן או סאדם מנצחים לרגע... תלוי
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 16:15)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באיזה סביבה. בסביבה ברברית מנצח הברבר, במקומות אחרים ''כל ממזר מלך''. יש מקומות שונים...
_new_ הוספת תגובה



מאמץ מדעי אמיתי שאינו עסוק בנרקיסיזים ידע מיד
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 16:45)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהו הרגע ההסטורי ומה יחלוף אל מדורת ההבלים
_new_ הוספת תגובה



אלה תמות (נושאים) שאדוני עורר. התחושה כולה המתעורר
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 16:56)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ת אכן היא לא נעימה ודוחה.

אין סימטריה בין התוקף למגיב. בין הפרובוקציה לתשובה. בין האמביציה הריקה לבין --

מכל מקום, גם בשינוי מילה או שתיים, במידה שאדוני נוטל מבנה שאחר פיתח באופן מפורט ועם אותם רכיבים בדיוק, עליו לצטטו, שכן אחרת מדובר בגניבה שדינה כדין כל גניבה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



חזל''י עכו''ם בימי הבנים ידעו כבר שאלה המטיבים לראות
צבי צראי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 17:27)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשענים על כתפי ענקים,
כאן לצערינו הם נשענים על כתפיהם של גמדים.
_new_ הוספת תגובה



ניתן לתהות אם ''גמד'' אינו כובע מוגדר פרע ואמביציה
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 18:49)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתן לתהות אם ''גמד'' אינו כובע מוגדר פרע ואמביציה המודבק לזה ש''אין לצטטו'' - כלומר למושא לגניבת קניינים אינטלקטואלים.

השאלה מה קדם למה - אמביציית הפריעה החמסנית ואחר הגדרתו של מישהו כגמד ''שראוי ליטול ממנו'';

או שבראשית היתה ההתבוננות הטהורה וחסרת הפניות ששמה לב לתומה ש''מישהו הוא גמד'' ואז באה ההחלטה לגנוב (דהיינו מבלי לאזכר את המקור). וגם ההחלטה לשקר.

רק מה - כאשר יש עבודת ענק רבת שנים וחלוצית בעיקרה מצד אדם יחיד, מה לעשות, סביר שמתגנבת ללב זה או אחר גם הכוונה הפלילית...
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי כל מילה, אבל היה מעניין
אני (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 20:02)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שניכם ליצנים שלא מתבטאים בעברית..בכלל.
טרה 1101 (יום שישי, 13/06/2003 שעה 13:44)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כנראה שיש כאן מקרה מעניין של תאומים סיאמיים
גולש ותיק (שבת, 14/06/2003 שעה 19:42)
בתשובה לטרה 1101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צראי ושרון שלא מסתדרים בינהם. כ''א תוקף את השני בכליו שלו ונוצרת דינמיקה מעניינת של הסלמה ועליית מדרגות הדרגתית בשפה הגבוהה למען יראו כולם מי יותר חכם.

כבר היתה כאן איזה גברת שהעלתה סברה שמדובר באותו אדון המתכתב ומתווכח עם עצמו. בהחלט ייתכן וכך הדבר בהתחשב בעברו של אחד הגולשים.

בכל מקרה אנו יוצאים מורווחים ומקבלים מופע סטנד-אפ משעשע מפי שני ''אינטלקטואלים'' (לכאורה) חינם אין כסף.
_new_ הוספת תגובה



אמרו ''לא'' לשרון ובוז גדול לכל המלעיזים שכמותו
גייל גרינפלד (יום שישי, 13/06/2003 שעה 18:02)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''לא'' באיזה עניין? נראה כהסתה מצד בעלי עניין כלשהו.
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 13/06/2003 שעה 22:27)
בתשובה לגייל גרינפלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל, אל תבוז ואל תתנשא. רד אל העם!
דן בן-זקן (שבת, 14/06/2003 שעה 14:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק עם מדורת ההבלים שכל פעם אתה מבעיר כאן מחדש. מספיק עם הכתיבה הגבוהה המשורבבת במילים מורכבות. די עם ההסתה וההסטה. די עם ההאשמות השווא כלפי קוראים אחרים על גניבה וגזילה. מספיק עם ההכללות כלפי ציבור קוראים גדול והלבנת פניו ברבים. תהיה חברי, מפרגן, אוהב ומתחשב ולא תזכה למקלחות צוננות בכל פעם מחדש.

בכבוד הראוי.
ד. בן-זקן
_new_ הוספת תגובה



הבנתי כל מילה. והיה מעניין
אנה (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 15:58)
בתשובה לצבי צראי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין ספק שיש הרבה ערבים שלא מעוניינים בטרור
אריה פרלמן (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 23:27)
בתשובה לנמרוד פינסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל באותה המידה היו הרבה מאוד איטלקים שלא היו מעוניינים בכיבוש אתיופיה.

ולכן - דווקא אם ניאבק בנחישות נגד הטרור, ונבהיר אחת ולתמיד שאנחנו קשורים לאדמה הזאת לא רק בנימי נפשינו אלא גם במעשי ידינו - נוכל לעודד ולחזק את הגורמים המתונים.
_new_ הוספת תגובה



ערבים נגד טרור?
דב שטיין (יום ראשון, 15/06/2003 שעה 23:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם המדובר הוא בערבים נוצרים הרי ניתן לקבל את הרעיון בהסתיגויות מה, באשר זכרנו כמה היו הנוצרים טרוריטים (בלשון המעטה באירופה) אולם אם המדובר במוסלמים הגענו לסתירה דתי. מוסלמי מחלק את העולם לאזור הקרבות ואזור השלום. כאשר כל מקום שאינו בידי האיסלאם הינו אזור קרבות.
מכאן משתמע שאיסלאם הוא טרוריסטי במהותו. מוסלמים ישבו בשקט עד שירגישו שיש להם כח. כשזה יקרה תבוא המלחמה. כך זה בוזבקיסטן קוסוסו פיליפינים סודן איראן לוב עיראק מרוקו אלג'יריה הודו וכו' מוזמנים קוראי הפורום לתת הסבר אחר.
_new_ הוספת תגובה



רגע רגע רגע
אריה פרלמן (יום שני, 16/06/2003 שעה 1:34)
בתשובה לדב שטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אמרתי שהערבים מתנגדים לטרור מסיבות אידיאולוגיות או מוסריות.

אחרי ככלות הכל, אני חי במזרח התיכון.

כל שאמרתי הוא שישנם ערבים רבים, עם כל רצונם לראות את היהודים עולים בסערה השמיימה - שמעדיפים לחיות את חייהם בצורה סבירה, ואינם מאוהבים בשיבושים החמורים שגורם לחייהם הטרור והמאבק בו.
_new_ הוספת תגובה



זו נחמה?
דב שטיין (יום שני, 16/06/2003 שעה 15:12)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך עלינו לדאוג לכך שיהיה להם נוח כדי שיוכלו להתחיל לעסוק בטירור...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי