|
תרגילי עוקץ של חברות גרירת רכב, תוך ניצול עומס החום | |||
|
|||
עכשו אני מבין פשר הבעיות לאחרונה. לפי הרב עובדייה פעיל בתקופה זאת, בפרט בשעות 1000-1500 שד מסוכן בשם קטב מררי, שכולו עיניים. זה שד מזיק במיוחד. קראתי זאת והבנתי את הכל: הבנתי למה כבתה מכוניתי ב-27-28 ביוני תוך כדי נסיעה פעם אחר פעם, כשמערכת הדלק התקלקלה - משאבת דלק, מודול, וקרבורטור. ולמה חברת הגרירה עשתה בעיות ב-27 ליוני, היום הלוהט והחם בשנה הזאת, וכשאמרתי שמכוניתי נתקעת ואחרי שעה המנוע נדלק ואחר שוב כבה, וביקשתי לגרור למוסך - מדוע חברה זאת, אמנם חברה חדשה שעיקרה מחירה הזול לחברות הביטוח, מדוע כשהם שמעו ממני שאני חולת לב קשה (לאחר שני התקפי לב, האחרון בעייתי במיוחד) וממתינה ברכב התקוע בחום, ושהסלולרי שלי עומד להגמר (הבטרייה) - מדוע במקום לעזור או לפחות למלא חובתם, מדוע מה שעבר בראשם זה איך לנצל המצב להתחמק מגרירת רכבי. וכך, חיכיתי זמן רב, הגורר שהתקשר הישים עצמו כלא מוצא את המקום, אף שזה הבניין הבולט ביותר באיזור, מגרד השחקים בית נ', שיש שלט אדום ענק למרחוק בכל הכיוונים הנושא את השם, ובנוסף הוא ממוקם בצומת בולטת. האיש ניסה פשוט לבזבז את הבטרייה בסלולרי שלי עד להתרוקנותה כשהוא מתקשר פעם אחר פעם. הטריק זה תרגיל עוקץ פשוט: בחברת הגרירה איזה ''גאון'', אולי המנכ''ל, אמר לחבר'ה סביבו: - יש לי רעיון, שימעו, מה קורה כשמישהו נתקע? - מה, שאלו העובדים, מתקשר אלינו? - לא רק, גם מתקשר לאשה, לפילגש, לחברים. תקוע ומתקשר לעולם ואשתו. - אז מה? - הבטרייה בסולולרי שלו מתרוקנת, ובהרבה מקרים, אין מתקן הטענת סלולרי (דרך בית המצית ברכב). אתם הבנתם את זה? - רגע, מה אז? - כל מה שהבחור שלנו צריך לעשות, זה לבזבז הרבה זמן סלולרי, בטענה שאינו מוצא את המקום, לבקש הנחיות נוספות, ואז, הופה, לפתע הסלולרי שלו משתתק, ואנו חסכנו דמי גרירה. בואו נקרא לזה, בשביל לדבר יפה, הוזלת עלויות... וכך - כשהופיע הגורר, הוא בא אלי בטענות חסרות שחר שאיני זוכרתם, הוציא מצלמה דיגיטלית וצילם בהבלטה את מכוניתי ו-3 צילומים את מלבן מספר הרכב בפרונט. כשהוא מנסה לתת הרגשה במחוות ושפת גוף כאילו אני קרימינלית. אמרתי לו, שיטה זאת, של ערור אשם שטיבו לא ברור בלקוח, כשהחברה מנסה להתחמק מגרירה או כשמרגישים הם בעצמם אשמים, היא חדשה עבורי. ובכן, אחרי שעה וחצי שהמכונית עמדה שם היא נידלקה, והוא אמר שאין סיבה לגרירה, אף שלפני ההתקעות הזאת, מכוניתי היתה תקועה וניצתה כעבור זמן, התקשרתי גם אז לחברת הגרירה, אלא שהייתי הוגנת (וטיפשה) וביטלתי את הגרירה כשהמכונית ניצתה לאחר המתנה של שעה וחצי. חשבתי שזה הקרבורטור. איש הביטחון במקום שעזר לי, אמר לו שהמכונית נתקעה ושהוא עזר לי בעצמו לדחפה במורד לחניון של עובדי הבניין. הגורר אמר שאין דלק אף שהיה 12 ליטר, איש הבטחון אמר לו שזה לא נכון, והוא עצמו ראה כיצד הבאתי ליתר ביטחון ג'ריקן דלק מתחנת דלק סמוכה. אך דבר לא עזר. הסלולרי שלי התרוקן בינתיים, הגורר דיבר עם המוקד ואמר ש''אין שום בעיה'' והוא חוזר, ביקשתי לדבר איתם, אך הוא אמר לי, ''לכי תתקשרי מטלפון ציבורי'' (אף שהוא זה שבזבז את הסלולרי שלי). מלאתי באיזור דלק ב-100 שקל נוספים ונסעתי לכפר קאסם, למוסך, לא לפני שאיש הבטחון, אדם טוב, אמר לי בהתרגשות שהוא מוכן להעיד עבורי במשפט תביעות קטנות כנגד חברת הגרירה, ונתן לי פרטיו. עקב הזמן שחיכיתי לשווא, נתקעתי בפקקים, השעה היתה 1600, ועכשו אילו הייתי נתקעת, היה הדבר קורה בכביש ראשי בלי סלולרי הפעם. ומי יודע, יתכן שבמצב זה, בעומס החום ועם בעיית הלב שלי, היה קורה אסון, חלילה. אלא שהגורר החמקן הטעה אותי בחוסר אחריות פושע לעשות זאת, באמרו שמיעוט הדלק הוא סיבת הבעייה. רק במוסך אמרו לי שהוא עבד עלי (היה לפחות 12 ליטר, מספיק ל-140 ק''מ). הגעתי לשם, אלא שהם עמדו לפני הסגירה, ולא יכלו להתעסק ביסודיות בעניין, רק ניקו מעט הקרבורטור. בכפר קאסם מלאתי דלק ב-100 ש''ח נוספים. בדרך חזרה, קרוב לביתי בתל אביב ולפני רמזור, מכוניתי שוב ניתקעה (רואים אתם, מיעוט דלק לא היה סיבת העניין, כפי שהטעה אותי המנוול ההוא, שאולי גם סיכן את חיי בנימהרותו לחסוך בעלות הגרירה), אלא שהיה שם שוטר, שעזר לי לדחוף הרכב, לאחר שהיצגתי את עצמי ותעודת עיתונאית (מטעם לשכת העיתונות הממשלתית) ואת הבעייה, ניסה בעצמו להתניע, פתח מכסה מנוע, נעשה ''חם'' על הנבלות מחברת הגרירה כשסיפרתי את הסיפור החביב, ואמר שהוא מוכן להעיד ונתן לי מ''א ופרטיו. כשהערתי שאיש הגרירה גם צילם בהבלטה את מכוניתי, והוספתי ששיטה זאת של ערור אשם בלי לומר מה האשם, כדרך לתקוף ולחמוק מאחריות, שיטה זאת עדיין לא ראיתי, השוטר אמר, אנחנו כן ראינו.. למחרת שוב נסעתי ברכבי אחרי שהתקשרתי לחשמלאי רכב מעולה בכפר קאסם, והוא אמר לי לנסוע בציר כזה וכזה, לצאת מוקדם, ואם אתקע, יבוא לקראתי. הפעם כבר הייתי מצוייד במטען לסלולרי (המתחבר לבית המצית ברכב, כולה' עולה 25 שקל, אותו קניתי יום קודם בכפר קאסם, כשביקשתי מסוכן פלאפון במקום להחליף את הבטרייה, אותה החליף חינם, והיציע לי את האביזר החיוני הזה). החליפו מודול. 400 שקל. המכונית שוב נתקעה לאחר מכן, וכשחזרתי אליו, לאחר שעזרו לי להתניע במוסך אחר, של מכניקת רכב, הוא איתר את הבעייה כקילקול משאבת הדלק. 200 ש''ח. המשאבה הלא תקינה היפסיקה מדי פעם את זרימת הדלק, לכן המכונית כבתה תוך נסיעה, לכן גם, עקב ניסיונות להתניע בהיעדר דלק, נשרף המודול. אלוהים ואנשים טובים עזרו לי, שכן יש לי גם הקבלה מהמונית בה נסעתי מרחק קצר להביא הדלק למכונית שנתקעה, גם קבלה על הדלק, ועדויות האנשים שעזרו, כולל השוטר, וכך, נקווה שטירחתי במשפט כנגד החברה הפורעת תהיה מינימלית. אבל גם המזגן והפן fan (ביחד, השובבים האלה) החלו לעצור מעבודתם בימים הלוהטים ביותר, והפעם התקנתי גם מאוורר פשוט, כעזר חילופי. לאחר מספר שריפות פיוז, ושביקת המזגן בחום הרב ביותר, כשפנים מכוניתי הפך לכבשן, בעלי המקצוע הפלשתינאים המעולים, פיצלו את עומס החשמל ל-3 נקודות, ושוב הדבר לא ארע. למותר לציין שמתקנים ישראלים ''משלנו'' באיזור ת''א באו אלי בהצעות משונות, כגון להחליף פן, אחד עבד שעתיים, שכיצאתי משם המזגן שוב פסק מלכת וכד'. אבל הכל בגלל השד. זה ברור. אולי כך גם בנושא סכלות מקבלי ההחלטות בישראל כרגע. | |||
_new_ |
באמריקה זה לא היה קורה | |||
|
|||
כי באמריקה רק מקסיקאים נוהגים במכוניות ישנות, ושרון לא נשמע כשם מקסיקאי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |