|
למיכאל מ. שרון: בקשר ''ליהדות ואנטישמיות'' -- | |||
|
|||
-- ההולכות יחדיו, וגם בהקשר לאמירתו הידועה של ז'.פ. סרטר בנושא: הרצון של ''היהודי החדש '' בארץ לנתק הקשר הגורדי הזה , בינו לבין היהודי הגלותי, ובכך לפתור בעיותיו הקיומיות, מופיע בפראפראזה בסירטו של אוטו פרמינגר ''אקסודוס'', במבוסס על ספרו של לאון יוריס: מיהו הגיבור? ''ארי בן כנען''. כשמו כך מראהו- ''ארי'' בדמות פול ניומן בבחרותו היפה, בלונדיני עם עיניים כחולות . סטאיוטיפ זה מככב בסתר גם היום בתקשורת המספרת על צברינו יפי התואר הבלורית והמבט. ממש מוכר משנות ה 30 העצובות בארץ ידועה... ישנה פראפראזה נוספת , נגדית של ה''יהודי החדש'' המנוגד לקרוביו הגלותיים, אך הפעם בכוון של ''המוז'יק הרוסי'' { מוז'יק -הוא החקלאי האריס באחוזות הרוסיות שלפני המהפכה}: צא וראה כדוגמא יוצאת מהכלל את השרים והשירים של להקת הגבעטרון עד היום: הם משדרים רוסיות של פעם , זו של החיילים הרוסים ממלחמת העולם השניה, מושאי ההערצה בארץ. לשים לב: הם רואים עצמם בביטוי העמוק כרוסים ולא כיהודים מוישל'ה ופנינל'ה. הרצון להיות ''יהודי חדש'' הדומה למוז'יק, בניגוד לארי בן כנען שלא תפס{...}, לצערי הרב מאד, דבק חזק בחלק מצברנו העליזים , והיה נפוץ מאד בשנות החמישים והשישים בשדות הקיבוצים והמושבים. אבל מה לעשות החיים אוהבים אוריגינאלים- כמו באמנות, והחיקויים לא מצליחים ולא יצליחו, אלא ישאירו שובל של הבל אירוני בהסטוריה. וכרגיל אמירה לסיום- כל הבורח מגורלו, הגורל דבק בו וחזק יותר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |