|
עירן לא יתנצל | |||
|
|||
עירן לא יתנצל היות ואיננו חושב שעשה משהו לא בסדר. וזו הבעיה איתו מלכתחילה. הוא מעלה תיאוריה בנושא הילודה, וכאשר דוד סיון מראה לו שהתזה שלו לא משכנעת, עירן פשוט מתעלם. כאשר עולה השאלה כיצד מתיישב המשך הכיבוש עם מערכת הערכים שעליה גדלנו בישראל ועם הזהות היהודית, עירן מגיב באופן פתולוגי משהו במשפט 'הערבים רוצחים'. ולבסוף גם מתברר שעירן מגרש בהבל פה את כל התושבים הפלסטינים בשטחים לעבר הירדן, כדי לפנות מקום לריבוי הצאצאים היהודיים - וכאשר מעירים לו שזה פשע חמור מכל בחינה, בינלאומית-משפטית או יהודית-ערכית, עירן פשוט מתעלם וטוען באופן מוזר שמבקריו חסרי מוסר ו'מסכנים'. עירן לא יתנצל, כי איננו מסוגל להבין את משמעות המעשה שעליו יש להתנצל. התנהגותו לכל אורך הדרך תומכת בהשערה שיש קווים פסיכופתולוגיים באישיותו. ובימים כתיקונם אין צורך לעסוק במצבו הנפשי של משתתף. אך במקרה של עירן, שוב ושוב עולה הנושא של האחריות האישית של המשתתף לדברים שהוא כותב, א. בגלל שהנושא הוא בחירה מוסרית-ערכית, בחירה שאותה ניתן להגדיר רק בגוף ראשון (ועירן מנסה להסיט את האחריות לאחרים), ב. בגלל שבמקרה הזה עירן פגע בפומבי במשתתפת, ובאופן ברוטלי - ללא כל פרובוקציה (עירן כתב את הניבול כמגיב ראשון למאמר, ואפילו לא כתגובה למשתתף אחר). מעניין גם לראות את תפוצת התגובות למעשהו של עירן, לפני ה'גילוי' ולאחריו, ובייחוד ה'עזרה' שמגישים ידידיו של עירן באופנים שונים לעירן. זה מחליא. ויש לציין שעירן עצמו פתח את הדלת לדיון במצבו הנפשי, כאשר במסגרת חילופי הדברים שהיו לו עם מכאל שרון בימים האחרונים הרשה לעצמו להעיר הערות בנושא זה לשרון. | |||
_new_ |
יוסלה אתה אפילו לא תועמלן | |||
|
|||
דוגמת ספירו המיומן. אתה סתם מקרה אומלל- שמנסה לזכות באיזו הכרה. אולי מוטב שתופיע בשמך המקורי ואז תוכל להתלונן גם על המרוקאים שמבזים אותך, ועל אנשי האקדמיה שגוזלים ממך את עבודותך ה''נשגבות'' . תנסה לבקר את עצמך תחילה ואז תוכל למצוא מזור לעצמך ולנפשך. | |||
_new_ |
[•] תניח ליוסלה | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |