|
אליצור, תאורך את משנת קפאח מול סולובייצ'יק ערטילאי ולא הוגן | |||
|
|||
היה הגון והרבה יותר ישר מבחינה הילכתית ואינטלקטואלית אילו היית פשוט מביא קטע פרשנות של יחיא קפאח, לעומת פרשנות מקבילה של הרב סולובייצ'יק. דבריך מצטמצמים למעשה לאמירות כלליות ביותר, בצד רשימת כיבודים מרשימה של הרב קפאח. דבריך כלפי הרב סולובייצ'יק הם על גבול לשון הרע תוך, למעשה, ביטול משנתו מכל וכל. הדבר כולל גם הלצה גזענית סרת טעם על פרענקים ואשכנזים, תוך קריצות הגובלות בהסתה גזענית כלפי הציבור האשכנזי, ותוך רמזים גזעניים יותר מברורים, על ''ההפשטות האשכנזיות'' של הרב סולובייצ'יק ''התלוש'', ו''המרחף באויר'' (ויש פה דומני גם אנטישמיות סמוייה) מול הרב ה''אותנטי'' המחובר לאדמה יחיא קפאח. בנוסף, יש בדבריך בלבולים תמוהים העשויים להצביע על מידה של רשלנות: - ''לפני מאה שנה (דהיינו בסביבות 1908 . מ.ש.) קם גדול בישראל... זהו ''הישיש'' – יחיא ב''ר סלימן אלקפאח... הוא מכונה הישיש כי נפטר בשנת תרצ''ג (1933 למנין הנוצרים), בגיל שמונים ושתיים''.. --------- אלא שאם הרב נולד בסביבות 1908, בשנת 1933 הוא היה בסביבות גיל 25, ורחוק מאד מגיל 82. ------------- פנינת לשון אחרת שלך היא: ''כבר שמעתי מאברך אחד שאינו מבדיל בין כבש לעז''. רק שאין בנמצא אברך כזה, מעולם לא פגשתי וגם אחרים לא פגשו משהו המתקרב לזה אצל אברכים חדי שכל בישיבות ''אשכנזיות''. דומה ששוב אתה מנסה לפרוט בשקר כבד ורע תוך פופוליזם על נימים גזעניים ואנטישמיים המציגים אברכים אשכנזים כתלושים ומרחפים באויר, שאינם יודעים מימינם ושמאלם בהילכות מעשה. אין זאת אשמתי שהאופי המכוער של דבריך ומה שמצטייר כחוסר יושרה ניסתר מעט מעיני הקוראים בשלל מחלצותיך המילוליות. ובעיקר, וזה החטא הגדול ביותר לענ''ד, אינך מביא ולו מילה אחת מדבריו של הרב קפאח, רק תאורים כלליים חסרי מידע קונקרטי ורשימת כיבודים מרשימה בה זכה. אני חוזר על בקשתי להביא פרוש כלשהו של הרב קפאח לעומת פרוש מקביל של הרב סולובייצ'יק. בבוד רב, מיכאל שרון | |||
_new_ |
אליצור, תאורך את משנת קפאח מול סולובייצ'יק ערטילאי ולא הוגן | |||
|
|||
לק''י כאשר תחיה לפי התאריך העברי יהיה מקום לפקוח את עיניך למידע המבוקש. בנתיים יש לך דרך ארוכה לעשות. אליצור | |||
_new_ |
האם ריח ההתחמקות תוך ''תקיפה'' נגדית חסרת שחר עולה באף? | |||
|
|||
אודה לכבודו אם גם כאן יפרט במה המדובר ובמה ''טעיתי''. | |||
_new_ |
האם ריח ההתחמקות תוך ''תקיפה'' נגדית חסרת שחר עולה באף? | |||
|
|||
לק''י הפורומים המתאימים לדיון כזה הם אלמדרש ותימנינט שהובאו לעיל. עם זאת, היות ויש שם דרישות סף מהמשתתפים בדיון, דרישות שאינך עומד בהם, ספק אם יאפשרו לך להצטרף לשם - אבל תנסה. אליצור | |||
_new_ |
אין מדובר כלל בדיון. התבקשת להביא מידע מבהיר נוסף | |||
|
|||
1) פרוש של הרב קפאח מול פרוש מקביל של סולובייצ'יק, להמחשת דבריך, למען היושר האינטלקטואלי. 2) להבהיר את הסתירה המשונה העולה מדבריך לגבי שנת פטירתו של הרב קפאח. 3) ועלה דומני עוד דבר או שנים שגם לגביהם ראוי שתביא מידע מבהיר. | |||
_new_ |
אין מדובר כלל בדיון. התבקשת להביא מידע מבהיר נוסף | |||
|
|||
הרב יחיא המכונה ''הישיש'', נולד בערך ב1850 = תר''י. נפטר 21.11.1931 = י''א כסלו תרצ''ב. הנכד שלו,יוסף קאפח, נולד בי''ב בכסלו תרע''ח = 27.11.1917 נפטר בי''ח בתמוז תש''ס = 21.7.2000 . הנכד שהיה יתום, גדל בביתו של הסבא עד פטירת הסבא ב1931. . הסבא פעל בתימן עד מותו. הנכד, הרב יוסף, עלה לארץ ישראל ב1943 בגיל 26, כשהוא כבר ידען גדול ושמו הולך לפניו.מה לא מסתדר לך מבחינת השנים? | |||
_new_ |
אין לכך זכר במאמר. עולה רושם שמדובר באדם יחיד | |||
|
|||
המכונה ''מורי'' כל פעם שניזכר השם קאפח. | |||
_new_ |
ולמה הוא כותב ש''נולד לפי 100 שנה?'' | |||
|
|||
הוא שכתב שרון, יתכן שמדובר כאן גם בהעתקת טקסט מתחילת שנות ה-50 כחלק מהמאמר... | |||
_new_ |
ולמה הוא כותב ש''נולד לפי 100 שנה?'' | |||
|
|||
הוא לא כותב ש''נולד''. הוא כותב ש''קם''. כשנולד, הוא לא היה גדול בישראל. | |||
_new_ |
ולמה הוא כותב ש''נולד לפי 100 שנה?'' | |||
|
|||
טוב, בא נקרא ביחד. הרב סגל כותב: ''לפני מאה שנה קם גדול בישראל אשר הלהיב את שרידי הגחלים לאש חדשה. זהו ''הישיש'' – מוּרי יחיא ב''ר סלימן אלקפאח יחיה לעולם. הוא מכונה הישיש כי נפטר בשנת תרצ''ג (1933 למנין הנוצרים), בגיל שמונים ושתיים.'' 1. הוא אינו כותב נולד. 2. בהמשך הוא כותב ישיש בגיל 82 מת בשנת 1933. מה עושה בן אדם כמוני? מניח שאם נפטר בגיל 82 בשנת 33 הרי שנולד באמצע המאה שקדמה לשנת פטירתו. ככה לימדו אותנו בכתה ג' של ביה''ס היסודי. ואז אני מניח שתי אפשרויות: אם הכוונה ב''קם'' שנולד, אז אולי נפל שיבוש קל והיה צריך להיות ''לפני מאה וחמישים שנה וגו''.'' או שלפני כמאה שנה (המאמר הוא כדברי הכותב עצמו מאמר שנכתב לפני כחמש שש שנים) ''קם'' גדול בתורה והנהיג את בני תימן.(בגיל 50 בערך, הנהגה שנמשכה כ 25 -30 שנה.) ואז הכל מסתדר. לא נראה לך? עכשיו תגיד לי אתה: מה הסיבה שאתה ושרון מתעסקים בחישובי ההבל האלה? זה כל מה שיש במאמר הזה? מילא שרון שהוא בקיא ומומחה בכל דבר ועניין. ראש וראשון למשברי סלעים ועוקרי הרים. אבל אתה? שבוע טוב. | |||
_new_ |
ולמה הוא כותב ש''נולד לפי 100 שנה?'' | |||
|
|||
אין מילים. זה הסבר תכליתי שמיישר הדורים. | |||
_new_ |
בגיל 50 התחיל להיות מורה? זה נראה לך? | |||
|
|||
_new_ |
בגיל 50 התחיל להיות מורה? זה נראה לך? | |||
|
|||
הנהגה פירושה ראש אבות בתי הדין של תימן. ראש וראשון לרבני תימן. מדובר בארץ שהתקיימו בה למעלה מאלף ריכוזים יהודים בקהילות שמנו ממשפחות בודדות בכפרים נידחים ועד למאות בכפרים גדולים, ערים בינוניות וקהילת צנעה הגדולה. ואם אתה כל כך מתעניין בחשבונאות הזאת, הריני ממליץ בפניך על ספרו של פרופסור גויטיין: התימנים. ספר שריכז את מחקריו אודות קהילות תימן בראשית ועד אמצע המאה העשרים. | |||
_new_ |
[•] הנושא הוא תרבות השקר | |||
|
|||
אם תבחן את דבריך, יועזר, תראה שאתה מנסה לתרץ בניגוד למה שעולה בפשטות מהדברים. שכן כותב מביא הטקסט: לפני מאה שנה קם גדול בישראל...הוא מכונה הישיש כי נפטר בשנת תרצ''ג ראשית, נוקטים בביטוי זה ''קם גדול בישראל'' לגבי שנת לידה. מה גם שבאותו הקשר מופיעה שנת פטירה. שנית, אנשים לא ''קמים'' וזוהרים לפתע רק ברגע המינוי הרם. המינוי הוא על בסיס מה שהאיש היה קודם. כאילו כתב מישהו, לפני 60 שנה קם גדול בישראל, דוד בן גוריון. ואתה היית מוסיף כי הכוונה רק לרגע מינויו כראש ממשלת ישראל... | |||
_new_ |
[•] הנושא איננו תרבות השקר. | |||
|
|||
אם מישהו היה כותב כך לגבי בן גוריון הייתי יודע שהוא מתכוון למינויו לראש ממשלה. בודאי שלא הייתי מבזבז את זמני וזמן הציבור על שטויות שמנסות להראות כמה אני חכם, ואיך תפסתי את המחבר בקלקלתו. ובעניין הנושא: קרא שוב את המאמר, אולי תשנה את דעתך לגבי הנושא. | |||
_new_ |
הנושא כן תרבות השקר של חלק מדוברי המתנחלים | |||
|
|||
_new_ |
תודה אליצור. עונג שבת אמיתי. שבת שלום | |||
|
|||
_new_ |
הדברים הופיעו בתחילת השבוע. איזה עונג שבת? | |||
|
|||
ובינתיים, לקראת השבת, מר סגל התבקש לספק הבהרות. מן הראוי שיניח את דעתנו לקראת כניסת השבת. | |||
_new_ |
הכוונה היתה לדבריו על נשוא הביקורת | |||
|
|||
_new_ |
אילו דברים? הבהר. | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |