פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=52833
??
$$$$$$$ (יום חמישי, 07/10/2004 שעה 3:34)

האם נכון ליקבוע:''...הנצח הוא הידע האנושי עד היכן שמשיג שכלו של האדם, ולשם הגעה אל הישגים נעלים אלו, הובא סיפור גן העדן על דרך המשל, הסוד וההסתר.''???
האם הנצח הוא הידע האנושי עד היכן שמשיג שכלו של האדם?

שאלה 2:
מדוע כל סיפור גן העדן היה צריך להאמר בצורה שנאמר וכל זאת על מנת להעביר את המסר של ''קללת האדם''. לדוגמא, אפשר היה להגיד שלולא האדם מאמץ את עצמו על מנת להגיע להישגים אז הישגיו אינם ''הישגים'' אלא מתנה. האם סיפור גן העדן הוא האמצעי המתאים ביותר להעביר את המסר הזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=52869
??
אב''ע (יום חמישי, 07/10/2004 שעה 22:41)
בתשובה ל$$$$$$$

1. יכול להיות שסיפור גן עדן נכתב במטרה שתאמין בו כפשוטו, ובא ענק רוח ביהדות והסיט את הכוונה המקורית לאפיק אחר. יותר חשוב הפירוש מהכוונה המקורית, כי ברגע שנכתב דבר מה הוא כבר לא מחובר ליוצרו.
2. יש אינספור אפשרויות להבאת רעיון ואין כל פגם במשלים ובחידות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52881
??
$$$$$$$ (יום שישי, 08/10/2004 שעה 2:14)
בתשובה לאב''ע

''ענק רוח ביהדות''??? אתה מדבר על עצמך? הציטוט: ''הנצח הוא הידע האנושי עד היכן שמשיג שכלו של האדם'' הוא משהו שאתה כתבתה. שאלתי היא אם נכון להגיד ''שהנצח'' הוא כפי שאמרתה?

לגבי השאלה השניה, צריך להבין מדוע התורה בחרה ליכתוב את מה שכתבה באופן שכתבה. לגבי התורה זה לא נכון להגיד ''יש אינספור אפשרויות להבאת רעיון''. כל מילה וכל אות היא בעלת משמעות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52899
אכן הרלב''ג ענק רוח ביהדות
אב''ע (יום שישי, 08/10/2004 שעה 12:07)
בתשובה ל$$$$$$$

באמת חשבת שאני מדבר על עצמי? הרי מדובר במפורש ובבירור ברבי לוי בן גרשון.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=52900
םירושי התורה
אב''ע (יום שישי, 08/10/2004 שעה 12:13)
בתשובה ל$$$$$$$

העובדה היא שפירושי התורה רבים, מגוונים, שונים ואף מנוגדים. לדוגמא: רס''ג טוען בניגוד לרש''י כי אתונו של בלעם לא דיברה. לפי הראב''ע עובי קרשי המשכן קטן [לא נחשב] ולפי הגמרא ורש''י הוא 1 אמה. הרלב''ג טוען בניגוד לרש''י ואחרים כי השמש בגבעון לא עמדה, והירח בעמק איילון לא עצר מלכת. הרמב''ם טוען, בניגוד לרמב''ן, שהמלאכים הופיעו לאברהם בחלום ולפיכך שרה כלל לא צחקה ולא לשה [ראה פירוש הרמב''ן], ועוד כהנה וכהנה. הכלל אותו הטביע הרמב''ם בנדון בעניין הדעות הוא שככל שהדעות אינן גורמות לביטול מעשה מן המעשים [קיום מצוות] הרי הן מקובלות [לגיטימיות], לבד מהאנשת ה' שהיא אסורה.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.