| ''ממש כמו הנזירים בימי הבינים שהתווכחו כמה מלאכים יכולים להיות בקצה של מחט.''
דווקא הוויכוחים בימי הביניים בעניין ההגדרה של מלאכים ותכונותיהם תרמו לפיתוח שיטות פילוסופיות המאפשרות עד היום להגדיר את המושגים המופשטים כגון 'צדק' ו'זכויות אדם'.
הזלזול בפילוסופיה ויותר חמור, בפילוסופים, הוא בדיוק זה שהביא את מדינת ישראל לעברי פי פחת. בחברה שאין בה איש המסוגל להגדיר את המושגים המופשטים העומדים בבסיס המערכת המשפטית והחברתית, כל העם והממשלה על מוסדותיה פועלים כסומא בעלטה, ללא מצפון וללא מצפן. וכך נפלו גם אימפריות קצת יותר גדולות מישראל.
הראיה בביקורת פעולות הממשלה והעם לפי קריטריונים מוסריים מעין מחלת נפש, מזכירה לנו את האישפוזים הכפויים של אנשי הרוח הסובייטים שפעלו למען שחרור היהודים מסורבי העליה. וזו כמובן תעודת עניות ל'סתם' התורן התומך בטבח תושבי עזה שתגובתו מסתכמת באיפיון המבקר את הטבח כחולה נפש.
לפי העובדות הידועות בוצעו במלחמת עזה פשעי מלחמה. גם עצם היציאה לפעולה מסוג זה בתנאים הקיימים בעזה היוותה פשע נגד האוכלוסיה האזרחית, ולראייה ההתנגדות של המחלקה המשפטית של צה''ל לפעולה. כל אלה הן עובדות שלא ניתן לסתור בהבל פה.
אך הבל פה זה כל מה שמקבלים מהיהודים השתדלנים היושבים בישראל מאחורי המקלדות העבשות - חזון העצמות היבשות של השטן - האצבעות ששיגרו את הפגזים והטילים לעבר בתי עזה בידיעה מלאה שמשפחות שלמות יימחו מעל פני האדמה. כל ישראל חברים.
וכל העם צבא. האשמה והאחריות לטבח בעזה הם של כל עם ישראל. ולא יעזרו התירוצים לאחר מעשה. על פשעים מסדר גודל שכזה גרר הקדוש ברוך הוא את בני ישראל ארבעים שנה במדבר. על פשעים בקנה מידה כזה היגלה אלוהים את בני ישראל מארץ ישראל. ועכשיו יוצאים האפולוגטיקנים היהודים השבעים חסרי המוסר ומתיזים בושם רקוב של קורבות על פשעי ישראל המצחינים בתקווה שגם הסרחון אולי ימות מבושה. |