פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=59318
כדאי לדייק
יאיר ש (יום שלישי, 24/05/2005 שעה 19:57)

השיפור בתוצאות אל-על ניכר החל מראשית שנת 2002 , כאשר החברה הייתה בבעלות ציבורית עוד כ18 חודשים לאחר מועד זה.
שיפור זה ( ב2002) ניתן ליחס בעיקר לשני גורמים:

1) שינויים פרסונליים וניהוליים בצמרת החברה.
2) שיפור במצב שוק התעופה בעולם בכלל.

עם הפרטת החברה במחצית 2003, המשיכה החברה להתנהל באותה מתכונת, תוך המשך השיפור בתוצאות ( אשר קיבלו משנה תוקף גם מהשיפור במצב הביטחוני והתיירות הנכנסת).
שינוי ניהולי נוסף חל בסוף 2004 עם השתלטות חברת כנפיים על אל-על. את תוצאותיו הכספיות של השינוי האחרון, ניתן יהיה להעריך בעתיד.

מסתבר אם כן, שמנהלים טובים אפשר למצוא גם בשירות הציבורי, כמו שיש מנהלים גרועים בשוק הפרטי ולהפך.

יחד עם זאת, יש הבדל חשוב בין אל על להפרטות אחרות בארץ, אותן ציינתי ככשלונות:

1) החברה נמכרה לציבור ולא לבעל הון. וראו איזה פלא, מסתבר שהפרטה מסוג זה יוצרת פחות זעזועים, בלי לפגוע בביצועי החברה. פתאום אין ''הכרח'' לפטר אלפי עובדים. חומר למחשבה.

2) בסופו של דבר, שולט באל על גורם מקצועי ואחראי מתחום התעופה, ולא ספקולנט שבא לעשות ''מכה'' על חשבון המדינה והמשק.

משום כך, ולמרות מחיר ההנפקה הנמוך, אינני רואה בהנפקה זו כשלון כלל ועיקר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59321
כדאי לדייק
סתם אחד (יום שלישי, 24/05/2005 שעה 22:12)
בתשובה ליאיר ש

''מעבר לשינויים מינוריים שארעו, אין הסבר לירידה בהפסדים שהרי מבחינת השוק, המצב הענפי לא השתפר''
מספר עובדים קבועים ב2001 3397 וב2003 3158. 239 עובדים קבועים נעלמו לפני ההפרטה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59549
רבעון שני ברציפות של הפסדים
דוד סיון (יום ראשון, 29/05/2005 שעה 14:51)
בתשובה לסתם אחד

1. מהדוחות הכספיים (http://www.elal.co.il/default.asp?V_DOC_ID=2982&...) עולה כי היתה עליה של: כ-‏40% במחיר הדלק, כ-‏25% בהוצאות השכר (בין השאר ביטול השפעת חוק עידוד הצמיחה) וכ-‏6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה התוצאה היא הפסד של 18.5 מיליון דולר לעומת רווח של 4.5 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2003.

2. זהו רבעון שני ברציפות שנרשם הפסד (http://quotes.walla.co.il/?w=/3/721842).

3. גם הרווח התפעולי היה שלילי אבל תזרים המזומנים מפעילות שוטפת נותר חיובי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59608
מוזר..
יאיר ש (יום שני, 30/05/2005 שעה 7:33)
בתשובה לדוד סיון

מאז שההנהלה הפרטית החליפה את זו הציבורית בראשותו של עמוס שפירא, החברה רושמת הפסדים במקום רווחים. והרי לנו הסבירו בנאומים חוצבי להבות, שההפרטה מביאה ''התיעלות''...

סביר להניח שחלק ניכר מההפסד נגרם אכן מעליית מחירי הדלק ( מה עם חוזי אספקה ארוכי טווח?), אבל הייתי מציע לבדוק את סעיף ''הוצאות הנהלה וכלליות'' במאזן. משום מה יש לסעיף זה נטיה לגדול בצורה ''מעניינת'' לאחר שחברה ממשלתית עוברת לידיים פרטיות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=59994
שיפור בטחוני במחצית 2003 ?
ans (יום ראשון, 05/06/2005 שעה 19:39)
בתשובה ליאיר ש


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.