|
עוד נצחון כזה ואבדנו | |||
|
|||
כותב דן אלבו: ''הצורך לייחס לעצמם ניצחונות, מלמד עד כמה ארגוני טרור תלויים מבחינה פסיכולוגית בשקרים הקטנים, בהונאה עצמית ובדברי העידוד שהם מעתירים על עצמם ועד כמה התעמולה הבינארית הזו חשובה בעיניהם לשבירת רוחו של האויב - כלומר לשבירת רוחנו ועד כמה דברי הרהב והשבח העצמי חשובים לתפיסתם להמשך עמידתם במלחמת ההתשה הממושכת שהם מנהלים נגדנו.'' וזה מזכיר לי דווקא את הטקטיקה של אריה עירן. עירן מעלה רעיון או תיאוריה, מקבל תגובות שרובן ביקורתיות ולמעשה מוכיחות שאין בסיס לטיעוניו, - ואז שולף עירן את התשובה הניצחת: הרי בוויכוח הזה נצחתי. אלבו מתייחס לתופעה הזו כ''צורך לייחס לעצמם נצחונות'', מה שמלמד, לפי דעתו, ''עד כמה ארגוני טרור תלויים מבחינה פסיכולוגית בשקרים הקטנים, בהונאה עצמית ובדברי העידוד שהם מעתירים על עצמם.'' התיאור מתאים לעירן כמו כפפה. | |||
_new_ |
עוד נצחון כזה ואבדת | |||
|
|||
הויכוח אינו על עירן, אם טרם הבנת. בכל מקרה בדבריך עליו הרי אין כל ממש ויש לראות בהם מאמץ נוסף לל''פ מתמשכת שלך כנגדו. שהרי את מה שכתבת אפשר לכתוב גם נגדך וזה יישמע אות דבר. לכן אני רואה בזה ויכוח מיותר סביב בועה מתנפצת. | |||
_new_ |
[•] WAWAWAE VICTIS | |||
|
|||
אני כל כך שמח שאתה מגיב בכל מקום כאילו חלום הבלהות שלך כתב ולא אחרים . זה שרק אותי אתה תוקף מאשש את הפחד שלך ממני ואת העוצמה של דברי . תקרטע ככל שתקרטע , טענתי נכונה . עם ישראל קטן היום מאשר בשנת 1939 . זה מצריך תיקון . תיקון כזה ניתן להשיג בעזרת ילד אחד נוסף לכל זוג יהודי . אין צורך בלוחמה פסיכולוגית המבוססת על שקר . האמת שלי היא ברזל מחושל . | |||
_new_ |
WAWAWAE VICTIS | |||
|
|||
אני חייב לתמוך בעצמי באותה מידה של עמקות ורצינות. אבל למה אתה חושב שעמיש יבין זאת? | |||
_new_ |
לעירן: לא הכל פסיכולוגיה. יוסל'ה כנראה נוקט בגישתו של קלאוזביץ' | |||
|
|||
''מקד ורכז את מאמציך בנקודה מסויימת, במקום לפזר כוחות כלפי מטרות רבות''. יש גם האסטרטגיה של הגישה העקיפה, ע''ע בריגדיר גנראל לידל הארט. ראה ספרי חלוקת קשב בנושא: מאמץ ישיר, מאמץ עקיף. | |||
_new_ |
לעירן: לא הכל פסיכולוגיה. יוסל'ה כנראה נוקט בגישתו של קלאוזביץ' | |||
|
|||
[• הוסרו ביטויים לא ראויים.] JE MON FOU יוסלה . אנחנו היהודים מונים היום 13.2 מיליון נפש . בשנת 1939 היו 17 מיליון . מה יוסלה יכול לעשות נגד אמת פשוטה זו ? | |||
_new_ |
עירן ה'פרנקופיל' | |||
|
|||
הצורה הנכונה: JMEF -Je m'en fou יוסלה חושש שאם רמת הדיוק בטענותיושל עירן בענייני הילודה וגירוש ה'ערבים' דומה לרמה של האיות שלו בלטינית (vae victis) ובצרפתית, אז כנראה שגם ה'מחקרים' של עירן זקוקים לבודק. טעות אופיינית של אנשי ה'עובדות' וה'תוכן' היא להקל ראש בדיוק במונחים ובשפה, ובסופו של דבר בשיטת המחקר ובשיטתיות בכלל. ההגיון מתחיל מלכידות דקדוקית הנוצרת בשפה. אנשי ה'עובדות' רואים, למרבה הצער, רק את ה'תוכן', ולכן אינם יכולים לפתח גישות אלטרנטיביות לנושא הנדון. כל חקירה מדעית מצריכה לכן עשיית ההבחנה בין אופן או שיטת המחקר לבין נושא המחקר. אצל עירן, למשל, מנטלית אין 'מקום' לפיתוח גישה לנושא החקירה שלו (אם ניקח לדוגמא את המאמר שלו על ריבוי הילודה). הכל 'תלוי בחוץ' - אין רבדים של התייחסות לנושא, ובאופן כמעט אוטומטי קורה ההיפוך המוכר של הכרכרה המוצאת עצמה רתומה לפני הסוסים. בדיוק כפי שזה קורה בעניין הילודה, כך גם בנושא של האוכלוסיה הפלסטינית (ה'ערבים' בלשונו של עירן): אין הגדרה של המונחים, אין נסיון להביא רבדים שונים של הנושא (ולו גם על ידי חקירה אישית), ובסופו של דבר דיעה אחת קדומה (דיעה שהנחת אמיתותה לא נכללה כלל בדיון ואפילו לא נבדקה) ממשיכה לשמש כבסיס ה'הוכחה' של התזה. צריך יותר מפה גדול ושנאה לתושבי הארץ הפלסטינים (וכנראה גם לרוב היהודים שחיים כאן) כדי לבסס תזה. | |||
_new_ |
עירן ה'פרנקופיל' | |||
|
|||
עירן כנראה מאד גרוע ולכן אתה עוסק בו מהבוקר עד הלילה. | |||
_new_ |
הכללי והאישי | |||
|
|||
הכללי הופך לאישי. עירן הוא דוגמא לתופעה שקיימת בכל מקום שיש בו משטרי עריצות מסוג זה או אחר, וזה הקיום של לאומנים אנטי-דמוקרטיים המטיפים להמשך הדיכוי של עם אחר על כל המשתמע מכך. בעוד שמשתתפים כמו 'צדק' ולוי פועלים יותר כמגיבים בעלי טווח התבטאויות קטן והיעדר כמעט מוחלט של יכולת אנליטית, אריה עירן הוא איש בעל יכולות וכישורים ואפילו השראה המביא לפורום מתחילת השתתפותו תזות מפורטות עליהן כביכול הוא מבסס את דיעותיו הפוליטיות. יש אצלו אפילו הכוונה להוכיח את טענותיו באופן מדעי ובפומבי. היות והנושא המרכזי שעומד על סדר היום בישראל הוא המשך הכיבוש - שלום או המשך הלחימה המתמדת - וזה נושא שנוגע על כל היבטיו בשאלות מוסר ציבורי ופרטי, הרי התזות של עירן, בין אם בנושא הילודה או בנושא הטרנספר ההמוני של פלסטינים לו הוא מטיף באתר מאז הצטרפותו, תזות אלה בהכרח מכוונות את הקורא אל ההיבט המוסרי של עמדותיו הפוליטיות של הכותב עירן, ומשם קצרה הדרך לביקורת עמדתו המוסרית של אדם כעירן המטיף לגירוש המוני של תושבי ארץ ישראל. עירן בהחלט מעניין, והעיסוק בכתיבתו עוזר ליוסלה להעביר ימים בהירים שטופי שמש על אי נידח בקריביים. אם לא היה אריה עירן, יוסלה היה צריך להמציא אותו לצורך הדיון. ובמובן מסויים אכן זה מה שקרה אולי. נבואה המגשימה את עצמה. ושוב, עירן הוא רק דוגמא לישראלי ה'חביב' החברמני, שטוב לחברים ולמשפחה, אך פועל וחושב ביחס לכל מי שאינו יהודי מתוך דיעה קדומה, או בפשטות באופן גזעני. מכאן ועד לדמוניזציה הטוטלית של בני עמים אחרים באיזור, וההטפה לגירושם ולעיתים גם לחיסולם הדרך יותר קצרה ממה שנדמה. ואריה עירן פוסע בנתיב המסוכן הזה כבר זמן רב. יהודי יליד משפחה ממוצא גרמני שבני משפחה שלו נרצחו בשואה (לפי עדותו שלו) מטיף כיום במין התלהבות לטרנספר של מליוני תושבי ארץ ישראל הפלסטינים, כאילו שאין קשר כלל בין היות היהודים קורבן שואה נוראה לבין הפיכתם פחות מששים שנה מאוחר יותר לרודים בעם אחר. הסתירה הזאת היא שהופכת את המקרה של עירן למעניין עבור כולנו. זה לא עניין אישי, אך זה נוגע לאיש ששמו אריה עירן, היות והוא מייצג את הבעייה החשובה ביותר כיום בחיי ישראל, ובחר ללא כל אילוץ לברר ולפרט את מרכיבי עולמו הרוחני בפומבי. | |||
_new_ |
צ'מע, יוסל'ה, יש לך את זה! עשית לי את הלילה :) | |||
|
|||
הפאשיזם לא יעבור, ואם כן, שמור לי מקום באי הקטן ההוא בקריביים. רואה שלפחות יש שם קפה אינטרנט..איך הבחורות שם, אגב? כמו בציורים של גוגן, שחומות כאלו, רגליים עסיסיות, חזה חייכני ומלא? עמעחייע. | |||
_new_ |
צ'מע, יוסל'ה, יש לך את זה! עשית לי את הלילה :) | |||
|
|||
כוחה של הספרות. יושב לו יוסלה בבית קפה בעיר קפואה ובשורה אחת של חמימות קריבית מחמם את הלילה למכאל שרון. ואולי גם לעצמו. הלוואי הנשים שיפות אפילו יותר מאשר בציורים. | |||
_new_ |
הגעגועים לאלילות לבנות קסומות - קרובות אך רחוקות | |||
|
|||
פה בישראל-פלשתין יש רק הערגה, וגם זו מתרחקת. | |||
_new_ |
צ'מע, יוסל'ה, יש לך את זה! עשית לי את הלילה :) | |||
|
|||
בספרד צעקו IL FACHISTAS NON PASSARAN . אבל פראנקו היה בשלטון 50 שנה . כל עקום ומכוער עם חצ'קונים חושב את עצמו לאחלה גבר . הוא משמיע קולות של תרנגול מול כל אישה , קורא לקוץ שושנה וחושב שהנערות היפות נועדו עבורו . תפקח את העיניים וראה את המציאות . נערות יפות יש בכל מקום והן אוהבות גברים נאים ומצ'ואיים , זה לא אתה . והן מתחתנות עם גברים קטנים , שמנים וקרחים כי הם עשירים ובעלי שררה וגם זה לא אתה . אז שב עם יוסלה ומיכאל שרון ותחלום . | |||
_new_ |
אם כבר, ראה את תמונתי משנת 1976 וחשוב פעמיים... | |||
|
|||
דווקא ב-76 איזה חבר שבכני''ק בשם שי א. אמר בהתחמצות קנאה, שאיני מודע עד כמה יש לי הכל, לדבריו. אבל עוד בשנות ה-50 החלו לומר כאן ''כל ממזר מלך'', והחלו גלי ההגירה הגדולים לצפון אמריקה של בני הישוב הוותיק שנירתעו מהחטפנות של העליות החדשות ומהג'ובניקים והמשתמטים במלחמת השחרור, שבעורף תפסו את כל העמדות, בעוד הטובים נהרגו. כלל לא ברור שכאן הטובים שולטים, שכן אילו היה זה כך, אולי היינו גם מנצחים במלחמות, הכבישים לא היו כל כך מבולגנים ועוד דברים לא היו כל כך מבולגנים. אשר לנערות המצויינות, הם יקחו את הפקידון המצליח או המכוער העשיר שחבריו היזרימו לו כספי מדינה, אבל מה לעשות, גם יזדיינו מהצד עם המוצלחים יותר. ככה זה, הגוף והשכל מדברים שפה אחרת.. | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
כל אמירה שלי שאינה זוכה להפרכה מסודרת ונתקלת בפסילה חיוורת , לא רציונלית וחמקנית מחזקת את עמדתי , על זה אני מודה לך . קישקשת על מוסר די הרבה ושוב כעת . אבל ברגע של אמת כשהלכתי לקראתך והשמעתי אמירה מוסרית אחת או יותר , בום ! נפלת שדוד . התברר לך כבזק שיש לי עמדה מוסרית ולך אין . אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה . למה שאתה קורא מדע אצלי איננו מדע . זו הנהלת חשבונות . אם היו 17 מיליון יהודים בשנת 1939 וכעת יש 13.2 מיליון יהודים אז מנקודת מבט של מנהל חשבונות וכל אדם בר-דעת אחר אנחנו נמצאים במצב של חוסר . AZ SIMPEL AZ DET . להתמודד עם זה די קל אך לא מאד קל . ילודה של ילד נוסף לכל זוג יהודי יגדיל את האוכלוסיה היהודית ב- 2.700.000 תוך דור אחד . גם זה ענין מתמטי ולא מדע . עילו ידאטה משהו אל מדא הייטה יודאה ששגיאוט כטיב הן סוג של דיסלקציה מולדת . הו עינן אדוט לחוסר נחונוט הדברים הקטובים . אני עושה שגיאות כתיב בשש שפות . אז מה ? . . . כעת נבחן את יוסלה . הוא נחבא כי הוא יודע שאינו יכול לעמוד עם דיעותיו הבלתי מוסריות והבלתי נאמנות והחד-צדדיות המוטות לכוון הפלסטינים הערבים מול הציבור . הוא תוקף אותי . כי כדבריו אני מיצג ברמה בינונית וללא קללות , הגיון ואמת . הוא סבור בטיפשותו ששגיאות כתיב הן סימן לחוסר היגיון . דבר שמעיד על חוסר הגיון שלו . הוא מייחס לי גירוש המוני של מיליונים , אחרי שבהרבה מסרים הבהרתי וחזרתי שאני בעד עידוד הגירת הערבים מארץ ישראל באמצעות תשלום שאני קורא בקצרה ''פינוי-פיצוי'' . הוא סבור שיכולה להתקיים יהדות ללא יהודים , אבל איך זה אפשרי , את זה לא הסביר . הוא טוען שהוא משמר את שאר הרוח היהודי , אבל אינו מראה כבוד לשומרי המצוות , שהם שומרי היהדות לא פחות ממנו ואולי יותר ממנו . הוא רואה במגורי ישראלים יהודים ביהודה , שומרון וחבל עזה פשע מלחמה , כאשר זה לא המצב החוקי . הוא רואה בהתיישבות יהודים בכל מקום על הגלובוס מעשה לא ראוי . בשטחים בשליטה ערבית ובשטחים בשליטה מוסלמית אסור יהודים לגור , לרכוש קרקע ולחיות כבני חורין שווי זכויות עם האחרים . אבל על זה הוא אינו מתמרמר ולא מתלונן . שתיקתו = הסכמתו = אפליה לרעת היהודים . זה יוסלה , פסול יותר מפסול . | |||
_new_ |
עירן, למה אינך מכיל את הכלל על פלשתינאים: להתיישב בכל מקום | |||
|
|||
בגלובוס, כולל עכו, צפת, ירושלים, אשקלון, רמלה, לוד, סחנין, ג'ת, עיקרית ובירעם. למה חשוב ערבו-ריין, דווקא למי שקרוביו עברו שואה, כולל זכותם להשאר במקומות בהם הם גרים וגרו - שגם הם נימצאים על פני הגלובוס. בעניין הילודה המוגברת, איני מבין מה אתה רוצה, אף אחד לא אוסר על אף אחד, להביא ילדים ככל שיחפץ, פרט למדינה אחת בה יש חוק כזה - סין. | |||
_new_ |
הערבים מתנגים להתיישבותנו וחיינו כאן ולא להיפך . | |||
|
|||
אתה צודק בגישה העקרונית . היא נכונה לחלוטין . יש בהפעלתה בעיה . מלכתחילה לפני 120 שנה נקטו הערבים שגרו כאן בצעדי אלימות הכוללים שריפת שדות ,גזל רכוש , פציעת והרג יהודים . עד קום מדינת ישראל התנגדו הערבים לכניסת יהודים לארץ ישראל ולא להיפך . אז אל תהפוך את הסדר הכרונולוגי ולא את העובדות . עד היום אסור ליהודים להיות רוכשי קרקע בשטח שבשליטה מוסלמית . כולל ארץ ישראל בחלקים המיושבים בערבים . זה קיים 1400 שנה . המוסלמים , מרגע שכבשו שטח כל שהוא הוא מיידית הופך להיות דאר-א-סלם . אין ויתור עליו והוא לדעתם ''מוסלמי לנצח'' .נאומו של הנביא נתן ראוי להתייחסותך . רק שכבשת הרש היא שלנו ואנחנו לא נפלנו כנפול אוריה החיתי . נושא הילודה , שאני מדבר עליו הוא הצעה לאסטרטגיה מדינית . דבר זה מצריך אלמנטים שונים כאשר זה יעד מדיני . לפני שנגיע לאוכלוסיית סין , הלואי ונגיע לגודל אוכלוסיית מצרים ואחר כך לגודל אוכלוסית פאקיסטן . אחר כך נראה מה הלאה . | |||
_new_ |
אני לא מבין: ארצות האיסלם לא פתחו שעריהם לרווחה ליהודים? אין | |||
|
|||
במצרים, יוונים, נוצרים? אין בלבנון? אין בסוריה? בפלשתין היתה התנגדות כי העלייה השנייה היצהירה שברצונה להשתלט על הארץ (כיבוש הארץ) ולנשל ערבים מעבודה (כיבוש העבודה), ואז זבוטינסקי כתב בקיר הברזל שכעם נורמאלי, אין הערבים רוצים שעם אחר ישתלט על ארצם. יפה שאתה מבלפף לעם בישראל? | |||
_new_ |
אני לא מבין: ארצות האיסלם לא פתחו שעריהם לרווחה ליהודים? אין | |||
|
|||
אני מבין שאתה מתפתל אבל זה לא יעזור לך . אין רכישת קרקעות בידי יהודים במצרים , בסוריה , בעבר הירדן , בערב הסעודית , בעירק . יהודים רכשו קרקעות בגליל , מיד נרצח טרומפלדור וחביריו . יהודים רכשו קרקעות בעמק יזרעאל ומיד היו גניבות שריפות ורציחות כולל זייד ושומרים אחרים . כך גם בחברון . על אמא שלי ירו מהעיר התחתית כשהיא עשתה קניות בשוק היהודי - שוק תלפיות . אתה מציג את התגובה כאילו היא הסיבה ואת הסיבה כאילו היא תגובה . מלחמת הקוממיות החלה בהתקפה ערבית על היהודים ולא להיפך .אנחנו הסכמנו להחלטת האום שהייתה גרועה עבורנו והערבים סירבו לה למרות שהייתה טובה להם . | |||
_new_ |
יהודים כן היו בעלי נדל''ן ורכוש, חלקם עשירים גדולים, למשל משפחות | |||
|
|||
זיתוני במצרים, ססון בעיראק. מאות רבות כאלה. יפה ככה לבלבף לעם בישראל? תגיד, בינינו, השתגעת בחמדת גזלנות הנדל''ן בגדה, עד שאתה מוכן לשקר כמוכה עווית? | |||
_new_ |
שוב אתה חוזר על השגיאה | |||
|
|||
הבעיות עם ערביי ארץ ישראל החלו עוד לפני שנולדה העלייה השניה; עוד לפני פרשת דרייפוס שהחלה בשנת 1894 שבעצם שדחפה את הרצל לזרועות התנועה הציונית. קח לדוגמה את המכתב שכתבו ערביי ירושלים בשנת 1891 בו ביקשו מהשער העליון למנוע עליית יהודים. זה היה בעצם עוד לפני שהרצל הצטרף לתנועה הציונית. קח לדוגמה את המכתב שכתב יוסף אל-ח'אלידי אל להרצל בשנת 1899. זכור שהעליה השניה החלה בשנת 1904. על אלו ועוד קרא שוב ב''אמת על ארץ־ישראל, 1914-1878'' (דיון 2650). ------ העובדות הן שכבר מסוף המאה ה-19 (בערך 1880) היה ברור לשני הצדדים שהם מתחרים על שליטה באותה כברת אדמה. | |||
_new_ |
אחד העם ב''אמת מארץ ישראל'' מספר על התעמרות העליה ה-I בערבים | |||
|
|||
אך היא גם סיפקה מקומות עבודה. העוינות הערבית עדיין לא נעורה כתופעה המונית של מרי לאומי. מדובר בגילויים ספוראדיים של התנגדות לקולוניאליזם מיישב המתבצע בטיפטף איטי. עם העלייה השנייה נעורה ההתנגדות הערבית כתנועה לאומית גורפת, דומני כראקצייה למגמת כיבוש הארץ וכיבוש העבודה של הציונות המדינית. אין מהווה להשליך על העבר, אלא יש לראות ניואנסים היסטוריים. | |||
_new_ |
אתה ממשיך לטעות ראה בתגובה 113173 | |||
|
|||
משום שאתה מתעלם מעובדות ופרשנויות נובעות כמו אלו שנזכרו בתגובה 113173 על קצה המזלג. קרא עוד קצת בדיון 1406 ובדיון 1437 | |||
_new_ |
תגיד לי | |||
|
|||
למה הציונים היו צריכים לתת עבודה לערבים אם אפילו לך הם לא נתנו עבודה? | |||
_new_ |
שוב אתה חוזר על השגיאה | |||
|
|||
בטח. גם את העם הקוסוברי דיכאו הפולשים הזרים לארצם במשך מאות שנים. הסרבים לא נתנו עבודה לקוסוברים ובסוף הם הקימו עם כאנטי תיזה לעם הסרבי וככה שמו את היד על קוסובאבה. | |||
_new_ |
ארצות האיסלם לא פתחו שעריהם לרווחה ליהודים | |||
|
|||
המזרח התיכון הוא ערבי ומוסלמי . יש בו כחריג את מדינת ישראל . יש במדינות השונות גם מיעוטים . כל המדינות האלה ללא יוצא מן הכלל אינן מאפשרות התיישבות יהודית , התישבות יהודים . התנועה הציונית רצתה להקים בית לאומי יהודי בארץ ישראל . למהלך הזה התנגדו כל הערבים . הערבים התנגדו לזה ברמה הנמוכה של רכישת נדלן , ברמה של שכנות עויינת וברמה הלאומית . הם השתמשו בכלים שעמדו לרשותם נגד הקמת בית לאומי זה . ההתנגדות הערבית באה לביטוי בגניבות רכוש יהודי , בשריפת שדות של יהודים , בפציעה וברצח של יהודים , ובמלחמה כוללת . הערבים היו הצד התוקף אבל היהודים היו הצד המנצח . לכן יש ''מדינת ישראל'' ואין ''מדינת פלסטין'' . לכן אנחנו קוראים למלחמה ההיא ''מלחמת הקוממיות'' והערבים קוראים לה ''נאכבה'' . | |||
_new_ |
גם נפיחות עצמית לא עוזרת | |||
|
|||
יוסלה כתב, בהסתמך מה שעירן פירסם עד כה, שעירן גזען, ושהתזה שלו בענין ריבוי הילודה מופרכת. עירן עונה שמוחו של יוסלה מצומק ושהוא חסר מוסר. הגיון של ברזל. | |||
_new_ |
גם נפיחות עצמית לא עוזרת | |||
|
|||
אפילו מיכאל שרון יותר מוצלח מהקשקשת הדלה שלך . | |||
_new_ |
גם נפיחות עצמית לא עוזרת | |||
|
|||
עדיין אינך עונה לעניין. עדיין לא הצלחת להראות שאפשר לגרש את תושבי ארץ ישראל הפלסטינים מבלי לבצע פשע. תיאוריית הילודה שלך נועדה להצדיק את הטרנספר, וכך היא בדיוק ניראית. שואלים אותך על מוסר, ואתה מודיע באופו חד-צדדי למי שמשוחח עמך שהוא לא מוסרי. שכחת את החלק שבאמצע - הדיון. אחריות מוסרית על ההטפה לטרנספר ('טרנספר גדול, לא קטן') אינך מוכן לקחת. אפילו את האחריות שלך לתקיפה מילולית על ענבל בר-און ואביה אתה מכחיש. ואני אפילו לא מתחיל בעניין ההתקפה הקצת היסטרית על גדולי הספרות והפילוסופיה. ויש לי שאלה מאד שאלתית לסיום: אם אכן אתה מאמין שמהגברת הילודה נגזרות כל המשימות הלאומיות האחרות, אך באופן בולט אינך שבע רצון מהתנהגותם הפוליטית של, נאמר, 60% מעם ישראל (אלה שפועלים למען הסכם קבע עם הפלסטינים), הרי נותרו לך פחות ממחצית עם ישראל למימוש תכנית הילודה הגרנדיוזית. סדר הנושאים אצלך והקשר הסיבתי שאתה יוצר ביניהם, פוגעים בתכנית עצמה: האופן שבו הינך קושר את הצורך בטרנספר לתכנית הילודה הופך את נושא הילודה גם לנגוע פוליטית. אדם מתון יותר היה עושה נפשות להגברת הילודה, ללא קשר לנושאים הפוליטיים. הבעיה היא שאתה רואה את גירוש תושבי הארץ כחלק בלתי נפרד של תכניתך. ושם אתה מאבד את רוב הקהל שלך. מעטים בישראל כיום מוכנים ללכת אחרי צילו של כהנא. עם כל האסונות ומעשי הטבח שהאנושות עברה ועוברת, יש גרעין מוצק של רוב שאיננו מוכן לותר על חיים פוליטיים דמוקרטיים. וזה לא רק בישראל. אך אתה בשלך, - עדיין מתכנן לגרש עם שלם מאדמתו, ועוטף את הגועל נפש של תכנית בנייר צלופן ורוד. זה הרי מגעיל כל אדם בן-תרבות. ב'תמיכה המוסרית' של המכנה עצמו 'צדק' אתה מתנחם? את הכיבוש, ואת האחריות האישית של כל ישראלי לכיבוש, אתה מכחיש. מצד שני אתה מסביר לנו בכל הזדמנות שהיהודים היו קורבן לרדיפות ולהשמדה באמצע המאה העשרים. ועוד קצת 'קשקשת': ''לפחות 18 פלשתינאים, בהם חמישה ילדים, נהרגו אתמול בתקיפות אוויריות של צה''ל ברצועת עזה. רוב ההרוגים היו חמושים, אך חמישה מהם ילדים - בהם שלושה בני משפחה אחת שנהרגו בתקיפה ישראלית באזור מחנה הפליטים ג'בלייה ברצועה - עלי דרדונה, בן 8, דיב דרדונה, בן 11 ועמר דרדונה בן 14. מוחמד חמודה בן 7, נהרג גם הוא בתקרית זו. בתקיפה נוספת, בצפון הרצועה, נהרג אמג'ד א-סכני, בן 12.'' [דיווח ב'הארץ' היום]. הרי אין צורך כבר לתכנן את הגירוש משפחת דרדונה. הם מסתפקים בקבר המשפחתי. | |||
_new_ |
גם נפיחות לא עוזרות ליוסלה | |||
|
|||
אני לא צריך להצדיק גירוש כי אני מציע עידוד הגירה בתשלום פיצוי . מהדיון על מוסר אתה ברחת לא אני . אני מוכן לחדשו בכל עת . אני מסכים איתך שיש ישראלים שלא מסכימים לדעתי המדינית . גם להרצל הייתה הצלחה מאד מוגבלת אז מה ? והוא היה פי מאה יותר מוכשר ממני . זה שאתה נגעל , לך תקיא ויעבור לך . כיבוש אין כפי שהסברתי ואם תרצה אסביר שוב . 40% מהיהודים אכן מרבים בילודה ולכן הם יהיו הרוב כפי שכל אדם היודע חשבון מבין . אתה יכול להיות ללא ילדים ולכן מסוגך יהיו פחות ומצאצאיך אפס . אני מותרד קצת מה- 60% יהודים ''שרוצים שלום'' אבל בהכירי את דרישות הערבים ל''חק-אל-עווודה'' , סיום ''הכיבוש'' של יפו ,עכו , חיפה וחוות השיקמים אני לא מותרד מאד, רק קצת . | |||
_new_ |
ההוד וההדר - רוח ללא נשמה | |||
|
|||
''כיבוש אין כפי שהסברתי ואם תרצה אסביר שוב .'' יש עוד מספר מכחישי כיבוש בישראל. חלקם מתנחלים שנלחמים עכשיו את מלחמת המאסף נגד הסכם הקבע, אחרים הם סתם יהודים כמוך שמאסו במוסר יהודי ואוניברסאלי, והפכו ליהודים גזענים. אצלך זו מין תערובת משונה של בורות, שנאת אנשי תרבות, רגשי נחיתות, הדחקה של רגשות ברמה היסטרית, וכפיצוי על הדכאון שהוא תוצאה של כל זה - פרצי אנרגיה המתחזים ליצירתיות. אתה תמשיך ככל הנראה להסתובב במעגלים הסגורים שיצרת לעצמך עד שיגמרו לך הבטריות, בבדידות גוברת והולכת. החברה היחידה שמוצא המשתתף בפשיזם הפוליטי היא המסגרת המדינית -לאומית שהחברות בה באה במשטרים כאלה על חשבון זכויות הפרט. תחושת העוצמה הבאה מחיבור ישיר לגוף הלאומי-מדיני מיוצגת היטב בתצלומים משנות הארבעים - המסדרים, המדים, מועל היד. הפשיסט מוצא חברה והגנה בכנופיה. ואכן, אפילו במסגרת המצומצמת של האתר הזה אפשר לראות את הנמרצות הגוברת של הכנופייה המקומית. אם בסוג הזה של מדינה בחרת, שיהיה לך לבריאות. קח רק בחשבון שהחירות האישית שהיא נחלתך כיום, איננה חלק מהמשטר אליו אתה מייחל. חשוב גם לזכור שבשל נסיון העבר ההתנגדות למאפיינים פשיסטיים במשטרים המערביים כיום קיימת ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר בעבר. הפשיזם לא יעבור. אין סיכוי לתכניות המגעילות של עירן. | |||
_new_ |
מילים ריקות במקום הוכחה מסודרת . | |||
|
|||
כתבת המון . אבל לא הראית שיש כיבוש . לא על פי דמיונך הפרוע . הראה שהשטח הנדון אינו חלק מארץ ישראל . הראה שזה שטח של ישות מדינית זרה . הראה שהשטח הזה נכבש מישות זו . | |||
_new_ |
ההוד וההדר - רוח ללא נשמה | |||
|
|||
מדבריך ניתן להסיק שגם אתה פאשיסט בעיני עצמך כי מצאת ''חברה והגנה בכנופיה'' של שלום עכשיו, מר''צ ולעת צרה אפילו אולמרט (ובתנאי שהוא תלוי שמאל בשלטונו). | |||
_new_ |
למה אינך מודה שגישתך פושטת רגל? כמו ילד סורח שחטף בטוסיק, אתה | |||
|
|||
מפריח לאבהל'ה הזועם שמות של אנשים במקום לחשוב קצת בהיגיון. ובמקום שאתה כן מנסה להתפתל איכשהו, שילחת כל רסן בבדותות היסטוריות. אוי לעיניים שנאלצות לקרוא הבלים כאלה, העיניים בוכות, בוכות, אוי לאוזניים אליהן מגיעים רחשושי הנפיחות הפלצניות, והאף, האף הסובל יותר מכולם, מוחה על התפלצת הזאת - רבותי, סיתמו את האף, קודם כל. הפאשיזם לא יעבור. ולא יבאיש את עולמנו. | |||
_new_ |
[•] הפשיזם לא יעבור הוא תרגום של הסיסמא הזו מספרדית . | |||
|
|||
IL FACHISTAS NON PASSARAN . צעקו בספרד בשנים 1936 עד 1939 . אבל המציאות הייתה אחרת . ואם מדובר על פשיזם אז אתה תומך בפאשיזם של הערבים . | |||
_new_ |
הפשיזם נוצח בגרמנייה, איטליה, קרואטיה, הונגריה ורומניה | |||
|
|||
פרנקו קיבל אתנן על אי עיקביות פאשיסטית, ונטישת בעלי בריתו מתקופת מלחמת האזרחים. | |||
_new_ |
הפשיזם נוצח בגרמנייה, איטליה, קרואטיה, הונגריה ורומניה | |||
|
|||
אני לא מדבר על הפשיזם . אני לא מדבר על השלטון במדינות שהזכרת . אני לא מרחיב לשום כיון , מעבר למה שכתבתי . ישנה סיסמה ''הפשיזם לא יעבור'' והיא תרגום של הסיסמה הספרדית IL FACHISTAS NON PASSARAN . הסיסמה התגלתה כלא נכונה . הפאשיסטים בספרד כן עברו וכן ניצחו את הממשלה הדמוקרטית יחד עם כל התומכים בה . זו עובדה היסטורית . אני ממליץ לך לבחור סיסמה אחרת , טובה יותר , כזו שהובילה לניצחון . למשל של מרטין לותר קינג I HAVE A DREEM . | |||
_new_ |
גם כאן ממצח את הפאשיזם | |||
|
|||
גם הישראלי וגם הפשיזם הערבי ינוצחו ובימינו. לא ניתן לכם ברירה. | |||
_new_ |
הפשיזם לא יעבור - יש לזה צליל יפה בכל שפה | |||
|
|||
עירן עדיין לא הסביר לנו באיזה אופן התפיסה הפוליטית שלו שונה ממה שמוכר כפשיזם פוליטי משנות הארבעים. יוסלה טרח לא מזמן והביא השוואה מסודרת של האלמנטים של התפיסה הפוליטית של הפשיזם לפי פקסטון: Former Columbia University Professor Robert O. Paxton has written that: אך עירן כהרגלו לא בדיוק התיחס לסדרה של מאפיינים המשותפיםFascism may be defined as a form of political behavior marked by obsessive preoccupation with community decline, humiliation, or victim-hood and by compensatory cults of unity, energy, and purity, in which a mass-based party of committed nationalist militants, working in uneasy but effective collaboration with traditional elites, abandons democratic liberties and pursues with redemptive violence and without ethical or legal restraints goals of internal cleansing and external expansion.'' Paxton further defines fascism's essence as: ...a sense of overwhelming crisis beyond reach of traditional solutions; 2. belief one’s group is the victim, justifying any action without legal or moral limits; 3. need for authority by a natural leader above the law, relying on the superiority of his instincts; 4. right of the chosen people to dominate others without legal or moral restraint; 5. fear of foreign `contamination.'' לתפיסתו הפוליטית-חברתית ולהגדרת הפשיזם לפי פקסטון. | |||
_new_ |
[•] FALASTIN DELENDA EST- יש לזה צליל יפה בכל שפה | |||
|
|||
זה נישמע טוב עבורך והחברים שלך . בינתיים אני לא נחבא ואתה כן . נתחיל בזה שתזדהה בשמך המלא . תספר לנו על פעילותך הציבורית , אם יש כזו , על הקריירה שלך , אם יש כזו ואז אני יחשוב עליך קצת יותר ברצינות . בינתיים אתה חולה מיקלדת. | |||
_new_ |
תגובה לשאלות שעירן היה רוצה לשאול את יוסלה | |||
|
|||
עירן היה כנראה רוצה לומר שיוסלה הוא בדיחה. ויוסלה אכן התחיל בתור בדיחה, אך כמהתלה שמצאה לה ייעוד קרם יוסלה עור וגידים, הרבה בזכות פועלו של אריה עירן. עירן היה כנראה רוצה לומר שמעמדם של הכפרים הלא-מוכרים בישראל דומה למעמדם של עברייני בנייה אחרים. העובדות הקשורות למערכת הכפרים הלא מוכרים בישראל הן טרגיות. כפר וותיק כגון 'עין הוד' (יוסלה שכח את שמו המקורי) שוכן עד היום לא רחוק מכפר האמנים היהודי 'עין הוד' ואם יוסלה איננו טועה, חובר רק לאחרונה חלקית לרשת החשמל (וזה כפר שקיים עוד מלפני הקמת כפר האמנים). ההסטוריה של היישובים בלא מוכרים כרוכה באופן הדוק במדיניות הנישול המתמשכת של מדינת ישראל מאז הקמתה כלפי בני מיעוטים החיים כל השנים בתחומי המדינה. עירן היה כנראה רוצה לומר שיוסלה שונא יהודים, ושדין כפר 'לא מוכר' בישראל כדין שיכון שהוקם עבור יהודים על אדמות גנובות של הכפר בילעין. שונא יהודים כמו יוסלה רואה את השיכונים שניבנים במתיתיהו של ימין ושל שמאל על אדמות שנגזלו מבעליהן תושבי הכפר בילעין לאור יום ובחסות הצבא. ששים אחוזים של אדמות הכפר בילעין נגנבו על ידי מדינת ישראל ומשמשות כיום להקמת שיכונים עבור יהודים ישראלים. וקשה שלא לראות את הצדק האלוהי בפעולה כאשר החברה הקבלנית שבונה על האדמות הגנובות פושטת את הרגל לאחר שבעלי החברה גנבו את כספי הקונים. יש צדק כנראה (וזה שימוש מדויק במילה 'צדק' - לא כמו עם ידידנו שמכנה עצמו 'צדק' שנושא את השם הזה לשווא). מה שמרגיז את עירן (וזה גם מה שמרגיז אצלו) זה שהוא יודע את האמת אך בוחר להתעלם ממנה. לא יכול להיות שעירן לא יודע מה קורה בבילעין. לא יכול להיות שעירן לא יודע מה קורה בחברון למשל. אך הוא בוחר להתכחש לעובדות. לאיזה מין יצור פוליטי זה הופך אותו? בטוח שלא לסוציאל-דמוקרט כמו יוסלה. עירן שואל מדוע יוסלה מכנה את משנתו הפוליטית 'פשיזם'? יוסלה כבר הסביר פעמים אחדות שאין הוא מכנה את עירן 'פשיסט' בתור כינוי גנאי, אלא לצורך ההגדרה של דיעותיו הפוליטיות-חברתיות. יוסלה אף טרח והביא מובאות כדי להראות את ההתאמה בין דיעותיו של עירן לבין העקרונות של התנועה הפשיסטית ההסטורית. לכך עירן פשוט לא הגיב עניינית עתה. | |||
_new_ |
יוסלה רחוק מהבנת העיניין כרחוק זילנד מניוזילנד . | |||
|
|||
_new_ |
יוסלה רחוק מהבנת העיניין כרחוק זילנד מניוזילנד . | |||
|
|||
לא מענין אותי שאתה בדיחה , ולא איך נעשית בדיחה . אכן במדינת ישראל יש רכוש ערבי שהפקע .חלקו במסגרת נכסי נפקדים וחלקו במסגרת נכסי נפקדים נוכחים . המצב הזה נמצא תחת מטריה חוקית כלשהיא . אינני משפטן ואינני מתעמק בפרטים הטכניים . המצב הזה הוא תוצאה של המלחמה שנכפתה על הישוב היהודי ביום 30/11/47 אחרי שהאום החליט על חלוקה לשתיים של ארץ ישראל המנדטורית . כל זה קשור חזק לישובים לא-חוקיים או לא-מאושרים . הכפר הערבי עין-חוד נעזב בימי המלחמה ההיא חיפשתי את התאריך בויקיפדיה ואין פירוט . דבר שגם אתה יכולת לעשות ולא עשית . גם בירעם ואיקרית שייכים לקבוצה של מקומות שהיו ערביים ואינם שלהם היום . חלק מתושביהם אזרחי ישראל . אינני נוהג להכחיש דברים שהם אמת . יש גם בחיפה מקומות כאלה .העיר לוד , רמלה , יפו ,אשדוד ,אשקלון , אוניברסיטת תלאביב והרשימה ארוכה . קראתי את סיפרו של בני מוריס יש שם מפות ורשימת שמות , כל מה שמתעניין צריך . אני לא בניתי את המציאות הזאת . אולי אתה אם אתה זקן מספיק . אבנרי למשל היה חלק מהתהליך הזה . לכן כתב את סיפרו ''הצד השני של המטבע'' . הוא גם כתב את הספר ''צלב הקרס'' ובו תיאור מדוייק של התנהלותו העצמית . דבר שהבעיס מאד את ידידתו בלה שרון . בתים שנבנו באופן לא חוקי יש בכל הכפרים הערבים . אבל בתי קומות כמו בחיפה אין . כל ערבי עם ובלי כפיה , שנקראת בערבית ''חאטה'' ולא ''כפיה'' בונה לרוחב . תראה את הכפר פורדיס על הכביש חיפה-תלאביב . לא הייתי בבילעין . אני יכול לנחש מה קורה שם . בדבר אחד אתה כמעט צודק . רק כמעט . היות ואתה נוהג להוציא דברים מהקשרם וגם לשנות ולסלף אז נשאיר את זה לא גמור . . . שוב כמו מנטרה אחזור על דברי מהעבר . אני בעד תשלום לערבים שרוצים להגר . זה לא פאשיזם גם אם תשפוך לכאן את האנציקלופדיה בריטאניקה . ברצועת עזה יש מוקד חזק של טרוריסטים ושקרנים . אתה ואבנרי משקרים כמותם . רק הטרור חסר לך . הם צועקים ''כיבוש'' כשאין כיבוש . הם צועקים סגר כשאין סגר . אבנרי המגוכח נאם בפני גוש שלום שלו על הסגר כאשר רצועת עזה מאחוריו הייתה פרוצה ומחצית התושבים היו בקניות במצרים . הטרוריסטים של עזה יורים על שדרות ,עוטף עזה וכעת כבר גם על אשקלון נתיבות ועוד . הסיבות לזה הן מדיניות ולא צבאיות . את זה אתה יודע וגם אבנרי יודע . לכן פגיעה מדינית היא התגובה הראויה . הורדת נתח מצפון הרצועה וסיפוחו המלא למדינת ישראל הוא תגובה מדינית . התושבים שם מועטים ובהתנהל קרבות אין שם תושבים כלל . לוחמים בלבד ואת אלה אפשר להרוג אם לא יכנעו . אם יתבצע הצעד הזה ובסיומו יבוא ערבים בעלי נכסים לבקש פיצוי על סילוקם , יש לשלם להם . | |||
_new_ |
[•] התממות וחצאי אמיתות. כרגיל אצל עירן | |||
|
|||
''הכפר הערבי עין-חוד נעזב בימי המלחמה ההיא חיפשתי את התאריך בויקיפדיה ואין פירוט . דבר שגם אתה יכולת לעשות ולא עשית .'' מדברי עירן משתמע שהכפר 'עין-חוד' לא קיים יותר. עיון קצר בוויקיפדיה מעלה: ''עין חוד (ערבית: عين حوض) הוא כפר ערבי בהרי הכרמל בקרבת חיפה הנמצא בשטחה של המועצה האזורית חוף הכרמל. היישוב הוקם במקומו הנוכחי בשנת 1948 כאשר התושבים, שגרו קודם לכן במקום שבו נמצא כיום עין הוד, ברחו במהלך מלחמת העצמאות אל הרי הכרמל וחזרו רק לאחר סוף הקרבות במקום. התושבים שעזבו גילו כי אדמותיהם הופקעו למטרות התיישבות יהודית ולכן הקימו כפר חדש בקרבת מיקום הכפר לפני כן'.' בקיצור, הכפר קיים, בהסטת מיקום קלה ומאוכלס בידי בעלי האדמות שהופקעו לטובת הישוב היהודי החדש 'עין הוד'. נראה שדווקא עירן מתקשה בעניין. | |||
_new_ |
[•] התממות וחצאי אמיתות. כרגיל אצל עירן | |||
|
|||
תגובתך רק מראה מה שאני טוען תמיד . הכפר עין-חוד שנעזב הוא הכפר עין-הוד היום . התושבים הערבים של עין-חוד התמקמו בקרבת מקום והקימו לעצמם ישוב לא חוקי . הם חוברו בשנה שעברה לרשת החשמל הארצית והייתה על זה כתבה בטלוויזיה . אכן המבנים של הכפר עין-חוד המקורי קיימים אך המקום נקרא עין-הוד . הוא מוכר לי , הייתי שם כמה פעמים . מגוריהם של הערבים שעזבו לא חוקי , ושם המקום לא ידוע לי . כתיבתך היא בדיוק הסלפנות שאני מדבר עליה . אתה אפילו לא ידעת את שמו הקודם של הכפר עין-הוד . אני אומר שהערבים שימרו את שמו העתיק של ישוב יהודי קדום . והם גרו על קרקעות של יהודים . | |||
_new_ |
[•] התממות וחצאי אמיתות. כרגיל אצל עירן | |||
|
|||
עין חוד לא הוכר ככפר לאחר שמחבליו ברחו ב-1948 לאחר המלחמה חלקם חזר והוא לא הוכר ככפר ולכן לא חובר לחשמל עד ששרון נשבר. עין הוד לעומת זאת היתה מושבת אומנים שמאלנית שרצו לשאוף קצת זולה מחוץ לתל אביב הליברלית. אז עלו השמאלנים על בתי הנפקדים ועשו שם ארמונות פאר לעצמם. כמובן שהערבים מעין חוד עבדו בשבילם בשכר רעב. אז מה הבעיה שלך עם זה? | |||
_new_ |
השמאלני חיים חפר גר בכפר הזה בבית ערבי | |||
|
|||
חפר: ''ולמה אני גר שם? פשוט כי ירו עלינו מהכפר הזה. אז כבשנו אותו, ואחרי שירו אמרתי: אם ירו אז שיסבלו''. גם ב-1967 ירו עלינו..........כאן הצביעות השמאלנית נכנסת לפעולה.. | |||
_new_ |
השמאלני חיים חפר גר בכפר הזה בבית ערבי | |||
|
|||
פעם מתנחלים היו מתנחלים. היום הם סתם ימנמנים. | |||
_new_ |
כמו ילד סורח שחטף בטוסיק, אתה | |||
|
|||
מיקי, מה אומר ישו קדושך היום על ''רחשושי הנפיחות הפלצניות, והאף, האף הסובל יותר מכולם, מוחה על התפלצת הזאת - רבותי, סיתמו את האף, קודם כל.'' ? הוא מסכים לכל הפרוטזה הזאת שלך? | |||
_new_ |
עבריינים מעוררי הקאה, ימניי פשיעה בעלי מהלכין - עבורם יש משטרה | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |