פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=95235
הסיבות לתאונות
לוי (יום שישי, 16/03/2007 שעה 7:03)

אין ספק שלגורם האנושי תרומה לתאונות הדרכים . השאלה היא התרומה כמותית . המשטרה מנסה להציג תמונה שתרומת הנהג היא חזות הכל . להערכתי התרומה של הדרך משתווה לזו של הנהג .
ניקוז נאות , רדיוס עקמומיות נאות , שילוט נאות , מרחק ראיה נאות היו תורמים להורדת מספר תאונות הדרכים , לא לחיסולם .
בניה תקנית של הדרכים ושיפורם הם סיפור יקר ביותר ודורש תכנון ומיומנות . קמפיין תקשורתי עולה כמה מאות אלפי שקלים המוזרמים למקורב ויוצאים ידי חובה .
תרומה נוספת לשיפור המצב היתה יכולה להיות שוטרי תנועה איבותיים יותר המנחים ומדריכים את הנהגים ולא רק דופקים דוחות .
הצרה היא שלשם כך על השוטרים ללמוד חוק ומשפט , קצת פיזיקה וקצת מכונאות .
הבעיה היא שאז הם יהיו יותר חכמים מהקצינים שלהם .

http://www.faz.co.il/thread?rep=95240
תודה על השגותיך הקולעות
מיכאל שרון (יום שישי, 16/03/2007 שעה 7:57)
בתשובה ללוי


http://www.faz.co.il/thread?rep=95241
הסיבות לתאונות
יובב (יום שישי, 16/03/2007 שעה 8:26)
בתשובה ללוי

גם הניקוז הטוב בעולם והרדיוס האידאלי, 6 מסלולים ושילוט מאיר עיניים לא יעזרו כשנהגים:
- נכנסים לצומת באדום
- לא שומרים מרחק
- כותבים SMS-ים תוך כדי נהיג ב-‏100 קמ''ש
- נוסעים בשמאלי לאט ועוקפים מימין מהר
- חותכים מסלולים כאילו אין מחר
- לא אדיבים מספיק כדי לאפשר לנהגים שלצידם לעקוף מכשול במסלול שלהם (מה שמחייב את המסלול התקוע לחתוך באגרסיביות)

http://www.faz.co.il/thread?rep=95284
הסיבות לתאונות
לוי (שבת, 17/03/2007 שעה 19:28)
בתשובה ליובב

יובב מסכים אתך .
לנהג תרומה משתעותית לתאונות הדרכים .
לדרך גם כן תרומה משמעותית . אנו מחפשים דרכים לצמצום תאונות הדרכים . להערכתי הפתרון של ענישה דרקונית תרומתה תהיה נמוכה .
הדרכה והנחיה של שוטרים מיומנים ובעלי ידע רלוונתי תתרום יותר .
איני מדבר על 6 מסלולים ויותר אשר עלותם היא עצומה . אני מדבר על שיפורים אשר עלותם נמוכה הרבה יותר ואשר להערכתי היחס עלות תועלת שלהם תהיה יותר מוצלחת וכלכלית .
איני משלה את עצמי וגם איני מנסה להשלות אחרים שניתן לחסל את תאונות הדרכים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=95285
הסיבות לתאונות
יובב (שבת, 17/03/2007 שעה 19:44)
בתשובה ללוי

ענישה דרקונית תעזור מאוד.
אני לא בעד אכיפה קטנונית: 120 היא מהירות סבירה בקטעים מסויימים, לא כל תמרור בצומת מפוהק מצדיק 'עצירה ב-‏4 גלגלים' (מה זה בכלל? ראיתם פעם 2 גלגלים עוצרים ו-‏2 ממשיכים? זה אוטו או אקורדיון?).
מה שכן, אני בעד לשים מצלמות (פעילות!!) כל ק''מ בכבישים מועדים, לשים מצלמה בכל רמזור, לחבר את כל החיישנים ברשת כך שידע כל נהג שהאח הגדול רואה כל הצמדות, כל כניסה לצומת באדום, שיהיהניתן לאתר נהיגה פרועה, ושהעונש יהיה מהיר וכואב.
היום עלותן של מצלמות היא נמוכה מאוד, ומערכבת קנסות יעילה תחזיר את עצמה בזריזות.
מה שלא עובד בכח יעבוד בעוד יותר כח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=95286
הסיבות לתאונות
לוי (שבת, 17/03/2007 שעה 20:06)
בתשובה ליובב

בארה''ב קיים עונש מות ולא נראה שאחוז הפשעים החמורים נמוך יותר מאשר במדינות בהם אין עונש מות .
אני מסכים שמה שכתבתי לעיל זו בסה''כ הרגשת בטן שאינה תקפה יותר מהרגשת הבטן של אחרים המנסים לאנוס את הסטטיסטיקה והפסיכולוגיה כדי שיתאימו להרגשת הבטן שלהם .

http://www.faz.co.il/thread?rep=95288
הסיבות לתאונות
יובב (שבת, 17/03/2007 שעה 20:43)
בתשובה ללוי

אני מבין מה אתה אומר לגבי עונש המוות בארה''ב, אבל נראה לי שיש הבדל: כמה שנים בין העבירה עד לעונש? כמה בסופו של דבר מוצאים להורג בשנה?
אני מדבר על סיטואציה שונה: כשנהג רק חושב על להצמד לרכב שלפניו הוא מוותר כי הוא יודע שיש 80-90% סיכוי שעוד השבוע ינחת קנס בתיבת הדואר שלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=98607
הסיבות לתאונות
גלי אופיר (יום ראשון, 20/05/2007 שעה 6:17)
בתשובה ללוי

יש לתקוף את הנושא בחזיתות שונות כמו חינוך, הרחבת לימודי הנהיגה מעבר למקובל ובמסגרת לימודי הנהיגה להוסיף שעות שרות בבתי החולים לסיעוד ניפגעי תאונות דרכים לפני קבלת רישיון הנהיגה. להטיל עונשים שינערו את הנהגים העברינים ובנוסף לשפר את התשתיות. השאלה מי יקח את הכדור הלוהט הזה בידיים. כל כך הרבה גורמים מטפלים ומרוב עצים לא רואים את היער כך לא בונים חומה. כל הגורמים המטפלים בנושא חייבים לשבת תחת קורת גג אחת כדאי להביא לפתרון טוב ויעיל של הבעיה

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.