|
האם יש לך גם הצעות קונקרטיות בעניין המגזר הציבורי? | |||
|
|||
למגזר זה שייכים: כל כוחות הבטחון כל העובדים בשירותי הבריאות כל העובדים במערכות החינוך וכמובן, עובדי רשויות מקומיות, פקידים במשרדים, שירותי דת וכיוצא באלו. מה אתה מציע? | |||
_new_ |
הצעות קונקרטיות: | |||
|
|||
ההצעות הקונקרטיות נמצאות בתכנית הכלכלית, ואחת מהן, למשל, היא סגירת לשכת הקשר (''נתיב''), שמשום מה ממשיכה לפעול למרות שכבר אין צורך לשלוח זרועות חשאיות אל יהודי רוסיה הסובייטית הנתונים מאחורי מסך הברזל. הצעה נוספת היא איחוד רשויות מקומיות, על-פי הצורך; ביטול חלק ממשרדי הממשלה (משרד הדתות למשל). עוד אפשרות היא הסתלקות מוחלטת מכל מיני סובסידיות ותמיכות למיניהן. מדובר ב''אבסורד מיושן של ההיסטוריה'', כדברי רן כהן בנוגע לפיקוח על המחירים. השקם הופרט - וישנם כיום הרבה פחות (אם בכלל) ''שקמיסטים'' בצה''ל. גמרנו? אי אפשר להפריט שום דבר יותר? במשטרה הפריטו בהצלחה חלק נכבד מהטיפול בצי הרכב המשטרתי. בצה''ל לא ניתן? אולי כן. ועוד ועוד. ועוד. | |||
_new_ |
אני בהחלט מסכים כי ניתן לאתר | |||
|
|||
יחידות ממשלתיות מיותרות,אולי לשכת הקשר צריכה להצטמצם ואולי גם אחרות. אני פחות מבין מה יצא לנו (הציבור) מזה שנפריט שירותים, האם הם יעלו לנו פחות? האם נקבל את אותה איכות של שירות? אם לא מדובר על ביטול אלא על הפניית הכסף לכיסים פרטיים אני לא רואה בכך שום תועלת, לא כספית ולא חברתית. | |||
_new_ |
מי שזוכר: על צמצום המגזר הציבורי | |||
|
|||
או ליתר דיוק: צימצום ההוצאות הציבוריות. ''הוצאות ציבוריות'' הן כל מה שמוציאה ''הממשלה הגדולה'', דהיינו: גם רשויות מקומיות ומיני חברות ועמותות הממומנות באופן מלא או חלקי על-ידי הממשלה. מדובר בחלק גדול מהמקרים בהוצאת כספם של אנשים עובדים ומייצרים, למען מטרות שלא מייצרות שום דבר. ברגע שההוצאות הללו עולות על שיעור מסויים, הן הופכות לנטל כבד מנשוא. | |||
_new_ |
לפרלמן: ''השמנת'' בכל זאת נמצאת ברשויות המקומיות- | |||
|
|||
לפרלמן, עם כל הכבוד, השמנת של הקיצוצים צריכה להיות ברשויות המקומיות. מה ההבדל בין רעננה, כפר-סבא, הוד-השרון, רמת-השרון והרצליה? מה ההבדל? את כל הקונגולומוראט הזה יכול לנהל ''שריף'' אחד שיבחר אחת לשנתיים או שלוש. יש להפסיק את דמוקראטית -הייתר שבתחום המוניציפאלי, יש חוקים ועל פיהם יש לנהוג, זה קשה אך זול. מה כל הבחירות המצחיקות לכל קיקיון של עיר עיירה או ישוב?- צריך לבחור מנהל אחד לתקופה קצובה. מה יעשו כל המפוטרים שהם אנשים טובים ומלומדים?- יתחילו לעבוד במה שתורם למשק כדברי סטף ורטהיימר איש נהריה. | |||
_new_ |
רפי, איך אתה מגיע לביצוע האיחוד? | |||
|
|||
העודף הגדול במשרות ברשויות המקומיות משרת את האינטרסים של נבחרי הציבור ברמת הכנסת והממשלה. זוהי הבעיה העיקרית שאחד כמו נתניהו צריך לפתור כאשר האינטרס האמיתי שלו זה להיות ראש ממשלה. התגובות הזועמות של נבחרי רשויות מקומיות שהם גם חברי מוסדות הליכוד כבר החלו בפעולות לסיכול הרפורמה-איחוד ברשויות במקומיות. הם גם יצליחו. לכן הדגשים של שרי האוצר עברו, דוקא, לטיפול בעובדי המדינה (משרדי ממשלה). גם כאן יש לא מעט בעלי השפעה על מוסדות הליכוד אבל אפשר לדאוג שהם ישארו על כנם. היריב העיקרי הוא פרץ. הוא עדין לא ותר על המושב שלו בכנסת הבאה ולכן יטרפד במידת האפשר מהלך זה. הפתרון מצוי בעיקר בטיפול סיוע מסיבי למשק הפרטי במקביל לצימצום תקציב ההוצאות של הממשלה. הקריטריון צריך להיות צמיחה ארוכת טווח של המשק הפרטי. מנוע חשוב להצלחה הוא השקעה מסיבית בתשתיות כמו כבישים, רכבות אבל גם בהרחבה ''אמיתית'' של מפעלים קיימים. | |||
_new_ |
לסיוון: בפעם ה31 -איני חבר בליכוד והם לא מעניינים | |||
|
|||
_new_ |
רפי, מצטער אם הובנתי לא כראוי | |||
|
|||
בסך הכל הגבתי לאמירה שלך שצריך לצמצם אתמבנה הרשויות המקומיות ובכך לחסוך הרבה. אני בעניין הזה איתך. מה שאמרתי הוא שהמהלך לא יצליח בגלל האינטרסים המנוגדים של הפעילים הפוליטיים ברמה המקומית (בימינו אנו מדובר על פעילי ליכוד). לכן חבל לבזבז אנרגיה על המהלך וכדאי ללכת לכיוון אחר. בהקשר הזה קראתי היום משהו שגנדי אמר כאשר נכנס למשרד התיירות. בהתייחסו למשרות במשרד התיירות הוא אמר המולדת קודמת למולדת והבטיח לעובדי המשרד שהקריטריון היחידי יהיה איכות העבודה. כמה שרים כאלו יש לנו שלא ינסו להחליף מנגנון? | |||
_new_ |
רפי אשכנזי, תודה רבה על הכבוד | |||
|
|||
אבל אין שום מחלוקת בינינו. כל הוצאה שמוציאה הממשלה היא ביזבוז מעצם מהותו. השאלה היא רק האם הביזבוז הזה הוא הכרחי (כמו בנוגע לאחזקת צבא, השקעות בתשתית וקיום מערכת משפט ומשטרה) - אם לאו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |