|
לשלטון אין זכות מוסרית למסות[להטיל מס על ]האזרחים. | |||
|
|||
השלטון הוא של נבחרי ציבור, שנבחרו במטרה לשרת אותו ותו לא. כל מה שהשלטון רשאי לעשות, הוא לתת שירות מוסכם ולגבות עבורו תמורה. לפיכך גובה האגרה יהיה פונקציה של עלות השירות,ולא כפי העושק שנעשה היום: קודם שואל השלטון כמה הוא מסוגל לחלוב מן האזרחים. אח''כ הוא שואל את עצמו מה לעשות עם הכסף. | |||
_new_ |
[*] אני אשתדל להתעלם מהתחושה שלך שאתה | |||
|
|||
[* בהודעה זו נערך ביטוי לא ראוי. המערכת]. יודע (מלשון לדעת) מילים שאנחנו לא מכירים (מלשון להכיר) ואשאל אותך מנין לדעתך יבוא הכסף להתנחלויות ולכבישים העוקפים ולמלחמת שלום המתנחלים בעזה ובגדה המערבית. האם לדעתך המתיישבים (מלשון ישבן) צריכים לממן את זה בעצמם? האם לא מוטלת עלינו החובה הקדושה לתחזק אותם? האין על הממשלה ללחוץ אותנו ולקצץ בשכרנו למענם? אני מתקשה להבין אותך יעקב. | |||
_new_ |
צרכי הבטחון של מדינה ושאר הצרכים החיוניים אינם | |||
|
|||
ענין לכאן.ברור שלאזרחים יש את הזכות לכפות זה את זה לשאת בנטל הבטחון.אישית וכלכלית. בעיה אחרת [מיוחדת למדינת ישראל] היא, שאין לה גבולות מוסכמים.זהו כמובן תנאי מוקדם לכל הסכמה אחרת. | |||
_new_ |
[*] למי שזוכר - האם שכחת ש... | |||
|
|||
[* בהודעה זו נערך ביטוי לא ראוי. המערכת] ...בעיני הערבים גם אתה מתנחל (ולא חשוב כלל היכן אתה גר)? האם שכחת שגם אתה 'כלב יהודי' בעיניהם בדיוק כמוני וכמו שאר חברי הפורום? הלא תזכור את מעשי הטרור הערבים הרבה לפני ששחררנו את 'השטחים'? עד היכן מגיע זכרונך? במקום להלחם כל הזמן ביהודים שעצם ישיבתם ב'שטחים' מגנה עליך ועל משפחתך האין זה מן הנכון להשתחרר מהאגו הפגוע ולהתחיל לדאוג לעצם קיומה של המדינה? | |||
_new_ |
ההתנחלות בשטחים הכבושים היא פשע נגד | |||
|
|||
עמישראל ומדינת ישראל. עד שלא תובן האמת הבסיסית הזו אין סיכוי להתקדם בשום כוון. | |||
_new_ |
מה פירוש ''שטחים כבושים''? ממי הם נכבשו? | |||
|
|||
_new_ |
חדל קשקשת ברשת | |||
|
|||
_new_ |
למי שזוכר - זה כל מה שהצלחת... | |||
|
|||
...לדלות ממאגר תשובותיך? הנסתם המעיין? ואלי ככה זה כשאין תשובה אחרת? ידידי היקר,תקופת ימי החסד שעם ישראל זכה לה הולכת ומתקצרת. השאלה המרכזית בחיי עם ישראל בזמן הזה אינה סובבת סביב ההתנחלויות או תקציב המדינה,מצב האבטלה או מזג האויר. השאלה המרכזית היא: מי בעד השם ותורתו ומי נגדה. שליחיו הרבים של הקב'ה ניצבים ממש לפתחנו ומחכים לאות להפרע מכל הכופרים והערב רב שהשתלטו על העם היהודי.זה עדיין לא מאוחר לחזור בתשובה,צריך רק להשליך את האגו ואת הגאווה שמשתלטים על התבונה ולעשות את הצעד היחיד שיכול לעזור ולהציל מהפורענויות הנוראיות שבפתח. והמשכיל יקדים לעשות. | |||
_new_ |
הפעם, מישז, ''התעלית'' על עצמך. | |||
|
|||
שתיקה כמוה כהודאה. אני מסיק מכך שאין לך תשובה ראויה על השאלה הפשוטה ששאלתי אותך. בסדר. הבנתי. עכשיו קיבלתי באופן רשמי, מאת בעל הדבר, את האישור הסופי לקחת את דבריו בערבון מוגבל. שבוע טוב. | |||
_new_ |
מי שזוכר - עד ל1967, האם גם קאת או התיחסת לשטחים א | |||
|
|||
לה כשטחים כבושים? הרי ''העם'' הפלשתינאי היה כבוש גם אז? מדוע השמאל הישראלי והשמאל האירופאי והעולם הערבי לא קם וצעק ''מדינה לפלשתינאיים''? | |||
_new_ |
ראובן ואריה, איני רואה טעם להכנס לכל הפלפולים | |||
|
|||
האויליים הללו, האם השטחים שכבשנו ב 67 הם כבושים, או מוחזקים, או משוחררים, או גנובים או כל שטות אחרת. אלו שטחים שנכבשו במלחמה, גר בהם עם אחר וזהו. אתם רוצים דיון משפטי או פילוסופי זה מאד נחמד אבל אותי זה משעמם. | |||
_new_ |
יפה, זו נחלת אבותינו, אנו גרים שם, זהו! | |||
|
|||
_new_ |
תגור כאוות נפשך איפה שבא לך, אתה אדם מבוגר | |||
|
|||
אבל תקח אחריות על ההחלטות שלך ותעזוב אותנו בשקט. הבעיה שאתה חי לך שם על חשבון כיסו ודמו של ציבור גדול שאינו מוכן לממן ולתמוך בהרפתקא המסוכנת והמכוערת הזו. | |||
_new_ |
ברגע שאתה לא מצליח לבסס את טענותיך, | |||
|
|||
אתה ''משתעמם'' ומתחמק. רשמנו והתרשמנו. | |||
_new_ |
אין כאן מה לבסס, עוד מעט תבקש ממני לבסס לך | |||
|
|||
שהשמש זורחת בבוקר. השטחים כבושים, זו עובדה, אם אתה רוצה להתחיל לספר ביציאת מצריים, יבושם לך, הדיון הזה אינו לטעמי. | |||
_new_ |
ומה עם הבית בו אתה מתגורר? | |||
|
|||
_new_ |
לישראל - אין סכוי שתקבל תשובה לשאלתך. | |||
|
|||
לשמאלנים לא היתה מעולם ולא תהיה לעולם תשובה לשאלה הזאת. ברור שהאזורים שבהם בנויים בתיהם (או הוילות והקוטג'ים שלהם) שייכים למדינת ישראל וכל שאר הבתים נמצאים על שטחים כבושים. אל תחפש לא הגיון ולא אמת בדבריהם, חבל על הזמן. | |||
_new_ |
אודי, יש לי תשובה לך ולישראל | |||
|
|||
יש אכן מקומות בתחומי הקו הירוק שהיו שייכים לעם/אנשים אחרים לפני שהגיעו לשם היהודים. אז מה? האם זה אומר שלא צריך לנסות להסתדר עם צאצאיהם? האם זה אומר שאנחנו צריכים להתפשט בלי סוף בגלל שהתמזל מזלנו? אני חושב שצריך לחשוב בצורה קצת יותר מורכבת ורצינית. | |||
_new_ |
אנחנו לא צריכים להתפשט לשום מקום | |||
|
|||
לק''י אנחנו לא צריכים להתפשט לשום מקום. זו אדמתינו ואדמת אבותינו מזה ארבעת אלפים שנה כל מי שמסיג את גבולינו הוא גזלן ודינו בהתאם. אליצור | |||
_new_ |
לדוד סיון - על מה אתה מדבר? | |||
|
|||
לחשוב בצורה מורכבת ורצינית? אתה לא הופך 'קצת' את היוצרות? האם 55 שנים לא הספיקו לשמאל לחשוב בצורה מורכבת ורצינית ולהגיע למסקנות המתבקשות? שאלה קטנה - מדוע במשך אלפיים שנה לא הצליח אף עם להקים מדינה בארץ ישראל? | |||
_new_ |
מי שזוכר, אולי אותי תבין יותר טוב | |||
|
|||
כל גורמי ההוצאה שהזכרת ועוד הרבה שלא הזכרת אינם נוגעים לטענה של יעקב ושל עוד רבים אחרים, אולי גם שלך: השלטון בארץ, ולא מאתמול, עסוק בלעשוק את נתיניו; השירותים שהוא מספק, אם בכלל, הם יותר על גבול הקוסמטיקה להרגעת המצפון, כלומר לטשטוש הכיעור האמיתי שלו. אז בלי קשר אם מסכימים או לא על התנחלויות וכאלה, כאשר הממשלה תמנה חמישה שישה שרים וחמישים ששים חכי''ם (מי צריך יותר בארץ כל כך קטנה?), הכלכלה תהיה חופשית מעושק המס הנוראי כי לא יהיו אוכלי חינם להמציא שיטות עושק כדי לפרנס את עצמם; עסקים קטנים יוכלו לפרוח; האבטלה תתגמד; ואת ההמשך כל אחד יכול לדמיין לעצמו. ואל תזכיר את הביטחון בהקשר הזה כי הוא משמש תירוץ (די עלוב הייתי אומר) כדי לא לפתור בעיות. שבת שלום ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים - אל תפחיד אותי. | |||
|
|||
מה אצה לך הדרך לצמצם את מספר הח''כים ל''חמישים-שישים''? האם כל כך בקלות אתה מוכן לוותר על מאה ועשרים, מספר בעל סמליות יהודית כה רבה? אם בוער לך לצמצם - תחשוב על המספר 71. מה דעתך? | |||
_new_ |
סמליות מול תועלתיות. | |||
|
|||
מאה ועשרים או שבעים ואחד, אלה מספרים שכל אחד מהם בעל מטען היסטורי/סמלי כבד; אנחנו מדברים על מערכות פונקציונליות, אין לנו עניין בסמליות. ההשתעבדות לסמלים הנה חלק מגורמי החורבן; יש מאה ועשרים חברי כנסת וזה אמור להזכיר את אותם מאה ועשרים אנשים שניצבו בצומת המעבר מתורה שבכתב לתורה שבע''פ; כעת יש מאה ועשרים אנשים היושבים בצומת המעבר מכפיפות לחוקי התורה אל עבר חוקים שהם ממציאים ודוקא הפוך מחוקי התורה. האחרונים מנכסים לעצמם חשיבות שהראשונים לא העלו בדעתם כי יש להם; החוקים, פשוט מקודשים כי ''כנסת ישראל'' חוקקה אותם; לא האדם עבורו נחקקו הוא החשוב אלא החוקים חשובים. כך הופך האזרח למשרת החוק במקום להפך וכך מנכסים לעצמם הממונים על אכיפת החוק, מעמד גבוה בהרבה מזה של המחוקק עצמו ומזה של מי שהחוק אמור להגן עליו, האזרח הקטן. אנחנו מבקשים להיפטר מן הסמליות ולעבור לתועלתיות; צימצום מספר המתפרנסים מקופת הציבור יצמצם בהכרח את ההזדמנויות לשחיתות; ויתור על סמלים למיניהם יחזיר את משרתי הציבור לפרופורציות הנכונות: לשרת נבחרתם ולא לשמש סמל. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
נסים, יא-מתייוון שכמוך... הפעם אני עוקף אותך מימין | |||
|
|||
מה פירוש ''תועלתיות מול סמליות''? הרבה יותר ''תועלתני'' להפעיל את אל-על בשבת, או לעבוד גם ביום שישי עד 4, 5 אחר-הצהריים במשק, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להחזיק כיור אחד בבית, ובו לשטוף את כל הכלים, חלביים ובשריים כאחד, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' להתפלל בבית הכנסת ביחד, נשים וגברים, במקום להשקיע בשתי מערכות נפרדות, לא? הרבה יותר ''תועלתני'' לאכול מלפפון, גבינה, תפוח ולחם ישר, ולא להתעכב על מיני ברכות-מזון, לא? זהו. שכנעת אותי. בשביל מה כל הסמליות המסורבלת הזאת, בעצם? שבוע טוב. | |||
_new_ |
אריה, הסברת יותר טוב ממני מה רע בסמלים למיניהם | |||
|
|||
כל הדוגמאות שהבאת, כמו גם תהלים נגד טילים, אלה מהויות ולא סמלים. מי שמפריד בין בשר לחלב באופן סמלי, או אפילו נוטל ידיים באופן סמלי - לא עשה כלום. אולי אפילו הזיק. זה כמו לשים מזוזה סמלית ולא חשוב מה יש בפנים... התועלת הנה תוצאה של הקפדה על מהות תוך ויתור על סמליות ועל טקסים מיותרים שכל עניינם ליצור חיבור מלאכותי במקום בו המהות נשכחה. לעקוף אותי מימין? לא ידעתי שאני כל כך ימני; קיויתי כך אבל אני לא בטוח שזה מצליח לי. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
מה ההבדל בין 60 ל12? | |||
|
|||
אז בליכוד יהיו 20 מנדטים והם יתנו את המתנות למי שצריך ולעבודה יהיו 10 והם יתנו בדרכם שלהם ג'ובים. הם בנויים על כך כל כך הרבה שנים שעל מנת לשנות את השיטה רצוי יהיה קודם כל לנסות להחליף את העם. | |||
_new_ |
להחליף את העם? | |||
|
|||
מספיק להחליף את החוקים. כבר אמר החכם מכל אדם: 'חכמת המסכן בזויה' אולי כי אין לו כסף להקים מפלגה ולהתמודד בבחירות כדי ליישם את דרכו הוצעותיו לפתרון הבעיות. ששים או מאה ועשרים, בשיטה הקיימת זה היינו הך; הם גם יעבירו חוק להגדיל את מספרם למאה וחמישים או למאתיים וארבע עשרה; הרעיון הוא לשנות את השיטה מן היסוד ועל כך ראה תגובתי לאריה ובאתר שלנו. שבוע טוב ומבורך; נסים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |