פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד משהו על התוכנית
דוד סיון (יום רביעי, 22/12/2010 שעה 20:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מי שעקב אחר הניסוי בזמנו היה מכון סולד, שהיה אז בניהולו של פרופ' יצחק פרידמן. פרידמן, על אף העלות הגבוהה, גומר את ההלל על הניסוי. לדבריו, הניסוי הצליח כמעט בכל המישורים - שיפור בהישגים הלימודיים, שיפור במוטיווציה של המורים והתלמידים, שיפור באווירה הבית ספרית והקשר בין מורים לתלמידים, שיפור בעבודת הצוות של המורים ובהתקדמות המקצועית שלהם, וגם הפחתה באלימות'' (http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId...).
_new_ הוספת תגובה



עוד משהו על התוכנית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 23/12/2010 שעה 5:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד הכשלונות הגדולים בקבלת תוצאות ניסוי כנכונות הוא הכשל הנובע מהטיית הנסיין .
1 – האינטראקציה בין המורים בניסוי שעשו מאמץ מיוחד לבין התלמידים שהיו האובייקט השפיעה באופן שאינו מייצג את המצב שבו בכל הארץ נוהגים לפי אותה תוכנית .
2 – עורכי הניסוי מקבלים בייתר רצון תוצאות המחזקות את עמדתם המקורית ודוחים תוצאות הסותרות את עמדתם המקורית .
3 – המשתתפים בניסוי נוטים להגשים את ציפיות עורכי הניסוי , בבחינת ''נבואה המגשימה את עצמה'' .
כדי להמנע מכשל הנסיין נהוג לבצע ניסויים בבני אדם בשיטה של ניסוי עם קבוצת ביקורת כאשר שהנבדקים והבודקים אינם יודעים מי שייך לקבוצה הנבדקת ומי שייך לקבוצת הביקורת . לזה קוראים ''עיוורון כפול'' .
כשל נוסף הוא הצנעת התוצאות הבלתי נעימות לעורכי הניסוי .
להלן קטע אחר מאותו מאמר בדה-מרקר
''בניסוי התגלו גם בעיות. המורים, שעברו ממשרה של 18 שעות ל-‏40 שעות, קיטרו על כך לא מעט. בנוסף, התברר כי מספר השעות שהוקדש לבדיקת עבודות בית והתכוננות לשיעורים - חמש שעות שבועיות - לא היה מספיק, והמורים התלוננו שהם עדיין ''לוקחים עבודה הביתה''. בעיה אחרת היתה של מחסור בפינות עבודה שקטות למורים, ולבסוף היתה הבעיה של חוסר הניסיון של מורים בלימוד בקבוצות קטנות, שהוא שונה מהלימוד מול כיתה מלאה.''
הניסיון האנושי מראה כי אנשים העובדים במישרה מלאה ובמקרה שלנו 40 שעות שבועיות , נוטים לעשות שני דברים בולטים .
א – ליצור הפסקות לא רשמיות שבהן אינם עושים את המוטל עליהם .
ב – להפסיק לעבוד בתום הזמן הקצוב בלי קשר לזה שהמטלה לא בוצעה עד תום , או לדרוש שעות נוספות לשם סיום המטלות . ''והמורים התלוננו שהם עדיין ''לוקחים עבודה הביתה''.
עוד רואים מהניסוי ''בעיה אחרת היתה של מחסור בפינות עבודה שקטות'' בעיה שמשמעה העתידי הוא צורך בהשקעת כספים להגדלת שטחי בתי הספר .
יוסי ביילין אמר פעם כי לעשות אותו הדבר ולצפות שהתוצאה תהייה שונה היא טיפשות .
ולדעתי לעשות שוב את מה שהתגלה כמוצלח צפוי שיהייה מוצלח שוב .
1 – הגדלת חלקם של מורים-גברים והקטנת חלקן של מורות נשים בכלל המורים .
2 – חזרה לתכנים ולמבנה החומר כפי שהיה עד שנות השישים .
3 – עידוד התלמידים לקריאה בבית .
4 – חיסול שיטת ''יחידות לימוד'' . כולם נדרשים לחמש יחידות .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי