פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לרון בן-יעקב, 01/08/02 3:40)

http://www.faz.co.il/thread?rep=6912
רון, הנה התשובות.
נסים ישעיהו (יום חמישי, 01/08/2002 שעה 20:52)
בתשובה לרון בן-יעקב

לשאלה א-‏1: חייבת להיות אבחנה ברורה בין טרוריזם לבין רצח על רקע פלילי. טרוריסטים משני הצדדים יטופלו באותה חומרה וכנ''ל פליליים. לדוגמא: לזורקי אבנים (טרוריסטים) יש דין רודף על כל המשמעויות הכרוכות בכך, ואין זה משנה אם זרקו על מי שנראה להם יהודי או על מי שנסע בשבת.
לשאלה א-‏2: ראה התשובה לשאלה א- 1.

לסעיף ב': יהיה גיוס כללי לאימון בסיסי (טירונות) ולאימון תקופתי כפי שיוחלט, ולמשימות בט''ש על פי הצורך. בזה יהיו חייבים כולם. מעבר לכך הצבא יהיה מקצועני ורק מי שיימצא מתאים וגם ירצה בכך - ישרת לאורך שנים, כשהוא מתוגמל כראוי לפרנסתו.

לשאלה ג-‏1: גויים יישארו כאן, אם ירצו, גם אם לא חתמו על שבע מצוות בני נח. אזרחות מותנית בקבלת חוקי המדינה וזה נכון לגבי כולם.

לשאלה ג-‏2: אם הם יתארגנו בקהילות כפי שזה מתוכנן לגבי כל הארץ - כן, בהחלט. הרי הבחירות אמורות להיות אזוריות-קהילתיות. כך, אגב אפשר יהיה לצמצם את מספר חברי הכנסת למספר צנוע והגיוני יותר. לא צריכים כל כך הרבה...

לשאלה ג-‏3: אם יבחרו בו... את ממלא מקום ראש הממשלה אמורים לבחור הנבחרים האזוריים.

לשאלה ד-‏1: בשיטה זו, אכן לא יהיו מפלגות במובן שאנו מכירים כעת; הרי כל אזור ישלח נציג אחד ומספר הנציגים יצטמצם, אז איך יתקיימו הרבה מפלגות? דעות שונות היו תמיד וגם יהיו. וכמו בכל דמוקרטיה, הרוב קובע על פי כללי יסוד מוסכמים מראש שאותם ניסינו לנסח במצע.

לשאלה ד-‏2: לא תהיה שום הצדקה לקיומן של מפלגות בכלל והן לא יתקיימו במובן המקובל כעת. סביר להניח כי בכל נושא שיעלה לדיון יהיו דעות שונות לנציגים שונים ויהיו התאגדויות לפי העניין. לא על בסיס קבוע כי לא יהיו כיבודים לחלק...

לשאלה ד-‏3: הלוואי שנגיע כבר ליום בו תהיה מפלגה אחת, עם אחד ומנהיג אחד לכולם. זו, אכן, שאיפתנו ובלבד שהמנהיג הזה יהיה מוסכם על רוב מוחלט של הבוחרים. רוב יחסי לא מספיק לעניין זה וגם לא מנהיג שנבחר כברירת מחדל.

לשאלה ה-‏1: תחומי האחריות של האדם נתונים לנו בתורה הקדושה. תעשיה, מסחר, חקלאות, צבא, כל אלה ועוד בתחום האחריות שלנו ובצמוד לעשייה אנו מתפללים לברכת ה' שתחול על מעשי ידינו. שלום בינינו לבין עצמנו - גם הוא נכלל בתחום אחריותנו. שלום עם השכנים - זו ספירה אחרת. ההשלמה או אי ההשלמה שלהם עם נוכחותנו כאן - אינה, וגם לא תהיה, תוצאה של מחוות שלנו כלפיהם.

לשאלה ה-‏2: א. כנ''ל, אלוקים רוצה שנעשה בעצמנו. סומכים רק על אלוקים, כדבריך, ובלבד שנעשה מצידנו את כל הדרוש על יסוד הפסוק ''וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה. צריכים לעשות כדי שתהיה ברכה.
ב, העניין המיידי שלנו הוא שמירה על חיי יהודים, דבר שהמדינה לא כל כך מצליחה בו בלשון המעטה. 'ריצה מטורפת להקמת ושמירת המדינה' - אך ורק כאמצעי לעשות מה שצריכים לעשות וקודם כל להפסיק את שפך הדם הנורא.

בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.