|
מיכאל, אני רוצה לשאול שוב | |||
|
|||
השאלה שלי נכנסה כבר לפני יומים מיד לאחר הופעת המאמר שלך. ראה קישור: תגובה 26412 אני באמת מחכה לתשובתך. | |||
_new_ |
סיון: נראה שאתה יודע בעצמך התשובה. עשיתם דלגיטימצי | |||
|
|||
ה שנים רבות של הימין. מוקדי הכוח של השמאל הינם התפרסות של הגמוניה שנוצקה והתגבשה עשרות השנים, על פני מרכזי כוח רבים. זו של הימין - בעיקר הרשות המבצעת. תחזוק השילטון על ידי השמאל הינו גם מבוסס פשע ועתיר מניפולציות המוכוונות לנטילת נכסים רבים במרמה והונאה, שמוסכו באמצעות מצגי לגיטימציה. הימין לא נהנה מלגיטימציה כזו, וכל צל של דמיות ''אי לגיטימיות'' של אדם זה או אחר בפריפריית הימין, זכה מייד לאור זרקורים. נוצר מצב לא קביל בו השמאל הפך לגורם המעניק או גורע לגיטימציה מגורמי ימין. השמאל הפך, לפחות מבחינתו, ומבחינת כאלה שהיפנימו באיוולתם מציאות זאת, גם לבעל הגמוניה על מקורות הלגיטימציה והחוקיות הפוליטית/חברתית במדינה. נוצר מצב בו כל גרוש זבוב טרדן, מצמוץ בעין וכד' ניתן היה למניפולציה מצגית של הוקעה כאקט לא חוקי וחסר לגיטימציה מצד השמאל, למטרות מתחלפות המשרתות את שימור ההגמוניה. מצב משונה זה אינו קיים באף מדינה מערבית אחרת. | |||
_new_ |
אני מבין סוף סוף - מטרתך דלגיטימציה | |||
|
|||
יופי מיכאל - מצאת פתרון נהדר לכל בעיותיך. דלגיטימציה, ואם אפשר הפללה, לי ולאנשים בעלי השקפת עולם דומה לשלי. עדין אחרי 25 שנים ויותר בשלטון הבעיה העיקרית שלך זה המושחתים שכבר לא רלוונטים ואתה מתעלם מהמושחתים הטריים (כמו ששת קבלני הקולות מהקבוצה הירושלמית - ראה קישור מצורף). אני מבין שאתה ואחרים מחפשים בכל דרך ליצור לגיטימציה לשחיתות בימין כי הרי ''אתם עשיתם את זה קודם''. אין כאן שום עניין בניקוי השחיתות אלא בהחלפת המושחתים, שרובם כבר חסרי השפעה וכוח, באחרים מהמפלגה שאתה ואחרים מעדיפים. אל תצפצף על שחיתות כי זה לא מעניין אותך כלל וכמו ישראל הראל עדיף לך השחיתות שלך ושל הגופים המועדפים עליך. שיבוסם לך !!!!! קישורים: המשטרה עצרה שישה קבלני קולות: http://www.nfc.co.il/showonedoc.asp?SubjectId=1&DocI... | |||
_new_ |
דוד: אתה מתעלם מהבעייה, זורק שוב ושוב את עניין | |||
|
|||
הבחרות הליכוד לעמוד בראש הרשות המבצעת, ומציג זאת כאילו ה''ליכוד שולט במדינה 25 שנה''. והרי אתה יודע היטב כי שליטה הינה שליטה על מוקדי הכוח הרבים במדינה: האקדמייה, העיתונות, רשות הנמלים והרכבות, בנק ישראל, השרות הבולאי (למשל...), הסתדרות המורים, הסתדרות המהנדסים, התעשייה הצבאית והאוירית וועדי העובדים בהם, רשויות מקומיות, ואירגונים ומוסדות ציבוריים רבים אחרים. וכל האירגונים והמוסדות מעניקים לאנשים עבודה, קובעים את אורחות חיינו, את מעמדנו החברתי (למשל לימוד או מישרה באוניברסיטה) או יכולת להשפיע על דעת הקהל, להביא דברים מסויימים בהבלטה לתודעת הציבור ולהעלים דברים אחרים... וכן קובעים במידה רבה איזה מפעל בשוק החופשי -האירגון הציבורי ירכוש את מוצריו, עם איזה בנק בשוק החופשי יעבדו, או איזה זכיין יזכה להקים שירותי אוכל למשל לעובדי המוסד וכד'. הא בהא תליא. שליטה גם אינה ''העומד בראש האירגון'' (נניח, בעיקבות מינוי) אלא גם ריבודו באנשים ומנהלים בדרגות הביניים. כך למשל, האם מישהו בכלל שמע על המחטף המכוער במיסגרתו מונה תחת ''שלטון הליכוד'' כדבריך, עסקן מערך להיות מנכ''ל רכבת ישראל במקום המנכ''ל הקודם המיומן מאד שהעלה בתקופת כהונתו את הכנסות הרכבת פי 5 ופוטר באופן שרירותי? וזה, עסקן המערך, מביא איתו לשם מטה וחבורת נאמנים שלמה, שוכר חברת אבטחה שגם מנהליה הינם ''מאנשי שלומינו'' וכיוצא בזה, ואז , מה בצע לה באותה ''שליטה של הליכוד'' כדבריך? אילו היו אנשי הליכוד בתקופת שילטונם מבצעים מינוי יחיד בחברה ציבורית של איש ליכוד, מייד היתה העיתונות מרעישה את אמות הסיפים: והנה, אתה רואה את יתרון הימנות מוקדי הכוח התיקשורתיים ברובם על ''אנשי שלומנו'': אלה דואגים למה יגיע באופן ''מזועזע'' לידיעת והכרת הציבור, ומה יועלם ממנו לחלוטין. | |||
_new_ |
מיכאל, אכן לימדת אותי שיעור טוב | |||
|
|||
לא כדאי להתייחס להערות כנות אל להמציא סיפורים שאולי יש בהם קצת אמת. להציג את אנשי הליכוד המושחתים כתמימים שמסדרים אותם זה או טיפשות או תמימות או שניהםפ יחד. על 25 שנה אמרתי שהליכוד חלק מהשלטון במשך תקופה. וכבר יכול היה מזמן לטפל בבעיות שאתה העלית בפתיל זה או בכל מקום אחר. אז כנראה הליכוד (שעלה בסיסמה מושחתים נמאסתם) רק החליף ועוד מחליף את המושחתים. אם באמת איכפת לך מהשחיתות לא היית משתדל להעביר את כל האחריות לראשונים. יש להם חלק במצב שאנו חיים בו. אבל הליכוד ובעלי בריתו יכולים ויכלו לנקות הרבה יותר ממה שהם עשו או רוצים לעשות. נח להם שיש על מי להטיל האשמות מיושנות ומיותרות. אז תמשיך עם חבריך להביא מראית עין של יושרה. למזלי, יש לי הוכחות שניסיתי לברר את טיבה של הסחורה שאתה מנסה למכור. מרגע זה אני מפסיק את הניסיון התמים שעשיתי לקנות את הסחורה הפגומה שלך. | |||
_new_ |
דוד, אתה צודק - הליכוד יכול להזיז דברים. הייתי רוצ | |||
|
|||
ה מאד מאד לקוות שהממשלה הנוכחית תכריז מלחמה על השחיתות במדינה, במוסדות הציבור ובמפעלים והאירגונים הציבוריים, כמו גם ברשויות המקומיות. זאת במסגרת מאבק לא קל, רצוף, עיקבי, תוך הענקת סמכות רבה, תקציבים ואמצעים ליחידות מתאימות של המשטרה שיורחבו בהתאמה, כגון היחב''ל. וכבר כתבתי זאת. השחיתות אינה רק דבר מכוער, אלא גם ובעיקר, חור שחור של היעלמות כספי עתק מהתקציב שיכלו להיות מוקצים למטרות ראויות וחשובות. צמצום היקף העובדים, והקטנת הסתעפות המחלקות והענפים הביורוקרטיים, ובעיקר -התקציבים, בשרות הציבורי, הינו צעד חשוב, אך לא מספק ומוטה מעט מהמאבק ה*ישיר* בשחיתות. | |||
_new_ |
מיני-מניפסט פוליטי/חברתי/תרבותי | |||
|
|||
תשובות לתהיות ומיני- מניפסט פוליטי/חברתי/תרבותי *********************************************** אתחיל בהערה: לעיתים הסכמטיזם הוא קצת בעיני המתבונן. הכוונה לאמירות גורפות מסוג ''הוא טוען: הימין, הימין [או השמאל] *אשם* בכל''. רצוי לפרקים להבחין בין ביקורת והאשמות. זאת הגם שלעיתים מיטשטשים ההבדלים בין ביקורת חברתית ובין גישה פוליטית, שכן גישה פוליטית עשוייה לעיתים לעטות בדרגה זו או אחרת ציביון אינדוקטרינארי, חד-מימדי ותועמלני. כך, הטקסט הפוליטי, מצידו, עשוי לנטות לחד-כווניות, שכן הוא מיועד גם להפיח אנרגיה, לייצר esprit ולחזק את הרצון וההכרה בפני יתידות, דוקרנים ונעיצת-סיכות הפועלים כולם לפורר. בלשון אחרת - גם חשיבה, ביקורת ואפילו הכרה ותחושה פוליטית/חברתית ''אלטרנטיבית'' עשויות לנטות לפוליטיזציה במובן הזה וההפך. _____________________ 1) מה רע בפירור? ******************* ביזור ***** זו תמציתו של האנרכיזם למשל. אני חושב שלעיתים מיטשטשים ההבדלים בין פירור/דיסאינטגרציה לבין ביזור. האנרכיזם, כדוגמת קצה מוקצנת, חותר לביזור טוטלי של הכוח הפוליטי עד העלמתו המוחלטת. ב''כוח פוליטי'' הכוונה ליכולת לחולל שינויים בכוח אכיפתם: באמצעות האלימות המזויינת של המדינה, או על ידי גורמי כוח פוליטי הפועלים במסגרת המדינה. האנרכיזם כדוגמת גבול-קצה התהליך: זוהי דוגמא של ביזור מוקצן. הימין הפוליטי לעומתו, במגמותיו המרכזיות כפי שהם מוכרות במערב, חותר אף הוא לביזור הכוח הפוליטי, תוך דה-רגולצייה (צימצום רב-תחיקתיות וריבוי תקנות המסרבלות את הקיום וחוסמות טרנסקציות בין-אישיות שונות). ותוך צמצום כוח הרשות המדינית כמוקד כוח הגמוני ומרכזי -תוך חתירה לנוכחות מדינית ''יותר מינימלית''. וטיפוח, או אי חסימת גורמי כלכלה/תרבות עצמאיים נוספים מחוץ למערכות הממשל המדיני. בארצנו הישתרשה דווקא מסורת ממורכזת מאד, תוך הכפפת האדם למרות הריכוזית באמצעות אכיפת פירור ואקלקטיקה כלפי תודעתו. בעלי השכלה רבים הפכו, במציאות זאת של התקיפה כלפי האירגון והלכידות ההכרתיים ומחיצת הרב-שלביות, הפכו למעשה ל*אספסוף משכיל* המעתיר וניזון מטריוייה. רבני ופוסקי הוויסקי והאיזוטרייה, או זורקי הסנסציות האינטלקטואליות התלושות מהקשר (מאיר שלו? עמוס עוז? אתגר קרת?) הפכו למעשה לפוסקי התודעה של האדם הישראלי המשכיל מהמעמד הבינוני. תחושות הצדק הטיבעי (תגמול בהתאם לתרומה ומאמץ בעיקר, ואי בזיזת המגיע לפרט או הקניין השייך לפרט) תחושות הצדק הטיבעי הומרו ביצירת אקלים חילופי של *צדקתנות* מנותקת, עתירת רטוריקה, הנישענת על מצגי לגיטימציה ו''צדק''. טון הדיבור ''הצודק והניזעם'', בבחינת דרישה לקנינים ושרותים או לנישול הזולת ש''לא מגיע לו'' המיר את תחושות הצדק האובייקטיבי. הפירור מאידך ************* הוא מגמת אנטרופיה המופנית בראש וראשונה כלפי המחשבה והאינטלקט המורכבים: הוא פועל לייצר פרגמנטצייה של ההכרה והפעולה הנימשכת בזמן, לסכל מאמצים רב-שלביים, לחבל ולהוריד תפוקות אישיות וקבוצתיות, לזרוע תפזורת (אקלקטיקה) במגמות הכרה/פעולה לכידות. ולהפוך את ההכרה והתודעה למעין תיפזורת של טריבייה: מגמה זאת אנו רואים למשל ברבות מתוכניות הטלביזיה הישראלית: כתבות הסיקור והפרשנות הינן לעיתים קרובות אוסף תיפזורתי של קליפים, כתחליף להתוויית מגמות. ניזרקות לקהל ומובלטות על ידי פרשנים/שדרנים סנסציות מגרות/מבהילות חושים החסרות ממשות עובדתית. זאת תוך היסתמכות על זיכרונו הקצר ויותר מזאת - הפיכה פעילה של זיכרונו ותודעתו לקיצרי טווח. שיתוק למעשה של ההכרה התבונית והמושכלת. הטלוויזיה היא שיוצרת את האדם הישראלי בצלם ליליפוט, בכשלה להיענות לכך שהאדם הינו המערכת המוחית המורכבת ביקום, גם אם אוצר מיליו והרפרטואר התרבותי שלו הינם לעיתים מצומצמים. למשל: ''צפי להווצרות מאות תאי אל-קאידה ברצועה; אירגון מוסלמי במערב אירופה [לא מצויין שמדובר באדם או שתיים במסר באתר נידח באינטרנט בצרפת] מכריז מלחמת חורמה כלל עולמית על המערב וערכיו'', וכיוצא בזה. כללית, תוכניות רבות הינן אוסף של טריביות. כל זאת בליווי רב-רייטינג של רומני משרתות לסוגיהם בסגנון דרום אמריקני. אלה פועלים לשתק ולהרדים את התבונה הערה. הפרור מתבטא גם במוסדות ואירגונים חברתיים/כלכליים רבים בהם נוצרות נישות ואקלים אירגוני מעין-פסיכופטי תיפעולי. זאת תוך דיכוי והענשת מנהיגות חיובית ועידוד מנהיגות שלילית פורעת. הדבר פוגע עד כלות במירקם החברתי ומפורר אותו לאיים של מלחמת הכל-בכל וחבורות תככים ביזנטיניות, בהם לא נישארים משאבים ויכולת עודפת בידי הפרט להתרחב ולהתפתח באופן ההולם את הטבע האנושי. אגב, יש מקום להוויה ותודעה אלטרנטיביות - אלו מאפשרות למשל להשתחרר מקבעונות תפיסתיים, רגשיים וקישביים, העשויים לבלום אפילו -- את שיכלול תהליכי הייצור, ואת תנופות ההמצאתיות -שהינם דווקא פונקציות קפיטליסטיות מובהקות, הגם שנוטים לשכוח זאת. אמונתי שלי: -גוון בתוך אחדות - ביזור המחולל כיווניות ואירגון זאת באנלוגיה ובדומה לתהליכים מוגדרים אליהם מתכנסים תהליכים כאוטיים, כפי שמלמדת תאוריית הכאוס המתימטית של מנדלברוט ואחרים. - אינטגרציה של יסודות רבים. יש התורמים לפונקצייה כזאת ויש הממלאים פונקצייה אחרת בכל הוויתם והכרתם. ניתן לראות זאת גם כסימפונייה פוליפונית (רב קולית) המאחדת יסודות שונים ללכידות, אך לא כזו הגוררת אובדן קוויהם היחודיים של היסודות המצורפים. אינני אלימינטיבי/סלקני (סלוק יסודות שהוכיחו עצמן במהלך ההיסטוריה). אולי אטנואציות attenuations(הנחתות, מזעור, ויסות-איזונים) אך לא חיסוליות. נ.ב. אני סבור שלחלק סביר מביננו, יש לפחות תחושה, אולי מרומזת, אולי אף חרף דעות מיליטנטיות נוגדות, שהממשלה הנוכחית הינה אולי קרש ההצלה האחרון למפעל הציוני. זוהי ממשלה רדיקלית, כן, ויש להבין זאת. | |||
_new_ |
עכשיו גם יצא מרצע משק | |||
|
|||
בקטע האחרון, סוף סוף, אתה מציג את מטרתך במאמר הפותח : הממשלה הנוכחית היא הדבר הטוב ביותר שקרה לנו. מטרה יפה, ואלי חשובה, אבל בשביל זה לא היית צריך לכתוב את כל הסיפור שפתח את הפתיל. מספיק היה להכניס את התגובה האחרונה עם כותרת כמו ממשלת הסיכוי או משהו דומה. | |||
_new_ |
סיון, אני מתפלא עליך. אתה מטיף ומדגיש הנחיצות | |||
|
|||
לשינויים חשובים שהם בנפשנו, בנפש כל פרט ובנפש גורל המפעל הציוני בכללותו. ועכשו, כשינויים חשובים, קיימת נכונות ודריכות לבצעם בתחומי חיים מרכזיים, אתה שולל זאת רק משום שמפלגתך אינה בשילטון. את הכתובת למי להפנות את הטענות מדוע מפלגת העבודה אינה שותפה - אתה הרי יודע. | |||
_new_ |
לא קראת טוב, אני לא שולל בקורת או שינוי | |||
|
|||
אני שולל התייחסות לא לעניין, בלי יושרה ולא רצינית. 1. אם אני צריך לשאול שאלה יותר מפעם אחת בשביל לקבל התייחסות זה סימן שאתה לא מתייחס אל שאלותי ברצינות גם אם הזכרת אותי כאחד הגורמים לכתיבת המאמר. 2. אם אני צריך לחזור ולבקש התייחסות עניינית להערותי שאלותי לא פלא שזה נמאס. 3. אם המטרה שלך היא אכן ''מיני מניפסט פוליטי ...'' אל תספר סיפורים אחרים. זה במיוחד נכון לאחר שחוזרים על הערות ושאלות. 4. אם זה מיניפסט פוליטי אין צורך להסתיר את זה ולהתחמק משאלות נוקבות. 5. גם אחרי מספר הערות ותגובות אתה עדין לא מתייחס באופן ישיר ומלא להערותי. 5. אתה מייחס לי השתייכות פוליטית לא נכונה ולא רלוונטית לנושא הדיון בינינו בכדי להסיט את הדיון מהעיקר. אם תמשיך להתייחס ולהגיב לפי התאורים הנ''ל סביר להניח שלא אשתתף בפתיל ''פיל סגול''. בכל מקרה בפתיל הזה לא אוסיף. | |||
_new_ |
סיוון: מה, לא ראוי למתוח ביקורת ולהצביע על המצריך | |||
|
|||
שינוי? באמת אתה חושב שכל מה שרציתי לאמר כאן, בניתוחים המפורטים שהוצגו, זה, ''הליכוד הוא דבר טוב''? | |||
_new_ |
כל מה שרצית לומר הוא שקב''ט בזה את הר שרון | |||
|
|||
מזה אתה גוזר מטאפיזיקה מופרכת של שחיתות משתוללת הבעיה שלך שאתה אינך מסוגל להסתכל אל מעבר לחוטם שלך. | |||
_new_ |
אחרי הרבה השמצות מיותרות הגעת למה שחשוב | |||
|
|||
בסוף הפתיל אחרי הרבה מילים (חלק ניכר מיותרות) אתה מסכים להודות שאני צודק (חלקית אבל צודק). אולי, סוף סוף, התעוררת מאיזה שינה אינטלקטואלית או משהו כזה. בדרך הספקת להשמיץ אותי (''אתם....'') ועוד אנשים ללא תועלת. לא חבל לבזבז תחמושת על ניתוח חד צדדי שמתעלם מחלק ניכר מהשחיתות??? אבל אני חוזר : למדתי ממך שיעור טוב. לא לבזבז אנרגיה על דיבורים חסר סיכוי ולא לנסות לקחת אנשים חסרי יושרה אלא אם גם אני רוצה להיות כזה. | |||
_new_ |
סיון, אתה רשאי להרגיע עצמך עם האמירה שנטיתי | |||
|
|||
לחד צדדיות ''מוכוונת-פוליטיזציה'' דבר הגובל בחוסר יושרה בדיון. ואני אומר לך - ההפך הגמור, אמירותי הם בבחינת אמירות ממעיטות understatements . כרגע בישבי ליד מכתבתי בסביבה מוגנת, השיכחה קלה עלי. ואף על פי כן - ניתקלתי בחלאות אדם מן השמאל, שקשה לדמיין לאדם מן היישוב, שמעלליהם, המניפולציות הפסיכופטיות של אנשי ממסד אלה (מה שהקרימינולוג שלמה גיורא שוהם כינה ''פסיכופטים ממסדיים'') מתווים פלנטה אחרת, בדיוק במובן של ק. צ'טניק. אכזריות וצרות עין קשות כשאול, בצד מניפולטיביות שאין כדוגמתה, תכופות בחבורות זאבים המשלהבים זה את זה ברפרטואר שלם של מחוות ליגלוג ופריעה, ממש כקופים טורפים. כשאני רואה את פניהם הנעימות של מגישי החדשות בטלביזיה, תכופות שאלתי עצמי אם איני מרמה עצמי, ופישעי מלחמה מתועבים והתעללויות קשות בשטחי יו''ש אכן מבוצעים, באופן המשמיט הקרקע מאחיזתנו שם ומקומם עלינו את העולם החופשי, הפתוח לידיעות לא מצונזרות. ואלה מבוצעים, כן, על ידי צעירי האוליגרכיה בעלי הרטוריקה ההומניסטית והיונית, הם ולא אחרים. | |||
_new_ |
על המונח שמאל | |||
|
|||
לק''י מיכאל קראתי את הפתיל בתשומת לב - אני חושב שלא תחשוב שאני חלילה שמאל. אבל, חוששתני שיש אי דיוק במינוח שלך - את הכורך כל מיני תופעות בזויות תחת השם הכללי שמאל. האם באמת כל תופעה בזויה ראויה שתקרא שמאל? אולי צריך להשתמש במינוח אחר? למשל - ליברליזם, או אולי אוניברסליזם? או אומיו''ת? או להמציא מינוח חדש לגמרי? בכלל, יש לי חברים וקרובי משפחה בשמאל, אני לא מקשר אוטומאטית כל מעשה בזוי שמתחולל באיז פינה נידחת על פני האדמה איתם דוקא. גם לקחתי לתשומת ליבי את דבריו של דוד סיון שעבריינים יש בהרבה משדרות הציבור - במיוחד כאלה הקרובות לשררה. אליצור | |||
_new_ |
אליצור: איני ניסחף להכללות גורפות. יש כאן ביקורת | |||
|
|||
פוליטית חברתית, כלפי גישות קולקטיביסטיות, כלפי חלוקה מחדש של קנינים, ביחס לבעייתיות במושג זכויות הקניין, וביחס לפרקטיקה הגמונית שהשתרשה בארצנו. ראוי להבהיר שמושג הביקורת הרדיקלית עצמו היה תחת מונופול אינטלקטואלי של חוגי השמאל. לא עוד. בפרט, מאז הופעת הגישות הליברטריאניות והימין החדש, השמאל מוצא עצמו לראשונה במגננה אינטלקטואלית, שפועלת אגב להבנת גבולות כושר ההסבר של גישותיו, ולהתרחבות והעמקה חדשות, תוך התוויית נתיבים חדשים. זאת אנו מוצאים ב''דרך השלישית'' של טוני בלייר שהינה רויזיה בונה בתגובה לביקורת הימין החדש. | |||
_new_ |
אליצור, הנושא הוא שחיתות | |||
|
|||
שחיתות- עבריינות היא המילה-המושג המתאים. במקרה הזה השפה העברית מספיק עשירה ואין צורך לחפש מילים חדשות. המושגים שאתה מציע (ליברליזם, אוניברסליזם) הם בעלי משמעות אחרת. | |||
_new_ |
הרוח נושבת, קרירה מסואבת: הגמוניה וסרוס ברוח חפר | |||
|
|||
הארוגנטיות ההגמונית עשוייה להפיק לפרקים בעיקר עוינות ושנאה-צפה free-floating hostility הזקוקות למטרות סרוס. ניתן לראות כדוגמא מייצגת כמה ממשאי חיים חפר - המשמשים כאנטי-מופת אופייני לתופעה הכללית של כשל עצמי המכה בנו, לעיתים בהינף-עזוז של מה שכיניתי ''הפסיכופתיזם הכמו-ביטחוניסטי''. והנה, רוח הסרוס ובעיקר תרועת השמחה לאיד ב''קבירת'' הזולת המאפיינת תכופות את הוויית ההגמוניה הרומסנית פרצה לה מבלי משים עוד בשלב מוקדם ביצירת ''הפאר'' של המשורר-הפוליטרוק: ''סרסנוך יא-מוחמד'', בתחילת מלחמת השיחרור. ועל זאת - השנאה והשטם המסרסים, למה פקדו אלה את מחנינו? משום שההגמונייה ההאוליגרכית מאפשרת לכאורה מצב בו כתחליף למאמץ מושכל, נימשך ורב-שלבי באה ההסתמכות על בלעדיות מערכי השליטה והניכוס, תוך שכרון התמורות הנאות העולות בחלקך באפס מאמץ - פרי בזיזת הכוח, וניפנוף האחר. או אז, עשייה חופשית ברוח עליצת-יצרנות מומרת בשטנה לכל עבר. סרוס מאמצי הזולת, מעמדו וכבוד האדם שלו מחליפים את היכולת והמאמץ העצמי, כגורם המעניק יתרון. מדובר כאן באון-סרוס Castrative potency (כפי שכיניתי זאת) ולא באון-יצור, יצרנות ויצירתיות בונים. למעשה, רוח השיטנה מסרסת גם את עצמך, תוך השבקת היכולת העצמית. המנסה לסרס את המרחב היצרני ונושאיו, נימצא מסרס בראש וראשונה את עצמיותו היוצרת. אכן, רוח השנאה הכבדה והנברנית מחליפה את רוח החופש והעשייה היוצרת. להלן קישורים לרוח הבגידה בצלם בשם השיטנה הרב-כיוונית. קישורים: העולם על פי חפר: http://www.orsart.com/caricatures/caricature.php?pag... הפינג'אן בגירסה מחודשת: http://www.halemo.com/war/hefer/ | |||
_new_ |
התקשורת עשתה את זה- זה רעש שקרי | |||
|
|||
התקשורת מנצלת בני אדם לצרכי התקפת טרוף חברתי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |