|
לפי דעתי אתה סובל מבעיה חמורה ==> חוסר הבנה | |||
|
|||
הדברים כבר הוסברו לך בעבר ואתה ממשיך כאילו לא שמעת או לא קראת אך למעשה אתה לא מבין . 1 – אתה מרבה להזכיר את גרמניה הנאצית . אתה לא מבין כי איזכור זה מדליק פיוזים אצל הרבה אנשים . אפילו אם תסביר מעתה ועד עולם שזו לא השוואה אלא רק דוגמא להקצנה רדיקלית – רובנו לא מוכנים להקשיב לניסוח כזה שלך . 2 – המעבר לנאציזם בגרמניה שונה בסיבותיו ובמהלכו מכל תהליך שיש בישראל . כלומר לא רק שאתה מרגיז אתה גם טועה . 3 – שלילת אזרחותו של מנכל בצלם דומה לשלילת אזרחות יהודי גרמניה כמו שעדר פילים דומה לארנב . הוסבר ונאמר כי יהודי גרמניה היו נאמנים למדינתם ואף רצו להשתלב בה עד בלי הכר . יהודי גרמניה לא פעלו במוסדות בין-לאומיים ובמדינות פחות ידידותיות נגד גרמניה . חגי אלעד לא רק שפעל נגד מדינת ישראל באום וקרא להחרימה אלא שגם ההצעה לביטול אזרחותו אינו מסיבה גזענית כמו בגרמניה . 4 – אתה אינך מוחה נגד הפרת זכויות האדם כפי שקורה כעת בסוריה , בעירק , במצרים , בלוב , בסומאלי , בסודן...........רשימה חלקית . מדינות בהן נרצחים מאות אלפי בני אדם . לך מפריע רק סגר על ישוב בניסיון למצוא פושע וזה דומה למחאה נגד עקיצת יתוש בזמן שתנינים אוכלים את משפחתך . 5 – עמדתך העקרונית ''אני דוגל בהצהרה האוניברסאלית בדבר זכויות אדם, לפיה יש זכויות יסוד לכל בני האדם'' היא עמדה לא נכונה . לדעתי אין זכויות אדם , אבל אפילו אם יש כפי שזו דעתך – המילה ''כל'' כשהיא מיוחסת לבני אדם היא שגיאה מיסודה . לגבי בני האדם אין ''כל'' מלבד המוות . הדברים הללו הם בנפרד ובנוסף להבדלים שיש בנינו בהקשר עם הסיכסוך בין הפלסטינים הערבים לבין הפלסטינים היהודים , על פי ההגדרה מהחלטת האום מיום 29/11/47 . אריה עירן . | |||
_new_ |
אכן כך, הוצאת לי את המילים מהפה | |||
|
|||
לדעתי גדעון ספירו בכוונה מעלה שוב ושוב את ההדמייה בין המשטר בישראל למשטר הטרום-נאצי או הנאצי כדי להלך אימים או למצוא חן בעיני מעט הזויים הקוראים את מאמריו באתרי שמאל אנטישמיים או ימין נאציים. רק אחזור על הבדל קטן שנגעת בו, ישראל לא רודפת יהודים, לא ודפת מוסלמים, לא רודפת נוצרים ולא רודפת שום קבוצת אנשים כלשהי. ישראל אפילו לא פועלת חוקית נגד אזרחי המדינה הבוגדים באזרחיה. חגי אלעד יצא על דעת עצמו וארגונו, המונים פחות ממספר האצבעות שיש לו, ומחליט שהוא יכול לנהל מדיניות חוץ משל עצמו הפוגעת במוסדותיה המוסמכים של המדינה. ברור שאפילו שומעיו באו''ם בזים בו בליבם, שהרי הללו שהוא נסמך עליהם, היו הורגים אותו אילו היה פועל נגד ממשלותיהם (ברובן מדינות אסלאמיות ובחלקן מדינות העולם השלישי הלא דמוקרטיות). חגי אלעד העיז לצאת לבית משפך החושך רק משום שידע המדינה לא תיגע בו לרעה. אבל לספירו מותר לבנות ספקולציות ואיומי סרק, רק כדי להעביר את המסר הקלוקל והאנטי דמוקרטי שלו. | |||
_new_ |
זכותו של אלעד היא כמו שלך | |||
|
|||
כמו שלך ולבני אלון מותר לנהל מדיניות חוץ משל עצמכם גם לחגי אלעד ולכל אחד אחר מותר. ראשיה הנבחרים של מדינת ישראל בהחלט רודפת אנשים כמו חגי אלעד (גם באמצעות חקיקה). | |||
_new_ |
הרסתם את מדינת ישראל והבאתם לכאן את גדולי הצוררים | |||
|
|||
אתם הזויים ומנותקים מהמציאות ומהעם. בבחירות הבאות לא תגיעו למספר דו ספרתי של מנדטים | |||
_new_ |
איזו מדיניות חוץ אני מנהל? | |||
|
|||
מתי יצאתי להעיד נגד המדינה לפני ארגונים אנטישמיים בחו''ל? אני אדם פרטי, גר במרכז הארץ, נוסע מעת לעת לחו''ל לצורך ענייני ושם מדבר רק טובות על המדינה ומגן על ממשלתה. האם אתה חושב שאני בוגד במדינה בשל כך? | |||
_new_ |
איזו מדיניות חוץ אני מנהל? | |||
|
|||
כתבת: ''ושם מדבר רק טובות על המדינה ומגן על ממשלתה''. פרוש הדבר שאתה עוסק במדיניות חוץ על דעת עצמך. כמוך גם חגי אלעד חושב שהוא דואג לטובת המדינה. | |||
_new_ |
יש בעיה | |||
|
|||
כאשר אתה דוד סיון לא מבדיל בין שיחות שמתנהלות בין אנשים שאינם רשמיים לבין הרצאת דברים בפני אנשים רשמיים זה יוצר בעיה בדיון איתך . | |||
_new_ |
אכן יש לך בעיה | |||
|
|||
מה לעשות אינני כותב לפי ההנחיות שלך. במה שונה ההתנהלות של דני דיין בעת שכיהן כשר חוץ של מועצת יש''ע לבין זו של חגי אלעד במוסדות האו''ם? במה שונה ההתנהלות של בני אלון שבתור שר בממשלה ניהל מדיניות משל עצמו, לבין זו של חגי אלעד? באופן עקרוני שלושת אלה (ואחרים) עשו אותו הדבר: עסקו בעניינים פוליטיים מדיניים באופן ''עצמאי'' לפי השקפת עולמם ''הפרטית''. לפני מס' שבועות בצלאל תיאר את הפעילות שלו בחו''ל שכעת הגדיר שהיא תומכת בממשלה. בעיני זה לא ממש שונה ממה שעשו שלושת האנשים שהזכרתי כעת. | |||
_new_ |
אכן יש לך בעיה | |||
|
|||
דני דיין ובני איילון לא פעלו בניגוד למדיניותה של הממשלה. לפי הזכור לי כל ממשלות ישראל, כולל המערך, תמכו ובנו בהתנחלויות. לכן צירפת אותי לחברה טובה. | |||
_new_ |
אכן יש לך בעיה | |||
|
|||
א. בני אלון כן פעל בניגוד לעמדת ממשלת ישראל. ב. אין זה משנה אם מדיניות החוץ העצמאית של שראלי היא תומכת ממשלה או לא. ג. אם לדני דיין מותר גם לחגי אלעד מותר ואם לאלעד אסור אז גם לדני דיין אסור. | |||
_new_ |
אכן יש לך בעיה | |||
|
|||
כלומר, אתה אומר שלאיש ציבור אסור להביע דיעות התומכות או מבטאות את מדיניות הממשלה, בעיקר אם הוא חבר באותה הממשלה? | |||
_new_ |
יש לך בעיה בהבנת הנקרא? | |||
|
|||
א. לא השתמשתי בביטוי אסור אלא ב''אם אסור''. ב. בני אלון עשה מעשה לא ראוי כאשר כשר בממשלה פעל נגד מדיניותה. ג. אם לאיש ציבור א' מותר אז גם לכל איש ציבור אחר מותר. | |||
_new_ |
איזו מדיניות חוץ אני מנהל? | |||
|
|||
לדבר טובות על מדינתך זה פוליטי במובן הצר של המונח? אינני מרגיש אני יכול לשקר ולתקוף את המדינה. אני יכול לומר שאינני מסכים עם מהלך כזה או אחר, אבל לא להציע שממשלה כלשהיא תחרים את ישראל בגלל שאני לא מסכים עם דרכה. גם אם אינני מסכים עם החלטה או מהלך של ממשלה אני יכול להסביר אותו בצורה הגונה, נאמנה ותרבותית וגם להסביר למה הממשלה קיבלה את ההחלטה. הרי כל ביקורת, בודאי ששוללת את הלגיטימיות של הממשלה לקבל החלטות או לעשות מעשים, לא עוזרת גם אם היתה מוסרית, לעמדות השמאל. שהרי עידוד חרם על ישראל, שיכול גם להיחשב כמרידה או בגידה בזמן מלחמה, לא עוזרות בכלל לקדם את פתרון השמאל (נסיגה, הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל), שכן פגיעה ביצוא ויבוא של ישראל (עד כמה דבר כזה אפשרי בכלל כאשר ישראל מייצאת מוצרי היי-טק, רפואה, נשק ליותר מ-160 מדינות שתלויות במוצרים האלה), יפגע קודם כל וחזק יותר ברש''פ ובעזה. הרי שום סחורה לא תוכל להיכנס לרש''פ מאחר שהיא תצטרך לעבור דרך ישראל המוחרמת וגם לא לעזה שמקבלת את רוב מוצריה דרך ישראל. עצירת זרימת המוצרים אליהם תגרום לאסון שיפגע קודם כל וחזק יותר בפלסטינים, דבר שיגרום לשני דברים במקביל - הגברת ההגירה מיו''ש ומעזה החוצה וחידוש הטרור. הדבר ייאלץ את ישראל להגיב בכוח, דבר שיגביר עוד יותר את הגירתם של הערבים החוצה. במצב זה, לא מן הנמנע שישראל תניח לערבים שרוצים לעזוב לצאת דרך חופיה ומעזה ישירות לאירופה. זוהי תהיה תגובה ראויה במידה ואכן אירופה תחרים את ישראל. כאמור, העולם לא הולך להחרים את ישראל בשל אינטרסים וגם כי לא איכפת לעולם מה קורה לפלסטינים, מאחר שגם לפלסטינים לא כל כך איכפת. אז האם ישנה חוכמה בעמדה שתומכת בחרם על מדינתך? זה רק מעיד שיש אנשי שמאל קיצרי תבונה שרק מזיקים לעצמם, בד''כ בתמורה לשלמונים מגורמים זרים. אני בניגוד לאלעד, לא הייתי משתף פעולה עם מדינות זרות בתמורה למילוי כיסי בשלמוניהן. | |||
_new_ |
איזו מדיניות חוץ אני מנהל? | |||
|
|||
אין זה משנה איזה ''מדיניות חוץ'' אתה מציג. עצם זה שאתה ''מסביר'' את עמדת ישראל בחו''ל בלי מעמד רשמי פרושו שאתה ''מנהל מדיניות חוץ עצמאית''. לכן אם לך מותר מותר גם לאזרחי ישראל אחרים. | |||
_new_ |
איזו מדיניות חוץ אני מנהל? | |||
|
|||
זהו בדיוק שכדי להצדיק את השרץ (אלעד) אתה מקריב ומחסל את הפרקליט הטוב. טבע הדברים שאדם תומך בממשלתו הנבחרת ולא משתף פעולה עם אוייבי מדינתו. לפי זה ורק לפי זה צריך לבחון את פעולת האזרח בחו''ל. לכל אזרח יש מחוייבות לתמוך במדינתו המיוצגת ע''י ממשלתה. ואם הוא מתנגד למדיניותה אז שלא יפעל נגדה, ושלא ישא במאמץ של אוייביה ומתנגדיה לחבל במדינה. | |||
_new_ |
השרצים שלך הם בעייתך | |||
|
|||
אתה מפרשן בחסר וזה במקרה הטוב. במדינה דמוקרטית אשר לאורך ההיסטוריה שלה בעשורים האחרונים הסתובבו מתנגדי ממשלה בחו''ל ופעלו בניגוד למדיניותה. חגי אלעד איננו הראשון. לכן לא ראוי למנוע ממנו מה שלא מונעים מאחרים. | |||
_new_ |
השרצים שלך הם בעייתך | |||
|
|||
כלומר, אתה אומר שאם זה היה אחד אז מילא, אפשר היה לפעול נגדו. אבל בגלל שיש רבים, אז אין מה לעשות וצריך להניח להם להתבהם על חשבוננו ! אתה מעניין. | |||
_new_ |
השרצים שלך הם בעייתך | |||
|
|||
הפרשנות שלך מופרכת בעליל. מזמן טענתי שזה לא ראוי שבני אדם לא מוסמכים יעסקו בחו''ל בביקורת על מדיניות ממשלת ישראל. אבל גם טענתי שאם לשרים מותר (כמו בני אלון) לעשות זאת, לדני דיין מותר הרי שצריך לאפשר גם לאלעד, במיוחד אם הוא מופיע בצורה מכובדת. בדמוקרטיה מקובל לאפשר ביטוי לאלה שדעותיהם והעובדות שהם מעלים לא מוצאים חן בעיני מר פאר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |