פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 31/12/05 19:28)

http://www.faz.co.il/thread?rep=72839
חושך קודם לאור בכל מקום
רום הראל (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 10:21)
בתשובה לנסים ישעיהו

כלומר החושך אינו רק היפוכו של האור הוא הרחם של האור, כור מצבתו של כל היש, שכן באחדות הכל גם האור אינו נחוץ יותר, שכן ''תפקידו'' להתפשט נגמר.

נשאלת השאלה אילו אוצרות טמונים בחושך?

והתשובה [שלי]: כל היש הפוטנציאלי לרבות האור.

ועוד שאלה: מדוע דווקא כורש זכה בו?

כי הוא איפשר ''חידוש האור'' בבית המקדש למרות שהוא עצמו לא היה יהודי [חלק מהחושך?].

לפיכך ניתן להסיק ''שהדרמה של האור'' הוא עניין ל''תיקון יהודי'', שכן הדרמה סביב האור [ירידת האור לעולם, שבירת הכלים, אור ישר ואור חוזר] כולם הם שלבים ב''אבולוציה נפשית יהודית''.

ומי שחשקה נפשו ללכת ''מעבר להרים'' טוב שיתאחד עם החושך. לא החושך של הצל או העדר האור, אלא החושך הגדול הנצחי שעוטף את כל הזמנים.

חושך על פני תהום...

הכלום הגדול שמעבר לזמנים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=72860
ככלל, אתה צודק
נסים ישעיהו (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 21:28)
בתשובה לרום הראל

בס''ד.

אין לי זמן כרגע להשיב בפירוט (אשתדל לעשות זאת מאוחר יותר). לבינתיים הנה קישור למאמר מאשתקד: http://www.faz.co.il/story_2574

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.