פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לגדעון ספירו, 29/07/02 3:36)
גדעון אל תקפוץ.רק ציינתי עובדה מפני
יורם המזרחי (יום שני, 29/07/2002 שעה 8:26)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאינך מדייק. אתה קורא שורה ומתפלסף עשר... רק ציינתי הבדל מילולי. היא לא כתבה פלסתינאים אלא שאהידים. אל תטיף לי מוסר. אני יודע בדיוק את העוולה שבהצעה לרסס בני אדם וברור שאני נגדה. את זה אתה יודע ובכל זאת קופץ. בוא ידידי, נעשה הסכם: אתה תפרש מה שאתה רוצה ובאיזה אופן שאתה רוצה. תזווג בין קוראים, תשדך ותגרש כרצונך ואני, הנה, מבטיח בשבועת צופים לא להתייחס למה שאתה כותב.
יותר מזה נשבע לא לקרוא דבר החתום בשמו של גדעון ספירו למעט החומר החשוב שאתה שולח אלי בדוא''ל, חומר המועיל לרבים המקבלים אותו ''יד שניה'' אז בחייך... אין לי רצון או כח להתחיל מחדש את מעגלי ההתנצחות.
היה שלום
_new_ הוספת תגובה



את ההשוואה שעשתה סוריא יש לגנות
רפי גטניו (יום שני, 29/07/2002 שעה 10:00)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יורם ידידי ובן שיחי שלום

את ההשוואה שעשתה סוריא יש לגנות ולדחות על הסף. אמנם היא כנראה נתליית בענפים גדולים ממנה , כמו אותו רמטכ''ל אצלנו , שכינה את הערבים ''ג'וקים מסוממים בבקבוק'' , וזה נשמע מאד ציורי, לדיון זה לא מוסיף דבר.

אין לי ספק שיש להילחם בשהידים, ואם ניתן לעצור אותם או לפגוע בהם לפני יציאתם לפעולה, עדיף. ההקבלה שעשתה סוריא בעניין הריסוס, אומרת שיש לרסס אותם כמו יתושים. מה זה אומר ? זה אומר כנראה לרסס אותם במקומות בהם הם מקננים, כמו שאת היתושים לא מרססים רק במעופם, אלא מחפשים את המקומות בהם הם מצטברים, ושם מרססים.
מאחר וכך מצטיירת התמונה, יש מקום לזעקתו של גדעון, וכפי שאני רואה מתגובתך אליו, גם אתה לא חושב בכוון זה כמובן.

בשולי הדברים, אם יש מקום כלשהו להשוואה , הרי זה בין ביצת הכיבוש הגורמת לתופעת השהידיות (לתופעה ולא לאנשים), ומקורות המים העומדים בהם מתרבים היתושים.
כל מדביר מתחיל יודע, שאם תטפל במים העומדים, תטפל הרבה יותר טוב ביתושים.
כך שאם נטפל בייבוש ביצת הכיבוש,(ולכך אני מתרשם מדבריך שאתה יותר ממסכים) תופעת השהידים תיעלם מאליה.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



דברי ההסתה של החמאס ...
סוריא סהארה (יום שני, 29/07/2002 שעה 20:14)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רפי, האם האזנת לדברי ההסתה של החמאס? כדאי לך לשמוע לפני שתפסול את דברי ,תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



עדיין איננו חמאס, ולי אין שום כוונה להיות כזה
רפי גטניו (יום שני, 29/07/2002 שעה 20:18)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רפי טוב מאד ולהתראות סוריא
סוריא סהארה (יום שני, 29/07/2002 שעה 21:51)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לרפי על יתושים שאהידים וכיו''ב
יורם המזרחי (יום חמישי, 01/08/2002 שעה 14:23)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ר.ג.היקר!
סוריא התבטאה כפי שהתבטאה בעניין שאהידים + יתושים. לדעתי זו היתה התבטאות פזיזה שלא היתה זוכה לתשומת לב ומעוררת אצל אחדים יותר מגיחוך או כעס.
הבעיה היא ''שהמתנפל המקומי'' כהרגלו ,הוסיף פירושי רש''י ומהמילה ''שאהידים'' עשה ''פלסתינאים'' ועל כך הערתי והנה..שוב עלה ריח מוכר....
התאר/מילה ''שאהיד'' שהוא בטוי דתי אינו ייחודי לפלסתינאים,הוא זמין בכל מקום בו מתעמת איסלם קיצוני עם מערכות מנוגדות.והוא די דומה לביטויים עבריים כמו ''מות קדושים'' או ''למות על קידוש השם'' ומהז'נר הלא דתי ''טוב למות בעד ארצנו''....
יש ''שאהידים'' בקשמיר שהפקיסטנים מגדירים לטובת העולם הנאור ''מרטירים'' יש ''שאהידים'' באלג'יר,בפילפינים ואפילו בתאילנד...אלא שבא הממונה על טובת פלאסתין בפאצ ולא מניח לנשום וכבר יוצר מהומה נוראה.....
חלקי בעניין היה שלתומי כתבתי ''בכריש'' על הגיחוך שבמלחמת הריסוס באחת משכונות וויניפג ובתוך שתי תגובות הלאה מצאתי עצמי שוב בדרום- לבנון(שגם שם שמעתי יותר מפעם ומכל המחנות את התאר ''שאהיד''.
העניין הוא לזרא והקשקשת נמאסה בדיוק כמו המונולגים העקרים.
הודעתי מעל עמודי הפורום שאינני מתכוון לקרוא את חכמת האיש ולכן אינני יודע לאיזה עומק או אפיק כבר ''תועל'' נושא הריסוס.....וגם לא אכפת לי שכן לא אתווכח עם חסיד שוטה או מאמין חכם.
באשר לעצם שאלת הדמיית ריסוס עם מה שצריך לעשות לאויב - ברור שאני מתנגד לה, לא פחות מאשר לתופעת ''השאהידים'' המכאיבה לבני עמי.
אגב,יודעי ערבית מבינים שגם סטודנט שנרצח בקפטריה הוא ''שאהיד'' ולעניין אין סוף.
הכיבוש,כמו רוב מעשי כיבוש הוא רעה חולה אפילו כשהוא הכרחי,אם הוא הכרחי,העוולות איומות ונוראות משני הצדדים אך אני,לפחות,לא אכנה את אוייבי הפלסתינאים בתארי ''נאצים'' וכיו''ב מפני שלהבנתי אין עם או משטר שידמה לנאצים תורתם והאסון שהביאו על העולם.
אני מכיר את דרום-אפריקה ויודע שאי אפשר להשוות אפילו את תורת ההפרדה עם הנאצים ובוודאי שלא עם ישראל.
המגוחך בכל העניין הטפשי הזה, של יתושי וווניפג והפלסתינאים,הוא שמניחים לדמגוגיה זולה להשתלט על כל נושא,מילה,הערה ו...יתוש בסה''כ כדי לנפח אגו שמתפוצץ על חשבון אחרים כאילו שוב נמצא תענוג מיוחד לעסוק בו....
אזי....לרסס בני אדם? לא! להלחם באויב? כן! להגיע להסדר שלום כן! להשתטח על הרצפה ולהזמין עולם ומלואו לדרוך עלינו ? לא! להיות הומאני . כן!
להסביר למתנחלים בסבלנות או בכח החוק וההסכמה על בסיס דמוקרטי שתורתם ומעשיהם היו לזרא ? כן! ''להוריד'' אותם מכמה מקומות ? כן! ''להוריד'' את מאות אלפי תושבי ירושלים של אחרי 1967 וסביבתה הגרים בשכונות שהוקמו על אדמה ירדנית? לא! לתת למוסלמים להניף כפיה,דגל,טלית,או סמל על הר הבית? כן!...להניח למולות הישראלים להניף דגל,טלית,או סמרטוט על ''קברי'' צדיקים כן! ועוד בלי סוף הרבה כן והרבה לא.אך בוודאי שלא, ב א רבתי, לדמגוגיה זולה הסתה הכפשת עולם ומלואו שבצידה- צדקנות של במות ציבור. אני מקווה שכך הבהרתי ולו מעט מאמונותי בנושא המכריע של יתושים וריסוס...השעה 0600 לפי שעון קנדה,פצעים ישנים שכמעט עשו אותי ''שאהיד'' כואבים מאד לא הניחו לישון אפילו עם מורפיום ועוד מעט צריך לצאת לעבודה לקרוא תילי חומר ולהכין הרצאות.(ובכל זאת טוב לי!)
שיהיה לך יום טוב נעים ומהנה עם הרבה אושר ומעט ''שאהידים''
יורם
_new_ הוספת תגובה



לרפי בתשובה לשאלתך
יורם המזרחי (יום חמישי, 01/08/2002 שעה 16:55)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניין הריסוס פסול.הערתי בנושא היתה שורה אחת- שהביאה לתסמונת הבול-טרייר שתיכף מתנפל עם מונולגים שקספיריים.
אמרתי שסוריא כתבה ''שאהידים''והמקטרג קבע,כרפלקס מותנה,בלי להניד עפעף ''פלסתינאים''.
כאן המקום להעיר שהמושג הערבי ''שאהיד'' אינו ייחודי למתפוצצי פלסתין,הוא קביל לכל חלל.עוד חשוב להזכיר שבימינו יש שאהידים גם בקשמיר,פקיסטן,אפגניסטן,צ'צניה,אינדונזיה,פילפינים ועוד ועוד.(גם קרבנות אסון הרכבת הגדול במצריים נמשחו כשאהידים...)
בוודאי שלא צריך לרסס בני אדם כמקקים,במובן השמדה המונית בכל טכנטולוגיה שהיא,אך כל יש הבוחרים בנתיב השאהידיות -יש להלחם בהם.באופן נקודתי,לא ''מרוסס''
הכיבוש כשלעצמו הוא רעה חולה.כל כיבוש הוא רעה חולה כשאת הקבלה עבור מחיר הכיבוש מקבל מי שמשלם, שהוא בסופו של דבר הגיבור ההופך עצמו בעל כרחו ובעוורון לקרבן.....ישראל קמה מתוך חורבות מלחמת 1948 וכך צריך להחליט באיזה חורבות מדובר לצורך תנועת שאהידיות פאלסתינית? הרי הצהרות הקיצונים שבהם ומעשי ''המתונים'' מסוכנים מפני שלדברי שולחי המתאבדים- הכוונה היא ''לשאהד'' את כל פלסתין.
אני תומך בוויתורים מרחיקי לכת בהתחום הטריטוראלי והסמלי, אך לא בהחזרת כל השטחים שנכבשו מהירדנים,פשוט מפני שזו תביעה לא מציאותית....אם נלך לפי עצת הפצפיסט המוצהר שאהבת האדם והשלום נגמרת כשהוא תומך,מסביר או מצדיק שאהידיות (אקסימורן מושלם) הרי שנאלץ ''להוריד את כולם''...גם רמת אשכול,גם רמות,גם הגבעה הצרפתית,גילו ועוד ועוד ועוד תמונה אוטופית וחזון פלסתיני שלא יתגשם, אלא אם מדינת ישראל תעלם מהמפה כתוצאה ''מכיבוש הפוך'' או שתתאבד. ותהיה ''שאהידית''
בקשתה שאשיב/אגיב בפומבי.נוסח ראשון שכתבתי לא נכנס משום מה והנה מלאתי אחר בקשתך,ביודעי שתועלת הויכוח תהיה אפסית,למעט בידור למי שנהנה לקרוא אגרופנות כתובה.שכן בעלי המונולגים ימשיכו בשלהם ולהשתלחות מעליבה יקראו ''ויכוח''
הדוגמא של ביטוי אומלל אחד(סוריא) שהופך לקזוס-בלי ומעלה את הר תבור לדרגת האוורסט הוא ההוכחה שלא כדאי להתווכח מרגע שמנפחים בלון לממדי צפלין.
אין לי ספק שכעת ''זרקתי עצם'' ומהמלונה יגיח הבול-טרייר או אפילו יותר מנשכן אחד ויהפכו עצם יבשה לפר שלם המשתגע כשהוא רואה סמרטוט בכל צבע אדום,שחור,כחול,כתום,לבן,כסוף כל זה אלא אם הסמרטוט מפוספס שחור לבן ומתחתיו מופיע איש חולה,מכוער,בעל שפה תחתונה מופשלת וחוסר רחמים בכל הקשור לעמו ולאויביו. אז אם זה מה שיש...שיהיה....
יורם
_new_ הוספת תגובה



טוב שקפצתי.
גדעון ספירו (יום שני, 29/07/2002 שעה 12:09)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים זה חשוב לקפוץ. מה משמעות דברי סוריא? השמדה המונית של בני אדם באמצעים כימיים או ביולוגיים. וזה צריך להקפיץ כל בן אדם שנותרה בו מעט תבונה. אז יורם לא קפץ, זה נכון. אבל אילמלא קפצתי, לא הייתי חודר בעד מסך ההגנה שיורם טווה סביב סוריא. רק משום שקפצתי, הצלחתי בסופו של דבר להוציא מיורם הצהרה (גם אם עשה זאת כמי שכפאו השד, עם שפתיים קפוצות) שהוא לא תומך בריסוס בני אדם כמו שעשו ליתושים בוניפיג. ובמקום שאין ציפור שיר, גם הצהרתו של יורם, אפילו היא מאולצת, תחשב כשירת הזמיר.

אני כמובן מכבד את שבועתו של יורם כי לא יקרא יותר את פרי עטי. כמו שאני בעד חופש הביטוי אני גם תומך בחופש לא לקרוא את מי שאינך מעוניין בדבריו. (מי ששם לב למחלוקת הנוכחית ביני ובין יורם, בוודאי הבחין שהדבר נעשה בלי שהזכרתי, ולו פעם אחת, את העובדה שהיה מפקד אזור דרום לבנון. עכשיו כמובן אין יותר מניעה לכתוב על כך, כי הוא ממילא לא קורא אותי, ועל כן גם לא יתרגז. וגם זו לטובה).
_new_ הוספת תגובה



ריסוס
סוריא סהארה (יום שני, 29/07/2002 שעה 18:32)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב: אני לא חוזרת בי בהגדרתי בנוגע להשוואתי הנוגעת ליתושים. מה אתם רוצים מיורם? הרי אני היא זו שכתבה את ההשוואה ולא יורם, ואת דעתי לא תשנו. שאהיד בעיני הוא לא אדם. אדם שהולך במטרה נחושה לרצוח חפים מפשע שווה ריסוס כל עוד המצב הנוכחי קיים, סוריא
_new_ הוספת תגובה



לסוריא: לרסס! כן! ללא אפולוגטיקה.
שחור תלתלים (יום שני, 29/07/2002 שעה 20:20)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוריא הנחמדה! חוששני שלא הבנת אותי.השאלה היא לא אם הם בני אדם, אלא אם צריך לרסס אותם. התשובה היא: כן!!! לפני שהם יתפוצצו בקרבנו.
_new_ הוספת תגובה



שחור תלתלים הבינותי תודה, סוריא
סוריא סהארה (יום שני, 29/07/2002 שעה 21:49)
בתשובה לשחור תלתלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי