פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=7526
ניתוח נכון,אך לא צריך להתרגש,המינוח מעוגן בח' בלפו
יורם המזרחי (יום חמישי, 08/08/2002 שעה 6:36)

המפה הארץ ישראלית המקורית, כפי שראו אותה האנגלים והצרפתים מחלקי האזור, ראתה את ארץ ישראל כיחידה גיאורפית פרוסה משני עברי הירדן. אח''כ נקטע החלק המזרחי ''לטובת'' האתנן הטריטוריאלי שקיבל עבדאללה הזקן. החלוקה, מטעמי נוחות מנהלית-גיאורפית, המציאה את ''עבר הירדן'' (זה היה השם הבריטי לשטח שקיבל עבדאללה). וכך טבעי היה שקראו לו, במקורותינו''עבר הירדן המזרחי'' מה שקיצר דרך להגדרות פשוטות, לא מחייבות לדעתי, של גדה מערבית ומזרחית.
מה שצריך לעשות הוא להחזיר את הגלגל לאחור,ככל שניתן, להוכיח את טעות הקמת יישות גדה מזרחית ומסירתה, על תושביה, לבדווים שעלו מחצי האי ערב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7556
יורם: האם לא הגיע הזמן
שקד (יום חמישי, 08/08/2002 שעה 13:27)
בתשובה ליורם המזרחי

לסובב את הגלגל קדימה?

ברור שהשימוש בשמות אינו מקרי - אנשי ארץ ישראל השלמה יכנו את האזור ''יהודה ושומרון'', שהוא שם המצביע על קשר ישיר לישראל ולישוב היהודי.
השמאל המתון יעדיף את ''הגדה המערבית'' - בניגוד ל''גדה המזרחית'' הישראלית .
השמאל הקיצוני יותר יאמר ''השטחים הכבושים'' - המעיד על מעמדם של השטחים.

ובין כל אותם שמות וכינויים עומדת מדינה נבוכה, ומנהיגות המעדיפה לנסות להחזיר בכוח את הגלגל לאחור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7572
לשקד, שאלות שונות.
אליצור סגל (יום חמישי, 08/08/2002 שעה 18:56)
בתשובה לשקד

לק''י
בנוגע לכיבוש. בלשון חז''ל אין למילה זו הקשרים שלילים יש כיבוש ראשון וכיבוש שני. שמביאים לקדושה ראשונה וקדושה שניה. מקובל להסביר שקדושה ראשונה בטלה משום שהתבססה על החרב בלבד ולכן באה חרבו של נבוכדנצר ובטלה אותה אבל קדושה שניה לא בטלה כיון שהיתה בהסכמת בעלי הארץ הפרסים ולכן רק הסכמה נגדית יכלה לבטל אותה ולא חרבו של הכובש הרומאי. אין הסבר זה ממצה את כל האפשרויות אבל הוא אחד ההסברים המקובלים מדוע קדושה ראשונה בטלה ושניה לא.
אבל, איך צריך לקרוא לעזה? האם היא בגדה המערבית? ואיזה שם אמור לבטא את עתידה?
ומה עם שכם? האם מי שרוצה ששכם תהפוך לעיר יהודית יקרא לה שכם ומי שרוצה שתהופך לעיר ערבית יקרא לה נבלוס? או שמא היות ועכשיו אין שם יהודים נקרא לה נבלוס וכאשר יהיו בה יהודים נקרא לה שכם?
ומה עם חברון? האם לקרוא לה אל חליל או חברון? האם מי שרוצה שתהיה עיר ערבית יקרא לה אל חליל ומי שרוצה שתהיה עיר יהודית יקרא לה חברון?
ומה עם שילה שאינני יודע את שמה הערבי? ובית אל האם לקורא לה ביתין או ביתאל? ואיך לנהוג בירושלים? לקרוא לה אל קודס או ירושלים? או בשם שלישי נטרלי? האם לשומרון בירת ממלכת ישראל צריך לקרוא אבו קרנין או קרני שומרון? האם לעפרה צריך לקרוא עפרה או טייבה? האם למכמש שבה התחולל הקרב בין יונתן בן שאול לפלישתים צריך לקרוא מחמש או מח'מס? ומה דינם של כל המקומות שבהם ארעו חייו של דוד - מעון זיף כרמל ויוטה? האם לקרוא להם בשמות עבריים או ערביים? או שכל אחד לפי מה שהוא שואף שהם יהיו בעתיד?
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=7573
אליצור: לא הבנת את כוונת דברי
שקד (יום חמישי, 08/08/2002 שעה 19:10)
בתשובה לאליצור סגל

אם כי, בלי משים, הדגשת את מה שניסיתי לומר.
מה שטענתי שההתעסקות בשמות היא שולית, ואינה משנה דבר.
לאדמה לא ממש איכפת אם תקרא לה ''יהודה ושומרון'' או ''הגדה המערבית''.
וכל הדברת סביב התפל, אינה מקרבת אותנו, ולו בצעד קטן, להחלטות החשובות באמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7621
שקד, אין בחיים החלטות
אליצור סגל (יום שישי, 09/08/2002 שעה 12:53)
בתשובה לשקד

לק''י
שקד אין בחיים החלטות חשובות באמת. בדרך כלל ההחלטה החשובה היחידה של אדם בחיים זה רק עם מי להתחתן. וגם זו החלטה הפיכה. וחוץ מזה אינני בטוח שלארץ באמת לא איכפת איך קוראים לה. היא כן ישות חיה אולי לא במובן שלנו אבל ישות חיה. לא לחינם לנער הגבעות וגם לנוספים יש נטיות אורגאניות טבעיות.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=7623
אליצור: ראייתנו כה שונה
שקד (יום שישי, 09/08/2002 שעה 13:48)
בתשובה לאליצור סגל

שגם את העיקר והתפל כנראה איננו רואים עין בעין.

לצערי, אני באמת מתקשה להבין על מה אתה מדבר - החל מהחלטות החשובות של החיים וכלה בישות האדמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7602
תשובה לשקד על שמות מדינות,חבלי ארץ
יורם המזרחי (יום שישי, 09/08/2002 שעה 3:38)
בתשובה לשקד

אין בעיה עם קבוצה הבוחרת שם ומצמידה אותו לחבל ארץ.מצידי שיקראו לשטחי המחלוקת ''מריבהניה'' או אולי
''קטטהטיה'' אני משער שמי שבסופו של דבר יהיה לשליט הקבוע או הזמני יעניק שם כרצונו.....פלסתין למשל ובאשר לשם חבל ארץ...הרי מדינת ישראל שינתה מאות שמות ששועברו מערבית לעברית או שהוצמדו מכח ה....כח הכל עניין של סמנטיקה גיאוגרפית ובזה,באמת ,אין חדש.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=7635
.ליורם המזרחי: welcom to the club
רפי אשכנזי (יום שישי, 09/08/2002 שעה 17:52)
בתשובה ליורם המזרחי

ליורם המזרחי, שמחתי על דברך.
זה זמן רב אני כותב בפורום שמדינת ''ממלכת-ירדן'' היא יצור פוליטי מלאכותי של האמפריה הבריטית שבאה לתת אתנן לשני בניו של השריף חוסיין ממכה, השריף שגורש ממכה ע''י השושלת הסעודית, ב1917.{האתנן היה למי שלא זוכר: מדינת עיראק לפייסל, ואמירות עבר הירדן לעבדללה אחיו.}
אתנן זה ניתן ע''י הבריטים ב 1922 בניגוד להחלטת חבר הלאומים , והתנועה הציונית! על ''בית לאומי ליהודים'' בכל שטח א''י שכלל כמובן את ''שתי הגדות'' כיחידה גאופוליטית אחת .
גם כיום, דעתי , שכל פתרון לקונפליקט הישראלי ערבי
חייב להתבסס על כל השטח כיחידה גאופוליטית אחת.
יצירת מדינת ''מיקרו'' ביהודה ושומרון כפתרון לפלשתינאים אינו פתרון אמיתי אלא זריית חול בעיני הציבור לשם רווחים פוליטיים לזמן קצר שלאחריהם תבוא
המלחמה שבראשיתה אנו נמצאים כיום, כן בראשיתה!
אם לא היו {ההנהגה הפוליטית של השמאל}, מוליכים לפתרון שווא זה {של מדינת מיקרו פלשתינאית}אלא לפתרון שציינתי קודם, אולי הינו נמנעים ממלחמה זאת, אולי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7637
מי שמנע הסדר עם הירדנים ב- 1987 היה
רפי גטניו (יום שישי, 09/08/2002 שעה 18:00)
בתשובה לרפי אשכנזי

מנהיג הימין יצחק שמיר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=7645
אשכנזי היקר - פתרונות ביניים וכאילו הם אורח חיינו
ראובן גרפיט (יום שישי, 09/08/2002 שעה 21:37)
בתשובה לרפי אשכנזי

למשל, לקיחת כמוסה נגד כאבים כאשר מחלה מקננת בגופינו. לקיחת אוברדרפט כאשר אנו יודעים שגם בחודש הבא לא נסגור אותו. כן גם המערכות הפוליטיות פועלות על זמן שאול כי אם דוחים דבר למחרתיים מרויחים יום ומחצה של שקט ובינתיים, או הסוס ימות, או השולטן ימות או הסוס ילמד לדבר (יקרה נס) או שתופיע בעיה חדשה שתדחה את הנוכחית. אנו הרי במזרח התיכון, ומי יודע מה ילד יום!

http://www.faz.co.il/thread?rep=7655
לרפי ראה כתבתי ''בואו נדבר על ירדן''.בעמודים קודמים
יורם המזרחי (שבת, 10/08/2002 שעה 4:54)
בתשובה לרפי אשכנזי


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.