פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=95144
צודק צודק צודק (מאת קוראת בעלת הכינוי ''משקיפה'')
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/03/2007 שעה 18:42)

אני מביא כאן השגות קולעות של כותבת אחת, כלפי המאמר שפורסם גם במקום אחר:

בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל שרון שמתחילה ב ''יש רק פתרון אחד לתאונות הקטלניות - הרחבת תשתית הכבישים, גשרים עיליים. השאר - ישראבלוף'':

היום הנהגים הזהירים פוחדים מהמשטרה. עין אחת מופנית לספידומטר והשניה לכביש.
כל בר דעת מבין שתשתיות טובות קרי כמה שיותר מחלפים, כמה שיותר כבישים דו מסלוליים רב נתיבים וכו', יורידו את התאונות הקטלניות. ברור שצריכה להיות אכיפה במקרים של נהיגה מהירה באופן חריג, ונהיגה שמפריעה לנהגים האחרים.

יש רעיונות מטומטמים כמו להפריט את כוחות האכיפה או להחמיר את העונשים ויש אנשים טפשים שחושבים שאנו צריכים לחיות במדינה שעל כל טעות (לא רק בנהיגה) צריכים לשלם ביוקר.

דרך אגב אני מהנהגים שהפחד הכי גדול שלהם זה לפגוע במישהו, אולי כדאי שהחינוך יתמקד בזה ולא במילוי חוקים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=95218
צודק צודק צודק (מאת קוראת בעלת הכינוי ''משקיפה'')
ד''ר לי–און הדר (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 18:20)
בתשובה למיכאל שרון

אחד הבעיות המרכזיות במדינות המערב היא הגידול העצום במספר הנהגים מעל גיל שבעים (מסיבות ברורות) עם כל הבעיות המנטליות והפיזיות הכרוכות בכך.אנחנו מסרבים להעניק רישיון לנער בן 14 או למישהוא שמשתמש במריחואנה שלא לדבר על נהג ששתה שלש כוסות יין. בו בזמן, הכבישים מלאים בנהגים/גות חצי סניליים עם הפרעות ראייה, שינה וכו'.הגיע הזמן לדרוש מנהגים מעל גיל מסויים לעבור בחינות נהיגה כל שנה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=95219
נכון. מודעים לזאת, אך לא מפעילים בחינות, כנראה אין לב ובעקר -
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 19:16)
בתשובה לד''ר לי–און הדר

ובעקר, כנראה ששיעור התאונות בהם מעורבים זקנים הוא יחסית נמוך. אולי משום שזקנים נעשים זהירים יותר עם השנים, דבר המתבטא הן בנסיעה איטית, הן בנהיגה פסיבית למדי - כגון שמירה על נתיב ימני; ובעקר זהירות זאת מתבטאת בכך שכאשר הזקן חש שמצבו מתדרדר באופן משמעותי הוא לא ינהג, וגם סביבתו תפעיל עליו לחץ ''לשמור על עצמו ואחרים'' ולא לנהוג.

זאת בניגוד לצעירים מסוממים או אלקוהוליסטים הלוקים בעודף בטחון עצמי, והורדת סף הזהירות, וקריטריון ה-detection של סכנה בטיחותית. מחקר הראה כי אלקוהוליסטים נוטים להעריך כי ביכולתם לעבור במהירות גבוהה ברחוב צר מאד ומתפתל, הרבה יותר מאנשים ''נורמליים''

זקנים נוטים לנקוט באסטרטגיות קיומיות זהירות ושמרניות יותר, ומודעים מאד למצבם הגופני, בניגוד לצעירים (פרט להיפוכונדרים...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=95220
תיקון - העלאת סף ה-detection של סכנה בטיחותית
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 19:18)
בתשובה למיכאל שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=95222
תיקון - העלאת סף ה-detection של סכנה בטיחותית
ד''ר לי–און הדר (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 20:23)
בתשובה למיכאל שרון

אתה צודק. כאן יש כל יום כותרת מפלורידה וקאליפורניה על קשישים שדרסו מישהוא...

http://www.faz.co.il/thread?rep=95230
אז אולי דווקא אתה צודק. אבל בפלורידה וקליפורנייה קשישים
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 22:10)
בתשובה לד''ר לי–און הדר

מקיימים פולחן נעורים - face lifting וכל זה, באופן הרבה יותר ''היסטרי'' מאשר בישראל. וחלק מזה זה להראות בכל מחיר שלא נס ליחם גם בנהיגה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=95234
על זה אפשר לאמר
ישראל בר-ניר (יום שישי, 16/03/2007 שעה 0:50)
בתשובה לד''ר לי–און הדר

בפרפראזה מהתבטאות ידועה בחיל האוויר הבריטי במלחמת העולם השניה:

There are bold drivers, and there are old drivers, but there no old bold drivers

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.