|
ניצחון פירוס . | |||
|
|||
אודה ולא אבוש , אין לי הערכה רבה לכלכלנים . אלה יודעים היטב חשבון אבל מרוב מספרים אינם רואים את התוצר .שבעתיים ולמעשה תריסריים אינם רואים טוב את החינוך . ולמה תריסריים ? כי החינוך ולמעשה השכלה ולא חינוך מצריך תריסר (12) שנים עד לגמר בית הספר התיכון . כלכלנים יודעים את מחירו של המוצר אך לא את ערכו = איכותו . בזה ניתן להבחין כשקוראים את מאמרו של דוד סיון ''מבט על ההשקעה בהון האנושי'' . המאמר מציג שפע נתונים והשוואות על שכר , מספרי תלמידים , שעות עבודה וכיוצא באלה . ללמידה יש תוצאות מאוחרות בהרבה לעומת החקלאות או התעשייה . עד שניתן לדעת אם הלימוד מניב תוצאות טובות עוברות שנים רבות . בזה ניתן להבחין במבחני השוואה שנערכים מעת לעת . לאחרונה למדנו כי תלמידי ישראל ''השתפרו'' בהישגיהם במבחני ההשוואה , מהמקום הראשון לפני שנים רבות למקום ''המכובד'' 42 לאחרונה . תער אוקהם הוא טיעון האומר כי כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש לבחור בהסבר הפשוט ביותר, אשר מערב את המספר המועט ביותר של מושגים וחוקים . ולכן בעיברית פשוטה ==> מערכת הלימוד לקראת גמר התיכון בישראל גרועה . בואו נבחן את ההבדלים בין מערכת החינך (למידה) הישנה לבין זו כיום . 1 – התכנים שבהם מלמדים - שונים . 2 – ההרכב הגנרי של המורים – שונים . 3 – סיפרי הלימוד – שונים . 4 – הצפיפות בכיתות – פחתה . 5 – שכר המורים – אין לי נתונים להשוואה . 6 – שעות התלמידים בבית הספר – פחתו . 7 – כמות הקריאה החופשית – פחתה . טיבעי הוא שנציגי המורים , הן בהסתדרות המורים והן באירגון המורים שואפים להגדיל את שכרם . שבוע הוראה של מורה הוא 24 שעות פרונטאליות . זה מתוך הנחה מובלעת כי מורה עוסק מחוץ לשעות הפרונטאליות גם בהכנות לקראת השיעור , גם בבדיקת מבחנים , גם בפגישות עם הורים ותלמידים מעבר לשעות הפרונטאליות . ומה אנו קוראים בידיעה שמעלינו ? לצורך הגדלת שכר המורים מוסיפים 16 שעות שבועיות . אם מדובר בשעות פרונטאליות הרי שמדובר בהוספת 2/3 מישרה ! אם מדובר בשעות נוכחות בלבד הרי שזה רק מיסוד נוכחות המורה בבית הספר . לכאורה מדובר בשעות סיוע לתלמידים נחשלים בקבוצות קטנות . אם זה כך הרי שזו תוספת עבודה למורה ובתמורה תוספת שכר . לאחרונה הוצגו בפני הציבור קמצוץ מספרי הלימוד והורים שלהם תלמידים מכירים את המיפגע הזה באופן בלתי אמצעי . ההרכב הגנרי של המורים הוא בעיקרו מורות ולא מורים . ההוראה היא עיסוק נוח לנשים , הן עובדות מעט שעות ביום ויוצאות לחופשות כשהתלמידים , קרי ילדיהן , בחופשה . נשים גם מסכימות לעבוד בשכר נמוך יותר ובזה משרד האוצר מפחית את הוצאותיו . ולכן התשובה לחוליי הלימוד בישראל פשוטה – 1 – החזירו את התכנים הישנים . 2 – החזירו את הספרים הישנים – תוך התאמה לשונית לימינו . 3 – החזירו מורים לבתי הספר . 4 – עודדו קריאה רבה . | |||
_new_ |
ההסבר והתשובה שלך לא יותר פשוטים !!! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |