פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לtheWatcher, 01/06/07 17:43)

http://www.faz.co.il/thread?rep=99201
אנרגיה סולארית
לוי (יום שישי, 01/06/2007 שעה 18:14)
בתשובה לtheWatcher

התיאוריות המקובלות כיום טוענות שאנרגית השמש היא תוצאה של תהליך איחוי גרעיני .לפי הנחה זו במועד עתידי כל שהוא תהליך זה ימוצה ויפסק .
אנרגית השמש המגיעה לארץ היא חלק מזערי ממה שהשמש פולטת .
לאנרגית השמש שני חסרונות משמעותיים:
צפיפות אנרגיה נמוכה .
אי יציבות . בלילה ובחורף כאשר היא מבוקשת מאוד היא לא זמינה .
היעילות של מתקנים לנצול אנרגית השמש ליצור חשמל למשל היא בסביבות אחוז אחד . קשה לראות כיצד נתן לקיים רשת רכבות המתבססת על אנרגית השמש . אותו דבר מטוסים , אוניות ומכוניות . בינתיים מתקנים לנצול אנרגית השמש רחוקים מאוד מלהיות כלכליים .
ייצור חומרי דלק ע''י גידולים חקלאיים בינתיים הם קוריוז מענין ותו לא .
אני בעד השקעות במחקר . מחקר מדעי הוא התעמלות פנטסטית למוח האנושי ומקור פרנסה מכובדת ומעניינת למדענים ומהנדסים .
לי נראה שאנרגיה גרעינית יכולה לספק את צורכי האנושות למשך שנים רבות מאוד מבלי לפגוע באיכות החיים ובאקולוגיה הגלובלית .
אם יצליחו לרתום את תהליך האיחוי ליצירת חשמל מקור האנרגיה לאנושות מובטח למאות מיליוני שנים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=99211
אנרגיה סולארית
theWatcher (יום שישי, 01/06/2007 שעה 22:49)
בתשובה ללוי

השמש תבער עוד מליוני ומליארדי שנים, לפי ההערכות היא רק באמצע החיים שלה. היא בוערת בין כה וכה אם משתמשים בה וגם אם לא ולכן כל זמן שהיא זמינה מוטב להשתמש בה כמה שאפשר. לתקופה של אלפי ומליוני שנים ניתן להגיד בוודאות שהיא מהווה מקור אנרגיה בלתי נדלה. השמש זמינה כל הזמן כשבאזור אחד לילה באחר יום כשבאזור אחד חורף באחר קיץ. לא הצעתי בשום מקום להניע כלי רכב באמצעות אנרגיית שמש, אנרגיית השמש תשמש ליצירת חשמל בקירות, כל כלי רכב שיכול להתחבר לחוטי חשמל כמו טרולייבוס יוכל לנסוע על אנרגית שמש שזה אגב לא שונה מאנרגייה גרענית אלא אם אתה מציע כור גרעיני בכל מכונית.

ייצור חומרי דלק מצמחים אינו קוריוז בברזיל לפני 25 שנה, לאחר משבר הנפט של שנות השבעים, 75% מכלי הרכב נסעו על אלכוהול אומנם אחרי שהמשבר נרגע חזרו לבנזין אך כיום בכל בנזין יש 25% אלכוהול ועשרות אחוזים משתמשים באלכוהול טהור 95% ועוד נשאר מספיק לייצוא.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.