|
לא נכון | |||
|
|||
א. מבחינתי יש לפחות ארבעה מושגים שהם חלק מהיהדות. הלאום, התרבות, הדת והארץ. אינני בטוח אם סידרתי את המושגים לפי סדר חשיבות. ב. אינני מנסה להפריד בין הדת והלאום. ג. ממה שכבר כתבתי ההנחה שלך לא מקובלת עלי. לשאלותיך: 1. רק על קצה המזלג. אני יותר יהודי כי יש בי יותר מכל אותם מושגים שציינתי לעיל. הרי נולדתי וגדלתי בתוך חברה יהודית בעלת תרבות יהודית ושחגגה חגים יהודיים. 2. הקשר עם אותם אנשים שהזכרת נובע מהשייכות המוגדרת על ידי אותם ארבעה מושגים. 3. ישראל היא הבית של העם היהודי ואני גם נולדתי כאן כיהודי. 4. באופן עקרוני הבעיות של הצרפתים הן לא מן העניין כאן. אבל בכפוף לכך שהרקע שהצגת כאן נכון, הצרפתים יכולים לטעון את אותה טענה שאנחנו טוענים. | |||
_new_ |
שאתה אוכל מרק עוף צח עם קניידלך | |||
|
|||
בפסח ואזני המן בפורים וזה טעים מאד. בתיאבון. אבל זה רחוק מהמסורת היהודית. זה אולי מסורת אישית שלך ושל איזו קבוצה שאתה שייך אליה אבל המסורת היהודית שונה לחלוטין. | |||
_new_ |
היהדות שלך מזכירה מישמיש רקוב | |||
|
|||
לאף בן אנוש, אפילו לא לך, אין זכויות מונופוליות על הגדרת היהדות, ועל הגדרת המסורת היהודית. חילול השבת שלך כדי לתקוף את מהותם של יהודים היא דוגמה ''לחכם ציון'' שכבר פגשנו פעמים מספר. זו ודאי לא תכונה יהודית והיא לא מתאימה למסורת היהודית שלנו - של עם ישראל המתחדש בציון. | |||
_new_ |
אני לפחות לא מנסה להיות | |||
|
|||
מורה רוחני, או שולפן של מסורות יהודיות מהמותןאו מבית השחי. | |||
_new_ |
אולי אתה לא מנסה להיות | |||
|
|||
אבל אתה בהחלט מצליח. | |||
_new_ |
עוד אחד שנעלב בשם תרבות המנגל של יום העצמאות | |||
|
|||
_new_ |
האם לא אמרתי שאתה מצליח | |||
|
|||
להיות שולפן ''תרבות''? אני לא דיברתי על שום מנגל. אז תבדוק את עצמך. | |||
_new_ |
בדקתי גם בדקתי | |||
|
|||
אתה השחלת את עצמך בעימות עוקצני ביני לבין דוד סיוון. תחבת את עצמך לגומחה בה אתה משמש סניגורו של דוד (שדרך אגב אינו זקוק כלל וכלל לסיועך מפני שחיציו שנונים משלך). עכשו לפחות אל תתבכיין! | |||
_new_ |
תגיד, אתה תמיד לא עונה לעניין? | |||
|
|||
שנונצ'יק שכמוך. | |||
_new_ |
היי ישרא-חץ, להבא תחדד את חיציך | |||
|
|||
שיהיו שנונים יותר לרמתו של Deimon T. חוצמזה הכל בסדר. ד''ש בבית (-: | |||
_new_ |
למה מרק עוף צח עם קניידלך | |||
|
|||
בשבת ואזני המן בפורים רחוקים מהמסורת היהודית שלך? מאיזו מסורת אתה בא? | |||
_new_ |
לא אמרתי מרק עוף בשבת אלא | |||
|
|||
מרק עוף צח , מהביל, וטעים להפליא, זהוב עם קניידאלאך בפסח. אוזני המן מתוקים וממלאים בפרג בפורים. ניתן גם להוסיף לתפריט. לאטקעס תפוחי אדמה פריכים, שחמחמים , נימוחים ומקרקרשים בפה בחנוכה. בשנים האחרונוות יש גם תרבותה המנגל לרפרטואר . תרבחו ותסעדו. זאת מסורת נחמדה ואף אני ככולם , נהנה ממנה. אולם, זו מסורת נאה, טעימה וקולינארית. זו אינה מסורת דתית, לאכול קניידאלאך ולקטלג את עצמך כשומר על גחלת יהודית או מסורת יהודית בזכות הגרעפסים זה לא רציני. ולא שאני צדיק יותר , מודה אני שבעסקי המסורת אינני טוב מדוד סיוון או ממר ישראטק. אהה, גם לנסוע בטרקטור עם זר של שבלים על הראש ולשיר סלינו על כתיפנו זה לא המסורת של היהודים . | |||
_new_ |
כל מה שתיארת אלו הן מסורות | |||
|
|||
שנוהגים בהם כפי שכל דור ודור נהגו. גם כשנכנס פורים לחגיגה בסוף בית שני זה היה משהו חדש שחלק מהרבנים התנגדו לו, אבל חלק אחר המשיך במנהג והכריע וכלל את ספר אסתר בקבוצת סיפרי התנ''ך. כל הפסיקות של התלמוד והמשנה מבטאות שינויים והכרעות שנעשו בדינים ומצוות בין המאה הראשונה למאה השביעית לספירה. יהדות התפתחה והתאימה עצמה לשינויים. רק מול תקופת ההשכלה היא החלה להינעל בשל במאבק על שמירת ה'נפשות הטועות' בבית פנימה שמא ייצאו ל'תרבות אחרת'. דווקא ההסתגרות של הממסד הצבאי במאות ה-18-20 גרמו לנטישת הרבה יהודים שבחרו בהשכלה, מתוך אין ברירה של או להיות יהודי מאמין בישיבה או משכיל במדעים ומחשבת אנוש. חבל, כי זו היתה טעות קולוסלית של ההנהגה היהודית המפוצלת של ימים אלה. גם כיום ההנהגה הדתית היא מפוצלת ותועה. ולכן גם כיום הסכנה האמיתית להמשך קיום היהדות מוטלת על הרבנים והפוסקים בענייני תורה. | |||
_new_ |
ת''ט: הצבאי = הדתי | |||
|
|||
_new_ |
דעתי היא שונה. | |||
|
|||
הם ממשיכים בדרכם העתיקה ורואים ברכה בעמלם. תמיד היתה פרישה מהעולם היהודי הדתי ובעקבות כך מהיהדות בכלל. מטרתם של היהודים הרבניים היא היא שגם בעוד 2000 שנה יהיו את אותם יהודים שומרי גחלת ודת ישראל. בדיוק באותה דרך בה הם עצמם שומרים . הם מודעים לפרישה מהיהדות המסורתית ומוכנים לשלם את המחיר. (לכן קבעו מנגנון פיצוי כמו ילודה ענקית ונוקשות קבוצתית רעיונית ) אין להם כל ענין ואינטרס, להשתלב במדעים, או בהשכלה. מטרתם כאמור אחת, והיא שרידותה של היהדות הרבנית. כל שיטה אחרת תפריש עצמה מהיהדות. ( נוצרים שבתאים, פראנקיסטיים, קראים, שומרונים, וכנראה שגם הרפורמיים ששומרים על עצמם 2-3 דורות, ונעלמים ליהדות לעולמי עולמים. ביהדות הקבוצות הפורשות נקראות מינים) אני חושש שגם היהדות החב''דית עלולה ללכת בדרך כל המינים. | |||
_new_ |
דעתך שונה. וזה ברור לי | |||
|
|||
אז אתה מקבל בשלווה ובשוויון את התנתקותם של יהודים מהיהדות? אותי זה מאוד מטריד ברמה הלאומית. הרבנות של היום לא מושיטה להם יד, ולא גורמת להם לרצות ולהשאר יהודים. ואם מישהו רוצה שבעוד 200 שנה יהיו עדיין יהודים בעולם הוא צריך להיות אחראי יותר מהרבנים שלנו ולמצוא דרך לקרב רחוקים ולא לדחות קרובים. בצורה זו לא רק החב''דניקים ייעלמו אלא גם נטורי קרתא למיניהם יפוגו בין הגויים. אם בהיטמעות בגויים ואם בחרב ובאש. ההתבדלות הזאת והאנטי-הארסי הזה, הוא גם בעוכריהם. נדמה לי שמרוב שהם מצמידים ראשם לדף הגמרא הם מפספסים את המציאות שמעבר לכריכה. תגובה 58953 | |||
_new_ |
והעיקר. | |||
|
|||
את הדת היהודית הרבנית שמרו במשך 2000 שנה בצורה מסודרת פחות או יותר לפי כללים קבועים, ולפי מערכת מוכוונת מאורגנת ומסודרת. רבים פרשו מקיום הדת היהודית ובעקבות כך מהעם היהודי, באמצעות חיסול פיסי וכן ידי חיסול רוחני. מהדת היהודית צמחו ענפים כמו נצרות , איסלם,קראים, שומרונים, ומן הסתם עוד דתות ועדות. אם אפשר היה למנות את האנשים שאבות אבותיהם פרשו מהיהדות נקבל מספרים גדולים מאד. העובדה היא, שמי שפורש מהדת בנוסחה הרבני, ממשיך לחיות טוב ונחמד אבל עליו לדעת שהוא נמנה בין היהודים האחרונים שבשלשלת היהודית הארוכה מפני שצאצאיו , אם ימשיכו בדרכו לא ישתייכו יותר לעם ולדת היהודית. נכון שיש הטוענים כי זכותם לנהל את אורח חייהם היהודי כרצונו, אין ווכוח על כך כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה. דת במהותה זה ענין קבוצתי חברתי (הרבה יותר מאסיפת חברים בקיבוץ).הכללים אמורים להקבע על ידי כוחות לא אנושיים לא על ידי יענקלה או דודו. ואם יענקלה ודודו חשים כי הם חכמים יותר, טובים יותר, טהורים יותר, מוסרים יותר אדרבא, יתכבדו וימציאו להם דת חדשה וטובה יותר. היה לנו כבר ישוע מנצרת, היה לנו כבר שפסל צבי והנה יש לנו דוד סיוון וגם עמישמיש. נראה אותכם. בהצלחה.... | |||
_new_ |
תגיד לי, למה אתה רוצה שאני אחשוב | |||
|
|||
שאתה לא יהודי רק בגלל שאתה מתקתק לנו במחשב בשבת קודש ר''ל? התנהגותך בפועל שונה ב-180 מעלות מהעמדה אותה אתה מביע. מה אנחנו צריכים לחשוב על זה? | |||
_new_ |
מי שמתקשה לשמור על יושר | |||
|
|||
1. שאלת שאלות וקיבלת תשובות לעניין. מן הדין שלפחות תכבד זאת. אלא שכדרכך במקום להתייחס לתשובות שביקשת בצורה עניינית אתה בחרת בליגלוג עליהן(תגובה 58964). 2. אחר כך טענת: ''אני לפחות לא מנסה להיות מורה רוחני, או שולפן של מסורות יהודיות מהמותןאו מבית השחי (תגובה 58968). יתכן שפשוט בלהט להתווכח אתה לא מנסה לזכור מה שאמרת בתחילת היום. בכל מקרה הנה, ההודעה כעת וקודמתה, הן הוכחה ברורה של נסיון שליפה. זו גם הוכחה שדרכך היא דרך המישמיש הרקוב שתמיד ינסה לסלף. ''המישמיש רקוב'', כמוך, לא לוקח בחשבון שבפורום כל המילים נשמרות ושאפשר להלבין פניו ברבים. מה שהכי בולט כאן זה שאינך מסוגל לשמור ולזכור מה שעשית בבוקר. אתה הופך לבדיחה בנסיונך להסביר איך ואיזה מסורת נשמרת..... כיניתי אותך ''מישמיש רקוב'' שאותו נתתי במקור למישהו אחר שלפעמים מתהדר בנוצות מסולפות. מי שכמוך חי בגולה, ומחלל שבת יאבד לעם היהודי עוד הרבה לפני...... אלו שחיים בארץ הזאת. | |||
_new_ |
לא אכנה אותך מישמיש רקוב | |||
|
|||
איני אחראי על אימרות השפר שלך או על חינוכך בדיוק כמו שאינני אחראי על הרהורי ליבך לפיהם אני חי בגולה. אתה מאבד את עשתונותיך כאשר דעותיך נידחות או אינך מסוגל לכפותם על הזולת, אבל זו כבר בעיה שלא כאן המקום לדון בה. ולגבי איומיך השזורים אין אני יכול אלא להצטער בשקט על התנהלותך הנוטה להתברינות וירטואלית. | |||
_new_ |
המתחזה שמתלונן? | |||
|
|||
עבר שבוע ואתה מתבכיין מחדש. מה קרה, העשתונות שלך דועכים? ההתחזות לא מצליחה לך אז אתה מיילל? מי שכמוך עוקץ שלא יתלונן שהעקיצה כואבת. מי שכמוך יורק שלא יתלונן שזה לא גשם. מי שכמוך מצית אש שלא יתלונן על הכוויות. מי שמאיים כמוך שלא יתלונן על אחרים. מי שמתבריין כמוך שלא יבכה אם זה מכה גם בו. | |||
_new_ |
קינת דוד המתלונן | |||
|
|||
לי אישית אין תלונות לאף אחד. בטח לא נגדך. | |||
_new_ |
קינת המתלונן . | |||
|
|||
איפה בכלל ראית שהתלוננתי ? נטייתך לפטפט את הרהורי ליבך מעט לא מרשימה אותי במיוחד. אתה מעניין אותי סוציולוגית בלבד. | |||
_new_ |
ועוד משהו קטן | |||
|
|||
וגם אנטרופולוגית | |||
_new_ |
אין לך תלונות? איזה זכרון קצר | |||
|
|||
הנה (משעה 13:38, היום): ''ולגבי איומיך השזורים אין אני יכול אלא להצטער בשקט על התנהלותך הנוטה להתברינות וירטואלית'' (תגובה 59180). אתה תופעה אנתרופולוגית לא מעניינת.... | |||
_new_ |
מקורי | |||
|
|||
אתה לא. גם לא היית אף פעם. (מאחד שעדיין יודע משהו על הרינונים מסיפורי הדוקטורט שלך) | |||
_new_ |
הפתעות? האם מתבשל כאן משהו עסיסי? | |||
|
|||
_new_ |
אני רואה בחומרה את הרמיזות הנלוזות האלה | |||
|
|||
הגובלות בפלילים ומציע למנהל הפורום למחוק אותן. אני מציע לא להזנות את הויכוחים הענייניים שמתנהלים בפורום. ואם אפשר לחסום את ה-DDT אז מצידי שייחסם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |