פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאליצור סגל, 21/06/05 18:58)

http://www.faz.co.il/thread?rep=60942
הערה
דוד סיון (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 20:20)
בתשובה לאליצור סגל

להפריט עסק זה להעביר את הבעלות מהציבור (הממשלה) למיגזר הפרטי (תמורת תשלום). כאשר אתה אומר להפריט קיבוץ זה נשמע כמו להפריט משפחה.

להפריט קיבוצים נשמע כמו למכור אותו למישהו חיצוני וזה קצת בעייתי. יותר נכון לתאר את השינויים שמתחוללים בקיבוצים (ההפרטה) כהעברת האחריות מהכלל אל הפרט. לא מוכרים, אלא מטילים את האחריות לקיומו וניהול ''תקציבו'' על הפרט. נכון שבתהליך יש הכנסת שותפים (מכירת מניות) של חלק מן המפעלים בקיבוצים, אבל גם זה לא הפרטה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60947
הערה
אליצור סגל (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 21:42)
בתשובה לדוד סיון

לק''י
נדמה לי שקיבוץ גדות על שפת הכינרת התפרק והקרקעות הוחזרו למדינה ויתר התשיתית נמכרה.
יש כמה קיבוצים שהפכו לישובים קהילתיים.
ישוב קהילתי הוא ישוב שההבדל העקרי בינו לבין עיר הוא שהוא בוחר את האוכלוסיה המורשית לגור בו על ידי ועדת קליטה.
נדמה לי שזה הכיון שאליו הולכים הקיבוצים - תקרא לזה בכל שם שהוא החל מהפרטה ועד כל דבר.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=60949
נכון, אבל השמות משמעותיים
דוד סיון (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 22:23)
בתשובה לאליצור סגל

אני לא מכיר את הסיפור של קיבוץ גדות אבל אם הקיבוץ פורק זה כבר סיפור אחר. קרקעות מדינה אמורות לחזור לידי המדינה. לגבי יתר התשתית אינני זוכר בדיוק מי מוסמך לעסוק במכירה/פירוק.

הפיכה לישוב קהילתי, תהליך שעבר על חלק מהקיבוצים, לא בהכרח מפסיק את בחירת האוכלוסיה המצטרפת. ישנם גם קיבוצים שהקימו שכונות קהילתיות וגם שם זכות הבחירה נשארה לחברי הקיבוץ.

יחד עם כל ההבדל בין איך שאתה רואה את הדברים ואיך שאני, התהליך הוא אכן לכיוון כללי של ישובים קהילתיים - אבל תהליך ארוך שנים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=61003
הערה
ציפורן (יום ראשון, 26/06/2005 שעה 10:35)
בתשובה לאליצור סגל

לא נראה לי שמדובר בגרוטאה, וזה לא על שפת הכינרת.
אתה מוזמן לבדוק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=61017
הערה
אליצור סגל (יום שני, 27/06/2005 שעה 10:01)
בתשובה לציפורן

לק''י
תודה לך על התיקון. אולי הקיבוץ המדובר היה קיבוץ האון
בכל מקרה אני שמח לראות שקיבוץ גדות מתפקד כראוי
אליצור

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.